PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyöräilykalsarit

Verska-Vesa
22.02.2012, 19.13
Onko olemassa hyviä pehmustettuja bokserimallisia alushousuja miehille?
Itselläni on sekä Craftin että Royalin kalsarit, mutta kummatkaan ei ole aivan optimaalisia.
Royalit ovat todella epämukavat päällä, paksu pehmuste ulottuu pitkälle eteen, joka aiheuttaa sen että palleille ei ole omaa kivaa paikkaa niinkuin normaaleissa boksereissa, vaan pahimmillaan ne yrittävät mennä kumpikin eri puntteihin ja liimaantuvat hikisiin reisiin. Lisäksi nämä Royalit ovat varsinkin edestä tosi matalat vyötäröltä. Hyvää noissa Royaleissa on se, että pehmuste on etuosaa lukuunottamatta hyvän tuntuinen.
Craftit ovat paljon mukavammat, ne jalassa pystyy jopa kävelemään, koska pehmuste ei ulotu niin eteen. Nämä muistuttaa etumustastaan paljon enemmän normaaleita boksereita, joka on hyvä asia. Tuo pehmuste vaan on niin ohutta tavaraa, että välillä se yrittää imeytyä kaksinkerroin perskannikoiden väliin.

Onko siis olemassa jotain tuolta väliltä? Haluaisin normaaleita boksereita muistuttavat housut, joissa olisi suht jämäkkä pehmuste, mutta vain siellä missä sitä tarvii. En minä pallieni päällä koskaan istu, ei niitä tarvi pehmustaa.
Gorella näyttäisi olevan varteenotettavan oloiset kalsarit, mutta vähän tuo pehmuste näyttää liian tuhdilta etuosasta.
Myöskin ei-kalsarimalliset trikoot voisivat tulla kyseeseen, mutta näyttää siltä että niissä ei ikinä ole omaa "kalukukkaromaista" osastoa sukupuolielimistölle, ja pehmuste on suunniteltu tällaista (http://www.theillyorker.com/2011/07/3rensho-pursuit-frame.html)ajoasentoa silmälläpitäen.

Thundermand
22.02.2012, 19.25
Mites tällaiset (http://www.mavic.com/en/product/apparel/shorts/apparel/Stratos-Under-Short). Ainakin minun mielestä ovat vakuuttavan näköiset ja pehmusteenkin pitäisi olla aika hyvä, mutta ei ole pehmeimmästä päästä.

http://www.bikeradar.com/gear/category/clothing/undershorts-and-short-liners/product/review-mavic-stratos-under-short-09-35239

Risto Koivunen
22.02.2012, 20.37
Itselläni ainoa kokemus pyöräilyboksereista ovat Lidlistä viime keväänä ostetut, jotka osoittautuivat ihan kohtuullisen mukaviksi, halvasta hinnasta huolimatta. Noita ei ole valitettavasti näkynyt vielä uudelleen myynnissä (olivat lyhytaikaista sesonkitavaraa).

TuH
22.02.2012, 20.49
Entäs maastopyöräilyshortsien linerit? Ainakin Foxin ja Oakleyn pöxyjen mukana tulevat pehmustetut irtokalsarit toimivat varsin OK siviilivaatteidenkin alla.

Verska-Vesa
22.02.2012, 21.48
Nuo Mavicit ei näytä kovin lupaavilta, mutta onko jollain käytännön kokemuksia noista?
Shortsien mukana tulevat kalsarit ei nyt auta, kun en ole päällishortsien tarpeessa.

PaH
22.02.2012, 22.16
On noista Maviceista, Stratoksesta ynnä Red Rockista. Ovat hyvejä, jos moisia lisää tartten niin eipä tartte muita
miettiä. Jokusia satoja tunteja siellä alla hieroutuneet. Tsast fain. Takalistot kaikkine ulottuvuuksineen ovat sen verta yksilöllisiä
ettei se mikä yhdelle on perfect sovi toiselle millään, joten kummempaa suositusta en noista anna.

Cycledrophis
22.02.2012, 22.21
Itse olen havainnut parhaiksi henkselittömät pyöräilyshortsit esim. Craft.

