PDA

Näytä tavallinen näkymä : Isojen poikien, xxl pyöräilyä +100kg

Sivut : 1 2 [3]

DjYdin
19.11.2014, 21.40
Olen 188cm ja 100-115 kg riippuen vuodenajasta.
Olen ajellut Trek fuel ex Seveniä kohta nelisen vuotta ongelmitta. Takajoustona on fox float rp2, joka on käsitellyt painoni oikein hyvin.
Ostin hiljakkoin Wheeler Falcon F20 hiilikuiturungolla, koska satuin saamaan sen erittäin hyvään hintaan. Pyörä on miellyttävä ajaa ja todella kevyt käsitellä mutta takajoustona oleva Dtswiss m210 ei käsittele painoani läheskään yhtä miellyttävästi kuin Trekin fox.
Kysymykseni siis lienee, että voiko dtswissin vaihtaa jykevämpään malliin ja mitä minun tulee ottaa huomioon takajoustoa ostettaessa ja vaihdettaessa. Myös suosituksia merkin ja mallin suhteen otetaan mielellään vastaan.
Saa vastata kuin olisin seitsenvuotias...

Kemizti
19.11.2014, 22.03
Kaksi kysymystä liittyen ylläolevaan:
Trekin joustomatka vs. Iskarin silmäväli
Ja samat mitat toisesta?

Jos vipusuhteet on perssiillään, ei toimi mikään iskari kunnolla..

paskalokki
29.12.2014, 19.45
Palataanpa tänne kaltaisten keskelle, mistä ostatte pitkät ja normaalia isommat miehet bibsinne? Shortsi- tai henkselimalliset, ei löydy mistään.

JKK
29.12.2014, 20.15
Palataanpa tänne kaltaisten keskelle, mistä ostatte pitkät ja normaalia isommat miehet bibsinne? Shortsi- tai henkselimalliset, ei löydy mistään.

Tuolla ne tekee sulle jus sen kokoiset mitkä haluat http://www.urheiluareena.fi . Laatukin oli ainakin ennen ihan ok. Monet huosut ja takit olen tuolta tilannut omilla mitoilla.

Sent from my iPad using Tapatalk

paskalokki
29.12.2014, 21.13
Tuolla ne tekee sulle jus sen kokoiset mitkä haluat http://www.urheiluareena.fi . Laatukin oli ainakin ennen ihan ok. Monet huosut ja takit olen tuolta tilannut omilla mitoilla.

Onko tyyristä, tuleeko laadulla vielä? Haussa siis kesäbibsit, henkseleillä kun kokeilin tänään karvan liian pieniä niin pysyyhän ne silti erilailla päällä kun ilman. Tuo mittataulukkokin on aivan terveisiä XXL-koon miehelle kuka on 190cm pitkä, inseam ja ympärysmitat jonkun tuulennussiman vinkuheinän rungosta.

Mika K
29.12.2014, 21.15
Tsekkaas nyt meneillään olevat PlanetX:n alennusmyynnit. Siellä on ainakin omaan ruhoon sopivia bibsejä edullisesti ja esim. se niiden talon merkin Winter bibsien 3XL koko riittää mun 189cm/105kg ruhoon ja 94,5cm inseamille. Niillä on se rennomman mitoituksen clubman-mallisto ja ne niiden kokotaulukot siellä on aika ok ainakin viime kierroksella, kun jotain sieltä ostin. Kunhan ei sotke niitä sitten niihin italian suunnalta tuleviin kesärätteihin, missä joku 7XL ei tahdo riittää.. :D

lansive
29.12.2014, 21.54
Onko tyyristä, tuleeko laadulla vielä? Haussa siis kesäbibsit, henkseleillä kun kokeilin tänään karvan liian pieniä niin pysyyhän ne silti erilailla päällä kun ilman. Tuo mittataulukkokin on aivan terveisiä XXL-koon miehelle kuka on 190cm pitkä, inseam ja ympärysmitat jonkun tuulennussiman vinkuheinän rungosta.

Ei ole tyyristä ja laatu on ihan priimaa. Omaa kokemusta ei pyöräilykamoista ole, mutta muista heidän tuotteistaan kyllä. Esim. takki 10 cm pidemmillä hihoilla maksoi ihan saman kuin normaalikoot.

JKK
29.12.2014, 22.00
Ei ole tyyristä ja laatu on ihan priimaa. Omaa kokemusta ei pyöräilykamoista ole, mutta muista heidän tuotteistaan kyllä. Esim. takki 10 cm pidemmillä hihoilla maksoi ihan saman kuin normaalikoot.

Sama muistikuva noista hinnoista. On lisäksi aitoa Suomi kamaa, täällä tehty (ainakin ennen oli Tamperelaista käsityötä).

JKK
29.12.2014, 22.00
Katos piru. En kuulu enään tähän ryhmään, 201cm ja 96Kg.

Mika K
29.12.2014, 22.12
Ongelmansa kullakin ja sama tavoite itsellä.. :D

kampiapina
29.12.2014, 23.40
Onkos jengillä muuten mitä talvipyöräilykenkää >=48 koossa? Itse ajelen kesäkengillä ja suojilla, mutta kovimmilla pakkasilla ei riitä.

