PDA

Näytä tavallinen näkymä : Cuclocrossariin hiekkatie kumi

Pasi A S
08.07.2012, 10.45
Schwalbe Luganoilla en tohdi hiekatielle polkaista. Toisena renkaana mulla on taas järeä nappulakumi jonka kanssa ei houkuta ajaa asvalttia. Mökkimatkat vaatisi kompromissi kumia. Matkalla on ~75 km asvalttia ja ~30 km hyväkuntoista hiekkatietä. Oiskohan Contin Cyclocross Speed passeli kompromissi kumi? http://www.powerfactory.fi/product_info.php?cPath=298_505_1320&products_id=13360

Pirkka
08.07.2012, 11.02
Contin 4Season on hyvä kumi hiekalle ja asfaltille. Ei hiekalla nappuloita tartte. Sepelitietäkin ovat 4Seasonit kestäneet.

Zeipii
08.07.2012, 13.53
Ite ajellut kanssa 28mm 4seasoneilla hiekat ja asfaltit. Joskus kuoppaisilla ja soraisilla maalaisteillä on tullut mieleen, että voisi sitä leveemmätkin olla alla, mutta kun keskuspuiston hiekkatiet ja normaali asfaltti ovat pääasiallisia alustoita, niin noi on ollut paras kompromissi. Kestää kyllä melkein mitä vaan. Ite olen ajellut jo kolmatta kesää ilman yhtäkään flattia ja on silti aikas kevyet.

Jake_Kona
08.07.2012, 15.31
Jos ei hiekkatiellä ole pehmeää hiekkaa, mutta ainahan jonkin verran on kiviä. Silloin oiva kumi olisi schwalben marathon supreme (folding)
pistosuojattu 32mm leveänä.

Chenotte
08.07.2012, 15.47
Mulla on Durano plussat alla. Aika jyrät, mutta toistaiseksi on kestänyt hiekkatiet ilman ongelmia!
Jos kuitenkin haluaa nappulat, niin Kendan Small Block 8:t rullaa varsin hyvin kestopäällysteelläkin.
http://www.kendausa.com/en/home/bicycle/cyclocross/small-block-eight.aspx

proileri
18.08.2012, 11.18
Itse olen tässä nyt vähän kaipaillut soraa kestävää gummia maantiepyörään koossa 28 mm. Kaipaisin sellaista jolla pääsisi reipasta touring-tahtia asfalttilla ja kestäisi ehkä 30% ajosta olla hiekka-sorateitä. Conti 4 Season olisi yksi vaihtoehto, toinen olisi Ultremo DD joka näyttäisi olevan hyvin samanlainen kauttaaltaan vahvistettu nopea rengas. Marathonit o kans ollu mielessä, mutta niissä alkaa paino jo mennä aika korkeaksi, hmm.

Cycledrophis
18.08.2012, 11.39
Olen käyttänyt noita Continental Speedejä, hyvin toimivat sekä asvaltilla että soralla. Maantielle vaan vähän korkeampi paine, rullavat yllättävän hyvin. Nurmikolla ja mudassa eivät sitten toimi.

Jari

N.N.
18.08.2012, 14.05
Mulla ollut maaliskuusta asti alla cyclossa 28 mm Duranot (ei plussat), hyvin nekin on kestäneet monenlaisella alustalla, polkujakin on ajettu, vain 1 flätti tappajasoralla.

MajorTom
18.08.2012, 14.44
Hyvin on kesän työmatkat sujuneet hiekkateitä pitkin perus durano 28mm renkailla ilman haavereita. Melko pehmeää menoa, kunhan pitää paineet maltillisena n. Kuudessa barissa...

E.T.
18.08.2012, 16.20
Vittoria cross Evo XN tuubi on todella mukava ja rullaakin ihan kivasti. Tuossa uudessa mallissa pitäisi olla parempi pistosuojaus, tiedä sitten...toistaiseksi kestäneet sepeliajot ihan hyvin, ei minkäänlaista jälkeä. Lateksisisuriset saa kyllä pumpata joka päivä....

proileri
18.08.2012, 17.28
Mihinkäs muuten tulee soran ja sepelin takia reijät? Mietin että kannattaisko soralla panostaa kylkiin vai ihan kulutuspinnan suojaukseen.

E.T.
18.08.2012, 18.51
Mihinkäs muuten tulee soran ja sepelin takia reijät? Mietin että kannattaisko soralla panostaa kylkiin vai ihan kulutuspinnan suojaukseen.Mulla on aina avoihin tullut reikä kulutuspintaan. Voihan ne kyljetkin paukkua. Idioottivarmaksi renkaaksi on osoittautunut Tufon Primus tuubi. En ole kahteen vuoteen saanut yhtään hajalle ( 2 vuotta käytössä). Rullaavuudessa ei nyt hurrattavaa mutta hyvä yleisrengas kuitenkin. Toi Tufon sliksimalli (ei flexus) voisi kans olla kestävä ja ilmeisesti parempi rullaamaan.

TuH
18.08.2012, 19.18
Conti 4 Season olisi yksi vaihtoehto, toinen olisi Ultremo DD joka näyttäisi olevan hyvin samanlainen kauttaaltaan vahvistettu nopea rengas.

Ultremo DD (25 mm) ei valitettavasti kestä hiekalla ajoa, eikä varsinkaan kostealla kelillä. Taitaa olla lähempänä perus-Ultremoja kuin Duranoja kestävyydeltään.

m e r k s
18.08.2012, 19.49
Suositelkaapas sellaista tuubirengasta (30-35mm), jolla voisi työmatka-ajoa heittää suht huoletta. Vähintään kohtalainen pistosuojaus siis. Onkohan tälläista edes olemassa?

