PDA

Näytä tavallinen näkymä : Jäätelö

Chenotte
11.05.2012, 21.30
Tuolta toisesta topicista sain idean, että kyllä jäätelölle pitää olla ihan oma lanka!!

Tällä hetkellä (jo jonkin aikaa) omia suosikkeja ovat Ben&Jerry'sin jäätelöt. Oma suosikkimaku on Chocolate Fudge Brownie, mutta melkein kaikki käy :D Tosin uusista mauista Oh My! Apple Pie! oli todellinen pettymys... Paras Ben&Jerry's on tähän mennessä ollut Key Lime Pie. Asiaanhan kuuluu, että se oli limited edition makuna jenkeissä ;) Elokuussa matkataan Kanadaan, josko siellä pääsis taas maistamaan uusia B&J's makuja

Kreikasta jätskikiskoista sai mahtavaa jogurttijäätelöä!! Suomeenkin on tainnut joku jogurttijäätelö rantautua, mutten ole vielä maistanut...

Muuten kyllä syön tyytyväisenä kaikki kermajäätelöitötä, kasvirasva versiot ei oikeen nappaa...

Sana vapaa!!

Halloo halloo
11.05.2012, 22.21
Yksi sana: Aino.

nure
12.05.2012, 07.24
Viimeinen löytö: Mövenpick Creme Brulee...

Iglumies
12.05.2012, 08.10
#1 Valion Trio kaikessa yksinkertaisuudessaan.
Vaniljajäätelö cappuccinojauhella maustettuna ei ole sekään pahaa.

J_K
12.05.2012, 08.35
Pitkään olin jäätelön satunnaiskuluttaja, mutta vuoden vaihteen jälkeen tullut komponsoitua jäätelölläkin kalorivajetta.
Nyt suosikeiksi on muodostunut B&J Cookied Dough, Half Baked ja Chocolate Fudge Brownie joista ensin mainittu on suurin suosikki.
Eilen ostin kokeeksi Ingmannin Creamy Mudacke jäätelöä ja ei ainakaan se kovin hyvää kuvaa jättänyt, jotenkin sellasta ilmavaa höttöä jossa olemattoman pieniä sattumia, no pitää ottaa kokeiluun jotain toista versiota ennen lopullista tuomiota.

HC Andersen
12.05.2012, 10.09
Mun tämän hetkiset suosikkini ovat:

http://www.ingman.fi/public/ean/w200/6413300230413.jpg

+
http://www.oetker.fi/solu/scripts/image_resize.aspx?filename=PACKSHOT_CHOCO_net.jpg&width=130

Tai sitten:

http://www.pingviini.fi/img/products/pingviini-rommirusina-pikari.jpg

LJL
12.05.2012, 10.10
Ainojäätelöt on hyviä, niin ja sitten joku Ingmanin uusi mutakakku-jäätelö oli herkullista.

-Lauri

pinohiiri
12.05.2012, 10.45
Ben&Jerry'sin jäätelöt. Oma suosikkimaku on Chocolate Fudge Brownie

Topicin voi laittaa lukkoon, tähän ei ole muuta lisättävää. :o

tempokisu
12.05.2012, 11.17
Mä olen syönyt jäätelöä "aika paljon" siittä asti kun aloin juosta ja oli anoreksia. Kas, paastosin 2-3 päivää tyystin ja sit söin kerralla litran. Kyllä silläkin laihtuu. Lisäksi jos ylenantaa sen jäätelön.
Vanilijakermajäätelö mansikoiden kanssa on paras siis ihan suht terveenäkin, tuntuu raikkaalta. Maustetuista tulee helposti ällöähky. Ite syön jäätelöä AINA kaffen kanssa myös.
Mutta ny kun liikun vähempi niin ja iän myötä niin jäätelö ei enää maistu, liian ällöä ja oikeasti alkaa voida pahoin. Mieluummin otan mansikat ja vaikka vähän kermavaahtoa ( kätevästi spray-vaahtoa) päälle, paljon parempi.

HeliT
12.05.2012, 11.27
Italia.... saapasmaassa käynnin jälkeen ei tälle nirsolle mikä tahansa jätski kelpaa. Italialaisten maitoisemman ja pehmeämmän jätskin lisäksi herkkua ovat Häagen-Dazs, Mövenpick ja Ben&Jerry. Oikeasta vaniljasta tehty jäde on ehkä parasta (täysin eri tuote kuin keinotekoiset vaniljajätskit, joita suurin osa kotona myytävistä on), joskus voi syödä "ameriikkalaistyylisiäkin" jädejä.
Täällä Mövenpickin ja B&J:n lisäksi hyvä merkki on Emmi.

alli
12.05.2012, 12.09
B&J Cookied Dough

Minulla myös suosikki tämä, jota ostan, kun kaipaan hemmottelua. Myös heidän 'Wich, keksien välissä oleva annosjäätelö, kuuluu herkkuihin.

Kerran vein töihin kahvitunnille Cookie Dough- ja jonkun toisen B&J-jäätelön, mutta ne ei siihen porukkaan pudonneet. Kahdesta purkista jäi jäljellekin, vaikka paljon väkeä oli syömässä. Liian makeaa...

tipsu
12.05.2012, 16.36
Oi, jäätelötopic:)

Omat suosikit on kaikki Ben & Jerry´sin, ehkä järjestyksessä: Strawberry cheesecake, cherry garcia, the vermonster (vaahterasiirappia ja pekaanipähkinöitä), cookie dough, new york super fudge junk. Apple pie oli itsellekin pettymys, ja muitakin makuja on tullut kokeiltua, mutta ovat jääneet yhteen purkkiin.

Pistaasijäätelö on aina hyvää (harmittaa edelleen, etten ostanut B&J purkkia Vegasissa käydessä, koska seuraavassa kaupungissa sitä ei enää löytynyt). Onneksi sitä on muillakin, mutta se olisi ollut varmaan ihan huippua...

Tuuteista suosikkeja on Fazerina, Marianne ja Geisha. Sitten kun dieetti taas sallii, niin aion kokeilla tuota Ingmanin Creme Brulee-jäätelöä. Rommirusinakin on muuten hyvää, irtojäätelönä. Ja minttusuklaa.

Jäätelö on siitä hyvää, että siitä on vaikea saada ällöoloa. En syö karkkeja juurikaan, mutta jätskiä uppoaisi vaikka joka päivä:) Hedelmäjäätelöistä en kovin paljoa piittaa (esim. joku persikka).

A R:nen
12.05.2012, 16.37
Pappagallon valkosuklaa on normaali palautumiselintarvikkeeni kesällä pitkien lenkkien jälkeen. Välillä vaihtelun vuoksi pistaasi, vaikkei sen teho olekaan tieteellisesti todistettu.

tipsu
12.05.2012, 16.40
Pappagallon valkosuklaa on normaali palautumiselintarvikkeeni kesällä pitkien lenkkien jälkeen. Välillä vaihtelun vuoksi pistaasi, vaikkei sen teho olekaan tieteellisesti todistettu.

Palautumiselintarvike:) Mä olen vetänyt joskus kolmen jätskin lenkkejä:) Alkuun, keskelle ja loppuun. Kesken lenkin ei voi kyllä vetää kuin jonkun tuutin tai tötterön, ei tuollaista purkkia.

tempokisu
12.05.2012, 17.03
:o Great, jä mä kuvittelin olevani jäätelön suurkuluttaja ja asiantuntija....nyt tiedän etten ole.
Suhteellisen tuntematon käsite koko jäätelö näköjään, ja ainakin noi teidän mainitsemat nimet....ihan outoutta??

Pekka L
12.05.2012, 17.17
Kun jäätelö on hyvää, se on hyvää.
Kun se on huonoa, se on silti aika hyvää.

En mä oikeastaan huonoa jäätelöä ole ikinä syönyt. Kasvisrasvajäätelöä en tosin osta ikinä.
Tofujätskikin oli ihan hyvää kun uteliasuutani joskus maistoin.

No, mä nyt en nirsoile juuri mistään, mutta halpoihin viineihin en kyllä koske.

"Paremmista" jäätelöistä osa on herkullisia, osa törkeen äklöjä.

arctic biker
12.05.2012, 17.18
Syystä tai toisesta ihan perusjäätelö on tominut energiavajeen täyttäjänä reissulla.

HeliT
12.05.2012, 17.50
Unohdin tuossa edellisessä vietissä sanoa, että itse tehty vaniljajätski ja sorbetit ovat kyllä suurta herkkua. Jätskiin tarvitaan vain maitoa(+kermaa), keltuaisia, sokeria ja vaniljatanko, sorbettiin marjoja tai hedelmiä ja sokeria tai hunajaa. Haaveissa olisi hankkia parempi ja isompi jätskikone.

Sti
12.05.2012, 17.58
Toistan jo ketjussa ollutta: Italia, Ben&Jerry ja Aino. Siitä on miltei 10 vuotta, kun Gardajärven rannalla söin kirsikkajäätelöä ja sen muistan edelleen kuin eilisen päivän - niin hyvää se oli. Ben&Jerrys on hyvää ja sattumat ovat isoja, mutta litrahinta on melko suolanen. Jos hyvää "bulkkijäätelöä" ostan, niin se on Ainon aitomaitosuklaa tai lakritsa.

Aa-si
12.05.2012, 21.34
Papagallon jädet on herkkua. Ainoista suosikki on Hillasoidenhelmi. Lidliltä saa hyvvää vaniljajätskiä, jonka kanssa mennee niin tuoreet kuin pakastemarjat, erityisesti mustaherukat. Liiteristä saa myös hyviä pikkuisia suklaapuikkoja, semmosia magnumin tyylisiä, mutta kolme kertaa pienempiä. Omasta jäätelökoneesta haaveilee tämä jäätelöllä usein herkutteleva.

fob
13.05.2012, 18.09
Tyttären aamulla tekemä jäätelö: vaahtokarkkeja, keksiä ja suklaata. Nam!

kebne
14.05.2012, 11.42
Meillä ei nykyisessä (vuokra)asunnossa ole lainkaan pakastinta tai edes pakastelokeroa... Siihen kun lisätään isännän laktoosi-intoleranssi, niin jäätelön syönti on aika kortilla, kun kerralla ei viitti vetää litran pakettia. Syksyllä kun valmistuu se ihan omaomaoma asunto, niin ostan kyllä koko pakkasen täyteen jäätelöä. Jäätelö on mulle kyllä paljon parempaa, kun karkit.
Puikkojäätelöistä suosikki on Classic tummasuklaa-kinuski. Ja se on harvinainen laktoositon herkku! Kaupassa haaveilen pakkasaltaan äärellä, että sitten 3-5kk päästä voin ostaa tota, tota, tota ja tota....

p bonk
14.05.2012, 17.57
^ Laktoositon jäätelö voisi olla ratkaisu. Voitte ainakin jakaa sen paketin.

Smo
14.05.2012, 18.11
Nuotiolla paistettuja lettuja vanilijajäätelöllä ja itsepoimituilla marjoilla täytettynä. Ruokajuomaksi kuohuviiniä.

