PDA

Näytä tavallinen näkymä : Onko noloa?

Roopea
22.08.2011, 21.49
Onko se noloa, että joku ajaa ohitse? Pitääkö heti kuitata? Mitä jos ei jaksakaan ajaa karkuun? Mitä jos ohittaja on sähköpyöräilijä ja se lopulta voittaa?

YT
22.08.2011, 21.50
No ei voita sähköpyörä.

IncBuff
22.08.2011, 22.10
Ajaa aina täysiä niin kukaan ei mene ohi. Sähköpyörät on kyllä jääneet siinä vaiheessa kun niiden sähköavustus loppuu jossain 24-25km/h tienoilla.

keppi
22.08.2011, 22.20
Ei pidä heti kuitata vaan vasta seuraavassa ylämäessä. Ohi pitää mennä vikkelästi ja rauhallisesti hengittäen. Tämä tekee ohittajan ohituksen nolommaksi ja ohittaja todella häpeää tekoaan.

Tank Driver
22.08.2011, 22.29
On on. Muista keskisormi!

nure
23.08.2011, 05.18
Olen kanssa joskus ottanut nokkiini mutta vaivalla kiinnisaadessa huomasin että oli silloinen maantie SM-mitalisti ja jättäydyin takavasemmalle... Eipä silti, ei mene sähköpyörät ohi ja jos menee niin vaihdan lajia!

nojoo
23.08.2011, 06.44
Kyllä sähköpyöräkin varmasti menisi lujaa jos sillä ajaisi pyöräilyä vakavammin harrastava henkilö. Suurin osa nykykäyttäjistä on havaintojeni mukaan ikääntyvää väestöä.

maalinni
23.08.2011, 06.46
Postimies huikkasi viime talvena jäisessä mäessä: "Tää on sähköpyörä" iso virne naamallaan. Vastasin: "Tää ei."

JackOja
23.08.2011, 07.58
Onko se noloa, että joku ajaa ohitse?

On.

Pitääkö heti kuitata?

Ei välttämättä heti, mutta melko pian.

Mitä jos ei jaksakaan ajaa karkuun?

Se on noloa.

Mitä jos ohittaja on sähköpyöräilijä ja se lopulta voittaa?

Noloa sulle jos häviät sähköpyörälle.

JuPu80
23.08.2011, 09.25
Joo-o. Aina se häijyltä tuntuu, vaikka ohittaja olisi kuka ja vaikka oma pyörä olisi hitaampaa tyyppiä...

Mitäs muuten olette mieltä, onko se noloa jos ajelee itse maasturilla siirtymätaivalta pienillä rengaspaineilla ja joku tulee ohi paremmin asfaltille sopivalla kalustolla?

Itse olen ajatellut, että maantiepyörällä ajavien sukkahousumiesten nopeudesta ei tarvitse pahastua, mutta hybridi tms. on jo kova paikka.

William
23.08.2011, 09.56
Joo-o. Aina se häijyltä tuntuu, vaikka ohittaja olisi kuka ja vaikka oma pyörä olisi hitaampaa tyyppiä...

Mitäs muuten olette mieltä, onko se noloa jos ajelee itse maasturilla siirtymätaivalta pienillä rengaspaineilla ja joku tulee ohi paremmin asfaltille sopivalla kalustolla?

Itse olen ajatellut, että maantiepyörällä ajavien sukkahousumiesten nopeudesta ei tarvitse pahastua, mutta hybridi tms. on jo kova paikka.

Tää on nyt todella rajoilla nolaako itseensä vai ei jos päästää ohi. Näiden muutaman maasturi lenkin aikana mitä oon tehnyt niin olen toiminut seuraavasti; siirtymän aikana kun sukkis tyyppi iskee sopivalle etäisyydelle niin --> otan spurtin, silmät tarkentaa pientareelle jonkun sopivan polun näköisen paikan ja katoamistemppu sinne kuin se olisi suunniteltu alusta alkaen. Vauhtia on syytä olla, et kaveri voi ihmetellä, et "minne hemmettiin se katos"?? :eek:

Toki huonompi kuntoisella siirtymällä on joskus suht helppoa pitää hybridi/maantie kaverit takana. Maastofilossa kun on yleensä paremmat jarrut, ei tartte pelätä kanttareita tai muita monttuja.. Ei tää kuntoilu siis kovin vakavaa ole?? ;)

IncBuff
23.08.2011, 09.57
Ehdottoman noloa tuokin. Vähintään peesiin pitää iskeytyä että hybridimies kuulee koko ajan nappularenkaan huminan. Sopivassa paikassa sitten ohi ja näyttävällä loikalla metsäpolulle.

Pave
23.08.2011, 10.03
Toisinaan nolottaa ohitella maantiepyöräilijöitä täysjoustolla. Varsinkin sinkulalla.

Vahingonilo ja myötähäpeä, nuo tunteista jaloimmat... :D

frp
23.08.2011, 10.08
Laillisille sähköpyörille ei varmaan häviä. Töihin ajelen laittomalla (mutta ihan kaupasta ostetulla virittämättömällä) eikä ole kukaan ikinä ohittanut. Noin 40 on kevyt matkavauhti.

JackOja
23.08.2011, 10.29
^ Heheh, trolli! :D

Jani R.
23.08.2011, 10.34
Toisinaan nolottaa ohitella maantiepyöräilijöitä täysjoustolla. Varsinkin sinkulalla.

