PDA

Näytä tavallinen näkymä : Jos löydän varastetun pyörän itse?

K.Kojootti
27.06.2012, 14.55
Mitä jos löydän varastetun pyöräni itse esim. dumbattuna johonkin? Olen tehnyt rikosilmoituksen, eli soittelenko vain poliisilaitokselle, että pyörä löytyi? Mites vakutuuksen kanssa? Jos vakuutusyhtiö on jo korvannut pyörän, niin jos ilmoitan sinne pyörän löytymisestä, mitä tapahtuu?

sakuvaan
27.06.2012, 15.02
Se on vakuutusyhtiön omaisuutta, tietty, onhan ne maksaneet sulle?

K.Kojootti
27.06.2012, 15.42
Ilmoitanko siis itse vakuutusyhtiölle? Vai ilmoittaako poliisi?

H. Moilanen
27.06.2012, 16.01
Kyllä se riittää, että ilmoittaa poliisille.

ellmeri
27.06.2012, 16.01

Pidä itselläsi ja tee vakuutuspetos!Myy kalliilla ja nauti rahoista.:rolleyes: ei vaan..........

Pyörä kuuluu vakuutusyhtiölle ja poliisi voi noutaa.

Asentaja
27.06.2012, 16.20
Jos löydät myös tekijän, niin elaboraatti kosto on aina paikallaan.

rantanr
27.06.2012, 16.45
Poliisi nyt ei ainakaan ilmoita asiasta minnekään. Juuri viikonloppuna täytin netissä Pohjolan vahinkoilmoituksen ja siellä oli joku kohta tähän liittyen. Nyt en muista miten se tarkkaan ottaen meni, mutta ajatus oli kuitenkin se, että sitoudun ilmoittamaan pyörän löytymisestä Pohjolaan.

ssM
27.06.2012, 17.11
Poliisi ei todellakaan ilmoita pyörästä vakuutusyhtiölle. Se on pyörän omistajan velvollisuus. Poliisi ei myöskään nouda pyöriä vakuutusyhtiötä varten.

Jos vakuutusyhtiö on pyörästä jo jotakin korvannut, pyörä tosiaan on vakuutusyhtiön omaisuutta ja pyörän löytymisen ilmoittamatta jättäminen on vakuutuspetos.

samooja
27.06.2012, 17.35
Jos löydät myös tekijän, niin elaboraatti kosto on aina paikallaan.

Koska ei voi näyttää toteen että pyörän nykyinen "haltija" olisi ottanut luvatta käyttöön toisen omaisuutta..

Itselle kävi niin, että löysin varastetun Konani ja sillä ajava tyyppi puhui ostaritutusta, josta ei osannut antaa poliiseille tuntomerkkejä, eikä muutakaan tietoa, edes sukupuolta. Kerrankin tuli vikkelästi sinivuokot. No, ensin juteltiin löytötavaralaista, sen mukaan minun olisi pitänyt maksaa löytöpalkkio. Tajusin sanoa, että sain kyllä vakuutuksesta korvauksen. Case close sano pollarit ja nosti Konan Maijaan. Sen koommin en hyrrää ole nähnyt.

Koskaan ei pidä ottaa väärää sovellusta käytöön, kun pitää kehittää ja kehittyä ja viedä ajatus kohti oivallusta, ja olla esimerkkinä. Toimimalla oikein, luottamalla oikeisiin henkilöihin ja pitämällä vakuutusasiat kunnossa, on tulevaisuuden minällä kulkine. Ja sillä joka toimii kujan pimeällä puolella on kaverina vain pelko ja häpeä... tai en minä tiedä.

H. Moilanen
27.06.2012, 18.20
Poliisi ei todellakaan ilmoita pyörästä vakuutusyhtiölle.

Todellakin ilmoittaa. Varastetuksi ilmoitettu pyörä löytyi kotietsinnän yhteydessä. Koitin ostaa pyörää vakuutusyhtiöltä nopealla kaupalla pois, mutta eeivät kuullemma voineet tehdä asialle mitään ennenkuin olivat saaneet poliisilta ilmoituksen. No, pyörän, tai siis siitä jäljellä olleen rungon, hinta oli vakuutusyhtiön omaisuutta kaupittelevan yrityksen näkemyksen mukaan tuplasti se, mitä raamia sai ulkomailta ostaa. Jätin ostamatta.

rantanr
28.06.2012, 06.34
Todellakin ilmoittaa. ...ennenkuin olivat saaneet poliisilta ilmoituksen.
Minkä ihmeen ilmoituksen. Eihän poliisi tiedä, onko varastettu tavara vakuutettu saatika missä se on vakuutettu. Lähettääkö poliisi kaikesta löytyneestä varastetusta tavarasta ilmoituksen kaikkiin vakuutusyhtiöihin?