Halloo halloo
14.05.2012, 18.31
^ Nonni, nyt herahti kielelle.

Grandi66
14.05.2012, 18.56
Nyt tuli lähtö kauppaan jäätelön hakuun.

Rituli
14.05.2012, 20.23
Valio: Suklaapilvi-tuutti (laktoositon) :p

Katila
14.05.2012, 20.51
Ääni itsetehdylle jäätelölle!

Myös esim. Liiterin saksanpähkinä ja oisko Pirkan cafe latte -jäde menevät. Parasta ostojäätelöä on ulkomailta saatavat sitruunajäätelöt. Lurps.

Roadie
14.05.2012, 20.56
Valio kuningatar ja Mövenpick vanilla dream. nam lurps... Nämä on kesto suosikkeja

JohannesP
14.05.2012, 20.57
Sitruuna-lakritsi 1l pakettijäätelö oli kyl hyvää kun äskön söin moista ensimmäisen kerran. Tarpeeks makua verrattuna normaaliin lakritsi jäätelöön. Tulee toistekkin ostettua. Ingmanin Mudcake oli liian suklainen omaan makuun. Täytyis testata se Creme Brulee jossakin välin viel.

tipsu
14.05.2012, 21.04
Valio: Suklaapilvi-tuutti (laktoositon) :p

Tuo oli pikkulapsena mun suosikki. Kun mentiin katsomaan vastasyntynyttä pikkusiskoa sairaalaan vuonna -90, sain suklaapilven ja valokuvien perusteella jäätelö oli paljon kiinnostavampi kuin vauva:) Jossain vaiheessa poistivat suklaapilven ja jättivät jäljelle vain sen tavallisen muka-suklaatuutin (vaniljajätskiä ja jotain suklaata) mutta muutaman vuoden tuota on taas saanut. Nykyään vain harvemmin tulee otettua "tavissuklaajätskiä" kun on kaikkia piparminttu- pähkinä- ja appelsiinisuklaisiakin:)

Jake_Kona
14.05.2012, 21.16
Itse tehty jäätelö.
Onko joku menestyksekkäästi kokeillut niitä pakastimeen laitettavia keramiakuppeja, joilla kotijäätelöä "tehdään"?
Viime vuonna niitä oli marketeissa. Liekö ollut hittituote.

J_K
17.05.2012, 12.27
Eilen testasin Ingmannin Creamy Caribbean cocktail ja ensimaistelujen jälkeen täytyy todeta, että toimii. Paljon parempi kuin se mudcake jota en toiste osta.

tiivi
17.05.2012, 12.43
Itse tehty jäätelö.
Onko joku menestyksekkäästi kokeillut niitä pakastimeen laitettavia keramiakuppeja, joilla kotijäätelöä "tehdään"?
Viime vuonna niitä oli marketeissa. Liekö ollut hittituote.

Jos tarkoitat OBHnordican "jäätelökonetta" niin ihan hukkaostos. Ainekset jäätyy ja hileytyy kulhon reunoille ja sekoitinosa jämähtää kiinni ennen kuin seos edes etäisesti muistuttaa jäätelöä. Samaan tulokseen pääsee pistämällä ainekset pakkaseen ja käymällä sekoittamassa puolen tunnin välein... Hitaampaa mutta vie vähemmän hermoja.

viivi
17.05.2012, 19.43
Ei siihen mitään konetta tarvita.
Vatkaa pari keltuaista ja pari desiä sokeria vaahdoksi.
Vatkaa pari desiä kermaa toisessa kipossa. Mausta vaniljasokerilla.
Sekoita nopeasti keskenään ja kaada pakasterasiaan ja laita pakastimeen.

Pro-version teko aloitetaan edellisenä päivänä laittamalla rusinat rommiin maustumaan.
Heitä rusinat ja osa rommista sekaan ja loput rommista kurkusta alas, ikäänkuin palkaksi.

HeliT
17.05.2012, 20.29
Ei siihen mitään konetta tarvita.
Vatkaa pari keltuaista ja pari desiä sokeria vaahdoksi.
Vatkaa pari desiä kermaa toisessa kipossa. Mausta vaniljasokerilla.
Sekoita nopeasti keskenään ja kaada pakasterasiaan ja laita pakastimeen.

Tuo on jäädyke enemmin kuin jäätelö, hyviä molemmat. Jätskissä (http://luimupupu.wordpress.com/2011/08/05/synttarikonferenssi-ja-kyyttojatskin-valmistelua/) kypsennettyyn (kerma)maito-sokeri-keltuais-makuaine-seokseen vatkataan jäätymisen aikana ilmaa.

EePee
20.05.2012, 09.35
Nuo Ingmannin uutuudet on kyllä testattava ensi tilassa. Eilen tuli kyllä testattua yhtä uutta tuttavuutta. Puoli putelia B&J Nordic Water Peacea meni eilen mestarien liigan finaalia töllöttäessä. Ihan ookoo, mutta sama vaiva, kun muissakin B&J:n tuotteissa. Jäätelö alkaa olla jo vähemmistönä..

kebne
20.05.2012, 09.57
^ Laktoositon jäätelö voisi olla ratkaisu. Voitte ainakin jakaa sen paketin.

Ainoa laktoositon 2hlö paketti jonka olen lähikaupasta löytänyt on "Oma vadelma" (samanlainen pakkaus, kuin Ben&Jerrys jäätelöillä). Sen jaksaa vetäistä kerralla kahteen naamaan. Kustantaa sellaiset 5 euroa, mutta on sen arvoista! Ainkoinaan Taka-Töölöstö Humalistonkadun Alepasta sai valion 0,5 pakkauksia, mutta sen koommin en niitä ole enää nähnyt.

Jake_Kona
20.05.2012, 10.50
Oma vadelma on laktoositon ja mahtava. Pitää rajoittaa ostokertoja kerta/viikko

kmw
20.05.2012, 12.55
Perus kermavanilijajätskiä soppalautaselle paljon, kylkiäiseksi pakastimesta mikron kautta mansikoita lämpimänä (sokeria pitää laittaa) myös paljon. Koko komeuden päälle keksin vähän aikaa sitten lorottaa vispikermaa. Ei huonoa.

viivi
21.05.2012, 21.28
Perus pakettijätskin suurin puute on itse paketti. Jätskiä täytyy voida syödä suoraan purkista. Jos tulee ähky, purkin saa kätevästi takaisin pakkaseen ilman ylimääräistä lärpäkkeiden taittelua.

Sti
22.05.2012, 21.50
Pakko käyttää tilaisuus hyväksi jäätelöstä puhuttaessa- interwebistä en tätä ole löytänyt.

Muistaako joku, mikä oli seuraavanlaisen jäätelön nimi: myytiin joskus 80-90 luvun taiteessa, rakenteeltaan kuin Kingis, mutta sisus oli hilloa ja pinta vaaleaa keksimurua? Muistaminen ei tietenkään tuo jätskiä takaisin, mutta voi veljet se oli hyvää!

Vigge
23.05.2012, 20.52
Hyvä vaniljajäätelö ja ripaus Kahlúa päälle on aika hyvä yhdistelmä.

heze
24.05.2012, 07.49
Joskus oli valiolla polkka jäätelöä joka oli super hyvää, siinä oli kunnolla sitä "kastiketta" sisällä. Mövenpickillä on hyviä.... hiukan arvokkaita tosin.

Smu
24.05.2012, 13.49
Mun kestosuosikki on myös Benin ja Jerryn Cookie Dough. Paras B&J on kyllä ollut Ameriikassa maistelemani Boston Cream Pie.

Kesällä toimii myös kombinaatio vaniljajäätelö-Galliano (siis se likööri)-tuoreet mansikat

JTG
24.05.2012, 14.20
Eilen testasin Ingmannin Creamy Caribbean cocktail ja ensimaistelujen jälkeen täytyy todeta, että toimii. Paljon parempi kuin se mudcake jota en toiste osta.

Mulla on toisinpäin. Myös eu-kinuski ja creme-brulee toimii.

Aika lyömättömiä jäätelöjä tarkan markan suurkuluttajille. Maistuu kalliilta, mutta kerta-annos maksaa vain 2'99€.

Jotain sentäs Sipoossakin osaavat.

- parasta sipoosta, mutakakku - ;)

EePee
29.05.2012, 17.51
Ingmanin mutakakkujäde on nyt maistettu. Kyllähän tuota syö ennen kuin selkäänsä ottaa. Täytyy kyllä myöntää, että odotukset olivat korkeammalla. Pikkasen oli tunkkainen. Pittääpä maistaa joku toinenkin..

Pave
29.05.2012, 18.28
http://www.isontuvanjaatelo.fi/12

Pekka L
29.05.2012, 19.39
Pehmis on myös påp. Me like.
Mutta sen mitä googlettelin, taitaa olla vaan haave kotioloihin...

VesaP
30.05.2012, 10.37
Ingmanin mutakakkujäde on nyt maistettu. Kyllähän tuota syö ennen kuin selkäänsä ottaa. Täytyy kyllä myöntää, että odotukset olivat korkeammalla. Pikkasen oli tunkkainen. Pittääpä maistaa joku toinenkin..

Se mutakakku on about huonointa niistä vaikka hyvää onkin myös se toki. Toi Mudcake on vähän niinqu liian mutaista, liian tummaa. Toki sitähän sen pitääkin olla kun on olevinaan Mudcakea!

Kokeiles Creme Bruleeta tai Brysselin Kinuskikeksiä. Ne on jees taatusti jos nyt vähän edes jäätelöistä ja kinuskikastikkeesta tykkää. :)

J_K
30.05.2012, 10.54
Miun mielestä siinä mutakakussa nimenomaan ei ole tarpeeksi sitä mutaa, mutta siitä rommirusinaversiosta alkaa muodostua suosikki.
Nuo Creme Brulee ja Brysselin kinuskikeksi on vielä kokeilematta kun ei ole tuo kinuskikastike niitä suurimpia suosikkeja.

Tuhat1000
30.05.2012, 11.28
Paras B&J jäätelö mitä olen maistanut on Chocolate therapy, en ole saletti saako Suomesta, ainakaan pakasteista ole löytänyt. Toinen hyvä suklaajäätelö on mielestäni GB:n triple chokolate.

Usein (eikä syyttä) hehkutetaan Italiaa jäätelömaiden kuninkaana, mutta itse nostan ykköseksi Argentiinan. Aivan käsittämättömiä kermaunelmia naurettavan halpaan hintaa. Jenkit on tosin vielä käymättä näistä maailman parhaista jäätelömaista.

kivimaa
30.05.2012, 16.10
Perus pakettijätskin suurin puute on itse paketti. Jätskiä täytyy voida syödä suoraan purkista. Jos tulee ähky, purkin saa kätevästi takaisin pakkaseen ilman ylimääräistä lärpäkkeiden taittelua.

Paettijätskistä leikataan veitsellä viipaleet niin et se pahvi on siinä vielä päällä. Voi ottaa vaan palan, ei tuu ähky.

