PDA

Näytä tavallinen näkymä : Yleisesti nettitilauksista

sohvapottu
02.06.2012, 10.03
Minkälaisia kokemuksia nettiliauksien pakettien toimituksista? Itsellä useampi kerta tapahtunut niin, että DPD on koittanut toimittaa virka-aikana kerrostalon alaovella pakettia ja kun ovisummeriin ei kukaan vastaa(koska yllätys, kaikki on töissä ja koulussa). Asuntomme on keskustassa. Kun ketään ei ole kotona jättää kuski saapumisilmoituksen alaoveen ulkopuolelle tarralla kiinni. Siinä se sitten on kaikkien ohikulkijoiden ja varsinkin alueella parveilevien nuorisolaumojen poimittavissa. Paketinhan saa tällä saapumisilmoituksella hakea terminaalista kuka tahansa. Viimeksi vastaavassa tilanteessa 200 euron tilaksen noudettuani terminaalista ei kukaan ollut kiinnostun henkilöllisyyden todistamisesta. Tällä kertaa siellä terminaalissa odottaa 500 euron hiilikuitukalikka... Bike-discount on siitä hyvä nettikauppa että siellä saa valita DPD tai DHL. Eipä tarvi paljon asiaa miettiä koska DHL paketin saa hakea postista joka on 100 metrin päässä. Ei tää ihan oikein mene!

janneko
02.06.2012, 10.49
Minkälaisia kokemuksia nettiliauksien pakettien toimituksista? Itsellä useampi kerta tapahtunut niin, että DPD on koittanut toimittaa virka-aikana kerrostalon alaovella pakettia ja kun ovisummeriin ei kukaan vastaa(koska yllätys, kaikki on töissä ja koulussa). Asuntomme on keskustassa. Kun ketään ei ole kotona jättää kuski saapumisilmoituksen alaoveen ulkopuolelle tarralla kiinni. Siinä se sitten on kaikkien ohikulkijoiden ja varsinkin alueella parveilevien nuorisolaumojen poimittavissa. Paketinhan saa tällä saapumisilmoituksella hakea terminaalista kuka tahansa. Viimeksi vastaavassa tilanteessa 200 euron tilaksen noudettuani terminaalista ei kukaan ollut kiinnostun henkilöllisyyden todistamisesta. Tällä kertaa siellä terminaalissa odottaa 500 euron hiilikuitukalikka... Bike-discount on siitä hyvä nettikauppa että siellä saa valita DPD tai DHL. Eipä tarvi paljon asiaa miettiä koska DHL paketin saa hakea postista joka on 100 metrin päässä. Ei tää ihan oikein mene!

DPD: kanssa saa sovittua toimitusajan. Aina olen soittanut sinne etukäteen ja pyytänyt että toimittavat vasta klo 5 jälkeen, eikä ole ollut mitään ongelmia.

H. Moilanen
02.06.2012, 10.51
Eipä tarvi paljon asiaa miettiä koska DHL paketin saa hakea postista joka on 100 metrin päässä. Ei tää ihan oikein mene! No ei mene oikein. DHL:n kuriiripaketit noudetaan DHL:n jakeluterminaalista jollei toimitus onnistu. Postipaketit noudetaan postista.

YT
02.06.2012, 10.54
No ei mene oikein. DHL:n kuriiripaketit noudetaan DHL:n jakeluterminaalista jollei toimitus onnistu. Postipaketit noudetaan postista.
Tämähän riippuu kokonaan paikkakuntakohtaisesta alihankkijasta. Jos se on Itella, niin postistahan se haetaan.

H. Moilanen
02.06.2012, 11.06
Tämähän riippuu kokonaan paikkakuntakohtaisesta alihankkijasta. Jos se on Itella, niin postistahan se haetaan.

Ettei nyt taas kerran menisi DHL:n kuriiripalvelut ja Deutche Post sekaisin?

A.M.®
02.06.2012, 11.06
Jo tilausta tehdessä kannattaa laittaa toimitusosoitteeksi joku "bulvaani". Vaikkapa työpaikan osoite, missä joku on aina paikalla.

YT
02.06.2012, 11.08
Ettei nyt taas kerran menisi DHL:n kuriiripalvelut ja Deutche Post sekaisin?
Ei mene. Minullekin on posti joskus tuonut DHL express paketteja. Nykyään täällä alihankkija on Matkahuolto ja paketit kulettaa sen alihankkija.

H. Moilanen
02.06.2012, 11.08
Jo tilausta tehdessä kannattaa laittaa toimitusosoitteeksi joku "bulvaani". Vaikkapa työpaikan osoite, missä joku on aina paikalla.

Tai nouto terminaalista...

nure
02.06.2012, 13.56
DHL hoitaa CRC:n toimituksia ja kun ottaa esim. paketin töihin niin sujuu mainiosti...

sohvapottu
02.06.2012, 19.03
Tota töihin tilaamista olen suunnitellut mutta kun duuni on periaatteessa pakettiautossa ja ihmisten kotona ympäri kyliä, ei oikein mitään toimitusosoitetta pysty antamaan. Ja kysyinkin DPD alihankkijalta miksei kuski voisi soittaa vastaus kuuluu että meidän kuskit ei soittele! Aika näyttää koska saa alkaa kyselee nettikaupasta että missä paketit viipyy kun ei ole saapunut...

juu-zo
03.06.2012, 00.53
Dpd:ltä on myös sanottu että kuskeilla ei kuulemma ole firman puhelinta kun itse tiedustelin miksei kuski ole voinut soittaa vaikka on pari kertaa alaovella käynyt ihmettelemässä kuinka se on lukossa. Itse olen tyytynyt hakemaan paketit dpd:n varastolta vaikka matka on melko pitkä. Saa kuitenkin paketin nopeammin eikä tarvi istua alaovella odottamassa kuskia koko päivää. Dhl:n kuskit yleensä soittavat kunhan vain pyytää ensin heitä soittamaan. Muuten hekin käyvät vaan ovella kääntymässä.

Matti S.
03.06.2012, 06.02
Oli hoppu. Huoltomies odotti auto sekä työkalut levällään kahta auton pyörän laakeria sekä paria muuta himmeliä.

Alkuperäisen seurantakoodin (DHL als Premium) "jumituttua" Turkuun soitin maksulliseen DHL-palvelunumeroon josta selvisi että suomijatkokuljettajan eli Itellan (en tiennyt tästä) koodi onkin eri kuin alkuperäisen lähettäjän. Antoivat DHL:sta Itellan koodin, jonka mukaan paketti on "matkalla". DHL-palvelun jälkeen piti tietenkin soittaa Itellan maksulliseen palvelunumeroon josta täti kertoi että koodin mukainen paketti on kotona viimeistään klo 14:30. Hyvä. Soitto autokorjaamolle että paketti tulee perille 15:30 mennessä. Sopii, pyörittelen peukaloita siihen saakka, sanoi autokorjaamon mies.

Sattui nimittäin vaimo olemaan kotosalla ko. päivän ja lupasi päivystää postimiehen saapumista sekä hoitaa paketin jatkokuljetuksen (julkisilla) korjaamolle. Klo 14:30 soitin vaimolle että "onko jo" mutta "ei mitään vaikka kuinka päivystän" ja taas piti soittaa korjaamoon että "jatka peukaloiden pyörittämistä".

Havaittu että Itella jatkokuljettajana ei välttämättä edes vaivaudu "yrittämään" toimitusta kotiovelle vaan laittaa asiakkaalle saapumisilmoituksen; "noudettavissa postikonttorilta". (Lappu tuli seuraavana päivänä.)

Ts. 15 euron lähetyskulut "ovelta ovelle" tarkoittivatkin puhelua kahteen maksulliseen palvelunumeroon, kolmea soittoa autokorjaamolle, kolmea puhelua vaimolle sekä ylimääräistä paketin noutomatkaa postikonttorilta. Korjaamon setä oli ystävällinen ja ymmärsi vaikerointini, eikä laskenut venttatunneista mitään. Johtuisko siitä että on pyöräilymiehiä?

Jatkossa otan kaikki Itellaan vähänkin viittaavat ulkomaan lähetykset suoraan töihin.

H. Moilanen
03.06.2012, 08.23
Ja kysyinkin DPD alihankkijalta miksei kuski voisi soittaa vastaus kuuluu että meidän kuskit ei soittele!

Dpd:ltä on myös sanottu että kuskeilla ei kuulemma ole firman puhelinta kun itse tiedustelin miksei kuski ole voinut soittaa vaikka on pari kertaa alaovella käynyt ihmettelemässä kuinka se on lukossa.

Ajatelkaas paljonko aikaa menee, jos kuski soittaisi jokaiselle vastaanottajalle. Pudotuksia saattaa päivässä olla hyvinkin lähemmäs sataa... Siksi ne ei soittele. Ja yksityisasiakas on kuriirifirmoille lähinnä murheita aiheuttava asiakasryhmä.

Glaciesvir
03.06.2012, 08.45
Itellan kanssa oman sivujuonteensa tuo asiamiespostit, jolloin tänään tuotavaan saapumisilmoitukseen on kirjattu, että haettavissa huomenna asiamiespostista. Itellan tekemisistä jäänyt sellainen kuva, että heitä ei voisi vähempää kiinnostaa onko asiakkaita vai ei. Joulun alla uutisoitiin, että heillä on konttorien hyllyt täynnä nettitilauspaketteja, joten odottelen koska keksivät alkaa laskuttaa pakettien luovutuksesta jotain.

pethe
03.06.2012, 08.52
Itella on yleensä ollu heikoin lenkki nuissa toimituksissa, tai tuleehan se tavara aikanaan perille asti, mutta saattaa kestää eikä niiden seurantakaan kovin ajantasalla ole. Edellinenkin paketti oli päivätolkulla saapunut lajittelukeskuksen tilassa. Onneksi kylän posti on ulkoistettu, ja sieltä saattaa maitopurkkia hakiessa kysäistä,että tuliko iltakyydillä pakettia. Ihan kuin ennen vanhaan. Olihan se paketti tullut. Saapumisilmoituskin tuli sitten seuraavalla viikolla.

Raakahanu
03.06.2012, 09.05
Kyllähän tuossa olisi selvää tilausta jollekin kännykkäsoftalle jolla lopputoimituksen saisi nätimmin hoidettua, kun puhelimen perinteisen äänitoiminnon on käyttäminen kerran on niin ylivoimasta hommaa. GPS-paikannus löytyy ja paketin saisi stallattua tai uudelleenohjattua nopeammin kuin jonottamalla aspaan.
Toki joillain firmoilla on ihan hyvät nettisivut joista logistiset perustoiminnot löytyy, mutta se nyt ei hirveästi auta kun kuski ei edes viitsi käydä pihassa, mutta siitä huolimatta tietää rapun alaoven olevan kiinni (ei ole ja siinä on summeritalu vieressä jota voi tarvittaessa käyttää) ja asiakkaan puhelinnumeroa ei paketista löydy (lukee osoitelapun alimmalla rivillä).
DHL kokeilee nykään pk-seudulla iltajakelua 17:00-21:00 yksityisosoitteisiin, mutta mielummin hakekaa paketti kentän kupeesta jos samana päivänä lähetyksenne varmasti haluatte. Tai samalla viikolla, jos sattuu olemaan perjantai-ilta.

