PDA

Näytä tavallinen näkymä : Uusi pyöräilylehti

Pekka L
16.12.2011, 20.57
Mietin laitanko tänne vai yleisiin jorinoihin.
Noh, Juoksija-lehti muisti vuotuisella laskulla ja siinä oli myös maininta heidän kustantamastaan uudesta lehdestä.
Pyöräily + Triathlon on nimi ja ensimmäinen numero ilmestyy maaliskuussa.
Aika vähän tietoa vielä tarjolla, juoksufoorumilla oli maininta asiasta ja Juoksijan sivulta löytyi vain tämä: (rullaa sivu alas)
http://www.juoksija-lehti.fi/Default.aspx?tabid=3018

No, katsotaan mitä tuleman pitää. Lehti keskittyy kai enemmän ko. lajien treenaamiseen ja tapahtumiin jne.
Siksi laitoin tämän tänne.

YT
16.12.2011, 21.17
Tuleeko niille foorumi myös?

Leopejo
16.12.2011, 21.23
Lukijamäärä yli 100 000, väittävät. Painosmäärä 35 000.

Kal Pedal
16.12.2011, 22.26
Lähtökohtaisesti hyvä että Fillari-lehti saa kilpailijan. Odotetaan ja katsotaan mitä tuleman pitää. Juoksija-lehteen kyllästyin kyllä aivan täydellisesti parissa vuodessa- nyt ei ole tullut luettua.

Stags
17.12.2011, 23.50
Ikävä se on Fillari lehden foorumilla haukkua kyseistä lehteä ,mutta itse en ainakaan saa lehdestä mitään irti.Voin kuvitella Jos jollain on samanlainen tilanne kuin Joona Laukan treeni ryhmällä aikanaan ,niin parempaa ohjelman laatijaa ei helposti löydy.

Markku Ahonala
27.12.2011, 21.07
Ciao, kaikille tammikuun loppuun mennessä Giro d´Espoo kuntoajoon ilmoittautuville seuraava tarjous:

http://www.girodespoo.fi/2012/

-Markku-

rjrm
27.12.2011, 21.46
Mihin tahansa harrastelehteen kyllästyy kahdessa kaudessa, ellei ole tekniikkaharrastaja :-)
Ja Vauva-lehteenkin, vaikka se ei harrastelehti olekaan.

Elina81
28.03.2012, 11.11
Mihin tahansa harrastelehteen kyllästyy kahdessa kaudessa, ellei ole tekniikkaharrastaja :-)
Ja Vauva-lehteenkin, vaikka se ei harrastelehti olekaan.

Näin muutaman vuoden pyöräilyä enemmän harrastaneelle tästä uudesta lehdestä oli iloa ja ajanvietettä. On vaikeaa tehdä kaikkia miellyttävää harrastaja/ammattilehteä, kun Suomen kokoisessa maassa yhden ja saman lehden pitäisi vastata sekä vasta-alkajien että lähes ammattilaisten tarpeisiin.

Olen aivan samaa mieltä tuosta Vauva-lehdestä. Itse kolmen lapsen äitinä en saanut lehdestä mitään irti enää kahden vuoden jälkeen, vaikka lapsia tuli lisää. Samat artikkelit pyörii edelleen.

Kal Pedal
28.03.2012, 14.03
Vilkaisin uutta lehteä. Se on selkeästi vähemmän tekniikkapaoinoitteinen kun Fillari. Tämä on minun mielestäni hyvä asia, jonkun toisen mielestä ei. Hyvä on mielestäni myös lenkkireittien esittely, eli keskytytään periaatteessa enemmän itse ajamiseen kun ruuvaamiseen.
Vähemmän hyvää on taas Juoksija-lehdestä tuttujen itsestäänselvyyksien latelu tyyliin "muista juoda tarpeeksi nestettä suorituksen aikana" jne -idiooteillekko näitä lehtiä tehdään?
Taitto on Fillariin verrattuna ilmavaa, ehkä jopa turhan ilmavaa (siinä missä F on turhan tunkkainen) ja muistuttaa Kadens-lehteä.
Tässä lehdessä tavoitellaan kyllä aika pitkälle eri lukijoita kun Fillari-lehden asiakaskuntaa.
Palaan asiaan kunhan numeroita on tullut muutama lisää- yleensä lehtituote kehittyy alussa nopeasti kun ne ideat jotka eivät sitten toimineetkaan (vaikka ideoidessa tuntui toimivan) lempataan.

maantienässä
28.03.2012, 14.10
pitikö tuo lehti tulla ilmaiseksi jossain vaiheessa Juoksijan tilaajille, siis numero tai 2. Muistelenko omiani vai ovatko unohtaneet minut, koska ei ole tullut.

