PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mitä tarvikkeita on kotona syytä olla?

verano
23.03.2012, 14.06
Hei,
mitä pyöräilyyn lliittyviä tarvikkeita ja varaosia on syytä kotona (varastossa) olla.
Nettitilausta tehdessä voisi pakettiin laitattaa vähän enemmänkin (ale-)tavaraa, kun vain tietäisi mitä.

Nufan
23.03.2012, 14.18
Takavaihtajan korvake

Risto Koivunen
23.03.2012, 14.22
Ainakin ulko- ja sisärenkaita kannattaa olla aina varastossa muutama kappale, ettei tarvitse mennä kävellen kaupasta hakemaan uutta kun poksahtaa.

Muutakin kulutustavaraa voi olla hyvä olla varastossa: jarrupaloja, ketjuja, takapakka, ehkä jopa eturattaita. Ylimääräinen jarru- ja vaihdevaijeri voivat myös tulla yllättäen tarpeeseen.

Markku Liitiä
23.03.2012, 14.26
Sisärengas, muutama pinna (etenkin jos kiekoissa on käytetty muita kuin perusperuspinnoja), ketju.

Edit: Prkl kun menin keittämään kahvia, Risto ehti väliin.

JackOja
23.03.2012, 14.38
Kulutustavaran lisäksi kattava valikoima tarvittavia työkaluja. Eikä mitään biltema- tai clas ohlson -"laatua" :)

No jotain pyöränhoitokemikaaleja voi biltemasta hätätapauksessa ostaa.

Jake_Kona
23.03.2012, 14.41
Tuhti, mittarillinen jalkapumppu on ehdoton. Kaikki pyöräilykorj. työkalut tietty, kun sitten ku niit tarttee ei lähikaupungistakaan löydy sellaisia. Itselle käynyt just viime keväänä sillai kun pyörä seisoi 1 1/2 viikkoa parhaaseen sesonkiaikaan :(

tempoilija
23.03.2012, 15.11
Ainakin ulko- ja sisärenkaita kannattaa olla aina varastossa muutama kappale, jarrupaloja, ketjuja, takapakka
Näillä olen itse selvinnyt pääasiassa.

Lisäksi jos on onneton tunari, kannattaa kuluvien osien ohella varastoida myös sellaista tavaraa, jota tulee omaa typeryyttään hukattua ja rikottua; Minun kohdallani tämä tarkoittaa esimerkiksi nopeusmittaria ja niitä käsittämättömän helposti rikki ruuvattavia etulehden kiinnityspultteja, jotka maksavat naurettavat euron kappale.

MacGyver
23.03.2012, 16.36
Varapyörä.

nure
23.03.2012, 16.45
Muutama pyörä ja tavaraa sen verran että saa vielä yhden koottua jos edullinen kiintoisa runko tulee vastaan. Lisäksi kaksi pakillista työkaluja ja monilokero pultteja, nippeleitä ja pikkuroinaa varten sekä se kunnon jalkapumppu ja korjausteline... Noilla pääse mukavasti harrastuksen alkuun...

Jake_Kona
23.03.2012, 17.22
Niin ja lisäksi tarvitaan korjauspukki. Itse asennan renkaiden pyörimissuunnat aina päinvastoin kun pyörä oli/on maassa ylösalaisin. Jopa silloin kun ajattelin ennakoida että "tällä kertaa en laita niitä väärin päin"
Korjauspukilla onnistuu vaihteiston säätäminen helposti. Muuten siitä ei tule juuri mitään.

pinohiiri
23.03.2012, 18.58
Muutama pyörä ja tavaraa sen verran että saa vielä yhden koottua jos edullinen kiintoisa runko tulee vastaan. Lisäksi kaksi pakillista työkaluja ja monilokero pultteja, nippeleitä ja pikkuroinaa varten sekä se kunnon jalkapumppu ja korjausteline... Noilla pääse mukavasti harrastuksen alkuun...