DPD:llä halvemmalla ja luotettavammin.

H. Moilanen
03.06.2012, 15.58
Itellan kanssa oman sivujuonteensa tuo asiamiespostit, jolloin tänään tuotavaan saapumisilmoitukseen on kirjattu, että haettavissa huomenna asiamiespostista. Itellan tekemisistä jäänyt sellainen kuva, että heitä ei voisi vähempää kiinnostaa onko asiakkaita vai ei.
Monopoli, joten mitä voimme odottaa palvelun tasosta?

Sama kuva on kyllä Matkahuollosta. Paketti tulee ensimmäisen 2000 km päivässä ja viimeisen 150 km Matkahuollon taikinoimana 6 työpäivää. Ja sitten lähi-Valintatalossa ollaan täysin kuutamolla mitenkä rahtikirjaan kirjataan varauma kun paketti on murjottu joka kulmasta paskaksi.

Pekka L
03.06.2012, 16.09
Hauska tapaus Postin toimesta sattui, kun posti toi saapumisilmoituksen laatikkoon. Autolla jakavat ja mun auto oli laatikon vieressä parkissa. Noh, olin just töihin lähdössä, joten työmatkan varrella olevaan asiamiespostiin siitä sitten lähes suoraan.
Eipä löytynyt pakettia hyllystä. Selitys: se on siellä postinkantajan autossa!

Pirkka
03.06.2012, 17.49
Hauska tapaus Postin toimesta sattui, kun posti toi saapumisilmoituksen laatikkoon. Autolla jakavat ja mun auto oli laatikon vieressä parkissa. Noh, olin just töihin lähdössä, joten työmatkan varrella olevaan asiamiespostiin siitä sitten lähes suoraan.
Eipä löytynyt pakettia hyllystä. Selitys: se on siellä postinkantajan autossa!eikös siinä lapussa lukenut mihin aikaan on noudettavissa postista?

IncBuff
03.06.2012, 17.55
Tähän asti on lukenut.

Pekka L
03.06.2012, 18.13
eikös siinä lapussa lukenut mihin aikaan on noudettavissa postista?

Ei. Aina on kyllä lukenut, kun ovat ENSIN YRITTÄNEET toimittaa.

Hamaca
03.06.2012, 19.41
Monenlaisia kokemuksia.

Mulle tuli perjantaina paketti DHL:n ja Itellan kautta hienosti, kun BD:stä tilasin fillarin. DHL:n seuranta pysyi ajantasalla ja kun paketti oli suomessa, niin löytyi se myös Itellan seurannasta. Jakelija oli käynyt perjantai-aamuna kun olin duunissa ja jättänyt lapun johon soittamalla pystyi sopimaan uuden toimitusajan. Kävin himassa kesken duunipäivän kun aavistelin että paketti tulossa ja soittamalla sovin että toimittavat vielä illan aikana. Puoliysiltä perjantai-iltana toivat pyörän ja jo lauantai-aamuna tein iloisesti ekan lenkin :)

juu-zo
03.06.2012, 21.19
Ajatelkaas paljonko aikaa menee, jos kuski soittaisi jokaiselle vastaanottajalle. Pudotuksia saattaa päivässä olla hyvinkin lähemmäs sataa... Siksi ne ei soittele. Ja yksityisasiakas on kuriirifirmoille lähinnä murheita aiheuttava asiakasryhmä.

Varmaankaan jokaiselle asiakkaalle ei tarvitse soittaa. Kaikki ei asu kerrostalossa jossa alaovi on lukossa. Ei luulisi olevan kauhea ongelma näppäillä numero vaikka etukäteen ja soittaa asiakkaalle onko edes kotosalla kuin ajella useampi kilometri uudelleen ja uudelleen tarkastamassa alaoven lukitus.

Jani R.
03.06.2012, 22.56
Kannattaa tosiaan laittaa pakettiin joko työpaikan tai vaikka eläkkeellä olevien appivanhempien osoite. Jälkimmäisellä tavalla tilasin renkaat autoonkin, oli helpompi kipata omakotitalon pihalle kuin tuoda hissittömään kerrostaloon.

sohvapottu
04.06.2012, 23.38
taas sain helposti DPD paketin terminaalista saapumisilmoituksella. Ainoa 'varmistus' oli se että piti kirjoittaa ruudukkoon sukunimi isoilla kirjaimilla. Ja kun sekin lukee siinä saapumisilmoituksessa niin saahan noita paketteja noutaa kuka hyvänsä. Henkkareita ei todelakaan kysellä

Asetyylikoliini
05.06.2012, 12.08
Muutamien tilausten perusteella omakohtainen kokemukseni on, että DHL Express on nopein ja toimivin (esim. bike24.de). Seuranta netissä toimii hyvin (dhl.fi paremmin kuin dhl.de), ja kun paketti tuodaan perille haluttuun toimitusosoitteeseen, ei mene aikaa hukkaan. Viime viikolla laitoin keskiviikkona tilauksen sisään, se lähti Dresdenistä torstai-iltana ja maanantaina se oli täällä (Hki) jakelussa.
Itellan touhu on todella turhauttavaa, kun vaikkapa bikeshop.fi-tilaukset lähtevät kyllä todella nopeasti Turusta, ovat seuraavana aamuna täällä paikallisessa postitoimipaikassa (R-kioski...), mutta sieltä menee sitten seuraavaan päivään ennen kuin saan saapumisilmoituksen ja sitten pitäisi järjestää aikaa noudolle.
Rose Versandin käyttämä Deutsche Post DHL (siis DHL kuljettaa Suomeen, jossa Itella tuo tavaran perille) on myös ok, joskin hitaampi kuin DHL Express.

HMK
05.06.2012, 12.21
Itellan touhu on todella turhauttavaa, kun vaikkapa bikeshop.fi-tilaukset lähtevät kyllä todella nopeasti Turusta, ovat seuraavana aamuna täällä paikallisessa postitoimipaikassa (R-kioski...), mutta sieltä menee sitten seuraavaan päivään ennen kuin saan saapumisilmoituksen ja sitten pitäisi järjestää aikaa noudolle.

Saa sen ilman saapusilmoitustakin haettua. Jos on hätä, niin tulosta se seurantasivu, jossa lukee, että paketti on saapunut toimipisteeseen X, ja mene sen kanssa kioskille.

Asetyylikoliini
05.06.2012, 14.23
Saa sen ilman saapusilmoitustakin haettua. Jos on hätä, niin tulosta se seurantasivu, jossa lukee, että paketti on saapunut toimipisteeseen X, ja mene sen kanssa kioskille.

Tätä vaihtoehtoa tuli jo hiljaa mielessä aprikoituakin. Ei noilla toimituksilla ole kuitenkaan muuta kiirettä vielä ollut kuin vastaanottajan malttamattomuus... ;) Pidetään kuitenkin mielessä vastaisen varalle.

Anok
05.06.2012, 14.45
Tätä vaihtoehtoa tuli jo hiljaa mielessä aprikoituakin. Ei noilla toimituksilla ole kuitenkaan muuta kiirettä vielä ollut kuin vastaanottajan malttamattomuus... ;) Pidetään kuitenkin mielessä vastaisen varalle.Itse teen aina näin, eihän sitä tiedä koska se saapumisilmoitus tulee. Ja ei tarvitse olla edes mitään printtiä, kirjoittaa vaan seurantanumeron johonkin ylös ja kertoo sen postissa niin löytävät sillä paketin.

Glaciesvir
13.06.2012, 11.40
Saksasta tilasin kamaa bob shopilta ja Fedex kuriirina. Fedexin sivuilla arvioitu toimitusaika huomenna kuuteen mennessä ja tänään soittivat, että onko joku vastaanottamassa pakettia 12-16 välillä. Seurantakoodilla kun katsoin niin puolisen tuntia paketin kirjaamisesta Vantaalla tuli soittoa minulle.

Velogi
19.06.2012, 15.21
PayPalin käyttäjille tiedoksi - kauppaa voi tällä hetkellä tehdä vain valuutoissa joilla sinulla on saldoa, normaalistihan valuutamuunnos tapahtuu automaattisesti:
http://viestitin.blogspot.fi/2012/06/paypal-valuuttaongelma.html

tempokisu
19.06.2012, 15.32
Mikäs tämä nyt on?? Kyllä mä vielä lauantain ja sunnuntain välisenä yönä tein nukke-ostoksen ja maksoin ja nukke on jo matkalla tänne.
Onko tämä joku uusi ongelma?
Tuleeko tähän muutoksia, luin tuon blogi-kirjoituksen ja en ny ainakaan ala mitään toista tiliä avata. Tai soitella jonnekin enklanniksi, korkeintaan olen laittanut viestiä PayPalille ja saanut vastaustakin seuraavana päivänä.
No, visakortti kiittää, se onkin aika (= todella) väsyny jo ja lepo tekee hyvää.

Tosin ny tekisi tietysti mieli kokeilla onnistuuko ostos...

No muuten mä kysyn tähän samaan tämmöisen tyhmän kysymyksen ( nettitilaukseen liittyen kyllä) kun voiko ranskalaiselle pankkitilille laittaa omalta tililtä tilisiirron, eli rahaa, netin kautta?
Se olisi 13 euroo halvempi se maksu sillee, kuin paypalilla. Ajattelin paypalilla kun en oo varma sujuuko toi pankki-homma, mutta kai se sujuu kun on nämä hienot
iban ja bic-koodit ja kaikki?

Velogi
19.06.2012, 15.59
Mikäs tämä nyt on?? Kyllä mä vielä lauantain ja sunnuntain välisenä yönä tein nukke-ostoksen ja maksoin ja nukke on jo matkalla tänne.
Onko tämä joku uusi ongelma?
Tuleeko tähän muutoksia, luin tuon blogi-kirjoituksen ja en ny ainakaan ala mitään toista tiliä avata. Tai soitella jonnekin enklanniksi, korkeintaan olen laittanut viestiä PayPalille ja saanut vastaustakin seuraavana päivänä.

Kyllä tämä on uusi ongelma, jos teet kauppaa eri valuutalla kuin mitä PayPal tililtäsi löytyy. Sen sijaan jos sinulla on euroja PayPal tilillä ja teet ostoksesi euroissa, ei ole ongelmaa.

