PDA

Näytä tavallinen näkymä : Lintuvaaran maastolenkit

Antti Kuitto
16.11.2011, 11.13
Moi,

Sivusin aihetta hieman tuolla toisessa topikissa, mutta ehkäpä tälle on fiksua perustaa ihan oma topikki. Lappeenrannasta Lintuvaaraan muuttaneena kaipaan kovasti entisiä porukkalenkkejä, joille lappeenrantalaiset starttasivat/starttaavat aina klo 18.00 tiistaisin ja torstaisin. Näiden lisäksi ajettiin/ajetaan usein muitakin kimppalenkkejä, erityisesti viikonloppuisin.

Lintuvaarassa/Leppävaarassa on ihan varmasti fillariporukkaa jonkin verran, olisiko kenelläkään kiinnostusta tämän tyyppiseen kimppalenkkeilyyn? Olen itse melko kaikkiruokainen lenkkien suhteen, mutta pääpiirteissään voisi lähteä liikkeelle kaavalla: 2-3 tuntia "normaalia" maastoajoa parina päivänä viikossa vakioaikaan ja viikonloppuisin vähän pidempiäkin eeppisiä lenkkejä. Toivottavasti saadaan porukkaa hieman kasaan ja keskustelua aikaan! :)

T. Antti

Edit. En ole itse paikallisten polkujen asiantuntija, eli vähän pidempään mestoilla asuneita olisi hyvä saada mukaan.

VPR
16.11.2011, 12.40
Lintuvaaran ja Leppävaaran rajalla asustellaan. Tällä hetkellä löytyy vain krossari jolla on hieman hankaluuksia teknisillä pätkillä, mutta ensi vuonna olisi tarkoitus hankkia kunnon maastopyörä. Pidetään ketju seurannassa. :)

Antti Kuitto
16.11.2011, 13.11
Talvisin voin kyllä lähteä mukaan krossarilenkeillekin, vaikka en krossaria omistakaan. Kyllä maasturillakin sen verran vauhdissa kestää. :)

juu-zo
16.11.2011, 15.22
Itse asuin kesän konalassa ja tuli silloin tällöin käytyä espoon puolella polkemassa. Hyviä polkuja siellä. Tällä hetkellä asustelen myyrmäessä joten voinen hyvin edelleen lähteä sinne päin kimppalenkeille jos vetäjiä ja suunnannäyttäjiä on. Itse en vielä niin hyvin tuota seutua tunne.

hiisi
16.11.2011, 15.37
Leppävaarassa 5 vuotta aikoinaan asunut ja jonkin verran seudun poluilla fillaroinut. Mielestäni paremmat paikat fillaroinnille kuin "Helsingin keskuspuistossa". Jos porukkaa ja vetäjiä ois lähdössä ajelee niin voisin liittyä joukkoon.

Antti Kuitto
16.11.2011, 15.38
Piti hieman editoida tuota omaa aloitusviestiä, eli en ole itsekään paikallisten polkujen spesialisti... :(

Mikha
16.11.2011, 15.38
Täällä kanssa yksi lintuvaaralainen. Periaatteessa olisi kiinnostusta, mutta aika tuppaa olemaan kortilla töiden ja opiskeluiden takia aina ensi kevääseen asti.

Hieman olen tänä syksynä käynyt lähiseudun polkuja ajelemassa, mutta aika nöösi vielä näissä maastokuvioissa. Hyviä reittejähän seudulta löytyy runsaasti. Täytyy katsoa, jos joskus ehtisi mukaan. Mikäli siis pysyn kyydissä.

ISO-O
16.11.2011, 15.42
www.mtbcf.net
exmex jos seuraa ajoon kaipailee:)

Antti Kuitto
16.11.2011, 15.48
Mtbcf oli tosiaan jo tiedossa varsin hyvin, mutta voisi olla fiksua saada aikaan porukkalenkkisysteemit, mitkä eivät vaadi liittymistä mihinkään seuraan tai vastaavaan. Lappeenrannassa tämä on ainakin toiminut varsin mainiosti ja porukka on viihtynyt lenkeillä.

Human Traffic
16.11.2011, 15.51
On noita Leppävaaran urheilupuiston polkuja tullut kerran jos toisenkin veivattua. Yllättävän moiset korkeuserot löytyy kohtuu pieneltä paikalta, hyviä polkuja on. Nykyisin siellä enää harvemmin tulee käytyä, kun hgin keskuspuisto on kiven heiton päässä. Joskin kävin pyörimässä Leppävaaran poluilla noin viikko sitten, kyllä siellä muitakin tulee vastaan.

Olen ihmetellyt miten espoolaisilla ei ole ollut ennen mitään maasto porukka-ajo viestiketjua. Voisin joskus mukaan tulla, tosin vahvasti epäilen, että ketjun aloittajan vauhti on minulle aivan liian kovaa..

mutanaama
16.11.2011, 17.02
50/60 threadissa ollaan aika aktiivisia porukkalenkkien suhteen. Liittymistä ei tarvitse, mutta saat ikuisen setäleiman, eikä kukaan ota enää tosissaan. Tänään lähtö kello 17:00 pitkäkosken ulkoilumajalta hissuttelevalle pimeälenkille.

p-olkisin
16.11.2011, 17.09
Talvisin voin kyllä lähteä mukaan krossarilenkeillekin, vaikka en krossaria omistakaan. Kyllä maasturillakin sen verran vauhdissa kestää. :)

Varo mitä suustasi päästät ;)

Krossarilenkit skippaan muuta maastoon voin lähteä. Koska mennään? Mä voin toimia oppaana, ikinä en ole siellä ajanut. Eiku kerran joskus ehkä noin 6 vuotta sitten.

p-olkisin
16.11.2011, 17.10
...saat ikuisen setäleiman, eikä kukaan ota enää tosissaan... Sopii Antin Veteraani statukseen!

rhiisto
16.11.2011, 18.05
Mä voisin huomenna to lähteä lenkille. Olen kyl käynyt leppävaaran metsässä ajelemassa, mut en kyl mikään suurtietäjä väitä olevani, että jos joku tarkemmin mestat tietävä tulisi messiin niin bueno.

