PDA

Näytä tavallinen näkymä : Thomson Elite Dropper

twentyniner
25.09.2012, 06.27
http://bikethomson.com/seatposts/droppost/

Muodostuuko "normitolpan" tapaan klassikoksi vai luemmeko kiukkuisten käyttäjien arvosteluita? Itse odotan Thomson fanina, että saan ainoan ei Thomsonini vaihtaa tähän?

St0neyNut1
25.09.2012, 06.43
Toivottavasti on samaa laatua kuin normi Elite tolppa. Voisin ruveta harkitsemaan, kuhan jostain löytyy ensiksi käyttö kokemuksia.

twentyniner
25.09.2012, 06.46
Hinta on semmoinen, ettei kyllä ennakkotilausta kannata jättää...käyttäjäkokemuksia odotellessa :)

syklopaatti
25.09.2012, 07.04
Loistavaa ,että tulee lisää kilpailua hissitolppamarkkinoille.
Veikkaan ,et tuo on laatupeli niinkuin thomssonit yleensäkkin.

mehukatti
25.09.2012, 08.23
Ihan kiva, että Thomsoniltakin tulee vaihtoehto tähän kategoriaan. Itellä on kuitenkin Command Post ja Reverb toiminu ilman ongelmia pari vuotta, joten ei kyllä oo mitään tarvetta vaihtoon. Saa nähdä miten luotettava Thomson on ja pitääkö se lähettää ulkomaille täyshuoltoa varten? Toisaalta kun sisällä on ilmeisesti suljettu patruuna niin voi olla, että käytännön huoltotarve rajoittuu ulkotiivisteiden ja voiteluöljyn vaihtoon tms?

OT: Voisivat kyllä uudistaa myös stemminsä. Jotenkin ne on alkanu näyttää vanhahtavilta, ehkä pois lukien 50mm X4. Niin ja saisivat lisätä 60mm pituisen X4:n.

twentyniner
25.09.2012, 09.23
OT: Voisivat kyllä uudistaa myös stemminsä. Jotenkin ne on alkanu näyttää vanhahtavilta, ehkä pois lukien 50mm X4. Niin ja saisivat lisätä 60mm pituisen X4:n.

Kuten käyttäjäkuntakin :) miksi muuttaa klassikkoa? Suuntaukset tulevat ja menevät, onneksi kaikki eivät seuraa perässä. Mielestäni hyvä tuote toimii vaikka ei olisi viimeisen muotisuuntauksen mukainen.

juminy
25.09.2012, 11.03
Varmaan ihan pakkorakokin tuoda hissitolppa. Itse pysyn Gravity Droppereissa kunnes keksin syyn vaihtaa.

Vertti83
25.09.2012, 12.10
Sama vika tässäkin kuin monessa muussa, kaapeli väärässä päässä. Ei sillä että sen vaijerin heiluminen suuremmin haittaisi(vähän kylläkin), mutta kun tuo mekanismi kuitenkin kerää paskaa ollessaan satulan alla niin se ei hirveämmin edistä tuota luotettavuutta. Toinen kysymysmerkki on tuo suljettu patruuna ja sen huollettavuus, kolmas kaukosäädin namiska(jonka merkitystä ei mielestäni korosteta riittävästi useimmissa arvosteluissa).

Teknisesti tuskin muuten moitittavaa, brändinä kun on kuitenkin varsin tunnettu ja ilmeisen laadukkaita tuotteita pääosin muutenkin pukkaavat ulos. Vaikka eihän se tietenkään automaatio ole, että laadukkaita setemmejä ja tavan tolppia tekevä firma osaisi tehdä itselleen uuteen tuotekategoriaan heti erinomaisen tuotteen...

twentyniner
25.09.2012, 12.32
Varmaan ihan pakkorakokin tuoda hissitolppa. Itse pysyn Gravity Droppereissa kunnes keksin syyn vaihtaa.

Ei paskempi idea, mutta jos nyt tekisi aikuisten oikeasti mieli ostaa jotain. Itse olen tykännyt GD:stä ja ei oikeasti ole mitään syytä päivittää, mutta tiedäthän tunteen :) Yksi GD:n valtti on myös 27.2mm koko, shimmillä lähes joka runkoon sopiva.

Ari
25.09.2012, 21.43
Thomson on kyllä houkutteleva ja merkillä kova maine. Ilmeisesti suunnitelleet niin, että kestää pari vuotta ajoa ilman juuri mitään huoltoa ja sitten lähetettävä valtuutettuun liikkeeseen huoltoon. Suht kevyt ilmoitusten mukaan, mutta saa nähdä mikä todellinen paino on vaijerin ja vivun kanssa. Ja vaijeri&kuorikin kuulemma joku spesiaali jota ei tartte vaihdella :)

sakuvaan
25.09.2012, 23.30
Ja Thomsonin kokemus hydraulisten kamojen kanssa oli....