Mutta ei tätä varten toki uutta tiliä tarvitse avata, samalla PayPal tilillähän voi olla varoja useissa eri valuutoissa. Nyt pitää rahaa olla tilillä ko. valuutassa, koska PayPal ei tällä hetkellä pysty tekemään automaattista valuuttamuunnosta. Toki eihän ne PayPalin muunnoskurssit muutoinkaan mitään edullisimpia ole.

tempokisu
19.06.2012, 16.05
No nyt mä en honaa.
Paypal veloittaa visakorttia, ja visalasku tulee yleensä joka kuun 17. päivä. Sit mä vaan maksan sen, visakorttimaksun.
Minne mun nyt pitäisi tallettaa rahaa???
Erittäin kiitollinen neuvosta, kunhan neuvoo sillee yksinkertaisesti:

https://www.paypal.com/fi tuolta voi lähteä liikkeelle, eka kirjaudutaan sisään ja sitten?

Onko se tämmöinen kun tulee move money from your bank account....
Mutta mitä nämä on: Beneficiary name, sitten tulee bank joku SEB,, ja sitten on tilinumeron rakenne, onko se tilinumero jolle siirretään rahaa, ja mihin toi transfer ID tulee?
Tätä kautta se varmaan sitten onnistuu, kun pitäisi ainaskii yksi maksu jenkkilään hoitaa, Jack Sparrowin repaintti.

hannupulkkinen
19.06.2012, 16.09
Paypalilla voi maksaa, joko niin, että kytkee tiliin luottokorttinsa tai niin, että lataa tilille rahaa luottokortiltaan tai tililtään.
Jälkimmäisellä tavalla ei tarvitse pelätä kortin tietojen vuotamista mihinkään.
Minulle kävi kerran niin, että paypalin kautta korttini tiedot hakkeroitiin ja pari tonnia katosi. Luottokunta onneksi korvasi.

tempokisu
19.06.2012, 16.40
Mä oon ny ihan sekasin.
Oliko toi edellinen mun skenaario nyt oikein, että laitan tarvittavan summan rahaa dollareissa sinne tilille ( olisiko ID viitenumero?) josta voin jenkkilämaksun maksaa.
No siihen loppuu mun projektit, jos tää nyt näin monimutkaiseksi menee.

Onko ongelma mahdollisesti pysyvä tai tilapäinen, sillä luultavasti aika moni muukin on hienoisissa ongelmissa?

kolistelija
19.06.2012, 16.44
Miten matkahuollon bussipaketin seuranta onnistuu? MH:n sivuilta yritin katsoa mutten löytänyt.

Muistan että ovat joskus lähetelleet tekstareita kun paketin voi noutaa, muistanko oikein?

FRE_A_K
19.06.2012, 16.46
Uskomatonta kyllä, noita PayPalin sivuja ei saada käännettyä suomen kielelle...

Velogi
19.06.2012, 16.51
Kuvaamani ongelma PayPal tilin sisäisten valuuttamuunnoksien suhteen lienee tilapäinen, sen verran nolona PayPalin asiakaspalvelu oli kun asia valkeni.

Tuo hannupulkkisen kuvaama (ja tempokisun ilmeisesti käyttämä) periaate kytkeä luottokortti suoraan paypal tiliin toiminee edelleen ongelmitta, koska valuuttamuunnos tehdään PayPalin ulkopuolella mutta sisältää tosiaan taas omat riskinsä.

tempokisu
19.06.2012, 18.24
Ai toimii vai! Olisi kyllä suuri helpotus, mutta mitä ihmettä toi plokisti sitten vaahtoo?
Ainoo haitta ja riski tässä on se että kun ostaminen on NIIN HELPPOA ei tule ajatelleeksi että maksunkin aika koittaa.

Mä vaan juuri tätä, että jos näissäkin on ongelmia, niin miten se e-resepti....:rolleyes:

maantienässä
20.06.2012, 09.18
http://www.matkahuolto.fi/fi/pakettipalvelut_yksityisille/paketin_seuranta/

tai vastaava yrityksille, sieltä minä ainakin seurannat katson. Muistelen myös että tekstari tulisi

arctic biker
20.06.2012, 12.16

tai vastaava yrityksille, sieltä minä ainakin seurannat katson. Muistelen myös että tekstari tulisi
Seurantaa en ole koskaan käyttänyt mutta tekstiviesti-ilmoituksen olen aina saanut. Oliko se niin että 4:n päivän sisällä on lähetys haettava, tulee muutoin lisähintaa.

kolistelija
20.06.2012, 12.39
Tässä vaan ihmettelen kun tavaran pitäisi olla jo matkalla. Seurantanumeroa en ole saanut ja kauppa on ilmeisen kiireinen kun puhelin tuuttaa kokoajan varattua. Siksi mietin että onkohan tuota seurantaa edes olemassa Matkahuollon bussipaketille.

sonnet
20.06.2012, 12.44
Ei mene. Minullekin on posti joskus tuonut DHL express paketteja. Nykyään täällä alihankkija on Matkahuolto ja paketit kulettaa sen alihankkija.

Riippuu myös kovin monenlaisista asianhaaroista. Yksi kanjoni kävi mm. taannoin ovella Itä-Suomessa ja soittelin DHL:lle perään, voisinko hakea paikallisesta alihankkijan terminaalista. En, koska paketti oli matkalla Vantaalle. Seuraavana päivänä/kertana sen toi toinen ja soitteli ovella, että varmastiko voi jättää tähän hetkeksi vartioimatta?

Näyttäisi, että heille on tärkeintä saada SLA-sopparit toteutumaan "käynti tehty" ilman liikasäätöjä ja neuvotteluita puhelimessa, hankalien asiakkaiden varalta tjsp. Koska Itella ja Matkahuolto, entiset huonot, ovat nykyisin parhaat ja usein ainoat, jotka soittavat jo ekaa kertaa kierrettäessä. Toisin kuin DHL, tai kaikkien paikalliset alihankkijat monella alueella, DHL, UPS, DPD..

Helpointa olisi siis tilata aina kuriirit duuniin mutta jollei halua/voi siellä vaivata, niin..

sonnet
20.06.2012, 12.46
Miten matkahuollon bussipaketin seuranta onnistuu? MH:n sivuilta yritin katsoa mutten löytänyt.

Muistan että ovat joskus lähetelleet tekstareita kun paketin voi noutaa, muistanko oikein?

Tuolta:

HMK
20.06.2012, 21.47
Riippuu myös kovin monenlaisista asianhaaroista. Yksi kanjoni kävi mm. taannoin ovella Itä-Suomessa ja soittelin DHL:lle perään, voisinko hakea paikallisesta alihankkijan terminaalista. En, koska paketti oli matkalla Vantaalle. Seuraavana päivänä/kertana sen toi toinen ja soitteli ovella, että varmastiko voi jättää tähän hetkeksi vartioimatta?
...
Helpointa olisi siis tilata aina kuriirit duuniin mutta jollei halua/voi siellä vaivata, niin..

Minulle DHL on joka kerta tuonut paketit kotiovelle klo 15-18 välillä, eli töistä paluun jälkeen. Turhaan olisivat sitten siellä työpaikan portilla käyneet. Tällä viikollakin tuli lähetys kello 17:50.

Mieluiten ottaisin postin kautta, mutta eipä noita tilauksia tehdessä valinnan mahdollisuutta ole, ainakaan Bike-componentsilla. Muista ulkomaisista en ole aikoihin tilannut. Tai no, Ruotsista viime vuonna kerran. Se tuli postiin. Postin noutopiste on lähellä, ja sieltä voi mennä hakemaan itselleen sopivana ajankohtana, ei tarvitse huolehtia lähetin tuosta.

H. Moilanen
21.06.2012, 05.46
Tässä vaan ihmettelen kun tavaran pitäisi olla jo matkalla. Seurantanumeroa en ole saanut ja kauppa on ilmeisen kiireinen kun puhelin tuuttaa kokoajan varattua. Siksi mietin että onkohan tuota seurantaa edes olemassa Matkahuollon bussipaketille.

Kyllä Matkahuollon seurannassa menee kaikki paketit. Tampereen MH:sta saa tiedon matkalla olevista paketeista nimellä/osoitteella. Tiedä sitten saako muista toimipisteistä.
---
DHL muuten soitti viimeisimmän paketin jakelusta. Ei tosin ollut kuski vaan joku terminaalityöntekijä. Tarjosi kahta vaihtoehtoa toimitusajankohdaksi: 9-11 tai 15-18.

sonnet
21.06.2012, 09.42
Minulle DHL on joka kerta tuonut paketit kotiovelle klo 15-18 välillä, eli töistä paluun jälkeen. Turhaan olisivat sitten siellä työpaikan portilla käyneet. Tällä viikollakin tuli lähetys kello 17:50.

Juu, minullakin kotiutuminen on notkeata ja voin olla paikalla vastaanottamassa joskus mihin aikaan tahansa mutta pitäisi tietää milloin olla, minä päivänä ja kellonaikana. Sen pääsee sopimaan vasta sen ekan käynnin jälkeen yleensä.

Ja kohtalaisen usein sattunut niinkin, että se eka käynti on tapahtunut muutama minuutti ennen asiakkaan kotiutumista..

sohvapottu
26.06.2012, 05.28
matkahuollon seurantaan tarvii sen koodin siitä kuitista jonka ne kouraan lykkäävät kun sinne paketin jättää. MH123456789FI ja sitä rataa...

VeeVee
26.06.2012, 08.56
https://www.paypal.com/fi tuolta voi lähteä liikkeelle, eka kirjaudutaan sisään ja sitten?

Onko se tämmöinen kun tulee move money from your bank account....
Mutta mitä nämä on: Beneficiary name, sitten tulee bank joku SEB,, ja sitten on tilinumeron rakenne, onko se tilinumero jolle siirretään rahaa, ja mihin toi transfer ID tulee?

Kisun pari kysymästä taitaa olla vielä vailla vastausta. Voit tehdä suoran tilisiirron omalta suomalaiselta pankkitililtä ranskalaiselle pankkitilille. En muista ulkoa mitä kaikkea siihen pitää laittaa eikä ole verkkopankkitunnuksia mukana. Nordean verkkopankissa on sellainen vaihtoehto kuin maksu ulkomaiselle tilille tms. ja sinne kysymysmerkkien alla on aika hyvät selitykset mitä tietoja tarvitaan. Yleensä vastapuolelta saa tarvittavat pankkitiedot, jos niitä ei esim. nettisivuilla ole.

Ja sitten paypaliin.
Loggaudut sisään ja sen jälkeen UPLOAD FUNDS.
- Choose a payment method --> verkkopankkimaksu (Sampo Pankki, Aktia ja OP) tai Solo (Nordea), jos haluat maksaa verkkopankista suoraan omalta pankkitililtä jolloin ei mene kuluja ja siirto tapahtuu välittömästi.
- Sen jälkeen summa miten paljon haluat siirtää
- Nordean asiaakkaat valitsevat solo, summa ja painavat start-nappia jolloin siirryt verkkopankkiin ja sinne pitäisi tulla tilinumerot jne valmiiksi.
Payment reference number 671474146 (tuo numerosarja viesti-kenttään).

