PDA

Näytä tavallinen näkymä : Asusteiden sovittaminen - Tampere

cyclomiha
28.03.2012, 11.43
Moro!

Minun on aika siirtyä oikeisiin pyöräilyvarusteisiin (= takki, housut jne.) mutta ongelmana on koko. Netistä tuotteita saa edullisemmin mutta niiden sopivuutta ei voi kokeilla ennen ostopäätöstä.
Niinpä ajattelin että kokeilen kivijalkakaupassa ja tilaan netistä. Ei ehkä reilua kivijalkakauppiaalle mutta sitä ei tällä kertaa lasketa.

Kulutin aikaa foorumilla etsien tietoa mutta vastausta ei löytynyt. Etsin jopa UKK:sta mutta eipä löytynyt listaa paikkakuntakohtaisista kivijalkakaupoista.

Kysymys; missä tampereella myydään laadukkaita vaatteita pyöräilyyn (Löffler tms.) ?

J.F
28.03.2012, 11.51
No kyllä minä suosittelen ostamaan ne sieltä missä sovitettukin jos oikea koko löytyy!

Tampereen liikkeistä ei tietoa..

frp
28.03.2012, 11.56
Kiinnostaisi itseäkin onko Tampereella yhtään paikkaa, jossa olisi kunnon valikoimaa ja sovituskopit jne.

Cycledrophis
28.03.2012, 12.00
Ei tietenkään ole, eikä varmaan tulekaan. Tuon tyypinen toiminta on ne lopettanut. :(

Jari

cyclomiha
28.03.2012, 12.03
Taustaa sen verran että pyöräni olen aina ostanut kivijalkakaupasta.

J.F
28.03.2012, 12.06
Osta verkkokaupasta käyttäen verkkokaupan mittataulukkoja ja mittanauhaa. Jos väärän kokoinen lähetä takas ja tilaa oikea tilalle.

snowfake
28.03.2012, 12.12
Paljonko teidän mielestänne tuollaisen sovituspalvelun arvo on? Eli minkä maksaisitte käteisenä kauppiaalle ja sitten tilaisitte netistä halvemmalla?

lansive
28.03.2012, 12.24
Löfflerit ovat tähän mennessä olleet Suomessa samoissa hinnoissa kuin ulkomaillakin. Täällä vain ei ole välttämättä kaikkia malleja saatavilla ja missä sattuu jotakin olemaan, niin jäljellä on koot S ja XXL (ihan kuten monessa nettikaupassakin). Pari vuotta sitten ostin Hot Bondit ihan kotimaasta kun pääsi sovittamaan ja oli varma, että ne myös sitten saa.

Dalmore
28.03.2012, 12.24
Siitä edullisuudesta, eräässä tamperelaisessa liikkeessä esim. löffler windstopper softshell housut 119,90. Ja samat saksasta, Total Product Value incl. VAT 91,89 € + Shipping and Handling 15,00 € Total Value incl. VAT 106,89 €. Hintaeroa n 13 €, jos löydät sopivankokoiset ja kiiruhdat tilaamaan varaudu odottamaan se viikko - puolitoista joskus jopa enemmän. Esim. tuo 13 € on pieni lisäkustannus siitä että pääsen heti nauttimaan harrastuksestani, näin keväällä nuo ulkomaalaiset nettikaupat on aika kuormitettuja kun muutkin haluavat niitä samoja kamoja.

timpe
28.03.2012, 12.27
Ei tietenkään ole, eikä varmaan tulekaan. Tuon tyypinen toiminta on ne lopettanut. :(

Jari

+1

TuH
28.03.2012, 12.46
Siitä edullisuudesta, eräässä tamperelaisessa liikkeessä esim. löffler windstopper softshell housut 119,90. Ja samat saksasta, Total Product Value incl. VAT 91,89 € + Shipping and Handling 15,00 € Total Value incl. VAT 106,89 €. Hintaeroa n 13 €, jos löydät sopivankokoiset ja kiiruhdat tilaamaan varaudu odottamaan se viikko - puolitoista joskus jopa enemmän. Esim. tuo 13 € on pieni lisäkustannus siitä että pääsen heti nauttimaan harrastuksestani, näin keväällä nuo ulkomaalaiset nettikaupat on aika kuormitettuja kun muutkin haluavat niitä samoja kamoja.