Jari

Tomsson
22.02.2012, 22.27
Lidlin kevätmyynnin pöksyt tulee taas kohta toivottavasti. Pitää iskeä ja ostaa ainakin parit. Niukasti kestivät viime kesän muutama tuhat kilsaa maastokihnutusta kunnes kului vaipan reunasta puhki, eli eivät ehkä viimeiset mitä tarvii ostaa mutta olivat mukavat päällä, tai siis alla. Eivät siis maksa ehkä tarpeeksi, kympin taisivat.

Mihail
22.02.2012, 22.49
Itselläni tälläi talviaikana käytössä löfflerin http://www.rtechsuspension.fi/product_info.php?manufacturers_id=325&products_id=6748 tälläinen malli.
Tosin on aika miehekäs pehmuste joka tulee aikas eteen.

lansive
22.02.2012, 22.56
Mikä koko? Mulla on ylimääräisiä Enduran kalsareita (käyttämättömiä) kahdet. Heitä YV jos kiinnostaa.

tunkkireisi
23.02.2012, 00.10
Mikä koko? Mulla on ylimääräisiä Enduran kalsareita (käyttämättömiä) kahdet. Heitä YV jos kiinnostaa.
Onko Enduralla monenkinlaisia kalsareita? Minäkin ostin oikein kahdet ja käyttämättä jää.
Lidlin kalsarit ovat paljon parempia kuin ne harmaat, kostuttuaan lököttävät pussihousut jotka ostin. Armeijan kalsarit vuodelta -85 muistuttavat eniten niitä slogginharmaita hirvityksiä jotka ProBikeKitistä tuli reilulla mutta riittämättömällä aleprosentilla.
Löflerin pöksyt ovat hyviä.

syklopaatti
23.02.2012, 00.26
Itselläni ainoa kokemus pyöräilyboksereista ovat Lidlistä viime keväänä ostetut, jotka osoittautuivat ihan kohtuullisen mukaviksi, halvasta hinnasta huolimatta. Noita ei ole valitettavasti näkynyt vielä uudelleen myynnissä (olivat lyhytaikaista sesonkitavaraa).
Nämä kalsarit on loistavat ja pesevät 10-0 neljänkympin craftit. Pitää taas kytätä millon tulee myyntiin.

IHD
23.02.2012, 10.37
En ole kovin paljon tykännyt noista Mavicin Stratos-linereista. "Vaippaosa" on jotenkin tönkön tuntuinen vaikka joksikin 3D:ksi mainostetaankin . Voi olla että käytön mukaan asettuisivat mutta nyt jäävät kaapin pohjalle useimmiten kun Foxin ja Scotin kalsarit on mukavammat- vähän ohuemmat ja taipuisammat. Varmaan toi mukavuus riippuu myös aika tavalla satulasta, hyvin ahteriin sopiva satula ei kovin paksua vaippista väliin tunnu tarvitsevan.

VesaP
23.02.2012, 16.46
Mitenkäs Castellin housut?

http://www.bobshop.de/en/Brands/Castelli/Men-s/Cycling-underwear/Briefs/CASTELLI-Padded-Briefs-Seamless-black.html

Näyttävät ainakin alushousuilta. Castellilta harvoin mitään täysin kuraa tulee vaatepuolella.

Edit: Toinenkin malli löyty Castellilta:

http://www.bobshop.de/en/Brands/Castelli/Men-s/Cycling-underwear/Briefs/CASTELLI-Boxer-with-pad-black.html

Tuo ensimmäinen peräti saumaton jne. Luulis että on hyvä.