Kemizti
29.12.2014, 23.57
Spessu defroster @48 löytyy iteltä.. Shimanoa on kans isoja, veikkaan että muillakin merkeillä on..

paskalokki
29.12.2014, 23.58
PlanetX kelpaisi muuten, mutta haluan päästä bibsejä sovittamaan vaikka otatinkin äsken vaikka mimmosta mittaa ittestä noihin kokotaulukoihin. Voisin tiedustella Urheiluareenasta henkselibibsejä, mutta tuntuu, että tuo sivu ei näy itselle oikein tai sitten on vaan paskasti tehty..

http://velosport.fi/verkkokauppa/basics_lyhyet_ajohousut_henkselein_musta-p-48748-79/ Tuossa on yksi 3XL:n malli mitä löytyy kohtuu läheltä ja kohtuu hintaan. Tiedä sitten onko jotain italialaista mallia tai jotain eli "oikeaa kokoa" XL.

edit: 3XL 74e (OVH 150e), laskulla 14 päivää maksuaikaa ja ilmainen palautus. http://www.bikester.fi/384327.html Merkki ei tosin olen tuttu ja ihan hatusta menee tilaus, jos menee.

makton
30.12.2014, 04.30
BD:ssä näyttäisi isoin wölvhammeri olevan 47, tosin kokotaulukon mukaan isoin koko olisi 50. Itellä on shimanon kesätossu 45 ja wölvhammerin kooksi taulukon mukaan tuli 44, ja hyvin on mahtunut villasukallakin kenkä jalkaan.

Itse tilannut bibsit tähän asti suosiolla Saksasta ja UK:sta. Valikoima on niin paljon isompi kuin esim täällä Tampereella noissa suuremmissa kokoluokissa. Kokotaulukoita vain joutuu tuijottamaan hieman tarkemmalla silmällä, varsinkin alkuaikojen 120kg painoissa ollessa, pituutta on onneksi vain 183cm niin lähinnä on ahdistanut vyötärön tienoilta.

Tokihan sitä on kyllä jokunen hutikin tullut ostosten osalta, varsinkin paidoissa, mutta onpahan ainakin ollut jotain päälle pantavaa nyt kun painot on tippuneet 100kg tienoille.

Nelli
01.01.2015, 00.52
Onkos jengillä muuten mitä talvipyöräilykenkää >=48 koossa? Itse ajelen kesäkengillä ja suojilla, mutta kovimmilla pakkasilla ei riitä.
Ukolla on Northwaven Arcticit, koko 49.

Jake_Kona
01.01.2015, 12.26
Wölwhämmerit ovat todella pienikokoisia mitoitukseltaan ja vaikka sellaiset kokoa 50 pyytäisikin tilaamaan niin niitä ei koskaan kuulu. Siispä parempi ratkaisu on Lake 303 joissa on isoa kokoa ja saatavuutta

esma
09.02.2015, 22.47
Tosi asiallinen topikki. Parivuotta meni muissa merkeissä mutta olipas tosi kiva palata foorumia lukemaan kun tälläinenkin tänne oli syntynyt. Mun speksit on jotakuinkin 201/112 tällä hetkellä. Vuosia sitten etsiskelin uutta pyörää ja täältä foorumilta sain hyviä vinkkejä. Sain alle Spessun SJ Comp 29er 23" rungolla. On ollut hyvä ajaa ei-sirkusapinan-pyörällä nyt työmatka-ajoa. Viime kesänä isku sitten maantie kuume kavereiden innostamana ja alkutalvesta tuli ostettua käytetty Red Bull 63cm rungolla. Se tuntu hyvältä. Saksasta tuntuis saavan isompiakin runko kokoja Roselta ja Canyonilta aina 66cm asti. Stadista löyty city pyörää Pelagolta vielä isompanakin 67cm mutta se tuntu jo oikeesti liian isolta. Ainahan se isona miehenä hirvittää kun pyörät painaa alle 10kg että miten ne kestää kun huristelee jossakin 60-70km/h mäkeä alas. Toistaiseksi on kasassa pysy.

Mitä asuihin tuloo niin italot on kyllä aika aerodynaamisia vaikka isointa hyllystä nostaisi. Izumin xxl on ollu aika jees vetää päälle. Talveksi ja viileille keleille hommasin XXL:stä Björnin hiihtopuvun jossa on edessä tuulta pitävää ja takaa harvenpaa. Ainut ongelma noissa hiihto asuissa on että takapuoli ei meinaa kestää. Siksipä oon vetäny päälimmäiseksi kehnot kesä pyöräshortsit ottamaan vastaan kovimmat kulutuksen satulasta. Noissa hiihtoasuissa ja kerrastoissa on kyllä ollu ihan riittävän pitkää lahjetta tarjolla vielä mun 96 haaramitalle. Talvella kun kengissä tai lämpösuojissa kun on korkeet varret niin sekin auttaa mutta uskoisin että muutenkin olisi ihan hyvin menny.

