PDA

Näytä tavallinen näkymä : Keulan huolto oulussa?

reboad
02.07.2012, 20.51
Onko oulussa puljua joka huoltaisi keulan?

Huolto olisi ajankohtainen ja samalla siitä pitäisi ottaa spaceri pois, kun siitä pitäisi tulevaa runkoa varten saada 120mm. Kyseessä rokkarin recon silver tk, 100mm olomuodossa.

Ajattelin että voisi käyttää liikkeessä kun itseltä ei löydy kunnon työkaluja, ja samalla pitäisi saada uuden rungon emäputkeen laakerikupit kiinni. Työkalut varmaan nopeasti maksaisi enemmän kuin huolto.

IncBuff
02.07.2012, 21.32
Special Bike.

http://www.specialbike.fi/

reboad
02.07.2012, 22.40
Katselinkin jo kyseisen liikkeen sivuja, mutta en huomannut mitään keulojen huolloista. Mutta uskotaan nyt heidän niitäkin tekevän.

maalinni
03.07.2012, 08.26
Ei kai tuossa muuta erikoista tarvitse kun lukkorengaspihdit, 3€ biltemassa ja lääkeruiskun öljyn annostelua varten, 1€ apteekissa.

reboad
03.07.2012, 19.17
Ei kai tuossa muuta erikoista tarvitse kun lukkorengaspihdit, 3€ biltemassa ja lääkeruiskun öljyn annostelua varten, 1€ apteekissa.
Kuitenki laakerikupit pitäisi saada runkoon kiinni, enkä nyt jaksaisi alkaa opettelemaan keulan huoltoa. Helpompaa käyttää ammattilaisella, jos ei kauheita maksa.

lansive
03.07.2012, 19.36

Paitsi ettei niitä pihtejä tarvitse jos ei ilmapuolta mene avaamaan. Ei sitä edes tarvitse aukoa, jos siellä pysyy paineet sisällä kun sinne nyt ei mitään p*sk** mene kovinkaan helpolla (huom! henk. koht. mielipide). Muuten kyllä putsaus ja öljyjen vaihto tietysti. Eikä siis ole vaikeaa ja rokkarin ohjeet ovat huomiota herättävän yksityiskohtaiset ja selkeät. Keulaöljyä tietysti tarvitsee, mutta sitä saa Biltemasta, Motonetistä ja kaikista motskaritarvikkeita myyvistä liikkeistä. Vanhan laakerin koolin saa pois puukolla ja ruuvimeisselillä vääntämällä. Uuden saa paikalleen vaikka puupalikalla jossa on reikä ja vasaralla.

reboad
03.07.2012, 20.09
Ymmärtääkseni se spaceri on juurikin siellä ilmapuolella, ja se pitäis sieltä saada pois.

H. Moilanen
03.07.2012, 20.23
Ymmärtääkseni se spaceri on juurikin siellä ilmapuolella, ja se pitäis sieltä saada pois.

Olet ymmärtänyt oikein. Se ei kuitenkaan tee tästä projektista mitään rakettitiedettä.

reboad
03.07.2012, 22.41
Noniin, manuaali, 15min aikaa ja haarukka on levällään eteisessä, spaceri pois otettuna :) (lukkorengaspihdit ois helpottanu, mutta patentoimalla lähti ilmankin)

Huomenna haen putsausaineet ja öljyt, niin hommahan on hoidossa. Tiivisteet vaikuttaa kuin uusilta, joten en taida tähän hätään niitä uusia.

maalinni
04.07.2012, 10.28
Ei se hankalaa tosiaan ole, jopa minä olen huoltanut reboja ja sidejä. Laita se lukkorengas sitten oikein päin paikalleen. Täällä on pyörinyt kauhutarinoita siitä miten keula hajoaa alle, kun rengas on väärin päin. Myös rokkarin ohjeissa taisi olla tästä maininta.

reboad
04.07.2012, 13.17
Tarkoitat sitä suurta lukkorengasta yläputkan alapuolella? Oma ilmapuoli lähti yläpuolelta ulos, jossa ei ollut sitä.

maalinni
04.07.2012, 15.26
just se. Yläkauttahan se onkin näppärämpi purkaa.

H. Moilanen
04.07.2012, 18.37
Liityiköhän tuohon yläkautta purkamiseen jokin juttu? Minulla olisi sellainen hämärä mielikuva, mutta kun en muista. Edellisestä Reba-rempasta on jo muutama vuosi aikaa.

reboad
04.07.2012, 19.58
Taitaa dual airissa olla rakenne jonkin verran erilainen kuin solo airissa. Ei solo airissa tarttenut kuin ruuvata ylhäältä korkin auki ja nostaa koko ilmaosio pois paikaltaan.

Juuri sain kasattua keulan onnistuneesti, tai ainakin siltä vaikuttaisi :D

btw, näyttää melko hurjalta 120mm joustokeula cube acidissa :cool: Uutta runkoa odotellessa..

http://www.wata.fi/~reboad/20120704_200459.jpg

arisaast
05.07.2012, 09.03
Itse aiheeseen: Special Bike huoltaa Rokkarin keulat Oulussa, kun itsekin kyselin asiaa. Öljyhuolto 40 euroa ja täyshuolto 105 euroa. Voi olla että olisi hyväksi kuitenkin opetella itse tuo.

reboad
05.07.2012, 12.22
Öljyhuolto ainakin on näköjään niin yksinkertainen tehdä, että sama huoltaa itse. Varsinkin nyt kun on iskariöljyjä seuraavalle viidelle vuodelle :D

Täyshuollon varmaan teettäisin, niin ei tarvitse tilailla mitään osia.