---

Mun lempijätski on ihan tavis vanilja. Kesällä mieluusti kotimaisten mansikoiden kera. Mut menee maitokaakaojauholla tomutettuna. Tai uuniomenalla tai -banaani (hunajaa ja suklaata). Tai mikromarenkien kera (Ylihelppoa tehdä: teelusikallinen tai vähemmänkin valkuaista, tomusokeria sekoitetaan valkuaisen sekaan niin paljon että voi pyöritellä kiinteitä pallosia tai tangon joka pilkotaan nopan kokoisiksi paloiksi. Laitetaan leivinpaperin päälle lautaselle kauas toisistaan ja sit kypsennetään täysillä teholla mikroaaltouunissa. Aika täytyy testata jokaisen uunin kohdalla erikseen (yhdellä testipallerolla), mut on jotain 1 - 2 min. Ne kuohahtaa, sit vielä ihan hetki ja sit on valmista. Säilyy kauan ilmatiiviissä rasiassa).

Seuraavaks aion kokeilla paistettua ananasta, minkä ohjeen bongasin just Ruoka Pirkka -lehdestä. Onnistunee purkkiananaksellakin luulisin. Varmaan sopii oikeen hyvin grillijälkkäriksi.

Nam, johan tässä rupeaa suu napsaamaan.

JohannesP
31.05.2012, 13.38
Miun mielestä siinä mutakakussa nimenomaan ei ole tarpeeksi sitä mutaa, mutta siitä rommirusinaversiosta alkaa muodostua suosikki.
Nuo Creme Brulee ja Brysselin kinuskikeksi on vielä kokeilematta kun ei ole tuo kinuskikastike niitä suurimpia suosikkeja.
Oon nyt koittanu joka kerta kaupassa käydessä metsästää tuota rommirusinaversiota, mutta ei tunnu löytyvän. En tiedä tilataanko sitä sit tosi vähän menekin takia jonka takia loppuu aikasempaa kuin muut maut tai sit menekki on vaan suurempi kuin muilla maulla.

Mutakakku ihan hyvää, mutta omaan makuunkin hieman liian tummaa. Jos tummasuklaajäätelö olisi hieman vaalempaa niin maistuisi paremmin tai olisi molempia sekasin.

Creme Brulee oli oikein maukasta vaikkakin hieman tunkkanen kinuskin määrän takia. Sopii kovaan makean nälkään. Tykkään syödä raikkaita hedelmä- ja marjajäätelöitä varsinkin kesäsin.

izmo
31.05.2012, 14.24
Pirkka toffee tänään ja halvalla saa hyvää

Juha_H
31.05.2012, 15.24
Kaupan jäätelöistä Spirello on ollut ehdoton suosikki jo vuosia. Oikeista jäätelöistä sitten italialaistyyppiset artesaanijäätelöt hyvin tehtyinä melkein mausta riippumatta. Onneksi niitä saa nykyisin Suomestakin, ainakin Ciao Caffee tekee kunniaa Italojätskeille (Lähinnä Ompun myymälää on tullu käytettyä)

HraMoss
31.05.2012, 19.04
Runeberginkadun Yobot (Frozen-yogurt) ottanut itselläni jäätelön paikan palautuselintarvikkeena kun sattuu olemaan ihan naapurissa. Tosin on hieman hintavampaa.

Pekka L
01.06.2012, 07.48
Tuli nyt sit napattua kaupasta noi mainostetut Mudcake ja Creme Brule. Ei se vaan yksinkertaisesti toimi kun ruvetaan työntämään jätskiin jotain kakun paloja. On nähty ennenkin. Nehän on sellaisia jähmeitä kökköjä siellä seassa, vaikka jäde oli pehmennyt kotimatkalla sopivasti. Sit kun antoi sellaisten kakunpalojen hetken sulaa ja lämmetä suussa, niin että ne maistuukin joltain, selvisi että se on maultaan huomattavan ankeaa noin muutenkin. Jos valmiskakkuun vertaa, niin Frödingen mudcake on ihan eri planeetalta kuin nuo mykyt siellä seassa. Ei ikinä enää.
Creme Brule... No joo, menettelee. Hinta-laatu aika surkea. Tuskin ostan enää. En tiedä onko edes tarkoitus, mutta ei se ainakaan oikealta Creme Brulelta maistu.

VesaP
01.06.2012, 08.45
Eilen maistoin ekaa kertaa tuota Ingmannin rommirusinaa, ei ollut mun jäätelöä se ei. En tykännyt pahemmin. Toki syö ennemmin kuin selkäänsä ottaa mutta kun parempaakin on tarjolla. Joten söin sit puoli pakettia Creme Bruleeta. NAM! Maistui hyvällä chilisipsipussin jälkeen... Joo, laihis tältäerää siis ohi. Ei jaksanut pitempään. :(

H. Moilanen
11.06.2012, 19.29
Jokerivetona marketista kärryyn päätynyt Valion omena-kaneli osoittautui varsin oivalliseksi tuotteeksi. Maku kuin Aino uuniomenassa ilman sitä ällön makeeta kinuskia.

Pekka L
11.06.2012, 20.11
Eilen maistoin ekaa kertaa tuota Ingmannin rommirusinaa, ei ollut mun jäätelöä se ei. En tykännyt pahemmin.

+1. Ei todellakaan hääviä. Eiköhän noi Ingmannit oo nyt nähty, jäljellä maistamatta on joku mansikka, jota makua en muutenkaan osta ikinä.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Shimaani
11.06.2012, 22.02
Inkmannin Mutakaakku avattu 5min sitten ja hupenee kovaa vauhtia, ei hassumpaa. Krembrylee ja joku toinen oottelee pakastimessa makutesmaajaa.

Iglumies
11.06.2012, 22.31
Inkmannin Mutakaakku avattu 5min sitten ja hupenee kovaa vauhtia, ei hassumpaa...
Vaatii kakskolmasosaa vaniljaa sekaan, on muuton liian imelää.

Hyry
12.06.2012, 11.53
Jäätelö on mun mielestä yks niistä asioista, joissa määrä korvaa laadun lähes aina. Tänä kesänä ei oo omaa jäätelökautta tullut vielä avattua, mutta viime kesänä tein monesti sellaisen tempun, että ostin Lidlistä jonkun halvan kasvisrasvaisen vaniljajäätelön (taisi olla ~2€ / 2l) ja söin sen parilla istumalla. Kyllä meinaan olo viileni vähäksi aikaa :). Makuhan tuossa ei mikään erikoinen ollut, (ihan kelpo silti), mutta kun kuitenkin ähkyyn asti syö niin se on lopulta ihan sama, että minkä makuista tavaraa sitä on suuhunsa ahtanut.

työt: Heeros Systems (http://www.procountor.com/kampanjat/kilpailijavertailu/heeros-systems)

BONK
12.06.2012, 12.32
Ingmannin Mutakakku on ihan karseeta. Ällömakeaa.... :(

JohannesP
12.06.2012, 12.34
Jäätelö on mun mielestä yks niistä asioista, joissa määrä korvaa laadun lähes aina. Tänä kesänä ei oo omaa jäätelökautta tullut vielä avattua, mutta viime kesänä tein monesti sellaisen tempun, että ostin Lidlistä jonkun halvan kasvisrasvaisen vaniljajäätelön (taisi olla ~2€ / 2l) ja söin sen parilla istumalla. Kyllä meinaan olo viileni vähäksi aikaa :). Makuhan tuossa ei mikään erikoinen ollut, (ihan kelpo silti), mutta kun kuitenkin ähkyyn asti syö niin se on lopulta ihan sama, että minkä makuista tavaraa sitä on suuhunsa ahtanut.
Itselläni taas on käynyt aivan toisella tavalla. Litran jäätelöpaketit on niin nähty ja ei tarvi ostaa kun yhden paketin noita uusia Igmaneja ettei toiste tarvi vähään aikaan. Mielummin ostan 4-6€ 0,5l paketin ja nautin siitä muutaman kerran vaikkakin ne on todella kalliita. Eipä tule liikasyöntiä. :)

HeliT
12.06.2012, 12.45
Itselläni taas on käynyt aivan toisella tavalla. Litran jäätelöpaketit on niin nähty ja ei tarvi ostaa kun yhden paketin noita uusia Igmaneja ettei toiste tarvi vähään aikaan. Mielummin ostan 4-6€ 0,5l paketin ja nautin siitä muutaman kerran vaikkakin ne on todella kalliita. Eipä tule liikasyöntiä. :)
+1 paitsi että nuo uudet lähes jätskittömät jätskit jäivät kauppaan. Kaikessa yksinkertaisuudessaan hyvä vaniljajätski on ehkä kaikkein parasta (ja sillä ei ole mitään tekemistä pakettivanilliinijädejen kanssa). Saatavuus vaan on täällä tosi heikko.

VesaP
12.06.2012, 12.59
Kaikessa yksinkertaisuudessaan hyvä vaniljajätski on ehkä kaikkein parasta (ja sillä ei ole mitään tekemistä pakettivanilliinijädejen kanssa). Saatavuus vaan on täällä tosi heikko.

Onko tämä _hyvää_ vaniljajäätelöä? Riippunee varmaan ihan makuhermoista jne. Mutta tätä tai ainakin tämän sisarversiota(?) pelkkää "Vanilla" saa myös suomen marketeista:

http://store.iuneeds.com/images/haagen_dazs_vanillabean.jpg

BONK
12.06.2012, 13.24
Kun pikkupentuna pääsi jäätelön makuun, niin vanilja ja mansikka olivat ne ainoat vaihtoehdot, mitä yleensä sai normaalisti kioskilta tai kaupasta. No olihan sitä Trioa ja Tiikeriä, juu-u... Siitä asti Valion mansikkajäätelö (jonka valmistuksessa ei vissiin mansikkaa edes näy...) on ollut meikäläisen vaatimattomien makunystyröiden valinta. Tosin onhan tuolla maailman turuilla tullut maisteltua herkullisia jäätelöitä, monen sorttisia, mutta jos näistä peruspakastealtaasta löytyvistä yksi pitäisi esille nostaa, niin mansikka se on.

HeliT
12.06.2012, 13.30
Onko tämä _hyvää_ vaniljajäätelöä? Riippunee varmaan ihan makuhermoista jne. Mutta tätä tai ainakin tämän sisarversiota(?) pelkkää "Vanilla" saa myös suomen marketeista:

On, lurps, yksi parhaista. Mutta, mutta, kun asuu täällä sivistyksen ulkopuolella, niin kaupoissa on herkkumerkeistä (H-D, Mövenpick, B&J) tarjolla vain muutamaa laatua, joihin kunnon vanilja ei kuulu, ja nekin turhan usein pariin kertaan sulaneita. Nytkin pakastimessa odottaa C-markettiin palautusta pilallinen B&J. Huoh, pitäisi tilata itselle isompi jädekone...

Katila
13.06.2012, 05.04
Häagen-Dazt SLURPS!

Mutta ootteko syöneet Domino-jäätelöä? Se on ainoa keksi-jäätelö-kombo, joka tipahtaa meikäläisen nielusta alas ja vilkkaasti sittenkin. Ok, hinta on hieman rasvainen (n. 1,30) niin pieneksi annokseksi, mutta hyvää perussettiä. Suosittelen.