Kengäksi löyty Sidit Mega lestillä koossa 47. Pisteet VeloSportille! Aika monta paikkaa sai kiertää ennenku löytys suoraan hyllystä oikeeta kokoa!

rcta
01.03.2015, 16.45
Nyt pitäisi löytää kestävä takakiekko vannejarruilla cycloon. Painoa ~110kg, ajot ympäri vuoden erilaisilla renkailla, Shimano 10-pakalla. CaadX:n originaalesta katkeilee pinnat, Fulcrum 3 ei meinaa kestää suorana (tiedän, sen painoraja paukkuu yli). Bonusta olisi konelaakerit, mahdollisuus päivittää 11-pakalle, ehkä tubelesskin ja ehdottomasti halpuus houkuttaa.
Soitanko suoraan Hikiälle vai onko valmiita?

makton
02.03.2015, 10.26
Olisiko DT Swiss R23 Spline?

esma
19.03.2015, 08.05
Mulla on open pro kehät ja niissä pinnat laitettu ns. neljän yli jolloin vierekkäisistä rei'istä pinnat menee melkein vastakkaisiin suuntiin. Kaveri joka ne mulle teki on tehnyt vastaavia virityksiä muillekin raskaille kuskeille ja/tai kuormille. Auttaiskohan toi muitakin vanteita kestämään paremmin 110+ kuskia?

esma
19.03.2015, 08.08
Kävin taas nauramassa castellin xxxl mitoitukselle kevät auringon hullaannuttamana. Ei menny päälle ei. Vois ehkä housut riittää 190/90 kokoiselle mut ei 200/110+.

paskalokki
19.03.2015, 09.34
Castellin henkselit bibsit soivat mielestäni aivan täydellisesti päälle, siis mukavuudeltaan, ei esteettisyydeltään. Kokoa 3XL ja itse 190/115. Huippulöyty XXL:stä. Nyt suunitelmissa etsiä maantielle ja maastoon kesäksi soveltuvat ajoshortsit ja paita.

esma
19.03.2015, 09.45
Castellin henkselit bibsit soivat mielestäni aivan täydellisesti päälle, siis mukavuudeltaan, ei esteettisyydeltään. Kokoa 3XL ja itse 190/115. Huippulöyty XXL:stä. Nyt suunitelmissa etsiä maantielle ja maastoon kesäksi soveltuvat ajoshortsit ja paita.

Joo nimenomaan soivat kun päälle sai. :-) Olo oli kuin olis vetäny kovemman luokan kompressio pökät jalkaan. Ei paljoo uskaltannu siinä pyllistellä enää. hehehe. Mut hei onnittelut sulle paskalokki hyvästä löydöstä!

Jake_Kona
31.03.2015, 13.22
Pitää vielä hieman laihduttaa, että saa luvan ostaa (ja rahat tietty) Lauf Carbonara- läskipyörän etuhaarukan
http://www.laufforks.com/lauf-carbonara/

Nummnik1
13.04.2015, 15.13
Moi,

Olen tälläinen raskaansarjan aloitteleva pyöräilijä ja nyt olisi tarkoitus hankkiakunnon pyörä työmatka ajoon sekä lenkkeihin. Mitat ovat 128g/180cm.

Ajo tulisi olemaan suurimmaksi osaksi maantieajoa, mutta olisi mukava jospyörällä voisi mennä soratielläkin. Olenkin katsellut cc-pyöriä, mutta mitäasioita tulisi tarkastaa pyörää ostaessa, kun on tuota painoa hiukan enemmän. Hintaapyörälle saisi tulla noin 1000e.

Olen siis ennen pyöräillyt ihan ”hongkong:n halppis”-pyörillä, mutta tuossa 6kk sitten puraisi pieni kuntoilukärpänen ja olisikin tarkoitus aloittaa pyöräily ihan kunnolla. Juokseminen/hölkkääminenkun rasittaa niveliä todella paljon.

Kaikki vinkit ja neuvot ovattervetulleita.

Koo
28.04.2015, 19.49
Moi,

Olen tälläinen raskaansarjan aloitteleva pyöräilijä ja nyt olisi tarkoitus hankkiakunnon pyörä työmatka ajoon sekä lenkkeihin. Mitat ovat 128g/180cm.

Ajo tulisi olemaan suurimmaksi osaksi maantieajoa, mutta olisi mukava jospyörällä voisi mennä soratielläkin. Olenkin katsellut cc-pyöriä, mutta mitäasioita tulisi tarkastaa pyörää ostaessa, kun on tuota painoa hiukan enemmän. Hintaapyörälle saisi tulla noin 1000e.

Olen siis ennen pyöräillyt ihan ”hongkong:n halppis”-pyörillä, mutta tuossa 6kk sitten puraisi pieni kuntoilukärpänen ja olisikin tarkoitus aloittaa pyöräily ihan kunnolla. Juokseminen/hölkkääminenkun rasittaa niveliä todella paljon.

Tärkein juttu on se, että pyörä sopii sinulle. Pyörät kyllä kestää, ongelma on enemmänkin että sinä kestät cyclon geometrian. Koeaja ehdottomasti.
Itse vaihdoin Cyclostani takapakan, koska matkani on pelkästään suhteellisen tasaista maantielenkkiä ja oli aina vaikeuksia löytää hyvä matkavaihde.
Cyclocrosseissa on yleensä aika isot vaihtelut takapakassa, joka on erittäin hyvä mäkiseen ja aggressiiviseen ajoon.

janne68
29.04.2015, 15.19
Moi,

Mene nyt enskiksi asiantuntevaan pyöräkauppaan.Itse ajelen maasturilla,mutta eiköhän noita cyklojakin ole sun kokoiselle sällille,näin olen ainakin kuullut.Vanteet nyt varmaankin kovilla,mutta tässäkin topikissa on niistä ollut puhetta.Ja unohda nämä hokkarimallit..kokonaan ja heti!

Jake_Kona
24.06.2015, 11.24
Mistähän ,kivijalasta, löytyisi irtohihoja jotka ovat pitkiä noin 60cm ja kyynärpään alapuolelta ympärysmitta 34cm.