Olisko paikka ja aika sellon pyörän edestä klo 18. Tämä ainakin mun puolesta toimii.

Antti Kuitto
17.11.2011, 14.24
--> p-olkisin, pysyhän siellä Rajamäellä nyt vaan kiltisti.. ;)

Tänään torstaina en pääse itse lenkille, mutta entäpä viikonloppu?

Hannu S
17.11.2011, 15.45
Kyl kai sitä voisi joskus lähteä lenkille, tässä aika vieressä asun kuitenkin. Tiistait on mulle aika huonoja, torstait parempia. Ja kyllä, pystyn ihan helposti edelleen eksymään leppävaaraan poluille vaikka on niitä nyt aika paljon ajeltu :)

p-olkisin
17.11.2011, 22.02
Ei pääse viikonloppuna ku ollaa menos mökkeilee MeriTeijoo. Seuraavalle lauantaillekin on kai kaavailtu kai Teemun toimesta jotain.

juu-zo
17.11.2011, 22.30
Jos huomiselle joku on lähtemässä vetäsemään lenkkiä niin voisin mahdollisesti tulla mukaan. Oikeastaan mihin kellonaikaan tahansa sopii. Koko päivä auki.

Antti Kuitto
18.11.2011, 11.24
Oisko huomenna startti klo 09.00 esim. siitä Leppävaaran vanhan ostarin parkkikselta tai Lintuvaaran Alepalta? Lenkin speksit voisivat olla seuraavat: ajoaika joku 3 tuntia, maastossa, ei kauheaa vedätystä. Sunnuntaina meinasin ajaa vähän pidempään, mutta aikataulusta en osaa vielä sanoa tarkemmin, todennäköisesti heti aamupäivästä silloinkin.

Antti Kuitto
18.11.2011, 23.53
Lupaakin sen verran vesisadetta aamulle, että täytynee siirtää lenkki iltapäivälle, kellonaika tarkentuu hieman tuon kelin mukaan.

Maik
19.11.2011, 11.49
Kannatusta tiistai/torstailenkeille. Olin ensikertaa Leppävaaran metsissä tällä viikolla ja hyvää polkua näyttää oleva vähintään riittävästi.
Parituntia on minusta sopiva lenkin pituus viikolla. Tuikkukin palaa yhdellä akulla suurin piirtein saman ajan. Koska aloitetaan, ensi viikolla?

Antti Kuitto
19.11.2011, 22.07
Oisko huomenna lenkille lähtijöitä aamusta? Kevyttä maastoajoa kolmisen tuntia?

VPR
08.06.2012, 23.17
ensi vuonna olisi tarkoitus hankkia kunnon maastopyörä
Tänään tuli maasturi, koska aloitetaan lenkkeily? :)

sakuvaan
09.06.2012, 18.24
ohan tuol ajettu jo monta viikkoa? välillä keskuspuistossa on ollu jopa ruuhkaa

VPR
13.06.2012, 20.57
On varmaan ajettu itekseen mutta puhe olikin porukkalenkeistä ja nimenomaan täällä organisoiduista.

cmas
29.06.2012, 11.33
Ajoseuraa kyllä kaipailisi. Asustan Leppävaarassa, mutta kaikki ajopaikat tältä seudulta on enemmän kuin ok. Yksinajelu alkaa tylsistyttää ja kaipaisi vinkkejä hyvistä poluista. Urheilupuiston alueella on tullut sekoiltua hieman, samoin Malminkartanon mäkeä on tullut kinnattua. Silti uudet lenkkipolut ja -kaverit olisi enemmän kuin kiinnostavia! Joku enemmän paikkoja tunteva voisi kenties opastaa tänne seudulle muuttaneita parhaille poluille? :)

cmas
10.07.2012, 18.22
Pirun aktiivista sakkia...

Hri
13.07.2012, 16.43
Hiljaista on, vaikka alueella ilmeisen moni ajelee.
Näkyi olevan Lepuskin urheilupuistossa jo osa poluille kaatuneista puista pätkittynä ja polulta sivuun heitettynä, mikä oli oikein postiviista ajojen kannalta.

Testo
17.07.2012, 00.38
Voin lähteä lähes milloin vain. Mutta mieluiten viikonloppuisin, koska työ vie mehut.
Tosin ajokokemusta vasta yksi viikonloppu takana näin 10 vuoden pyöräily tauon jälkeen, mutta lupaan tulla mukana (perässä).

Human Traffic
17.07.2012, 10.09
Mäkin oon mukana Heinäkuun ajan jos joku kaipaa ajoseuraa. Asun heinäkuun Laaksolahdessa ja olen pari kertaa lepuskin poluilla käynnyt.

