PDA

Näytä tavallinen näkymä : Tsekkaa maastopyöräilyvideo Nuuksiosta

Miikka84
20.01.2012, 08.46
Moi!

Nyt kun vielä haaveillaan kesäkeleistä metsissä niin käykäähän tsekkaamassa uusi maastopyöräilyvideo Nuuksion kansallispuistosta! Linkki tästä: http://www.youtube.com/watch?v=1xwG204oGdE

Sana vapaa kommentoinnissa!

JackOja
20.01.2012, 09.01
Aika hieno.

Onko tämä nyt ihan virallinen matkailunedistämistahojen (VisitEspoo) "mainos"?

Niille olisi hyvä jonkun kertoa, että Nuuksion kansallispuistossa pyöräily on "kielletty" lukuunottamatta niitä muutamaa tiepätkää :)

Miikka84
20.01.2012, 09.12
Kyllä kyllä, maastopyöräilyn asialla liikutaan, näkisin tämän videon enemmänkin hienon lajin mainostamisella kuin Espoon palveluiden :)

Ja Nuuksiossahan on itse asiassa ihan oivat maastot ja pyöräilyyn soveltuvia reittejä aika kattavastikin...

JackOja
20.01.2012, 09.42
Ja Nuuksiossahan on itse asiassa ihan oivat maastot ja pyöräilyyn soveltuvia reittejä aika kattavastikin...

Siellähän on ihan parhautta. Mutta sallittua se ei ole :)

Siksi on omituista, että tuota jopa mainostetaan... MH ei varmana tykkää :)

Napoleon
20.01.2012, 10.17
Mitä mitä... Onkos tämä nyt jokin virallinen Espoon mainos? Olen ollut itse siinä käsityksessä että tuolla ei paljon pyörällä saisi liikkua. Olisi mielenkiintoista tietää, missä nämä mainoksen reitit ovat.

JackOja
20.01.2012, 10.24
...Olisi mielenkiintoista tietää, missä nämä mainoksen reitit ovat.

Näytti olevan ihan peruspolkuja, joista osa niitä merkittyjäkin reittejä Siikajärvi-Haukkalampi-Kattila -linjan länsipuolella.

J.F
20.01.2012, 10.24
Vedetään tästä sitten se johtopäätös että Nuuksiossa saa ajaa kansallispuiston alueella! Tämähän on loistava uutinen! :D

JackOja
20.01.2012, 10.25
Vedetään tästä sitten se johtopäätös että Nuuksiossa saa ajaa kansallispuiston alueella!

Joo! Jos kerran Miikka84 internetissä sanoo, että se on okei. Se on varmaan joku Espoon virkamies, on sillä päätösvaltaa :)

Niin sen täytyy olla kun tuo video on http://visitespoo.fi etusivullakin!

J.F
20.01.2012, 10.34
Ne ei vaan ole vielä ehtineet kansallispuiston sääntöihin sitä muuttamaan! Edellytän että se muutos sinne kohta tehdään! ;)

jruots
20.01.2012, 10.38
Mukavan näköinen videohan tuo oli. Olikos tuossa muuten Hi5Bikesin Janne ajelemassa hiilari commencalilla, äkkiseltään näytti samalta jantterilta kuin tiskin takana?

J.F
20.01.2012, 10.40
Mukavan näköinen videohan tuo oli. Olikos tuossa muuten Hi5Bikesin Janne ajelemassa hiilari commencalilla, äkkiseltään näytti samalta jantterilta kuin tiskin takana?

Taidat olla oikeassa!

ProSLCX
20.01.2012, 12.52
No ota tuostakin nyt sitten selvää, että missä Nuuksion alueella saa ajaa ja missä ei. Mites se Nuuksion MTB marathonin reitti? Liippaako tuo missään kohtaa itse kansallispuiston alueelle? Ainakin luonnonsuojelualueita siinä hivotellaan todella läheltä, ellei jopa ajeta läpikin jossain kohdin... (sen tarkemmin niitä rajoja tarkastelematta tai pahaa omatuntoa potematta olen tuota käynyt jauhamassa...)

JackOja
20.01.2012, 13.32
No ota tuostakin nyt sitten selvää, että missä Nuuksion alueella saa ajaa ja missä ei....

Kyllähän se tilanne on ihan selkeästi säännöissä & kartassa esitetty @Luontoon.fi. Eipä paljon missään.
http://www.luontoon.fi/retkikohteet/kansallispuistot/nuuksio/harrastusmahdollisuudet/Documents/Pyorailyrajoituskartta.pdf

(sen tarkemmin niitä rajoja tarkastelematta tai pahaa omatuntoa potematta olen tuota käynyt jauhamassa...)

Noin meidän kaikkien kannattaa tehdä! :rolleyes:

Napoleon
20.01.2012, 13.41
Onkos video muka kuvattu noilla merkatuilla sallituilla reiteillä? Voisi kuvitella, että nuo merkatut reitit ovat aika leveäksi jo muodostuneet. Ei ainakaan näytä siltä, että kovin isoja polkuja ajelevat.

JackOja
20.01.2012, 13.45
Onkos video muka kuvattu noilla merkatuilla sallituilla reiteillä? ...

No ei ole... ihan niillä normipoluilla mitä siellä risteilee.

Voisi kuvitella, että nuo merkatut reitit ovat aika leveäksi jo muodostuneet

Merkitty reitti ≠ pyöräilyreitti. Pyöräilyyn sallittuja reittejä ei ole merkitty maastoon, ne pitää tsekata kartasta.

Mutta leveitähän siellä on ne merkityt polut, joilla kulkee ne tuhannet ihmiset kauniilla ilmalla kesäviikonloppuisin*. Niiden lisäksi siellä on paljon muitakin polkuja. Mukavinta on kulkea niidenkin polkujen ulkopuolella.

*mutta pyörällä niillä ei sais MH:n mielestä ajaa kun luonto kuluu.

karhile
20.01.2012, 19.00
No ota tuostakin nyt sitten selvää, että missä Nuuksion alueella saa ajaa ja missä ei. Mites se Nuuksion MTB marathonin reitti?

Marathonin reitti kulki Nuuksiossa vain ja ainoastaan pyöräilylle sallitulla ulkoilutiellä, jossa edelleenkin saa ajaa. Marathonia siellä tosin ajettiin viimeksi muistaakseni v.2008, koska Metsähallitus kielsi kaiketi lasten ulkoiluttajien ja muiden kulkijoiden valitusten:mad: takia kilpailun läpiajon Nuuksion kautta. Itse ajoin jälkipäässä sen verran hiljaa, ettei moni varmaankaan pelästynyt, mutta kärkipään meno on saattanut kauhistuttaa sitäkin enemmän. Sinänsä sääli, koska kyllä ajo Nuuksion kautta oli mielekkäämpää, kuin nykyinen reitti, jossa yksi n.10km:n osuus pyöritään kolme kertaa.