PDA

Näytä tavallinen näkymä : Parisuhdepyöräilyä

AK-87
22.05.2012, 13.00
Alkoi mennä arvokkaassa Pyöräsi kuva vol. 2 -topicissa aika rajusti OT:ksi, joten jatkakaamme täällä ohjeistusta vaimojen tms. kumppaneiden naruttamiseksi pyöräilyn pariin. Tai vaihtoehtoisesti keinoista pitää rakas harrastus OMANA aikana ja harrastaa sitten parisuhdetta ylimääräisellä ajalla :)

J.F
22.05.2012, 13.03
Ostin vaimolle fillarin kun mielessä oli yhdessä ajaminen mutta hän haluaakin ajaa vaan yksikseen. Eilenkin tuli ykskaks eteeni ajokamat päällä ja sanoi lähtevänsä lenkille, ovelasti yllättäen etten itse ehtinyt mukaan...

FRE_A_K
22.05.2012, 13.18
ohjeistusta vaimojen tms. kumppaneiden naruttamiseksi pyöräilyn pariin
Hahah, voi veljet... ;)

Highlander
22.05.2012, 13.18
:D Oon tässä funtsinu... Kun tässä ketjussa on ollu esillä noita vaimojen pyöriä, että mistä noita
pyöräileviä vaimoja saa? :seko:
Ei sellasta kannata etsiä...tulee helkutin kalliiksi.

Hommaa vaan sellainen joka miellyttää ja jolla on terveet elämäntavat..ei tupakoi, ei alkoa ja on vähäruokainen. Mieluiten sellainen joka ei ole käynyt kovin monella koeajolla. Mua lykästi, mutta tuli liian älykäs. Plussaa jos tienaakin vielä enemmän kuin sinä.
Salikortti 50-60€/kk ja kävelysauvat käteen. Ei välttämättä tarvi edes vahtia, että käy jumpissa 3-4 krt viikossa. Vanhemmalla iälläkin on vielä vartalo kuosissa. Muistat myös kutittaa leuan alta 3-4 kertaa viikossa.

Itse voit sitten juopotella ja harrastaa mielin määrin mitä lystäät. Puhun nyt kokemuksesta enkä ole edes sovinisti :p:rolleyes:

LJL
22.05.2012, 13.19
Tämä on hyvä ketju, johon voin raportoida sitten joskus kun saan hommattua sen naisten maastopyörän. Tähän mennessä voi todeta, että ainakin näennäisrationaalinen "ostetaan se, ja jos et tykkää niin sen voi myydä helposti pois" -retoriikka on toiminut lupaavasti.

-Lauri

samooja
22.05.2012, 13.25
Ei mulla ole aikaa parisuhteelle, minä olen villisti naitu mies, eiku siististi jallitettu heebo. Vaimon kanssa kivasti ajellaan poluilla. Viimeeksi oli joku puolikakaraki mukana. Mukavia hetkiä muuten niin naurettvassa elämässä.

Tirppa
22.05.2012, 13.25
Hyvin oon saanut tulevan vaimon pyöräilemään. Vähän vauhdikkaampia lenkkejä saa sitten itsekseen mentyä, mutta ihan kiva ettei aina tarvitse ajella yksin :)

tempokisu
22.05.2012, 13.28
heh...kun luin että alkoi mennä "ohi aiheen" niin heti oli pakko käydä kattomassa. Kas, sattuu sitä paremmissakin piireissä eikä vaan mulle että jutustelu lähtee tassusta.

AINA on hyvä asia jos saa kannustettua liikuntaan, ja tässä kyllä tarkoitus pyhittää keinot. Joskus on kiva ajella yksin, joskus kaverin kanssa.
En minäkään olisi pyöräilystä siis ihan tällee inspiroitunut, mutta kun Eskokin pyöräilee, niin mä kans! :o että kiitos tästä inspiroittamisesta joka tapauksessa. Mitähän Eskolle ( Salminen) muuten ny kuuluu, ajeleeko enää, kisoja ei ainakaan. Ai mutta Esko(kin) taitaa olla kohta jo ihan kunnolla ikämies...
Juoksunkin aloitin kun ihailemani poika ( mun serkku) sitä ehdotti murehtiessani miten mä laihtuisin, että "olet niin hyvä juoksussa voisit aloittaa juoksun ja mennä kisoihin". Se oli lenkille heti seuraavana päivänä; aiemmin olin suuttunut aika paljon kun äitee ehdotti samaa. Siis heitin jopa lautasen seinään ( tää oli mun kaikkien aikojen suurin fyysinen vihasuuttumuksenpurkaus ) kun otti päähän joku "lenkkeily" :D sitten siittä tuli pakkomielle. Niin sitä asiat vaan muuttuu.

Mun mielestä siinä pitää olla joku oma alku-innostus, ja sitten joku "tärkeä" ( tavalla tai toisella ) ihminen kannustaa niin siittä se lähtee. Kannustus pitää olla rakentavaa, joskus tiukkaa ja kiitosta pitää kans antaa. Pakko mainita tähän nyt ( ja aihehan oli parisuhdepyöräilyä...) Puiston Kari, joka osasi maailman parhaiten kannustaa ja sai ihmisen yrittämään vaikkei olisi jaksanu muuten, se ei ole nimittäin ihan sama mitä sieltä reitin varrelta väliaikatietoja huutelee tai miten kannustaa. Sama tilanne, ja toinen voi lamaannuttaa ja toinen taas patistaa tappioasemasta voittoon. Joskus mä kielsin että muut kun Kari ei sit huutele mitään reitin varrelta :p
Mä otan esimerkit elävästä elämästä: oon tempossa 2s jäljessä, seuran joku tyyppi huutaa sen näin. No seuraavaksi se on 22s jäljessä ja soommoro. Käri huutelee että hyvin menee, taistele yms. niin siittähän se tappioasema kääntyykin voitoksi.

Käsittääkseni kuitenkin aika paljon pariskuntia on syntynyt pyöräilypiireistä? Ainakin jos käy kisoissa molemmat niin toki se on hyvä juttu, ja niitä kisoja voi puida yhdessä kotimatkalla, se on myös tärkeää se että saa purkaa tuntojaan oli mennyt hyvin tai huonosti.

HeliT
22.05.2012, 13.29
Tämä on hyvä ketju, johon voin raportoida sitten joskus kun saan hommattua sen naisten maastopyörän. Tähän mennessä voi todeta, että ainakin näennäisrationaalinen "ostetaan se, ja jos et tykkää niin sen voi myydä helposti pois" -retoriikka on toiminut lupaavasti.
-Lauri
Tästä pääsee sujuvasti yhteen lempiaiheistani, hyvien tyttöjen ajokamojen löytymisen vaikeuteen. Kunnolliset naisten maastopyörät tahtovat olla kiven takana, olemassa lähinnä netissä kuvina. Olitko Lauri sitä toisessa ketjussa mainitsemaasi pinkkiä Cubea nähnyt livenä jossain?

Parisuhdepyöräilyn hyviä puolia naisen näkökulmasta yhdessä lenkkeilyn lisäksi on se, että ei tarvitse itse rassata pyörää, kunhan polkee. Okei, mä pesen kyllä kengät ja vaatteet :). Kuten toisaalla jo sanottiin, liian isolla kuntoerolla yhdessä ajaminen ei ole kummallekaan kivaa.

LJL
22.05.2012, 13.39
Tästä pääsee sujuvasti yhteen lempiaiheistani, hyvien tyttöjen ajokamojen löytymisen vaikeuteen. Kunnolliset naisten maastopyörät tahtovat olla kiven takana, olemassa lähinnä netissä kuvina. Olitko Lauri sitä toisessa ketjussa mainitsemaasi pinkkiä Cubea nähnyt livenä jossain?

Kappas, ei se ollutkaan vaaleanpunainen vaan vaaleansininen… Noh, joka tapauksessa tämä herätti kiinnostusta (väri oli joka tapauksessa tärkeä) http://www.bike-discount.de/shop/k1283/a54716/access-gtc-wls-carbon-fading-blue.html

Tottakai sitä pitäisi päästä ensin koeajamaan, ja ajokamat on kanssa yksi juttu. Mutta olisipahan yksi osa yhteistä harrastusta ;) Yksi loistava tilaisuus olisi ollut se Pia Sundstedtin entinen Rocky Mountainin täysjousto 15" rungolla, joka oli taannoin torilla, olisko ollut 1800€. Olisin ehkä ostanut jos se olisi ollut kihlatulleni hyvä ja olisi ollut sen verran ylimääräistä rahaa.

-Lauri

LJL
22.05.2012, 13.40
Myös tämä Radon kuulemma kelpaisi: http://www3.bike-discount.de/bilder/xxl/59633/zr-lady-7-0.jpg

-Lauri

HiMa
22.05.2012, 13.54
Tästä pääsee sujuvasti yhteen lempiaiheistani, hyvien tyttöjen ajokamojen löytymisen vaikeuteen.

Parisuhdepyöräilyn hyviä puolia naisen näkökulmasta yhdessä lenkkeilyn lisäksi on se, että ei tarvitse itse rassata pyörää, kunhan polkee. Okei, mä pesen kyllä kengät ja vaatteet :). Kuten toisaalla jo sanottiin, liian isolla kuntoerolla yhdessä ajaminen ei ole kummallekaan kivaa.

Vaatetus. Nettikaupoissa vaatteet pitäisi olla lajiteltu värin, eikä jonkun muun ominaisuuden mukaan. Shoppailu olisi paljon helpompaa.

Ja pakko laittaa kuva pinkistä tempopyörästä, joka bongattiin tri-kisoissa.

https://lh5.googleusercontent.com/-73D0wVA0CsE/T7NI7yfWKgI/AAAAAAAADB0/JfUdyxW2XCg/s640/P5120433.JPG

Minä annan puolison tehdä pyöriini (3 kpl) lähinnä vaihdesäätöjä ja sellaisia muita itselle tympeitä hommia. Itse tykkään kyllä pestä fillarit ja ajokamat menee jouhevasti kummaltakin osapuolelta koneeseen omatoimisesti.

Yhteiset lenkit ei oikein palvele miestä, koska vauhtiero on suuri. Kahdestaan ajelu jää vähiin, joka ei kyllä haittaa. Ja metsään mies ei lähde, se on mun "juttu".

Korhonen
22.05.2012, 14.13
Hyvin oon saanut tulevan vaimon pyöräilemään. Vähän vauhdikkaampia lenkkejä saa sitten itsekseen mentyä, mutta ihan kiva ettei aina tarvitse ajella yksin :)

Täällä vähän samanlaista kokemusta, kun tänä keväänä pyörien joukkoon liittyi pienehkö crossari. Kun viikolla asutaan omissa osoitteissamme, niin kumpikin voi viikolla tehdä sellaista lenkkiä kuin lystää ja viikonloppuisin tulee sitten yhdessä ajelua. Viime kesään verrattuna tilanne on parempi siinä mielessä, että silloin viikonloppuisin ajamiset jäivät vähiin, koska sitä vähää yhteistä aikaa ei huvittanut käyttää omiin fillarilenkkeihin. Vauhtihan noilla viikonloppulenkeillä on vielä melko rauhallista eikä kilometrejäkään hirvittävästi kerry, mutta kaiken kaikkiaan plussapuolelle tämä menee vankasti.

mikkox
22.05.2012, 14.40
Kokemuksesta voin sanoa, että vaimon kanssa yhteisellä lenkillä pitää tosiaan, mennä vaimon vaihdin mukaan ja katsoa polku myös tason mukaan. Muutama kerta on tulut vietyä liian vaikealle polulle ja sehän ei sujunut sitten ihan niin kuin piti. Tuo taso ero kun on kuitenkin aika suuri vielä. Neuvomista kannattaa myös välttä ja varsinkin silloin, kun sitä ei ole pyydetty, vaikka kuinka tekisi mieli :D

Tuota vaimon Giantia hankkiessa muuten huomasi tuon naisten mallien vähyyden. Muutenhan varmaan kävisi miestenkin malli, mutta mittasuhteet oli tuossa Cypherissä järkevämmät kuin trancessa, mitä vastaava malli se on. Aika hyvin piti kokeilematta hankkia, jos halusi täysjouston järkevään hintaan. Vielä kun vaimolla oli ajatus, että jos ei tämä olekaan kivaa, niin myydään sitten pois koko pyörä. Itsellä tosin ollut se hyvä, että vaimo on ihan itse kustantanut harrastuksen, mitä nyt itse olen hänet yllättänyt vaaleanpunaisilla kevennys osilla :)

samooja
22.05.2012, 14.46
Tuohon kuntotasoeroon...