Minä ainakin kaipaisin ihan harjoitteluun liittyviä juttuja (koska olen muista lajeista pyöräilyn pariin tullut), enkä niinkään sitä hifistelyä jota Fillari välineistä kertoo, koska en niistä kuitenkaan ymmärrä mitään. Pyörän saan purettua kyllä mutta en kasattua niin että se toimisi taas.:cool:

MTBwannabe
28.03.2012, 14.27
pitikö tuo lehti tulla ilmaiseksi jossain vaiheessa Juoksijan tilaajille, siis numero tai 2. Muistelenko omiani vai ovatko unohtaneet minut, koska ei ole tullut.

Taitaa tulla Juoksija 3/2012 mukana, eli 13.4.12.

eupa
28.03.2012, 14.31
Laitoin tilaukseen isommin tutkimatta. Saahan tuon sitten peruttua myöhemmin, jos siltä tuntuu. Toivottavasti kehittyisi laadukas lehti, joka voisi omalla sarallaan täydentää Fillari-lehden "hifi-gramma-kuitu-oioioi ku on kevyt" -linjaa.

LJL
28.03.2012, 14.36
Fillari-lehden "hifi-gramma-kuitu-oioioi ku on kevyt" -linjaa.

Enemmänkin Fillari-lehdessä tuntuu nykyään olevan juttuja/vertailuja (alemman) keskiluokan cyclocross-/29"-fillareista… Mutta tosiaan, kilpailu ja vaihtelu ei koskaan ole pahasta, ja toivoisin että välillisesti uusi lehti vaikuttaa Fillari-lehden linjaan monipuolistavasti.

-Lauri

Dille Vallaton
28.03.2012, 15.01
Ostin ja petyin. Lehden nimessähän on riatloni, joten tietysti niin pitääkin olla. Meikäläistä laji ei kuitenkaan kiinnosta ja suhteessa pyöräilyä oli aika aneemisesti.
Taisi muuten olla kautta aikojen koko universumin paras testi. Maantiepyöriä ajettu sisällä ja peräti 5 tuntia. Joka pyörästä oli tekstiä noin kahden rivin verran. Kertokaapa maantiegurut mitä tarkoittaa kun pyörä on kissamainen. Onko se silloin hyvä vaimolle?

wagner71
28.03.2012, 19.10
Tosi hienoa! Lehti näytti olevan jo Prismassa myynnissä, ja Intersportin mainoksen mukaan ensimmäistä numeroa jaetaan ilmaiseksi Intersporteissa ensi viikolla. Kylläpä kannatti tilata etukäteen, ennakkotilaajat saavat lehden ilmeisesti 13.4. eli yli kahden viikon ylimääräinen odotus, tosi kivasti kohdellaan tilaajia!?

apatceh
29.03.2012, 12.33
Hieno tämä uusi lehti. Tykästyin pikaselauksella mutta en raskinut ostaa. Pitää heittää noppa kirjaston puoleen, jospa he tilaisisivat.

Kal Pedal
29.03.2012, 14.28
Vaikka uusi lehti ei kilpaile samoista lukijoista Fillarin kanssa, niin samoista mainostajista kyllä. Eli pitää nyt toivoa että pyöräilyinnostuksen kasvu riittää pitämään kaksi suht laadukasta lehteä hengissä.

Juha Lehtinen
29.03.2012, 17.52
Jos uusi lehti ilmestyy jatkossakin ainoastaan kolme kertaa vuodessa niin luulisi että mitään ongelmaa ei hengissä pysymisestä tule.

Jake_Kona
29.03.2012, 19.06
Kuinka paljon on triatlonistejä (vai onko se nisteja) ;)

Kuitenkin. Ajat ovat uudet ja netti syö paperilehtiä suihinsa. Mitenkä marginaalin marginaali pärjää?

