PDA

Näytä tavallinen näkymä : XC-kesäkumit

hanewish
26.05.2012, 21.06
Minkälaisia rengassuosituksia olisi jäykkäperäiseen pyörään jolla tulee ajettua asvaltti ja hiekkateiden lisäksi polkuja, kalliopätkiä yms. Sellaista ajoa mihin nyt jäykkäperä taipuu. Syksyn jäljiltä on vielä alla Fat Albertit, mutta kun kelit alkaa olla kuivat niin ehkä joku vähemmänkin järeä kumi kävisi ja rullaavampi ilman muuta myös.
Contin x-Kingiä jossain testissä kehuttiin , ihmettelin vain sen suorituspainetta eli 3,5 Bar oli minimi.... Aika paljon musta.

AAJP
27.05.2012, 10.56
Continentalin Race King Supersonicit on toiminu tossa hommassa oikeen mainiosti.

pinohiiri
27.05.2012, 11.13
Maxxis Crossmarkit löytyy omasta jäykkäperästä tällä hetkellä ja eilisen TdT:n perusteella oikein hyvä kumi juuri tuohon edellä mainittuun käyttöön. Jätän kuitenkin pienen varauksen pidon suhteen kosteissa olosuhteissa: eturengas lähti kerran alta kosteasta juuresta ennätysnopeasti, mutta saattoihan se johtua kyllä kuskistakin.

Ralli-Ranet ovat myös varsin soivat pelit.

FRE_A_K
27.05.2012, 11.16
Schwalbe Racing Ralph 2,25'' :)

JackOja
27.05.2012, 18.08
Schwalbe Racing Ralph 2,25'' :)

Friikki on oikeassa.

hanewish
27.05.2012, 18.21
Ralffit mulla olikin alkujaan pyörässä, tai takana ainoastaan. Rocket Roni oli edessä, täytyy nyt miettiä mitä kokeilisi seuraavaksi.

tmile
27.05.2012, 19.52
Contin x-Kingiä jossain testissä kehuttiin , ihmettelin vain sen suorituspainetta eli 3,5 Bar oli minimi.... Aika paljon musta.

2.4 X-kingit toista vuotta ajossa, edessä yleensä n. 1.2bar ja takana n. 1.7 bar. Rullaa erittäin hyvin ja pitää ihan riittävän hyvin. Vastaa suunnilleen Racing Ralphia.

hanewish
29.05.2012, 08.49
Continentalin x-King racesportit lähti 2.2 levyisinä tilaukseen. Katsotaan nyt miten niillä sitten kulkee. Raceking olisi tosiaan ollut vähän kevyempi ja varmasti rullaavampi, mutta kuvio näytti niin tiheältä siitä keskeltä että varmasti rullaavuuden kustannuksella pitoa jäisi puuttumaan, eli näin tällä kertaa.

IHD
01.06.2012, 08.20
Eilen vaihdoin X-King 2.4set alle täysjäykkikseen (t.s. lähinnä työmatkakäyttöön). Ensivaikutelma aika positiivinen ainakin näin kuivalla kelillä. Rullaa suht mukavasti, pitoa tuntui löytyvän eikä asfaltillakaan huuda. Pehmeeltä vaikuttava gummilaatu, kuluu varmaan aika nopeasti. Kokona toi 2.4 on kyllä hivenen harhaanjohtava, vastaa lähinnä 2.25:sta Scwalben rengasta kun Racing Ralphiin ja Nobby Nickiin vertasin. Paineita alle 2 bar näppituntumalla, katotaan tuleeko snakebiteja..

lateksi
01.06.2012, 20.44
Kesän suosikki X-king, tuntuu rullaavan ja pitävän vähän paremmin kuin RalliRane.
T. lateksi

elasto
02.06.2012, 00.11
Nää on taas näitä ikuisuuskysymyksiä, mutta itse ajelen 2,25" TL-Ready Rocket Roneilla litkutettuna ja tyytyväinen olen. Jos haluu vähän vielä rullaavampaa niin Contin Raceking lienee ihan hyvä vaihtoehto myös.