Todella kummallisen paikkansa pitämätöntä moinen. Ei ole oikeasti kovakuntoinen sellainen joka ei hitaampien tahdissa malta, varsinkin jos tämä henkilö on lähellä sydäntä, tärkeä ja rakas. Tuollaisella kriteerillä ei voi kyllä sitten tehdä mitään muutakaan fyysistä yhdessä, toisaalta siinä ei voi sanoa, että sulla on paremmat vehkeet ku mulla. Mietin vain että miksi se ei ole hulluutta kun laittaa viistonnia täpäriin? Ja vaimoa kiikutetaan pakkohoitoon jos mielii imettyjen rukkastensa tilalle amforan muotoja..

Sanotaan nyt ääneen, että kaikkein mieluisempia hetkiä tällä kurjalla murikalla on kun saa kruisailla vaimon kanssa poluilla. Se on mun ykkönen kaikessa, sitten tulee vähemmän tärkeät henkilöt, joita ei aina kykene tajuamaan. Vaimon puolesta en tietysti voi sanoa, mitä hän ajattelee ja mistä hän tykkää. Olen kyllä melko varma että ei ainakaan niistä romuista mitä olen tehnyt, kunhan ajelee kun ei parempaakaan ole ja varmaan sama pätee seuraan.

LJL
22.05.2012, 15.00
mitä nyt itse olen hänet yllättänyt vaaleanpunaisilla kevennys osilla :)

Tämä on ns. tosimiesten romantiikkaa

-Lauri

Risto Koivunen
22.05.2012, 16.00
Ainakin jos käy kisoissa molemmat niin toki se on hyvä juttu, ja niitä kisoja voi puida yhdessä kotimatkalla, se on myös tärkeää se että saa purkaa tuntojaan oli mennyt hyvin tai huonosti.

Viime vuonna eräs foorumilainen postitti palstalle kuvan, jossa ajaa vaimonsa kanssa paritempoa paikalliscupissa ylämäkeen.

ReLe
22.05.2012, 16.07
Ostin vaimolle Giant Reign 2 punaisena toissa syksynä.

Käytiin ajamassa samoja polkuja kuin mitä itse ajan, eikä ollut mitään ongelmaa. Ainoastaan siitä tuli erimielisyyksiä että oliko etukäteen sovittu 2h lenkki ajoaikaa vai kokonaisaikaa... Onhan vaimo tosin omistanut noita maastopyöriä ennenkin ja ajanut niillä kaksi puolimaraa.

Nyt sitten odotellaan vielä yhdessä metsään pääsyä, kun on tuo elokuun tulokas joka on rajannut yhteiset lenkit peräkärryilyyn asfaltilla, mutta onsekin aika jees.

t-man
22.05.2012, 16.07
Myös tämä Radon kuulemma kelpaisi: http://www3.bike-discount.de/bilder/xxl/59633/zr-lady-7-0.jpg

-Lauri

Tommonen tuli omalle kokelaalle hommattua neljännesvuosisatalahjaksi. Sen pikkusisko osti sille Pariisin reissun, niin piti laittaa paremmaksi. Nätti on kyllä fillari, tosin pitänee kopteriteipillä vähän suojata, kun on niin mahottoman nätti puhtaana (on muuten mattana nuo värit).

HeliT
22.05.2012, 16.22
Nätti on kyllä fillari, tosin pitänee kopteriteipillä vähän suojata, kun on niin mahottoman nätti puhtaana (on muuten mattana nuo värit).
:eek: puhdas maastopyörä? No, katsotaan, nouseeko oma pyöränpesuinto kun uusi Trek Lush (http://s7d4.scene7.com/is/image/TrekBicycleProducts/26900?wid=1490&hei=1080&fit=fit,1&fmt=png-alpha&qlt=80,1&op_usm=0,0,0,0&iccEmbed=0) kesällä kotiutuu...
Katsokaa muuten tyttöjen pyöriä rouville tilattaessa, että eroa unisex-malleihin on muutakin kuin väri, penkki (ja mahdollisesti kalliimpi hinta vastaavasta pyörästä). Geometrioita, joustoja yms. on oikeasti viritetty (pienille) naisille sopivaksi vasta parin viime vuoden aikana. Trekin uusien iskareiden pitäisi olla sellaiset, että ne saa toimimaan optimaalisesti kevyelläkin kuskilla.

tipsu
22.05.2012, 17.11
En oikein itse usko tuohon, että rouvat innostuis polkemaan kun vain ostaa välineet. Kyllä se into muualta lähtee, jos lähtee. Toki jos ei ole mahdollisuutta panostaa itse, niin sitten voi olla kiva, kun joku muu hankkii ne, mutta kyllä se kiinnostus pitää olla itsellä:) Itse olen ostanut jokaikisen pyöräpalikan ihan itse, vaikka pyöräily yhteinen harrastus onkin. Meillä pyöräily on muuttunut vakavammaksi harrastukseksi ja välineet parantuneet vasta suhteen aikana. Ensin mies hankki cyclon ja meni porukkalenkeille. Sitten halusin itsekin mukaan, kun oli kuulemma kivaa, ja tympi muutenkin ajella yhdessä huonommalla kunnolla ja raskaammalla pyörällä. Ostinpa itsellenikin cyclon. Sitten mies osti maantiepyörän, ja ostin itsekin, koska cyclo ei ollutkaan ihan niin kevyt, kuin olin etukäteen ajatellut.

Ei me yhdessä kuntolenkkeillä varsinaisesti, koska ei se olisi kovin mielekästä. Porukkalenkeillä saatetaan käydä kaksin, ja joskus lähden vähän (itselleni) kovemmille lenkille, kun mies on luvannut antaa tarvittaessa työntöapua ylämäissä. Välillä mies lähtee mukaan kevyemmille lenkeille seuraksi ja vetoavuksi. Ja yhteinen harrastus on kiva, vaikka ajeltaisiin eri ryhmissäkin. Retkipyöräilyä tulee tehtyä yhdessä, mies vetää kamoja kärryssä ja minä ajelen pelkät pullot pyörässä. Tasaa vähän kuntoeroa, ja siten voidaan taittaa pidempää matkaa. Ja on sekin aika kiva, ettei ole koskaan tarvinnut itse pyöriä huoltaa, kun toinen aina täyttää renkaat ja vaihtaa ne tarvittaessa, öljyää ketjut ja muuta pientä.

Helpoiten naisia varmaan houkuttelee, jos ehdottelee ensin jotain kivoja jäätelöretkiä tai muuta rennompaa, eikä heti suunnittele yhteistä 250 km:n lenkkiä. Sitten se innostus hiljalleen lähtee jos on lähteäkseen:) Omasta kokemuksesta voin myös sanoa, että kun jonkun verran ajelee painavalla hybridillä toisen kanssa, jolla on kevyt kiituri, niin kyllä siinä alkaa itseäkin himottaa se parempi pyörä (motivaation kohotusvaihe). Ja kun sen on hankkinut, niin sitten hankintaa tahtoo hyödyntää -> lisää ajoa:)

Oli harrastus mikä tahansa, niin kyllä omasta mielestä yhteiset harrastukset on aika kiva juttu parisuhteessa:)

oh7nyo
22.05.2012, 18.21
yhteiset harrastukset on aika kiva juttu parisuhteessa:)

Riippuu kyllä vähän parisuhteen vaiheesta.

Oatmeal Stout
22.05.2012, 18.49
Riippuu kyllä vähän parisuhteen vaiheesta.
Niin, jos ei ymmärrä koska parisuhde ei ole parisuhde vaan jokin ei vapaaehtoinen velvoite - toinen ääri pää toki on tilanne, jossa yksin uskoo olevansa parisuhteessa. Pakko-avioliitossa luullaan olevan lasten tms tähden, mutta sehan ei ole parisuhde.

fiber
22.05.2012, 19.09
Kiitos sille Haltialan metsäpolulla vastaantulleelle Focus-kuskille, joka pelasti parisuhdepyöräilymme tänään lainaamalla kuusiokoloavainta. Oli päässyt vaimon säädettävä stemmi löystymään ja meinasi lenkki loppua lyhyeen.

Sanna04
22.05.2012, 19.47
Mistäkö saa pyöräileviä vaimoja? Sanoisin, että alkuinnostus täytyy olla omasta takaa. Minulla oli pieni kipinä lähinnä pakon edestä, kun Kalevan Kierrokselle ilmoittauduin ja siellä piti pyöräillä, eikä kuulemma markettihybridillä voi sinne 54 km tempoon osallistua. Pyörä piti siis hankkia. Foorumilta kyselin neuvoja, ja yksi asia johti toiseen ja täältä löytyi mies. Yhtäkkiä huomasin, että maantiepyörän lisäksi mulla oli ajossa maastofillari, jonka omistaja ei sitä enää käyttänyt ja sen saisi ostaa pois. Kun se oli useita kuukausia ollut mulla lainassa, niin tuli vähän semmonen olo, että kai se sitten pitää omaksi lunastaa kun se näin kauan on jo lainassa ollut. Nyt mulla on sitten kaksi pyörää, ja se vaaleanpunainen crossari haaveissa. :)

Mutta vastapainoksi taisin miehen ollessa ensimmäistä kertaa minun luona käymässä viedä tämän kuntorasteille, ja tällä hetkellä taitaa miehen fiilikset olla enemmän "ei millään viitsisi mennä pyöräilemään kun tahtois vaan metsään kartan kanssa". :D Että sillä niitä pyöräileviä vaimoja/suunnistavia miehiä saa, hienovaraisella johdattelulla lajin pariin. Ja aina parempi, jos saa hyödynnettyä parisuhteen auvoisia alkuaikoja, jolloin toinen on valmis tekemään ja kokeilemaan mitä vain keksii ehdottaa.

Hääppönen
22.05.2012, 21.02
Kokemuksen rintaäänellä: baaritiskiltä muutama potentiaalinen mukaan, illan/yön/aamun aikana syväluotaavaa kartoitusta ja siitä se valmistui. Naisella ei varsinaista fillaritaustaa, yleinen into liikuntaan laidasta laitaan. Kaverilta (hieman liian iso) fillari lainaan koelenkille. Hiilarinen maantiefilo tilaukseen ja lenkkejä on ajeltu reilun vuoden hyvissä tunnelmissa. Hynttyiden yhteenlyöminen työn alla helpottamaan liikuntakuvioita. Yhteisen reilun vuoden jälkeen ämmäkerroin yhä nollan pinnassa. (Hämmentävää!!!) Maastopyörä kiinnostaisi the Naista, persaukisuus lykkää hankintaa. (Mukava ollut ostella fillarisälää & rompetta lahjoiksi, kun muun roinan makuasiat on hankalia). Fillarimatkailu aloitetaan tulevana kesänä. Samoojaa komppaan täysin, ei parisuhdelenkeillä tarvitse vetää sen mitä lähtee. Ja palvelee ainakin itseäni siinä "harrastelijat ei osaa ajaa hiljaa"-osiossa. Ps. Ja pakko lisätä: valmentajaan ihastuminen ei ole parisuhdepyöräilyä.

Risto Koivunen
22.05.2012, 21.03
tällä hetkellä taitaa miehen fiilikset olla enemmän "ei millään viitsisi mennä pyöräilemään kun tahtois vaan metsään kartan kanssa".

Eikös tätä ongelmaa varten ole keksitty pyöräsuunnistus?

Sanna04
22.05.2012, 21.10
Eikös tätä ongelmaa varten ole keksitty pyöräsuunnistus?