Olisikin yleinen hintaero vain sitä 13 euron luokkaa ulkomaisten verkkokauppojen hyväksi, niin eihän niistä tarvitsisi tilata yhtään mitään. Vaan kun käytännön todellisuus ajovarusteissa on sitä Intersport-hinnoittelua, jossa ei ole verkkokauppoihin verrattuna mitään järkeä. Vasta viikko sitten hämmästelin Forumin Intersportissa Pearl Izumin P.R.O. softshell-käsineitä hintaan... 150 euroa. Piti ihan erikseen kysyä myyjältä, että onko tämä joku hinnoitteluvirhe. Ei kuulemma ollut, sen sijaan sain pitkän selostuksen hanskojen teknisistä ominaisuuksita. Saksasta samat kintaat saisi noin 60 eurolla.

Oatmeal Stout
28.03.2012, 12.50
Kulutin aikaa foorumilla etsien tietoa mutta vastausta ei löytynyt.Olisit etsinyt vaikka Tampereen Seudun Pyöräliikkeet -säikeestä.

Etsin jopa UKK:sta mutta eipä löytynyt listaa paikkakuntakohtaisista kivijalkakaupoista.
KVG ja helpottaa kummasti - siellä on jopa ry.

J.F
28.03.2012, 12.51
Olisikin yleinen hintaero vain sitä 13 euron luokkaa ulkomaisten verkkokauppojen hyväksi, niin eihän niistä tarvitsisi tilata yhtään mitään. Vaan kun käytännön todellisuus ajovarusteissa on sitä Intersport-hinnoittelua, jossa ei ole verkkokauppoihin verrattuna mitään järkeä. Vasta viikko sitten hämmästelin Forumin Intersportissa Pearl Izumin P.R.O. softshell-käsineitä hintaan... 150 euroa. Piti ihan erikseen kysyä myyjältä, että onko tämä joku hinnoitteluvirhe. Ei kuulemma ollut, sen sijaan sain pitkän selostuksen hanskojen teknisistä ominaisuuksita. Saksasta samat kintaat saisi noin 60 eurolla.

Pitää paikkansa, kuten varmaan kaikki tietävät, että monia tuotteita saa paljon halvemalla noista katiskaliikkeistä. Itse ostan paljon sillä tavalla. On kuitenkin asia erikseen jos ensin käytät paikallisen liikkeen palveluita kuten sovittaminen ja sen jälkeen tilaat jostain netistä. Menee mun mielestä jo aika härskiksi ja epäkohteliaaksi.

Edit: Kerran muistan tehneeni niin kun Shimanon talvikengät ostin. Bike Planet mainosti: "Kaikki kengät -50%" menin sovittamaan jalkaan niitä ja kun piti kaupat tehdä myyjä ilmoitti että juuri nuo kengät eivät ole alennuksessa vaikka kaikki muut ovat. Silloin jätin kengät sinne ja ostin Wigglestä samanlaiset.

TuH
28.03.2012, 13.04
On kuitenkin asia erikseen jos ensin käytät paikallisen liikkeen palveluita kuten sovittaminen ja sen jälkeen tilaat jostain netistä. Menee mun mielestä jo aika härskiksi ja epäkohteliaaksi.

Samaa mieltä, kivijalkakaupan hyödyntäminen pelkkänä sovituskoppina ei ole millään tasolla reilua toimintaa kauppiasta kohtaan. Sitä paitsi mitä pelättävää siinä väärän koon tilaamisessa edes on? Jos vaate päällä ei ihan lenkille asti erehdy, niin ainahan sen saa palautettua. Kun oma koko kerran haarukoitu, niin virhetilauksen todennäköisyys putoaa aika pieneksi.