Olin joskus pari vuotta sitten ihan ensimmäistä kertaa kokeilemassa maantiepyörää. Lähinnä säätämässä ajoasentoa ja vaihteita kasauksen jälkeen, kun ajelin hiljaa kohti tunnelia kääntyäkseni sinne, niin joku maastopyöräilijä päätti hyökätä ohi ja oli kiihdyttänyt varmaan reilun neljänkympin vauhtiin että ohitus olisi mahdollisimman näyttävä, kun rullailin polkematta noin kahtakymppiä siinä ihan rauhassa kevyenliikenteen väylää pitkin. :D

V.Altteri
23.08.2011, 10.39
Sähköpyörällä ajellessa ei kukaan ole mennyt ohi. Se tosin onkih huijausta.

Kal Pedal
23.08.2011, 10.44
Ensimmäisessä Vätternissä minulla oli lähtöaika ensimmäisten joukossa. Se tarkoitti että 17 tuntia kestäneen suoritukseni aikana arviolta noin 15 tuhatta pöyräilijää ajoi ohitseni. Se kasvatti luonnetta....

nojoo
23.08.2011, 10.49
Entä jos ohittaja on NaineN, ja menee heittämällä ohi. Näinkin on joskus käynyt.

jojo^^
23.08.2011, 11.04
Entä jos ohittaja on NaineN, ja menee heittämällä ohi. Näinkin on joskus käynyt.

Tää on tosi noloa.

William
23.08.2011, 11.29
Tää on tosi noloa.

näinkin voi käydä, itse en ole tarinan mies. Mies ohitti suoralla tasamaalla naisen joka oli ohittanut aiemmin samaisen miehen. Tuli ylämäki ja nainen meni omaa rivakkaa vauhtia ylös miehen hyytyessä.

Alamäessä mies sitten tempoi eron kiinni ja meni ohi. Tuli seuraava ylämäki, mies katseli taakseen.. Nainen lähestyi uhkaavasti, mies odotteli hetken ja naisen saapuessa takakumin tuntumaan pari metriä sivussa niin mies päätti sylkäistä naisen päälle. Tästähän syntyi keskustelua, ei kuulemma ollut nähnyt naista..

Ei se niiin noloa voi olla ??

IncBuff
23.08.2011, 11.42
Entä jos ohittaja on NaineN, ja menee heittämällä ohi. Näinkin on joskus käynyt.Iskeydytään imuun ja roikutaan siinä vaikka väkisin.

Fatabo
23.08.2011, 11.45
Toivotaan hyvää perää :cool:

Kiovan Dynamo
23.08.2011, 11.57

Perus pohjoispohjalaiselle miehelle se ainakin on liikaa. Välillä perässä ajaen näkee mitä mielenkiintoisempia liikesarjoja, kun ei se lähikaupasta uloskannettu hiilikuituihme/cx -härveli riittänytkään ohittaneen naisen kiinniajamiseen... :D

frp
23.08.2011, 12.05
^ Heheh, trolli! :D

Ehei. Tuollaisella siis ajelen työmatkaa http://tinyurl.com/3mvb4nv

ppikkupe
23.08.2011, 12.10
Onko se noloa, että joku ajaa ohitse?

Jaa-a. En tiedä. Pitääpä ensi kerralla räpylän heilauttamisen sijaan huikata taakse, että nolottaako.

elasto
23.08.2011, 12.12
Jos nainen menee ohi niin itse keskityn yleensä ihan tyytyväisenä maisemien katseluun.

Risto Koivunen
23.08.2011, 12.14
Täällä päin tuntuu olevan monelle autoilijalle nolo juttu, jos ei pääse pyöräilijästä ohi. Aivan riippumatta siitä, mikä on pyöräilijän nopeus tai alueella vallitseva nopeusrajoitus.

Kolnaako
23.08.2011, 13.23
Eilen töistä palatessa sellainen hyvin trendikkästi pukeutunut nuorempi herrasmies asusteiden väriin sopivalla sinkulalla/fixillä (?) vetäisi heittämällä ohi ja jäi sitten eteen junnaamaan jotain kahtakymppiä. Nolona ajoin ohi kun en jaksanut hidastella. Hetken päästä sama kaveri tulee taas heittämällä ohi ja eteen sekä hyytyy vastamäkeen jonnekin 15 km/h hujakoille. Minä siitä hyvin nolona ohi ja kolmeakymppiä jatkoin matkaa. Jotenkin mua nolotto noi minun ohittelut, mutta kun kotona odottaa ruoka eikä haluaisi ajaa kauhean hitaasti. Miten tällaisissa tilanteissa käyttäydytään tyylikkäästi?

nuubiainen
23.08.2011, 13.35
Jos nainen menee ohi niin itse keskityn yleensä ihan tyytyväisenä maisemien katseluun.

Joo, ja joskus on tullut katsottua sitä naistakin...

EePee
23.08.2011, 13.48

+1

Näin putkiremppaevakkolaisena olen saanut tämän kesän tutustua Keskuspuistossa ihan oikeaan työmatkatempomaailmaan. Voi sitä puolityhjien hybrinrenkaiden valitusta, kuivien ketjujen kitinää, uusiin cc-pyöriin ruuvattujen pakkareiden kolinaa ja tuulipukujen pauketta! Siellä on joka aamu ja iltapäivä täysi kisa päällä! Työmatkatempoilu se vasta noloa onkin, onneksi olen sanoutunut siitä irti pappapyörälläni.. (mitä nyt joskus valikoiden lähden sopivien ohittajien imuun, kunnes käy nolottamaan.. :))

perttime
23.08.2011, 13.49
mutta kun kotona odottaa ruoka eikä haluaisi ajaa kauhean hitaasti. Miten tällaisissa tilanteissa käyttäydytään tyylikkäästi?Amerikkalainen, saksalainen, ranskalainen ja suomalainen näkivät ensimmäistä kertaa norsun...
- amerikkalainen mietti miten sillä voisi ansaita rahaa
- saksalainen alkoi tutkia miten kärsä toimii
- ranskalainen oli heti pohtimassa norsun rakkauselämää
- suomalainen suri: "Mitähän se musta ajattelee?"

anssijokunen
23.08.2011, 14.12
Jooo, on siis tosi noloa päästää uudelleen ohi jos on kerran kuitannut.... tänään parin viikon tauon (tähystettiin polvi) jälkeen työmatkalla pari hybridiä meni mun ohi alamäessä kun maasturilla ajelin, toinen jopa SOITTI kelloa kun tuli takaa - pakko oli kuitata seuraavassa kunnon ylämäessä - nyt on jalat aika "setsuurilla" mutta ohi en sitten enää tietenkään päästänyt.