Itsellä on jo maasturissa kiinni pysu-teline, miehellä asteella "kyllä mä tuommosen vielä itse nikkaroin". Taitanee olla helpompi ostaa semmonen vaikka kevätlahjaksi, niin pääsee vielä tämän vuoden puolella telinettä kokeilemaan... :rolleyes:

mikkox
22.05.2012, 21.45
Tuota täällä jo moneen kertaan mainittua vauhtia ja sen sovittamista sen hitaamman mukaan ei voi kyllä liikaa korostaa. Itelle ei ole onneksi siitä tullut moitteita, liiasta neuvomisesta joskus alussa kyllä ;) Tänä keväänä ei olla vielä ehditty yhteislenkille, mutta eiköhän tässä vielä.

HiMa
23.05.2012, 07.05
Vauhtilenkkikaveriksi mies on kyllä hyvä. Vetää sen mitä pyydän ja helppo "käskyttää" myös tarvittaessa hidastamaan. Muutaman kerran kesässä näitä vetolenkkejä ollaan tehty. Se riittää minulle. Mies saa näillä lenkeillä peekoo-harjoituksen, varsinkin jos on vastatuuli. Ja kun miehellä ei tämä pyöräily ole ns. päälaji, niin minusta on tärkeää, että hän pystyy siten tekemään omat haluamansa lenkkinsä ja yhdessä käydään pyöräporukan yhteislenkeillä kerta-kaks viikossa.

LJL
23.05.2012, 08.44
Me käytiin tuossa viime viikonloppuna yhdessä lenkillä niin, että kihlattuni rullaluisteli ja minä ajoin vieressä/perässä pyörällä, 12,5km, noin 50min, keskari 15km/h, aika pahoja ylämäkiä ja yksi juomatauko. Ihan kivaa oli (vaikka alunperin motiivini oli saada tyttööni liikettä ja kärsiä tarvittaessa tästä aiheutuvaa tylsyyttä). Ja kerrankin tuli ajettua rauhallinen lenkki :D Mutta uskoisin että pyöräilyssä vauhdin hidastelu onnistuu, kun se onnistuu rullaluistelijankin kanssa - voi kyllä olla vaikeampaa kun se ei ole niin ilmeistä.

-Lauri

Juha_H
23.05.2012, 08.54
En oikein itse usko tuohon, että rouvat innostuis polkemaan kun vain ostaa välineet. Kyllä se into muualta lähtee, jos lähtee.
Meillä tuntuu ongelmana olevan, että koska avovaimo ei ole ikinä omistanut kunnon pyörää, niin kokemukset pyöräilystäkään eivät ole kovin mairittelevia. On kyllä myöntänyt että aikoinaan piti pyöräilystä kovastikin, kun sai lainata äitinsä parempaa pyörää. Eli vaikka ne välineet ei naisia innostaisikaan niin kuin miehillä, niin innostus on monen naisen kohdalla varmasti pilattu niillä halvoilla romuilla kun kunnon pyörään ei olla syystä tai toisesta ikinä panostettu.

Ajattelin ratkaista ongelman rakentamalla puolisolle 30-vuotislahjaksi peruspyöräksi naamioidun maantiepyörän. Periaatteella että jos se ei auta innostamaan, niin ainakin teen siitä niin hyvännäköisen että sitä on mukava ihastella työhuoneen seinällä :) Itsellä pyöräily syö niin julmetusti aikaa, että olisi mukava jos siitä ajasta saisi muunnettua edes osan yhteiseksi ajaksi.

AK-87
23.05.2012, 09.20
Meillä tilanne on jotakuinkin se, etten varsinaisesti kaipaa vaimoketta pyöräilyseuraksi. Myös ruuvaaminen on itselle ja harrastamiselle pyhitettyä aikaa. Speksaus + asennusolut + rock = erittäin jees, yhtälöön ei mahdu ylimääräisiä vakioita eikä muuttujia. Avovaimo kuitenkin kulkee kesätöihin jo toista kesää n. 15km/suunta matkaa viime keväänä ostamallaan Tunturin hybridillä ja jonkin inhimillisen mekanismin kautta olen herännyt tilanteessa, jossa koitan ylipuhua häntä hankkimaan parempaa fillaria. Ilmeisesti harrastajan näkökulmasta on niin sydäntä särkevää katsoa vierestä tuollaisella pyörällä päivittäistä 30km ajamista, etten malta pitää suutani kiinni. Muistaakseni jonain heikkona hetkenä olen jopa tarjoutunut ostamaan fillarin hänelle, mutta onnekseni sekään ei hänessä herättänyt erityisempää fillarikuumetta.

Outoa.

BONK
23.05.2012, 10.08
Useimmilta naisilta puuttuu ymmärrys parempien (= kalliimpien) välineiden välttämättömyyteen, ainakin kun liikuntasuorituksista on kyse. Tai sitten heillä on ymmärrys, että X grammaa kevyemmillä releillä ei loppujen lopuksi ole fiiliksen kannalta suurtakaan merkitystä :)

HeliT
23.05.2012, 10.12
Useimmilta naisilta puuttuu ymmärrys parempien (= kalliimpien) välineiden välttämättömyyteen, ainakin kun liikuntasuorituksista on kyse. Tai sitten heillä on ymmärrys, että X grammaa kevyemmillä releillä ei loppujen lopuksi ole fiiliksen kannalta suurtakaan merkitystä :)
Onneksi tuossa on tuo "useimmilta", muuten olisin pian suuttunut ;). On niitä muuten miehissäkin, syynä on tosin usein piheys...

Typykkä
23.05.2012, 10.24
Onneksi tuossa on tuo "useimmilta", muuten olisin pian suuttunut ;). On niitä muuten miehissäkin, syynä on tosin usein piheys...
Aivan. Meillä on asetelma täysin toisin päin. Mies ei ymmärrä mun välineurheiluani, eikä myöskään suostu ostamaan itselleen kunnollista fillaria. Useimmat hankintani menevät läpi selityksellä "Ai tämä vai uusi? Eeei kyllä tää on mulla ollut jo vaikka miten kauan"

Totta puhuen, mä en ollut tajunnut miten kivaa pyöräily voi olla ennen kuin ostin kunnollisen mankelin :)

BONK
23.05.2012, 10.50
Aivan. Meillä on asetelma täysin toisin päin. Mies ei ymmärrä mun välineurheiluani, eikä myöskään suostu ostamaan itselleen kunnollista fillaria. Useimmat hankintani menevät läpi selityksellä "Ai tämä vai uusi? Eeei kyllä tää on mulla ollut jo vaikka miten kauan"

Totta puhuen, mä en ollut tajunnut miten kivaa pyöräily voi olla ennen kuin ostin kunnollisen mankelin :)

Tuo "useimmilta" oli kyllä tarkkaan punnittu sana, joka ei luonnollisestikaan sisällä tämän foorumin valaistuksen kokeneita Ladyja :)

HeliT
23.05.2012, 11.02
Tuo "useimmilta" oli kyllä tarkkaan punnittu sana, joka ei luonnollisestikaan sisällä tämän foorumin valaistuksen kokeneita Ladyja :)
:) :) :)

EsaJ
23.05.2012, 11.23
En ikinä haluaisi vaimoani samaan harrastukseen. Poikani kylläkin....

LJL
23.05.2012, 11.28
Poikani kylläkin....

Jos joskus on omia lapsia (toivottavasti!), poikia tai tyttöjä, niin ehdottomasti ainakin kokeillaan pyöräilyä. Sitten rakentelen hienot "tiimipyörät" ja tietysti asusteiden värikoodaus myös viimeisen päälle :) Tai näin olen joskus ajatellut, saa nähdä. Ainakaan tulevan vaimon puolelta tätä ajatusta ei ole vastustettu!

-Lauri

ePa
23.05.2012, 11.36
Meillä on parempi puolisko osti ekan maasturin heräteostoksena... Tosin siihen vaadittiin pieni vihjaus ja sen jälkeen olemme yhdessä ja erikseen käyneet lenkeillä. Maasturia ja neitiä on hemmoteltu matkan varrella hipo osilla joiden värikoodaukseen on kysytty lupa ensin. Tälle keväälle kalustorepertuaari laajeni entisestään eli varmaan voidaan todeta, että pyöräilykärpänen on purrut molempia.

Kunto ero ei ole haitannut vielä, kun minä olen se alta vastaaja. Ainoastaan kokemuksen tuoma ajotekniikka metsässä on pelastukseni etten aina joudu häpeämään. Maantiellä en tahdo pysyä perässä ollenkaan... Täytyy vissiin kiristää neidin jarruja jotta vauhti hidastuisi. :D

Minä olen yrittänyt opettaa hänelle ajotekniikkaa ja vastaavasti hän opettaa minulle salilla käyntiä. Hyvin on mennyt tähän asti ja toivottavasti jatkossakin.

Kontti
23.05.2012, 11.47
Avovaimon mökillä käydessämme pyöräilin läskipyörälläni pitkin poikin Saimaata hangellai.
Avovaimo halusi mukaan yhteiselle hankilenkille, ja otti isänsä vanhan maastopyörän.

Ensimmäisen 50m jälkeen vaihdoimme pyöriä, jonka jälkeen avovaimo ajeli läskipyörällä joka helposti kantoi hänet hangen pinnalla ja itse runttasin maastopyörällä, joka ei missään tapauksessa kantanut minua hangella. Kummasti tasoitti kuntoeroa :)

BONK
23.05.2012, 13.31
En ikinä haluaisi vaimoani samaan harrastukseen. Poikani kylläkin....

Täysin vastakkaisella rannalla. Me taas olemme vaimon kanssa harrastaneet kaikenlaista liikuntaan liittyvää yhdessä aina seurusteluajoista alkaen eli jo kolmatta vuosikymmentä. Toki paljon on harrastettu myös erikseen, mutta ainakin itse olen ollut mielestäni onnellisessa asemassa, kun vaimo on ollut aina aktiivinen liikkuja ja aivan loistava harrastuskaveri lajiin kuin lajiin. Välinehankintoihin on etupäässä osallistunut sovittamisen muodossa ja kivasti on muistanut aina kehaista kun on rensselit joka lajiin olleet kunnossa.

Ainoa miinus on, että vaelluksille ei rouvaa oikein tahdo saada mukaan, mutta muuten kyllä saa parisuhdeliikunnan osalta arvosanan kiitettävä plus.

samooja
23.05.2012, 13.38
Meilläpäin oikeastaan keskitytään vain ajamiseen. Ainoa mitä olen lenkuroilla ehdottanut ylösnousemuksen neuvona on että snadi "jammaaminen" jeesaa, että painopistettä voi noustessa siirtää kivasti niin että mäet katoavat alta. Kun käyttää yläraajojakin, niin ei näytä kaudenlopussa Tyrannosaurus Rexiltä, eli ratapyöräilijältä. :p

Elämäni sulostuttaja on kyllä näyttänyt minulle miten ajaa hankalista paikoista, katsokaas minähän en ole mikään oikea hyrräilijä olen vain tavallinen monivoimakuntoilija. Salilla sitten reenaillaan ihan tavallista perusvoimaa ja kotona, enempi kotona nykyään. Ei mitään aneemisia rasvanpolttoläällynläätä, vaan ehtaa Woimaa että jos törmää karhuun tai ilvekseen, on sen verta ruutia tumpuissa että voi ravistaa nisäkkään irti turkista tai ratsastaa sillä ja kun ei enää kiinnosta hirvellä ridaaminen sitä vaan läväyttää omat kintut maahan ni vähän kyllä juurakkoa kyntää, mut lopulta ei käteen jää ku sellane verine ja ruttune turkki. tana nii, ite uhoot.

Minä en kyllä ikinä tahtoisi että omasta lapsesta tuli samanlainen urpo mitä itse olen. Toivon, että jos maailmankaikkeus vinksahtaa ja jostain syystä sallii sellase otuksen ku mun muksu pullahtaa tälle kauniille planeetella, ni hankkis sitte seki rääpäle ihan oikean elämän, ja laadukkaammat harrastukset esim. miekkailu. Vaimo on taatusti erimieltä tästäkin. prkl että se on hankala ihminen, pakko rakastaa sitä sitte.