Kemizti
23.02.2012, 16.58
Löffler, ei oikein paljo jääny vaihtoehtoja kun kokeili..

rjrm
23.02.2012, 17.49
Mulla on Lidlin kympin bokserit ja Löfflerin 45e bokserit. Kympin bokserit ovat lämpimämmät, pehmuste on kovempi. Jos niitä tulee lisää, ostan parit varmasti. Löfflerit bokserit toimivat myös, etenkin lämpimämmälle, eli pikkupakkasella ja syyskeleillä. Niiden pehmste johtaa paremmin kosteuden pois. Lidlin boksereissa pehmuste kostuu pallihiestä (TM), jos keli on lämmin. Eli molemmat erinomaisia, mutta vain Lidlin pöksyjä ostan lisää, koska kesällä ajan henkseleillä.

lai
23.02.2012, 19.11
Liiterin kalsareita tuli ostettua 4kpl. Kun ostin viimeiset mitä kaupassa oli, niin yhdet oli ilman pakkausta. Syksyllä ihmettelin kun ne oli jotenkin ahtaat etupuolelta. No tarkemmin kun tutkin niitä, niin siinä kuminauhassa luki ladies. Eli itsellä on kolmet miesten kalsarit ja yhdet naisten mallit. Hyvin toimii, tosin noilla naisten mallellila ei mitään monen tunnin lenkkejä viitsi ajella. Hinta laatu erinomainen.

Jaa löysin linkin noihin:http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-281A9C4E-39730202/lidl_fi/hs.xsl/index_13603.htm

Verska-Vesa
23.02.2012, 20.40
Kai se täytyy sitten odottaa että Lidlin kevätmallisto saapuu kauppoihin.
Noista kaikenmaailman Löfflereistä ja Castelleista näyttää puuttuvan se "kalukukkaro", haluan että pallit pysyy kivasti omassa paikassaan eikä pääse liikaa tekemisiin reisien kanssa. Ne Craftit on tältä osin ihan kohtuullisen hyvät.

Thundermand
23.02.2012, 21.02
Ei tiukoissa pyöräilyshortseissa ja vastaavissa kuulukaan olla mitään kukkaroa. Lopputulos on siis tämänkaltainen (http://www.freethinker.co.uk/wp-content/uploads/2008/08/cyclists.jpg).

Slim_Jim
23.02.2012, 21.23
Mun perseellä ainakin Enduran pyöräilybokserit ovat toimineet hyvin, 4 kappaletta omaan.

Risto Koivunen
23.02.2012, 21.41
Kun ostin viimeiset mitä kaupassa oli niin yhdet oli ilman pakkausta. Syksyllä ihmettelin kun ne oli jotenkin ahtaat etupuolelta. No tarkemmin kun tutkin niitä niin siinä kuminauhassa luki ladies.

Hyvä tietää, että noissa miesten ja naisten malleissa oli jotakin eroja. Tämä tarina kyllä herätti tiettyä hilpeyttä allekirjoittaneessa. :)

Verska-Vesa
23.02.2012, 22.00
Ei tiukoissa pyöräilyshortseissa ja vastaavissa kuulukaan olla mitään kukkaroa. Lopputulos on siis tämänkaltainen (http://www.freethinker.co.uk/wp-content/uploads/2008/08/cyclists.jpg).

No, juuri tuon takia en halua tuommoisia housuja :D
Eikä kenenkään muun mielestä tuommoinen ole kauhean epämukavaa?

Thundermand
23.02.2012, 22.34
Minkäänlaisia mukavuusongelmia ei itselläni ole ainakaan hyvillä shortseilla :)

marco1
23.02.2012, 23.23
Raphan Merino with pad -kalsarit ovat on silloin tällöin tarjouksessa, ostin muistaakseni 25e:llä parit viimeiset. Kesäkuumalla Enduran Singletrackien alla hiostavat liikaa muuten ovat varsin toimivat monessa kelissä.

En ole vielä törmännyt Lidlin pyöräilykalsareita huonompiin ajohousuihin ja mulla on sentään olla jotain vanhoja kuppasia nahkasäämisköjäkin käytössä. Liiterin joka erä on kai erilainen joten voi olla että sattui vaan huono tuuri...

xtrainer80
23.02.2012, 23.46
No, juuri tuon takia en halua tuommoisia housuja :D
Eikä kenenkään muun mielestä tuommoinen ole kauhean epämukavaa?

