PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kengät syksyn sateisille työmatkoille

Juha_H
16.09.2011, 13.21
Kaapista löytyy kengät kesäajeluihin ja talviajeluihin, mutta kesäkengät kastuu sateella niin pahasti etteivät kerkiä kuivamaan seuraavaksi päiväksi (eikä märkinä muutenkaan niin miellyttävät) ja talvikengät on liian lämpöiset. Mikä olisi paras vaihtoehto syksyn ajoihin, mielellään lyhytvartinen jollain kalvolla varustettu, mutta kuivalla kelillä kuitenkin hyvin hengittävä kenkä - joka saisi olla vielä mukava kävellä eikä maksaisi älyttömiä (spd-klossit).

Sadesuojaviritykset ei kelpaa kun ne päällisukat ei ole kuitenkaan ikinä mukana silloin kun tarvii (esim työpäivän aikana alkanu sade).

Kiovan Dynamo
16.09.2011, 13.39
Mulla on ollut Shimanon MT 90:t ja ne ovat ajaneet tuota asiaa vallan mallikkaasti. Eivät mitkään Sidit ajo-ominaisuuksiltaan, mutta ihan hyvät yleiskengät.

http://cycle.shimano-eu.com/publish/content/global_cycle/en/nl/index/products/shoes/mtb/product.image.+media+images+cycling+products+actio nsports+SH+SH-MT90L_600x450_v1_m56577569830671884_dot_jpg.bm.512 .384.gif

Juha_H
16.09.2011, 13.50
Kengät saisivat olla yhtä "viileät" kuin noi kesäkengät ainoastaan jollain kalvolla varustettu (kaikki kalvokengät tuntuu olevan noita topattuja "talvimalleja"). Ne ei toimi ainakaan mulla kun jalat tukehtuu kuumuuteen samantien.

Hippo
16.09.2011, 14.23
Spessun Defrosteria olen ite suunnitellut alkaville ajoille.
http://s7d5.scene7.com/is/image/Specialized/22181?$Display$
Paikallisessa liikkeesä suoritettujen hypistelyiden perusteella ei kovin rajusti vuorattu, jos lainkaan. Näyttää tuo -12 malli aika erilaiselta viimevuotiseen verratuna, tarrat vaihtuneet jonkinsortin Booaan. Shimanoita on ollut tarjolla aika-ajoin kovilla tarjouksilla, mutta kun se lesti ei vaan passaa niin se ei passaa. Nuista joutuu kait melkoisen tukun rahaa tiskiin latomaan.

timppi
16.09.2011, 14.43
Spessun Defrosteria olen ite suunnitellut alkaville ajoille.

Kukas myy spessun kenkiä suomessa/turussa?

ALVIR
16.09.2011, 14.59
Paimiossa Pyöristillä on valikoimaa ja saa tilattua jos ei löydy hyllystä...

Mr Hyde
16.09.2011, 15.49
Kukas myy spessun kenkiä suomessa/turussa?

www.specialized.com/dealerlocator

timppi
16.09.2011, 16.36
Paimiossa Pyöristillä on valikoimaa ja saa tilattua jos ei löydy hyllystä...

Nimenomaan, pitäisi löytyä hyllystä että pääsisi kokeilemaan.. Muutenhan noi voisi tilata samantien netistä..

Anaxagore
16.09.2011, 21.43
Kengät saisivat olla yhtä "viileät" kuin noi kesäkengät ainoastaan jollain kalvolla varustettu (kaikki kalvokengät tuntuu olevan noita topattuja "talvimalleja"). Ne ei toimi ainakaan mulla kun jalat tukehtuu kuumuuteen samantien.