E.T.
18.08.2012, 20.10
Suositelkaapas sellaista tuubirengasta (30-35mm), jolla voisi työmatka-ajoa heittää suht huoletta. Vähintään kohtalainen pistosuojaus siis. Onkohan tälläista edes olemassa?Kts. edell. ^^:) Mulla vain Tufosta ja Vittorioista kokemusta. Mikään avokaan ei ole koskaan mulla ollut Tufo tuubia varmempi...

Risto Koivunen
18.08.2012, 21.43
Mulla ollut maaliskuusta asti alla cyclossa 28 mm Duranot (ei plussat), hyvin nekin on kestäneet monenlaisella alustalla

Itse olen vastaavilla ajellut viime ja tänä kesänä melko monenlaisia hiekka- ja sorateitä, eivätkä ole vielä moisesta ihmeemmin valittaneet (asfaltilla on tosin muutama sisuri tainnut mennä vaihtoon).

Niin kauan kuin se hiekka/soratie on kuivaa ja kovaa, niin sileillä renkailla pärjää ihan hyvin. Nappulakuviointia alkaa kaivata vasta sitten, kun tulee pehmeämpi kohta vastaan.

znood
18.08.2012, 22.35
Paa maxxis razet alle. yhtenäinen keskikuvio rullaa asvaltilla lähes yhtä hyvin kun katukumi.

proileri
19.08.2012, 07.40
Niin kauan kuin se hiekka/soratie on kuivaa ja kovaa, niin sileillä renkailla pärjää ihan hyvin. Nappulakuviointia alkaa kaivata vasta sitten, kun tulee pehmeämpi kohta vastaan.

Tämän olen itsekin huomannut, 1.6" slicksi toimii maasturissa ilman pahempia moitteita myös soralla ja sepelillä. Sitte vasta nappulaa alkaa kaipaamaan kun pitää saada siitä niljakkaasta tai löysästä pinnasta raapimaotetta.

IoD
19.08.2012, 18.35
Kyllästyin Marathon Plussan tylyyn ajotuntumaan (ja painoon) työmatka-cx:ssä. Nyt olen ajanut pari viikkoa Vittoria Randonneur Cross Prolla (35mm). Nimestä huolimatta sileähkö rengas, kuvio hyvin samanlainen kuin Contin Touringissa. Rengas on aika paljon kevyempi kuin Marathon Plus, ja ajotuntuma on aika kiva, myös Keskuspuiston hiekkateillä. Mutta jyrkissä ylämäissä pito ei ole hirveän hyvä, kun varsinaisia nappuloita ei ole.

stenu
22.08.2012, 10.33
Sain just uudet kiekot krossariin ja laitoin vanhoihin 28-milliset Rubino Prot maantieajeluita varten, mutta ero rullaavudessa tähän asti alla olleisiin Maxxiksen Raze -rinkuloihin oli yllättävän pieni, varsinkin jos asfaltti ei ole ihan tuore ja sileä. Raze on sekakäyttökrossariin ihan paras rengas muuten, mutta kuvio kuluu asfaltilla aika nopeesti.

VeSaSi
21.10.2012, 14.57
Onko tietoa Vittorion Randonneur Pro:sta (32)? http://www.vittoria.com/en/product/trekking/#product-4684
Onko sama rengas kuin Randonneur Reflex (32) : http://fi.rosebikes.eu/tuote/vittoria-tyre-randonneur-reflex/aid:49787

Ilmeisesti pistosuojaus ainakin hyvä?

ArKan
21.10.2012, 19.27
Suosittelen Contin Cyclo Speedejä. Yllätyin itse noiden pitokyvystä hiekalla ja rullaavuutta asfaltilla. Hyvät on.

Käppis
24.10.2012, 19.31
Onko tietoa Vittorion Randonneur Pro:sta (32)? http://www.vittoria.com/en/product/trekking/#product-4684
Onko sama rengas kuin Randonneur Reflex (32) : http://fi.rosebikes.eu/tuote/vittoria-tyre-randonneur-reflex/aid:49787

Taitaa olla vain ensimmäinen taitettava. - Mallinimet ovat muuttuneet, Rosella vielä vanhoja nimikkeitä. Esim. Randonneur Hyper lienee nyt Voyager Hyper.

jalkkis
24.10.2012, 21.14
Schwalben Marathon Supremeilla ollaan menty reilu 4tkm ilman päällysgummin antautumista (kerran sisuri petti). Hiekkaa tulee päivittäin, kun työmatkaliikenne on n. 50/50 asvaltti/hiekkaa. Siihen päälle vapaa-ajan ajelut ehkäpä 63,7/36,3 asvaltti/hiekka. Rajua soraa ei ole tullut paljoakaan mutta ainakin pk-seudun klv:llä gummit toimivat mainiosti. Rullaavuus... no, itselle riittää (kun ei paremmasta tiedä).

IoD
27.10.2012, 09.56

Ilmeisesti pistosuojaus ainakin hyvä?

Työmatkapyörässä on ollut Randonneur CX. Se on toiminut hyvin: kevyempi ja mukavampi kuin Schwalbe Marathon Plus. Toistaiseksi ei ole ollut rengasrikkojakaan. "CX" on aika teoreettinen: kuvio on hyvin lähellä suht. sileitä renkaita (kuten Contin TouringPlus).

Teppo
10.11.2012, 18.27
Nokian rollspeed w, kuvion ansiosta toimii eri alustoilla ja kestää sepelit. Painava muttei tunnu ankkurilta, rullaa kuitenkin yllättävän hyvin. Hi5bikes luopui noista 22 euron kappalehinnalla. Reilut sata kilsaa olen vasta kerinnyt noilla ajamaan mutta jo nyt voin todeta sijoituksen olleen todella kannattava.