TjRx
24.06.2015, 11.39
Itse olen käyttäny vaimon m-koon irtolahkeita. Sopivia ja lämpimiä hihoja ei tahtonut itselle löytyä, ns.semi lämpimät suojat löysin varuste.netistä Salomon merkkiset.

Jake_Kona
24.06.2015, 11.48
^Mahtavaa. Upeeta [emoji3]

akvavitix
24.06.2015, 16.44
Mua vähän hämmentää kommentit tässä topicissa. Itselläni mitat 185/115 ja ajelen Ridley Fenixillä, jossa Fulcrum Racing 7 vanteet. Ulkokumeina Vittoria Rubino Prot 25mm butyylisisureilla; paineet 8,5 baria edessä ja takana. En ole eläessäni kokenut rengasrikkoa - millään ajoneuvolla. Minulta ei ole ikinä katkennut pinnoja. Eipä ole ylipäätään mitään ihmeempiä painoon liittyviä ongelmia ollut. Vähän se Fenix pitää naputusta, jonka epäilen liittyvän runkoputken sisällä kulkevaan vaijeriin; ohjainlaakerin huolsin, eikä naputus liity keskiöönkään. Tänään vasta selvisin, että olen auttamatta ylipainoinen ajamaan Fulcrumin vanteilla.. :D

Vanhalla cressulla ainoa ongelma oli natiseva stongan ja stemmin liitos. Mavicin vanteet eivät myöskään koskaan valittaneet.

pikku-mihkali
24.06.2015, 19.54
Ajeltu Fulcrumin seiskalla ja zerolla, ffwd 4 control versiolla Zippin 303 Firecrestillä maantiellä kaikki kestänyt, paino ollut 95-110 kiloa. Cycloon teetätin 28/32 pinnoituksella Taiwanilaiseen bulkkihiilariin kiekot, hyvin kestää.

Yhtenä mielipiteenä voisi sanoa että "there is no substitute to spokes" , eli aina turvallisempi olo kun pinnoja vähän enemmän kuin joku 16 edessä. Lisäksi riittävä määrä pinnoja auttaa jos sattuu pinna katkeamaan kuten ffwd nelosista joku aika sitten. Onneksi oli control versio jossa 4 pinnaa normaalia enempi, ajelin himaan, uusi pinna ja se kiristämällä saman tien vanne suora eli ei ollut muita pinnoja venyttänyt.

aerosol
22.07.2015, 15.29
Joku jossain kyseenalaisti korkeiden (8bar+) paineiden käyttämisen vaikka massaa olisikin vähän enemmän. En nyt muista oliko jopa jossain tällä palstalla asiasta puhetta. Vaikka korkeat paineet eliminoivat varmasti pinch-flatit tehokkaasti, korkea paine aiheuttaa myös sen että kontaktipinta tiehen on pienempi (= suurempi paine renkaan ja tien välillä), jolloin pienet kivet ja sepelinmurut pureutuvat renkaan läpi helpommin.

Ei ole vielä riittävästi kilsoja tätä väitettä kumoamaan tai vahvistamaan, mutta siirryin ainakin maantiepyörässäni käyttämään edessä 7bar ja takana 7.5bar 23mm kumeilla, eikä ne nyt mitenkään liian pehmeiltä 110-kiloisen kuskin alla tunnu. Kun ei ole tapana ajaa kaikista terävimpiin kulmiin ns. täysiä, niin mahdolliset pinch-flatit eliminoitunevat sillä. Rengasrikko per 500km oli vähän turhan usein omaan makuuni, vaikkei noihin nyt maailma lopukaan. Kaikki vinkit rikkojen vähentämiseen otan kuitenkin vakavasti. Ei kannata muuten myöskään laiminlyödä sepelinmurusten kaivamista pois renkaista aika ajoin.

Puuhis80
20.06.2017, 21.05
Heitämpä oman lusikkani tähän soppaan.

Onko kehitys kulkenut meidän raskaamman luokan pyöräilijöiden tai pyöräilystä haaveilevien osalta eteenpäin näiden kahden vuoden aikana, mitä tämä keskustelu on ollut tauolla?

Olen 192cm ja painokin on 150 kilon kalliimmalla puolella. Onko täysin toivotonta löytää 2000€ hintaluokassa 29er/plussa/läskipyörä, jonka uskaltaa ostaa luottaen sen kestävänkin? Käyttö olisi kuntoilua päällystämättömillä teillä, urilla ja poluilla. Pahemmat paikat ja hyppyyttämisen jättäisin suosiolla kevyempien harteille.

kaiveli82
01.07.2017, 20.29
Näin 175cm ja 135kg itseäkin näät mietityttää mutta olipa kiva taas käydä ajelemassa vajaa 20km vaikka pyörä on rämä. Käytiin päivällä koiran kanssa 10km kävelemässä mikä tuntui kanssa hyvältä vaihteeksi että ehkä tässä kevennytään jos saa ruokailun pidettyä kuosissa. Olisi kyllä hienoa jos saisi enskuussa uuden pyörän alle metsäteille huristeluun.

Roiala
02.07.2017, 09.38
Puuhiksen kanssa samoissa mitoissa ja Fatbikellä rymistelyt, toki niin jotta pahimmissa kivikoissa suosiolla taluttanut. Ei ole vielä kalustovauriota tullut. 29 kanssa tuntuu jotta paljon varovaisempi saa olla mutta kasassa ja vauriotta sekin on pelannut vaikka päässyt kyllä helpommalla eli ei niin pahoja maastoja kuin Kona Wo (tuo Fatbike).