EePee
24.06.2012, 16.41
Helsingin Jäätelötehtaan eli Magin jädejä pitäisi suosia ihan vaan kotiinpäinvetämisen vuoksi, mutta ovat vieläpä erinomaisia. Just meni taas niemeä kiertäessä pallo rommi-krokanttia.

HeliT
03.07.2012, 21.39
Omat suosikit on kaikki Ben & Jerry´sin, ehkä järjestyksessä: Strawberry cheesecake, cherry garcia, the vermonster (vaahterasiirappia ja pekaanipähkinöitä), cookie dough, new york super fudge junk. Apple pie oli itsellekin pettymys, ja muitakin makuja on tullut kokeiltua, mutta ovat jääneet yhteen purkkiin.

Vermonsteria löytyi Kuokkalan ostarilta, ei varsin pahaa :).
Apple pie oli mullekin iso pettymys.

Pekka L
03.07.2012, 22.04
Päivitetäänpä tätäkin. Ostin pitkästä aikaa B&J jätskiä ja täytyy myöntää että melko tyhmäksi tunsin itseni. Pyörittelin eri purkkeja aikani altaalla ja päädyin Nordic Water Peace makuun. Siinä kun totesin, että itse jäde on "1,99/litra" veroista tavaraa, niin kai se +6€/purkki on sitten perusteltu sillä Fair Trade -lätkällä ja sormenpään kokoisilla suklaakeksikokkareilla.
Tuli semmonen vedätetty fiilis, eikä ihan vähän.
Ainosta tuli maistettua Vanilja & Valkosuklaan kuiskaus. Ihan ok, ehkä vähän turhan mietoa mun makuun. Voisin kuitenkin ostaa uudelleen.

Prismassa bongasin jotain Italialaisia jätskejä, paria makua oli tarjolla. Toinen oli tiramisu, merkki unohtui jo ja edessä oleva kotimatka oli mutkan kautta, joten se jäi hyllyyn odottamaan...

EePee
05.07.2012, 12.58
Kai täällä saa pienemmistäkin annoksista puhua? Lildiin oli ilmestynyt magnum-tyyppisiä pistaasijäätelöpuikkoja pähkinäsuklaakuorrutuksella. Aika hyviä, eivätkä ole hinnalla pilattu 3 kpl 2,49€

Nessukka
05.07.2012, 19.16
Helsingin Jäätelötehtaan eli Magin jädejä pitäisi suosia ihan vaan kotiinpäinvetämisen vuoksi, mutta ovat vieläpä erinomaisia. Just meni taas niemeä kiertäessä pallo rommi-krokanttia.

Totta hyviä ovat, mutta parasta on itse tehty rommirusina. Keväällä tuli investoitua kunnon jäätelökoneeseen, nyt kaupan jädet maistuu karseelle :P

VeeVee
07.07.2012, 20.18
Nyt menossa Stockan herkusta ostettu Gelato di Maranellon stracciatella. Ihan ok, mutta ei yhtä hyvää kuin toivoin ja odotin. Itse tehtynä parempaa ja Mövenpickin vastaavasta tykkään enemmän.

Umpimähkä
07.07.2012, 20.40
Ehdottomasti paras on Valion Fazerina-tuutti. Jep!

Virpi
12.07.2012, 08.15
Parina päivänä on tullut herkuteltua Valion vaniljajäätelöllä, mansikoilla ja kermavaahdolla. Nuo yhdistettynä on paras herkku mitä tiedän. Valion perinteinen vaniljaeskimo hieman sulaneena on myös nam!

Pekka L
12.07.2012, 10.18
Parina päivänä on tullut herkuteltua Valion vaniljajäätelöllä, mansikoilla ja kermavaahdolla.

Eilen syötiin Valion vaniljakermajäätelöä, mansikoita ja suklaakastiketta.:)
Hakkaa mennen tullen kaikki "luksusjäätelöt".
Siinä tuli sellainen ahaa-elämys... jäätelöä kun mutusteli, niin tajusi kuinka kaukana mansikkajäätelön maku on aidoista, tuoreista mansikoista.
Ei sitä ajattele syödessään "mansikkajäätelöä", mutta kun lautasella oli jäätelöä ja mansikoita, niin tyhmällekin valkeni SE ero.

Maistoin sitten kuitenkin myös Ingmanin Romanoffin Mansikat -jätskiä. Hyi helvetti, esanssisempaa jädeä saa hakea:eek: Ei ikinä tuota moskaa meille.

konaworld
12.07.2012, 16.04
Hetken mielijohteena tuli ostettua ben&jerry kopiota liiteristä mcennedy chocolate fudge styleä. Ei pahaa, mutta eipä tartte ostaa uudelleen.

gorfa
12.07.2012, 18.24
Viime vuonna sain ahaa-elämyksen, kun tulin maistaneeksi B&J's Coconutterly fair -makuvaihtoehtoa. Oli ihan parasta jätskiä mitä olen maistanut. Sitä vaan ei tahdo täältä meiltäpäin löytyä mistään.

Ennen vanhaan ostin aina suklaajättiksen tai joskus kaksi jäätelön nälkään. Sitten Ingman teki hirvittävän virheen ja lopetti jostain käsittämättömästä syystä sen valmistuksen. Miksi, oi miksi näin piti tapahtua?

Tkkujäätelöistä minttu-suklaa Classic on parasta. Se on tosin välillä siinä rajoilla, että onko liian makeaa vaiko eikö.

Niin, ja kiitokset ketjun aloittajalle. Täältähän löytyi hyviä vinkkejä mitä kannattaa seuraavaksi kokeilla. Eli ehkä seuraavaksi sitä H-D jätskiä.

HC Andersen
12.07.2012, 18.39
Ostin Aino Hillasoiden Helmi jäätelöä ja pakko myöntää että se on todellinen helmi :p

VesaP
13.07.2012, 09.49
Eilen illalla maistoin pitkästä aikaa Ingmannin Brysselin kinuskikeksi jäätelöö. Hyvää oli. Piti maistella koko paketti kerralla. Paljon parempaa mitä vähän aikaisemmin vedetty 0.5L suklaapirtelö hesellä, mikä sekin oli ihan hyvä Mäccärin megamättöaterian jälkeen. :rolleyes:

järppä
13.07.2012, 10.06
En niin kauheasti jäätelöstä perusta :rolleyes:, mutta aivan ykköstä on Tampereen Jäätelötehtaan (http://www.tampereenjaatelotehdas.fi/) tuotokset... Etenkin nautittuna kauniina kesäiltana Virtain laivarannan vierasparkissa.

Salla
01.08.2012, 17.12
Aino-sarjan mustikkapiirakkaa on nyt kulunut kun olympialaisia katselee. Hyvää on.

Pekka L
09.08.2012, 12.47
Prismassa bongasin jotain Italialaisia jätskejä, paria makua oli tarjolla. Toinen oli tiramisu, merkki unohtui jo ja edessä oleva kotimatka oli mutkan kautta, joten se jäi hyllyyn odottamaan...

Päivitystä. Nää on nyt testattu. VICI on merkki ja tuo em. Tiramisu (http://www.vicibrands.com/tiramisu2) on oikein hyvää. Löytyy mm. ihka aitoa Marsalaa aineksista. Yogurt Bosco (http://www.vicibrands.com/yogurt-bosco) sen sijaan aivan huikeeta! Parasta jätskiä mitä Suomesta oon ikinä ostanut! Pinnassa kasa aitoja, kokonaisia marjoja.. nam!
Pitääpä katsoa muista kaupoista löytyykö muita makuja. Nuo siis Prismasta.

Hinta-laatu -suhteella vie ylivoimaisen voiton, reilun vitosen/litra. Taitaa olla halvempaa kuin Ainot? Eiks ne oo 900ml? Tuo siis tasan litran purkki.
Varaukseton suosittelu!

VesaP
09.08.2012, 13.42
Tuli lomalla syötyä aivan liian monta purkkia Mövenpickin vajaa litraisia jäätelöpurkkeja. Ne on kyllä järjestään huippuja! Ja huomasin yllättäen että niiden litra/kilohinta on paljon alhaisempi vielä kuin näillä Häagen-Dazs ja Ben&Jerry purkeilla! Sarjassa esim ensimmäinen vastaan tullut valkosuklaajäätelö a) missä maistui oikeasti valkosuklaalle ja b) missä oikeasti oli valkosuklaata (ja vieläpä sveitsiläistä) reilusti!

tipsu
26.08.2012, 16.06
Ingmanin Creamy Caribbean-jäde kokeiltu, ja ihan hyvää oli. Melko rommista. Jos jäätelöt ei nyt muuten hiukan ällöttäisi, niin olisin kyllä syönyt koko paketin (en yhdellä kertaa).

Jio
26.08.2012, 20.00
Ingmannin Mud Cake on on ollut perheen suosikki tänä vuonna.

Pekka L
31.08.2012, 10.01
Paikallisesta kaupasta Elmerin Jädepoksi (http://www.ingman.fi/index.php?product_id=435&group_id=242&page=152&action=show_product_details&) -suklaajätelöä, 2 litran pakettia eurolla(!).
Vieläpä erittäin hyvää!

fillarijussi233
04.10.2012, 13.23
Onko ketään jo itse kotona tehnyt jäätelöä? Ostin sellainen kone, millä avulla voi tehdä noin. Kokeilin sen kerran, mutta se ei oikeasti onnistunut. Käytin jugurttia ja mangoa, mutta jäätelö oli liian kova. Onko kokemuksia sellaisista?

makkeli
04.10.2012, 13.48
Onko ketään jo itse kotona tehnyt jäätelöä? Ostin sellainen kone, millä avulla voi tehdä noin. Kokeilin sen kerran, mutta se ei oikeasti onnistunut. Käytin jugurttia ja mangoa, mutta jäätelö oli liian kova. Onko kokemuksia sellaisista?

Itsetekemä jäätelö voittaa kaupanjäätelöt suvereenisti, koska ainesosat ovat super-premiumia.

Tässä ohje:
Kolme kippoa
4 valkuaista
4 keltuaista
4 dl kuohukermaa
2 dl tomusokeria

Vatkataan valkuaiset, keltuaiset ja kerma, sokerit siivilöin kermavaahtoon.

Sitten vain kolmen kipon sisällöt yhteen ja maustamiseen kahvia espressotasoisena myllystä tai kaakaojauhetta (jotain oikeaa tietysti)

Joskus on tullut lässähtänyttä ja joskus onnistunut paremmin, makuhan kuitenkin aina ollut mahtava.