Fuuga
23.08.2011, 15.21
toinen jopa SOITTI kelloa kun tuli takaa - pakko oli kuitata seuraavassa kunnon ylämäessä - nyt on jalat aika "setsuurilla" mutta ohi en sitten enää tietenkään päästänyt.

Kellonsoitto ei ole lainkaan pahitteeksi täällä PK:n kelveillä kun kaikenmaailman lippalakki-kallet haahuilevat puoli pe*settä paljaana kelvin poikittaisliikennettä. Piteneehän se matka tietty silleenkin jos on liian lyhyt matka noin muuten ;)

ellmeri
23.08.2011, 16.19

Tollasella vantaan ilolassa yx iso äijä veti niin maan perkuleesti,mä isommalla 32/11 ja ei pysy meikämanne kyydissä,*halavatun* viritetty!!

geeni
23.08.2011, 16.58
Ennen ohitustahan tulee tarkkaan arvioida edellämenevän nopeus. Jos ajetaan melkein samaa vauhtia, ohitus pitää tehdä sitten ylimääräisellä spurtilla, ettei vahingossakaan jää liian lähelle ohitetun eteen junnaamaan. Nolointa tietenkin on, jos arvioi nopeuden väärin, ja ohitettu kuittaa hetken päästä takaisin. Lisäjännitystä tuovat vaihtoehtoiset reitit, joiden ansiosta kertaalleen ohitettu voi hyvällä tuurilla tai tietämyksellä ajautua useampaankin otteeseen takaisin keulapaikalle.

Hämmennystä voi aiheuttaa myös pukeutumisellaan. Jos sattuu olemaan vähän leppoisammalla sunnuntailenkillä kireät ykkös-pro-lenkkivermeet päällä, ja eteen osuu joku tavishybridipolkija, joka kuitenkin veivaa sellaisella nopeudella, ettei viitsi lähteä ohikaan, niin sehän se jaksaa vilkuilla taakseen, että miksei tuo "kilpapyöräilijä" nyt mene ohi, seuraa vaan perässä...

Spica
23.08.2011, 19.07
Ennen ohitustahan tulee tarkkaan arvioida edellämenevän nopeus.
Hämmennystä voi aiheuttaa myös pukeutumisellaan. Jos sattuu olemaan vähän leppoisammalla sunnuntailenkillä kireät ykkös-pro-lenkkivermeet päällä, ja eteen osuu joku tavishybridipolkija, joka kuitenkin veivaa sellaisella nopeudella, ettei viitsi lähteä ohikaan, niin sehän se jaksaa vilkuilla taakseen, että miksei tuo "kilpapyöräilijä" nyt mene ohi, seuraa vaan perässä...
Heh, nämä on kyllä huomattu! Omakohtainen kokemus on, kun teki sittenkin tiukkaa painella työmatkailijan ohi kun olin itse tulossa pidemmältä matkalta juuri kotiin...
Samoin on perääni ilmaantunut "kilpapyöräilijä", joka jäi kuitenkin n. 100m päähän, eikä lähentynyt enää. Siinä sitten vilkuilin, että miksi näin. Oli kuitenkin tullut aika kaukaa niinkin lähelle. Lopulta tämä vaihtoi pienemmälle tielle, joka meni tämän ajamani isomman tien vierellä. Ei tosin näkynyt enää risteyksessä, kun nämä metsätaipaleen jälkeen taas kohtasivat :)

daemonsultan
23.08.2011, 19.28
Kyllä se välillä nolottaa, jos on ajokamat päällä ja joku vetäisee työmatkakamppeissa hybridillä ohi, mutta nielen nolotukseni. Mä vedän lenkit omaan tahtiini enkä anna muitten ajon häiritä. Jos jotain ihmetyttää, että joku ei vedäkään succikset jalassa aina täysillä ja naama irvessä, niin se on sitten sen ongelma.

TuH
23.08.2011, 19.55
Henkkoht ärsyttää eniten punaisia päin "ohittajat", on nimittäin jokseenkin dorka tapa kerätä se viimeisen parin kilometrin ajan jahdattu päänahka. Kerranpa katselin perään, kun tälläinen itsemurhakandidaatti - ihan totta - törmäsi risteyksen toisella puolella kolmanteen pyöräilijään, joka oli kaikessa rauhassa pysähtymässä valoihin. Hieman pani miettimään työmatkatempoilun järkevyyttä...

Analog Kid
23.08.2011, 20.03
Nolota sitten pätkääkään, aivan sama jos Sardoja tai Inseroita menee heittämällä ohi. Oma vauhti on nykyään slow motion-tyyppistä.

Mutta naurattaa silloin tällöin saattaa. Toissa viikolla olin iltasella valontestauslenkillä. Teiskontiellä edessä ajeli kelvin vasenta laitaa yksi kaveri. Siinä sitten tasaisen vauhdin taulukolla sain kaverin kiinni ja painelin ohi ennen Ruotulan golfkenttää. Noin minuutin kuluttua samainen kaveri pyyhältää ohi peruskappavaihteisella miestenpyörällään. Ja kadenssi oli kieltämättä 367. Sain kiinni uudestaan Nesteen valoissa. Ja siitä valojen vaihduttua kaveri liikkeelle taas lähes kumit savuten. Pääsin jälleen puskuriin kiinni loivan nousun päällä. Kaveri vilkaisee taakseen ja taas alkaa hillitön sotkeminen ja kaveri katoaa horisonttiin. Katseli siinä vielä muutaman kerran taakseen, että olenko vielä peesissä. En ole koskaan nähnyt niin raivokasta pyörittämistä tanssikengät jalassa.