On, itsekään en tykkää jos vehkeet ovat levällään kuin Jokisen eväät (sen enempää Jokisen eväiden levällään olosta tietämättä). Esimerkiksi oikein löysät boxerit ovat ehdoton nou. Näissä asioissa on kyllä aika vaikea antaa mitään suositusta, anatomiat ja mieltymykset vaihtelee niin paljon.

steelmän
23.02.2012, 23.57
Olen kautta aikain ( eli + 1/4 vuossata) ajellut ajeluni uikkarit ns. alushousuina, joskus kesällä ei muuta edes ole :-) Tuntuvat toimivan, ei hierrä tms, ja näin saa käytettyä muutoin 'kulahtaneita' uikkareita vielä hetkosen.

VesaP
24.02.2012, 14.13
Kyllä se nyt pojat ainakin maantietä on parasta hinkata menemään kun on niin tiukat housut että soi. Ei pääse värkit heilumaan ja valumaan minnekään väärään paikkaan. Sen erittäin pitkän ja paksun mötkäleen voi kääntää vasempaan yläkulmaan niin sillä on siellä tarpeeksi tilaa. Ja välttää punaisia tai valkeita housuja jos pelkää liikaa Cavendish efektiä.

Edit: Tai no, ei nuo näytä mustatkaan housut pelastavan... Jos on iso niin on vaan iso. Reidet siis.

http://cdn2.media.cyclingnews.futurecdn.net/2011/06/22/1/pcy153.lb_cavendish_jw.cavendish015_600.jpg

Markku Liitiä
24.02.2012, 14.45
Miksi täytyisi olla erityiset pyöräilyalushousut? Alle normaalit henkselittömät lyhyet (kylmemmällä kelillä 3/4-pituiset) ajohousut ja päälle pitkät pehmusteettomat windstopper-tyyppiset byysat.

Vai ajatteleeko alkuperäinen kysyjä yhdistää pyöräilykalsongit kesällä lököshortseihin?

Verska-Vesa
24.02.2012, 15.15
Alkuperäinen kysyjä ajatteli pitää pyöräilykalsonkeja ihan kaikkien mahdollisten ajohousujen alla, eli lököshortsien, pitkien lököhousujen, sadekelin kuorihousujen ja toppahousujen.
Normaalit pyöräilytrikootkin kelpais muuten alusasuksi, mutta niissä ei näytä vehkeet pysyvän omalla tontillaan.

Verska-Vesa
24.02.2012, 15.20
Ei tiukoissa pyöräilyshortseissa ja vastaavissa kuulukaan olla mitään kukkaroa. [/URL].
Tähän oikeastaan kaipaisin perusteluita, miksi ei?

Paljon mieluummin poljen pehmusteettomilla perusboksereilla, kuin oikeilla pyöräilyhousuilla missä ei ole mitään omaa pussia omille pusseilleni :D

lansive
24.02.2012, 15.22
Tampereellahan on Urheiluareena (http://www.urheiluareena.fi/tuotteet/pyoraily/), joka on ainakin ennen tehnyt mittojen mukaan vaikka mitä. Jos sieltä kysyisit osaavatko tehdä sinulle sopivat kalsongit munakukkarolla, jos vakiomallissa sitä ei ole. Mainoskuvasta ei oikein saa selvää.

kolistelija
24.02.2012, 15.25
Tähän oikeastaan kaipaisin perusteluita, miksi ei?

Paljon mieluummin poljen pehmusteettomilla perusboksereilla, kuin oikeilla pyöräilyhousuilla missä ei ole mitään omaa pussia omille pusseilleni :D
Minä taas haluaisin kuulla perusteluja sille että tavalliset bokserit pitäisivät tavarat siellä missä niiden kuuluukin olla. Siinä vasta saakin munat ja reidet hangattua verille.

Noita ajokalsareita olen kokeillut jotain Enduran ja Lidlin malleja. Ne ovat jo lentäneet roskiin käyttöjelvottomina. Käytän "kalsareina" tavallisia lyhkäsiä bibsejä, oli niiden päällä jotain tai ei.

Verska-Vesa
24.02.2012, 15.38
Minä taas haluaisin kuulla perusteluja sille että tavalliset bokserit pitäisivät tavarat siellä missä niiden kuuluukin olla. Siinä vasta saakin munat ja reidet hangattua verille.

