PDA

Näytä tavallinen näkymä : Fillarin keväthuoltoa Espoossa?

nilakka
16.03.2012, 22.22
Minulla on Atala Underground-merkkinen retkipyörä.Se on ollut minulla noin kuusi vuotta.
Laiskuuttani haluaisin huollattaa sen ajokuntoon ennen kesää.Itse kun en ole haka huoltohommissa. Suunnitelmissa on myös yksi pidempi pyöräretki ensi kesänä.
Mihin Espoossa kannattaisi viedä kys pyörä huoltoon,jotta se kestäisi alkukesän ajelut ja heinäkuussa tapahtuvan noin viikon kestävän retken?

Hirmu paljon en ajele,mutta näin noviisina kyselen,miten toimia.

Tänä keväänä lähden treenailemaan heti kun tiet sulavat kylliksi, jotta retki onnistuisi.

Viime kesänä en ajanut juuri lainkaan,polvivamman vuoksi.Mutta nyt taas polttelee...
Joten vinkkejä hyvästä huoltopaikasta kaivataan. Asun Lähellä Espoon keskusta.

Risto Koivunen
16.03.2012, 22.33
Espoosta löytyy ainakin Kivenlahden pyörähuolto (Kivenlahdessa) ja Sellon pyörä (Leppävaarassa), itselläni ei ole omakohtaista kokemusta kummastakaan. Jos haluaa pyörän huollettua kohtuullisessa ajassa, niin kannattaa kiikuttaa se huoltamolle ennen kuin pahin kevätruuhka iskee päälle.

kenaattori
16.03.2012, 22.39
Kivenlahden pyörähuollosta OK kokemus, komppaan Ristoa että vie nopsaan huoltoon.

HC Andersen
16.03.2012, 22.52
Fillariosa on myös melko lähellä, vaikka sijaitseekin Vantaalla. Liikettä voin suositella varauksetta.

nilakka
16.03.2012, 23.00
On vaan aika kaukana mulle,kun asun Joupinmäessä...Toi Kivenlahti.Missä on Sellon pyörä??
Kiitos tiedoista.
Mutta harkitaan viikonloppu. Täytynee testata,miten Espoon bussit suhtautuvat fillarin kuljetukseen... Näillä jäätiköillä en ajele,itsesuojeluvaisto on liian vahva! Enkä nastarenkaita omista.
Kiitos tähänastisesta!!

Risto Koivunen
16.03.2012, 23.08
Espoon busseista en tiedä, mutta pääkaupunkiseudun junaliikenteessä saa kuljettaa fillaria ilman lisämaksua, lukuunottamatta arkipäivien ruuhkatunteja.

Sellon pyörä löytyy Leppävaarasta osoitteesta Alberganesplanadi 2, melko lähellä juna-asemaa.

nilakka
16.03.2012, 23.17
No jo bongasin! Kiitos tästäkin tiedosta!

tipsu
17.03.2012, 09.04
Busseihin ei ainakaan Helsingissä oteta pyöriä. Kivenlahdessa kävi juuri omat pyörät huollossa, vielä ei ole ajettu, niin en osaa kommentoida muuten. Sekä Kivenlahdessa että Sellon Pyörässä on kyllä kivan oloista henkilökuntaa. Sellon pyörä on siinä Sellon takana juna-asemalta katsottuna.

Hyötypolkija
17.03.2012, 10.19
Ruuhkat ovat tosiaan jo ihan ovella, eli äkkiä pyörät huoltoon, jos haluaa pahimman ruuhkan välttää. Ainakin omassa luottopaikassa(Vantaalan puolella) oli jo hyvinkin vilkasta kuluneella viikolla.

kauris
17.03.2012, 13.09
Friisilästä (Olarista) löytyy myös bikeplanet. Mutta, Jos et uskalla pyörällä ajaa vielä ja bussiin vieminen ei varmaan tosiaan kannata (ja haluat siis kulkea julkisilla), niin Espoon keskustasta (vai olisko Tuomarila Joupinmäkeä lähempänä) junalla mainittuun Sellon pyörään kannattaa varmaan suunnata.

VanhaPate
17.03.2012, 15.19
Espoontorin pyörä löytyy Espoon keskuksesta. Ikkunassa mainostavat pyörähuoltoja mutta kokemusta mulla ei ole.
http://espoontorinpyora.com

Risto Koivunen
17.03.2012, 17.42
Tuo Espoontorin pyörä on kyllä itselleni aivan tuntematon, onko ollut jo pitkäänkin tuolla?

Täytyy myöntää, että aika harvoin tulee noilla nurkilla itse käytyä.

VanhaPate
17.03.2012, 17.50
Onhan se ollut siellä jo vuosia. Liike jää hieman nurkan taakse, se on entisestä Alkosta (nykyisestä Aktia-pankista) vähän Kelan suuntaan. Nykyään siinä kirkkaan vihreät teippaukset ikkunassa ja näkyy paremmin radan suuntaan.

fiber
17.03.2012, 19.04
Tuo Espoontorin pyörä on kyllä itselleni aivan tuntematon, onko ollut jo pitkäänkin tuolla?