HeliT
04.10.2012, 14.10
Onko ketään jo itse kotona tehnyt jäätelöä?
Jätskikoneita on monenlaisia. Meillä on DeLonghin muovinen pikkukone, jonka kylmäosaa pidetään pakastimessa ennen jätskin valmistusta. Kone tekee hyvää sorbettia ja jätskiä, kunhan ei täytä sitä liian täyteen. Valmistuessaan jätski on aika pehmeää, pakastimessa se jäätyy hyvin kovaksi. Kotijätskin kovaksi jäätyminen ja nopea sulaminen johtuu siitä, että siinä ei yleensä käytetä ihme mömmöjä. Lisäaineitta rakennetta saisi parannettua käyttämällä useammanlaista sokeria ja esim. hunajaa samassa jätskissä. Meillä tehdään vaniljajätski italiaanojen reseptillä (http://luimupupu.wordpress.com/2011/08/05/synttarikonferenssi-ja-kyyttojatskin-valmistelua/). Nykyään saatavilla olevista "vanhanajan"maidoista tulisi varmaan hyvää.
Elämä täällä maakunnassa on helpottunut kun Seppälän CM myy Häagen-Dazsia ja B&J:ä toimivista pakastimista.

Detergent
04.10.2012, 20.00
Paraikaa vetelen viime kesän löytöä: Möven Lemon & Lime Sorbetti, joka on mainiota sarjassaan. Eikä ole kallistakaan. Toinen ikusuosikki on ollut Crema di mascarpone by perus carte dor.

Campione
22.05.2013, 13.46
Jäätelötopikki ylös :).

Juuri nautiskelen Pingviini Appelsiinimaitojätskiä. Sen verran hyvin maistuu, että luulen tätä menevän kesällä enemmänkin. Kahvin kanssa tai ilman...

JackOja
22.05.2013, 14.06
Mä taas olen vakuuttunut, että tulen useammankin kerran syömään kesällä 2013 Classic Pekaanipähkinä - Suolainen kinuski -tikkuja.

Jake_Kona
22.05.2013, 14.13
Harmi kun kotijäätelö lopetti. Nyt pitää kesähelteellä mennä markettiin jädeostoille. Tulee vaan kalliiksi kun ostaa kylmälaukun puolilleen tuutteja ja tikkuja. Eikä ne valitettavasti pääse kotipakkasessa happanemaan. Sen verta kuhinaa aiheuttaa, että kelpaa muullekkin perheelle.

JackOja
22.05.2013, 14.36
Harmi kun kotijäätelö lopetti.....

Onko se lopettanut? Ihan kuin olisin juuri vastikään kuullut sitä pimputusta :seko:

BONK
22.05.2013, 14.50
Tämäkin synti oli päässyt unohtumaan! Heti seuraavan kahvikupin kaveriksi täytyy hakea pakkasesta tuutti.

Virpi
22.05.2013, 14.52
Kyllä meillä ainakin viime viikolla vielä pimputteli ja näköhavainnonkin tein:) Siis jäätelöauto!
Eilen ostin kesän ensimmäisen jätskin (kaupasta) jonka innostuin ostamaan vain siksi, että ilma oli lämmin, juuri jätskin syömiselle sopiva. Sitten söin sen ulkona ja otin samalla aurinkoa. Jäätelö oli jotain mikä oli pienessä pikarissa. Olikohan Aino nimistä. Siinä oli vanhanajan vaniljakermajäätelöä ja sitten suklaakeksimurusia. Ihan hyvää, vaan aika magiaa:p

tempokisu
22.05.2013, 14.53
Jos Kotijäätelön reitit on muuttuneet, kyllä tuolla viime viikolla auto ajeli, ja niitä on parkissa JääSaukko-tehtaan ( tai joku iso rakennus) pihalla Lempäälässä.

Niin, mietin vaan että koskahan olen viimeksi syönyt jäätelöä?
Saattaisi olla vuonna 2009, tai 2010 pitkän lenkin jälkeen. Söin aikoinaan niin paljo ( paketti päivässä ) että mitta on tullut täyteen.

Campione
22.05.2013, 18.33
Kyllä minunkin mielestä Jäätelöauton toiminta lakkaa pian. Näin olen kuullut. Sääli, sillä olihan esimerkiksi kahden litran paketit (Boston nimeltään aiemmin, mikähän viime aikoina) olivat varsin hyviä.

Jake_Kona
22.05.2013, 18.39
Joo uskoin tutun kommenttia kotijäätelöautoista. Meillä syrjäkylillä ovat loppuneet, mutta isoissa kaupungeissa vielä toimivat.

HMK
22.05.2013, 20.06
Joo uskoin tutun kommenttia kotijäätelöautoista. Meillä syrjäkylillä ovat loppuneet, mutta isoissa kaupungeissa vielä toimivat.

Toimivat vielä tänä vuonna.

On kyllä jäätelöiden hinnat nousseet parissa vuodessa. Ei sillä, että harvakseltaan syötynä konkurssia aiheuttaa, mutta pari kertaa tulee harkittua, ennen kuin sen 5-7 euron Aino-laatikon ostoskoriin nappaa.

MäkiHiiri
23.05.2013, 18.46
Onko Joku jo selvittänyt filosohvisen perusteen siihen miksi Jäätelö ja Pyöräily kuuluvat niin tiukasti yhteen?
Ja mikä se on?
Itselläkin jäätelön tarve näyttää lisääntyvän välittömästi kun "ruumiinlämpö" lisii pyöräilyn ansiosta. Talvella en tätä ongelmaa kohtaa. Onneksi joku oli laittanut jäätelökioskien siemenet jo syksyllä (tai sitten ne ovat perenna -tyyppisiä), niin ne itivät nopeasti.

Pekka L
17.06.2013, 16.47
Paikallisella puutarhalla oli chilipäivät. Ostettiinkin muutama taimi eri laatuja, jos sieltä vaikka lautaselle jotain kypsyisi.
Siellä oli kaiken sortin esittelyä ja maistiaisia. Ostettiin siitä sitten parit chilijäätelöt, suklaa ja sitruuna.
Aika eksoottista... vaikka tykkäänkin tulisesta ruuasta, niin aika perseestä noi oli. Jäätelö jäätelönä.
Noh, tuli kumminkin varmaan lyötyä omat pohjat litrahinnassa, 1dl pahvitötsä maksoi 3,5€, siinä kalpenee Häagen Dazsit sun muut!:eek:
http://www.isontuvanjaatelo.fi/

Smo
17.06.2013, 17.27
Jäätelöauto oli LArussa parkissa keskellä kevliä tossa perjantaina .. olis voinu vähän sivumpaa pysähtyä eli toiseen reunaan.

tipsu
17.06.2013, 18.32
Uusi suosikkini on Aino suklainen mokkaunelma tjsp, jossa suklaata ja kahvinmakuista jäätelöä. Nam:p Myös Magnum tiramisu-puikko on hyvää.

Smo
17.06.2013, 18.51
Mun suosikki on vaalealla jäätelöllä ja itse kerätyillä marjoilla täytetty lettu kuohuviinillä.

Madone 4.9
17.06.2013, 21.23
Jos haluatte syödä Jäätelöä, syökää Jäätelöiden Rolls Roycea, 3 Kaveria. Suosittelen. Kotimainen jäätelö

http://www.3kaveria.fi/

Mihail
18.06.2013, 17.39
Kismet jäätelöpuikko on hyväksi havaittu. Kuten myös pingviini suklaasydän- ja fazerina-tuutti.
Magnum creme brulee oli kuvottavan makuista, suklaa ja valkosuklaa magnum ovat herkkua. Buffetti minttu on aina hyvä valinta tai mikä tahansa buffetti.
Kingis puikko ja purkkiversio ovat hyviä.
Täytyy myös jatkaa uutuuksien koeponnistamista, mutta tuossa nyt tän kesän alkupuolen herkutteluja.

Pyöräpummi
18.06.2013, 17.54
Jäätelön nuolemiset jätän niille isomahaisille, nahkapukuisille, eturauhasvaivaisille "homosohvilla" prutkutteleville miehille jotka kurvaavat jokaiselle kirkonkylän kioskille tekemään tätä lempipuuhaansa.
EI TYYLIKÄSTÄ!

Adrift
18.06.2013, 18.00
Tänä kesänä on jäätelönsyönti ollut hieman retuperällä. Viime kesänä söin varmaan 4 kuukauden ajan joka päivä ainakin kerran!

Jake_Kona
18.06.2013, 19.06
Hyvän jäätelön ( tuutti) vaateet
- kermajäätelöä
- jos on marjaisa maku niin myös maistuu marjaisalta
- hyvä lohkeava kiinteä vohveli ( ei hapero tai kuiva)

Tämän täyttää Ingmanin mustikka jossa mustikka oikeasti maistuu. Ja laktoositonkin vielä :Juhuu:

haedon
18.06.2013, 19.10
Jäätelö on vähän niin kuin olut ja tumma suklaa että sitä tulee otettua joka päivä:). Tänään Aino Maitosuklaa, tosin eniten tulee syötyä Ainoista Karpalo&Kinuskia.

JackOja
20.06.2013, 11.30
Ties kuinka mones tämän kesän Classic-tikku syöty, röyh! Montako noita pitää vetää että voittaa sen puhelimen* :seko:

*voisi myydä sen ja ostaa rahoilla fillariroipetta

syklopaatti
20.06.2013, 14.02
Kuuden mansikkatuutin päkki oottamassa pakastimessa. Nams...:) Päärynätuutti toinen suosikkini.

HXX1100H
26.06.2013, 08.09
Litra vaniljajäätelöä pakkasessa ja mansikkahilloa jääkaapissa pitää mielen rauhallísena..

BONK
26.06.2013, 08.32
Jäätelön nuolemiset jätän niille isomahaisille, nahkapukuisille, eturauhasvaivaisille "homosohvilla" prutkutteleville miehille jotka kurvaavat jokaiselle kirkonkylän kioskille tekemään tätä lempipuuhaansa.
EI TYYLIKÄSTÄ!

Off-topic: Hah hah :) Viikonloppuna tirskuttiin rouvan kanssa eräälle puolitutulle kaverille joka tänä kesänä n. 50-vuotiaana osti ensimmäisen moottoripyöränsä, isoin Harley Davidson totta kai, komeat nahka-asusteet, kasvatti parran ja on nyt niin motoristia ettei paremmasta väliä. Satuttiin olemaan lenkillä ja bongattiin ko. mies nojailemassa jäätelömyyntikojun edessä harrikkaansa ja nuolemassa triplapallojäätelötuuttiaan. Isäntä, 170 kg puhdasta läskiä, nahkatakki ylös asti kiinni +25 lämmöissä ja bandana kireällä, havahtuu ja morjestaa!

- "Ai, TEKIN olette lähteneet lenkille?" :D

On-topic: Valion suklaatuutti meni äsken. Helposti.

Virpi
26.06.2013, 12.05
Työkaveri toi Valion mansikkaeskimon. Jo vain, sekin on kaikessa yksinkertaisuudessaan hyvä jätski :P

PedroK
26.06.2013, 12.07
Classic "valkosuklaa-murokeksi" ihan sairaan hyvä.

JackOja
26.06.2013, 13.22
Classic taas äsken - ei voittoa.