Sidin Diablot. Niissä ei ole kuin pelkkä gore-tex -kalvo ilman vuorausta.

jjyrki
16.09.2011, 22.28
Sidin Diablot on todellakin vedenpitävät: varren suuaukko on laaja ja ottaa hyvin vettä sisälle ja vesi todella pysyy ja lotisee kengässä kotiin asti.
Joten niiden kanssa on pakko käyttää varren päälle taitettavaa sukkaa tms. viritystä
Tokaks, ylin kiinnnitys saisi mielellään olla solki eikä tarranauhaa joka löystyy ajon aikana.

tunkkireisi
16.09.2011, 22.50
Kaapista löytyy kengät kesäajeluihin ja talviajeluihin, mutta kesäkengät kastuu sateella niin pahasti etteivät kerkiä kuivamaan seuraavaksi päiväksi (eikä märkinä muutenkaan niin miellyttävät) ja talvikengät on liian lämpöiset. Mikä olisi paras vaihtoehto syksyn ajoihin, mielellään lyhytvartinen jollain kalvolla varustettu, mutta kuivalla kelillä kuitenkin hyvin hengittävä kenkä - joka saisi olla vielä mukava kävellä eikä maksaisi älyttömiä (spd-klossit).

Sadesuojaviritykset ei kelpaa kun ne päällisukat ei ole kuitenkaan ikinä mukana silloin kun tarvii (esim työpäivän aikana alkanu sade).

Niinhän se on että kiva kelpaa kaikille. Haluamaasi kenkää ei vaan ole. Kalvokenkä on aina kuuma, kalvoton aina kastuu sateella.

Salaisuus on loppujen lopuksi ne kahdet kengät ja kyky seurata säätiedotuksia.

Päällisukkien mukana raahaaminen tarkoittaa, kyllä, sitä että sellaiset on mukana raahattavaksi aina. Niinkuin vararengas.

Autossakin on varoituskolmio ja vararengas. Mikä ihme siinä on ettei polkupyöräilijä voi mukamas olla realisti ja varautua?

Vastaus kysymykseesi on yksinkertainen, sama mikä sinun olisi jo lapsena pitänyt kotona saada: ET SAA! Mahdotonta saa kysyä mutta sitä ei saa. Ota lusikka kauniiseen käteen. Sopeutuminen ei ole kallista jos sen vaihtoehto on autoilu.

kivimaa
17.09.2011, 02.01
Kalvokenkä on aina kuuma, kalvoton aina kastuu sateella.

Kiitos tiedosta, ei mene aikaa popojen etsintään. Jatkan siis kalvon lisäämistä sisäisesti kesäkenkiin pakastemuovipussin muodossa.
Märkyyden hyvänä puolena on kenkien lisääntynyt paino jolla voi treenata sateen jälkeen kenkien kuivumista odotellessa arviolta viikon verran voimatreeniä. http://www.youtube.com/watch?v=Llq-rXkfV6A (kohdassa 3.00). Mikähän kevyin kesäkenkä kestäs toistuvaa vesihuuhtelua parhaiten? Nuo nykyset eivät näytä kärsineet, mutta polvissa rupee tuntumaan.

järppä
17.09.2011, 09.24
Märkyyden hyvänä puolena on kenkien lisääntynyt paino jolla voi treenata sateen jälkeen kenkien kuivumista odotellessa arviolta viikon verran voimatreeniä. http://www.youtube.com/watch?v=Llq-rXkfV6A (kohdassa 3.00). Mikähän kevyin kesäkenkä kestäs toistuvaa vesihuuhtelua parhaiten?

No, ei mikään kenkä kestä jos se aina sateen jälkeen on arviolta viikon märkä. Vaikkapa tämmöinen on oiva kapistus:
http://media.scandinavianoutdoorstore.com/sos/productimages/200x200/thermicare_refresher.jpg
http://www.scandinavianoutdoorstore.com/talviretkeily/lammittimet/air-refreshner/

ahma
17.09.2011, 09.27
Itse olen ratkaissut ongelman Sealskin vedenpitävillä sukilla. Kengät kastuu kuitenkin, mutta näillä jalka pysyy kuivana. Ja villa(?)vuorauksen ansiosta useamman tunnin lenkit menee jalan hikoamatta. Suosittelen. Vedenpitävien shortsien ohella parhaat syyspyöräilyvaatehankintani.
Eiköhän tämänkin idean joku (kokeilematta) tyrmää...

Ripa523
17.09.2011, 12.21
Järpän esittämä juttu on kyllä paras ratkaisu märkien kenkien ongelmaan. Meillä on sellanen neliputkinen halpisversio - ihan ehdoton juttu kun on noita toisiakin ihmisiä perheessä, jotka aina kastelee kenkänsä ja hanskansa yms. Kengät kuivuu parissa tunnissa, kun vaan muistaa ottaa pohjalliset ulos.