Tähän ei tarttee lisätä enää muuta kuin muutama asennuskalja. Ne on tärkeitä. :)

vema60
23.03.2012, 21.00
Muutama pyörä..
Ja niihin vielä varakeulat, kun odottelee edellisiä huollosta.

Vertti83
23.03.2012, 22.18
Jos työkaluja miettii, niin kunnollinen kuusiokolo-avain-sarja on ehdoton, irtoavaimet on penaalista, myös hyvä "multitool" toimii. Jonkinsortin ketjutyökalu on hyvä olla, mielellään myös repussa kulkeva malli. Siirtoleukapihdit on kätevät.

Jos osia miettii, niin jo mainittujen lisäksi ainakin yksi ylimääräinen vaihdevaijeri on hyvä olla olemassa, sekä ketjuihin "pikalukko", esmes SRAM powerlink.

Nippusiteet ja jesari on käteviä, sekä pakissa että repussa.

Asennuskaljat mainittiinkin, mutta niiden merkitystä ei voi liikaa korostaa... :D

jorma
23.03.2012, 23.14
Kulutustavaran lisäksi kattava valikoima tarvittavia työkaluja. Eikä mitään biltema- tai clas ohlson -"laatua" :)

No jotain pyöränhoitokemikaaleja voi biltemasta hätätapauksessa ostaa.

Sen verran kommentoisin tuohon, että Bilteman ne työkalut, joissa on 10 vuoden takuu, ovat ihan ok. Löytyvät eri hyllystä kuin ne superhalpikset. Mulla on ollut muutaman vuoden työkalusarja auto- ja pyöräkäytössä eikä niissä sanomista ole ollut. Väärinkäytöllähän saa tietenkin kaiken rikki.

Ja mitäkö itse on tarvinnut kotosalla niin ainakin hyvä on olla olemassa:
- Jalkapumppu mittarilla
- Kuusiokoloavaimia
- Knipexit (http://webshop.industriacenter.fi/tuotekuvat/450x450/Knipex_moniotepihti_3.JPG.jpg)
- pari sisäkumia
- rengasraudat (muoviahan ne oikeasti kyllä on)
- Ketjurasvaa
- Rasvanpoistoainetta (citrus degreaser/vastaava)
- varavaijereita jarruille ja vaihteille

Toiset ketjut ja ketjujenkatkaisutyökalu on sitten tarpeen aina välillä, kuluu rattaat sitten tasaisesti.

Jake_Kona
24.03.2012, 00.51
työkaluja:
Tää on hyvä. 18-0sainen työkalupakki.
Saako biltemasta näitä sarjoja jossa on miltei kaikki?
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=40997

Tämä aina mukana 18-osainen pikkutyökalu.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=11318

Vertti83
24.03.2012, 02.19
- rengasraudat (muoviahan ne oikeasti kyllä on)

Ainiin, tällaiset (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=73465), aivan ehdottomat kapineet jos renkaita useinkin vaihtelee. Noilla saa myös polkimet kiinni/auki jos ei oo kuusiokolomallia, ja ne asennuskaljat auki mikäli eivät ole tölkkimallisia... ;)

Harryupp
24.03.2012, 07.28

Jep! Tällä systeemillä homma hoituu. Mulla on myös aina eri tyyppisiä jarru- ja vaihdevaijereita + vaijerinkuorta metritavarana +vähän laakerkuulia 1/4 ja 5/32 kokoa olen myös todennut hyödyllisiksi. Joo se varakeula on tosi hyödyllinen! Nyt olen ajanut sillä pari vuotta kun totesin että maasturi kulki huomattavasti paremmin kevyellä kiinteällä keulalla kuin enemmän painavalla joustokeulalla. ;-)

arctic biker
24.03.2012, 11.53
Nure ja Harry kiteytti homman. Bilteman vaijeripihdit ovat kyllä ihan laadukkaat... Ja kun huomaa että joku avain
uupuu niin hyvä hommata se ennakkoon, toinen 17millinen napa-avain multakin uupui,kohta on, tilasin semmosen 17/18 version, 18milliselle ei nyt tiedossa olevaa tarvetta ole, mutta jos sitten tarvis tulee niin toikin löytyy.
Eikä nuo halpiskokoelmatkaan ihan kuraa toisaalta ole, yhestä 10v sitten ostetusta Lifun satsista on vielä hyötykäytössä monta työkalua. tai vara-avaimina myönnetään...