J.F
28.03.2012, 13.21
Toisaalta jos sen tekee intersportissa rikos ei ole yhtä vakava kuin jos sen tekee pyöräilyn erikoisliikkeessä! ;)

VesaP
28.03.2012, 13.32
Olisikin yleinen hintaero vain sitä 13 euron luokkaa ulkomaisten verkkokauppojen hyväksi, niin eihän niistä tarvitsisi tilata yhtään mitään.

Kannattaa myös vertailla niitä ulkomaisia verkkokauppoja. Toiset voi olla helvetisti halvempia mitä joku suomikauppa ja toiset vain sikana halvempia. Tilasin esmes satulan pari päivää sitten. CRC 88e --> Bike-Discount 69e. Voi vain arvata kummasta tilasin. :)

Toisaalta viimeisimmän pyöräni ostin suomalaisesta kivijalkakaupasta. Saksan kauppa ei olisi kyenyt toimittamaan pyörää 1.5 tunnin päästä tilauksesta. Nyt tilasin sen klo 14 jälkeen, matkahuollon seurantaan pyörä pamahti klo 15.30. Hintaero aavistuksen huonompi Guntherin hintaan nähden mutta niin pieneksi ero jäi (muutaman kympin) että ehdottomasti kannatti tehdä kaupat suomifirman kanssa tässä tapauksessa kun otti huomioon tuon toimitusnopeuden.

Nyt olen jo kaksi iltaa harrastanut "pimp my hybrid" meininkiä kotona. Gunteriltä tilattuna pyörä olisi tuskin vielä edes lähtenyt tulemaan kohti härmää.

tempokisu
28.03.2012, 14.05
Suomen Urheilupyörässä pääsee sovittaan, aika iso "koppi". Tosin voi vaatia että on tutumpi asiakas...? Mutta oon aika varma jos kohteliaasti kysyy niin voi sovittaa. Olen monta kertaa sovittanut housuja, ja sitten kyllä ostanutkin jos ja kun on sopivat löytyneet. Joskus löytyy ja joskus ei.
Ehdottomasti jos sopiva vaate kivijalkakaupasta löytyy, niin ostaa sen sieltä kans, saa sitäpaitsi heti mukaansakin juuri sen mitä halusi.
Olen parit pyörähousut ja paidat tilannut netistä kun oli hianolla kuvalla, mutta paidat oli sopivat, housut kaamean pientä kokoa, vaikka sitä koko-taulukkoa tarkasti seurasin.

VesaP
28.03.2012, 14.13
housut kaamean pientä kokoa, vaikka sitä koko-taulukkoa tarkasti seurasin.

Ne taulukot kertoo perseen leveyden vain, eivät ota huomioon maskuliinisen jykeviä reisiäsi niin eihän se ihme että kiristää.

maantienässä
28.03.2012, 14.20
vähän kaks piippuinen asia, mutta jos muualta tilaamalla ja vielä postikulujenkin jälkeen jää rahat ruokaostoksiin perheen kanssa, niin kyllä silloin kivijalka voi miettiä onko ihan oikeasti hinnoitellut itsensä ulos. Tai valikoima niin suppea.

J.F
28.03.2012, 14.25
vähän kaks piippuinen asia, mutta jos muualta tilaamalla ja vielä postikulujenkin jälkeen jää rahat ruokaostoksiin perheen kanssa, niin kyllä silloin kivijalka voi miettiä onko ihan oikeasti hinnoitellut itsensä ulos. Tai valikoima niin suppea.Olet aivan oikeassa. Mutta se ei vieläkään tee siitä OK että eka käy sovittamassa liikkeessä ja sitten tilaa netistä. Tämä lienee kuitenkin asia josta tässä on keskusteltu?