Mulla ei tosin pyörälenkillä kengät ees kastu, kun pidän aina mukana satulalaukussa kengänsuojia. Sen vararenkaan, muutaman kolikon, monitoimityökalun ja hätäensiaputarvikkeiden lisäksi. Niinjoo, on siellä myös muovipussi puhelimelle. :) Ja nyt kun joku kuitenkin aattelee, että hirmuinen painolasti on mukana... Kaikkia mukana raahaamiani tarvikkeita olen joutunut käyttämään, useampaankin kertaan. Jos ei itsellä ole ollutkaan tarvetta, niin kaverilla kyllä.

kivimaa
17.09.2011, 14.44
No, ei mikään kenkä kestä jos se aina sateen jälkeen on arviolta viikon märkä. Vaikkapa tämmöinen on oiva kapistus:

http://www.scandinavianoutdoorstore.com/talviretkeily/lammittimet/air-refreshner/

No juu tuota olen miettinyt, tai oikeastaan ChlaesOhlsonin versiota. Mitenköhän muuten taidankin käyttää auton sisälämmitintä.
Mutta on ne muovipussukat toimineet ja nuo mun poppot ei vielä näytä mitään hajoamisen merkkiä päältä. Saattaa kyllä olla, että polvet tulee kipeeksi myös koska pohjat on kyllä antanut periksi kun ei tunnu enää niin jäykältä.

kivimaa
17.09.2011, 14.52
Itse olen ratkaissut ongelman Sealskin vedenpitävillä sukilla. Kengät kastuu kuitenkin, mutta näillä jalka pysyy kuivana. Ja villa(?)vuorauksen ansiosta useamman tunnin lenkit menee jalan hikoamatta. Suosittelen. Vedenpitävien shortsien ohella parhaat syyspyöräilyvaatehankintani.
Taitaa olla aika arvokkaat noi zukat. Mutta laitan ne toivehankintalistale. Kengänsuojat pitää roudata mukana, ja useimmissa malleissa kastuu kaatosateemmassa kengät sitten kuitenkin ainakin kun olen kysellyt ja lukenut käyttökokemuksia.

Mut edelleen jos löytyy ehdotuksia kesäajopopoista jotka kestää vesihuuhtelua ja kuivausta useasti.
(Syyskylmä ajoa varten mulla on bilteman neopreenit kengänsuojat, ne ei pidä vettä mutta lämpöä kyllä).

järppä
17.09.2011, 15.00
^ auton sisälämppärin ongelma on että se puskee vähän liiankin lämmintä ilmaa ulos. Marketeista ja halpahalleista löytyy ihan käyttökelpoisia ja melko edukkaita kengänkuivaimia.

SealSkinz -sukat on vallan toimivat. Ite tulee käytettyä niitä lähinnä loppusyksyn / alkutalven kosteilla keleillä maastossa. Maastossa ei kengänsuojat oikein tahdo mulla kestää, kun ajotekniikka on "vähän" hakusessa :p

sakuvaan
17.09.2011, 15.01
Mä ostin obh nordican version tosta kengänkuivurista missä on kanssa palikka hanskojen kuivaamiseen, litimärät tossut saa kuivaksi 3 tunnin puhalluksella, suosittelen.

kivimaa
17.09.2011, 15.08
^ auton sisälämppärin ongelma on että se puskee vähän liiankin lämmintä ilmaa ulos.
Mää voin virittää sisälämppärin pyykinkuivaushuoneeseen sopivalle etäisyydelle. Kengut voi olla rauhassa poissa tieltä lattianrajassa. En kehtaa laittaa vettä valuvia kenkiä siihen pyykkinarulle siitä tulis varmasti sanomista. Ja narulla on kuivumassa tietty mun ajokamat, niin ei mee lämmöt hukkaan.

Mutta oikea kengänkuivain on toivehankintalistalla sekin.

fiber
17.09.2011, 16.09
Yhdet kenkäsuojat varalla töissä, lisäksi toiset (tai pelkät kärkisuojat) satulalaukussa. Nämä voi tulla tarpeeseen silloin, kun lähden kotoa ilman suojia.