Ohiampuja
30.03.2012, 08.49
Kaupassa selattuna lehti näytti ihan hyvältä.

Tämä tilaajien kohtelu kyllä hiukan kummastuttaa. Ymmärrän sen että lehti tulee kaupan hyllyyn pari päivää ennen kuin postilaatikkoon, mutta viikko kaupalla odottelu tuntuu oudolta...

Ps. Noista marginaaleista. Minusta tuntuu että F-lehden sivulla olevat Janne Lehden unelmaprojektit ovat niitä marginaaleja. Tavallisia triathlonin harrastajia on varmaankin enemmän, kuin noita 10 000 euron pyörän ostajia. :)

M. Ouvinen
30.03.2012, 09.30
Mun mielestä tilaaja on lehdelle sen verran arvokas, että sen pitää saada lehtensä kyllä selvästi ennen irtonumero-ostajaa. Tilaaja on paitsi uskollinen asiakas, myös kannattavampi asiakas. R-kirja ottaa niin paljon välistä, ettei irtonumerolle juuri jää katetta varsinkaan pienillä lehdillä.

Meidän lehdellä tilaaja saa mm. joka kerta ainakin kahdeksan sivua enemmän lehteä.

VesaP
30.03.2012, 09.43
Mun mielestä tilaaja on lehdelle sen verran arvokas, että sen pitää saada lehtensä kyllä selvästi ennen irtonumero-ostajaa.

Vahva +1!

Ei, en tilaa tai osta tätä uuttakaan lehteä, mutta noin yleensä riippumatta lehdestä vahva +1!

järppä
30.03.2012, 10.10
Kuinka paljon on triatlonistejä (vai onko se nisteja) ;)

Laji on kovassa nosteessa maailmalla ja myös Suomessa ...niitä on aika paljon.

En vielä ole uutta lehteä käsiini saanut, mutta ostan heti kun eteen tulee. Jos pidän näkemästäni, niin ostan seuraavankin numeron.

Musashi
30.03.2012, 10.23
Laji on kovassa nosteessa maailmalla ja myös Suomessa ...niitä on aika paljon.

Ainakin Tampereella ja Nokialla tuntuu olevan melkoisesti näitä nistejä.

gallodepelea
30.03.2012, 21.54
Hyvätä vaikutti tämä uusi lehti. Ohjeita aloittelijoille, reittejä, reissu tarinoita ja tietenkin pyörätesti. Enää puuttuu tri-pyörätesti, sellaisen lukisin mielelläni. Toivottavasti molemmat lehdet pärjää jatkossakin, pyöräily on kuitenkin niin suosittu laji että lukijakuntaa varmasti riittää, netti taitaa olla vaan se isoin uhka kaikille lehdille.

Hans Opinion
01.04.2012, 10.31
Ostin ja petyin. Lehden nimessähän on riatloni, joten tietysti niin pitääkin olla. Meikäläistä laji ei kuitenkaan kiinnosta ja suhteessa pyöräilyä oli aika aneemisesti.
Taisi muuten olla kautta aikojen koko universumin paras testi. Maantiepyöriä ajettu sisällä ja peräti 5 tuntia. Joka pyörästä oli tekstiä noin kahden rivin verran. Kertokaapa maantiegurut mitä tarkoittaa kun pyörä on kissamainen. Onko se silloin hyvä vaimolle?

Kysymys on suurissa pyöräilymaissa hyvin tunnetusta käsitteestä, kotimaassa termi tunnetaan huonosti. Kissamainen maantiepyörä lanseerattiin käsitteenä pyöräilykäyttöön Alankomaissa 1900 luvun puolivälissä... taitaa olla vuosipäivä juuri tänään. Nimi tosin johtuu englanin kielisestä sanasta kiss my jne. ja tarkoittaa pyörää joka tarjoaa hyvin pehmeää kyytyytiä nimenomaan ahteri tuntuman suhteen. Hienoa että uusi pyöräilylehti kunnioittaa vanhaa perinteitä nostamalla tämän varsin pätevän pyöräilykäsitteen uuteen eloon.