:)

Sanna04
23.05.2012, 16.38
Meillä tuntuu ongelmana olevan, että koska avovaimo ei ole ikinä omistanut kunnon pyörää, niin kokemukset pyöräilystäkään eivät ole kovin mairittelevia. On kyllä myöntänyt että aikoinaan piti pyöräilystä kovastikin, kun sai lainata äitinsä parempaa pyörää.

Tuli tuosta naiset ja pyörät mieleen oma äitini. Hän on 55 vuotta, kävelylenkkeillyt ahkerasti koko ikänsä, liikunnallisuutta siis löytyy. Hänellä on ikivanha Helkama, jonka tämänhetkinen kunto on lähinnä puhkiruostunut, enää sillä ei päässyt eteenpäin lainkaan kun on vaihtajat ruostuneet kiinni. Silloin kun pyörällä vielä pystyi liikkumaan, oli se kuulemma kuin kivireki, ja motivaatio pyörällä ajamiseen oli nollassa. Äidilläni on kuitenkin sisällä kuntopyörä, jota polkee jotain viitisen kilometriä päivässä kävelylenkkien lisäksi. Olen koittanut hänelle puhua, että mitä jos ostaisit ihan kunnon polkupyörän, niissä on nykyään toimivat vaihteet ja ne eivät ole sellaisia kivirekiä kuin tuo 30 vuotta vanha Helkama, jolla hän on viimeksi ajanut. Ei oikein ole lämmennyt idealle, vaikka siihenkin olen koittanut vedota, että kivampaahan tuo olisi ulkona pyöräillä kuin olohuoneen nurkassa..

Oltiin sukulaisten luona taannoin ja hän kokeili siellä uutta naistenpyörää, sellaista nojatuolimallista leveällä satulalla. Voi sitä ihmetystä kun hän pienen lenkin pihalla teki, että hyvänen aika miten kevyt tämä on, onko tottakaan että näin ihana pyörä on olemassa! Sitä olen tässä koittanut koko ajan kertoa, että se vanha Helkama ei oikein ollut mistään kotoisin, ja pyöräily voi oikeasti olla ihan kivaa kun on kunnon välineet. Nyt kun vielä saisi ylipuhuttua hänet hankkimaan sen pyörän. Uskon, että varmasti innostuu kun vain saa toimivan pyörän alleen.

Pave
23.05.2012, 17.15
Itsellä tosin ollut se hyvä, että vaimo on ihan itse kustantanut harrastuksen, mitä nyt itse olen hänet yllättänyt vaaleanpunaisilla kevennys osilla :)
Meillä ei isännällä olisi edes varaa kustantaa niitä paremman puoliskon kalustohankintoja... :D

Mistä tuo yleinen harhaluulo, jotta naisille pitää olla kaikki aina pinkkinä?

Itse jos hankkisin lahjana Hänelle jotakin kilkettä pinkkiä, niin joutuisin tod.näk. ulkoruokintaan... ;)
Aikoinaan freerideria hankkiessaan piti pyörä tilata lisähintaan mustana, varastoväri kun olisi naisten mallin Orange Five Divassa ollut söötti baby blue.

tviQ
23.05.2012, 17.27
Toivon, että jos maailmankaikkeus vinksahtaa ja jostain syystä sallii sellase otuksen ku mun muksu pullahtaa tälle kauniille planeetella, ni hankkis sitte seki rääpäle ihan oikean elämän, ja laadukkaammat harrastukset esim. miekkailu. Vaimo on taatusti erimieltä tästäkin. prkl että se on hankala ihminen, pakko rakastaa sitä sitte. :)

Miekkailu? No mikä jottei. Tavan vuoksi voin vastustaa pikkusen, sopivan ärsyttävästi.

Vaimon puolesta en tietysti voi sanoa, mitä hän ajattelee ja mistä hän tykkää.Olen kyllä melko varma että ei ainakaan niistä romuista mitä olen tehnyt, kunhan ajelee kun ei parempaakaan ole ja varmaan sama pätee seuraan.

Vaimo ajattelee että elämä on hillopulla. Saa ajaa ihan mahtavissa paikoissa, joihin ei olisi eksynyt yksin saati että ois uskaltanut lähteä vaikka osaakin gepsiä käyttää.

Ainoa heikkous on, että tarkkana pitää olla sen kanssa mitä sanoo: Vuosi sitten vaimo erehtyi sanomaan ettei ole koittanut maantiepyörää koskaan. Parin viikon päästä möläytyksestä mies tuli kotiin. Kantoi valkosta runkoa, että tämmönen olisi, italialaista laatuterästä. Vaimoa nolotti parin kuukauden perästä sanoa, että kuule tää on ihana ja kaunis ja kaikkea, mutta karsastan autojen seassa sotkemista ja niitä iänkaikkisia pitkiä suoria ja sitä kadenssin kyttäilyä, että voitaisko kuitenkin mennä metsään, missä päätä voi käyttää monipuolisemmin. Vaimo ajatteli, että miehellä palaa käämi ja nyt on vaimon pyöräilyt just tasan kotoa juna-asemalle ja takaisin 24" ponilla vakiorattaalla sitkutellen loppuelämä, mutta ei, muutema kuukausi myöhemmin vaimo löysi itsensä oikean kokoisen, kevyen täysjouston selässä.

Rakkaus on tekoja.

Kokemuksellinen nyrkkisääntö: Jos mies osaa ostaa omatoimisesti vaimolleen oikeankokoisia, tyylikkäitä alusvaatteita, niin voi luottaa siihen, että sen kanssa voi lähteä mihin vaan ja olo pysyy samanlaisena - yleinsä se sillon tuntee puolisonsa niin hyvin, että tietää mistä toinen pitää (polut ja tahti) ja minkä kokoisella pyörällä on hyvä ajaa.

Em.yltiö"sovinistinen ja naisen speksauskykyjä sortava" kommentti miehestä ainoana pyörän oikean koon tuntijana sillä oletuksena, että nauttii yhtä hyvistä luontaiseduista kun tämä vaimo. En mitenkään tarkota, että nainen ois jotenkin vajavaisempi hankkimaan/kasaamaan/huoltamaan itse oman pyöränsä. Siinä on puolensa että tuntee iskarin sielunelämää, eikä tee rookie-mokia, esim. aja etujousto lukossa läpi lenkkien tai että osaa säätää vaikka rengaspaineet maastoon sopivaksi.

AnttiL
23.05.2012, 18.50
Johan on ylirohkea topikki, ei mitään itsesuojeluvaistoa jos tänne kirjottaa..
Isot peukut kaikille avautuneille :cool:

majis
23.05.2012, 22.26
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:wCXRaeM0NhHFaM%3Ahttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dc/Button-Green.svg/600px-Button-Green.svg.png

Mihail
23.05.2012, 22.37
Meidän perheessä usein on tuon pyöräilyn kanssa siten, että muija sanoo mulle: Mene vaikka pyöräilemään kun olet taas niin ärsyttävän levoton.
Ja onhan se ihan hyvä, että tiedostaa ongelman ja osaa sen käsitellä.

ellmeri
24.05.2012, 07.34
Meidän perheessä usein on tuon pyöräilyn kanssa siten, että muija sanoo mulle: Mene vaikka pyöräilemään kun olet taas niin ärsyttävän levoton.
Ja onhan se ihan hyvä, että tiedostaa ongelman ja osaa sen käsitellä.

Ihan qu meillä!,meijän muija on lukenu ja opiskellu jotain tsykolokijaa ja osaa pureutua toisen ongelmiin,ei kait teilläkin asusta tollanen..?

On se kauhiaa kun toinen lukee kuin avointa kirjaa eikä pysty etes valehtelemaan sille... :o

Torres
24.05.2012, 08.38
Mun naikkonen on aina tykännyt pyöräillä ja harmitteli viime kesänä kovasti, kun työmatka venyi niin pitkäksi, ettei voi enää pyörällä taittaa. Sitä lyhyempääkin hän taittoi teräksisellä yksivaihteisella soliferilla eikä oikein alkuun innostunut, kun vihjasin paremman pyörän hankkimisesta.

Viime kesän alkajaisiksi teimme kaverin kanssa muutaman päivän mittaisen saaristoreissun ja emäntä oli katkera, kun en huolinut häntä mukaan solifereineen. Puoliksi syynä oli kyllä sekin, että halusin lähteä äijämatkalle, mutta ihan jo siitä syystä kieltäydyin, että hän olisi ollut melkoisena ankkurina pyörällään ja todennäköisesti alkanut napista vauhdista ekan kympin jälkeen.

Loppukesästä emäntä oli puheilla väsytetty siihen pisteeseen, että suostui testaamaan minun pyörääni sen verran, että ymmärtää eron pyörällä ja pyörällä. Silloin ajelin vielä vanhalla hybridilläni, mutta oli sekin kapeilla renkailla varustettuna ihan eri maailmasta. Pudotin satulan alas ja hieman huolestuneena katsoin, kun tyttöni katosi mutkan taakse melko vaappuvan näköisesti aivan liian isolla pyörälläni. Eipä kuitenkaan mennyt kauaa, kun hän palasi leveä hymy kasvoillaan "mäkin haluan tällasen!"

Aika pian siitä mentiinkin "katselemaan" kauppoihin ja kyllähän sen tietää miten siinä käy, kun kärpänen on päässyt jo puraisemaan. Loppukesästä löytyi hyvään hintaan fittness pyörä, pienin miesten runko. Enimmäkseen ajelen silti yksikseni, koska vauhtitaso on ihan eri luokkaa, mutta ollaan me yhdessäkin ajeltu. Tuleepahan mentyä välillä letkeän palauttavaa vauhtiakin, kun muuten ajelut tuppavat olemaan vauhtipainotteisia.

Pyöräilyssä korostuu monia muita urheilulajeja selvemmin välineiden merkitys. Itsekin olen saanut kuulla kommenttia ja ihmettelyä uudesta maantiepyörästäni asiasta sen enempää ymmärtämättömiltä. Mutta kyllä se vaan niin on, että hyvät välineet ruokkivat harrastusta ja tekevät siitä nautittavampaa. Saahan kuntoa kohotettua sillä isoisän vanhalla teräspaatillakin, mutta ei sitä valtavan hauskaksi voi kutsua.

Minä ainakin pidän paremman puoliskon kanssa urheilemisesta myös makuuhuoneen ulkopuolella. Pyöräilyn lisäksi käydään mm. pelaamassa tennistä, kävelemässä ja kuntosalilla. Yhteinen liikkuminen on kuitenkin valitettavan satunnaista risteävien työaikojen takia ja yhteistä aikaa on vaikea löytää arjen keskeltä.

samooja
24.05.2012, 08.44
Eihän sitä tartte valhetella. Senku sanoo pohjaalaisittain komeen karusti: mä lähren ny ja turha oottaa mua toviin, ja voi olla että mun ruumini, tää riutunu ja räytyny työssä sun vuoksi kärsinyt on kovasti väsynyt ja pahasti ruhjeilla kun mä palaan. Ja se mikä polvessa o, on luuhun asti uponnu terävä kivi, ja vain sen tähren mä tän taas ittelleni tein että sä huomaat että määki sua ni hyvässä ku pahassa. Jotta tarttis tilata uutta palikkaa ku edelliset meni särki, rakas.

Joo oikeesti mä tarttisin uudet ajokengät mutta vaimo tilas ajotunnin...säilyy kamat ehjempinä...

VesaP
24.05.2012, 08.49

Itse jos hankkisin lahjana Hänelle jotakin kilkettä pinkkiä, niin joutuisin tod.näk. ulkoruokintaan... ;)

+1

Meillä suositaan sinistä... :)

Tai jos siinä on neljä jalkaa ja hillitön määrä pehmyttä turkkia eikä sitä ole käytetty kuin 3 kk max, käy myös "suklaa mitted" kuulemma. :eek:

Highlander
24.05.2012, 08.52
Pyöräilyssä korostuu monia muita urheilulajeja selvemmin välineiden merkitys. Itsekin olen saanut kuulla kommenttia ja ihmettelyä uudesta maantiepyörästäni asiasta sen enempää ymmärtämättömiltä. Mutta kyllä se vaan niin on, että hyvät välineet ruokkivat harrastusta ja tekevät siitä nautittavampaa. Saahan kuntoa kohotettua sillä isoisän vanhalla teräspaatillakin, mutta ei sitä valtavan hauskaksi voi kutsua.