Shamus
26.06.2013, 14.42
Kismet - ei hyvä!

crcm
27.06.2013, 10.29
Jos haluatte syödä Jäätelöä, syökää Jäätelöiden Rolls Roycea, 3 Kaveria. Suosittelen. Kotimainen jäätelö

Mustikka-kardemumma oli kyllä pirun hyvää. Oli oikeasti saatu mustikan makua siihen jäätelöön ja ovat vielä kotimaisia. Kardemumma toimisi paremmin vielä vadelman kanssa. Joskus hamassa menneisyydessä olen syönyt sellaisen ravintola-jälkkärin.

Tämä on lähijäätelöä meikäläiselle. Ilolla maksaa sen 6€.
http://www.3kaveria.fi/uploads/images/muskaar.jpg

FoMoCo
27.06.2013, 11.34
Mustikka-kardemumma oli kyllä pirun hyvää. Oli oikeasti saatu mustikan makua siihen jäätelöön ja ovat vielä kotimaisia. Kardemumma toimisi paremmin vielä vadelman kanssa. Joskus hamassa menneisyydessä olen syönyt sellaisen ravintola-jälkkärin.

Tämä on lähijäätelöä meikäläiselle. Ilolla maksaa sen 6€.
http://www.3kaveria.fi/uploads/images/muskaar.jpg

Olin jo ihan innoissani kunnes huomasin että sitä sa vain pääkaupunkiseudulla....

crcm
27.06.2013, 14.03
Olin jo ihan innoissani kunnes huomasin että sitä sa vain pääkaupunkiseudulla....

Pitääkin alkaa syömään noita niin p******* niin leviävät muualle Suomeen.:o

Ines
27.06.2013, 18.35
Juuri meni Magnumin suklaajädeä purkista..namskis suklaista...melkoisen kärkinimi on myös Häagen Datz....

Pekka L
27.06.2013, 19.53
Piti ostaa vähän enempi jätskiä kun halvalla sai...
Ja kun päivä oli kuuma ja hikinen...
niin...
5kpl Cornetto Enigma tuutteja ja 3kpl Lakulätkä puikkoja...
kerralla...

Ei noi GB Glacen jätskit niin kummoisia ole...
mutta joo...
määrä korvaa laadun:p

btw. Tuutit 50c, puikot 25c.

HXX1100H
27.06.2013, 20.16
Perussettiä : 1/2 litraa vaniljajäätelöä ja mansikkahilloa "iltapalaksi"

Ines
01.07.2013, 18.59
Vaniljajäätelö kohtasi mansikkahillon....ja sulassa sovussa päätyivät suuni kautta vatsaani:)

FoMoCo
01.07.2013, 19.37

Puhuin jo Kolmen kaverin kanssa ja ne sanoi että kädet on täynnä töitä ja ei ole mahdollista lähteä laajentamaan myyntiä tällä hetkellä mihinkään suuntaan.

HeliT
02.07.2013, 08.57
Eilen väsäsimme raparperi-jogurttijätskiä (http://luimupupu.wordpress.com/2013/07/01/raparperia-ja-raparperia/). Helppoa ja hyvää ilman ylimääräisiä mömmöjö.

Madone 4.9
02.07.2013, 15.15

Meikä yrittänyt jo tehdä kaikkeni tämän eteen. Ostin viimeviikolla 10 pakettia tuota jäätelöä ja viimeisiä viedään jo :)

tipsu
02.07.2013, 17.50
Viikon sisällä syöty Ingman Creamy englantilainen lakritsi ja Kanadan vaahterasiirappi. Molemmat hyviä, tosin vaahterasiirappijäätelöt tuntuu aina maistuvan samalta. Lakujäätelö oli parempaa kuin Ainon lakujäätelö, koska tässä on vielä strösseliä lisänä.

Edelleen pakettisuosikkini ovat B&J Strawberry cheesecake ja Ainon suklainen mokkaunelma.

Juha Tretjakov
02.07.2013, 23.01

Tännekin on löytänyt hyvä maku. Jos kerran jäätelöstä puhutaan, niin puhutaan sitten kunnolla ja kovaa. Kolmen kaverin jäätelöitä joutuu valitettavasti etsimään lähinnä isommista K-supermarketeista, mutta löytäminen palkitsee vaivan. Väittävät jäätelöään todella marjaiseksi eivätkä puhu palturia. Tavallisesti en osta mansikkajäätelöä, kun se on niin tylsää, mutta 3 Kaverin mansikka-vaniljaa olen ostanut jo useasti. Jo ulkonäkö kertoo (kuvassa keskellä), että nyt on jotakin muuta kuin tavallista, ja maku vahvistaa. Toinen flavori mustikka-kardemumma (kuvassa oikealla) on vielä överimpi makukokemus. Suosittelen vilpittömästi. Vadelma-valkosuklaata (kuvassa vasemmalla) en ole ostanut, kun valkosuklaa ei ole aikuisen ihmisen ruokaa.

http://3.bp.blogspot.com/-hnpI5RFT2JA/Ucd8fkiwDjI/AAAAAAAABVU/IXhWeiMKahA/s1600/kannet.jpg

Selvennän hieman jäätelömakuani: noin muutoin tykkään ahmia B&J:n chocolat brownieta tai Häagen-Dazsin chocolate, pralines and caramelia, kumpaa nyt vaan sattuu löytymään. Jugurttijäätelöitä soisi ilmestyvän markkinoille enemmänkin, mutta kyllä vaan Pirkan jugurttiversio (http://www.pirkka.fi/tuotteet/61867-pirkka-yogurt-con-frutti-di-bosco-italialainen-jaatelo-1-l) hakkaa ihan puhtaasti täältä saatavat italialaiset tuotemerkit. Vicin bosco on ihan hyvä, mutta Pirkka on raikkaampi ja parempi.

Kotimaisista jäätelöistä kiinnostaa vielä kovasti kehuttu Caminiton jäätelö (http://www.caminito.fi/), jota saa kouvolalaisesta jäätelöbaarista ja joistain Kymenlaakson ja Lahden K-marketeista. Ei vaan pääkaupunkiseudulta. Paitsi kuulemma Sellossa, lentoasemalla ja Haltialan tilalla on jäätelökioskit, joissa tuota on tarjolla. Pitänee käydä lenkkipyrähdyksellä sielläpäin, niin saa itsekin maistaa sitä ihmettä.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/486876_185382658286306_1857930707_n.jpg

Juha Tretjakov
03.07.2013, 14.59
Haltialan tilalla on jäätelökioskit, joissa tuota on tarjolla.

Haistakoon pyllyn. Kioski oli tänään suljettuna jonkun teknisen ongelman vuoksi. Olen edelleenkin ilman jäätelöä. :(

FoMoCo
03.07.2013, 16.50
Täytyy tässä yhteydessä mainita Nuvole Gelateria Turussa, italialainen jäätelöbaari. Espresso tuoksuu ja jäätelö on erittäin hyvä.
Kannattaa piipahtaa jos käy Turussa.

Ines
03.07.2013, 18.37
Täytyy tässä yhteydessä mainita Nuvole Gelateria Turussa, italialainen jäätelöbaari. Espresso tuoksuu ja jäätelö on erittäin hyvä.
Kannattaa piipahtaa jos käy Turussa.
Lahdessa vastaavaa laatua tarjoaa Ciao Triossa....
Täällä nautittiinjokapäiväinen jäätelö...nyt vaniljaa

Shimaani
03.07.2013, 18.58
Haistakoon pyllyn. Kioski oli tänään suljettuna jonkun teknisen ongelman vuoksi. Olen edelleenkin ilman jäätelöä. :( Sama vika täällä joten eiku punkkua mukiin kesäloman kunniaksi. Jos vaikka huomenna sit sitä namijädeä, pakastimessakaan ole ku koiranruokaa....

tipsu
03.07.2013, 21.24
Jahas, lähi-Prismasta saa nyt heinäkuun ajan 25 euron kertaostoksesta jäätelö- ja kahvikupongin. Tosin jäätelö on vain Ingmanin perustuutti ja makuvalikoimakin on rajattu, ja kahvikin ihan tavallista. Joka tapauksessa tulee varmaan muutama Ingmanin tuutti syötyä tämän kuun aikana, kun sen verran usein tuolla Prismassa tulee käytyä ruokaa ja muuta hankkimassa.

BONK
05.07.2013, 13.11
Paluu Lo-Fi osastolle eli vadelmaeskimo tuli popsittua ja maistui hyvälle.

VesaP
05.07.2013, 13.19
Ingmannin Creme Brulee paketti. Halpaa peruskuraa mutta uppoaa koneistoon puolisulaneena kaupasta kotiinkannon jälkeen nopeemmin mitä Cavendish sprinttaa etapin voittoon tai Sagan keulii auton katolle!

Juha Tretjakov
05.07.2013, 17.00
Sama vika täällä joten eiku punkkua mukiin kesäloman kunniaksi. Jos vaikka huomenna sit sitä namijädeä, pakastimessakaan ole ku koiranruokaa....
Siellä Haltialan kioskissa oli ihan sama lappu tänäänkin, joten ei se taida olla auki koskaan. "Tilapäiväisesti suljettu" my ass.

Ajoin sitten pidemmän kaavan kautta Selloon, jossa Caminiton jäätelöitä myy Robert's Coffee ja kerrosta ylempänä samassa kohtaa Cafe Buffo, jossa oli vähemmän ruuhkaa. Kaksi palloa maksoi vitosen, en pitäisi edullisena. Valikoima on jäätelökioskiksi niukahko, ehkä lentoasemalla on enemmän valikoimaa. Mitäs tossa nyt on: päärynä, suklaa, mango-meloni, lakritsa, mansikka ja vanilja sekä bonuksena chilisuklaa. Päälle sorbetit passio-mango ja mansikka-vadelma. Mutta ei kehuttua Dulce de lecheä. Chilisuklaa oli ihan kiva ylläri, mutta ei tämä muuten niin huikeaa jätskiä ole. Ehkä olisi pitänyt maistaa mango-meloni.

Lisäystä jälkeenpäin: facebookissa Caminito lupaili, että se Haltialan kioski olisi jo tänään lauantaina auki. Näkee, ken kokee, en minä sinne viitsi joka päivä pyrähtää. Varsinkaan kun ukostaa. Raportoikaapa tänne, miten käy!

Ines
09.07.2013, 18.31
Rice-tuutti...paras vohveli!

FoMoCo
13.07.2013, 15.46

Puhuin jo Kolmen kaverin kanssa ja ne sanoi että kädet on täynnä töitä ja ei ole mahdollista lähteä laajentamaan myyntiä tällä hetkellä mihinkään suuntaan.

Kävin hakemassa Helsingistä kyseistä jäätelöä. Pirun hyvää!!
Ois pitänyt ostaa enemmän....

Betonireisi
13.07.2013, 15.54
Vanhan ajan terva! Tukusta kun hakee 5 l kaukalon, sillä pärjää viikon.

VeeVee
25.07.2013, 21.53
Tänään puoli litraa Peters Is-jäätelöä (mustikkapiirakka). En oo tuota ennen maistanu ja oli hyvää. Aika arvokasta, mutta teki mieli kokeilla jotain uutta.