Kuuskoloavaimet on nykypyörissä sen verran perustyökalu että siinä ainakin kannattaa satsata pikkasen, sitten onkin jo filosofinen kysymys ottaako tommosen multitoolin vai erilliset kuuskolot. Multitooleissa on se hauskuus että mitä enempi siinä on toimintoja niin sen kettumaisempi käyttää. Mullon ollut toistakymmentä vuotta Park toolin 3/4/6 mm kuuskolot ja ristipää ynnä lattaterä, mieluisin ehottomasti. Torxsarja on kanssa pakollinen.
Reppuun Topeakin Mini 20 Pro on mun suositus.

Jake_Kona
24.03.2012, 19.48
Tämä yhdistelmäavain 4-5-6 mm on mainio:)

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=13218

utinkasakka
24.03.2012, 23.07
Kossua ja .........

Juha_H
24.03.2012, 23.41
Vaijerinpää"hatut" joilla estää vaijerin rispaantuminen. Kannattaa tilata pakkiin nippu, kun ei noita muista kuitenkaan hankkia vaiereiden yhteydessä eikä niitä jokapaikasta löydäkään.

Vertti83
25.03.2012, 00.56
Vaijerinpää"hatut" joilla estää vaijerin rispaantuminen. Kannattaa tilata pakkiin nippu, kun ei noita muista kuitenkaan hankkia vaiereiden yhteydessä eikä niitä jokapaikasta löydäkään.

Myös pieni kutistesukka ajaa asian hyvin, ja itseasiassa jopa paremminkin siinäkohtaa jos/kun vaijeria pitää joskus huoltaa/poistaa, kutistesukka kun ei tee mitään jälkeä siihen vaijeriin...

BONK
25.03.2012, 09.09
Tässä vuosien varrella on tuota tavaraa kertynyt pienen polkupyöräkorjaamon verran, joten alkaa hieman olla vaikea perustella jo itsellekin mikä on tarpeellista ja mikä ei, mutta neutraali vastaus on - riippuu kalustosta!

Jokakodin varustukseen kuuluvat pari sisuria, renkaanpaikkaussarja, rengasraudat ja kunnon pumppu sekä tietenkin ihan normaalit meisselit, jakarit ja pihdit sekä voiteluöljyä. Siitä voi sitten lähteä rakentamaan omaa verstastaan, jos intoa piisaa.

Suffeli
25.03.2012, 12.44
http://img3.imageshack.us/img3/9751/indexvw.jpg

mteebee
25.03.2012, 14.27
Maantiepyörään mulla on vain sisureita ja ulkokumi varastossa. Maasturiin on sitten enemmän osia, takavaihtaja on ehdoton. Meni viimekesänä kuukaudessa 2.vaihtajaa rikki ja suomen hinnoilla olisi tullut pirun kalliiksi. Bilteman 10V takuu työkaluja suosittelen minäkin, on olleet autorempoissa mukana ja kytketty iskutyökaluihin kiinni vaikka eivät niihin ole tarkoitettukaan ja silti on pysyneet ehjinä.

Pyöräpummi
25.03.2012, 15.20
Kaikki kuluvat osat on varastoitu sekä niiden vaihtamiseen tarkoitetut työkalut! Mitä enemmän ajaa sitä nopeammin ne tulevat vaihtoon.

Ketju, sisuri, päällirengas, vaijerit/kuoret/crimpit, tankoteippiä, takapakka, asennusvaseliinia ja ketjuöljyä.