Sama se on joka lajissa. Sählyssä pitää olla mailassa hiilikuituvarsi joka on lyhennetty millilleen oikean pituiseksi. Varressa tulee olla tietyn millimetrimäärän verran joustoa. Grippinauhan pitää olla oikean paksuista. Lavan pitää olla tietyn mallinen sekä lavassa pitää olla juuri sopiva käyristys. Lavassa pitää olla myös itse muotoiltu pallokuppi ja mikä tärkeintä lavan muovimateriaalin tulee olla sopivan pehmeää tai kovaa riippuen mieltymyksistä pallokontrolliin. Lavan pitää olla myös oikean värinen ja siten koko mailan väriyhdistelmän yhtenäinen kokonaisuus. Jos näin ei ole...ei kannata pelata ollenkaan koska ei selvästi ota lajia tosissaan :rolleyes:

Highlander
24.05.2012, 08.55

Veikkaan, että aika suuri prosentti naisista ottaisi mieluummin pinkin kuin kirkkaan vihreän Kaalimadon(tm) jos sellaisia jaettaisiin ilmaiseksi :p

Hannem
24.05.2012, 09.01

Samaa ihmettelen minäkin....

Ja minkä takia maastofillareissa naistenmallit on niin tylsiä? Pygminä tuottaa hankaluuksia löytää sopivaa runkokokoa ja sitten nää naistenmallit joista sopiva geometria vois löytyä on niin perseestä, jotain hempeitä kukkakuvioita ja sävyjä. Fillarissa täytyy olla särmää. Saahan sen rungon tietty aina maalattua mieleisekseen....

Sorry ot, tää nyt ei liittynyt mitenkään parisuhdepyöräilyyn.

Torres
24.05.2012, 09.02
Veikkaan, että aika suuri prosentti naisista ottaisi mieluummin pinkin kuin kirkkaan vihreän Kaalimadon(tm) jos sellaisia jaettaisiin ilmaiseksi :p
Pakko mainita, kun tähän kerran mentiin.. Juuri hommasin vaimokkeelle lahjaksi pinkin kaalimadon. :D

Ja kyllä meillä kelpaa muutenkin kaikki pinkki.

Sori OT...

Oatmeal Stout
24.05.2012, 09.15
Niillä on yleensä pinkki mies, jos niillä on mies mukana?

Juha_H
24.05.2012, 09.30

Menee vähän ohi aiheen, mutta tämä kai juontaa antiikin Rooman missä tyttölapset kai puettiin pinkkiin sen takia että pedot soisivät lihanväriseen asuun puetun tytön mieluummin kuin vieressä olevan arvokkaamman poikalapsen. Pojat taas puettiin siniseen, koska kärpäset välttelevät sinistä väriä (eikä sininen näytä lihalta).

Jahvetti
24.05.2012, 09.31
Ja minkä takia maastofillareissa naistenmallit on niin tylsiä? Pygminä tuottaa hankaluuksia löytää sopivaa runkokokoa ja sitten nää naistenmallit joista sopiva geometria vois löytyä on niin perseestä, jotain hempeitä kukkakuvioita ja sävyjä. Fillarissa täytyy olla särmää

Emännän psta ja omastakin mielestä +1

Kare_Eskola
24.05.2012, 09.44
Meillä lähdetään siitä että neidon pyöriä on kämpässä sisällä enemmän kuin minun. Ja että neidon pyörät on hienompia ja paremmassa kunnossa. Tämä helpottaa montaa asiaa.

Yhdessä on retkeilty Kroatian rannikolle, rymytty MTB-vaelluksia porukassa ja kahdestaan, mutaannuttu rossihommissa ja ajettu Kuliksen siltaa arkisin. Historiaa siis on, mutta kyllä jotkut asiat vielä hiertävät. Neito on sen verran kilpailuhenkinen, että sitä ärsyttää kun minä ajan enemmän ja tarvittaessa kovempaa. Ja kaupungissa ajamme eri tavalla.

Mutta plussan puolella on tilit vahvasti.

Neito on samaa mieltä siitä että fillarien valmiit naismallit on typerän näköisiä. Onneksi fillarit voi ihan itse rakentaa mieleisikseen.

samooja
24.05.2012, 10.10
Menee vähän ohi aiheen, mutta tämä kai juontaa antiikin Rooman missä tyttölapset kai puettiin pinkkiin sen takia että pedot soisivät lihanväriseen asuun puetun tytön mieluummin kuin vieressä olevan arvokkaamman poikalapsen. Pojat taas puettiin siniseen, koska kärpäset välttelevät sinistä väriä (eikä sininen näytä lihalta).

Niin se on jännä miten eri kulttuureissa on eritavat, meilläpäin Nainen, Tyttö on aina ykkönen.

Minä pukisin pojat pinkkiin, koska ovat todellakin vähemmän arvokkaita.

http://www.youtube.com/watch?v=GoFB2R_AUwM

Boot
24.05.2012, 10.15
Ostin eilen tuollaisen:

http://farm9.staticflickr.com/8146/7257373240_f62f1f4cfe_c.jpg

Paljon vaatii kunnostamista, mutta katsotaan mitä se tekee parisuhteelle.

HeliT
24.05.2012, 10.17
Nykyisin on kyllä paljon muitakin kuin pinkkejä pyöriä, ainakin netissä. Spessun Era (http://www.specialized.com/fi/en/bc/SBCProduct.jsp?spid=62187&scid=1100&scname=Mountain)kin on ainakin mun mielestä todella tyylikäs. Ainoa ongelma lienee saatavuus pohjolan perukoille.

Olen harrastanut yhteislenkkeilyn tarkkailua viimeisen vuoden sisällä Ranskassa, kotona ja täällä Sveitsissä. Ranskassa lenkkiä ajava nainen oli todellinen harvinaisuus, ainakin Pariisin lähiseudulla, taisin nähdän kaksi reilun kuukauden aikana. JKL:ssä ajajien kokonaismäärä on niin pieni, että isoja päätelmiä ei voi tehdä, täällä näkee yhdellä sunnuntailenkillä enemmän pyöräilijöitä kuin kotona koko kesänä. Täällä pariskuntia on lenkillä sekä pyörillä että juosten aika paljon, tosin vähemmän kuin miesporukoita.
Me käymme lähes aina yhdessä lenkillä, yksin ainoastaan jos toinen on reissussa, kipeänä yms. Jooga on sitten "mun oma juttu" :).

Highlander
24.05.2012, 10.55
Mä laitoin sinkulaan pinkin tankoteipin ja jarrut. Olisin laittanut enemmänkin pinkkejä osia jos niitä olis ollut sopivasti saatavilla. Kun kuitenkin olen ihan hetsku niin tämä viestii toiselle sukupuolelle haluani myötäelää ja kuunnella heitä.

BONK
24.05.2012, 11.34
Mä laitoin sinkulaan pinkin tankoteipin ja jarrut. Olisin laittanut enemmänkin pinkkejä osia jos niitä olis ollut sopivasti saatavilla. Kun kuitenkin olen ihan hetsku niin tämä viestii toiselle sukupuolelle haluani myötäelää ja kuunnella heitä.

Olisit nyt vielä laittanut ne pinkit kaalimadot stongan gripeiksi...

nuubiainen
24.05.2012, 11.54
Paljon vaatii kunnostamista, mutta katsotaan mitä se tekee parisuhteelle.

Mahtava. Tuollaista pitäisi päästä testaamaan. No, itseasiassa parisuhde tarvittaisiin ensin...

BONK
24.05.2012, 12.09
Mä luulin että se pinkki kaalimato kuuluu satulan paikalle.

Sinkulamaailmassa on käytössä termi "dildo bar", mutta se on kovin perinteinen, joten ajattelin josko Highlander pinkissä innostuksessaan veisi genreä taas askeleen eteenpäin... Ei toki ole mitenkään poissuljettua käyttää matoa Hannemin ehdottamalla tavalla.

http://www.velosolo.co.uk/pictures/DSCN3544.JPG

VesaP
24.05.2012, 12.34
Ranskassa lenkkiä ajava nainen oli todellinen harvinaisuus, ainakin Pariisin lähiseudulla, taisin nähdän kaksi reilun kuukauden aikana.

No nyt siellä lienee sit vain yksi kun kävin yhden hakemassa tänne Klaukkalaan jokunen aika sitten. :p

Mutta joo, ei äkkiseltään uskos että jossain Pariisissa on paremmat lenkkibaanat maantiefillaristille mitä Hesassa. RER:llä Eaubonneen ja siitä aukes semmonen maaseutu/pelto/kumpumaastosetti heti eteen ettei paremmasta väliä! Ja tuolla RERrillä siis pääsi tuonne muutamaan minuuttiin. Ja on ensimmäinen paikka missä olen ajanut pyörällä missä paloautokin hälytysajossa ei ala huudattaa torvea vaikka blokkaa fillarilla kapean tiepätkän. Ajaa perässä vain valot vilkkuen. Ei paha!

Edit: Yllättävän pitkään (jo monta minuuttia) tuo Highlanderin härski kuva saanut olla tuossa eikä vieläkään lue "Banned" nimimerkin alla statuksena? :rolleyes:

Highlander
24.05.2012, 12.45
Edit: Yllättävän pitkään (jo monta minuuttia) tuo Highlanderin härski kuva saanut olla tuossa eikä vieläkään lue "Banned" nimimerkin alla statuksena? :rolleyes:
Täh..eihän tuosta pikselimössöstä saa edes kunnolla selvää.

BONK
24.05.2012, 12.45
Highlanderille iso vihreä pallo. Tai mato.

VesaP
24.05.2012, 12.47
Highlanderille iso vihreä pallo. Tai mato.

Myös Bonkille vihree mato. Tuosta sun avatarista. Mun vanha idoli kuvassa. :)

samooja
24.05.2012, 13.03
Nyt täytyy sanoa, että melko mautonta postausta. Enpä olisi uskonut että minä joka suollan karmeeta kuraa joka kaaressa kun avaan suuni, sanon moista että hyi hyi. Minusta satulamasturbaatiokuvapostaus on jo rumempaa kuin minun kielenkäyttö esim. koiratopiikissa.

Jotenkin tuntuu että tuollaiset tavat harjoittaa hyötyliikuntaa on enemmänkin sinkkujen hommaa, kuin parien joilla on toimiva ihmissuhde.

Anti olla, jatkakaa. Menen pervojen voimanörttien foorumille luomaan kuutamo proosaa.

Oatmeal Stout
24.05.2012, 13.30
Siis vihreitä matomaisia nousukahvoja (http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQGcl1KCjys6CbFCN0WGjgLh6f1octjT peyExY9aB-lg-h-t50f) täällä jaellaan?

JVi
24.05.2012, 14.19
Ei lisättävää. :D

http://www.yehudamoon.com/images/strips/2012-04-30.gif (http://www.yehudamoon.com/images/strips/2012-04-30.gif)

nuubiainen
24.05.2012, 15.31
Jos mies postaisi tuollaisen kuvan, saisi ikibannit, yleistä paheksuntaa ja sakot. Kun nainen postaa, saa lähes varauksetonta ihailua osakseen. Missäs on taas sukupuolten välinen tasa-arvo? :)

p bonk
24.05.2012, 15.49
Tästä pääsee sujuvasti yhteen lempiaiheistani, hyvien tyttöjen ajokamojen löytymisen vaikeuteen. ...

Hyvien tyttöjen ajokamoihin? Millaisia ovat pahojen tyttöjen ajokamat?

tempokisu
24.05.2012, 15.50
No osanottoni, pyöräilijäneitokainen, kuka lie tommoseen kuvaussessioon huijannu. Toivottavasti sai edes rahaa.
Mä oon jo niin vanha ja ruma että voin reilusti sanoa milloin joku on nätti, ja milloin ei. Toi oli aika järkyttävä kuva. Ja ikävä kyllä, nainenkaan ei mitenkään hehkeimmillään ole.