Jeepulisjee
23.08.2011, 20.06
Tuo Kolnaakon mainitsema tilanne on tosiaan noloa. Täällä Oulussa noita ohittelevia hissuttelijoita tuntuu piisaavan. Onneksi se ohittelu jää yleensä siihen yhteen kertaan. Ilmeisesti takanatulevilla on niin kova imuetu, että heidän pitäisi seisoa jarrulla etteivät paiskautuisi edellä ajavista ohi vahingossa. Sitten kun imu loppuu, niin loppuu se vauhtikin.

Polla
23.08.2011, 20.16
+1

Näin putkiremppaevakkolaisena olen saanut tämän kesän tutustua Keskuspuistossa ihan oikeaan työmatkatempomaailmaan. Voi sitä puolityhjien hybrinrenkaiden valitusta, kuivien ketjujen kitinää, uusiin cc-pyöriin ruuvattujen pakkareiden kolinaa ja tuulipukujen pauketta! Siellä on joka aamu ja iltapäivä täysi kisa päällä! Työmatkatempoilu se vasta noloa onkin, onneksi olen sanoutunut siitä irti pappapyörälläni.. (mitä nyt joskus valikoiden lähden sopivien ohittajien imuun, kunnes käy nolottamaan.. :))

Joo siis voi jeesus sitä menoa siellä. Alkoi eilen pelottamaan kun tempoilijat tulivat vastaan 3 rinnan kun oli kova kisa että kuka ohittaa kenetkin. Ei heikkohermoisille ruuhka-aikaan.

kukavaa
23.08.2011, 20.30
Miten tällaisissa tilanteissa käyttäydytään tyylikkäästi?
piittaamattomasti. piittaamattomuus on cool ja cool on tyylikästä.

Fuuga
23.08.2011, 20.36
Onneksi ei ole noita murheita kun mummotkin menee ohi ylä- ja alamäissä.

nuubiainen
23.08.2011, 20.54

Mutta avustus vain 40 km/h nopeuteen saakka? Jos olis 60 km/h asti, niin tuolla voisi jo osallistua Tour de Helsinkiin. Alex Stubb jäisi pölypilveen.

gobbif
23.08.2011, 21.07
Ei nolota yhtään. Nopeampia riittää aina ja joskus työmatkapyöräilijä menee hybridilläänkin sellasta tahtia ettei oma kunto riitä.

Toisilla se on selvästi kunnia-asia ja näytön paikka. Hiljattain mökille polkiessa tuli eteen alle 25km/h polkeva maasturi. Omalla nopeudella tuli ihan sujuva ja nätti ohitus (oma keskinopeus koko matkalle oli n. 28). Sitten vastaan tulee pitkiä mäkiä ja ohi vilahtaa samainen maasturi. Seuraavat 2km hän pälyilee taakseen ajaessamme 50m erolla. Sitten reitit erkanevat. Olisihan tuosta ohikin päässyt halutessaan, mutta kun matkaa on vielä 80km jäljellä, ei viitsi hapottaa itseään turhaan. Jos joku saa hyvän mielen ohitettuaan minut melkein kotiin tullessa, niin hyvähän se on, vaikka itse säästeleekin siihen loppumatkaan.

kolistelija
23.08.2011, 21.16
Kun itsetunto on kunnossa voi rauhassa antaa muiden mennä ohi ja jatkaa omaa lenkkiä sen enempää nolostumatta.

Taaksepäin vilkuilijat ovat kyllä hauskoja. Muutaman kerran olen ihan huvikseen nostanut tahtia pikkuhiljaa ja kyllähän se vilkuilija aina yhtä kaukana pysyy. :)

Mikakoo
23.08.2011, 21.48
Eilen töistä palatessa sellainen hyvin trendikkästi pukeutunut nuorempi herrasmies asusteiden väriin sopivalla sinkulalla/fixillä (?) vetäisi heittämällä ohi ja jäi sitten eteen junnaamaan jotain kahtakymppiä. Nolona ajoin ohi kun en jaksanut hidastella. Hetken päästä sama kaveri tulee taas heittämällä ohi ja eteen sekä hyytyy vastamäkeen jonnekin 15 km/h hujakoille. Minä siitä hyvin nolona ohi ja kolmeakymppiä jatkoin matkaa. Jotenkin mua nolotto noi minun ohittelut, mutta kun kotona odottaa ruoka eikä haluaisi ajaa kauhean hitaasti. Miten tällaisissa tilanteissa käyttäydytään tyylikkäästi?

Laitoitko vielä pienempää silimään ku ohiti? tais Fixi lentää nurkkaan eheh.