Tai Rastaalan tai Viherlaakson polut käyvät myös. Harvoin näillä poluilla muihin törmää. Kuitenkin hyvää baanaa, joskin lyhkäsesti, mutta kivasti.

PaH
17.07.2012, 10.22
Näkyi olevan Lepuskin urheilupuistossa jo osa poluille kaatuneista puista pätkittynä ja polulta sivuun heitettynä, mikä oli oikein postiviista ajojen kannalta.

Pääosa noista lepuskin poluista siivoutui jo kesäkuun alussa.
Lintuvaaran kalliolla on se eteläpään lasku vielä tukossa, ketkä siellä isommalla porukalla liikkuu vois sen
känkyrän siitä sivuun vipata - yksin ei onnistu.

cmas
17.07.2012, 12.40
Testo & Human Traffic:
Voitais vaikka katsella ensi viikolla / seuraavana viikonloppuna. Mulla on tämä viikko ja viikonloppu puhuttu jo täyteen. Koetetaan vaikka privailla aiheen tiimoilta ensi viikolla. Rastaala/Viherlaakso kuulostais mulle hyvältä, niin pääsis vähän laajentamaan elinpiiriä.

cmas
17.07.2012, 12.41
Lintuvaaran kalliolla on se eteläpään lasku vielä tukossa, ketkä siellä isommalla porukalla liikkuu vois sen
Missä päin on kartalla tämä 'Lintuvaaran kallio'? Siellä ilmeisesti on ajopaikkoja myös tarjolla?

PaH
17.07.2012, 12.55
Missä päin on kartalla tämä 'Lintuvaaran kallio'? Siellä ilmeisesti on ajopaikkoja myös tarjolla?

Tuossa karttalinkkiä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=tulppa&srs=EPSG%3A3067&y=6679588&x=378049&lang=fi) - siinä on lähekkäin etelään päin kaks reittiä, joista lännenpi on nyt sulki. Vallikallion / urheilupuiston
ja lintuvaaran koulun väli on täynnä polkua ja lisää löytyy hämevaaraan kohti mennessä.

cmas
17.07.2012, 13.07
Aivan eli se kallio on siellä Urheilupuiston pururadan 'reunalla' - nousee korkealle, paljaalle kalliolle & ainakin yksi ajettava reitti päätyy johonkin kerrostalojen kupeeseen. En tajunnut, että tuo oli jo Lintuvaaraa ja luulin, että siellä on joku muukin kalliopätkä.

Human Traffic
17.07.2012, 17.05
Testo & Human Traffic:
Voitais vaikka katsella ensi viikolla / seuraavana viikonloppuna. Mulla on tämä viikko ja viikonloppu puhuttu jo täyteen. Koetetaan vaikka privailla aiheen tiimoilta ensi viikolla. Rastaala/Viherlaakso kuulostais mulle hyvältä, niin pääsis vähän laajentamaan elinpiiriä.

Passaa oikein hyvin, mutta passaisi myös oikein hyvin aikaisemminkin. Ilmoittele jos sinulle käy joku arki-ilta jo aikaisemmin tai nyt vloppuna.

Hri
17.07.2012, 18.29

Ok, monissa paikoissa puut lojuu vieläkin, joten arvelin ettei noitakaan ole siivottu ja jätin pätkät suosiolla ajamatta...

Keskiviikoksi ei ennusteta hirveää vedenpaisumusta, joten ajatuksena olisi ajella Viherlaakso-Karakallio-Rastaala-Leppävaara yms. akselilla aamupäivästä.

Human Traffic
17.07.2012, 19.06
Kuulostaa hyvältä Hri:n aamupäivä, tana ku oon töissä..

cmas
17.07.2012, 19.55
Passaa oikein hyvin, mutta passaisi myös oikein hyvin aikaisemminkin. Ilmoittele jos sinulle käy joku arki-ilta jo aikaisemmin tai nyt vloppuna.
Tämä viikonloppu on poissuljettu, mutta palaamma asiaan viikolla sitten. Pikkusen näyttää pitkältä ens viikon työpäivät, mutta eiköhän sitä jossain välissä ehdi.

Hri
17.07.2012, 21.02
Kuulostaa hyvältä Hri:n aamupäivä, tana ku oon töissä..

Jos ei huominen passaa, niin ajelen noissa vuoristomaisemissa melkein joka päivä, joten katsotaan joku toinen kerta uudestaan. Ensi viikolle menee kuitenkin seuraavat ajot.

Testo
17.07.2012, 23.20
Testo & Human Traffic:

Sopii mainiosti.
Otat vain yhteyttä kun sinulle sopii parhaiten, niin sovitan aikataulut sen mukaan.
Kaikki sijainnit käy. Myös pidemmältäkin. Joten kortit ovat täysin teikäläisellä :)

Chenotte
20.07.2012, 21.08
Mun puolesta vois täällä yleisestikin huudella lenkeistä! ...jos vaikka joku kerta aikataulut natsais ja pääsis täältä Myyrmäen suunnalta sinne itsekin ajelemaan ;)

Hri
24.07.2012, 00.36
Tiistaina taitaa poluilla pärjätä ilman sukelluspukua, joten ajoa taas Viherlaakso-Karakallio-Rastaala-Leppävaara maisemissa vaikkapa joskus 17-18.00 alkaen.

VPR
24.07.2012, 09.09
Luvatun auringonpaisteen kanssa näyttää nyt vähän heikolta eli jos keli pysyy pilvisenä voisin lähteä messiin.