Työkalut: Kejuruoska, pakan lukistusmutterin avain, muoviset rengasraudat, ketjunkaisin sekä vaijerin katkaisupihdit. Mahdollisesti iso ja pieni momenttiavain, Kuusiokoloavaimia pieni "multitool" satulalaukkuun sekä huoltopukki.

Maantiepyörässä hyvä minipummu on tärkeä. Ei kukaan avoilla ajava tarvitse jalkapumppua.
Minusta pumppaaminen on hauskaa ja käy hyvästä harjoituksesta. Jos se ei tunnu hauskalta niin sitä suuremmalla syytä tarvitaan "harjoitusta".

Kai sitä jotain unohtu mutta tässä on tärkeimmät.

PHI
25.03.2012, 15.30
...Ei kukaan avoilla ajava tarvitse jalkapumppua.
Minusta pumppaaminen on hauskaa ja käy hyvästä harjoituksesta. Jos se ei tunnu hauskalta niin sitä suuremmalla syytä tarvitaan "harjoitusta"...

Samaa mieltä ehdottomasti. Ei ole mitään järkeä omistaa jalkapumppua, jos ajaa avoilla.
On niin paljon mukavampaa ja helpompaa nylkytttää sillä huulipuikon kokoisella wannabe-pumpulla
ilmaa renkaisiin ja huudella ovenraosta ulkona lähtöä tekeville treenikavereille, että" vielä vähän kestää,
hei ventatkaa...!"

Huh huh.

Lenkillä laadukas minipumppu on elementissään ja tarpeellinen.

Risto Koivunen
25.03.2012, 15.54
Ehkä olen vähän nössö, mutta pidän kyllä jalkapumppua ergonomisesti mukavampana laitteena kuin pientä käsipumppua.

Pyöräpummi
25.03.2012, 16.11
Ehkä olen vähän nössö, mutta pidän kyllä jalkapumppua ergonomisesti mukavampana laitteena kuin pientä käsipumppua.

Se on osaamisesta kiinni! Jos ei halua oppia niin suosittelen siinä tapauksessa jalkapumppua.

Risto Koivunen
25.03.2012, 16.22
Urbaanin legendan mukaan tosi kovat karjut eivät tarvitse minkään sortin pumppua, vaan täyttävät kumit puhaltamalla kuin ilmapallon. [Itseltäni ei kyllä meinaa onnistua edes se ilmapallojen puhaltelu.]

Takaisin aiheeseen, prikkoja eli aluslevyjä kannattaa myös olla kourallinen varalla, eivät paljoa maksa rautakaupassa. Ainakin meikäläiseltä noita tuppaa hukkumaan jatkuvasti.

Rautalangallekin voi olla joskus käyttöä tilapäiskorjauksia varten.

Pyöräpummi
25.03.2012, 16.25
On niin paljon mukavampaa ja helpompaa nylkytttää sillä huulipuikon kokoisella wannabe-pumpulla
ilmaa renkaisiin ja huudella ovenraosta ulkona lähtöä tekeville treenikavereille, että" vielä vähän kestää,
hei ventatkaa...!"

Huh huh.

Ei se noin mene, vaan huudan iloisesti lenkkikavereilleni: "Tarvitseeko kukaan ilmaa". Sitten mielihyvää tuntien nopeasti pumppaan tarvittaessa kaikkien renkaat!

arctic biker
25.03.2012, 16.27
http://i180.photobucket.com/albums/x288/arcticbiker/DSCN1176.jpg

Ja tämä on ihan ehoton

Mohkku
07.07.2016, 07.33
Jos haetaan kohtuu laadukasta työkalusarjaa kotiin satunnaiseen käyttöön ja pitäisi löytyä yleisimmin tarvittavat jutut pyörän purkuun ja kasaamiseen, onkohan tämä kilpailukykyinen vaihtoehto, vai onko parempia tarjolla? Satunnaisen käytön varjolla en biltemasta halpiksia hae, koska työkalujen pitää toimia silloin, kun niitä tarvitaan.