No ainakin itse käytän tiukan mallisia boksereita, missä on munille ihan oma osastonsa, kas tähän tyyliin:
http://www.binbin.net/photos/tommy-hilfiger/cor/core-blocking-boxer-shorts-by-tommy-hilfiger.jpg

edit: kamalan iso kuva laitettu linkiksi

kolistelija
24.02.2012, 15.44
No ainakin itse käytän tiukan mallisia boksereita, missä on munille ihan oma osastonsa, kas tähän tyyliin:
http://www.binbin.net/photos/tommy-hilfiger/cor/core-blocking-boxer-shorts-by-tommy-hilfiger.jpg

edit: kamalan iso kuva laitettu linkiksi
Tuollaisia minulla on kaappi täynnä. Se ongelma onkin siinä että tuo munapussi pakottaa pallit suoraan satulan ja nivusten väliin kun se väärässä kohdassa. Pelkkä muistikuva siitä tunteesta saa kipua aikaiseksi, auts!

Ehkä minulla vaan on turhan suuret nahakapussit tai jotain, ei vaan toimi ilman kunnon housuja. Tai sitten se johtuu ajoasennosta joka minulla tuntuu aina olevan aika "kireä". Se on ainakin varma että ainakaan omilla fillareillani en pysty ajamaan melkein yhtään ilman kunnon housuja.

sakuvaan
24.02.2012, 16.07
Mulla on enduran harmaita pari pakettia, ajohousuina on lököshortseja ja lököhousuja, toimii, hyvä ja halpa eikä kiristä kasseja.

Sitten kun kassittaa polulla sattuukin vähemmän kun on pehmuste välissä :D

AAJP
25.02.2012, 11.18
Odlo:lla on ainakin ihan toimivia ja hintakin on kohdallaan, ja saapi vielä Suomesta.

van damme
24.07.2013, 13.56
Onko kokemuksia näistä: http://www.bike-discount.de/shop/k1518/a8541/cool-bike-boxer-black.html

Lökäshortsien kanssa ajattelin käyttää. 2-3 tunnin ajon jälkeen alkaa takamusta vähän kolottamaan ja pidemmille ajoille kaipaisi pientä pehmustetta. Kovin paksu tuo pehmuste ei noissa näytä olevankaan.

IncBuff
24.07.2013, 14.12
On. Ainakin oman ahterin kans pelaa tosi hyvin. Tosin mitään hirmu pitkiä lenkkejä ei tuu ajettua vaan 2-3h.

lansive
24.07.2013, 14.13
Onko kokemuksia näistä: http://www.bike-discount.de/shop/k1518/a8541/cool-bike-boxer-black.html

Lökäshortsien kanssa ajattelin käyttää. 2-3 tunnin ajon jälkeen alkaa takamusta vähän kolottamaan ja pidemmille ajoille kaipaisi pientä pehmustetta. Kovin paksu tuo pehmuste ei noissa näytä olevankaan.

Justiinsa tilasin kokeeksi parit. Ensimmäinen ajokerta takana ja pehmuste ei tosiaan juuri pehmusta, vaan lähinnä kai tarkoitettu estämään shortsien saumojen hankaamista. Vajaan kolmen tunnin ajosessio meni noilla ihan hyvin. Käyttötarkoitus minulla tulee olemaan pyöräretkeilyssä, kun koko aikaa ei viitsi pitää oikeita ajohousuja jalassa. Pehmuste on sinänsä mukavan huomaamaton verrattuna vaikka Enduraan jossa selvästi tuntee koko ajan pitävänsä ajokalsareita jalassa.

van damme
24.07.2013, 14.47
Itsekkin ajattelin retkiä varten nuo hommata. Laitetaan tilaukseen :)

arctic biker
24.07.2013, 14.57
Mullon kanssa yhet noita, ohkainen pehmuste ja experimentoin jopa toisten vaippahousujen kanssa... Lansive kertoi olennaisen. Ei pahempi lajissaan.