VPR
24.07.2012, 12.42
Juu eiköhän maasto voita, missä ja milloin nähdään?

Hri
24.07.2012, 13.13
Olisiko 17.30 sopiva aika ja lähtöpaikkana Karakallion koulu (http://www.hel.fi/palvelukartta/?poin=80036&northing=80036&poilabel=Kotkakuja%205%2c%20Espoo&poie=42215&easting=42215&lang=fi&resolution=4)?

VPR
24.07.2012, 13.26
OK, ilmaannun paikalle.

koedi
24.07.2012, 13.30
Olisiko 17.30 sopiva aika ja lähtöpaikkana Karakallion koulu (http://www.hel.fi/palvelukartta/?poin=80036&northing=80036&poilabel=Kotkakuja%205%2c%20Espoo&poie=42215&easting=42215&lang=fi&resolution=4)?

Täytyypä yrittää paikalle.

Hri
24.07.2012, 20.56
Kaikki kolme selvisi hengissä ja vauriot olivat korkeintaan henkisiä, joten eikös se mennyt ihan hyvin.
Kiitos vielä seuralle ja hyvä jos jotain uutta pätkääkin löytyi. :)

VPR
24.07.2012, 20.57
Paljon löytyi teknistä polkua, kiitos oppaalle! http://connect.garmin.com/activity/202683552

juhone
25.07.2012, 18.52
Jotenkin olen missannut täysin tämän ketjun. Huudelkaa toki jos olette lähdössä rymistelemään, lähtisin mielelläni testaamaan uusia paikkoja.

Hri
25.07.2012, 19.11
Lähden taas huomenna torstaina joskus iltapäivällä/illalla ja tarkoituksena ajella viime kerralla pois jääneet pätkät. Vauhdikasta ja paikoin teknistä polkua.

juhone
25.07.2012, 21.58
Lähden taas huomenna torstaina joskus iltapäivällä/illalla ja tarkoituksena ajella viime kerralla pois jääneet pätkät. Vauhdikasta ja paikoin teknistä polkua.

Voisin lähteä mukaan jos seura kelpaa. Itselleni sopisi parhaiten klo 17 eteenpäin. Ilmoita vain aika ja paikka, niin ilmestyn mestoille.

Hri
25.07.2012, 22.17
Toki kelpaa. Sopiiko sama aika ja paikka kuin tiistaina? Karakallion koulu (http://www.hel.fi/palvelukartta/?poin=80036&northing=80036&poilabel=Kotkakuja%205%2c%20Espoo&poie=42215&easting=42215&lang=fi&resolution=4) ja klo 17.30.

juhone
25.07.2012, 22.29
Jesh, sopii.

cmas
26.07.2012, 07.44
Voisin hypätä tänään mukaan lenkille. Joutaisin hieman aiemminkin, mutta 1730 on ihan jees. Koetan löytää tuonne koululle.

Human Traffic
26.07.2012, 09.03
Voisin minäkin mukaan tulla, jos ehdin. Vähän kiire tulee kyllä, mutta yritän ehtiä. Laitan tänne viestin jos en ehdi.

Human Traffic
26.07.2012, 16.29
En ehdi. Ajakaa kovaa.

LeffeRuby
26.07.2012, 18.45
Tervehdys kaikille, uutena pikselinä täällä.....
Täältäkin ilmoittautuisi yksi kuski, jolla hyvät mahdollisuudet lyhyellä(kin) varoitusajalla mukana ajoissa.

Hri
26.07.2012, 21.13
Tänään olikin astetta rankempi lenkki ja kuskeja ja kalustoa meni. Toivottavasti juhone pääsi autoilemalla kotiin saakka.
Cmasin kanssa kruisittiin vielä vajaa parituntinen xc-henkisempi lenkura.
Pahoittelut vielä siitä alun rämpimisestä. Olisi ollut syytä tarkistaa tilanne ennen ajamaan lähtöä.

juhone
27.07.2012, 06.25
Kiitoksia lenkkiseurasta ja terveisiä Jorvista. Solisluuhan siinä rytäkässä oli napsahtanut poikki. Kiitoksia kaikille avustamisesta. Otetaan uusiksi kunhan käsi pysyy paikallaan ja pyörä on saatu korjattua.

cmas
27.07.2012, 11.18
Jep. Lenkin maasto oli kyllä ehkä hitusen epäsopivaa 100 mm joustavalle xc-pyörälle (ja kuskille) - arvelinkin näin, kun 3 muuta herraa tulee paikalle 160 mm joustoilla varustettuna. Paukutti niin maan perkuleesti käsille ja jalkautua sai turhan monta kertaa :) Kesän ekat konttauksetkin tuli koettua.

Toivottavasti juhone paranee pian. Ja harmittaa pyöräsi puolestakin. Onneksi taisit päästä kuitenkin lekuriinkin. Menikö sulake ihan poikki vai "vaan" murtuma?

Hri veti kyllä antaumuksellisen lenkin, harmi vaan kun jouduit odottelemaan. Mennään ens kerralla ylämäkeä veivaamaan, lupaan ettei tartte odotella ;)

Marsusram
06.08.2012, 22.08

Tätäkös risua meinasit. Kävin vippaamassa länderin kanssa sivummas notta laihempi kuski jo mahtuu raosta.
http://lh3.googleusercontent.com/-ssr_q61Ox54/UCAThHt638I/AAAAAAAADw0/f592HSgewrg/s640/IMGP0270.JPG

PaH
07.08.2012, 09.43
^ enpä usko et oli tuo; hankala sanoa tuosta kuvasta. Oikeella mäjellä ollaan. Mun mielestä se tukkonen linja
on tosta oikeelle ja ihan kun se rytö pilkistäis landerin ja koivupuskan takana ihan kuvan oikeessa reunassa?