hanewish
05.06.2012, 11.56
Laitoin 2.2 x-kingit eilen alle ja täytyy sanoa että kuten tässä ketjussa jo kirjoitettiin niin yllättävän kapeilta näyttää kun vertaa aiemmin käytössä olleisiin Schwalben 2.25 levyisiin renkaisiin. Ehkä 2.4 olisi voinut mahtua pyörimään kun olisi tiennyt.

elasto
05.06.2012, 13.11
Laitoin 2.2 x-kingit eilen alle ja täytyy sanoa että kuten tässä ketjussa jo kirjoitettiin niin yllättävän kapeilta näyttää kun vertaa aiemmin käytössä olleisiin Schwalben 2.25 levyisiin renkaisiin. Ehkä 2.4 olisi voinut mahtua pyörimään kun olisi tiennyt.

Eikös joku joskus jossain tuumaillut, että 2,4" X-King on suunnilleen saman levyinen kuin 2,2" Raceking? Näin ainakin muistan lukeneeni. Continentalin ilmoittamiin leveyksiin ei voi kyllä koskaan luottaa.

Avekkis
05.06.2012, 14.02
Itsellä myös kumijahkailu käynnissä, pyörässä tuli mukana 2.2 Maxxis Ikonit, ilman exo-suojausta.
Aluksi vuotivat litkukonversiona baarin ilmaa parin tunnin lenkillä, ja melkein laitoin ne myyntiin. Epäilytti myös pito märällä kun on melkoisen tiheässä nappulat.

Sunnuntaina ajelin noilla sitten Korson maratonin, ja kelihän oli todella liukas. Eturengas meinasi kerran lähteä alta juurakossa, mutta en sentään kaatunut, en muista että olisi sutimistakaan ollut. Luulen, että olisi rengas kuin rengas lipsahtanut siinä, koska taisin vähän kokeilla jarrua vinon juuren kohdalla.
Lähinnä enää huolettaa että mihin kivikkoon puhkaisen kyljen noista kun on todella ohuet kyljet..

Mutta kyllä noita uskallan suositella, nopeat ovat ja pitoakin on mun mielestä oikein hyvin xc-kumiksi.
53mm leveät ovat 19mm vanteella, en ole punninnut mutta valmistajan mukaan 480g.

Jake_Kona
12.09.2012, 09.16
26" tartteis kulutuskestävää kumia. Kevyet, mutta ei mitään kisarenkaita. Ei ole niin paljon kokemusta. Miten eri valmistajat ilmoittavat kisarenkaistaan? Mahdollisimman "leveää" kumia.

J.F
12.09.2012, 09.25
Maxxiksen Aspenit ovat myös aivan loistavat kumit. Mulla oli epäonnea ja sain kumpaankin renkaaseen jotkut terävät esineet jotka rikkoi sitten 3-4 sisuria putkeen mutta muuten voin suositella jos hakee rullaavaa rengasta jossa kuitenkin myös ok pito.

stenu
12.09.2012, 10.26
2,25" Ralliranet mullakin on pyörinyt kaikissa fillareissa jo vuosikaudet. Tai 2,4-tuumaiset on sinkulassa. Teki kuitenkin mieli vähän isompaa ilmatilaa ja tämän kesän olen ajanut noilla yllä mainituilla Maxxiksen Aspeneilla, 2,25-tuumaisella Exception-versiolla. Ja se on kyllä ihan yhtä hyvä kumi kuin Rane. Ehkä rullaa asfaltilla vähän huonommin keskinappulan "lamellien" takia, mutta joissain oloissa saattaa samasta syystä vastaavasti pitää vähän paremmin. 19 mm:n vanteella leveyttä millin-pari Ralliranea enemmän, olisikohan ollut 54-55 mm (jos jotain kiinnostaa, niin voin mitata) ja profiili on selvästi korkeampi. Mun käytössä kestää hyvin ajaa alle 2 barin paineilla ohuiden sisureiden kanssa. Hyvin Aspeneillakin Korson liukkaalla XC-radalla pärjäs, mutta kuski tosin ei ole kovin nopea.