Ostin sen paikallisesta Citymarketista, mutta greenrailin linkki sattui tulemaan ensimmäisenä.

http://www.greenrail.fi/files/Luomu%20mustikkapiirakka%20j%C3%A4%C3%A4tel%C3%B6% 20500%20ml.pdf

mutanaama
25.07.2013, 22.40
Vedin jälkkäriksi jätskin vuohenjugurttivaahdolla? ja mustikoilla con hillo leib raflassa, eipä tuo jätski siitä parane.

pinna
26.07.2013, 05.19
Eilen tuli kaavittua loput valkosuklaa-gin jädestä,ihanite tekeleestä.Jokapaikkaako sitä viinaa pitää tunkee....juuuh

tipsu
26.07.2013, 07.52
Nyt on tapahtunut jotain ikävää, ja osa jäätelöistä on alkanut ällöttää :( Olenkohan syönyt liikaa jotain bulkkijädeä? Vähän paremmat jäätelöt kyllä edelleen maistuu. Kävin toissapäivänä Linnanmäellä, ja nälkäisenä sorruin B&J-kojulle. Ostin strawberry cheesecakea ja raspberry brownieta. Se maistui kyllä hyvältä. On kyllä tylsää, että yhtä palloa ei oikein mistään viitsi ostaa, kun hintaero kahteen on naurettava. Tuollakin yksi pallo olisi maksanut 3,6 euroa ja kaksi 4,8. Jäätelö on kyllä sikakallista nykyään.

magnuken
30.07.2013, 13.04
Itse pidän aivan valtavasti sen Suomen vanhimman jäätelötehtaan, eli Magin perheen Helsingin Jäätelötehtaan tötteröistä. Myydään lähinnä muutamassa jädekiskassa Helsingissä ja makuja löytyy liki kaksikymmentä. Jo yhden pallon tötteröt ovat aivan valtavan suuria muiden Pingviinien ym. Ingmannien tuotoksiin verrattuna.

VeeVee
31.07.2013, 22.48
Kolmen kaverin kolme makua ostettu ja testattu. En tykkää kardemummasta, mutta mustikan kanssa sopi aika hyvin jädeen. Mansikka oli hyvää, mutta valkosuklaavadelma on vähän liian makea omaan makuun.

Äsken tein suolatoffeejäätelöä eikä ollut hyvää, koska taisin polttaa sokerin..prkl.

Osaako joku sanoa missä päin Selloa tuo Caminiton jäätelöbaari on? Ravintola Base myy jäätelöbaarista artesaanijäätelöä ja varsinkin minttusuklaa oli hyvä. Vanilja vielä maistelematta. Ravintola Il Gabbianon jäätelö oli hileistä eikä tee mieli kokeilla toiste.

Shimaani
04.08.2013, 20.03
.... Caminito lupaili, että se Haltialan kioski olisi jo tänään lauantaina auki. .... Raportoikaapa tänne, miten käy! Putiikki oli tänään auki. Sinkula 3,5€ ja tupla 4,8€. Voffeli hyvää eikä PinaColada jäde hassumpaa.

Jake_Kona
15.08.2013, 17.25
Kesä paras jäätelö onkin
Ingman Creamy Brysselin kinuskikeksi. Omg miten tää nyt voi olla näin hyvää. On tullu ennenkin syötyä jäätelöä, mutta tää on hyvää.

peruspertti
15.08.2013, 18.45
Kesän parhaat pyöräilyjäätelöt (http://www.isontuvanjaatelo.fi/11).

HeliT
15.08.2013, 21.19
Testasimme viime viikolla Helsingin reissussa kovasti kehuttua Kolmen kaverin jäätelöä, vanilja-mansikkaa. Plussapisteitä jätski saa kotimaisten mansikoiden käytöstä mutta rakenne ei kyllä päässyt Häagen dazsin ja B&J:n tasolle. Makeuskin oli minun makuuni jotenkin vääränlainen, johtuiko sitten ainesosana olevasta rypälesokerista vai glukoosista. Olen varmaan tullut vanhaksi, mutta nykyisin kaikki liikaa erilaisia juttuja sisältävät jätskit tökkivät. Häagen dazsin vanilja on tällä hetkellä kaupan tarjonnasta paras, Pihtiputaan K-Supermarketin pihalta lomalla löytynyt Liisankankaan jätskikioski tarjosi myös huippulaatua.

Ines
16.08.2013, 15.16
Nyt tuli nautittua jäätelöä, joka kiilasi listallani "PARHAAT JÄÄTELÖT" kärkeen....Amorino on italialainen jäätelö, mutta nautin monta ( lue; MONTA) tötteröä Pariisissa...aivan tajuttoman hyvää ja hinta ei Suomen tötteröihin paha...keskikokoisessa vohvelissa kaksi palleroa 4,50 €

tipsu
17.08.2013, 21.17
Nyt testasin Ainon uuden nougat-jäätelön. Vähän turhan makeaa, mutta pienenä annoksena (alle puoli pkt) ihan hyvää. Ainon valkosuklaassa on sama liiallisen makeuden ongelma, eli annoskokoa pitää rajoittaa.

HeliT
17.08.2013, 22.25
Nyt tuli nautittua jäätelöä, joka kiilasi listallani "PARHAAT JÄÄTELÖT" kärkeen....Amorino on italialainen jäätelö, mutta nautin monta ( lue; MONTA) tötteröä Pariisissa...aivan tajuttoman hyvää ja hinta ei Suomen tötteröihin paha...keskikokoisessa vohvelissa kaksi palleroa 4,50 €
Amorino on huikean hyvää, on.

Lare
17.11.2013, 13.39
Jädelino (http://www.jadelino.fi/fi/) ilmestyi työmatkan varrelle. Maistettuna pistaasi, mansikka, sitruuna, suklaa, pähkinä ja vadelma. Aivan loistavaa tavaraa. Ei häviä Italian kiskoille yhtään.

Matti S.
17.11.2013, 16.04
^ Jopas sattui... vieläpä melkein fillarityömatkalle. Baarin aukioloajat eivät osuneet silmään?

Lare
18.11.2013, 15.05
Yhteystiedoista löytyi:

OLEMME AVOINNA

ma: suljettu
ti-pe: klo 10-18
la: klo 11-18
su: suljettu

slow
18.11.2013, 17.44
Haa. Bongasin ketjun vasta nyt.

Ruoka on lempiherkkuani, ja hyvä ruoka vielä enemmän. Jäätelö on melkein aina hyvää ruokaa.

Harmittelen B&J:n Cherry Garcian poistumista kotimaan markkinoilta. Omapahan häviönne. Muista tuotoksistaan en kovin suuresti perusta. Raa'an pikkuleipätaikinan paikka on mielestäni uunipellillä eikä jäätelöpurkissa.

Muuan suosikkiannoksistani: Tukevaa vaniljajäätelöä (Mövenpick tms) ja kastikkeeksi runsaalla kädellä kuivakkaa portteria. Vaikkapa Guinnessia tahi Koffia. Nam.

Kotipakkasessa ainoastaan Lidlin vaniljaa. Portterikin on loppu. Syödään ilman.

Pasi Ahopelto
01.02.2014, 17.14
Tänään tuli testattua entistä suosikkijäätelöäni (B&J Vermonster) ja Kolmen kaverin mustaherukka-appelsiini-jäätelöä rinnakkain: mustaherukkajäätelö oli laadukkaamman tuntuinen ja raikkaamman makuinen -- Vermonster oli lähinnä sokerisen tunkkainen. Aiemmin kesällä näistä helsinkiläisistä jäätelöistä jäi hieman ristiriitainen vaikutelma, mutta nyt ainakin purkkia pienempänä kerta-annoksena (tällä voi olla vaikutusta :) ) ei voi kuin kehua paikallistuotantoa.

janne kuivakangas
01.02.2014, 17.48
Aino ja mustikkapiirakka Namm ! :D

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

Shimaani
15.02.2014, 18.41
Wo - Hoo!
Kolmen kaverin jäätelöitä löytyy nyt Tsumbon Rismasta ja alkaa linjavika uhkaa. Uutena makuna mukaan tarttui ülempänä mainittu mustaherukka-appelssiini josta raporttia myöhemmin.

Pekka L
15.04.2014, 15.35
Pantterituutti maistettu. Pantterikarkithan on varsin hyviä.
Jäätelö sen sijaan, täysin mitäänsanomaton esitys. Ei jatkoon.

litku
15.04.2014, 18.01
Lidl:stä BJ:n kopio jäätelöt toimii 5/5. Tavis vaniljajäätelö mansikkahillon tai suklaakastikkeen kanssa kans uppoaa aika kevyesti :cool:

kauris
15.04.2014, 19.12
Tässä on hyvä kesäinen jäätelökohde Helsingistä länteenpäin pyöräilijöille.
http://www.seaction.com/sjundby/sjundbyn-jaatelo?id=31

Linnan kahvilasta maistoin itse viime kesänä mustikkajäätelön ja tykkäsin.

tipsu
17.04.2014, 19.32
B&J greek style frozen yogurt vadelma-suklaa testattu muutamaan otteeseen. Hyvää on, vähän tulee mieleen jo Suomesta poistunut maku Cherry Garcia, kun jogurtti tuo happamuutta.

Ingman Creamy Wienin Sacher testattu myös, ja hyvää oli sekin. Ei toki yhtä raikasta kuin ylempänä mainuttu B&J, mutta hyvää silti.

JuhoIlmari
17.04.2014, 19.43
Perinteinen vanilja, muut ovat enemmän karkkia kuin jäätelöä.

Justiina
02.05.2014, 21.11
Wo - Hoo!
Kolmen kaverin jäätelöitä löytyy nyt Tsumbon Rismasta ja alkaa linjavika uhkaa. Uutena makuna mukaan tarttui ülempänä mainittu mustaherukka-appelssiini josta raporttia myöhemmin.

Meillä maisteltiin tätä viikko takaperin ja vinkeää oli, tykkäsin! Muutenkin olen ihan myyty Kolmen kaverin jäätelöille, ne ovat kivan raikkaita, tosi rikkaita maultaan, lähes sorbettimaisia. Ben & Jerrys taas oli itselle aikoinaan suuri pettymys, ylihypetettyä minusta (ja monet maut sisältävät jos jonkinlaista murua, mikä ei keliaakikolle sovi).

Shimaani
03.05.2014, 09.04
Viimeksi valintaladossa ostoskoriin hyppäsi Ben & Jerryn New York Super Funk. Hankala päästä lusikan kanssa alkuun kun mokoma ei meinannut leikkaantua pikkulusikalla laisinkaan mutta kyllä se sit hupeni. Samalla tuli syötyä kolmesti - ekan, ainoan ja viimeisen kerran. Ei huiman hintansa arvoinen suoritus => seurantalistalle eli kaupassa ohi.

Jake_Kona
03.05.2014, 10.29
En yhtään ymmärrä miksi kukaan voi kehua B&J kun minusta on huonoin jäätelö mitä olen ikinäs syönyt.

Lare
03.05.2014, 19.10
Jädelinossa tällä kertaa cookie, pistaasi ja mansikka.

Keksi oli mulle noista uutuus. Täytti odotukset ja pistaasia mä voisin syödä kauhalla tynnyristä.