Tarttee käydä katsastamassa. Sunnuntaina kun tuolla pyörin nousin laelle sen idemmäisen enskabaanan kautta.

cmas
07.08.2012, 19.38
Onko pääkaupunkiseudulla missään aktiivista sakkia, joka ajaa ihan xc-tasoista lenkkiä? On tullut luettua jo n+1 ketjua forumilta eikä mitään selvää topiciakaan aiheesta oikein löydy. Fillarikalenterissa on vain lähinnä HePo:n maantielenkkejä, kalenterissa aktiivista maastoajelua näyttää olevan lähinnä Jyväskylässä, Oulussa ja Lappeenrannassa päin. Onko xc-touhu näin epäsuosittua nykyään, että tykätään ajella porukassa vain enskaa ja muuta 'kovempaa' rymistelyä? :)
Lintuvaarassa, Leppävaarassa ja keskuspuistossa (Pasilasta Pitkäkoskelle saakka) etc näkyy kyllä olevan porukkaa liikkeellä xc-kalustollakin, mutta ilmeisesti porukka kyräilee vaan itsekseen...

sakuvaan
08.08.2012, 10.38
Noin niinkuin retorisena kysymyksenä, onko espoo/hki alueella 'xc' maastoa kovinkaan paljoa?

Mä oon löytäny lähinnä vain tuota juuri ja kivikkojumppaa, ei siinä, sehän hauskaa ajoa onkin. :)

cmas
08.08.2012, 11.10
Niinpä, samaa mietin itsekin. Jyväskylässä pitkään asuneena Laajavuori on oikea xc-kuskin Mekka. Samoin Tampereella on Horhalla (siellä missä xc-kisojakin on ajettu) loistavaa maastoa, samoin Hämeenlinnassa Ahveniston kupeessa. Lääniähän täällä on vaikka miten (pk-seudulla) ja salettiin jossain, vaikkapa kehä III:n ulkopuolella, on parempaa xc-polkuverkostoakin. Pitäisi vain löytää ne ajopaikat. Äkkiähän tuota heittää pyörän autoon & ajaa pelipaikoille, kun vaan tietää minne olisi menossa.

Keskuspuistosta löytää polkuja, jotka mielestäni ovat xc:tä, mutta nämä pistot ovat varsin lyhyitä verrattuna ainakin noihin edellä mainitsemieni kaupunkien ajopaikkoihin. Lisäksi ne ovat huomattavasti mäkisempää maastoakin kuin mitä esim. Keskuspuiston pusikoista löytää.

Marsusram
08.08.2012, 11.47
Mätäkivenmäki on tässä lähistöllä paras paikka polkuverkostoltaan, mukavaa XC-kangasmaastoa.
Sekä Nuuksio, että Sipoonkorpi ovat jo hankalampia suunnitella, mutta kyllä niistäkin löytyy hyviä polkureittejä.
Nuuksion käyttöä hankaloittaa ajokiellot kansallispuistossa.
edit. Mätiksestä tuli mieleen tuohon kysymykseen että Korson Kaiun (http://korsonkaikumtb.sporttisaitti.com/) ajoporukat (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?36555-Mtb-Korso)ajelevat xc-lenkkiä

Takamisakari
08.08.2012, 11.55
Lintuvaaran perukoilla asustellaan ja polut on hyvinkin tuttuja (Lepuski, Linnainen, Malminkartano tms), kalustona 100mm XC-laite joten kivikkojutut on vähän hankalia mutta erityisesti puhdas XC kiinnostaa. Voin kyllä lähteä opastamaan tahi hikoilemaan mukaan jos halukkaita on, ei muuta kun viestiä tulemaan.

Olen yleensä ajellut Linnaisten kautta urheilupuistoon ja käynyt "huiputtamassa" Malminkartanon mäen muutaman kerran ja siitä mettän kautta himaan. Tietähän siihen tulee hieman kun ihan joka juurakkoon ei tuolla sukkisvehkeellä viitti mennä mutta oivaa maastoahan "meillä" riittää vaikka kuinka paljon. Mä pääsen lähtemään polulle suoraan takapihalta which is nice niinku ne sanoo lontoossa.

Entisenä JKL:läisenä (Laajavuori) ei voi muuta kun ihastella sikäläisiä maastoja. Kyllä sielläkin kelpaa..

cmas
10.08.2012, 10.01
Kävin eilen eksyilemässä kartan osoittamilla alueilla:
http://cmas.dy.fi/%7Ecmas/.crap/kartta.png

Tuolta löytyi välillä ihan hyvää xc-baanaa, mutta kovin pitkiä pätkät eivät valitettavasti ole. Huomiselle lauantaille luvataan näemmä hyvää keliä. Onko Takamisakari ja/tai muut ajofiiliksessä? Vois lähtee kimppalenkille.

Takamisakari
10.08.2012, 10.41
Ou jea, mää kävin nimittäin topikin innoittamama toissapäivänä vetelemässä samoilla huudeilla. Jos joku on menossa niin aina kannattaa kokeilla O4O-8616777. Yritän käydä ajamassa maantietä tänään mutta jos en lähde huomenna kalaan niin maasto kelpaa kyllä. Mestat oli mun mielestä itseasiassa melko kuivia ja aika kivasti ajettavissa.