Täällä Oulussa ainakin mua ärsyttää peesaajat. Miksei kukaan mene ohi kunnolla ja aja silmänkantamattomiin, kerran yks peesaaja teki niin että peesas 5km työmatkasta ja ohitti, ajoi täysillä 200m ja kääntyi kotipihalle :seko:

mutanaama
23.08.2011, 22.01
Mä en ole koskaan kiinnittänyt huomiota siihen miten muut ajaa. Joskus ehkä joku ohitus hiukka huvittanut tai kun toppahaalaripukuinen vetää hybridillä talvella +25 keskarilla työmatkaa keimolasta tammistoon, jossa sen hukkasin, niin hattua nostan.

alli
23.08.2011, 22.24
Taaksepäin vilkuilijat ovat kyllä hauskoja. Muutaman kerran olen ihan huvikseen nostanut tahtia pikkuhiljaa ja kyllähän se vilkuilija aina yhtä kaukana pysyy. :)

Mulle ei onneksi näitä paljon tule kohdalle - ohittelijat kun häviää sinne horisonttiin useimmiten :). Yksi aika epäsiisti mies osuu aina välillä ajamaan samaan aikaan samaan suuntaan, tekee just tuota hermostunutta ja hermostuttavaa vilkuilua. Tämäkin kyllä saattaa kadota kaukaisuuteen,´mutta jäädä sitten kuitenkin kuppailemaan jonnekin ilmaantuakseen eteen kodin lähellä...

Risto Koivunen
23.08.2011, 23.06
Näin putkiremppaevakkolaisena olen saanut tämän kesän tutustua Keskuspuistossa ihan oikeaan työmatkatempomaailmaan. Voi sitä puolityhjien hybrinrenkaiden valitusta, kuivien ketjujen kitinää, uusiin cc-pyöriin ruuvattujen pakkareiden kolinaa ja tuulipukujen pauketta! Siellä on joka aamu ja iltapäivä täysi kisa päällä!

Keskuspuistosta tulee mieleen, että bongasin siellä yhden tämän kesän parhaiten mieleen jääneistä ohituksista (olin vain silminnäkijä, en osallinen): noin 18 km/h nopeudella etenevä keski-ikäinen naishenkilö lähtee Laakson nurkilla ohittamaan toista noin 17 km/h nopeudella etenevää keski-ikäistä naishenkilöä. Ja ohitustilanteessa ohittaja ei näyttänyt kiihdyttävän tippaakaan, eikä ohitettava hiljentänyt menoaan, joten ohitus tuntui kestävän pienen ikuisuuden. Tapahtumapaikka jossakin Laakson nurkilla, osuudella jolla tie ei ole kauhean leveä, näkyvyys rajoitettu ja liikennettä kohtuullisen paljon. Häijyn näköistä tuota oli takaa katsella.

Tämä tosin tapahtui keskellä päivää, joten varsinaisesta työmatkatempoilusta ei liene ollut kyse.

Fat Boy
23.08.2011, 23.11
Onneksi on kännykkä.. Takaa tulevaa liikennettä täytyy vain pitää sen verta silmällä, että huomaa ajoissa lähestyvän vihollisen. Sitten ei muuta kuin kaivaa luurin taskustaa ja jorisee joutavia jonkun tutun kanssa sen aikaa, että vihollinen menee ohi..

No, oikeasti, maantie tai maasto, pyörä kumpi tahansa, niin kyllä minut voi ohittaa aivan vapaasti. Enkä lähde ketään ajamaan kiinnikkään, jos jonkun edelläni näen. Oma vauhti on itselleni (yllättäen) sopivin.

alteregoni
23.08.2011, 23.15
Ei se noloa ole jos on sinut oman huonon kuntonsa kanssa. Tuli tässä keran ohitettua rullaluistinsauvahiihtelijä ja kerpele olikin kova kuntonen ukko kun joutu oikeen tosissaan pisteleen ettei olis tullu uudestaan ohi.... onneks käänty jossain vaiheessa jollekin muulle tielle. Se olis kyllä hävettäny jos olis kohta tullu musta ohi, sitä ei heikko selkärankani kestäis jos tuollainen hiihtelijä pistelis ohi. Vaikkakin aika tautista vauhtia noilla näyttää pääsevän.

latuman
23.08.2011, 23.25
Ei ehkä noloa, mutta välillä on jotain epämukavuutta havaittavissa. Vetäisin asiallisella maastopyörällä sekä varustuksella liikkuvan sedän ohitse maantiepyörällä, niinkuin asiaan kuuluu, mutta 50m ohituksen jälkeen piti ylittää risteys jossa ikävät katukiveykset. Maasturikuski sai tosissaan jarruttaa kun huomasi että minun pitää himmata mateluvauhtiin että pääsen risteyksen yli. Siinä ne eri pyörien erot kärjistyi hyvin.

Mutta sit lähdin taas zziiiiiiiip-tsuhuhu!

latuman
23.08.2011, 23.28
näinkin voi käydä, itse en ole tarinan mies. Mies ohitti suoralla tasamaalla naisen joka oli ohittanut aiemmin samaisen miehen. Tuli ylämäki ja nainen meni omaa rivakkaa vauhtia ylös miehen hyytyessä.

Alamäessä mies sitten tempoi eron kiinni ja meni ohi. Tuli seuraava ylämäki, mies katseli taakseen.. Nainen lähestyi uhkaavasti, mies odotteli hetken ja naisen saapuessa takakumin tuntumaan pari metriä sivussa niin mies päätti sylkäistä naisen päälle. Tästähän syntyi keskustelua, ei kuulemma ollut nähnyt naista..

Ei se niiin noloa voi olla ??

Tuttua. Ohittelin jonkun vanhan deekun mummoGT:nsä selässä ihan normaalisti vasemmalta, kun hän ajattelee että "KROOOH-PTHYI". Sylki sitten päälle. Jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt pysähtyä ja kysyä että miksi näin pääsi käymään.

verrazano
23.08.2011, 23.48
nolottaako? kerran meinasi ladulla nolottaa kun mielestäni paahdoin vapaata loivaa nousua minä suksista lähti ja suihke takaa vaan läheni, että kohta joku menee heittämällä vasenta kaistaa ohi. kovasti helpotti lukea ohittajan selästä: Finnnish Cross Country Skiing Team.