Useimmiten jalassa on tavalliset popot, jotka saakin kastua - tarvittaessa seuraavana päivänä eri kengillä. Pahimpia kelejä varten Shimano MW80 talvikengät.

Halloo halloo
17.09.2011, 16.41

Mistä olet sukat hankkinut?

A R:nen
17.09.2011, 20.23
Sidin Diabloja minäkin ehdottaisin, eivät tosiaan ole sellaisinaan mitkään paukkupakkaskengät. Tuota veden valumista varresta sisään en ainakaan itse tunnista ongelmaksi (varren tarra liian löysällä tai kokonaan auki?), tietysti ei niistä kumisaappaiksi ole. (SealSkinseillä taas olen onnistunut saamaan jalkani likomäriksi kunnon sateessa jollain parin kolmen kilometrin kaupunkiajolla.)

marco1
17.09.2011, 21.34
Ajoin tänään ja eilen maastossa Northwaven Celsiuksilla ihan sujuvasti pari tuntia, eivät olleet yhtään liian hiostavat. Mitenkähän sitä talvella taas pärjääkään...

kivimaa
18.09.2011, 12.16
Joten jollain on ehdottaa edullisia neopreenisuojia, jotka ovat kevyitä ja/tai eivät ime vettä niin kiinnostaisi. Yhdessä niitten huuhtelua kestävien kevyitten ajokenkien kanssa voisi olla toimiva yhdistelmä.

Muovipussit muuten pätee loskakeleilläkin. Silloin laitan jalkaan iänikuiset ohutta nahkaa olevat nilkkapituiset nauhakengät, joissa muovipussi pysyy hyvin paikallaan nilkassakin. Ne muuten imee vähemmän vettä kun mun pyöräilykengät. Muovipusseissa on se etu, että voi vetää kuivat sukat jalkaan, muovipussit päälle ja sit jalka märkään kenkään. Muovipussi estää tuulta, ja jalat ehtii lämmetä kunnes muovipussi rupee mahdollisesti falskaamaan. Silti muovipussi estää viilentävän viiman. Ja muovi"pussiksi" kelpaa mikä vaan pala muovia. Hyviä pusseja on myös leipäpussit. Jos matkalla tulee nälkä voi nuolla ne leivänmurut sieltä, houkutella muruilla lähietäisyydelle ankkoja tai muovipussin rapinalla salamia.

Talvella vedän noitten nilkkureitten päälle ne Bilteman neopreenit, ja on erittäin miellyttävät esim. ohuella villasukalla -5 asteessa. Tuossa yhdistelmässä ei tule mun jaloille hiki kun luultavasti nahka ja villa hengittää, ja neopreeni ei estä kosteutta haihtumasta vaikka estääkin viiman.

substitute
19.09.2011, 14.36

Sama idea ollut itselläni, joten mahtavaa että joku on kerinnyt jo kokeilemaan. Noi sukat on kuitenkin halvemmat kuin mitkään kengät, enkä ainakaan itse tarvitse kuin parin tai kaksi. Ostin sormikkaat tuota samaa merkkiä ja hienosti ne kyllä pitää vettä näin alustavien kokemusten perusteella.

Kiovan Dynamo
19.09.2011, 14.44
Joten jollain on ehdottaa edullisia neopreenisuojia, jotka ovat kevyitä ja/tai eivät ime vettä niin kiinnostaisi. Yhdessä niitten huuhtelua kestävien kevyitten ajokenkien kanssa voisi olla toimiva yhdistelmä.

Spessun maasto S-Worksit kestävät ainakin aika hyvin uittamista. Lenkin jälkeen pesu puutarhaletkulla + lenkeillä uimiset päälle, niin eivätpä nuo ole miksikään menneet. Toisaalta, eipä niissä ole kyllä paljon tavaraa, mikä kosteutta ottaisikaan.

Sitten neopreenijutuista parhaat ovat olleet Enduran jotkut mallit, missä on jopa vähän vahviketta kärjessä ja kantapäässä. Kestävät ja toimivat.

Mutta miksi pistää neopreenejä, jos ei saa imeä vettä ja pitää olla kevyet? Maailma on täynnä noita ohuempiakin kengänsuojia vedenestoon...

JackOja
19.09.2011, 14.52
...Sealskinzin vedenpitävillä sukilla....