HeliT
28.03.2012, 14.33
En minä siitä Tampereesta osaa mitään sanoa mutta kommentoin nyt kuitenkin. Intersporteissa oli ainakin muutama vuosi sitten Craftin ajokamoja (sovitettavaksi). Kuten J.F. tuossa kirjoitti, niissä sovittavimen ei ole kovin iso "rikos".

Varsinkin naisten parempia ajovaatteita on turha etsiä kotoa eikä täällä tilanne ole paljon parempi, edes A****-kamojen osalta. Vaatteet tuleekin sitten ostettua germaaneilta tai retkiltä (Belgia on aika hyvä paikka...).
Vesa, tyttöjen pöksyissä voi olla juurikin tuo reisiongelma - mulla usein S-koko kiristää reisistä ja einiinläskittömään peppuun jää M:ssä tilaa. A-pöksyt sopivat parhaiten.

Rikke
28.03.2012, 14.38
Suomen Urheilupyörässä pääsee sovittaan, aika iso "koppi". Tosin voi vaatia että on tutumpi asiakas...? Mutta oon aika varma jos kohteliaasti kysyy niin voi sovittaa. Olen monta kertaa sovittanut housuja, ja sitten kyllä ostanutkin jos ja kun on sopivat löytyneet. Joskus löytyy ja joskus ei.
Ehdottomasti jos sopiva vaate kivijalkakaupasta löytyy, niin ostaa sen sieltä kans, saa sitäpaitsi heti mukaansakin juuri sen mitä halusi.
Olen parit pyörähousut ja paidat tilannut netistä kun oli hianolla kuvalla, mutta paidat oli sopivat, housut kaamean pientä kokoa, vaikka sitä koko-taulukkoa tarkasti seurasin.

Kompaan kisun kokemuksia kyseisestä liikkeestä.

Hyvin pääsee sovittamaan Suomen Urheilupyörässä kun rohkenee vaan kysyä.Myös mahdolliista hinnantarkistusta olen kysynyt varsinkin kissanmaan putiikissa, joskus myös saanutkin alennusta kun tukenut paikallista yrittäjää.

Musashi
28.03.2012, 14.47
Tarkoittanette SUP:n Nokian liikettä. Kissanmaalla ei mahdu maastofillaristi edes mahansa kanssa kääntymään, sovittamisesta puhumattakaan.

JackOja
28.03.2012, 14.57
Toisaalta jos sen tekee intersportissa rikos ei ole yhtä vakava kuin jos sen tekee pyöräilyn erikoisliikkeessä! ;)

...Intersporteissa ... niissä sovittavimen ei ole kovin iso "rikos".

Onko teistä Intersport -yrittäjät jotenkin kategorisesti huonompia ihmisiä kuin he, jotka pitävät polkupyöräilyn erikoisliikettä? :)

Vai mikä teillä oli logiikka?

Intersport-yrittäjä saattaa olla tosi mukava kutsumustyötä meidän kaikkien hyväksi tekevä ihminen ja polkupyöräilyn erikoisliikkeen pitäjä ikävä sadistinen vain omaa etuansa tavoitteleva riistäjäkapitalisti.

Dalmore
28.03.2012, 14.58
Tarkoittanette SUP:n Nokian liikettä. Kissanmaalla ei mahdu maastofillaristi edes mahansa kanssa kääntymään, sovittamisesta puhumattakaan.
Väittäisin että puhutaan Kissanmaan liikkeestä, olen siellä takahuoneessa itsekkin kamoja sovitellut ja liikkeessä hyviä ostoksiakin tehnyt.

frp
28.03.2012, 15.12
Tarkennetaan nyt että minä lainasin ketjua ihan sillä tarkoituksella, että ostankin myös niitä sovitettuja vaatteita. Mutta kun tuntuu, että kaikissa Tampereen putiikeissa on sitä tilaa just ja just kääntymiseen ja valikoima on rajattu johonki yhteen merkkiin ja sitäkin niukanlaisesti. Olisi kiva löytää paikka, jossa oikeasti olisi valikoimaa reilummin, hyvin esilla ja sovitusmahdollisuudet jne. Oikeastaan riittäisi jos joku kertoisi pääkaupunkiseudulta edes sellaisen paikan. Kuka nyt ehtii ristiin rastiin ravata 10 paikkaa testaamassa vaatteita.