IHD
10.08.2012, 11.15
Ajelen pääsääntöisesti tuollapäin/Uusmäessä + Leppävaarassa sen kun muilta kiireiltäni ehdin, kalustona täysjäykkis tai xc-täpäri. Joustoo vois kyllä noihin maisemiin
olla selvästi enemmänkin mutta jos ottaa vähän verkkaisemmin/huolellisemmin vähemmälläkin pärjää. Polkujahan (valitettavan lyhyitä) tuolla on aika tavalla
ja muutamia vanhoja pitäis kevyesti raivata jotta ne sais taas käyttöön. Mut kyllä tuolla tunnin- puolitoista helposti saa kulumaan ilman että samaa pätkää
tarttee montaa kertaa suhailla :)

Puita on mennyt aika tavalla nurin muutamalla entisellä nopeella pätkällä ja niille Espoo/Vantaa ei varmaan tee yhtään mitään eikä pätkistä kevyellä kalustolla (ilman
moottorisahaa + muita asianmukaisia välineitä) saa millään ajettavia. Ja noi uudet tiehankkeet tuolla Uusmäessä päin on pilanneet reittejä.

Enpä ole juuri muihin ajajiin jostain syystä törmännyt vaikka jälkiä näkyykin...johtuneeko sitten omasta satunnaisesta ajamisesta.

sakuvaan
10.08.2012, 11.26
Tossa 10km lenkki mitä siellä pyörittiin eilen, siirtymiä oli ehkä 1km max.

http://www.sports-tracker.com/#/workout/sakucee/ejpb9ovqgo9j6f01

duris
10.08.2012, 11.35
Kävin eilen eksyilemässä kartan osoittamilla alueilla:

Tuolta löytyi välillä ihan hyvää xc-baanaa, mutta kovin pitkiä pätkät eivät valitettavasti ole. Huomiselle lauantaille luvataan näemmä hyvää keliä. Onko Takamisakari ja/tai muut ajofiiliksessä? Vois lähtee kimppalenkille.
Itsekkin olin eilen illalla tuolla ajelemassa. Vuoden lintuvaarassa asuneena on tuolla tullu tämä kesä ajeltua säännöllisen epäsäännöllisesti, tekniikka ja kunto on mitä on mutta voisin lauantaina mukaan lähteä jos vaikka uusia reittejä löytyisi. Kalustona 100mm jäykkäperä.

IHD
10.08.2012, 11.44
Lepuskin puoli on kivikkoisempaa ja teknisesti vaativampaa ku Lintuvaara/Linnainen/Uusimäki. Tossa Sakun trailissa onkin
paljon kivikko/kalliosuutta kun pikaisesti tsekkasin. XC- pätkää on pohjoisemmassa enempi.

cmas
10.08.2012, 12.03
Keinukalliossa näytti myös aika hyvältä, kun siitä eilen autolla ajoin ohi. Mahtaako siellä olla millaiset xc-optiot olemassa? Jos vaikka sinne suunnistais lauantaina.

sakuvaan
10.08.2012, 12.12
Lepuskin puoli on kivikkoisempaa ja teknisesti vaativampaa ku Lintuvaara/Linnainen/Uusimäki. Tossa Sakun trailissa onkin
paljon kivikko/kalliosuutta kun pikaisesti tsekkasin. XC- pätkää on pohjoisemmassa enempi.

Juu siks sinne mentiikin :) löytyy pari hankalahkoa kohtaa ja piti käydä valloittamassa yks nousu mikä on jääny aina ajamatta.

cmas
10.08.2012, 19.12
Taidanpa itse suunnata huomenissa tuonne Keinukallioon (http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CE8QFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.kerava.fi%2Fep%2Ftiedostot%2F KeinukallioLadut09net.pdf&ei=5zElULOkM-nE4gSWhYDYBg&usg=AFQjCNEZx6cUYyxgBqrn69f9I_2sMXgD2g) päin. Ainakin siellä on latuverkostoa, joten tuurilla siellä on jotain muutakin kuin pururataa. Samalla saa vaihtelua maisemiin. Menen paikalle joskus puolen päivän kieppeillä. Valitettavasti mulla on auton katolle vain yksi fillariteline, joten omilla välineillä pitäisi paikalle löytää (mikäli joku haluaa lähteä mukaan). Privaviestillä saapi kiinni ja ajoseura on tervetullutta (vaikka topicin lintuvaarasta kyllä jo poiketaan melkoisesti).

PaH
12.08.2012, 16.56
^ enpä usko et oli tuo; hankala sanoa tuosta kuvasta. Oikeella mäjellä ollaan. Mun mielestä se tukkonen linja
on tosta oikeelle ja ihan kun se rytö pilkistäis landerin ja koivupuskan takana ihan kuvan oikeessa reunassa?

Tarttee käydä katsastamassa. Sunnuntaina kun tuolla pyörin nousin laelle sen idemmäisen enskabaanan kautta.

Nääh. Tätä rytöä tarkoitin -

https://lh4.googleusercontent.com/-EXbNG_m_PSs/UCezfqZi9vI/AAAAAAAAAhQ/Q5IpvYzZ_38/s640/IMG_0042.JPG

@marsupilami - sun + landerin siirtämä pökkelö on tosta 50m oikeelle, alemmalla kumpareella -
siinä laskussa joka olis joskus kiva onnistua ajamaan niin ettei kampi ota kiveen kertaakaan.