Jos on joku muu pankki, niin UPLOAD FUNDS-sivulta bank transfer joka on ilmainen, mutta siirto kestää 2-5 päivää.
Sen jälkeen summa ja NEXT.
- Beneficiary WorldPay Customer Payments on maksun saaja eli voit kopioida beneficiaryn maksun saajan kohtaan.
- Account number = tilimumero
- Payment reference- kohdassa olevan numerosarjan kirjoitat/kopioit verkkopankin viesti-kenttään, jotta tietävät keneltä raha on tulossa.

Verkkopankkihan muuttaa pankkitilin automaattisesti IBAN-muotoon, mutta voihan tuo moneybookersin sivuilla olevan IBANin kopioida tilinumero-kenttään pitkän tilinumerosarja sijaan. BIC/Swift-koodia ei tarvita, mutta voihan senkin sinne laittaa, jos haluaa.

En muista missä transfer ID on sama kuin reference number eli se laitetaan viesti-kentään. Jos olen väärässä, niin joku voi korjata. Eri pankit antavat vähän erilaisen näkymän, mutta käsittääkseni millään pankilla ei ole viitenumeroita vaan ID-numerot viesti-kenttään.

tempokisu
26.06.2012, 09.08
Kiitos....onneksi ei tarvii edes ymmärtää ( koska en nyt hirveesti tajunnut...), sillä mun PayPal maksut on menny ihan ok dollareina ja euroina perille saman tein ja kuitit on tulleet sähköpostiin, saaja on myös laittanut viestiä jotta "payment received thank you..".

Tuommoinen talleta rahhaa paypal tilille sun muuta...kuulostaa tosi hankalta, saisi koko ajan olla operoimassa, ja jos se on niin että pitää talletella eri valuuttoja niin hoh hoh! , nyt taas on luottoraja jonka raameissa paypal-maksut onnistuu ja jos uhkaa mennä yli ( mitä on tapahtunut usein) niin maksan visakorttimaksua vaan pois ennen eräpäivää.

HMK
26.06.2012, 09.13
Juu, minullakin kotiutuminen on notkeata ja voin olla paikalla vastaanottamassa joskus mihin aikaan tahansa mutta pitäisi tietää milloin olla, minä päivänä ja kellonaikana. Sen pääsee sopimaan vasta sen ekan käynnin jälkeen yleensä.

Ja kohtalaisen usein sattunut niinkin, että se eka käynti on tapahtunut muutama minuutti ennen asiakkaan kotiutumista..

Päivän näkee DHL Suomen sivun pakettiseurannasta. Siis nimenomaan suomenkieliseltä sivulta, Saksan sivulta seuranta loppuu, kun paketti poistuu Saksan alueelta. Kun seurantaan ilmestyy mainta "lähetys on kuriirin kyydissä, toimitus käynnissä" niin sinä päivänä olen yrittänyt lähteä töistä aiemmin, että olen paikalla, jos tulee jo heti kolmen jälkeen. Kelloaikaahan ei tosiaan pääse sopimaan, mutta minulla on onnistunut noin.

ROTOЯ
14.07.2012, 14.09
Mistä kaupasta nopeimmiten uudet kiekot maantiepyörään? Uudet pitäisi saada nopeasti, tyyliin 24h tilauksesta.

juu-zo
14.07.2012, 14.23
Riippuu mitkä kiekot. Tänään saat vielä rs-80 c-24:t tai cosmic carbone sl:t alle jos kivenlahdesta ennen neljää haet.
Ja jotain halvempiakin löytyy mikäli halajat.

ROTOЯ
14.07.2012, 14.57
Kiitos nopeasta vastauksesta mutta on liian kaukana, ei ehdi hakemaan. Jotain Fulcrumia tai Mavicia aattelin.

groovyholmes
14.07.2012, 15.10
oliko crceellä vielä se nopea toimitus 24h ja saman verran euroja kuluihin tai jotain...?

H. Moilanen
14.07.2012, 17.21
CRC tarjoaa DHL:n express palvelua. Alle viiden kilon paketti hinnaston mukaan 20 ekua. Pääsääntöisesti jakelu on seuraavan lähetystä seuraavana arkipäivänä, mutta joskus menee kaksi työpäivää.

N.N.
26.07.2012, 23.54
Olettekos huomannut tällaista trendiä, että saksalaiset ja muut euromaiden kaupat olisivat nykyisin meille suomalaisille kilpailukykyisempiä kuin britit ja jenkit - kun euro on tullut reippaasti alas muihin valuuttoihin nähden? Tuntuisi siltä, että nyt kannattaa unohtaa britit joksikin aikaa.

kolistelija
26.07.2012, 23.55
Olettekos huomannut tällaista trendiä, että saksalaiset ja muut euromaiden kaupat olisivat nykyisin meille suomalaisille kilpailukykyisempiä kuin britit ja jenkit - kun euro on tullut reippaasti alas muihin valuuttoihin nähden? Tuntuisi siltä, että nyt kannattaa unohtaa britit joksikin aikaa.
Taitaa olle jo vuosi siitä kun olen edes avannut crc:n tai wigglen sivuja...

elasto
27.07.2012, 01.35
Saksalaiset kaupat on mun mielestä jo useamman vuoden vieny hinnoissa brittejä.

H. Moilanen
27.07.2012, 06.10
Tuntuisi siltä, että nyt kannattaa unohtaa britit joksikin aikaa.

Älä vielä julista lopullista tuomiota. Ostin muutama viikko sitten Wigglestä Hope Hoops -kiekkosetin halvemmalla kuin mitä se olisi maksanut B-C:ssä. TdF:n kunniaksi Wigglessä oli vielä extra-alea tyrkyllä, jolloin loppusummaksi kiekot+vanneteippi+tubeless-venttiilit+postit jäi vähemmän kuin B-C:n hinta pelkille kiekoille.

KriHa
15.08.2012, 18.58
Te, jotka olette tehneet/teettäneet korjauksia takuuaikana ulkomailta netin kautta ostettuihin mankeleihin, miten takuukorjaukset toimineet käytännössä jos olette niitä käyttäneet? Fun-Cornerista keväällä ostettussa mankelissani keskiöstä kuuluu naksuntaa joka toivottavasti poistuu "säätämällä" mutta jos kalliimpi remppa edessä, olisi mielenkiintoista kuulla miten muilla takuukorjaukset sujuneet.

jruots
15.08.2012, 19.09
Ostin Fun-Cornerista maasturin parisen vuotta sitten ja siinä oli shimpan XT napa joka alkoi pitää vapaarattaan osalta ihmeellistä ääntä. Laitoin meiliä ja varmuudeksi vielä videota ongelmasta ja tällä perusteella laittoivat uuden vapaarattaan postiin. Tosin ensin tuli väärää mallia oleva vapaaratas. Ensiksi väittivät, että se kyllä käy minun pyörään, mutta eihän se käynyt ja laitoin siitä myös kuvat ja totesivat itsekin että ei tosiaankaan käy. Kohta kolahti luukusta toinen vapaaratas joka oli oikeata mallia.

Halloo halloo
15.08.2012, 19.21
^ videointi oli hyvä idea. Täytyy pitää mielessä, jos itselleni käy vastaavasti.

client
15.08.2012, 22.54
Miten ymmärrätte tämän. Teksti on bike-discountin sivuilta:
"Parcel-transportable goods are to be returned on our risk. You are to bear the costs of the return consignment if the delivered goods correspond to the ordered ones and if the price of the item(s) to be returned does not exceed an amount of 40 € (only valid within Germany) or, in case of a higher price of the good(s), if you have not effected the payment or an instalment agreed by contract at the time of the revocation. Otherwise, the return consignment is free of freight charges for you."

Viittaako tuo (only valid in germany) tuohon 40 euron rajaan siten, että ulkomaan tilauksilla ei ole alarajaa palautuksen postikulujen maksamisen suhteen? Tiedän, helpoin olisi kysyä suoraan bike-discountilta, mutta kysytään nyt ensiksi täältä.

Jake_Kona
16.08.2012, 08.58
Itse olen ostanut nettikaupasta jossa tavara on hyvin esillä ja ostaminen on selvää sekä tuttua.
Ok voisin säästää 5-10%, mutku en saa selvää erään saksalaisen sivujen sisällöstä. Vaikka on luvattu
englannin kielinen palvelu suurin osa tuoteselostuksista on kauniisti saksaksi. Kun en sitä juuri korkeajännys-saksaa
enempää ymmärrä olen antanut heidän pitää tunkkinsa. Saman ajan joka menee epämääräisemmän sivuston
selailuun voi tehdä töitä jolla hintaero kivasti kuittaantuu. Foorumilla keikkuminen ei ole miinusta dou;)

Velogi
08.10.2012, 15.19
Olin joutua PayPaliksi naamioituneen verkkourkkijan uhriksi vaikka luulin olevani keskimääräistä tarkempi netin käyttäjä: http://viestitin.blogspot.fi/2012/10/verkkourkintaa.html

Jake_Kona
08.10.2012, 15.34
Nyt on aihetta nostaa suomalaista nettikauppaa jolla hinnat ja varsnkin tavaran laatu ja määrä "kohillaan".
Hi5bikes.fi on se itselleni tuore ilmestys. Näytti olevan kaikkea mitä voi tarvita. Hyvä.
Hyvät sivut ja selvät valikot ja erinomaisella suomen kielellä ;)

Esaak
08.10.2012, 16.33
Olin joutua PayPaliksi naamioituneen verkkourkkijan uhriksi vaikka luulin olevani keskimääräistä tarkempi netin käyttäjä: http://viestitin.blogspot.fi/2012/10/verkkourkintaa.html

Sama meinasi käydä myös minulle, harvinaisen hyvä yritys. Yleensä nämä postit erottaa helposti aidosta. Onneksi alkoi hälytyskellot soimaan ennenkuin ehdin asialle mitään tehdä.

Velogi
08.10.2012, 19.45
Sama meinasi käydä myös minulle, harvinaisen hyvä yritys. Yleensä nämä postit erottaa helposti aidosta. Onneksi alkoi hälytyskellot soimaan ennenkuin ehdin asialle mitään tehdä.

Olisiko ajankohtakin harkittu - maanantaina heti aamusta ei ole ihan skarpein mielentila :seko:

alli
05.11.2012, 12.09
Rose Versandin käyttämä Deutsche Post DHL (siis DHL kuljettaa Suomeen, jossa Itella tuo tavaran perille) on myös ok, joskin hitaampi kuin DHL Express.

Onkohan tietoa, tuleeko Briteistäkin tavara samalla periaatteella Deutsche Post DHL kautta? Aikaisemmat Amazon Uk -tilaukset on toimittanut Royal Mail Itellan avustuksella täällä päässä, mutta nyt lähti paketti em. kyydillä. Seurantakoodia ei ole, joten toivon saapumisilmoituksen tulevan postitse.

elasto
06.11.2012, 02.16
Onkohan tietoa, tuleeko Briteistäkin tavara samalla periaatteella Deutsche Post DHL kautta? Aikaisemmat Amazon Uk -tilaukset on toimittanut Royal Mail Itellan avustuksella täällä päässä, mutta nyt lähti paketti em. kyydillä. Seurantakoodia ei ole, joten toivon saapumisilmoituksen tulevan postitse.