Fat Boy
02.07.2017, 12.05
En usko, että rungon, kiekkojen yms. Osalta tulee ongelmia kestävyyden suhteen, jos ajaa normityyliin. Koska kestää noi aika isoilla ihmisillä vähän hyppyäkin. Vanteet toki saa hajotettua matalilla paineilla helposti.

Voimansiirrosta, etenkin vapaaratas voi olla tiukilla, jos kovasti alkaa runttaamaan. Reilusti yli 100kg kaveri saa kampeen vääntöä jo aika runsaanpuoleisesti. Kaiketi noistakin selviää rahalla.

nih..

BultacoR
02.07.2017, 12.28
Ilmoittaudutaan tähän mukaan.
115kg ylivoimaa josta suurin teho sijoitettu keskirunkoon kuten aidoissa urheiluautoissakin, vääntömomenttia löytyy 1,86m. Ylivoimaa olisi tarkoitus poistaa 15kg kesän aikana että saadaan alamäkien ylivauhdit aisoihin ja ylämäkien polttoainekulutus aisoihin.

Pyörät on valittu kestämään 100+ voimat.

kaiveli82
04.07.2017, 06.33
Tuo fillarointi sujuu vaikka kävely oliskin hieman tuskaa selän takia. Toivottavasti homma jatkuu kohti -50kg eikä lässähdä heti alkuun.

oppes
04.07.2017, 07.50
Tsemppiä vaan kuntoiluun. Kokemuksesta voin kertoa, että pyöräily ON hyvä ja jaloille armollinen tapa kuntoilla. Eihän sillä yksin laihdu (jos tuo on tavoitteena) mutta se tukee erinomaisesti kunnon parannuksessa ja painonhallinnassa. Itse aloitin melko tasan 2 vuotta sitten +130kg painoilla, polvi romuna. Nyt ruokailutottumusten muutoksen ja about 12000 poljetun kilometrin jälkeen tuo 50kg on painosta lähtenyt. Lähtenyt on myös verenpainetauti, alkava kakkostyypin diabetes ja uniapnea. Tilalle tullut hyvä olo, jaksamista, uusi polvi ja hyvä harrastus :) Ite ajattelen, että pelkällä ruokailutottumusten muutoksella en tuota olisi jaksanut tehdä vaikka se tietty pääosassa onkin. Fillarointi antoi hommaan mielekkyyttä ja tunteen oman aktiivisuuden vaikutuksesta. Päivittäin pitenevät lenkit ja huomaamatta nousevat keskinopudetkin motivoivat.

pohjola
04.07.2017, 15.34
ei se pyöräily ainakaan hyvää tee nivelrikkoiselle polvelle noin 2kk en ole polkenu eikä polvi kipuile

oppes
04.07.2017, 15.48
ei se pyöräily ainakaan hyvää tee nivelrikkoiselle polvelle noin 2kk en ole polkenu eikä polvi kipuile

Itellä nivelrikko molemmissa polvissa. Nyt toinen polvi vaihdettu. Pyöräily on vesijuoksun lisäksi ainoa ortopedin suosittelema aktiivi-urheilu. Silloinkin kun en kävelemään pystynyt, pyörällä pääsi liikeelle. :) Liike on paras lääke.

kaiveli82
04.07.2017, 17.25
Mä toivon et pyöräilyn lisääminen kasvattaa motivaatiota olla erossa roskaruuasta ja alkoholista. Tekee aika hyvää myös sille pääkopalle huomata että jaksaa pystyy ja voi. Tässä jo miettii ensimmäistä 100km lenkin yrittämistä.

tchegge_
16.07.2017, 17.24
En tiedä onko tässä keskustelussa mainittu jo, mutta Enduran Hummwee II shortsia saa 4XL koossa. Vaikuttaa kokeilun jälkeen hyvältä, sopii 187/125 vartalolle.

Koon puolesta olen näin nyt kokeiluja tehnyt;

Endura Hummwee 4XXL - Vyötärö ja reiden sopii hyvin, lahkeet aika pitkät.
Pearl Izumi Canyon XXL - Vyötärö hyvä, reidet just ja just sopivat, voisi olla reilumpikin.

Pearl Izumi Divide XXL - hieman ahdas vyötäröltä ja reisistä mutta ajettavissa
Pearl Izumi Summit XXL - Liian pieni vyötäröltä.

kaiveli82
16.07.2017, 17.51
Mistäs noita mahtaa saada isossa koossa?

tchegge_
16.07.2017, 17.56
Rose bikes myi minulle, ja jollain brittikaupalla taisi olla kanssa.

Birchforestgump
01.04.2018, 10.05
Terve, kuinka ultimaattisia nuo pyörävalmistajien kertomat painorajat ovat? Canyonin Dude houkuttaisi itseä, mutta valmistajan maksimipaino on 120kg ja itsellä painoa päivästä riippuen 120-125kg. Tavoitteissa kyllä tiputtaa painoa sinne 105-110 tasolle.

oppes
01.04.2018, 14.18
Terve, kuinka ultimaattisia nuo pyörävalmistajien kertomat painorajat ovat? Canyonin Dude houkuttaisi itseä, mutta valmistajan maksimipaino on 120kg ja itsellä painoa päivästä riippuen 120-125kg. Tavoitteissa kyllä tiputtaa painoa sinne 105-110 tasolle.