JackOja
28.03.2012, 15.18
...ostankin myös niitä sovitettuja vaatteita.

Olet kunnon ihminen :)

Oikeastaan riittäisi jos joku kertoisi pääkaupunkiseudulta edes sellaisen paikan....

No aika pieni markkina-alue tämäkin on (ja oli niistä joku oma ketjukin)... mutta ainakin edes jotakin: Velosport, Fillarikellari, Urheiluaitta, BikePlanet (varauksin)...

villef
28.03.2012, 15.30
Oikeastaan riittäisi jos joku kertoisi pääkaupunkiseudulta edes sellaisen paikan. Kuka nyt ehtii ristiin rastiin ravata 10 paikkaa testaamassa vaatteita.

Hawaii Express Piritassa :)

järppä
28.03.2012, 15.37

Väittäisin että puhutaan Kissanmaan liikkeestä, olen siellä takahuoneessa itsekkin kamoja sovitellut ja liikkeessä hyviä ostoksiakin tehnyt.

Mä olen sovitellut tekstiilejä sekä Kissanmaan liikkeen takahuoneessa, että Nokian liikkeen ...öööh, olisko se nyt sitten... sivuhuoneessa. Olenpa sovitellut varusteita myös Signaturen vessassa. Joitakin kamoja olen sovittanut vasta kotona, kun lähikaupan kanssa vaihto onnistuu tarvittaessa helposti. Jottei menis ihan sivuraiteille, niin toki olen jotain tavaraa myös tilannut rikollisesti nettikaupoistakin tai ostanut ulkomaanreissuilla. Jostain syystä tilatut kamat on yleensä olleet sellaista mitä ei paikallisista ole löytynyt.

Ai niin, jotain Löfflerin pyörävaatetta on ollut ainakin Lielahden Sportiassa, mutta ihan tämän hetken tilannetta en tiedä.

J.F
28.03.2012, 15.48
... niin toki olen jotain tavaraa myös tilannut rikollisesti nettikaupoistakin.

Miten? Varastetulla luottokortilla? ;)

Kemizti
28.03.2012, 15.48
R-Techissä on löffleriä ja pearl izumia ainakin, kyllä siellä sovittaankin pääsee rauhassa kun pyytää vaan..

JohannesP
28.03.2012, 18.06
Itelläni ottaa ainakin omaantuntoon kun miettii miltä itsestä tuntuisi jos joku tulisi sovittamaan ja sanoisi et tilaa ulkomailta. Varsinkin jos myyjä osaa hommansa. Oon kyllä valmis maksamaan kohtuullisen korvauksen siitä, että saan asiantuntevaa palvelua ja sopivat kerralla.
Tosin viime kesänä kävin Lielahden Sportissa kokeilemassa pyöräilykenkiä ja hinta oli 120€ ja B-D:sta sai samat kengät viikossa alennuksesta 80€+postit niin valitsin tilaamisen. Tosin Sportiassa ei ollut edes sopivaa kokoa sillä hetkellä, mutta lisää olisi tullut n. viikossa joten sallin itselleni sen hyvinmielin. Noista kengistä olisin voinut maksaa 100€ jos olisin saanut samantien.