Laittakee pois, tulee paha olo.

Siis mitä, jos nainen postaa tommoisen kuvan niin ei todellakaan saa ihailua osakseen.
Jos on mitä näyttää sitä ei tarvii tyrkyttää, mutta jos ei ole mitä näyttää niin ei sitäkään tarvii tyrkyttää...tän piti olla parisuhdepyöräilyä, ja uskon että sillee inspiroivassa hengessä?

tviQ
24.05.2012, 17.46
Määrittele paha tyttö.

IncBuff
24.05.2012, 17.47
Hyvin on pyöräily korvannut parisuhteen. Ei ongelmia.

sonnet
24.05.2012, 18.22
Suhde pyöräilee hyöty-Inseralla toistaiseksi. Ja vaikka kaikki vehkeet pysyy kädessä porakoneista vatupasseihin ja kirveisiin, renkaat vaihdoin minä.
Hänellä on ajatus, jotta jos auttaisin, kun vois päivittää tuon ruostuvan halpiksen. Sanoin, että vois olla vähän sporttisempi ja kevyempi, kivempi kyyti, siihen vastaus, ettei kuulemma liian kovaa menevään, ettei riskit kasva ;)
Totesin, että älä sitten päivitä.

Lasol
24.05.2012, 19.04
Niin se on jännä miten eri kulttuureissa on eritavat, meilläpäin Nainen, Tyttö on aina ykkönen.

Minä pukisin pojat pinkkiin, koska ovat todellakin vähemmän arvokkaita.

Huolestuttavalla tasolla on yleissivistys. Eiks raha oo arvon mittari tässä kapitalistisessa maailmassa? Eiks miehillä oo yleisesti suuremmat palkat?

Vai pakottiko joku sut kirjottamaan noin??

BONK
24.05.2012, 19.07
Määrittele paha tyttö.

Vanhaan pappi-lammas -liturgiaan sovitettuna se voisi kenties mennä näin:

Hyvä vaimo panee henkensä miehensä edestä, paha vaimo panee miehiä henkensä edestä.

Highlander
25.05.2012, 08.14
Nyt täytyy sanoa, että melko mautonta postausta. Enpä olisi uskonut että minä joka suollan karmeeta kuraa joka kaaressa kun avaan suuni, sanon moista että hyi hyi. Minusta satulamasturbaatiokuvapostaus on jo rumempaa kuin minun kielenkäyttö esim. koiratopiikissa.

Laittakee pois, tulee paha olo.

Myöhemmällä iällä mulle on vasta selvinnyt, että mun sukujuuret isäni puolelta ovat luultavasti Saksassa. Isoisäni oli melko varmasti saksalainen sotilas. Saksalaisethan ovat tunnetusti enemmän tai vähemmän perv... eli ei voi vaatia kauhalla jos on lusikalla annettu :rolleyes:

http://1.bp.blogspot.com/_fFvxDh-AqdE/TMd2BYNGLsI/AAAAAAAAAr0/PFjBUBSdJhY/s1600/German-Lederhosen.jpg

Virpi
25.05.2012, 08.23
No voih:( Tämä ketju oli tosi kiva tänne kolmos sivulle asti vaan nyt sitten ei enää olekaan niin mukavaa luettavaa ja katsottavaa. Aioin kommentoida omat parisuhdepyöräilykokemukseni tänne, vaan nyt en enää viitsi:(

Landy
25.05.2012, 08.31
Ehdin juuri linkittää tämän ketjun vaimolle, joka aloittelee maastopyöräilyä. Hän kommentoi eilen ketjua minulle hyvin närkästyneenä :-(
Hyvä aloitus ketjulle mutta nyt karkaa hiukan OT:ksi.

fiber
25.05.2012, 08.52
jos on lusikalla annettu
Luulisi, että sitten jättäisi hämmentämättä yhteistä soppaa, jos on liian pieni lusikka. Väärä ketju, Highlander.

ellmeri
25.05.2012, 09.16
Ai tää on menny tämmöisex tää parisuhepööräily.:eek: No me mummon kaa vaan lenkeillä ajetaan....hissukseen mutta pitkään.

sonnet
25.05.2012, 09.16
Oleellisin osa yhteisen hyvän löytämsiessä ja nauttimisessa tämän ketjun sisällössä on ollut mielestäni siinä kohdassa, jossa on puhuttu siitä, että hyvin toimii kun voimakkaampi sopeutuu heikompaan.

Pätee kaikessa muussakin elämässä, geneerisesti. Vain isompi voi ryhtyä pienemmäkseen, jos omaa siihen sopivan henkisenkin puolen ja halun olla yhdessä, jakaa.

Jos on aina pakko suorittaa eikä voi himmailla ja fiilistellä kruisaillen pyörän satulassa, en sano sen olevan väärin, olkoon se jokaisen (parin) oma asia, sitten tekee niin - ja todennäköisesti saman myös petankki- tai sulkkiskentällä.

OT-lavennus: Vakat ja kannet sopii paremmin tai huonommin, ja maailmassa vallitsee harmonia siellä missä ne sopivat yhteisistä asioistaan hyvässä hengessä. Samoista tai eri asioista nauttien.

Mutta jos sopiminen tuottaa ongelmia ja pahaa mieltä, olisi jokaisen etu löytää yhteinen hyvä.. - universaalia maailmanparannusta koska jos jotakuta vituttaa, täällä netissähän se sen roiskii kaikkien silmille 8)

Takaisin asiaan - yksi tapa saada ja antaa, vaikka tykkäisi vain suorittamisesta on, että ensin hitaammassa seurassa lämmitellen ja fiilistellen, sitten sen perään ja lisäksi repimään täysillä, tai päinvastoin. Kokeilemisen arvoinen juttu. Jos se seura kelpaa ja kiinnostaa, ettei ole siitä kiinni että pitää saada omaa aikaa/tilaa muttei kehtaa/uskalla/muumi sanoa..

Highlander
25.05.2012, 09.51
Väärä ketju, Highlander.
Joo, pyydän anteeksi että kirjoittelin epäasiallisuuksia tähän ketjuun ja olisi pitänyt myös ymmärtää, että se linkittämäni kuva ei ollut sovelias. Ainahan joukossa saattaa olla joku joka ei ole edes käynyt saunassa oman äitinsä kanssa. Onneksi moderaattori siivosi ketjua - seuraavaksi olisin poistanut kuvan itse. Ruoskin itseäni ja menen puoli yhdeltä hammaslääkärin.

BONK
25.05.2012, 10.10
Kuva ehkä oli vähän överi, mutta jos jonkun vaimo närkästyy kaalimatojutuista, niin sitten kannattaa pitää radio ja televisiokin kiinni, sieltähän niitä tuppaa kellon ympäri. Tai lähteä sinne parisuhdepyöräilemään.

Oatmeal Stout
25.05.2012, 10.13
Pitäisiköhän mennä jeesustelemaan ylämaalaisen moraalisen närkästyksen täyttämää anteeksipyyntöä ja tarjota närästykseen Rennie™tä?

Koska hyvät tytöt pääsevät taivaaseen ja pahat minne vain, niin hyvien tyttöjen ajokamat ovat niitä enkelikaapuja, joissa käyskennellään kedolla iankaikkisesti ja pahoille tytöille jää kireitä trikoita, vaippahousuja, hiilikuitupohjaisia ajokenkiä jne jne

samooja
25.05.2012, 10.19
Huolestuttavalla tasolla on yleissivistys. Eiks raha oo arvon mittari tässä kapitalistisessa maailmassa? Eiks miehillä oo yleisesti suuremmat palkat?

Vai pakottiko joku sut kirjottamaan noin??

Suuremmat voimat pakottivat ja lopulta mahtava metallimies taipui polvilleen ja nöyrtyi talutuspantaan. Minä en ole kovin sivistynyt, tuijotan yleensä hyvin tiivisti vain yhteen pisteeseen ja hermostun räjähtävästi jos esimerkiksi joku ihan tavallinen pilkku ängee siihen likeelle vokottelemaan: että oltas tulossa panee piste iin päälle. Ei riitä kapasiteetti kohtaamaan kahta niin erillaista juttua.

Olisin varmaan homo jos en pitäisi naisista, ja ellen olisi naimisissa ihanan ja niin hyvin hanttiin panevan ihmisen kanssa niin joo että juu. Minusta ainakin yksin on tylsä olla. Kaksin voi sitten kivasti leikkiä kaikkea hauskaa. Meilläkin on näitä tämmösiä roolileikkejä paljon täällä kotona. Otetaan aluksi vaikka ihan tavallinen tiramisun teko. No tää on niinku pääkokki, vähän sellane ku Steven Seagal siinä yhdessä leffassa, tieksä. No ei yksityiskohtia mutta siinä menee kyllä keltuaiset ja valkoaiset eri kuppehin... Ja sitten kinastellaan kumpi saa sekottaa Mascarponen...Ja lopputuloksena ah niin fasinoivaa herkkua saa mutustaa..

Mutta joo asiaan. Muistelen että joskus vuonna 1963 afrikassa tapahtuneen, niin että siellä oli kumma tapa pitää sataa härkää ja yhtä lehmää? Kun koti Suomessa on niinku toisinpäin. Suomen lapsi saa kato vasikan lihaa, maitoa ja hyvää mureeta nautaa. Mettässä on marjoja, niitä o eukon kanssa kiva poimia ja siellä suvituulen vislatessa hongien latvoissa, voi vähän sutia mättäällä. Mitä tekee Afrikan hätäne, paskoo savimajan johon piilottaa kylän naiset ja lapset? No en nyt osaa tätä sen repliikka tän enempää mokata..

Kapitalismiin en osaa sano mitään, enkä rahaan, enkä mittareihin.

tviQ
25.05.2012, 10.23
En kyllä henkilökohtaisesti edelleenkään saa kiinni, mikä juttu toi kumikikkelin inssaaminen jokaiseen keskusteluun on. Samat tyypit hei threadi toisensa jälkeen, ooh dildo, ooh kaalimato, ooh. Joo on kevät, ja hormoonit ja kaikki pinnassa, ja
ihan mahtavaahan se on että em. esineen löytäminen ja olemassaolo on selvästi tuottanut tosi paljon iloa henkilökohtaisella tasolla, mutta jotenkin sitä ajattelis, että jostain muualta löytyy ehkä sellanen topic/foorumi/ryhmä jossa ton aiheen ympärillä voi hillota ihan vapaasti, ilman että sitten tulee paha mieli, kun joku "huumorintajuton uskistiukkapipo" tulee piipittämään voitaisko keskustella siitä alkuperäisestä aiheesta, joka oli...

samooja
25.05.2012, 10.32
http://image.spreadshirt.com/image-server/image/product/17757067/view/1/type/png/width/378/height/378/i-do-it-doggy-style-dog-t-shirts.png

Highlander
25.05.2012, 11.07
En kyllä henkilökohtaisesti edelleenkään saa kiinni, mikä juttu toi kumikikkelin inssaaminen jokaiseen keskusteluun on. Samat tyypit hei threadi toisensa jälkeen, ooh dildo, ooh kaalimato, ooh. Joo on kevät, ja hormoonit ja kaikki pinnassa, ja
ihan mahtavaahan se on että em. esineen löytäminen ja olemassaolo on selvästi tuottanut tosi paljon iloa henkilökohtaisella tasolla, mutta jotenkin sitä ajattelis, että jostain muualta löytyy ehkä sellanen topic/foorumi/ryhmä jossa ton aiheen ympärillä voi hillota ihan vapaasti, ilman että sitten tulee paha mieli, kun joku "huumorintajuton uskistiukkapipo" tulee piipittämään voitaisko keskustella siitä alkuperäisestä aiheesta, joka oli...
Mä en kyllä myönnä "inssanneeni" kaalimatoa kovin moneen keskusteluun. Aivan asiallisesti eräs nimimerkki kertoi kuitenkin sellaisen hankkineensa talouteensa. Ei sitä kaalimatoa kai mitenkään erityisesti ylistetty?
Ja mitä tulee hormoneihin niin mulla ne on ilmeisesti laskusuhdanteessa kun ei paneta kauheasti ja se taas johtunee siitä, että liikuntaa on ollut liikaa viime aikoina. Nyt ollaan muuten täysin aiheessa?