Tää on se välipolku, alaspäin tuon ohi pääsee kummaltakin puolen mut ylöspääsyä tuo hankaloittaa.

Marsusram
14.08.2012, 10.56
Nääh. Tätä rytöä tarkoitin -

-Jonkun pitäisi hoitaa..
Jonku™ kävi FBI (http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/388136/0)n kanssa paikalla.
https://lh5.googleusercontent.com/-iCdvBF461JQ/UCoCc_d3wMI/AAAAAAAADx0/9xeT99aqVTY/s640/IMGP0293.JPG

Hri
14.08.2012, 11.02
Jonku™ kävi FBIn kanssa paikalla.

Oujee, nythän siitä on mahdollisuudet päästä taas ylös. Alaspäin suuntautuvassa ajossa se vasemmanpuoleinen kiertoreitti oli myös aika kiva, joskin hieman hitaampi.

PaH
14.08.2012, 11.49
@marsupilami - tsast kreit! Tnx jonkulle + FBIille. Kyllä ny kelepaa.

msl
26.08.2012, 20.06
Laitetaas tänne. Eka maastolenkki moneen vuoteen, alla kaverin peräjäykkä 29 Scandal. Olihan tuolla maastot muuttuneet, mutta vielä löytyi vanhoja helmiä. Eka lenkki itselläni 29:llä koskaan ja tuntui, että kivikot ja juurakot muljuu tuolla helpommin kuin pikkusella. Reitin pohjoisosat omasta mielestäni parhaat, nopeempaa polkua. Lepuskia lähempänä joku oli ystavällisesti merkannut oranssilla muovilla ihan kivan pätkän. Olikohan osa jotain pidempää reittiä?

jaamo
20.10.2012, 16.14
Kävin sutimassa tänään tällaisen:
http://www.bikemap.net/route/1882473

Puolet matkasta hiekkateitä / hiekkapohjaisia polkuja. Sopii mulle, olin maastolenkillä toista kertää elämässäni :) Tuolla Linnaisten ja Hämeenvaaran välisellä suoralla oli tän lenkin vaikein maasto. Metsäpohja on todella märkää.

Human Traffic
26.10.2012, 21.33
Lyhyt varoitusaika. Olen vanhempiani moikkaamassa Laaksolahdessa ja otin pyörän mukaan. Haluaisiko joku lähteä huomenna aamupäivästä polkuja ajelemaan? Jotain tuollaista 2-3h lenkkiä mielessä. Pieni varoituksen sana, minulla on tällähetkellä todelliset vapputorvet jarruina. Joten jos olet ääniallerginen, älä tule.

Human Traffic
21.11.2012, 15.54
Tosi kuollut tämä topiikki, mutta kokeillaan. Tuli äkkimuutto Jyväskylästä Espooseen niin ajoseuraa kaipailen. Ei oikein yksin ajelu enään jaksa niin innostaa, niin jos on ajoseuraa niin ilmoitelkaa. Eli siis Viherlaakso, Karakallio, Rastaala, Leppävaara, Lintuvaara, Hämevaara.. mitä näitä nyt on. Kyllä siellä joku muukin ajaa, kun renkaanjälkiä näkyy, mutta kukaan ei kyllä vielä vastaan ole tullut. Vai onko nää jotain kummitusmetsiä..

Takamisakari
21.11.2012, 16.34
Haa, kummitusmetsiäpä hyvinkin. Nyt ainakin nuo perinteiset Lintuvaaran polut on aikamoista kurakkoa, mutta heti kun saadaan pikkasen pakkasia tilanne paranee heti. Mulla on maasturi tallissa kiillotettuna ja voin kyllä lähteä opastusretkelle jossain välissä, mutta tosiaan ehkä vasta sitten kun saadaan kylmempää keliä.

Marsusram
21.11.2012, 17.45
Täytyy aika ajoin käydä kummittelemassa, että saa taas vähän polkuja ajokuntoon ja kartan ajan tasalle. Karttaa saa pyytämällä, jos tarvitsee suunnistamiseen.

Lintumetsän mastolle on Arin erikoisen lisäksi alkanut syntyä muitakin uria, toivottavasti tulee vähän lunta ja pakkasta, jotta voidaan avata. :)

Human Traffic
21.11.2012, 19.02
Kävin pyörimässä noilla alueilla reilun parin tunnin verran. Ei mielestäni mitenkään ihan hirveän kuraista ollut, se on tietenkin paljon miehestä kiinni mikä on kuraista. Paikoitellen aika liukasta (ardent 2.4). Marsusramin kartan kyllä mielelläni ottaisin. Laita vaikka privaan tai tarvittaessa annan sähköpostini jos sen sinne saisi annettua.

Mikha
22.11.2012, 13.42
Marsusramin kartan kyllä mielelläni ottaisin. Laita vaikka privaan tai tarvittaessa annan sähköpostini jos sen sinne saisi annettua.

Mullakin saattaisi olla käyttöä kartalle. Kovin satunnaisesti ehtii mastoon ajelemaan, joten ei oikein jää reitit mieleen. Ja sitten tulee usein ajettua niitä samoja, vaikka vaihtelu voisi virkistää.

Eli jos Marsusrami viitsii laittaa jakoon, niin otetaan kiitollisena vastaan.