Mlu9
28.03.2012, 22.12
http://www.urheiluareena.fi/tuotteet/pyoraily/ voi käydä sovittamassa ja luulen että eivät suutu jos tilaa verkkokaupasta :P (koska on valmistaja itse) ihan hyvä sovitus koppi ja jos ei ole juuri sellaista vaatetta jota haluais voivat jopa tehdä sellaisen :)

Dalmore
29.03.2012, 10.46
http://www.urheiluareena.fi/tuotteet/pyoraily/ voi käydä sovittamassa ja luulen että eivät suutu jos tilaa verkkokaupasta :P (koska on valmistaja itse) ihan hyvä sovitus koppi ja jos ei ole juuri sellaista vaatetta jota haluais voivat jopa tehdä sellaisen :) Noita urheiluareenan kamoja ei taida pahemmin ulkomaiden nettikaupoista löytyä, voi hyöty jäädä aika minimaaliseksi. Eri valmistajien koot poikkeaa yllättävän paljon toisistaan, toisen XL voi olla toisella XXL.

Ohiampuja
30.03.2012, 08.57
Onko teistä Intersport -yrittäjät jotenkin kategorisesti huonompia ihmisiä kuin he, jotka pitävät polkupyöräilyn erikoisliikettä? :)Vai mikä teillä oli logiikka?
Intersport-yrittäjä saattaa olla tosi mukava kutsumustyötä meidän kaikkien hyväksi tekevä ihminen ja polkupyöräilyn erikoisliikkeen pitäjä ikävä sadistinen vain omaa etuansa tavoitteleva riistäjäkapitalisti.
Tässä oli niin osuva kommentti, että en malta olla tarttumatta tähän.

Tuon kaltaista ajattelua näkee tällä foorumilla aika paljon. Ihan kuin kauppias tai myyjä muuttuisi huonommaksi ihmiseksi kun hän myy myös lenkkikenkiä ja talvella suksia. Vaikka aika moni meistä foorumilaisista taitaa talvisin hiihdellä... :rolleyes:

J.F
30.03.2012, 09.05
Onko teistä Intersport -yrittäjät jotenkin kategorisesti huonompia ihmisiä kuin he, jotka pitävät polkupyöräilyn erikoisliikettä? :)

Vai mikä teillä oli logiikka?

Saatat olla oikeassa! Arvasin että tähän tartutaan. Kieli poskellahan tuon kommenttini heitin. Usein mielletään intersport Keskoksi eikä ajatelle että taustalla on kauppias. Toisaalta taas sympatiat ovat kuitenkin sen pienen pyöräkaupan puolella useammin kuin Keskokauppiaan. Tämä on nyt siis ihan fiilispohjalta.

TuH
30.03.2012, 09.19
Tuon kaltaista ajattelua näkee tällä foorumilla aika paljon. Ihan kuin kauppias tai myyjä muuttuisi huonommaksi ihmiseksi kun hän myy myös lenkkikenkiä ja talvella suksia. Vaikka aika moni meistä foorumilaisista taitaa talvisin hiihdellä... :rolleyes:

Länsimaisella mittapuulla suomalaisten ostovoima on heikko ja kuluttajahinnat Euroopan korkeimmasta päästä. Vähittäiskauppaa hallitsevien Keskon ja S-ryhmän duopoli on iso osa ongelmaa. Intersport kuuluu Keskon imperiumiin. Intersport voisi saada kaiken edellä mainitun anteeksi, jos se edes hinnoittelisi itsensä kilpailukykyisesti, mutta kun ei, jopa Helsingin keskustan tavaratalot saattavat myydä samaa roipetta halvemmalla.

Joten ne lenkkikengät ja sukset ovat pikkuisen sivuseikka...

cyclomiha
30.03.2012, 13.38
R-Techissä on löffleriä ja pearl izumia ainakin, kyllä siellä sovittaankin pääsee rauhassa kun pyytää vaan..

Hienoa, käyn tutustumassa paikkaan. Ja taidan tehdä kaupatkin jos sopivat löytyy ;) Kiitos vinkistä!
http://www.rtechsuspension.fi/conditions.php

tempokisu
30.03.2012, 13.58
Ne taulukot kertoo perseen leveyden vain, eivät ota huomioon maskuliinisen jykeviä reisiäsi niin eihän se ihme että kiristää.