Luulenpa, ettei kukaan ole myöskään pahoittanut mieltään? Toivottavasti ei...tämähän on kuitenkin vaan keskustelua internetissä. Aika moni tosin mutkin tuntee ihan tosielämässäkin nimimerkin takaa ja toistaiseksi on uskaltanut näyttää naamaansa. Niinhän se vaan menee, että huumorintajua joiltakin löytyy laajemmalla skaalalla ja joiltakin ei :)

samooja
25.05.2012, 12.17
Kumiklunssi kuulostaa paremmalta, sellane julmettu rakkauden valtikka! Kikkeli sanasta tulee mieleen lähinnä vappustidi, ruila, vähän niinku prestaventtiili. Sellane mitä ei voi ottaa tosissaan.. Ai niin asiaa...

Minä pahotin mieleni. Ekivookki letkaus jäi täyttämättä, liian suoraa näyttöä. Turhaan reenannu harmaata massaa, kaikki sellane esoteerinen sytyttää kummasti. Ja sitten vielä kehtaa jatkaa loukaamalla. Ei kaikilla ei ole huumorintajua. Minä olen täysin voimaton kaikenhauskan edessä. EN osaa edes nauraa. Ja mitä enemmän reenaan sitä enemmän on sydämessä kevättä.

Mutta asiaan! Ennen töihin lähtöä huolsin 2 kpl maasturia. Enkä edes nuuskinut vaimon täpärin satulaa!

tviQ
25.05.2012, 12.38
Aivan asiallisesti eräs nimimerkki kertoi kuitenkin sellaisen hankkineensa talouteensa. Ei sitä kaalimatoa kai mitenkään erityisesti ylistetty?
On mennyt aivan ohi. Täytyypä heti mennä tarkistamaan onko ylistystä tapahtunut. Jos ei, väline on väärä.

tempokisu
25.05.2012, 12.46
Kuva ehkä oli vähän överi, mutta jos jonkun vaimo närkästyy kaalimatojutuista, niin sitten kannattaa pitää radio ja televisiokin kiinni, sieltähän niitä tuppaa kellon ympäri. Tai lähteä sinne parisuhdepyöräilemään.

Pitäisiköhän mennä jeesustelemaan ylämaalaisen moraalisen närkästyksen täyttämää anteeksipyyntöä ja tarjota närästykseen Rennie™tä?

Koska hyvät tytöt pääsevät taivaaseen ja pahat minne vain, niin hyvien tyttöjen ajokamat ovat niitä enkelikaapuja, joissa käyskennellään kedolla iankaikkisesti ja pahoille tytöille jää kireitä trikoita, vaippahousuja, hiilikuitupohjaisia ajokenkiä jne jne

No voi vitsulaiset :p teidän päätelmät menee häränpyllyä...

Mulla on telkkari auki silloin kun oon kotona, ei tuppaa "kaalimatoa" mikä se on? tai en haluu tietääkään, joku patukka kummiskii varmaan.
Käsittääkseni olen semmoinen "hyvä tyttö" tai tässä tapauksessa täti. Mutta on mulla vaippahousut ja hiilaripohjaisia monoja ja hiilikuitupyörää, rikoot ei ole kovin kireet kun en tykkää kireistä. Tai käsivarret on liian rimpulat ja jalatkin.

LJL
25.05.2012, 13.00
Hyvin alkanut ketju jonka voi jo kohta löytää offtopicista… Plaah. Kai se on sitten niin että jos ei ole tarpeeksi ns. aktiviteettia siviliissä ja seksi kuitenkin kiinnostaa kovasti, niin aihetta pitää saada käsitellä vaikka sitten täällä foorumilla.

-Lauri

Veivaaja
25.05.2012, 13.02
Tandemeista ja parisuhteesta

Pari kuukautta siitä, kun tutustuimme (epäonnisen talvirenkaiden vaihdossa, napavaihtajat, -kele) yllätin silloisen tyttöystävän, nykyisen vaimon kehumassa seuran retkellä lukkiksia maasta taivaisiin myöhäiskäännynnäisen innolla. Sain hänet pitkän epäröinnin jälkeen myös pyörämatkalle, tandemilla. Eka reissu meni kuulemma muutaman päivän sujuvasti silmät ummessa (hän ei tykkää vauhdista), mutta reissuja seurasi seuraavina kesinä, ja myös oma tandem. Ei sitä pyörää käytetä kuin muutama kerta vuodessa, mutta pyöräreissussa saan rauhassa raataa edessä. Turbo hyrähtää käyntiin, kun mainitsen edessäolevasta kahvipaikasta. Kummatkin ovat tyytyväisiä.

Ja kyllä, naiseni polkee innolla työmatkaa kesäisin, jopa niin, että ylikunnon uhatessa olen joutunut välillä vähän toppuuttelemaan. Mutta realismia on, ettei hän lähde kanssani maastoon tai maantielle. Tosin kuulemma Botnia -pyöräilyssä niukka kuuden tunnin ylitys harmittaa vieläkin, ja välillä tuntuu ehdotukseni nopeammasta pyörästä olevan harkinnassa.

Joten näinkin voi elää. Tandem on muuten koeajopyörissä tarjolla, toistaiseksi kukaan ei ole kysellyt?

Oatmeal Stout
25.05.2012, 13.35
ei tuppaa "kaalimatoa" mikä se on?

Esa Helasvuon Kaalimato laulu sisältyy Onnimanni-äänitteeseen vuodelta 1976. Pääkaupunkiseudulla sitä on jäljellä vain yksi äänilevy (vinyylilevy), Tikkurilan kirjaston musiikkivarastossa.

Viola-musiikkitietokannasta löytyi tieto, jonka mukaan Kaalimato-niminen laulu on myös v. 2004 julkaistulla CD-levyllä ja levyn nimikin on Kaalimato. Sen esittäjä on nimeltään Thelma ja julkaisijana on Waskijärven musiikin ystävät/ Jukka Romu. Tätä äänitettä ei löydy pääkaupunkiseudun kirjastoista, joten en pysty tarkistamaan, onko kyse samasta Kaalimadosta. Levyä ei löytynyt maakuntakirjastojen kokoemistakaan.

Olkaa hyvä, tv:stä tulevaan ohjelmaan voi vaikuttaa kanavavalinnalla ainakin jossain määrin.

Aa-si
27.05.2012, 12.25
Saman miehen kanssa yhteiseloa 12 vuotta ja meillä pyöräilee rouva, mitä nyt yhdessä siirtymä/huviajelut koko perheen voimin. Minä olen liikunan suurkuluttaja, miekkonen rakentelee kitaroita ja muita härpäkkeitä, korjailee kaiken näköistä ja saa siitä samat kiksit mitä minä liikunnasta. Mulla on lenkkikavereina pari miespuolista ihmistä. Oma mieheni huoltaa pyörän, kahtelee edullisia osia ja on kiinnostunut harrastuksistani ja antaa minulle aikaa niihin. On meillä yhteisiäkin harrastuksia. Minusta on hienoa, että kaksi erilaista ihmistä pystyy elämään kunnioittaen toisiaan ja toisen mielenkiintoja. Kyllä mä mielelläni ottaisin oman miehen mukkaan lenkille, mutta en ota asiasta ressiä.

Smo
30.05.2012, 00.59
Tänään pidempi hissunkissun-kimppalenkki pitkästä aikaa, noita ulkoilureittejä. Mulla alla maasturi toisella paremmin rullaava pyörä. Ulkoilureittejä pitkin ja aina välillä vähän poikkesin polun kautta. Sain huijattua hänet luontopolulle ja pitkoksille, kiva luontokokemus toinen taluttaa ja mä vähän ajelen. Kiva lenkki, molemmat tyytyväisiä. Mitään kiirettä ei pidetty, ei edes hengästynyt paitsi kun ajoin polkua ja pitkoksia vauhdilla "tiedustelemaan pääseekö sieltä vai käännytäänkö takaisin".

Fat Boy
30.05.2012, 20.44
Meidän paripyöräilyt on sujuneet ihan mukavasti vähän samalla metodilla kuin Smo. Eli emännän fillari vähän paremmin rullaavana. Itse ajan lähes poikkeuksetta maastossa (maantiepyörä pölyttyy varastossa, ehkä taas joskus) joten on itsellenikin kivaa lähteä välillä maantietä pitkin maisemia katselemaan. Vauhti vaimon jaksamisen mukaan, eikä siinä mitään. Ainoastaan ylämäissä otan pikku kirin kun en jaksa ajaa niitä kovin hissukseen, ajan sitten mäen päällä vaikka mutkan ojan kautta.. Mukavia lenkkejä noi on olleet. huomioiden vielä sen, että normaalisti haluan aina ajaa yksin.

Iisiraireri
31.05.2012, 21.18
Kiitos itselleni, että hommasin aikananaan paremalle puoliskolle Olmon maantien nielijän. Nyt takana viisi ajamatonta vuotta. Ja kiitos paremmalle puoliskolle eilisistä porinoista; otettiin pyörät alas tallin katosta ja pantiin ajokuntoon. Tänään eka lenkki takana ja jäi semmonen kutina, että "Iisi" is back in business :)

Kontti
02.06.2012, 11.56
Avovaimon kanssa Korfulla pikkukylien läpi pyöräilyä. Avolla vuokrapyörä, itsellä oma maantikilpuri. Avovaimon tahtia mentiin, ja kun Korfun mäet oli liian jyrkkiä poljettavaksi, niin talutettiin molemmat, ja vaihdettiin silloin pyöriä. "Tämä sun Cervelo on tosi kevyt taluttaa!" oli avovaimon kommentti :) Lentokoneessa piti hänen toiveesta ottaa Blue Wings lehti mukaan, kun siellä oli hyvät artikkelit pyöräilystä Prahassa ja Italiassa. <3!

Delete Mariachi
13.06.2012, 21.18
Tämmöstä (http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/182864_4199411066453_1840697152_n.jpg) täällä tänään. Sukkahousut oli entiset, mutta ainaki Mesostigmatankin (kuvan otus) pyörässä on uudet kumit.

Äsken neiti tuli suihkusta ja esitteli ylpeänä jaloissaan olevia öljyläikkiä jotka ei ollu lähteny pesussa. Ja kehtas valittaa, että uusilla kumeilla on liian kepeä polkea. 2,1" -> 1,75".

Keitele211
17.06.2012, 09.18
Viime viikolla vaimo kokeili varalla ollutta maantiepyörääni ja tykästyi sen keveään olemukseen. Ainut ongelma oli kova satula, jonka korvasin kauniilla naisille tarkoitetulla satulalla. Eilen sitten kun lapset olivat mummolassa ja viimein yhteistä aikaa, lähdimme upeaan kesäkeliin kahdestaan kokeilemaan kuinka pitempi lenkki maantiepyörällä onnistuisi. Hienosti meni 86 km lenkki ja kivaa oli yhdessä pyöräillä. Näyttää siltä, että voimme lähteä parin viikon päästä yhdessä Lahteen Royal-pyöräilyyn.

Nyt on sitten vaimo tuotu maastopyöräilyn, sekä maantipyöräilyn äärelle.

vema60
27.07.2013, 18.09
Tänään 20v hääpäivän kunniaksi pyöräiltiin paikalliseen pihvipaikkaan hyvässä yhteisymmärryksessä. Ylämäkien jälkeen piti hieman odotella, mutta suht reippaasti vaimo polki perässä.