Ei kait kukaan voi valmistajien lupauksia muuksi selitellä tai lupailla. Oma kokemus: 2015 painoin 135kg ja halu oli pudottaa painoa. Tutun fillaristin kanssa mentiin kauppaan. Sieltä mukaan tuli tullainen normi fittness-hybridi (hiilarihaarukalla). Kaveri kävi kiekot läpi ja perus-huolsi vekottimen. Sillä aloitin pyöräilyni. Nyt takana vajaat kymppitonni tuollakin fillarilla. Painoa lähtenyt 55kg. Valmistajan suosittelema ajajan "maksimi paino" tuolle pyörälle on 100kg. Yhdet kiekot meni vaihtoon kun laakerit luovutti. Todennäköisesti kuitenkin sen vuoksi että olivat valmistajan jäljiltä liian tiukalla...

Birchforestgump
02.04.2018, 18.50
Ei kait kukaan voi valmistajien lupauksia muuksi selitellä tai lupailla.
Juu ei tietenkään, mutta lähinnä omia kokemuksia haluaisin kuulla, kun itsellä tuo paino on vain "hiukan" tuon painorajan yläpuolella. Ja tietty omalla vastuulla pyöräillään jos ei asianmukaista käyttöä ja painoa yli rajojen.

Roiala
02.04.2018, 19.19
Mulla on reilusti yli painorajojen ja ei toistaiseksi ole ollut ongelmia, olen ajatellut että 120kg on mitoitettu siten että silloin voi rymistellä hyppyjä ja kovaa polkuajoa, vanhempi ja rauhallisempi ja painavampi sitten ajelee rauhalisesti niin kestänee.

Mtx
29.07.2018, 07.41
Alkaa omat neuvot auttamiseen olla vähissä niin kysäistäämpä täältä.
Pyöräilijä: 174cm, 170kg, inseamista ei mitään tietoa.
Pyörä: 27,5” S-koon maasturi alumiinirungolla ja ilmakeulalla, keula toimii suht ok maksimi paineilla, 25% sag.
Ongelma: Olkapää kipuilee ajettaessa (jokunen luksaatio taustalla, lääkäri todennut ettei tarvetta kiristykselle), selkä kipuilee satunnaisesti (painon kanssa ryhti mitä on).

Halu pyöräillä olisi kova, mutta nykyinen fillari ei palvele noiden kipuilujen kanssa.
Millaista pyörää kannattaisi lähteä katsomaan tuon nykyisen tilalle että pyöräilystä tulisi mielekkäämpää? Retkikamelia? Läskiä?
vai voisiko nykyistä pyörää koittaa parantaa vaihtamalla osia?
Nykyisestä pyörästä pidetään koska on kevyt polkea ja rullaa hyvin.

Olkapäätä kiusaa kaikenlainen tärinä mikä ohjaustangosta välittyy. Myöskin ajoasento nykyisellään on hyvin käsien päällä makaava koska keskivartalo ei jaksa kannatella. Ja kyynerpäät ovat ajossa lukossa. Kaikki spacerit laitettu jo stemmin alle.

Roiala
29.07.2018, 14.40
Kokeilemallahan se selviää mutta ehdottaisin kokeilemaan sähköläskiä, etujousitettua ja ainakin itsellä kun tuo ”ylimääräinen” matkassa kulkeva kokemus hieman haittaa polkemista niin laittanut säädettävän stemmin joka ihan pystyyn niin mahtuu jalat paremmin polkemaan. Ainakin oma läskipyörä Jumbo Jim kumeksilla rullaa niin hyvin että joutuu porukka-ajossa jarruttelemaan alamäissä. Pyylevämmälle ukolle kuten minä tuo sähkö taas tuo mukavasti lisää mielekkyyttä kun ylämäetkin pääsee ihan ”tikahtumatta”. Ja mielestäni ehdottomasti sitten keskiömoottorilla oleva jos johonkin sähkäriin päädyt tai ainakin taas se koeajo! Ainakin mulla ktm macina freece on kestänyt kovaakin maastajoa kivikossa kiitettävästi. 27,5 + sen sijaan niin on joutunut vanteitten kanssa pelaamaan vaikka saattaa olla tietty monesta asiasta kiinni. Kummassakin Sunringle vanteet. Mulefutt/duroc.

AValtava
29.07.2018, 14.54
Moi.

Pituuteni on 2m ja paino karvan alle 150 kg.

Ensimmäinen XXL-fillarini oli Spezialed XXL-cross over, mutta sen runko katkesi kolmen vuoden käytön jälkeen.
Spessu hoiti asian esimerkillisesti ja sain Hollannista kokonaan uuden fillarin enkä pelkkää runkoa, koska olivat lakanneet valmistamasta vastaavaa ja siten pystyin pyöräliikkeessä vaihtamaan sen uuden Spessun Genesis Tour de Fer-pyörään.
Koko kuvion puolestani hoiti Bike Company todella hienosti, siitä heille iso kiitos.