Minä en ainakaan. Käytän itse juuri samoja!

Mistä olet sukat hankkinut?

Mää olen hankkinut Wiggleltä...

substitute
19.09.2011, 14.56
Minä en ainakaan. Käytän itse juuri samoja!

Mää olen hankkinut Wiggleltä...

Minkäs mallin sukkia olette näillä keleillä käyttäneet noista Seal skinzeistä? Näyttäisi olevan usempaa eri sorttia tarjolla.

Samaa kauppaa olen muuten itse käyttänyt ja hyvin on hoitunut kaikki.

JackOja
19.09.2011, 15.05
Minkäs mallin sukkia...

Näitä (http://www.wiggle.co.uk/sealskinz-hi-vis-waterproof-socks/) ja näitä (http://www.wiggle.co.uk/sealskinz-mid-thermal-merino-waterproof-socks/) mulla on ollut...

Juha_H
19.09.2011, 16.47
Kiitokset tähänastisista vastauksista. Tuota kamaa tulee väkisinkin turhan kanssa mukaan ja olen pysrkinyt minimoimaan sitä, joten siitä syystä tuo toive kalvollisita kesäkengistä. Sukkia löytyy ohuet ja neopreeniset ja neopreenit ei ole ainakaan mun mieleen, mutta noita ohuita voi jo harkita - tosin nekin alkaa olemaan sen verran routivassa kunnossa että pitäis harkita uusien ostoa jos tosissaan noiden kalvokenkien metsästys menee näin vaikeaksi.

Eli taitanee kutistua vaihtoehdot kenkäkuivurin hankintaan ja nollakeleillä voi hiljalleen harkita noiden NW Celsiustenkin jalkaanvetoa. Oma mukavuuslämpö on sitä luokkaa että reilu kymmenen asteen keliin lähdetään aamulla 3/4 shorteissa ja t-paidassa, niin noi reilusti pakkasen puolelle tarkoitetut NW:t tuntuu aika hiostavalle ratkaisulle ainakin näihin reilun kymmenen asteen syyskeleihin.

Sukista olen huomannu hyviksi tarjoustalon merinovillaiset urheilusukat. Hinta/laatu -suhteeltaan ihan ylivedot (muistaakseni 6e/pari) ja jalat ei palele hieman kosteinakaan. Tosin sitä ongelmaa eivät poista, että aamulla olis kiva vetästä jalkaan kuivat kengät.

substitute
20.09.2011, 21.49
Näitä (http://www.wiggle.co.uk/sealskinz-hi-vis-waterproof-socks/) ja näitä (http://www.wiggle.co.uk/sealskinz-mid-thermal-merino-waterproof-socks/) mulla on ollut...

Kiitoksia. Pistin pari paria tilaukseen. Ei tarttis kyllä tota vettä sataa silti joka päivä...

janihoo
20.09.2011, 22.02
Itse laitoin Seal Skinzin sukat ja hanskat tilaukseen Merliniltä.
Onko noista pidempää käyttökokemusta?
Lähinnä kuinka kestää kalvo pesua ja minkä aikaa pitää ihan oikeasti vettä?

PaH
21.09.2011, 08.02
Itse laitoin Seal Skinzin sukat ja hanskat tilaukseen Merliniltä.
Onko noista pidempää käyttökokemusta?
Lähinnä kuinka kestää kalvo pesua ja minkä aikaa pitää ihan oikeasti vettä?

Hanskoja en oo käyttäny, mut sekä mid-weight että thick-paksuisia sukkia kyllä. Ikääntyneimmillä
pesukertoja takana varmaan satoja. Pinta hiljalleen nukkautuu, mutta kestää muuten.
Tuo vedenpitävyys noissa on vähän tulkinnanvarainen asia, pitäisi varmaan etsiä asiasta joku testi-
tulos - elävässä elämässä noiden toimivuus ei perustu ainakaan maastokäytössä absoluuttiseen
vedenpitävyyteen vaan siihen et vaikka sisällä jalka on kostea / märkä, pysyy se lämpimänä.
Mätömärässä metsäajossa jalka saattaa olla noissa puolisen tuntia kuivan tuntuinen, sitten on
säärtä myöten valuva vesi mennyt suuaukosta sisään ja hiki kastellut muutenkin jalan.