Pyöräpummi
24.08.2011, 00.17
Jorvin sairaalan kohdalla ajoi keski-ikäinen nainen, pulleat purjeet ja mahtava peräsin, maastopyörää. Hän tuli alamääkeen 90 astetta kohden pyörätietä suoraan eteeni.
Vika oli siinä ettei hän hallinnut etujarrun käyttöä. Kuin hidastetussa filmissä hän sukelsi yli tangon. Onneksi naisella oli "airbagit" omasta takaa.
Tietenkin menin kysymään että sattuiko mitään. Ilmeestä päätellen naista nolotti ja pirusti.

Nuorempi naaras oli Pasilan rautatieaseman nurkilla ajanut etupyörän spåra-kiskojen väliin hyvin ennustettavalla seurauksella. Tuloksena oli helventimoinen itku.

Jos miehet joskus itkette niin älkää ainakaan tehkö sitä naisten nähdessä.

AION
24.08.2011, 02.50
Mites on kun tässä 20Km sisällä kasvukeskuksista jengiä tulee vasemmalta ja oikealta ohi, mutta heti kun painuu vähänkin kauemmas alkaa olemaan hiljaista. Ajanko vaan vääriä reittejä, olenko sokea, vai siirrynkö rinnakkaisulottuvuuten joka kerta kun siirryn maantielle?

Siellä ei meinaa ole ketään.

Ajatelkaa, että kesällä kun taitoin 200Km maantietä Etelä-Suomen halki niin, laskettaessa hämeenlinna, riihimäki, hyvinkää ja espoo (sekä 10Km säde pois jokaisesta) en nähnyt kuin 2 (KAKSI) pyöräilijää.
Ja tämä tapahtui kauniina kesäpäivänä (tapahtuma myös kesti itseltäni koko päivän :D) kesäkuun loppupuolella mutta ei silti juhannuksena.

Marsusram
24.08.2011, 08.02
Ei ole noloa kun näkee että ohittaja painaa täydellä teholla päästäkseen mun maasturikruisailuvauhdista ohi.
Noloa on kun tempoilija sitten hyytyy seuraavaan ylämäkeen ja joudun kruisailemaan ohi, toinen luulee haasteen vastaanotetuksi ja aloittaa anaerobisen kirin hyytyäkseen lopullisesti vähän myöhemmin.:D

Muuten liikenteessä on normaalia että ohituksia tapahtuu, toivottavasti turvallisia. Silloin voi moikata jos huomaa ajoissa.

Highlander
24.08.2011, 10.32
..Siinä sitten tasaisen vauhdin taulukolla sain kaverin kiinni ja painelin ohi ennen Ruotulan golfkenttää..
Meillä Ruotulassa on sellainen tapa, että siimaa ei anneta yhtään :D Työmatkatempo on saanut muuten uusia ulottuvuuksia Huikkaan risteyksen jälkeen kun katuosasto on kaivanut mäkeen 3 kuoppaa. Joutuu koukkaamaan metsän kautta tai tietysti bunnyhopilla pääsee yli, mutta ei ehkä ylämäkeen..

magnuken
24.08.2011, 11.43
Mutta avustus vain 40 km/h nopeuteen saakka? Jos olis 60 km/h asti, niin tuolla voisi jo osallistua Tour de Helsinkiin. Alex Stubb jäisi pölypilveen.

Tussa Nancy S:ssa saa tuon avustuksen hyvinkin nousemaan tuonne 50 km/h eturatasta vaihtamalla. Kokemuksen mukaan ei ainakaan huomaa mitään väännön heikkenemistä ylämäissä. Tosin, tämä fillarihan on liki mopo (vieläpä laiton selalinen) joten ei pidä nolostoa jos tällainen lähes perinteellinen miestenpyörä ohi menee.

EePee
24.08.2011, 13.15
Joo siis voi jeesus sitä menoa siellä. Alkoi eilen pelottamaan kun tempoilijat tulivat vastaan 3 rinnan kun oli kova kisa että kuka ohittaa kenetkin. Ei heikkohermoisille ruuhka-aikaan.

Ei tosiaan tosiaan kannata heikkohermoisten vaivautua, niin raivokasta kilvanajoa on. Tänäaamuna meinas taas yksi tulla suoraan syliin, kun kisakiree hypriidi ei enää pysynyt lapasessa, vaan ajautui mutkassa (tai oikeastaan sen jälkeen) mun puolelle. Paniikkijarrutuksella siitäkin selvittiin..

Historic
24.08.2011, 13.55
> Henkkoht ärsyttää eniten punaisia päin "ohittajat", on nimittäin jokseenkin dorka tapa...

Tämä on ihan ainoa juttu, jonka vuoksi minä joskus jaksan ärsyyntyä kanssakulkijoiden käytöksestä. Tungetaan eteen valoissa, ryysitään päin punaista ja sitten seuraavassa korttelissa ollaan ohitettavana. Joskus sanon siinä ohi mennessä että jos kerran pitää etuilla valoissa, on sitten oltava pattia pitää se kärkipaikka. Muuten vain haittaa toisten kulkemista ja aiheuttaa tarpeettomasti ohituksia.

Muuten ei ole noloa jos joku ohittaa. Se vain tarkoittaa että hänellä on nyt enemmän vauhtia.

Mä en omista pätkääkään tietä, joten jokainen käyttäköön näitä yhteisiä kuinka haluaa. Jotenkuten sääntöjen puitteissa kuitenkin ettei tule isoja yllätyksiä.

Markku62
24.08.2011, 15.36
Kommenttejaherättävä aihe näköjään. Joku taisi jo viedä sanat suustani. Eli, ei haittaa kun on mieskunnon lisäksi itsetunto kohdillaan. Minä fillaroin omaa kuntoani parantaakseni enkä välitä siitä mitä muut minusta ajattelevat...

pöökke
24.08.2011, 17.57
Onko se noloa, että joku ajaa ohitse? Pitääkö heti kuitata? Mitä jos ei jaksakaan ajaa karkuun? Mitä jos ohittaja on sähköpyöräilijä ja se lopulta voittaa?