El-Carpaso
27.07.2013, 19.07
Tänään käytiin naikkosen kanssa katselemassa kunnollista maantiepyörää vanhan crescentin 309 tilalle. Turussa oli hiukka heikosti valikoimaa 52cm vaakaputken omaavia konkeleita, mutta kahdesta liikkeestä löytyi koeajettavaksi bianchin c2c celesteunelma. Maanantaina pitää käydä hakemassa se kummasta saa paremman tarjouksen. Sen kanssa sit elokuussa parisuhdekoetus turun saariston rengasreitin muodossa

Grr
27.07.2013, 19.12
Me konffattiin 10v hääpäivän kunniaksi tommonen. Ei tartte odotella jäätelökioskireissulla. :-)
https://lh3.googleusercontent.com/-JVEc8_TWNxg/Uev1I6ATdWI/AAAAAAAABDw/WgCNHq-zWvM/w773-h580-no/001_profile_dark.JPG

MsBandMe
27.07.2013, 19.40
Sen kanssa sit elokuussa parisuhdekoetus turun saariston rengasreitin muodossa

Rengasmatka toimii! Eikä haitannut, vaikka kerran tupsahdettiin ihan väärään saareen ja pieleen menneen lauttavalinnan takia jouduttiin lennosta järjestämään loppumatkan askelmerkit uusiksi. Hyvä harjoitus arkielämää varten :) Nauratti vaan. Kumpaakin.

El-Carpaso
27.07.2013, 20.06
Rengasmatka toimii! Eikä haitannut, vaikka kerran tupsahdettiin ihan väärään saareen ja pieleen menneen lauttavalinnan takia jouduttiin lennosta järjestämään loppumatkan askelmerkit uusiksi. Hyvä harjoitus arkielämää varten :) Nauratti vaan. Kumpaakin.

Toivottavasti on hieno reissu. Vielä ei ole tarkkaa suunnitelmaa muun kuin päivien suhteen, mutta yksi yö pitäis yöpyä jossain skutsissa laavun ja riippumaton kanssa.

Polun tukko
27.07.2013, 20.36
Meillä vaimo hankki 3vkoa sitten ensimmäisen maastopyörän kun sitä kesän hänelle olen suositellut. Pyöräksi valikoitui cuben access wsl johon ollut niin kuski kuin meikäläinenkin tyytyväisiä. Viikonloppusin on heitetty lenkkiä yhdessä ja arkisin omia lenkkejä. Tänään piti monessa kohtaa kehua kun meni polut ajamalla ylös, aiemmin samat kohdat menit taluttamiseksi kun jalat sanoi sopimuksen irti :)

Vaimolla synttärit elokuun lopussa ja olen varannut majoituksen tahkolta tarkoituksena ajattaa hänellä se 25km lenkki.

Kovin on vaimo tykännyt harrastuksesta. Aiempi kokemus pyöristä on lähinnä mummo malleilla kaupunki suhailua.

MsBandMe
27.07.2013, 21.05
Toivottavasti on hieno reissu. Vielä ei ole tarkkaa suunnitelmaa muun kuin päivien suhteen, mutta yksi yö pitäis yöpyä jossain skutsissa laavun ja riippumaton kanssa.

Kuulostaa vahvasti Rymättylän Herrankukkarolta!? Hieno paikka. Hauskaa matkaa!

Kirsu
28.07.2013, 22.20
Tuli harrastettua parisuhdepyöräilyä tänäänkin - piti postata tänne kun sen verran koville otti itsellä ja parempi puolisko kannustaen ohjasti ja avusti niin, että hyvä mieli jäi tuosta elämäni ekasta n. satasen maantielenkistä, joka tehtiin ihan ex tempore

ristoh
29.07.2013, 20.20
Meille hankittiin e-bike vaimolle jotta kynnys lähteä fillarilla Jyväskylän mäkisiin seutuihin madaltuisi. Vaimo ei kymmeneen vuoteen ole juuri ajellut ja tuntikausien poissaolo omilla lenkeillä silloin kun muutenkin on vähän yhteistä vapaa-aikaa, puolsi hankintaa.

Nyt kahden viikon aikana on tullut yhteisiä reissuja parinsadan kilometrin edestä ja kulta tykkää kovasti ajella. Työmatkatkin alkoi taittua fillarilla. Eikä pyörä silti tee kaikkea työtä mutta jeesaa tottumatonta liikkumaan.
Kallis mankeli mutta mukava on ollut liikkua porukoissa.. Hyvä hankinta.

idah123
29.07.2013, 21.47
Tänään perhepyöräilyä Croozerin ja lasten kanssa, huomenna lapset hoitoon ja me kokeilemaan maasto- ja alamäkipyöräilyä :)

idah123
30.07.2013, 14.20
Maastopyöräily metsäpoluilla ja hiekkatiellä testattu 29er täysjoustot alla, I´m in love! Se oli niin hauskaa ettei oo tosikaan :D

Gibsy
30.07.2013, 14.25
Onko väärin sanoo, jos sanon, että olen onnellinen siitä ettei muija ole juurikaan kiinnostunut maastopyöräilystä? :D

Polun tukko
30.07.2013, 16.37
^todellakin on.

Iglumies
30.07.2013, 17.44
Onko väärin sanoo, jos sanon, että olen onnellinen siitä ettei muija ole juurikaan kiinnostunut maastopyöräilystä? :D

Sama:), mutta muuten tulee ajeltua joskus lenkkejä ja pari kertaa viikossa aamuinen työmatka

Kiovan Dynamo
30.07.2013, 17.48

Ei ole. Sekin homma lähtee niiiiin helposti kinttaasta.

HeliT
30.07.2013, 17.56
Ei kai se väärin ole mutta meillä ainakin molemmat tykkää että molemmat tykkää ajaa.
Parisuhteita on monenlaisia. Tänään pohdin sitä, miksi monet viettävät lomansakin eri aikaan. Jotkut tekevät lähes kaiken yhdessä ja joillain tuntuu olevan yhteistä vain mahdolliset lapset ja asuntolaina.

Iglumies
30.07.2013, 18.05
...yhteistä vain mahdolliset lapset ja asuntolaina.

Kyllä meiltä noitakin löytyy, vieläpä melko paljon:)

Smo
30.07.2013, 19.01
Niin se on kätevää ajella noilla ulkoilureiteillä ja keskuspuistossa .. toi toinen (ex?) ajelee niitä ulkoilureittejä rullaavalla pyörällä ja ite voi tuikkalla polun pätkiä 2.4" renkailla siinä vieressä .. tai toinen kävelee kun ite sahailee luontopolkua samalla ees taas ..

fiber
30.07.2013, 19.25
Meillä on pyöräily muuttunut yhteiseksi harrastukseksi, mikä palvelee parisuhdetta vaan ei välttämättä harjoittelua. Koitan muistaa sitäkin puolta ajamalla parisuhdelenkeillä vaikkapa tekniikkatreeninä vuoroin oikealla, vuoroin vasemmalla jalalla. Toisinaan ajan lisälenkin ja sitten saakin hyvän tempovedon ajaessa toista kiinni. Mutta ihan kaikkea upeaa ei elämässä saa, ja jonkun verran on harrastuksen joustettava ihmissuhteiden ja opiskelu-/työelämän yms. edessä.

fiber
31.07.2013, 18.15
Varasin meille risteilyn ja hotelliyön Tallinnasta 24.-25.8. Ajetaan molemmat Tallinna Rahvasõit (http://aerobike.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=458&Itemid=354&lang=en), joskin eri matkat.

idah123
31.07.2013, 19.01
Onko väärin näyttää miehelle netistä upeita täysjousto kaksysejä sillä taka-ajatuksella, että mies innostuisi maastopyöräilystä enemmän ja minä saisin ostaa oman rakkaan?!

Kirsu
31.07.2013, 21.26
Meillä on pyöräily muuttunut yhteiseksi harrastukseksi, mikä palvelee parisuhdetta vaan ei välttämättä harjoittelua. Koitan muistaa sitäkin puolta ajamalla parisuhdelenkeillä vaikkapa tekniikkatreeninä vuoroin oikealla, vuoroin vasemmalla jalalla. Toisinaan ajan lisälenkin ja sitten saakin hyvän tempovedon ajaessa toista kiinni. Mutta ihan kaikkea upeaa ei elämässä saa, ja jonkun verran on harrastuksen joustettava ihmissuhteiden ja opiskelu-/työelämän yms. edessä.

Tuon saman voisi kuulla puolisoni suusta... joskus ihan harmittaa, kun tietää ettei meidän yhteiset lenkit hällä edistä harjoitusta ja mulle ne on tosi suurimmaksi osin raskaimpia ja palkitsevimpia urheilusuorituksia... Täytyy aina välillä koittaa olla kinuamatta samalle lenkille, vaikka mieli tekis...
Mutta on se vaan niin mukavaa, kun usein omat isoimmat onnistumiset ja uusien oppimiset tulee juuri noilla parisuhdelenkeillä :-D

Kirsu

devon
01.08.2013, 08.35
Meillä menee eri tavalla kuin edellämainituilla, mies haluaa mielellään lähteä yhdessä ajamaan, koska se vaan on mukavampaa kuin yksinään rymyäminen. Hän käy sitten vielä erikseen omia paineenpurkulenkkejä, joilla sitten kaahaa kovempaa kuin minä vielä mitenkään jaksaisin. Toisaalta meistä kumpikaan ei aja harjoitus- tai kuntoilumielessä, vaan ihan siksi kun se on kivaa.

Meridalla mennään
01.08.2013, 13.27
Nyt on pakko osallistua keskusteluun koska aihe on mielenkiintoinen. Parisuhteesta sen verran että sama kai tuo miten pyöränpäälle puoliso kammetaan kunhan siinä pysyy ja jossainmäärin pystyy aiheesta edes lievällä tasolla innostumaan.

Meillä mies on aina ollut kovasti pyöräihminen, johtuu siitä ettei omistanut ajokorttia. Itse ihan vähäsen vaan painostin niin autokoulu senkin tuli käytyä kaksivuotta sitten. Autoilu ei kuitenkaan ohittanut intoa pyöräilyyn vaikka niin luulin...

Minä taas omistan pyörän ja ajokortin mutten ole mikään pyöräilyihminen. Satunnaisesti innostun vähän lajista kuin lajista, tuppaa kiertämään suunnistus-juoksu-kuntosali-pyöräily -akselilla tämä minun piirini. Olen omistanut elämässäni 9 pyörää mutta ajanut niillä vähän. Uusin ostos on tuo merida.

Minusta on mukava että mies tykkää pyöräillä. Se on aina hyvällä tuulella tullessaan takaisin ja vähäpuheiselta kaverilta irtoaa aikalailla puhetta kun saa kertoa missä kävi ja kuka meni ohi ja kenet se näki yms. Endomondosta voidaan yhdessä ihastella karttakuvia pitkistä lenkeistä ja naureskella kesällä myös rusketusraidoille.

Fillareita se ei osaa kuin pestä ja puunata, välistä se opettelee säätämään vaihteita vaihtelevalla menestyksellä. Sen takia se saakin säätää niitä minun pyörän vaihteita kun niitä vähempi tarvitaan. Hyvä harjoituskappale. Minusta on mukava katsoa vierestä kun se askartelee niiden pyörien kanssa. Välistä kyselen mitä se nyt tekee ja mihin tuota meisseliä tarvitaan ja joko keittäisin kahvia lisää. Se on minusta sitä parisuhdeaikaa ihan samalla tavalla kuin sohvalla istuminen ja telkkarin katsominen. Ja mieheni saa tuntea itsensä viisaaksi ja tärkeäksi :-)

Pari kertaa viikossa vääntäydyn pyöränpäälle ja suostun seuraamaan sitä ihan mihin vaan se keksii haluta mennä. Varmistan vaan että navigaattori toimii ja mp3-soittimessa riittää virtaa. Sitten katson kun mieheni katoaa horisonttiin. Mikäpäs sen siinä kaahaillessa; sitten kun päämäärään itsekin saavun se on jo ehtinyt tyhjentää repusta eväät ja laittanut viltin valmiiksi maahan että voidaan istahtaa ja nauttia maisemista ja ruuasta yhdessä.

Kyllä kesä on kiva ja pyöräily kanssa :-)

fiber
01.08.2013, 15.17
Täälläpäin tuppaa kevlit olemaan niin täynnä kansaa, että juttelu on usein hankalaa, kun ei oikein pysty ajamaan vierekkäin. Eilenkin mentiin pyöräilyn sijasta kävelylenkille, että pystyy keskustelemaan rauhassa.