ästidin
12.09.2012, 15.48
Kendan small block eight. näillä kesät talvet.

H. Moilanen
12.09.2012, 19.13
26" tartteis kulutuskestävää kumia. Kevyet, mutta ei mitään kisarenkaita. Ei ole niin paljon kokemusta. Miten eri valmistajat ilmoittavat kisarenkaistaan? Mahdollisimman "leveää" kumia.

Michelin XC Dry. Nimellinen koko vain 2,0", mutta vastaa jotakuinkin 2,25" RaRa. Misukoilla olen tahkonnut työmatkaa jo eräitäkin vuosia kestopäällystettä pitkin. Ei rengasrikkoja ja ensimmäinen pari vasta menossa.

Kuivassa maastossa pärjää, märässä melkoinen katastrofirengas.

Jake_Kona
12.09.2012, 22.24
Maxxis aspenit tilattu. Eikä ollut kauheen kalliitkaan 2 > 1 hinnalla:)

PaH
13.09.2012, 16.14
Aspen exception-versiona ja Ikon exona ovat hyviä kevyen sarjan kumeja, muttei niiden kyljet ainakaan
mun ajoissa kestä. Ikon ei oo märän kelin kumi, Aspen sietää kosteempaakin.
Kevyestä välisarjasta eli + 100 g lisää / kumi, niin Maxxikselta löytyy sekä Crossmark että Larsen-TT,
joissa jo kylkikin alkaa kestää.

SB8 jo huudettiin, mut Kendalta löytyy Slant6 - siitä Stick-E-versio alle niin kyllä kulukee.

Johan Moraal
13.09.2012, 18.13
Michelin XC Dry. Nimellinen koko vain 2,0", mutta vastaa jotakuinkin 2,25" RaRa. Misukoilla olen tahkonnut työmatkaa jo eräitäkin vuosia kestopäällystettä pitkin. Ei rengasrikkoja ja ensimmäinen pari vasta menossa.

Kuivassa maastossa pärjää, märässä melkoinen katastrofirengas.

Joo ovat mukavat. Pari kesää olleet arkimaastorenkaina, eipä paljon kuluneet, enpä toki tiedä asfalttikestosta. Märässä heinässä/mudassa antavat jännän vaikutelman että talvi olisi jo tullut. Nyt poikien takarenkaina ollut, ovat jopa kestäneet heidän hätäjarrutukset jo puolen kesän verran. :)

nilaukka
20.10.2012, 18.25
Itellä Maxxis ikonit 2.2 kestävyydeltään olleet hyvät ja rullaa kohtuu hyvin, kuivalla pito on hyvä mutta kostealla/märällä tuntuu pito heikkenevän oleellisesti. :)

Antti Kuitto
20.10.2012, 20.16
Vuodet 2007-2011 ajelin itse Noksun NBX liteillä XC/Marakisat, satoi tai paistoi. Noksujen pito oli riittävä ja kumia oli sen verran että eivät puhjenneetkaan helposti+litkutus oli helppoa. Tälle kaudelle tein radikaalin vedon ja vaihdoin Maxxiksen Ikoneihin. Täytyy myöntää että yllätys oli kyllä oikein positiivinen, pitoa piisaa oikein hyvin erityisesti kuivalla, eikä noilla ole totaalisen pulassa mutakelilläkään. 2.25" leveänä ja Exo-suojauksen kanssa renkaissa on ilmatilaa oikeasti tosi paljon ja kyljet kestivät ainakin omissa ajoissa oikein hyvin. Renkaiden vierintävastuskin tuntui olevan kohdillaan, eli näillähän mennään ensi vuonnakin!

edit. painoa taitaa olla reilu 600gr, mistä joku varmaan saa slaagin, mutta eipä tartte olla rengashommissa kesken kisojen.. :)