https://www.bike24.de/1.php?content=8;product=66258;menu=1000,185,191;pg c%5B3407%5D=3408;orderby=2

Vai kannattaisiko satsata Shimanon tuotteisiin?

https://www.bike24.de/1.php?content=8;product=4625;menu=1000,185,191;pgc %5B3407%5D=3408;orderby=2

Noiden väliin jää monta vaihtoehtoa. Ainakin pitää löytyä pakan, keskiön ja ketjun käsittelyssä tarvittavat, mutta onkohan jotain muuta tarpeellista, mihin kannattaisi kiinnittää huomiota? Perus kiintoavaimet yms. yleistyökalut löytyy entuudestaan. Yksi vaihtoehto on tietysti hankkia kaikki erikseen, jolloin ei maksa turhista osista. Tuollainen sarja olisi kuitenkin hyvä, jotta tavaroilla olisi oma paikkansa.

VesaP
07.07.2016, 07.42
^Park Toolilta Master tool kit:

http://www.parktool.com/assets/img/product/_productTileLarge/MK-257_001.jpg

Löytyy myös vähän pienempiä kittejä jos heti ei haluu tuommosta laittaa hankintaan.

Mohkku
07.07.2016, 08.06
Juu, tuon hinta lienee nelinumeroinen eli ei ehkä ole ihan paras mahdollinen vaihtoehto minun tarpeisiini.

noniinno
07.07.2016, 08.28
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160707/d78806008aa400b9e8d323993a5922bb.jpg

http://www.superstarcomponents.com/en/shop/mountain/mountain-tools/?page=1&mc_cid=ac61158d49&mc_eid=89f8c6621f

EsaJ
07.07.2016, 08.43
Kyse on enemmänkin, miten haluaa taata, että kalusto pysyy ajokuntoisena. Itselläni on taustalla nuoruusvuosilta pyörämekaanikon ammatti useamman vuoden kokemuksella. Sittemmin olenkin ostanut aina uusien standardien mukaiset työkalut (esim keskiö), mitä olen tarvinnut, että voin huoltaa oman pyöräni itse. Työpöydällä on Park Toolin TS2-2 rihtauspenkki, ketjunkatkoja, 6kolot, torxit, momenttiavaimet, vaijeripihdit, keskiöavaimet yms. Iskareita en enää huolla enää itse, vaan fillariosa saa tehdä kustomoinnit ja huollot puolestani. Mä en luota valitettavasti fillariini kisoissa, jos joku muu on huoltanut / säätänyt sen, kuin yllämainitut tahot.

Itse asiassa sama pätee prätkiinikin. Vain renkaan vaihdot olen ulkoistanut , muuten olen rakentanut ne lähestulkoon ite (koneistamoa on tarvittu osien koneistamiseen) ja huollot teen vain itse.

CamoN
07.07.2016, 11.20
Tuo PRO:n setti näyttää asialliselta, tosin kaikissa valmispaketeissa on se ongelma että helposti tulee maksettua "turhasta" - tuon paketin tapauksessa esim. pinna-avaimista yksi neljästä päässee aktiivikäyttöön ja loput jäänee melkein työttömiksi koko iäkseen. Samasta paketissa on kuvien perusteella myös L-mallin kuusiokolot ja torxit, jotka löytynee jo valmiiksi.

Jos olisin nyt hankkimassa pyörän erikoistyökaluja, sijoittaisin hyviin momenttivarsiin, litteisiin jakoavaimiin, vaijeripihteihin, ketjulukkopihteihin ja ketjunkatkaisutyökaluun. Aina löytyy myös niitä värkkejä jotka täytyy joka tapauksessa hankkia (tai tehdä) erikseen. Esimerkkinä prässäys- ja uloslyöntityökalut.