Deutche Post on Saksan posti. Brittien saaret ei tietääkseni ole Saksassa, joten kuljetustapa on DHL Express. Royal Mail on Brittien posti, joten niiden jakelun Suomessa hoitaa Itella. Eli yksinkertaisesti eri maiden peruspostien lähettämät paketit jakaa Suomessa Suomen posti eli Itella. Kuriiripalvelut esim. DHL Express, DPD, UPS ja Fed-Ex taas erikseen ihan omissa verkoissaan.

Nufan
06.11.2012, 06.36
Ja monella kuriirifirmalla on sopimus itellan kanssa. Ainakin täällä maaseudulla niitä on.

alli
06.11.2012, 09.02
Deutche Post on Saksan posti. Brittien saaret ei tietääkseni ole Saksassa, joten kuljetustapa on DHL Express. Royal Mail on Brittien posti, joten niiden jakelun Suomessa hoitaa Itella. Eli yksinkertaisesti eri maiden peruspostien lähettämät paketit jakaa Suomessa Suomen posti eli Itella. Kuriiripalvelut esim. DHL Express, DPD, UPS ja Fed-Ex taas erikseen ihan omissa verkoissaan.

Niin, siis Amazon nimenomaan ilmoitti "Your item(s) is (are) being sent by Deutsche Post DHL." Joten kiinnostaa jakelija täällä päässä pk-seudulla, jos jollakulla on tietoa. DHL kuriiripuolen pakettien saamisen kanssa on ollut ongelmia kotiosoitteeseen, joten tilaan ne aina töihin, mutta en odottanut joutuvani DHL kanssa tekemisiin nyt. Sama tilaus tulee kahdessa erässä ja ekan kuljetti Royal Mail, tuli suoraan postiluukusta.

Markku Liitiä
06.11.2012, 11.05
Jos tilaa cd-levyjä britti-Amazonista, tilaus toimitetaan välillä Saksasta tai niiltä nurkilta, missä Amazonin keskusvarasto nyt onkaan. Amazon-uk, Amazon-de ja Amazon-fr vaikuttavat olevan tietojärjestelmiltään kytköksissä toisiinsa, joten tavara lähtee matkaan sieltä missä sitä on, arvelen.

alli
06.11.2012, 12.17
Jos tilaa cd-levyjä britti-Amazonista, tilaus toimitetaan välillä Saksasta tai niiltä nurkilta, missä Amazonin keskusvarasto nyt onkaan. Amazon-uk, Amazon-de ja Amazon-fr vaikuttavat olevan tietojärjestelmiltään kytköksissä toisiinsa, joten tavara lähtee matkaan sieltä missä sitä on, arvelen.

^Ja ainakin sama salasana toimii niin Saksassa, Britanniassa kuin USAssakin, muualta en ole tilannutkaan. Tämä tuote on BBC:n radio-ohjelmaa ja oli ennakkotilauksessa, joten loogisin lähtöpaikka olisi kai Britanniassa, mutta saa nähdä. Paikallinen DHL näemmä mainostaa tarjoavansa Global Mail-palvelua edullisille B2C-paketeille, jotka kulkevat postijärjestelmässä, olisiko tämä sitten sellainen. Parin viikon sisällä selvinnee..

reappear
06.11.2012, 12.31
Tuohon DHL hässäkkään yksi selvennys mikä tuli itselleni vastaan aikaisemmin.

DHL hoitaa joko tuota Deutsche Post DHL tai DHL Express kautta riippuen myyjästä. Ensimmäinen toimii kuten Royal Mail briteistä ja Itella hoitaa suomen päässä toimituksen normaalisti. Jälkimmäisessä tulee kuriiritoimitus.

Myyjä saattaa näyttää vain DHL toimitustapaa, joista sitten saa arpoa kumpi on kyseessä.

Allin tapauksessa sanoisin että Itella hoitaa kuten tuon Royal Mail paketinkin.

Esim. BC:stä tilatessani homma tuli DHL Expressin kautta, BD:stä homma tuli tuon DHL saksan postin toimituksella joten täällä päässä sitä hoiti Itella kuin mitä tahansa muuta pakettia. Kummatkin suht pieniä paketteja.

Parhaiten tuon voi tarkistaa sillä että soittaa DHL Expressiin ja kysyy (joskin palvelupuhelumaksua tulee hieman)

tempokisu
06.11.2012, 14.03
Kaveri laittoi Saksassa paketin DHL kautta. Paketin kulkua pystyi seuraamaan sellaisen "seurantaikkunan" kautta, paketin numero sinne ja näytti missä paketti matkustelee.
10 päivää kulunu ja paketti Suomessa. Mutta ei tule tänne, soitin DHL asiakaspalveluun josta ilmoittivat että Posti/itella hoitaa kuljetusta. Laitoin seurantakoodin postin paketin "lähetysten seuranta"- hakuun, niin kas! oli silloisena päivänä just saapunut Pirkkalaan!
Saksasta Suomeen paketin matka kesti 13 päivää. Aika pitkä, kun amerikoistakin tulee joskus alle viikossa, yleisimmin 2-3 viikkoa kuluu ja monasti tullissa kestää oman aikansa: ensin oottelet sitä tullausilmoitusta, tullaat sen ( jos menee klo 17 jälkeen ei ehdi seuraavan päivän jakeluun) ja jos siinä välissä on viikonloppu, paketti on tullissa 5 päivää. Tosin muutama päivä sinne tänne ei ainakaan mua haittaa.

JohannesP
06.11.2012, 15.31
Jotakin omituista tapahtunut matkalla tuon 13 päivän sisällä. Katsoitko seurantakoodista et oliko paketti jäänyt Itellalla toimittamatta? Ei olisi ensimmäinen kerta kun Itellan päässä hitautta.
Itselläni normaali ollut fillaritavaroissa 5-7 arkipäivää ja usein tullut tilattua sunnuntaina ja seuraavana perjantaina paketti itselläni.

elasto
06.11.2012, 22.52
Tuohon DHL hässäkkään yksi selvennys mikä tuli itselleni vastaan aikaisemmin.

DHL hoitaa joko tuota Deutsche Post DHL tai DHL Express kautta riippuen myyjästä. Ensimmäinen toimii kuten Royal Mail briteistä ja Itella hoitaa suomen päässä toimituksen normaalisti. Jälkimmäisessä tulee kuriiritoimitus.

Myyjä saattaa näyttää vain DHL toimitustapaa, joista sitten saa arpoa kumpi on kyseessä.

Allin tapauksessa sanoisin että Itella hoitaa kuten tuon Royal Mail paketinkin.

Esim. BC:stä tilatessani homma tuli DHL Expressin kautta, BD:stä homma tuli tuon DHL saksan postin toimituksella joten täällä päässä sitä hoiti Itella kuin mitä tahansa muuta pakettia. Kummatkin suht pieniä paketteja.

Parhaiten tuon voi tarkistaa sillä että soittaa DHL Expressiin ja kysyy (joskin palvelupuhelumaksua tulee hieman)

Ei kannata soitella, sen tietää jo siitä seurantanumerosta. Deutsche Postin pakettien seurantanumero on 12 numeroinen. DHL Expressin taas muistaakseni aika paljon pidempi.

tempokisu
07.11.2012, 15.14
Jotakin omituista tapahtunut matkalla tuon 13 päivän sisällä. Katsoitko seurantakoodista et oliko paketti jäänyt Itellalla toimittamatta? Ei olisi ensimmäinen kerta kun Itellan päässä hitautta.
Itselläni normaali ollut fillaritavaroissa 5-7 arkipäivää ja usein tullut tilattua sunnuntaina ja seuraavana perjantaina paketti itselläni.

Eipä siinä mitään ihmeempää. Mitä olen nukkeja ostanut Saksasta, se menee tuon verran. Riippuu varmaan lähetystavasta, esimerkiksi Ranskasta pikakirjeenä tulee pikasemmin, mulle se pikainen toimitus ei ole tärkein, kunhan paketti tulee.
Joskus on Enset ( kolleille kyytiä) toimittanut paketin Saksasta, tullut muutamassa päivässä maksamisesta! ja postimaksu 8.2e.

alli
09.11.2012, 19.37

Pakettini saapui ja vaikuttaisi siltä, että Markulla oli oikea tieto...peribrittiläisenä pitämäni tilaus lienee tullut Saksasta, ainakin palautusosoite pahvin päällä on sinne. Viikon kesti lähetyksestä, mikä on ihan jees, kun viimeksi Royal Mail otti melkein kaksi viikkoa.

Matti S.
09.11.2012, 20.44
Ei kannata soitella, sen tietää jo siitä seurantanumerosta. Deutsche Postin pakettien seurantanumero on 12 numeroinen. DHL Expressin taas muistaakseni aika paljon pidempi.

DHL Premium on myös 12 nroa.

elasto
09.11.2012, 22.54
DHL Premium on myös 12 nroa.

DHL Premium on se Deutsche Postin yleisin pakettipalvelu, joka muuttuu Suomen päässä Itellan 14-tuotteen paketiksi. Eli samasta asiasta juuri puhutaan, DHL Premium on vaan sen tuotteen nimi Deutsche Postilla, kuten Keltainen Kuljetus 14 täällä meillä.

Pakettini saapui ja vaikuttaisi siltä, että Markulla oli oikea tieto...peribrittiläisenä pitämäni tilaus lienee tullut Saksasta, ainakin palautusosoite pahvin päällä on sinne. Viikon kesti lähetyksestä, mikä on ihan jees, kun viimeksi Royal Mail otti melkein kaksi viikkoa.

Sitä minäkin. Saksan posti ei lähetä paketteja luonnollisesti kuin Saksasta. Niillä tiedoilla mitä annoit eli "paketti on tulossa briteistä", olisi toimitus ollut todennäköisesti esim. DHL Expressin kautta.

alli
09.11.2012, 23.27
Sitä minäkin. Saksan posti ei lähetä paketteja luonnollisesti kuin Saksasta. Niillä tiedoilla mitä annoit eli "paketti on tulossa briteistä", olisi toimitus ollut todennäköisesti esim. DHL Expressin kautta.

Kyllähän tässä lukee myös econ-uk-central... että tiedä näistä, mistä paketti on matkansa aloittanut :). Vilahti vain tosiaan sellainen pieni huoli itselläkin nähdessäni DHL kirjainyhdistelmän Briteistä tilatessa, ettei vaan paketti jotenkin joudu kuriiripalvelun käsiin, mutta onneksi se oli aivan turha.

DVD Plazalta luin, että Royal Mail olisi nostanut hintojaan kesällä ja Amazon UK:lla on ollut joku Siwa-toimitustapa myös käytössä välillä, olisko ollut tanskalainen kuljetusyritys siinä takana, mistä suurin osa tilaajista ei ollut oikein innoissaan.