JackOja
22.11.2012, 13.53
Joo itsekin tuolla otsikon metsissä silloin tällöin kummittelen :)
Kannattaakin ajella siellä paljon ennenkuin Kehä II jatko etenee ja vie isot siivut noista metsistä :(

Ja pidetään värikuulasota-alueen (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Sissos&srs=EPSG%3A3067&y=6681297&x=380003&lang=fi) reunamat käytetyn näköisinä, ettei ne saa päähänsä vallata itselleen yhä enemmän aluetta.

...Marsusramin kartan kyllä mielelläni ottaisin. Laita vaikka privaan tai tarvittaessa annan sähköpostini jos sen sinne saisi annettua.

Eli jos Marsusrami viitsii laittaa jakoon, niin otetaan kiitollisena vastaan.

Yksityisviestinä ei voi lähettää liitteitä. Laittakaa itse yksityiviestinä spostiosoitteenne Marsulle niin homma etenee.

Marsusram
22.11.2012, 15.25
Yksityisviestinä ei voi lähettää liitteitä. Laittakaa itse yksityiviestinä spostiosoitteenne Marsulle niin homma etenee.
Tuo onnistunee noin spostilla parhaiten testikäyttäjille.
Laitan karttaan samalla yhteystiedot, jotta voi kertoa mitä muutoksia tai korjauksia tarvitaan.

Tuppaa olemaan alueet rakennettuja, rakenteilla tai odottamassa rakentamista näillä seuduin.
Vantaan puolen suojelustatuksetkin voivat kääntyä sitten kun ympärille rakentaminen ne pilaa.

Mikha
22.11.2012, 18.10
Kannattaakin ajella siellä paljon ennenkuin Kehä II jatko etenee ja vie isot siivut noista metsistä :(
.

Eipä tuo jatko taida nykytaloustilanteessa kovin todennäköiseltä näyttää, vaikka suunnittelua aiheesta on tehty jo vissiin 40 vuotta. Eli tuskinpa tapahtuu mitään seuraavaan 10 vuoteen.

Mutta jos asemakaava Pohjois-Lintuvaaraan joskus saadaan hyväksyttyä, niin sen myötä saattaa kadota noita polkuja, joita nykyään on tullut ajettua. No, sekin asia taitaa olla hyllyllä, kun Fingrid teki valituksen voimalinjojen siirrosta.

Takamisakari
22.03.2013, 10.32
On muuten ainakin Uusimäen (Uusmäen?) polut todella upeassa kunnossa, eli kannattaa vetää kalsaria jalkaan ja käydä katsomassa. Joku siellä oli jälkien perusteella ajellutkin, itse kävin hädissäni juoksentelemassa männäehtoolla. Tasasta pikku koiranulkoiluttajan tamppaamaa polkua tarjolla joka puolella, ei se tuosta paljoa enää parane.

Marsusram
22.03.2013, 21.53
On muuten ainakin Uusimäen (Uusmäen?) polut todella upeassa kunnossa, eli kannattaa vetää kalsaria jalkaan ja käydä katsomassa. Joku siellä oli jälkien perusteella ajellutkin, itse kävin hädissäni juoksentelemassa männäehtoolla. Tasasta pikku koiranulkoiluttajan tamppaamaa polkua tarjolla joka puolella, ei se tuosta paljoa enää parane.

Totta puhut! :D:D:D:D:D Koiranulkoiluttajan (ja läskipyörien) tamppaamaa uraa riittää.
Vuoden nopein keli. Ei malta hiljentää, vaikka tietää että jossain kostautuu.
16 km kaahottelin illalla ja sitten tuli loppuun yksi lumienkeli. :D

cmas
24.03.2013, 17.58
Hieno keli ajella. Ekaa kertaa eksyin tuonne Uusmäen polkuverkostollekin. Avoimet paikat, joihin aurinko pääsee paistamaan, ovat melkolailla pehmeitä, mutta puiden varjossa & metsässä on useita todella asiallisia pätkiä. Kuinkahan paljon minulta mahtoi jäädä ajamatta noita reittejä, kartan perusteella (https://www.polarpersonaltrainer.com/shared/exercise.ftl?shareTag=ca028624ca9edc1e4da797e7593b 01d7) ainakin jäi tyhjiä alueita ja kuvitelisin, että noillakin paikoilla olisi ollut ajobaanaa.

Loppuvaiheessa tuli kaksi pyöräilijää vastaan. Jos joku tunnistaa itsensä tilanteesta, jossa sekä minä että tämä kyseinen sälli väisti yhtäaikaa toisiaan, saa ilmoittautua. Jäi vähän typerä fiilis, kun kumpikaan ei päässyt ohi pysähtymättä ;)
Ajaminen loppui, kun pyörä vähän tökkäsi & reiden alaosa pamahti oikein huolella tankoon. Nilkuttaen kotiin...

msl
24.03.2013, 18.13
Aika hyvin ajoit talvipolut. Ikävä kyllä koko ajan alue pienenee ja karttasi vihreät hakattu niin ettei ajamaan pääse.

Ps. Se on Uusmäki.

Hri
27.03.2013, 12.05
Vielä kannattaa varsinkin aamuisin nauttia todella vauhdikkaista ja hienoista poluista Lintuvaaran ja Lepuskin ympäristössä. Eikä ole ruuhkaa.
Huumoria matkalle tarjoaa edellisenä iltapäivänä/iltana ajaneiden lumienkeli ja otb yms. jäljet pitkin polkujen reunoja. :)