Jos pidetään tuota Bike24:n valikoimaa edelleen auki ja kuvittelisin että oma työkaluniseinäni olisi tyhjä (ja tietäisin että käyttöä tulee), laittaisin lisää hilloa kiinni ja hankkisin Park Tool AK-2 (https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=163729;menu=1000,185,191;p gc%5B3407%5D=3408;page=1):n. On siinäkin turhaa (pullonavaaja, rullamitta yms.) mutta löytyy mielestäni myös tarpeellisimmat. Eikä joukossa ole mitään leluja.

Hyvä huoltoteline on myös elintärkeä, jota ei edes muista mainita jos sellaisen käyttöön on tottunut. Park Tool PCS-9 ja PCS-10 ovat hyviä.

PedroK
07.07.2016, 13.44
Mulla on tämmönen setti.

http://www.on-one.co.uk/i/q/TOJWTK/jobsworth-shimano-specific-18-piece-cycle-tool-kit

Kaks vuotta sitten kun ostin sen niin maksoi 25,00€. Vaikka on halpa niin ainut sarjasta on antautunut työkalu on ketjutyökalu. Rose on myyny kans samaa settiä eri brändillä aika edullisesti. Tämän lisäksi löytyy teline mallia Biltema, joka on hintaisekseen mun mielestä asiallinen. Sit löytyy Park Toolilta ketjulukkopihdit, kartioavaimet, vaijeripihdit, kunnollinen ketjutyökalu. Pieni momenttiavain 1/4" vääntiöllä ja kuuskolot/ torxit tietty hylsyinä, sekä l- avaimina yms.

Lisäksi perusvaraosia pidän aina käsivarastossa. Vaihtajan korva, vaijerit, kuorikieppi, kuoreen ja vaijeriin tulpat yms.

brilleaux
07.07.2016, 14.07
^Bilteman teline ollu jo kauan, erittäin asiallinen hinta-/laatusuhde.
Muut työkalut on hankittu sitä mukaa kun tarvetta on ilmenny.

Momenttiavaimia on 2kpl, aivan must työkalu fillarihommissa.

PedroK
07.07.2016, 15.03
Tässä on sama teline kuin Biltemassa. Mun on ainakin täysin samanlainen.
http://www.on-one.co.uk/i/q/TOJWSWS/jobsworth-professional-folding-alloy-home-workstand
^Onko sulla tuo malli vai joku vanhempi?

brilleaux
07.07.2016, 15.05
^Juuri kyseinen malli löytyy itseltä.

Viltro
07.07.2016, 15.18
Huoltoteline kyllä ehdoton. Säästää hermoja ja selkää..
Itsellä Park Tool PCS-10 ja pois en antaisi. Ostin vielä kantopussinkin siihen ja olen frendeille ottanut mukaan jos jotain on täytynyt tehdä kun purku ja kasaus vaiheeseen menee ehkä 30s

Momentti avain myös iso apu, ainakin pienissä momenteissa.

Ehkä ensimmäiseksi työkalusarjaksi en ehdottaisin mitään tonnin tai 300e sarjaa kun aika varmasti jää ostamatta.

Ylempänä olikin joku pienempi ja edullisempi setti on onelta joka varmasti alkuun käy vallan hyvin.

akvavitix
07.07.2016, 16.18
Tästä taisi tulla just mun suosikkikeskustelu fillarifoorumissa! Mikään ei ole niin hieno keräilyn kohde, kuin kunnolliset työkalut! :D Mutta piru että on kalliita nää pyöränhuoltotyökalut... Olen nyt ostellut tarpeen mukaan uusia työkaluja; motonetistä hommasin pari viikkoa sitten vaijerileikkurin. Ketjumitan tilasin myöskin juuri, kun tilailin pyörään varaosia. Poikien pyörien huoltoa varten hommasin Biltemasta kammenvetimen ja keskiötyökalun; nuo ovat tosin aika rimpuloita. Muutoin olen pärjännyt hyvin K-prof perustyökalusarjalla. Niin, onhan pyöräsatulassa mukana kulkevasta Topeak Survival Gear Boxista ja rengasmuoveistakin ollut paljon iloa.