Matti S.
14.11.2012, 21.40
Saksalainen autovaraosatilaus: alkupää DHL, loppupää Itella.
Seurantakoodilla seuraavat tulokset:

Tapahtumat (luetaan alhaalta ylös)
Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta.
Rekisteröinti:12.11.2012 klo 14:14:40
Paikka:ITELLA LOGISTIIKKA KULJETUS (postinumero)
Lähetystä on yritetty luovuttaa, mutta vastaanottajaa ei tavoitettu. 2. luovutusyritys myöhemmin
Rekisteröinti:12.11.2012 klo 14:01:32
Lähetys on jakelussa vastaanottajalle.
Rekisteröinti:12.11.2012 klo 11:44:45
Lähetys on lajiteltu.

Kyselyt tuotteen toisesta luovutusyrityksestä; "valitettavasti sähköpostipalvelussamme on nyt ruuhkaa". -> valitettavasti puhelinpalvelussammekin on nyt ruuuuuuuuuuhkaaaaaa...
Tarkistettaessa työpaikan valvontakamerasta 1. luovutusyritys; eipä käynyt työpaikan pääovella "sellaisia autoja" luovutusyrittämässä.
Peruttu aikaisemmin tilattu autohuolto, koska osia ei saa ulos Itellasta joka a) ei osaa perille b) ei käy perillä c) pitää tavaraa kuin omaansa d) ei vastaa tiedusteluun

Voi haiseva sappikivi mikä lafka...

Matti S.
15.11.2012, 21.10
Tänään tuli. Ajattelin viekä reklamoida saamattomasta ma 14:01-kamerakuvasta...

Ohiampuja
11.02.2013, 09.34
Tilasin tavaraa ulkomailta ja siellä Royal Mail hoiti lähtöpään kuljetukset, ja tälläinen viesti on heidän seurantatiedoissa.

Niin kukas heidän jakelut hoitaa täällä Suomessa? Itella vai matkahuolto?

"Your item, posted on 05/02/13 with reference RU07550XXXXGB has arrived in HELSINKI FINLAND and is being processed for delivery."

lansive
11.02.2013, 10.19
Tilasin tavaraa ulkomailta ja siellä Royal Mail hoiti lähtöpään kuljetukset, ja tälläinen viesti on heidän seurantatiedoissa.

Niin kukas heidän jakelut hoitaa täällä Suomessa? Itella vai matkahuolto?

"Your item, posted on 05/02/13 with reference RU07550XXXXGB has arrived in HELSINKI FINLAND and is being processed for delivery."

Kokeile koodilla kummankin seurannasta. Matkahuollossa voi joutua laittamaan koodin kohtaan "lähettäjän viite".

elasto
11.02.2013, 21.10
Vahva veikkaus, että Itella hoitaa jos et jossain ihan perämetsässä asu, koska Royal Mail on brittien "posti".

pätkä
26.03.2013, 09.42
Paikkauslitkua pitäisi tilata ulkomailta. Olikos näissä kemikaaleissa jotain rajotteita etteivät lähetä ulkomaille? Vai koskee vain jotain lähtömaata tai tiettyjä kemikaaleja tai esim. kaasupatruunoita?
Vai muistanko ihan väärin?

TERU
26.03.2013, 15.35
Kulkevat hitaammin ei kait noissa muuta eroa liene. Normaalitavarat tulleen n. viikossa, paikkausaineita sisältävät lähetykset kahdessa. Onka muita kokemuksia?

arctic biker
26.03.2013, 18.55
Rosen wishlistiä täytin ensiviikkoa aatellen mutta noita kaasupatruunoita en löytänyt. Siis näitä hiilidioksidipumpun painejuttuja? Voishan noita paikallisiltakin löytyä...

Schrader
26.03.2013, 19.32
Niinpäs ei näköjään suomisivuilla ole? Roseversand.de sivuilla taas on. PPtukusta kävin kengät viime viikolla niin siellä katselin noita patruunoita, mutta muistaakseni niissä ei ollut kierrettä...
e: Biltema 82574

arctic biker
26.03.2013, 20.58
Hajin kyllä tuotenumeroilla muttei saksankaan maan sivuilta kolahtanut. Eikä myöskään nippeli-avainta Shimanon kiekoille... Panen HP:n viaksi, siis tietokoneen.

alli
18.04.2013, 17.36
Meinasin, että nyt tulee itselle enkka ilmaisen toimituksen nopeudessa. Tilasin kuulokkeet toissayönä, ja eilen illalla tuli seurantakoodi ja ilmoitus, että ovat lähdössä matkaan. Yön aikana olivat lennähtäneet Amsterdamista Leipzigin kautta Suomeen ja lähtivät jakeluun aamupäivällä, joten aloin työpaikalla odotella saapumisilmoitusta vaihteesta jo ennen lounasta.

Kun pakettia ei sitten päivän mittaan kuulunut, arvelin, että hidastelevat tahallaan, kun on Economy-toimitus kyseessä. Päivän päätteeksi seurantaan ilmestyi yhteydenottopyyntö, ja asiakaspalvelu sanoi heillä kyllä olevan selvä osoite näkyvillä, mutta että kuskin rahtikirjassa oli jotain ongelmaa...(?). Huomenna taas odotellaan. Nopeaa siltikin, jos huomenna paketin saan, vaikka vähän kummastuttaa tuo osoitesählinki.

crcm
20.04.2013, 02.01
*ittu näiden suomalaisten hissukka kuriirien kanssa. Soitin päivällä DPD:lle että saisivat ovikoodin ja puhelinnumeron. Sain sellaisen käsityksen että toimittaa heti kuskille tiedot. Noh äsken kävi kuski seurannan mukaan mukamas alaovella toteamassa ettei ovikoodia ole. Suhaako nää kuskit oikeasti kaupungin toiselta puolelta toiselle vaan toteamassa että "oho ovi on lukossa". Antaisin tollasille kuskeille kenkää heti.

Jatkan tänne itse itseäni lainaten bike-discount ketjusta, koska putiikkiahan kritiikkini ei koske. Noniin eli tämä farssi jatkui seuraavana päivänä mielenkiintoisesti. Eli soittelin seuraavana päivänä eli perjantaina aamusta heti DPD:n asiakaspalveluun, jotta saisin sovittua pakettini toimituksen. Heti kahdeksan jälkeen oli jonoa noin kuusi soittajaa ja sain nopeasti huomata, että jonossa oleminen töppäsi puhelun katkeamiseen (dropped call) n. 10 minuutin jonottamisen jälkeen. Siitä sitten uudestaan jonon hännille odottamaan. Noin 40 minuutin kohdalla pääsin läpi jolloin puhelu katkesi juuri sillä kohtaa kun asiakaspalvelija kysyi tuodaanko illalla vai päivällä. Vitutus oli melkoinen. Jälkiviisaana olisin voinut sanoa heti, että puhelut katkeilee ja soita takas jos niin käy. Hyvä asiakaspalvelija olisi myös soittanut takaisin. Katkeilemisen arvelin johtuvan heidän päästään, ihan siitä syystä että itselläni riitti antennipalkkeja, akkua riitti ja olin paikallani kokoajan. Itselläni ei ole ollut ongelmia pidempien puhelujen kanssa. Sataprosenttista varmuutta asiasta ei tietenkään ole. Noh jaksoin vielä 20 minuttia jonottaa jolloin loppui tarmo ja pistin tulikivenkatkuisen sähköpostin. Ajattelin positiivisesti, että asiakaspalvelija olisi laittanu pakettini toimitukseen joka tapauksessa edes iltaan. Ei ollut laittanut.

Naapurilta sitten autoa lainaan ja Vantaalle noutamaan pakettia. Viikonlopun yli odotus ei vaan nyt sopinut. Kuskeille tiedon välittäminen on kuulemma ihan normaalia kesken ajon. Ihmettelivät kovasti miksi tiedot eivät olleet saavuttaneet kuskia ja kyselivät asiakaspalvelijan nimeä. Mihinkään tietokoneelle tiedot eivät olleet päivittyneet. Tänne Vuosaareen kuriirit tulee myös yleensä ajon ihan loppuvaiheessa joten tietojen välittäminen olisi ollut ihan paikallaan. Meiliin laittamani soittopyyntö tuli vielä iltapäivällä joten siitä plussat. Muuten kyllä suosittelen olemaan kärppänä tämän DPD:n kanssa. Heti kun se oma paketti ilmestyy paketinseurantaan niin yhteydenottoa vaan asiakaspalveluun. Toivottavasti se VOIPpi paska vaan toimii.

Itseäni jaksaa ihmetyttää nykybensan hinnoilla nää ympäri kaupunkia suhaamiset ilman tietoa onko kukaan vastaanottamassa pakettia. Tietenkin jos tiedoissa ei ole kuin osoite eivät he oikein muutakaan voi tehdä. Tähän liittyy tietenkin se että miten tiedot tilauksesta siirtyy kuriirille. DHL:llä ovat yleensä soittaneet, mutta sen kanssakin on vähän lottoa meneekö postiin vai kuriirille. Ilmeisesti paketin arvolla saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa?

Noh ei muutakuin uutta tilauslottoa vetämään.

Jos joku mode tai aloittaja jaksaa päivittää tuota otsikkoa niin se voisi olla "Yleistä nettitilauksista ja kuriireista".

Jake_Kona
20.04.2013, 07.18
Minulla on kaikki kuriirit osanneet hyvin tai kohtalaisesti tuoda paketin. Välillä ei tiedä kuka sen toimittaa, mutta ei sillä niinkään väliä kunhan toimittaa. Kun asun haja-asutusalueella niin joskus paketti on jätetty ihan ovelle ja se on minulle ok.
Rosen paketit taitaa pääsääntöisesti jakaa usb eiku ubs :seko: ja sieltä kuski soittaa aina ja kysyy ollaanko paikalla klo 12-17. Olen nämä paketit tilannut työpaikan osoitteella ja paketin toimitusaika on, sen pari kertaa jolloin tilannut, ollut likempänä viittä.
Jos paketti tulee postin kautta ilman seurantakoodia menee siinä päivä hukkaan koska paketti on perillä asiamiespostissa edellisenä päivänä ja siitä saa lapun postilaatikkoon myöhemmin. Kortissa lukee että teille on saapunut ylisuuri lähetys?? Sinällään ei haittaa kun sitä edellisenä viikonloppuna tilattua pakettia ei vaadi ilmaisella toimituksella perjantaiksi. Joskus jos ei toimituspäässä saada tavaraa heti keräilyyn jää myös seuraava viikonloppu väliin. Siksi ostan, jos valikoimasta löytyy, tavarat bikeshopista. Viikonloppuna tilaa niin aivan sama kuinka posti viivästyy on paketti kourassa keskiviikkona viimeistään :)

crcm
20.04.2013, 14.12
UPS:sta on jäänyt ehkä parhaimmat kokemukset, mutta ne kaverit on ruskeissa pukineissaan ja pakettiautoissaa kyllä kaikista tunnistettavimpia.

http://3blmedia.com/media/images/ups.jpg

IncBuff
20.04.2013, 14.24
DPD on ehkä paskin kuriiri koskaan. En käytä jos ei ole aivan pakko.