Harrastan siis tavallisen viikottaisen fillaroinnin ohella matkapyöräilyä, tosin edellinen kunnon matka oli vuoden 2017 elokuussa kun pyöräilin ensin Tukholmasta Nynäshamniin ja sitten Gdanskista Tallinnaan.
Viisikymppiselle ylipainoiselle se oli kyllä hyvää liikuntaa. ��

Tuo Genesis on teräsrunkoinen kun se Spessu oli alumiinirunkoinen.
Takavanteessani on paksummat pinnat (muistaakseni 2,5 mm) ja niitä taitaa olla 4 kpl enemmän kuin normaalisti.
(Olen tosi huono näissä hifistelyasioissa).
Genesiksen ajo-ominaisuudet ovat todella paljon paremmat kuin sen Spessun, en taida enää koskaan edes harkitakaan uuden alumiinirunkoisen hankintaa.
Mökillä minulla on peruspyörä myös alumiinirunkoinen ja sillä ajaminen on melko tärinärikasta touhua.

Polven nivelrikkoon polkupyöräily on ainoa toimiva ja terveellinen liikuntamuoto. Sen 2017 reissun ensimmäisen viikon jälkeen polvikivut yksinkertaisesti katosivat. Kuntosaliharjoittelu ei auttanut polven ongelmiin oikeastaan lainkaan. Olisi varmaan pitänyt muuttaa sinne kuntosalille että harjoittelusta olisi ollut hyötyä polven kipujen poistoon.

hphuhtin
29.07.2018, 15.04
On läskissäkin (ainakin KTM Macina Freezessä) jonkin verran painoa käsillä, olen samat 174 pitkä ja 17” Macina Freeze on sopiva, mutta käsille tulee painoa. On ollut aikeissa vähän lyhentää stemmiä. Etujousto ja läski rengas auttaa tärinään jonkun verran.

Olisiko kuitenkin vähän pystympi asento parempi. Kysyjä ei sanonut millainen ajaminen on ajatuksissa, jos tasaisella pysytään niin olisikohan sitten sopivia nojapyöriä olemassa?

Marsusram
29.07.2018, 15.13
Olkapäätä kiusaa kaikenlainen tärinä mikä ohjaustangosta välittyy. Myöskin ajoasento nykyisellään on hyvin käsien päällä makaava koska keskivartalo ei jaksa kannatella. Ja kyynerpäät ovat ajossa lukossa. Kaikki spacerit laitettu jo stemmin alle.
Silloin kun keskivartalon lihaksisto ei jaksa kannattaa, niin parasta on nostaa asentoa pystymmäksi kruisailuasennoksi.
Jos on varaa vielä säätää, niin nykyiseen pyörään voisi kokeilla lyhyempää stemmiä ja sopivan tangon taivutuksen kanssa, jotta yltää ohjaamaan nojaamatta painollaan ohjaustankoon.
Myös satulan paikka täytyy hakea niin että sen päällä on tasapainossa, eikä liikaa etunojassa.

Mtx
29.07.2018, 20.52
Kiitoksia kaikille vinkeistä.

Ajoista sen verran että tässä vaiheessa painonpudotusprojektia pysytään mahdollisimman tasaisilla poluilla/teillä. Eli ei mitään metsärymistelyä eikä muutenkaan mitään suuria nousuja olisi tarkoitus vielä lähteä valloittamaan.

Tuota nykyisin pyörän muokkaamista lyhyemmällä stemmillä korkeammalla ohjaustangolla voisi ajatella ensimmäiseksi.
Tuon satulan siirtämisen olisin unohtanut itse täysin. Eteenpäin ilmeisesti pienillä siirroilla?

Nojapyörä taitaa vielä tällä kokemuksella olla ehkä liian uskalias vaihtoehto, vaikkakin sillä ratkeaisi monta ongelmaa.

Pitää siirtää katseet sitten tuonne teräsrunkoisiin retkipyöriin tai vaihtoehtoisesti läskipyöriin. Pelkään pahoin että sähköpyörä taitaa jäädä tässä tilanteessa haaveeksi koska kunnolliseen sähköistettyyn joutuu kuitenkin laittamaan sen yhden ylimääräisen tonnin setelin lisää. Vaikka se kovasti helpottaisi liikkumista ja toisi lenkkeihin pituutta.

Diggeriduu
06.09.2018, 22.28
Tulipahan todettua konkreettisesti pyörälläkin täysi rapakunto. Reilu 5km jollain 90-luvun alun naistenpyörällä ja kokemus oli tappava. Sikisikin ajatus, että löytyisköhän sitä vielä pyöräilystä mahdollisuuksia kunnon kohentamiseen ihan tuon kävelyn kaveriksi.

Olen 174cm / 145kg. Tarkoitus vetää asfalttia. Minkäänlaiselle kivikolle ei ole tarvetta.

Ongelmia tuolta testireissulta: paino käsillä, liian kapeat polkimet, aivan liian kapea satula, vaikea nousta kyytiin. Järkyttävä kipu koko matkan kiveksillä ja paine välilihalla :D

Eli käänteisesti nyt hakusessa pyörä joka olisi sellainen missä paino ei olisi käsillä/ranteilla/kyynerpäillä (ts. pysty?), helpost noustava ikään kuin rungolta satulaan ja kestää tuon 150kg painon.

Otaksun, että nuo polkimet ovat helposti vaihdettavissa leveämpiin kuten satulakin. Näistäkin toki otetaan tietoa ja ehdotuksia vastaan.

oppes
07.09.2018, 19.09
Tulipahan todettua konkreettisesti pyörälläkin täysi rapakunto. Reilu 5km jollain 90-luvun alun naistenpyörällä ja kokemus oli tappava. Sikisikin ajatus, että löytyisköhän sitä vielä pyöräilystä mahdollisuuksia kunnon kohentamiseen ihan tuon kävelyn kaveriksi.