Matsuma
01.04.2012, 13.16
Kysymys on suurissa pyöräilymaissa hyvin tunnetusta käsitteestä, kotimaassa termi tunnetaan huonosti. Kissamainen maantiepyörä lanseerattiin käsitteenä pyöräilykäyttöön Alankomaissa 1900 luvun puolivälissä... taitaa olla vuosipäivä juuri tänään. Nimi tosin johtuu englanin kielisestä sanasta kiss my jne. ja tarkoittaa pyörää joka tarjoaa hyvin pehmeää kyytyytiä nimenomaan ahteri tuntuman suhteen. Hienoa että uusi pyöräilylehti kunnioittaa vanhaa perinteitä nostamalla tämän varsin pätevän pyöräilykäsitteen uuteen eloon.

On hienoa. Ja sitten me noviisit, jotka emme tunne tätä perinnesanastoa, emme ymmärrä lukemaamme. Tuollaisilla termeillä jos kikkailee, niin voisi myös selittää kirjoittamaansa.

Ihan hyvältä lehdeltä vaikuttaa varsinkin itselle, kun ei tuo maastopuoli niin paljoa kiinnosta. Ja mistä sen tietää, vaikka innostuisi triatlonista jonain päivänä itsekkin. Koskahan Giroon ilmoittautuneet saavat lehtensä?

tipsu
01.04.2012, 13.52

Just just:D Taitaa olla Hansilla oma pyöräilysanakirja... ;)

Jake_Kona
01.04.2012, 13.58
Kalenterista katsoin että on aprillipäivä

LJL
01.04.2012, 14.05
On hienoa.

Siis tänäänhän on tapahtunut vaikka mitä hienoa, kuten esim.:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/04/1521883/suomalaiset-kloonasivat-mammutin---katso-hammastyttava-video

-Lauri

tipsu
01.04.2012, 15.51
Kalenterista katsoin että on aprillipäivä

Näin sitä minäkin tein:)

pesuman
03.04.2012, 16.15
Uusi lehti on selkeästi suunnattu niille lukijoille, joille ei ole täysin selvää SRAMin, Campagnolon tai Shimanon paremmuusjärjestys. Myös lehden testi oli selkeästi maanläheisempi kuin Fillari-lehden vastaavat. Testattiin juuri niitä pyöriä, joita ihmiset oikeasti ostavat. Testin pointti ei ollutkaan syväluodata pyöriä, vaan antaa yleiskuva siitä, missä mennään kun ajellaan 1500 euron fillarilla. Onhan se kiva lukea 5-7000 euron fillareista, kuten 100 000 euron autoistakin, mutta pyörässä se rahallinen panostus ei tunnu niin kongreettisesti kuin autoa ostaessa. Toinen seikka oli minua miellyttävä. Lehdessä ei ollut juttuja maastopyöristä lainkaan. Näin ollen se sopii minulle sisällöllisesti paremmin kuin Fillari-lehti. Kun ei tuo kurassa möyriminen kertakaikkiaan kiinnosta henkilökohtaisesti. Ensinumeron perusteella ei pahaa sanottavaa.

rjrm
03.04.2012, 16.26
Tosiaan! Mä vilkaisin tuota kaupassa, mutten kyllä ostanut. Tuo kurassa möyrimisen puuttumisen takia voisin vaikka seuraavan numeron ostaakin.

Vrad
03.04.2012, 22.03
Silmäilin alustavasti äsken, ja jäi kyllä melkoisen positiivinen kuva. Myös tuntuu että on kohtalaisen "nöösi"-ystävällinen lehti, mikä on hyvä asia mielestäni.. Back to the Basics. Lisäpojot "Suomen hymypojan" Alexander Stubbin kolummista; He got it right!
Hyvä kuva kyllä jäi, ostan seuraavankin kyllä.

Djbottom
04.04.2012, 15.45
Onko tietoa mistä Tampereelta tuon lehden voisi käydä ostamassa?

timpe
04.04.2012, 15.53
Onko tietoa mistä Tampereelta tuon lehden voisi käydä ostamassa?