Poislukien kilpailut, mä en tiennykkään että ohittajaa odottaa lopussa joku palkinto kun se on "voittanut".

ketti
24.08.2011, 21.33
Ei.

Miten voisin koskaan ajaa palautellen, etuajassa töihin kaikessa rauhassa kesälämmöstä nauttien, olla kokeilemassa säätöjä, ajaa kaupalta kananmunia repussa, ajaa yli 80km:n lenkkejä jne jos jonkun muun ohittamiseen edes kiinnittäisi huomiota?

Provoanpas hieman: Olisiko liiallinen yleistys tähänastisista kirjoituksista, jos toteaisin että ohitetuksi tuleminen häiritsee elämänkokemusta vailla olevia ehkä vielä hieman epäkypsiä murrosikäisiä (nappularengas)pyöräilijöitä tai vaihtoehtoisesti ihan pihalla olevia työmatkariehujia?

Ainakin itselleni on käynyt yllättävän usein niin, että maasturikuski saa kohtauksen minut maantiepyörällä lepuutellen ajavana nähdessään. Rytminmuutoshan on aina ok, mutta kun ohituksen jälkeinen suora ei riitä peittämään käännöstä kotipihaan. Lasken kaikki polut kotipihoiksi.

Hyötypolkija
24.08.2011, 22.55
Mitä jos ohittaja on sähköpyöräilijä ja se lopulta voittaa?

Muuten en ohittamisista välitä, mutta sähköpyörä... En oo vielä päässyt sellasta kohtaamaan kuin vastaantulijana. Näin p**kalla kunnolla tosin tuon väistämättömän koitoksen odotus saa jo kämmenet hikoamaan. On se kuitenkin aika paha, jos sillä päästelee sähköavulla 25km/h ne jyrkemmätkin ylämäet ja ei se paino muualla mitään haittaa. Että pakko katsella tarkkaan sopivia poistumisteitä, joille voi livahtaa pikakuittauksen jälkeen hengittämään. Taidan harjoitella jo huomisella työmatkalla...

rolle72
24.08.2011, 23.08
Lähinnä maantieajelussa nolottaa toisen puolesta, kun itse rullailee varsinaisen lenkin jälkeen kotiin jotain 22 km/h ja joku tulee täysillä sotkien takaa ohi ja kuvittelee olevansa isokin sankari.

Oikeasti hienoja ohituksia on ne, kun itse ohittaa rullaluistimilla pyöräilijän. Hienointa ikinä oli näinkin paskalla kunnolla viime talven hangilla ohittaa pertsalla yksi luisteluteknikko, vaikka kyseessä olikin joku 100-vuotias nainen.

kuovipolku
25.08.2011, 07.30
Lähinnä maantieajelussa nolottaa toisen puolesta, kun itse rullailee varsinaisen lenkin jälkeen kotiin jotain 22 km/h ja joku tulee täysillä sotkien takaa ohi ja kuvittelee olevansa isokin sankari.

Olen jotain tuollaista tuntenut minäkin - mutta mistä me tiedämme mitä se täysillä sotkija on kuvitellut? Ehkä me vain kuvittelemme olleemme sen näköisiä, että joku saattoi saada kicksejä ohittamisestamme, ja todellisuudessa ohittaja ei ollut edes sen kummemmin kiinnittänyt huomiotaan maantieolemukseemme?

PS eilisellä lenkillä syntyi pieni noloudentunteen hetki, kun saavutin edelläajaneen maantiepyöräilijän vähän ennen kääntymistäni sivutielle. Jätin kyllä ohituksen tekemättä, koska se olisi ollut paitsi tarpeetonta myös täysin tyylitöntä, mutta silti kävi mikrosekunnin ajan mielessä että olisi pitänyt huikata: "Tämä on suunniteltuun reittiin kuuluva käännös enkä minä muutenkaan sotkenut speksivauhtia kovempaa sinut saavuttaakseni!" Onneksi tajusin samassa, että se olisi ollut vielä dorkempaa - ja loppujen lopuksi nolouden, kuvitellun nolouden tai myötänolouden välttäminen ei ole hirveän tärkeää.

HiMa
25.08.2011, 08.03
Oikeasti hienoja ohituksia on ne, kun itse ohittaa rullaluistimilla pyöräilijän.

Täälläkin minut saatetaan ohittaa luistimilla, vaikka itsellä olis fillarin vauhti 28... Mutta ei nolota silti. :)

Raikku
25.08.2011, 08.52
Itse käyttänyt juurikin tuota "metsäpolulle häviämistä ohituksen jälkeen"-metodia. Kun vaikka Tuusulatien sivua menee ja ennen mätäkivenmäkeä ohittaa jonkun, voi näppärästi mäen alla hävitä metsään puuskuttamaan. Toinen vaihtoehto ovat "tarkoituksellisen näköiset pysähtymiset", eli jos ei jaksa niin pysähtyy ja pumppaa renkaita/säätää satulaa etc jotta näyttää siltä että niin olisi tehnyt joka tapauksessa.

rolle72
25.08.2011, 09.19
Täälläkin minut saatetaan ohittaa luistimilla, vaikka itsellä olis fillarin vauhti 28... Mutta ei nolota silti. :)
Sauvoilla vai ilman? Aika jumalattoman kova vauhti, jos ilman sauvoja vetelee.

Mä en ainakaan moisia härveleitä käytä, koska osaan luistella (tosin en kovin lujaa).

Kuntoilija
25.08.2011, 09.52
Se ei ole noloa, kun timmissä kunnossa oleva spandex-asuinen nainen ohittaa Kuntoilijan vaan lähinnä sykähdyttävä
kokemus :).