Olen 174cm / 145kg. Tarkoitus vetää asfalttia. Minkäänlaiselle kivikolle ei ole tarvetta.

Ongelmia tuolta testireissulta: paino käsillä, liian kapeat polkimet, aivan liian kapea satula, vaikea nousta kyytiin. Järkyttävä kipu koko matkan kiveksillä ja paine välilihalla :D

Eli käänteisesti nyt hakusessa pyörä joka olisi sellainen missä paino ei olisi käsillä/ranteilla/kyynerpäillä (ts. pysty?), helpost noustava ikään kuin rungolta satulaan ja kestää tuon 150kg painon.

Otaksun, että nuo polkimet ovat helposti vaihdettavissa leveämpiin kuten satulakin. Näistäkin toki otetaan tietoa ja ehdotuksia vastaan.

BTDT. 55kg pudotin ja liikuntaosuuden hoidin fillarila. Homma alkoi sillä, etä kävelin liikkeeseen pyörät tuntevan kaverin kanssa. Hankin mitoilleni sopivan fittness-hybridin. Pyörä edelleen minulla työmatkakäytössä - nyt 10tkm mittarissa:) Eli asento / ergonomia hyvä - helpotti ihan helkkaristi tuota alkutaivalta! Mene asiantuntevaan liikkeeseen ja/tai pyydä apua kaverilta. Paino ei oikeasti ole ongelma (oman kokemuksen perusteella). Kun pyörä ja kiekot on huollettu, niin noilla painoilla voi vedellä huoletta (ainakin itse vedin) ja edelleen samalla vekottimella painellaan...

Diggeriduu
07.09.2018, 19.28
BTDT. 55kg pudotin ja liikuntaosuuden hoidin fillarila. Homma alkoi sillä, etä kävelin liikkeeseen pyörät tuntevan kaverin kanssa. Hankin mitoilleni sopivan fittness-hybridin. Pyörä edelleen minulla työmatkakäytössä - nyt 10tkm mittarissa:) Eli asento / ergonomia hyvä - helpotti ihan helkkaristi tuota alkutaivalta! Mene asiantuntevaan liikkeeseen ja/tai pyydä apua kaverilta. Paino ei oikeasti ole ongelma (oman kokemuksen perusteella). Kun pyörä ja kiekot on huollettu, niin noilla painoilla voi vedellä huoletta (ainakin itse vedin) ja edelleen samalla vekottimella painellaan...

Jos ostit pyörän pk-seudulta, niin viitsitkö vinkata liikettä?

oppes
08.09.2018, 14.12
Jos ostit pyörän pk-seudulta, niin viitsitkö vinkata liikettä? Ostin Lohjalta. Ei jaksa muistaa liikkeen nimeä. Mutta eiköhän nyt fillariliikkeessä missä tahansa osata auttaa. Kuuluu noiden toimenkuvaan :D Pieni hidaste saattaa olla, että (vastuu- ja takuuriitojen välttämiseksi) painorajoja ja alkavat kauppaamaan "vahvistettuja" pinnoja, vanteita ymv... Oma paino oli lähempänä 140 kuin 130 kiloa kun tuola fillarilla aloitin (fillarin ohjeissa kuskin painoraja oli 90kg). Ihan normi alumiinirunkoinen, hiilihaarukkainen fitness hybridi. Kiekotkin 28pinnaiset, ohennetuilla pinnoilla. Hyvin kestivät. Tosin 5000km kohdalla etukiekosta meni laakerit mutta todennäköisesti kartion kireyden vuoksi tai ympärivuotisen ajon / huoltamattomuuden vuoksi. Tärkeintä on huollattaa/tarkistuttaa nuo kiekot heti uutena tai hetken ajon jälkeen. Pinnat oikeaan kireyteen ja kyllä kestää... Toki ehkä kannattaa välttää johonkin jyrkkään rotvalliin tai kuoppaan vetäisemistä +30km/h ... Niin ja pakollinen disclaimer ;) En tietenkään voi tietää / luvata, että jos fillarin valmistaja lupaa fillarin kestävän vain Xkg, niin todellisuudessa se kestää X+50kg :D

Vivve
23.01.2019, 23.25
Maantiekiekoista asiaa. Toisessa ketjussa jo pohdin kiekkopäivitystä ja nyt olis mielessä Mavic Ksyrium Elitet. Mahtaako olla kyllin kestävät painavalle kuskille kun on vain 18/20 pinnoja? Olisko kuitenkin suurempi pinnamäärä turvallisempi valinta?

Oatmeal Stout
24.01.2019, 14.58
Maantiekiekoista asiaa. Toisessa ketjussa jo pohdin kiekkopäivitystä ja nyt olis mielessä Mavic Ksyrium Elitet. Mahtaako olla kyllin kestävät painavalle kuskille kun on vain 18/20 pinnoja? Olisko kuitenkin suurempi pinnamäärä turvallisempi valinta?
Ajelin sellaisilla reilut 10 vuotta painolla 100-110kg, menivät pyörän mukana kuin myin.

teeässä
24.01.2019, 18.22
Itsellä on aksiumit ( joo tiedän, älkää lynkatko) painoa 100+ kiloa ja hyvin ovat kestäneet jo pari vuotta. Edelleenkin suorat vanteet. Kilometrejä kesässä tulee noin 5000.