:o oih kiitos kohteliaisuudesta, mutta kyllä mä aika ripakinttu/käsi olen nykyisin ( profiilikuva on vuodelta 2002....) ja vyötärö on se mikä pahiten kiristää. Vaikka lantiomitta on sama kun vyötärö, oon tämmöinen pötkö.

UrheiluAreenassa tosiaan pääsee sovittaan ja hyvin on pääsääntöisesti sujunut tilaukset jos on ollut NAINEN tilausta vastaanottamassa.
Puljun ajohousupehmuke on mulle se yksi ja ainoa sopiva.
josta tulikin mieleen että tarttisin sieltä s- tai xs-koon housut. Jos italialaista housua meinaa, koko on miesten M tai L

PS. Luin tuon koko topicin otsikon vielä asusteiden sovittaminen. Kuitenkin ekassa viestissä mainitaan ensin housut, takki.
Oikeastihan tämmöiset housut, paita, hame,takki, ne on asuja. Asusteita on monot eli kengät, vyöt, hatut, käsineet ja myös tietyllä tavalla korut, elikkä tämmöiset asun "lisät". Asusteiden sovittamiseen ei yleensä erillistä koppia tarvita.

BONK
30.03.2012, 16.35
Itse ainakin käyn paikallisissa liikkeissä sovittamassa kengät ja vaatteet ilman omantunnon tuskia. Jos tarvitsen tavaran heti, niin ostan ja jos on aikaa odotella, niin tilaan halvimman netistä ja kerron ihan suoraan kauppiaallekin, että jos haluat kaupat niin lasket hinnat tälle tasolle tai ostan muualta. Ei se sen kummempaa ole kuin ennenkään, kun käytiin sovittamassa lenkkareita ja ostettiin ne naapuriliikkeestä sitten halvemmalla kun sieltä saatiin parempi tarjous.

Ihan reilu peli.

Jula
30.03.2012, 18.08
Kyllähän se nyt järkikin sanoo, ettei niitä myymälätilavuokria ja myymälähenkilökuntaa, mitkä tekee sen kokeilemisen mahdolliseksi, saa ilmaiseksi. Ei mun mielestä edes reilua yrittää tingata samaan hintaan, kun jostain teollisuusalueen varastorakennuksesta myytäviä tuotteita.

Pekka L
30.03.2012, 18.28
Ihan reilu peli.

Ei välttämättä. Suomessa voi maahantuoja olla se joka ryöstää.
Saksasta saa vähittäiskaupasta tavaraa halvemmalla kuin suomalaisen liikkeen sisäänostohinta maahantuojalta. Tieto.
Onko se reilua vaatia myymään halvemmalla kuin mitä kauppias itse on tuotteesta maksanut?

Aika moukka topikki.

Joenranta
31.03.2012, 13.01
Moro!

Minun on aika siirtyä oikeisiin pyöräilyvarusteisiin (= takki, housut jne.) mutta ongelmana on koko. Netistä tuotteita saa edullisemmin mutta niiden sopivuutta ei voi kokeilla ennen ostopäätöstä.
Niinpä ajattelin että kokeilen kivijalkakaupassa ja tilaan netistä. Ei ehkä reilua kivijalkakauppiaalle mutta sitä ei tällä kertaa lasketa.

Oma kokemukseni on se, että Löfflerin asujen mitoitus on kahta numeroa pienempi normaaliin mitoitukseen verrattuna.En muuten ymmärrä sitä, että muutaman eurona takia käy ensin sovittamassa vaatteita jossain pyöräilykaupassa ja sitten tilaa niitä verkkokaupasta ulkomailta. Jotain moraaliakin pitäisi olla, jos pyöräilyä harrastaa tosissaan.

Kulutin aikaa foorumilla etsien tietoa mutta vastausta ei löytynyt. Etsin jopa UKK:sta mutta eipä löytynyt listaa paikkakuntakohtaisista kivijalkakaupoista.

Kysymys; missä tampereella myydään laadukkaita vaatteita pyöräilyyn (Löffler tms.) ?

