PDA

Näytä tavallinen näkymä : Paksukumi Cyclocrossari

V-M.T
06.11.2011, 19.04
Joskus ollut kyselyjä kuinka leveää rengastusta pystyy Crossariin laittamaan , asia jäi vaivaamaan joten sovittelin omaan Spessun Tricrossiin 47 mm Nokialaiset alle ! Menivät heittämällä ja villi veikkaus että 52 mm mahtuisivat vielä vaivatta ?

Oletko saanut Crossariin leveämpää rengastusta mahtumaan , vai ollaanko jo ennätysmitoissa ?
( pelkkää eturengasta ei lasketa ).

Pyörä on kyllä melkoinen muodonmuuttaja , kesällä alla pyörii 25 mm Contit ja meno asteen kevyempää .

- Kelit muuttuu oletko valmis -

keluri
08.11.2011, 23.54
Joskus ollut kyselyjä kuinka leveää rengastusta pystyy Crossariin laittamaan , asia jäi vaivaamaan joten sovittelin omaan Spessun Tricrossiin 47 mm Nokialaiset alle ! Menivät heittämällä ja villi veikkaus että 52 mm mahtuisivat vielä vaivatta ?

Oletko saanut Crossariin leveämpää rengastusta mahtumaan , vai ollaanko jo ennätysmitoissa ?
( pelkkää eturengasta ei lasketa ).

Pyörä on kyllä melkoinen muodonmuuttaja , kesällä alla pyörii 25 mm Contit ja meno asteen kevyempää .

- Kelit muuttuu oletko valmis -

Mukava pyörä tuo Tricross koska mahtuu leveämmätkin renkaat, runko on muutenkin hyvä ja taipuu moneen (kiinnikkeet lokareille ja telineille).

Keulaan meni 52-622 Kenda Khan mutta taakse se ei mahtunut pyörimään (Tricross Comp).

Ongelmaksi tulee helposti vanteen kapeus. Tuo Khan pysyi edessä ok mutta taakse mahtunut 47-622 Schwalbe Marathon tahtoi pyörähdellä vakiovanteelta (Roval) pois koska sinne kohdistui massaa enempi. Vastaavasti jos laittaa leveämmän vanteen, saattaa vanteelle asetettu rengas tulla leveämmäksi tai korkeammaksi jolloin taas pyörimään mahtuminen voi olla ongelmallista. ==> vakiota leveämmät vanteet ja karkeimmat mahdolliset 47-622 kokoiset pyörimään mahtuvat renkaat voisi olla paras yhdistelmä?

Shimaani
09.11.2011, 00.26
PureBloodiin (http://ls1.pinkbike.com/p4pb5988514/p4pb5988514.jpg)menee 2,1" Ice Spiker Pro ja WXC 26" kiekoilla.

Harper
09.11.2011, 18.52
Itse suunnittelin Tricrossiin talveksi mahdollisimman leveitä nastakumeksia. Nokian Extreme 294 saattais jopa eteen mennä mut taakse pitää ettiä jotain kapeempaa. Edessä tuosta leveemmästä toki enemmin iloa onkin. Tiedä sit miten härskin näköinen monsteri tosta tulee.

twentyniner
09.11.2011, 19.42
PureBloodiin (http://ls1.pinkbike.com/p4pb5988514/p4pb5988514.jpg)menee 2,1" Ice Spiker Pro ja WXC 26" kiekoilla.

Mä haluun ton Bettyn kaveriksi, se on vaan niin kaunis :)

kmw
09.11.2011, 21.07
Se leveys on myös painoa. Kokeilin Rostsekkiin Panaracer Fire Cross 45mm ja pyörä ei enää tuntunut samalta. Jonkinlainen jyrähän se oli, mutta 35mm olkoon mun max. Ugh.

Jake_Kona
02.02.2012, 00.29
Minkälainen rengas toi suomi tyresin Rollspeed W on?
Onks kellään

Quickclive
02.12.2012, 17.46
Mulla kesällä 52 mm Kenda Khanit BB Cross:issa ja nyt talvikumeina 42 milliset Winter Marathonit.
Viime talvena tuntui liian kapeilta, joten täksi talveksi pitäisi saada leveämmät ja KUNNON nastat alle.
En tiedä, pitäisikö hankkia 26" talveksi, ei taida juuri tuota 52:sta leveämpiä muuten mahtua.
Työmatka on 20 km/suunta, eikä aina ole kovin hyvin aurattuja tiet..