?

En kyllä ekana rupea beettatestaamaan. :D

mehukatti
26.09.2012, 08.06
Muistaakseni luin, että ne ulkoisti hydraulisen toteutuksen (=sen suljetun patruunan) alan asiantuntijoille. Mutta ihan totta, että ei ehkä viitsi olla ensimmäisten omistajien joukossa.

niilo
26.09.2012, 08.15
http://reviews.mtbr.com/thomson-elite-dropper-seatpost
Tuolla vähän lisää juttua. Hydrauliikkasuunnittelu on tosiaan ulkoistettu.

Jani Mahonen
26.09.2012, 09.59
Joo, tää on tosi hyvä juttu että saadaan lisää valikoimaa, mutta...

Thomson on kyllä houkutteleva ja merkillä kova maine. Ilmeisesti suunnitelleet niin, että kestää pari vuotta ajoa ilman juuri mitään huoltoa ja sitten lähetettävä valtuutettuun liikkeeseen huoltoon. Suht kevyt ilmoitusten mukaan, mutta saa nähdä mikä todellinen paino on vaijerin ja vivun kanssa. Ja vaijeri&kuorikin kuulemma joku spesiaali jota ei tartte vaihdella :)

....hieman huvittaa se, että markkinointitekstissä mainostetaan sitä, että kaikki osat ovat mahdollisimman yleisiä saatavuuden vuoksi mutta seuraavassa lauseessa on jo sana Custom:

"Every single component is the best available. Custom made Norglide bearing bushings, custom made Trelleborg O-Rings and seals"

Tulevatko puslat ja tiivisteet "cartridgen" mukana? Onko niiden pakko olla custom vai olisiko markkinoilta peräti jo löytynyt tarpeeksi hyvälaatuista kamaa. Joskus olen jostain lukenut ja itsekin kokenut, että nimenomaan puslat ja tiivisteet ovat sitä kulutustavaraa... isot pojat vaan puhuneet... katsotaan kuinka monta varaosasarjaa tulee peräpohjolaan, siis jännittää se että kaksi vai kolme kappaletta koko kansaa kohti.

Ja sitten tosiaan tuo vaijerin kiinnityspaikka. Ei näin! Jotenkin on tottunut odottamaan Thomsonilta loppuun asti mietittyjä tuotteita.

sakuvaan
26.09.2012, 11.49
Muistaakseni luin, että ne ulkoisti hydraulisen toteutuksen (=sen suljetun patruunan) alan asiantuntijoille. Mutta ihan totta, että ei ehkä viitsi olla ensimmäisten omistajien joukossa.

Eli se ei oikeasti ole oikeastaan Thomson, se on vaan tolppa jossa on nimi päällä. :)

dirtyrider
26.09.2012, 12.07
Ei taida saada setback mallina.. :rolleyes:

Jani Mahonen
27.09.2012, 10.59
Ei taida saada setback mallina.. :rolleyes:

Kaarevalla putkella :D

juse
31.08.2015, 12.50
Missäs ihmiset on näitä huollattanut?

J.Kottenberg
19.09.2016, 10.17
Missäs ihmiset on näitä huollattanut?

Niin, onko kukaan Thomsonin Dropperia huollattanut, tai huoltanut itse? Saakohan tuohon varaosia?

noniinno
19.09.2016, 15.27
^ Rtech, Tampere, huoltaa ainakin.

J.Kottenberg
19.09.2016, 15.53
R-tech on niin usein täälläkin mainittu firma keula-,iskari- ja tolppahuoltojen yhteydessä että kysyin sieltä jo asiaa. Vastasivat että Suomessa ei ole merkin maahantuojaa ja tästä johtuen varaosien saanti on vaikea tapaus. Ja kun vikaa tulee niin todennäköisesti jokin tiiviste pitää ainakin vaihtaa jolloin huoltotyö pysähtyy varaosaongelmaan ja siksi eivät ota Thomsonia edes työn alle.

Vähän kyllä yllätti, minäkin kuvittelin että em paikassa huolletaan melkein mikä pumppu tahansa.

noniinno
19.09.2016, 16.30
^ Ok, oli uusi tieto minulle.

PaH
19.09.2016, 18.00
Niin, onko kukaan Thomsonin Dropperia huollattanut, tai huoltanut itse? Saakohan tuohon varaosia?

Saa. Hra Thomson vastaa ässposteihin rivakasti ja ainakin ihan_itse_rikotun Covert Dropperin actuatorin tilalle sain uuden alle 48h.

J.Kottenberg
19.09.2016, 19.28
^ Toihan riittää, niin voi Thomsonin hankkia kun isäntä itse on yhteistyöhaluinen.