Katsoin, mitä Pohjolan vahinkoilmoituksessa lukee. Siellä pitää sitoutua tähän:

Siinä tapauksessa, että menetetyt esineet myöhemmin - vaikka vasta korvauksen saatuani palautettaisiin minulle tai jos saan tietää niiden löytyneen, sitoudun ilmoittamaan asiasta heti vakuutusyhtiölle.

Mattia
28.06.2012, 07.11
80-luvulla kävi niin, että kaverin varastettu mopo löytyi myöhemmin. Korvaukset oli jo aikaa sitten juotu. Vakuutusyhtiö ilmoitti, ettei heillä ole intressiä lähteä mokoman pikkurahan takia hakemaan mopoa saatikka kuljettelemaan jonnekkin realisoitavaksi. Mopeedi oli uudenkarheä ja korvauskin oli ollut ~1 kk keskivertopalkan luokkaa. Kaveri ilmoitti poliisille mopon löytyneen ja möi sen kohtuuhinnalla. Tapaus sattui pienemmällä paikkakunnalla, jossa vakuutusyhtiöillä ei ollut "realisointikeskusta".

Liekö sitten nykyäänkään sen kannattavampaa pisnestä vakuutusyhtiöille retuutella ympäri maata, ainakaan halvempia (alle 2000 € ?), filoja ? Korvauksissa maksetut rahat ne kuitenkin ovat jo meiltä saaneet ja tulevat korkojen kera vielä myöhemminkin perimään.

samooja
28.06.2012, 12.14
Vähänkö olisi kenkkua jos vakuutusyhtiö löytäisivät oraakkelin ja patentoisivat sen työntekijäksi. Asiakas: hei vakuuttaisin autoni. Vakuutusvirkailija: odota tässä tarkistan oraakkelilta. Hetken kuluttua: Valitettavasti tätä tuotetta ei voi vakuuttaa, sillä te ajatte kännissä ylihuomenna kolarin. jne.

ssM
28.06.2012, 15.03
Todellakin ilmoittaa. Varastetuksi ilmoitettu pyörä löytyi kotietsinnän yhteydessä. Koitin ostaa pyörää vakuutusyhtiöltä nopealla kaupalla pois, mutta eeivät kuullemma voineet tehdä asialle mitään ennenkuin olivat saaneet poliisilta ilmoituksen. No, pyörän, tai siis siitä jäljellä olleen rungon, hinta oli vakuutusyhtiön omaisuutta kaupittelevan yrityksen näkemyksen mukaan tuplasti se, mitä raamia sai ulkomailta ostaa. Jätin ostamatta.

Kyse olikin siitä, että löytää itse pyöränsä jonnekin hylättynä. Kotietsintä on luonnollisesti eri asia. Poliisi ei ole vakuutusyhtiön juoksupoika.

H. Moilanen
29.06.2012, 04.45
Minkä ihmeen ilmoituksen. Eihän poliisi tiedä, onko varastettu tavara vakuutettu saatika missä se on vakuutettu. Lähettääkö poliisi kaikesta löytyneestä varastetusta tavarasta ilmoituksen kaikkiin vakuutusyhtiöihin?

En tiedä, en ole poliisi. Jollainhan varastetut ja vakuutetut tavarat kuitenkin verrataan, koska vakuutusyhtiöt myyvät itse (tai erillisen yhtiön kautta) korvatut ja löydetyt tuotteet.

alumiini
29.06.2012, 15.27
Meikäläiselta pöllitty maasturi on näkynyt muutaman kerran kouvolan liepeillä. Eka kerralla pari murhaajan näköistä kaveria seisoi sen vieressä, joten päätin säästää henkeni ja olla hiljaa.
Seuraavalla kerralla pyörä oli lukittu kolmella lukolla bussipysäkkiin, oli lauantai-ilta ja en sen takia viitsinyt hätäkeskukseen soittaa. Käsittääkseni poliisin suora numero toimii vain arkisin poliisilaitoksen aukioloaikoina.
Teippasin kuitenkin tiukkasävyisen lapun pyörään, pyörällähän saattaa olla tosiaan jo uusi omistaja, joka ei välttämättä tiedä sen historiaa.
No ei ole sen jälkeen pyörää näkynyt eikä kuulunut, joten ens kerralla vois vaikka sitten kusta satulalle.

Tosin olen saanut vakuutusyhtiöltä tosta 600€ pyörästä yli 1100€ korvauksia, joten voro voi mun puolesta pitää pyörän. Ei kauheasti harmita.