Akateemisesta löytyy varmasti, itse selailin muistaakseni tuota K-market Nekalan Suurjaossa. Nekalassa asuu ilmeisesti pyöräilyihmisiä, kun siellä on enemmän tarjontaa kuin pienissä ruokakaupoissa yleensä, esim. peloton ja cycle sport -lehdet.

järppä
19.04.2012, 14.40
Tulipa pääsiäislomalla hommattua lehden tuorein numero iltalukemiseksi. Kaikkinensa julkaisusta jäi positiivinen mielikuva, vaikka sisältö oli omaan makuun hieman "kevyttä". Triathlonin harrastajat, aivan aloittelijoita lukuunottamatta, on kyllä melko hankala kohderyhmä jolle on vaikea tehdä kaikkia tyydyttävää lehteä. Tämä tuntuikin suunnatun lajista kiinnostuneille ja harrastusta aloitteleville. Stubbin ja Ilanderin jutut olivat aivan kärkipäätä.

Lehden lukaisi melko nopeasti läpi eikä enää tarvinnut palata kertaamaan juttujen antia. Toisin kuin esim. TriathlonPlus -lehden kanssa, jonka tuorein numero tulee heti saapumispäivänä selailtua pikaisesti ja sitten ajan kanssa luettua juttu kerrallaan, tarkkaan valitussa järjestyksessä. Jatkossa toivottavasti saadaan lukea lisää suomalaisten pro-kisaajien kuulumisista, treenimetodeista ja kisareissuista. Sekä toivottavasti nähdään myös kattava katsaus kotimaisista tapahtumista. Uinnista ja juoksusta olisin kaivannut jotain konkreettista juttua, esim. lajitekniikkavinkkipalsta. Toki ymmärrettävää, että juoksujutut päätyy siihen toiseen lehteen, mutta kyllä sekin on oleellinen osa triahtlonia.

tero76
19.04.2012, 15.14
Mulle tuli nuo molemmat postissa, vaikka en ole tilaaja. Voiko olla, että tuli koska olen triathlonseuran jäsen, vai onko joku tuttu yllättänyt? Vai johtuisiko siitä, että olin mulla oli joskus rinnakkais juoksijalehden kortti. Ok lehtiä molemmat.

HiMa
19.04.2012, 15.30
"Hieman" pisti silmään juttu naisten pyöräilystä. Siitä, että kehittyy paremmin ajaessaan MIESTEN kanssa! Miks näin? Eikö muka voi ajaa itseään kovakuntoistempien NAISTEN kanssa ja kehittyä?

järppä
19.04.2012, 15.45
Mulle tuli nuo molemmat postissa, vaikka en ole tilaaja. Voiko olla, että tuli koska olen triathlonseuran jäsen, vai onko joku tuttu yllättänyt?

Triathlonliiton kautta noita kuulemma tuli jäsenseurojen jäsenille...

järppä
19.04.2012, 15.47
"Hieman" pisti silmään juttu naisten pyöräilystä. Siitä, että kehittyy paremmin ajaessaan MIESTEN kanssa! Miks näin? Eikö muka voi ajaa itseään kovakuntoistempien NAISTEN kanssa ja kehittyä?

Mä en edes pystynyt lukemaan tuota juttua. Jotenkin teennäistä jakaa kuntopyöräilyä mies- ja naislajeihin.

tero76
19.04.2012, 16.24
Triathlonliiton kautta noita kuulemma tuli jäsenseurojen jäsenille...

ok.

Ahven
29.03.2015, 23.00
Lehteä en ole lukenut, joten tähänastiseen sisältöön en voi ottaa kantaa. Ensi numerossa (16.4) on ilmeisesti läskipyöräilystä juttua kun tänään sitä varten otettiin Pirkkolassa läskipyörästä kuvia.

Juha Lehtinen
30.03.2015, 14.28
"Hieman" pisti silmään juttu naisten pyöräilystä. Siitä, että kehittyy paremmin ajaessaan MIESTEN kanssa! Miks näin? Eikö muka voi ajaa itseään kovakuntoistempien NAISTEN kanssa ja kehittyä? Riippuu paljonkin siitä kumpi on paikkakunnalla paremmin toteutettavissa miesten vaiko naisten kanssa pyöräily. Lotta Lepistönkin menestystä saa kaiketi paljolti kiittää siitä että on Porin Tarmon miesten kanssa päässyt aikoinaan treenaamaan, ei ainakaan haittaa tuosta ole ollut.