janihoo
21.09.2011, 22.15
OT:ksi menee tämä viesti.
Juu, itse ajattelin samaa noista Seal Skinzeistä. Kai se sitten on parempi olla hikinen, kostea ja lämmin jalka kuin syyskelissä uitettu kylmä jalka. Itse tilasin koeparin thick- sukkaa.
Sitten hieman mitoituksesta. Jalan koko on aikalailla 41. Otin medium koon joka siis kattaa 39-42? koot. Hieman on nafti, kantapään paikka ei osu ihan kohdalleen, todennäköisesti olisi seuraava 42 -45? ollut sitten liian iso. Onneksi materiaali on venyvää.
Hanskat jotka tilasin olivat All Weather cycling gloves. Istuvuus hyvä. Tuntuu että niillä työmatkaa kulkee kyllä vielä reippaasti pakkasen puolella. Vielä näillä lämpötiloilla ei olla käyttöalueella. Olen suht normikätinen 175/75 jamppa, M-koko itselleni muuten hyvä mutta peukalo tuntuu tiukalta. Tiukka peukalon paikka tietää tod.näk. ensimmäiseksi kylmettyvää sormea.
Matskut tuntui kyllä hyvinkin laadukkailta.

Tilde
21.09.2011, 22.52
Sukista olen huomannu hyviksi tarjoustalon merinovillaiset urheilusukat. Hinta/laatu -suhteeltaan ihan ylivedot (muistaakseni 6e/pari) ja jalat ei palele hieman kosteinakaan. Tosin sitä ongelmaa eivät poista, että aamulla olis kiva vetästä jalkaan kuivat kengät.

Etteivät olisi Tesemat merkiltään?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

VPR
21.09.2011, 22.58
Tänään oli SealSkinzin sukat jalassa ja tuntu siltä että vesi valu sukkaan sisälle ja jäi sinne lämmittämään. :D

A R:nen
21.09.2011, 23.21
Minulla taas tuli Sidin sielunvihollisten päälle lätäköistä veden lisäksi myös kunnon hiekkakerros, sisäpuolelta tuota ei juuri huomannut. (Roecklin vedenpitävät hanskat taas olivat sisältä märät jo suunnilleen lenkille lähtiessä. Kumihanskatkin ovat mukavammat.)

Juha_H
22.09.2011, 07.54
Etteivät olisi Tesemat merkiltään?

Jeps ovat, ja tuntuvat olevan vieläpä hyvin kestäviä sukkia.

kivimaa
22.09.2011, 13.12
Spessun maasto S-Worksit kestävät ainakin aika hyvin uittamista. Lenkin jälkeen pesu puutarhaletkulla + lenkeillä uimiset päälle, niin eivätpä nuo ole miksikään menneet. Toisaalta, eipä niissä ole kyllä paljon tavaraa, mikä kosteutta ottaisikaan.

Sitten neopreenijutuista parhaat ovat olleet Enduran jotkut mallit, missä on jopa vähän vahviketta kärjessä ja kantapäässä. Kestävät ja toimivat.

Mutta miksi pistää neopreenejä, jos ei saa imeä vettä ja pitää olla kevyet? Maailma on täynnä noita ohuempiakin kengänsuojia vedenestoon...

Kiitos kenkävinkeistä.

En tarvitse kengänsuojia vedenestoon.

rolle72
22.09.2011, 13.23
Mites, onko noista myös lämmittäjäksi kuivalla mutta vilpoisella? Mä olen laittanut kengänsuojat päälle jo tuolla 12–14 °C nurkilla, kun ajokengät ei juuri viimaa pidä.

JackOja
22.09.2011, 13.42
...Seal Skinzin sukat ja hanskat tilaukseen Merliniltä.
...Lähinnä kuinka kestää kalvo pesua ja minkä aikaa pitää ihan oikeasti vettä?

Kyllä ne pesua kestää. Sitten aivan loppujen lopuksi menevät tietenkin rikki tai jos jollain terävällä törppää reiän...

...Tuo vedenpitävyys noissa on vähän tulkinnanvarainen asia... toimivuus ei perustu ainakaan maastokäytössä absoluuttiseen
vedenpitävyyteen...