Joenranta
31.03.2012, 13.05
Vastaan uudestaan, kun edellä vähän sekoilin.Oma kokemukseni on se, että Löfflerin asut ovat kahta numeroa pienempiä normaaliin kokoihin verrattuna. En ymmrrä, miksi tätyy jossain pyöräkaupassa ensin sovittaa vaatteita ja sitten tilata ne muutaman euron takia ulkomailta. Jotain moraalikain pitäisi olla, jos kerran pyöräilyä harrastaa tosissaan.

Makke
01.04.2012, 09.27
Lielahden Intersportissa näytti olevan Perl izumin vaatteita -50%. Tarkemmin en katsonut, mutta ainakin takkeja, paitoja sekä pitkiä housuja oli rekissä.

BONK
01.04.2012, 12.03
Ei välttämättä. Suomessa voi maahantuoja olla se joka ryöstää.
Saksasta saa vähittäiskaupasta tavaraa halvemmalla kuin suomalaisen liikkeen sisäänostohinta maahantuojalta. Tieto.
Onko se reilua vaatia myymään halvemmalla kuin mitä kauppias itse on tuotteesta maksanut?

Kuules Pekka. Itse yrittäjänä joudun joka päivä tappelemaan kansainvälisiä, paikallisia ja ihan kaikenlaisia yrityksiä vastaan, jotta kauppa käy. Jos meidän firman palvelujen hinta-laatusuhde ei ole oikea, firma menee nurin ja sekin on reilu peli. Aivan samoin, jos nämä fillaripuolen kivijalkakauppiaat (ihan kuten kaikki muutkin yrittäjät) eivät löydä lisäarvoa jolla perustellaan korkeampi hinta niin on täysin oikein, että asiakkaat ostavat muualta.

Tervetuloa markkinatalouteen.

Pekka L
01.04.2012, 22.09
Kuules Pekka. Itse yrittäjänä joudun joka päivä tappelemaan...

On sulla kovaa.:(

jos nämä fillaripuolen kivijalkakauppiaat (ihan kuten kaikki muutkin yrittäjät) eivät löydä lisäarvoa jolla perustellaan korkeampi hinta niin on täysin oikein, että asiakkaat ostavat muualta.

Se on aika monelle kova lisäarvo että se tavara on siinä ja nyt. Itsellekin usein.

BONK
01.04.2012, 23.14
Juu, yrittäminen on tosiaan aika kovaa puuhaa, mutta sen kovuutta en valita vaan toivotan kaiken kilpailun tervetulleeksi. Suosittelen muillekin.

Ohiampuja
02.04.2012, 09.01
toivotan kaiken kilpailun tervetulleeksi. Suosittelen muillekin.
Nyt karkaa hiukan aiheesta, mutta menköön.

Mielestäni kaikki kilpailu ei ole aina tervetullutta. Kilpailu voi olla joskus myös epätervettä, vääristynyttä yms...
itse asiassa kilpailu on aina hiukan vinksallaan ja epäreilua. Jonkun myymälän viereen kaavoitetaan parempi parkkipaikka kuin toisen liikkeen. Toisen kaupan ohitse kulkeva kantatie korvataan uudella moottoritiellä, josta ei pääsekkään enää kaupan pihaan etc. Mutta nämä taitaa olla niitä kilpailutekijöitä... :rolleyes:

cyclomiha
20.05.2012, 13.34
Moi,
Ostin http://www.rtechsuspension.fi/ :n kivijalkakaupasta sovitettuani Löfflerin paidan ja bib housut. Mukaan lähti vielä uudet käsineet ja soittokello jolle on ollut tarvetta oman ja muiden turvallisuuden lisäämiseksi. Takki jäi ostamatta, sellainen Löfflerin GoreTex-malli ja sekin vain koska ei ollut haluamaani väriä saatavilla. Tarvinnee tilata www.bike-discount.de :stä tms.

Olen siis tukenut paikallista yrittäjää, saanko synninpäästön? :)