LJL
03.05.2014, 19.48
Söin tänään 1/3 litraa Valion vanilijakermajäätelöä (runsaahkolla) mansikkahillolla, kun isä toi ystävällisesti paketin. Kaikenlaisten Ben & Jerryksien jne lipittelyn jälkeen jotenkin harvinaisen puhdas kokemus.

Justiina
03.05.2014, 19.59
Tänään popsittiin caffen kanssa Kolmen kaverin suklaajädeä. "Ihan ok", mutta ei pärjää Möven suklaalle (jonka vertaista en ole tähän ikään mennessä syönyt).

Gaastra
05.05.2014, 18.34
Tuli ostettua kaupasta Pappagallon Pistaasijäätelöä. Hinta on suolainen, mutta jäätelö oli hyvää.
http://finland.somefood.org/wp-content/uploads/2013/09/Kuvankaappaus-2013-9-2-kello-9.49.35-AM.png

Pekka L
06.05.2014, 16.42
Joku neljä kertaa ostanut tuota B&J jätskiä ja joka kerta päällimmäisenä on ollut tunne vedätetyksi tulemisesta. Joku Mudcake... kuka syö mudcaken jäisenä? Kiva imeä niitä hyhmäisiä taikinaklontteja, jee.
No, kai mä jo pikkuhiljaa olen oppinut passaamaan ne, hinta / laatu huonompaa kuin missään.

Asiaan, tuli maistettua Ingman Creamy Wienin Sacher ja oli kyllä omaan makuun. Suklainen jäätelö ja aprikoosihillo sopi siihen, no, just niinkuin sacheriin sopii:)
Ostan toistekin!

Lare
26.07.2014, 21.06
Sjundbyn jäde toimii! Tuli kokeiltua Lohjalla omena ja raparperi. Raparperi omaan makuun parasta kotimaista ja omppukin huippujäde. Huomenna ehtii vielä kokeilla pari makua. Ainakin mustaherukkaa.

LJL
26.07.2014, 21.31
Möövenpikin jotain lime-sorbetti-systeemiä tuli lapioitua Sellon jäätelökioskilla tällä viikolla, oli erinomaisen kelvollista!

hannupulkkinen
26.07.2014, 22.11
Tuli ostettua hyvä jäätelökone. Samalla aukesi jäätelötaivas. Kaupalliset jädet eivät pärjää kotikutoisille alkuunkaan. Tämän hetken suosikki on mascarbonejäätelö. Aivan mahtava jälkiruoka.

H. Moilanen
27.07.2014, 21.07
Jädelinon (Teurastamo, Hki) pistaasi-, lakritsi- ja After Eight tuotteet todettu hyviksi. Kahden ensinmainitun kohdalla estetiikassa on toivomisen varaa, mutta voidan niutä lusikoida vaikka silmät kiinni tai pimeessä.

kauris
28.07.2014, 07.33
Sjundbyn jäde toimii! Tuli kokeiltua Lohjalla omena ja raparperi. Raparperi omaan makuun parasta kotimaista ja omppukin huippujäde. Huomenna ehtii vielä kokeilla pari makua. Ainakin mustaherukkaa.

Ehtiihän sitä muulloinkin. Voit polkaista Sjundbyn linnalle jätskille. Itsellänikin on tämän kesän osalta reissu kyllä vielä tekemättä.

PedroK
28.07.2014, 07.38
Testasin ihan mielenkiinnosta halpis premium jäätelöä. Pirkan laksitsijäälelö 0,9l muovirasiassa on ehkä syömistäni lakritseista paras ikinä. Jos on lakritsin ystävä niin tätä voin suositella. Hintakin on halpa verrattuna näihin Aino jätskeihin.

mk
28.07.2014, 09.02
^Pirkan laksitsijäälelö 0,9l muovirasiassa on ehkä syömistäni lakritseista paras ikinä^ samat havainnot tuosta jäätelöstä ... lakritsijäätelöistä suosikki ... Ingman Creamy Englantilainen lakritsijäätelön kanssa, joka myöskin syötävän hyvää.. :) Loman aikana tuli testattua SIA -jäätelöitä, jotka osottautui pettumykseks vaikka niitä jotku kehuukin :(

JohannesP
29.07.2014, 19.38
Englantilaisen lakuun on tullut päädyttyä tähän saakka, mutta viime kerran jälkeen tuntu aivan kuin olisivat vähentäneet lakun määrää. Tästä lakun runsaudesta juurikin pidin, mutta viime kerralla tuntu kuin olisi syönyt vaniliajäätelöä
Tuli sit tänään ostettua tuota Pirkan lakritsijäätelöä ja täähän on oikeesti hyvää. Ei mitään turhaa vaniliajäätelöä vaikkain saisi olla omaan makuun hieman enemmän salmiakkimaisempi maku. Vuosia sit tuli testattua tätä ja silloin muistan etten pitänyt tästä kun lakrisi oli koostumukseltaan erikoista, taisi olla rakeista. Tälläkertaa ei ollut rakeet pilaamassa. Tulee ostettua varmsti toistettukkin.

Fysioterapeuttijns
29.07.2014, 20.30
Itse oon tykästynyt Tofulineen, kun olen pitänyt maidotonta diettiä muutaman kuukauden. Kannattaa kokeilla, maistuu lähes samalle kuin jätski, mutta mulla ei ainakaan kerry enää limaa kurkkuun (kuten maitotuotteista).

Juha Tretjakov
31.07.2014, 18.43
Yhteystiedoista löytyi:

OLEMME AVOINNA

ti-pe: klo 10-18
la: klo 11-18
su: suljettu
Toi (Jädelinon aukioloajat) on näköjään vaihtunut ainakin kesäksi tai toistaiseksi niin, että ei aukee ihan kympiltä, mutta sunnuntaitkin on auki:

OLEMME AVOINNA (http://www.jadelino.fi/fi/)
ti-la: klo 11-18
su: klo 12-16 (http://www.jadelino.fi/fi/)

Lare
22.07.2015, 16.27
Lohja visiitin kunniaksi Sjundbyn raparperijädeä iso purkki kerralla. Ei tippaakaan liikaa. Edelleen ykkönen.

Madone 4.9
12.09.2017, 09.19
^Pirkan laksitsijäälelö 0,9l muovirasiassa on ehkä syömistäni lakritseista paras ikinä^ samat havainnot tuosta jäätelöstä ... lakritsijäätelöistä suosikki ... Ingman Creamy Englantilainen lakritsijäätelön kanssa, joka myöskin syötävän hyvää.. :) Loman aikana tuli testattua SIA -jäätelöitä, jotka osottautui pettumykseks vaikka niitä jotku kehuukin :(

Kolmen Kaverin Jäätelö ja sieltä laku, niin tiedät mitä laku on sen jälkeen :)

Oma suosikki Pähkinä&Kinuski :cool:

kauris
12.09.2017, 09.36
Mä olen tänä kesänä löytänyt Minettin jäätelökioskin herkut, kun Minetti avasi pari kioskia Espoossa. Toinenhan on Leppävaaran uimahallin alaparkkiksella Angry Birds puiston vieressä ja toinen piilotettuna Kauklahteen. Suosikkini on Kookos, muita hyviä esimerkiksi banaani ja rommi-rusina. Makuja heillä on valtavasti ja saatavilla olevat vaihtelevat päivittäin. Shampanja-maku oli sellainen, joka ei minulle kyllä maistunut. Baileys sen sijaan oli hyvää.
Minettihän on aikanaan 1800 luvun lopulla Suomeen muuttaneen italialaismiehen Tampereelle perustama yritys, jota nyttemmin pyöritetään olikohan 3. vai 4. polvessa. Kannattaa käydä kokeilemassa.
Tampereelta jäätelöbaareja löytyy useampia ja Oulussakin taisi olla Nallikarin kesäkioskin lisäksi joku ihan jäätelöbaarikin, joka lienee auki ympäri vuoden.

Concorde
12.09.2017, 09.40
Joo, ehdottomasti ääni Mineteille kans.

E-Cruiser
12.09.2017, 10.03
Syötyäni monta vuotta Kolmen Kaverin ja Jymyn jäätelöitä on valintani Tötterö.
Tötterön mustikka-valkosuklaa tai mansikka-raparperi. Ihan parasta. Tötteröä valmistaa Espoossa italialainen jäätelötehdas Caminito. Sitä saa pääkaupunkiseudun S-marketeista ja Alepoista. Mustikkamaku on usein loppu. Hajaääni Kolmen Kaverin korvapuustijäätelölle.

marco1
12.09.2017, 11.12
http://www.arcticicecream.fi
Näitä tulee syötyä kun on asiaa tuonnepäin. Saatavuus rajallinen mikä on hienoa tänä päivänä, kaikkea ei aina tarvitse saada.

ilmora
12.09.2017, 11.26
Kolmen kaverin kahvijäätelö. Porvoossa tosin oli tämän kesän paras jäätelö Vanhan Porvoon Jäätelötehtaalla. Lahtelaisella Bus Gelatolla myös kovaa yritystä.

JackOja
12.09.2017, 11.32
Jädelino (http://jadelino.fi/) on ykkönen. Harmillisen harvoin tuonne Teurastamolle on asiaa, niitähän ei saa kuin paikan päältä.
Kolmelle kaverille pallisija myös´.

Pekka L
12.09.2017, 12.48
Juu ei kiitos Minettiä.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/minetti-jaatelosta-tunnetun-tampereen-jaateloliikkeen-kahdelle-vastuuhenkilolle-vaaditaan-vankeutta-24375670/

OKS
12.09.2017, 19.29
http://www.arcticicecream.fi
Näitä tulee syötyä kun on asiaa tuonnepäin.

Täälläpäin näitä syödään silloin tällöin, hieman rohkeammin saisivat vain laittaa makua jäätelöön.

Pekka L
14.10.2017, 14.54
Paikallisessa putkassa oli tänään B&J 2,99€/purkki. Otin 9 purkkia... Pitääkö olla huolissaan?

OKS
14.10.2017, 17.48
Paikallisessa putkassa oli tänään B&J 2,99€/purkki. Otin 9 purkkia... Pitääkö olla huolissaan?

Jos nuo on huomiseen mennessä syöty, niin sitten ehkä.

usko juntunen
19.10.2017, 19.52
Ihan perus vaniljajäätelö pienellä tuunauksella on just sopiva iltapala 1/2 ysin uutisia kahtoessa. Tuunaus tarkoittaa, että n. 1/3 osa puolen litran paketista lohkotaan jälkkäriruokakulhoon ja sekaan murenellaan pari siivua Wasan kanelinäkkäriä. Annetaan riittyä muutama minuutti huoneen lämmössä. Sekoitetaan (ei ravisteta) sekä nautitaan. Tämä toistetaan vielä 2 krt. eli se puolen ltr. paketti on saatu pois kuleksimasta. On hyvä palkkari. Lie siinä sopivasti niitä roteinija ja prkl. kaloreita siitä päätellen että jaksaa nukkua yön yli väsymättä.
Ostin just k-kaupan tarjouksesta 4pkt 5€