Hmmm... kyllä minusta tuntuisi siltä, että niin kauan kun neopreenikalvo tjsp. on ehjä vesi pysyy ulkona. Minulla oli kesällä Lapissa retkellä sellainen hauska juttu, että suossa tarpoessa toinen sukka vuosi ja toinen piti vettä. Ilmeisesti joku reikä jossain.

...säärtä myöten valuva vesi mennyt suuaukosta sisään ja hiki kastellut muutenkin jalan.

Tuotahan toki tapahtuu :) Ja kun sukka kastuu ulkopuolelta se tuntuu kylmältä ja jäähdytysefektin vuoksi jalka tuntuu märältä. Pitäisi olla joskus joku tieteellinen kosteusmittari lenkillä mukana niin voisi todeta, että "kuiva se on"

Mites, onko noista myös lämmittäjäksi kuivalla mutta vilpoisella?....

Minusta kyllä. Ei enää pakkasen puolella tosin...

visnen
22.09.2011, 14.13
Voin suositella Shimanon MW80 -ajokenkää syys- ja talvikeleille. Kengät ovat gore-tex -kalvolla varustetut, hengittävät hyvin ja niillä tarkenee hyvin pikkupakkasillakin. Ainoastaan varren yläosan neopreenisen tarranauhakiristynläpän tienoolta voi päästä vettä sisään jos on päästäkseen. Itse ajelin kyseisillä kengillä kohtuu mukavasti kesälläkin ohuet urheilusukat jalassa kun kesäkengät olivat loppuunajetut.

Juha_H
26.09.2011, 13.56
Nyt osu silmään tällaiset, jotka tuntuis täyttävän kaikki haetut speksit (paitsi edullisen hinnan). Onkohan kenelläkään kokemuksia: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=58523 (Northwave Drifter GTX)

(http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=58523)

tumpelo
07.10.2011, 11.33
Tuli tilattua kenkää näkemättä northwaven Celcius Arctic gtx popot kokoa EU43 (UK 9.5, US10.5). Kapeahko on, ei voi missään nimessä sanoa leveälestiseksi, enemmmin normaali-kapea kuin normaali-leveä. Pakkaskelin työmatkakengiksi ostin, vaan niin pitänee vetää suojus päälle jotta tarkenee, ei ole massiivista sisävuorausta. Odotin kyllä muhkeammiksi toppausten puolesta mainosten perusteella. Normaalisti mulle sopii 42-43 kengät, yhtään 44 kokoista kenkää en omista. Nykyiset peruskangasshimanot (mallia en tiedä enkä muista eikä missään lue) kokoa 43 on leveämmät lestiltään. Kattoopa viitsisikö postitella takaisin ja vaihdattaa 44-kokoon niin mahtuisi paksumpaa sukkaa alle.

Jos joku haluaa ostaa pois käyttämättömät kengät niin laita privaa, kengät Oulussa.

Halloo halloo
07.10.2011, 12.32
Runsaan viikon verran ollut SealSkinzit käytössä lenkeillä. Toimivat. Kalliithan ne ovat. Tesemat-sukkia pitää käydä etsimässä vielä.

VPR
07.10.2011, 14.29
http://www.varusteleka.fi/product/sukat-ja-muut-ratit/tesema-liikuntasukka-merinovillaa/_341110LE5

Risto Koivunen
07.10.2011, 14.54
Täytynee muistaa käydä tuolla Varustelekassa, kunhan saavat varastoa täydennettyä.

pethe
07.10.2011, 18.40
Ei kannata oottaa, ainakin Petikon Tarjoustalossa oli nuita tesema-sukkia 5,90 pari, kokoja alkaen 40->

Tilde
08.10.2011, 01.07
Ei kannata oottaa, ainakin Petikon Tarjoustalossa oli nuita tesema-sukkia 5,90 pari, kokoja alkaen 40->

Myös citymarketeista ja kärkkäiseltä löytyy noita Teseman sukkia, ainakin Lahden suunnalla..Kärkkäisellä myös erilaisia teseman sukkia. Molemmissa 6-7e pari.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Tilde
08.10.2011, 01.13
Prismassakin tesema sukkia joskus oli, nyt ei ole näkynyt...merino paitaa tai housuja kylläkin, 30e/kpl missä paketin kyljessä yks viime vuoden missifinalisteista, merkkiä en muista, mut woolmark lukee niskalapussa...