Täytyy myöntää, että aika harvoin tulee noilla nurkilla itse käytyä.
Kävin siellä ensimmäistä kertaa pari viikkoa sitten, kun haeskelin maantiefillariin 1,5 mm spaceriä. Heiltä sellainen löytyi ja tuumasin, että hyvää palvelua - siellä rupean huollattamaan ainakin työmatkafillarini. Kotona kuitenkin huomasin, että spacerin halkaisija oli liian pieni. Jos tällainen ei tule mieleen myyntitilanteessa, onko siellä ajatukset aina mukana huollossakaan? Pieni juttu, mutta minulla ratkaiseva ensimmäinen kokemus.

Olisi kiva kuulla onko jollain positiivisia kokemuksia huollattamisesta tuolla.

(tämä ketju pitäisi varmaan siirtää Kaupat-osioon)

kauris
17.03.2012, 20.17
Joo mä jätin tarkoituksella mainitsematta ylempänä viestissäni. Kyllä siellä pyörähuoltoa aina ikkunassa toki mainostetaan.

Kävin siellä kerran etsimässä lyhyempää ja isommalla kulmalla olevaa stemmiä työmatkamaasturiin mutta ei heillä stemmejä tuntunut oikein olevan myynnissä. Espoontorin pyörässä siis. No tapauksesta on jo pari vuotta enkä nyt ihan tarkkaan muista valikoiman laajuuttaa mutta itse jouduin poistumaan tyhjin käsin. Ennen paikalle saattoi muuten opastaa sanomalla, että siinä Alkon vieressä. Vaikka olikin hieman syrjässä, niin tuolla neuvolla kuka vaan paikallinen vastaantulija olisi osannut auttaa perille. No nyt se Alko on toki ollut Entressen aukeamisesta lähtien uudessa paikassa. Huoltoa en ole testannut mutta en varmaan aiokaan. Kyllä ne varmaan kuitenkin peruspyörän sielläkin huoltaa siinä missä muuallakin.

edit: Jaa toi Alko-maininta olikin jo ylempänä.

Coolhand
05.07.2012, 20.22
Mulla on nyt vähän ristiriitaisia kokemuksia Espoontorin pyörästä. Palvelu on ystävällistä, mutta muuten ei mennyt nyt ihan putkeen.

Vein Focuksen CC:ni tuossa viikko sitten sinne huollettavaksi, kun putkelta polkiessa kuului jostain keskiön tienoilta epämääräistä kitinää/kilinää. Epäilin, että vika on keskiössä itsessään, josta heille myös mainitsin. Pari päivää myöhemmin tuli tekstari, että pyörä on valmis noudettavaksi. Hetki sen jälkeen tuli soitto, että ei olekaan. Olivat vaihtaneet sen keskiön, mutta ääni ei ollut kadonnut, joten sanoivat vaihtavansa myös ketjut ja takapakan, jotka kuulemma vaikuttivat kuluneilta (pyörä oli vuosihuollettu pari kuukautta ja alle 400 km aikaisemmin Larun pyörässä, josta se on ostettu ja he eivät kokeneet tarvetta vaihtaa osia). Taas meni pari päivää ja tuli tekstari että pyörä on valmiina. Menin hakemaan sitä, mutta huomasin heti että ääni ei ollut kadonnut. Jätin pyörän huoltoon ja tällä kertaa vaihtoivat vielä polkimet, koska huomasivat niissäkin jotain välystä. Eilen tuli sitten kolmas tekstari, että pyörä on valmiina. Menin tänään hakemaan pyörää ja huomasin, että ääni ei edelleenkään ollut kadonnut. Olin ehtinyt jo maksaa huoltotoimenpiteistä ja osista yli 200€ (alennettu hinta) ja sain hyvitykseksi lahjakortin ilmaiseen vuosihuoltoon turhan osien vaihdon vuoksi. Olisivat myös tarjoutuneet vaihtamaan vanhat osat takaisin, mutta yhdessä totesimme, ettei se ehkä olisi järkevää.

Siinä sitten ihmeteltiin toisen huoltomiehen kanssa, että missä mahtaa olla ongelma ja lopulta hän huomasi, että runko joustaa huomattavan paljon sivusuunnassa. Se on siis tällä hetkellä paras veikkaus viaksi. Laitoin viestiä Larun pyörään, että miten tässä pitäisi toimia ja oletan, että jos runko on kahden vuoden jälkeen tuossa kunnossa, niin se menee takuuseen. Odottelen sieltä vastausta.

Jäi vain mietityttämään, että olisiko sittenkin pitänyt pyytää rahat osista takaisin ja vanhat osat takaisin kiinni, koska jos pyörä menee takuuseen, niin ei kai ne pelkkää runkoa Focukselta mulle (tai siis Larun pyörään) lähetä. Jos tulee pelkkä runko, niin sitten sillä, että maksoin uusista osista ei ole niin väliä, mutta jos saan kokonaan uuden pyörän, niin ne reilut 200€ menivät kyllä ihan hukkaan.