YocceT
20.04.2013, 20.29
DPD toimii ainakin täällä loistavasti. Zooplussan eläintarvikkeet ja satunnaiset fillarikamat on aina tulleet ajoissa ja ehjänä ja perille. DPD:lle voi muuten antaa valtakirjan joko kertaluonteisesti tai pysyvästi (http://www.dpd.com/fi/media/files/valtakirja_toimitus_ilman_kuittausta) jättää paketit sovittuun paikkaan ilman että kenenkään tarvitsee olla kuittaamassa. Toimii ainakin meillä OK. Toki kerrostalot taajamissa ovat tässä suhteessa haasteellisempia.

snowfake
20.04.2013, 21.07
Uus fillari pitäis tulla DPD:llä, pitäisöhä suoraan jo soittaa sinne että tuovat sen sitten kuitenkin töihin...

Juha74
01.05.2013, 20.50
Tsau,

Tämän (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?39495-P*rse-ei-kest%E4/page3) topikin innoittamana pitää laittaa vaatekaappi uusiksi ja yritin etsiä listaa kotimaisista ja/tai ulkolaisista fillari nettikaupoista, mutta en löytänyt haulla, tai Kuukkelista. Onkohan jossain listattuna nettikauppoja, joista löytyisi myös laadukkaita pöksyjä.

Nimimerkillä; Perse kuntoon fillarikauden kynnyksellä. Kiitos ja kumarrus vinkeistä :)

Samuli
02.05.2013, 08.48
Tuon kun kahlaa läpi niin eiköhän jotain löydy: http://www.fillari-lehti.fi/Linkit.aspx

crcm
05.05.2013, 14.30
Milläköhän kuriirilla TNTpost toimii Suomessa? Tarkemmin Helsingissä. TNT:llä sanottiin että ehkä posti, matkahuolto tai dpd. Missään noissa ei seurantanumero toimi ja arkenakin pääsee vasta soittelemaan perään. TNTpostin seuranta kertoo että 2.5 lähtien lojunu depotilla.

ReLe
05.05.2013, 15.22
Milläköhän kuriirilla TNTpost toimii Suomessa? Tarkemmin Helsingissä. TNT:llä sanottiin että ehkä posti, matkahuolto tai dpd. Missään noissa ei seurantanumero toimi ja arkenakin pääsee vasta soittelemaan perään. TNTpostin seuranta kertoo että 2.5 lähtien lojunu depotilla.

Itselläni vastaavassa tilanteessa paketti löytyi Siwasta matkahuollon toimittamana Vantaalla.

Ipa
05.05.2013, 22.46
Itselläni DPD hoiti toimituksen Suomessa (Hki). Lähettäjänä oli On-One. Alkuperäinen seurantakoodi ei toimi, uuden saattaa saada DPD:n asiakaspalvelusta.

Jukhaha
06.05.2013, 08.57
UPS:sta on jäänyt ehkä parhaimmat kokemukset, mutta ne kaverit on ruskeissa pukineissaan ja pakettiautoissaa kyllä kaikista tunnistettavimpia.

Itsellä huonoimmat kokemukset UPS:sta.

Toimitusosoite oli kotiosoite ja pakettia oli yritetty toimittaa 3 kertaa erillisinä päivinä. Lopulta postin kautta tuli lappu, että "emme pystyneet toimittamaan pakettia, voitte noutaa sen terminaalista." Noh, noudin paketin ja tutkailin lappuja, sama UPSin lähetti oli 3 x yrittänyt toimittaa pakettia/lappua kotiin, mutta joka kerralla oli kirjoitettu estymisen syyksi "ovikoodi". Tuli vain niin hölmö olo, kun mietin että sama kaveri on käynyt samassa osoittessa kolme kertaa pällistelemässä ovikoodia.. ^_^ Vai onko vaan kerran käyty paikalla ja loput kirjoteltu saman tien, noh joka tapauksessa mielenkiintoinen keissi.

Paketin lähetystiedoissa kuitenkin oli minun puhelinnumeroni, johon soittamalla jo ensimmäisellä kerralla olisin voinut sen koodin ilmoittaa, että voivat sitten laittaa lapun luukusta, mikäli en oo kotosalla sillä hetkellä.

Kari H
06.05.2013, 10.29
Itselläni DPD hoiti toimituksen Suomessa (Hki). Lähettäjänä oli On-One.

Minulle on kanssa tulossa fillari On-Onelta TNT Post:in kautta. Sitten alkoikin arpominen toimittaako kuljetuksen Suomessa DPD, Posti vai joku muu taho kun lähetystunnuksella ei löytynyt minkään firman seurannasta mitään. Soittelin edellämainittujen asiakaspalveluun muutamia kertoja ja laitoin s-postia koska lähetystiedoista oli jäänyt asunnon numero pois (tai tätä ei ainakaan TNT Post näyttänyt lähetysten seuranta- sivullaan) ja halusin korjata oikeat yhteystiedot. Asiakaspalvelussa DPD pesi Postin 6-0, siellä vastattiin puhelimeen nopeasti ja yhteystietojen korjaus onnistui sähköpostilla, tämä ei onnistunut Postin kanssa. Postin asiakaspalvelusta vain sanottiin että seuraile tilannetta ja ole itse aktiivinen asian suhteen..

Tänään tärppäsi kun soitin DPD:lle, lähetys näkyikin heidän järjestelmässään ja on itse asiassa jo Lappeenrannassa kuljetusliikkeen terminaalissa. DPD:n asiakaspalvelija kysyi vielä voiko soittaa minulle takaisin kun varmistaa että lähetyksen voi hakea sieltä (olen menossa lähistölle asioimaan joten nappaan pyörän samalla kyytiin). Viiden minuutin päästä soittikin ja homma on ok eli voin noutaa fillarin terminaalista. Hienoa asiakaspalvelua DPD:ltä!

keski-ikäinen
06.05.2013, 10.33
^^ Mulle kyllä on molemmilla kerroilla soitettu, kun UPS pakettia on tuonut. Sen sijaan DPD:stä ei enää soitella. Mikäköhän siinäkin on?

msl
06.05.2013, 10.48
Viimeksi kun DPD toi oli autona pieni farkkupösö josta pakettia sitten kaivettiin purkamalla ensin auto. Veipä hieman aikaa löytää oma pakettini. Kustannustehokasta säästämistäkö?

crcm
06.05.2013, 18.13
Aika vaihtelevaa palvelua tuntuu olevan. TNTpostin kautta ensin matkalla ollut paketti löytyi DPD:ltä mutta eivät voineet päivittää tietoja (ovikoodi, puhelin) vielä aamulla kun paketti ei ollut Suomessa. Seurantakoodi kyllä löytyi ja toimi.

crcm
07.05.2013, 20.58
DPD:n kuriiri yllätti. Tekstasi ja soitti. Sovittiin tällit työmatkan varrelle. Tyyppi manasi, että "sun osoitteeseen tulee kamaa kovasti, mutta ovikoodia ja numeroa ei ole ikinä missään". Koitin selittää, että oon kyllä yrittäny asiakaspalvelun kautta niitä järjestää. Kaveri tokas, että "otan sun numeron nyt talteen". :D

Jacq
14.05.2013, 16.48
5.5 tilasin wiggleltä garmin 500:n ja muuta tavaraa, normaalilla kuljetuksella, joten ei kiireellisenä ja arkipyhä tulevalla viikolla välissä joten ok että kestää, mutta eilen yrittivät jakaa ja jättivät lapun että kävimme mutta kukaan ei ottanut vastaan, ota meihin yhteyttä. Soitin kotiin tultuani että olen 14.30 jälkeen varmasti kotona tai vaimo tarvittaessa aiemmin ja hänen numero annettu, että voivat soittaa jos tulevat aikaisemmin. Tuossa noin 16.30 kuski soittaa et sori tänään ei keretty, mites huomenna? Kyllä rupee sapettamaan... vanhan langallisenmittarin otin jo eilen irti joten nyt ei sitten ole ees mittaria kiinni ja aurinko paistaa :mad:

Kyseessä Uudenmaan Pikakuljetus Oy, eivät voineet eilen soittaa ja kysyä suoraan tilannetta vaan piti heidän aspansa kanssa sopia, mutta tänään soitti suoraan...

ps. avautuminen helpottaa aina :)

Jake_Kona
05.06.2013, 11.58
Tilastoa:
5 pakettia/lähetystä
Ja 3 rytättyä laatikkoa
http://img.tapatalk.com/d/13/06/05/7atasysu.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/06/05/y6abadyj.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/06/05/va6ezyru.jpg
Mutta tärkeintä on, että tavarat ehjiä. (Miltei kun tilaamani heijastintarra-arkki on rypistynyt aika pahasti)

Nappulakenka
05.06.2013, 16.33
Kyseessä Uudenmaan Pikakuljetus Oy,

Itse odottelin pakettia CRC:stä DHL:n kautta(en tuolloin vielä tiennyt DHL:n myyneen yhtä kuljetustapaa näille sankareille), perus iltatoimitusta klo 16-19. Uudenmaan Pikakuljetus Oy soitteli klo 10:n aikoihin, että on tuomassa pakettia, oletko kotona. Kysyin, että voisiko kuriiri tuoda paketin toimistolle(5 minuutin ajomatka, kävellen 15 minuuttia) johon kuriiri sanoin, että oli juuri tullut sieltä suunnalta. Siinä hetken aikaa yritin puhua kuriiria yrpäri, että heittää paketin vaan respaan, mutta ei kuulemma käy kun paketti pitää nimenomaan luovuttaa minulle ja että pakettia ei voida toimittaa toiseen osoitteeseen ilman, että on soittanut kyseisen putiikin aspaan ja pyytänyt muutosta.

Huonoa asiakaspalvelua minun mielestä. Oman kokemukseni mukaan DHL:n UPS:n sekä DPD:n kaverit soittelevat(usein tien päältä), että mihin aikaan paketin voisivat toimittaa ja tässä vaiheessa toimitusosoite on mahdollista muuttaa. Muistui mieleen, että kerran DHL:n kaveri soitti aamulla klo 8:00, että teille on tänään tulossa paketti ja että mihin aikaan voisi toimittaa. Hetken aikaa rupateltua iltakuljetus saatiin vaihdettua aamukuljetukseen ja paketti oli toimistolla klo 11:sta aikoihin.

Analog Kid
07.06.2016, 20.57
Tuli tilattua sälää Sports Directistä ja toimitus on DHL Internationalin kautta. Kellään tietoa kuka jakaa täällä Suomen päässä. On muuten varsin hyvä ja ajan tasainen lähetyksen seuranta firmalla.

kaike
07.06.2016, 22.19
Tuli tilattua sälää Sports Directistä ja toimitus on DHL Internationalin kautta. Kellään tietoa kuka jakaa täällä Suomen päässä. On muuten varsin hyvä ja ajan tasainen lähetyksen seuranta firmalla.