Halloo halloo
08.10.2011, 19.40
Sattumalta tuli käytyä Jäkissä jättihypersuperTarjoustalossa, josta Tesemat 3 euroa Varustelekaa edullisemmin.

Fuuga
08.10.2011, 20.14
Tarjouslato myy teseman sukkaa 6€/pari.

rolle72
13.10.2011, 00.18
SealSkinzillä on mielenkiintoinen oma "verkkokauppa": en löydä mitään tapaa lisätä tuotetta ostoskoriin. :seko:

Onneksi on Wiggle.

pompo
28.08.2014, 10.07
Holy thread resurrection Batman!

Elokuun vesikeleillä kengänsuojien käyttö aiheuttaa kenkiin lähtemättömän kalman hajun. Tarvitaan siis oikeasti vedenpitävät jalkineet.

Kunnon talvikengät ovat varmaan liian kuumat. Entäpä Shimanon retkeily-pyöräilykenkä MT-91? Onko vieläkään olemassa ohuita tai ohuehkoja kalvokenkiä? Onko maailma muuttunut kolmessa vuodessa?

Grugi
28.08.2014, 12.17
^ Jos niin pahalta haisee niin pese niitä kenkiä. Ei ainakaan itellä kengänsuojat aiheuta hajuhaittoja :)

ealex
28.08.2014, 12.57
Itse ostin nämä:
http://www.bike-discount.de/en/buy/matrix-all-terrain-shoes-203760
Epäkäytännöllinen pukea jalkaan (kengännauhat eivät luista ollenkaan), mutta on edullinen vedenpitävä kesäkenkä. MT-91 myös löytyy, se on hyvä talvikenkä.

pompo
28.08.2014, 13.19
Grudi, touché.

Ongelma on etupäässä se, että kovimmilla sateilla likomäräksi kastunut kenkä ei ehdi kuivua työpäivän aikana. Pesu auttaa tietenkin, mutta ihan päivittäin ei viitsisi kenkiä koneessa pyörittää.

Matrix harkintaan. Korkeampi varsi houkuttelisi, ettei vesi ihan heti karkaisi nilkasta sisään.

fanatic
28.08.2014, 16.18
Pari päivää ollut käytössä mavicin scree kalvokengät. Vielä ei oo kunnon testiin päässy vedenpitävyyden osalta, mutta ainakin toistaiseksi jalat pysyneet kuivina märän aluskasvillisuuden seassa ajettaessa. Tuntuisi jopa hengittävän tuo kalvo. Säärystimet tai päällisethän ne nuokin vaatii tulvakeleillä. Toppausta noissa on mavicin tempoihin verrattuna enemmän ainoastaan nilkan seudulla, eli paksua sukkaa ja päälliset sitten talvikeleillä varmasti vaatii. Ensikokemusten perusteella oivalliset syksyn sadekelikengät.

adrianus
29.08.2014, 00.28
https://www.marinekauppa.com/tuotekuvat/900x600/Nokia_HAI_saappaat_mustat.jpg

Näillä mä ajelen työmatkat.

Sent from my iPad using Tapatalk

LauriA
29.08.2014, 08.37
Itse olen kyttäillyt näitä, onko kellään kokemuksia?

http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/shimano-xc50n-mtb-spd-shoes-2014/rp-prod69961

lansive
29.08.2014, 09.39
Itse ostin nämä:
http://www.bike-discount.de/en/buy/matrix-all-terrain-shoes-203760
Epäkäytännöllinen pukea jalkaan (kengännauhat eivät luista ollenkaan), mutta on edullinen vedenpitävä kesäkenkä.

Miten noiden kokonumerointi suhtautuu Shimanoon? Meneekö 1:1 vai pitääkö ottaa pykälä suuntaan taikka toiseen? Onko lesti leveä vai kapea?

ealex
29.08.2014, 10.59
Neljäkymmentäjotain numeroissa on eroa, mutta cm-numero taitaa olla molemmissa vertailukelpoinen. Esim. Shimano 43 on 27,2cm ja Matrix 42 on 27,3cm. Lesti on mielestäni enemmän leveä, kuin kapea.