Pyöräteline taitaa olla must-hankinta ja lisäksi hankintalistalla on PF30-keskiön irrotustyökalut. Myös ketjuruoska ja rataspakka-avain kuuluvat lähitulevaisuuden suunnitelmiin.

Lottovoiton osuessa kohdalle voi olla, että autotallin seinä täyttyy Park Toolin Master Kitistä. *unelmointia*

Nana
07.07.2016, 17.29
Löytyy kuusiokolosetti, tosiminityökalu, vähän isompi BBB-minimonitoimityökalu, rengasmuoveja ja ruuvareita. Siinäpä ne taitaa ollakin. Sitten läheltä löytyy erittäin pätevä liike, jossa hoidetaan kaikki, mitä ei itse osata.

Mohkku
07.07.2016, 20.43
Tuo PRO:n setti näyttää asialliselta, tosin kaikissa valmispaketeissa on se ongelma että helposti tulee maksettua "turhasta" - tuon paketin tapauksessa esim. pinna-avaimista yksi neljästä päässee aktiivikäyttöön ja loput jäänee melkein työttömiksi koko iäkseen. Samasta paketissa on kuvien perusteella myös L-mallin kuusiokolot ja torxit, jotka löytynee jo valmiiksi.

Jos olisin nyt hankkimassa pyörän erikoistyökaluja, sijoittaisin hyviin momenttivarsiin, litteisiin jakoavaimiin, vaijeripihteihin, ketjulukkopihteihin ja ketjunkatkaisutyökaluun. Aina löytyy myös niitä värkkejä jotka täytyy joka tapauksessa hankkia (tai tehdä) erikseen. Esimerkkinä prässäys- ja uloslyöntityökalut.

Taidan hankkia Pron tuotteita tarpeen mukaan. Niille voi ostaa paikallisesta rautakaupasta pienen pakin, jolloin ne pysyy järjestyksessä, eikä leviä pitkin autotallia paikkaansa etsien. Lisäksi valmiista sarjaa ei voi täydentää, mutta pakkiin mahtuu täydennysosat.

Pron satsista puuttuu ainakin ketjumitta. Momenttiavaimia löytyy kahta kokoa entuudestaan, joten satasella saan hankittua ko. sarjan oleellisimmat palikat.

CamoN
07.07.2016, 21.07
Jos työskentely tapahtuu aina enemmän tai vähemmän samassa paikassa, tämän tapainen työkaluseinä (https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/mr-reikälevy---21kpl-metallipiikit-työkaluseinä#spca) voi olla hyvä sijoitus. Kaikki tärkeimmät kalut aina näkösällä.

VeloGirl
07.07.2016, 21.49
Tuo reikalevyseina on hyvaksi todettu. Kaupalla mekanikko piirsi/jaljitti tyokalujen aariviivat seinaan, jotta porukat osaisivat laittaa kayttamansa tyokalut takaisin paikoilleen.
Taidan tehda saman omaani, vaikkei mun vahaisia tyokaluja just muut kayta kuin Axe ja ma itte.

Hankin ei niin kauan sitten ittelleni Park PRS-21 telineen, ehdottoman hyva ostos.

akvavitix
07.07.2016, 22.23
^Onpas tuo pätevän näköinen vekotin! Joskin perus-standilla ei tartte vaihtaa pyörän asentoa, jos siirtyy etupäästä takapäähän tai päin vastoin.

maalinni
08.07.2016, 08.05

Ite olen käyttänyt pikaliimaa.

Petteri Ellilä
08.07.2016, 09.35
Varaklossit on hyvä olla pakissa siinä tapauksessa ettei satu käyttämään mainstream-merkkiä, juuri sitä mitä LBS:n hyllystä ei löydy.

SSGT-92
08.07.2016, 10.31
Ite olen käyttänyt pikaliimaa.
Jeps,pikaliima jämähtää aktivaattorllla tosi sähäkästi.Tuon kaupallisen tuotteen voi korvata vedellä ja sumutinpullolla.