Posti toi ovelle.

Sent from my iPhone using Tapatalk

pee
08.06.2016, 00.03
Posti toi Planet-X:stä tilatut kamat, joille oli DHL:n kuljetus valittu. Ilmeisesti tästä syystä: https://www.posti.com/tiedotteet/2016/20160311_Posti-tiivistaa-yhteistyota-DHLn-ja-Bringin-kanssa.html .

Erikoista tässä lähetyksessä oli se, että aiemmin DHL:n hoitaessa toimituksen ei tuollaista nyt tapahtunutta 3 päivän päivittymättömyyttä paketin tilassa ollut. Minä vähän luulen, että paketin siirto DHL:n hoteista Postille tarkoittaa paketin makuuttamista joitain päiviä kuittaamattomana Postin varastolla.

kervelo
08.06.2016, 08.21
Posti toi Planet-X:stä tilatut kamat, joille oli DHL:n kuljetus valittu. Ilmeisesti tästä syystä: https://www.posti.com/tiedotteet/2016/20160311_Posti-tiivistaa-yhteistyota-DHLn-ja-Bringin-kanssa.html .

Erikoista tässä lähetyksessä oli se, että aiemmin DHL:n hoitaessa toimituksen ei tuollaista nyt tapahtunutta 3 päivän päivittymättömyyttä paketin tilassa ollut. Minä vähän luulen, että paketin siirto DHL:n hoteista Postille tarkoittaa paketin makuuttamista joitain päiviä kuittaamattomana Postin varastolla.

Valittu DHL:n palvelu vaikuttaa tuohon toimitukseen: DHL Express -paketit tulevat salamana perille eli monesti alle vuorokaudessa tilauksesta ovat kotiovella. En osaa sanoa, kulkeeko myös noiden toimitusten loppumatka Itellan kyydissä vai tuleeko koko matka DHL:lla.

SvaR
08.06.2016, 11.39
Saksasta tullessa Hampurin jälkeen päivitys viive yleensä ollu 2 tai 3 vuorokautta, eli laivamatka. Tämän takia yleensä olen koittanu ajottaa sen viikonlopulle, kun laiva kyllä puksuttaa silloinkin, mutta suomen Posti ei. Pisin aika menee jos perjantaina rantautuu suomeen niin taitaa vasta su-ma yönä lähtee uudestaan liikenteeseen ja tiistaina vasta sitten maakunnissa toimituksessa.

pee
08.06.2016, 14.31
Valittu DHL:n palvelu vaikuttaa tuohon toimitukseen: DHL Express -paketit tulevat salamana perille eli monesti alle vuorokaudessa tilauksesta ovat kotiovella. En osaa sanoa, kulkeeko myös noiden toimitusten loppumatka Itellan kyydissä vai tuleeko koko matka DHL:lla.

Olisikohan Planet-X:n sivuilla ollut maininta vain DHL internationalista, mutta toimitusaikalupaus oli 3-5 päivää. Tilaus meni sisään sunnununtaina sillä ajatuksella, että perjantaina paketti tulee perille. Paketti olikin valmis jo maanantaina, lähti Brysselistä keskiviikkona melkein heti vuorokauden vaihduttua, mutta seuraava päivitys oli vasta lauantailta päivällä, jolloin paketti tuli Turkuun. Tampereella jakelussa paketti oli maanantaina.

Muistelen, että aikaisemmin DHL:n paketit olisivat ainakin Saksasta tulleet siinä 3-4 päivässä, eikä mitään päiviä kestäviä päivittämättömyyksiä olisi ollut. Myöskään Suomen sisäissä siirroissa ei mennyt yleensä kuin jokunen tunti, jolloin paketin omatoimisella noudolla paikkakunnan jakelupisteestä pystyi hiukan säästämään aikaa.

Jotenkin vaan tekisi mieli syyttää Postia, mutta voihan se olla, että aika on kullannut muistot noista DHL:n kokonaan hoitamista toimituksista.

Analog Kid
09.06.2016, 21.22

No tänään tuli paketti käteen DHL:n kuskin toimesta. Olisi ilmeisesti siirtynyt Postille kun lähetystunnus näkyi ennakkoon Postin lähetyksen seurannassa. Oli sen verran positiivinen kokemus ettei jää viimeiseksi tilaukseksi kyseiseen firmaan, nopea toimitus, tilaus sisään lauantaina ja sitten ihan sopuhintaista merkkitavaraa myynnissä.

HMK
19.06.2016, 14.50
Saksasta tullessa Hampurin jälkeen päivitys viive yleensä ollu 2 tai 3 vuorokautta, eli laivamatka. Tämän takia yleensä olen koittanu ajottaa sen viikonlopulle, kun laiva kyllä puksuttaa silloinkin, mutta suomen Posti ei. Pisin aika menee jos perjantaina rantautuu suomeen niin taitaa vasta su-ma yönä lähtee uudestaan liikenteeseen ja tiistaina vasta sitten maakunnissa toimituksessa.

Eikö lopputuloksen kannalta kuitenkin ole sama, viipyykö paketti postin varastossa viikonlopun yli, vai kuluuko sama aika "oikean" tilaushetken odotteluun? Kai tässäkin sitten pitäisi kilpailla, kuka voi kehua nettipalstalla nopeimmalla ajalla tilauksen klikkaamisesta paketin saamiseen. Itselläni nyt yksi paketti matkalla, ja sattumalta laivamatka kai osui viikonloppuun, kun tein tilauksen keskiviikkona ja paketin lähdöstä tuli kuittaus torstaina. Jos olisin osannut nopeammin päättää mitä tilaan, niin paketti olisi tullut meren yli päivän kaksi aiemmin, mutta olisin saanut sen itselleni ehkä maanantaina tai tiistaina, kuten nytkin. Väliäkö tuolla.

Nettitilauksia tehdessäni oletuksena on, että pari viikkoa menee. Kaikki sen alle yllättää positiivisesti. Kiireostokset teen liikkeessä, tai ajan toisella pyörällä odotusajan, tai teen jotain kokonaan muuta.

SvaR
19.06.2016, 15.54
Ei ole kun pitää koittaa pysyä nuorekkaana ja elää kaikki mulle heti nyt aikakautta ja enterin painon jälkeen toki tulee myös se efekti että mahdollisimman nopiaan pitää saada uudet tuotteet hypisteltäviksi vaikka ne menisi vaan varalle.

kervelo
20.06.2016, 07.50
Saksasta tullessa Hampurin jälkeen päivitys viive yleensä ollu 2 tai 3 vuorokautta, eli laivamatka...

En usko, että mikään yritys käyttää itämeren hitaita laivoja tavarantoimituksiin. Laivathan kulkevat niin hitaasti, ettei niitä kannata edes omilla reissuilla käyttää: paljon nopeampaa on ajella Ruotsin kautta ja seilata laivalla ainoastaan se pakollinen Tukholman ja Turun väli. Sieltä Ruotsin kautta ne DHL:n kuljetuksetkin todennäköisesti kulkevat.

SvaR
20.06.2016, 09.05
Viimeseen vuoteen n.10 pakettia tullu niin yksi niistä tullu Turkuun, jota ihan hämmästelin, kaikki muut rantautunut Helsinkiin.
Eihän tuossa Ruotsin matkassa olis mitään järkeä. Esim. jo Hampuri--Tukholma väli n.1000km... kuskin palkka ja auton kulut jo älyttömät, jos vertaa että (näin itse tekisin) nakkaa kontin tai perävaunun vaan laivaan ja antaa sen puksuttaa 29h Helsinkiin jossa sen joku ahtaaja yms purkaa.

kervelo
20.06.2016, 11.00
Viimeseen vuoteen n.10 pakettia tullu niin yksi niistä tullu Turkuun, jota ihan hämmästelin, kaikki muut rantautunut Helsinkiin.
Eihän tuossa Ruotsin matkassa olis mitään järkeä. Esim. jo Hampuri--Tukholma väli n.1000km... kuskin palkka ja auton kulut jo älyttömät, jos vertaa että (näin itse tekisin) nakkaa kontin tai perävaunun vaan laivaan ja antaa sen puksuttaa 29h Helsinkiin jossa sen joku ahtaaja yms purkaa.

Järkeä tai ei, siellä niitä DHL:n rekkoja ajaa jonossa nelostiellä Ruotsin läpi. Ajomatka Hampurista Tukholmaanhan on lyhyt: lähdettäessä aamulla euroopasta, rekka on seuraavana aamuna jo Suomessa.

Tuolla paketin ensimmäisellä kirjauksella täällä Suomessa ei ole mitään tekemistä käytetyn reitin kanssa. Se rekka voi tulla maahan ihan mitä reittiä tahansa ja silti lasti voidaan purkaa/kirjata Helsingissä.

Mr C
22.06.2016, 11.49
Olisikohan Planet-X:n sivuilla ollut maininta vain DHL internationalista, mutta toimitusaikalupaus oli 3-5 päivää. Tilaus meni sisään sunnununtaina sillä ajatuksella, että perjantaina paketti tulee perille. Paketti olikin valmis jo maanantaina, lähti Brysselistä keskiviikkona melkein heti vuorokauden vaihduttua, mutta seuraava päivitys oli vasta lauantailta päivällä, jolloin paketti tuli Turkuun. Tampereella jakelussa paketti oli maanantaina.

Muistelen, että aikaisemmin DHL:n paketit olisivat ainakin Saksasta tulleet siinä 3-4 päivässä, eikä mitään päiviä kestäviä päivittämättömyyksiä olisi ollut. Myöskään Suomen sisäissä siirroissa ei mennyt yleensä kuin jokunen tunti, jolloin paketin omatoimisella noudolla paikkakunnan jakelupisteestä pystyi hiukan säästämään aikaa.

Jotenkin vaan tekisi mieli syyttää Postia, mutta voihan se olla, että aika on kullannut muistot noista DHL:n kokonaan hoitamista toimituksista.
Tuossa pitää erottaa DHL Express (kuriiripalvelu) ja DHL postipalvelu (international ?).
Olet tilannut ja saanut paketin postipakettina, joka kuljetettu maarahtina rekan kyydissä.

DHL Express paketti olisi tullut lentokoneella, mutta suomessa nekin jää jumiin perjantaista maanantaihin, jos ei ehdi perjantain jakeluun.

crcm
30.06.2016, 16.20
Välttäkää DHL:ää ainakin PKS-alueella. Ne käyttää jotain uusia alihankkijoita kuriireina ja siellä ei tieto kulje ollenkaan. Maanantaista asti paketti seisonu vaikka kaikki tiedot (ovikoodi, puhnro.) välitetty. Olen soittanut joka päivä ja aina luvattu vaan seuraavaa päivää. Nyt paketti on jo DHL omassa terminaalissa. Huomiseksi lupasivat kuljetuksen. Reilu kuukausi takaperin sama homma. Silloin homma veny tasan viikolla kun viikonloppu oli välissä.