Posankka
25.08.2011, 10.10
Nolota sitten pätkääkään, aivan sama jos Sardoja tai Inseroita menee heittämällä ohi.

Kai sua sentään sitten nolottaa jos yosemite menee ohi :D

HiMa
25.08.2011, 10.13
Sauvoilla vai ilman? Aika jumalattoman kova vauhti, jos ilman sauvoja vetelee.

Mä en ainakaan moisia härveleitä käytä, koska osaan luistella (tosin en kovin lujaa).

Ilman sauvoja, kepit on hidaste...

ppikkupe
25.08.2011, 10.42

Jos itse sotkee vielä sitä normaalia matkavauhtiaan, niin kuinkakohan tuollaisessa tilanteessa pitäisi hoitaa se kevyesti veryttelevän pyöräilijän ohitus, jotta se ohitettava ei tuntisi tilanteesta myötähäpeää tai kuvittelisi muuten omiaan?

Kannattaa käydä hiihtämässä. Ladulla tottuu itse ohittamaan ja myös ohitetuksi tulemiseen - tai ainakaan ei jaksa paljon vaivata päätään sillä, millä temmolla tai mielellä (noh, hyvällä mielellä tietenkin) muut ovat lenkkiään tekemässä. Pääasia että ylipäätään ovat lenkillä. Ja jos itse jossain vaiheessa kuvittelee olevansa kovakin jätkä, kun pääsee vuorohiihtoa sen jyrkän mäen päälle, jota vielä aiemmin mentiin loppuosa haarakäyntiä, niin eiköhän sieltä tule kohta joku nuorten maajoukkuetyyppi, joka menee samassa mäessä lentämällä tasatyöntöä ohi.

rolle72
25.08.2011, 10.46
Jos itse sotkee vielä sitä normaalia matkavauhtiaan, niin kuinkakohan tuollaisessa tilanteessa pitäisi hoitaa se kevyesti veryttelevän pyöräilijän ohitus, jotta se ohitettava ei tuntisi tilanteesta myötähäpeää tai kuvittelisi muuten omiaan?
Ei kannata ainakaan kurkkia olkansa yli taaksepäin, kun tinttaa putkelta siihen mäkeen reidet hapolla. Näistä tapauksista tässä oli siis kyse, minkä kommunikoin huonosti eli en lainkaan.

TheMiklu
25.08.2011, 10.48
No ei ladulla ne maajoukkuetyypit vaan ne könkkämummot jotka kumarassa kulkien tulee ladun varteen josta jatkavat kevyesti ladulla liukuen kuin joutsenet vuosikymmenien saatossa hiotulla tekniikalla samalla ku ite suunilleen tekee kuolemaa puskiessa etiäpäi sauvat taipuneena C:n kaaren muotoon.
Vaan ei sekään oikeastaan nolota :D

p bonk
25.08.2011, 10.49
...Kannattaa käydä hiihtämässä. Ladulla tottuu itse ohittamaan ja myös ohitetuksi tulemiseen - tai ainakaan ei jaksa paljon vaivata päätään sillä, millä temmolla tai mielellä (noh, hyvällä mielellä tietenkin) muut ovat lenkkiään tekemässä. Pääasia että ylipäätään ovat lenkillä. Ja jos itse jossain vaiheessa kuvittelee olevansa kovakin jätkä, kun pääsee vuorohiihtoa sen jyrkän mäen päälle, jota vielä aiemmin mentiin loppuosa haarakäyntiä, niin eiköhän sieltä tule kohta joku nuorten maajoukkuetyyppi, joka menee samassa mäessä lentämällä tasatyöntöä ohi.

Tai sitten perinteistä hiihtäessä takaa tulee lentäen ohi joku teräsvaari tai -mummo hyvin tervatuilla puusuksilla.

Analog Kid
25.08.2011, 11.01
Kai sua sentään sitten nolottaa jos yosemite menee ohi :D

Eipä oikeastaan. Liikun kelveillä ihan omaa vauhtia. Sillä vauhdilla joskus ohittaa jonkun ja taas toisaalta joku toinen painelee ohi. Pyörän merkistä/tyypistä riippumatta. Ja silloin kun haluan välttämättä nostaa sykettä ajelen sitten reippaammin tuolla taajaman ulkopuolella hiekkateillä ja poluilla. Sielläkin mut saa ohittaa vaikka niillä josemiiteillä. Mutta jostain syystä niitä ei siellä näy vaikka taitaa B-kaupan maasturi olla Suomen eniten myyty "maastopyörä". :cool:

AK-87
25.08.2011, 11.10
Lenkit ajetaan metsissä ja siellä ei juuri ohittajia ole seurakavereiden lisäksi. Työmatkaa sinkuloidessa on pari fillaristia mennyt ohi spandexeissa, ei nolottanut. Toinen jäi rinnalle juttusille hetkeksi ihmettelemään/kehaisemaan mun sinkulaa, silloinhan suorastaan hymyilytti :)

FRE_A_K
25.08.2011, 11.34
Noin 100 autoa ohitti mut eilen... :rolleyes:
No jokaiselle varmaan käy alussa niin?
Vai? :D

elasto
25.08.2011, 12.45
Mikähän tuossa taaksepäin vilkuilemisessa on vikana kun täällä sitä niin paljon paheksutaan? Mulla ei ainakaan ole taustapeilejä fillarissa, joten katson taakse: kääntyessäni vasemmalle, ennen ohitusta siirtyessäni vasempaan reunaan, ohituksen jälkeen siirtyessäni takaisin oikeaan reunaan. Tuo viimeinen kohtakin on juuri sen takia mitä tässäkin ketjussa on tullut ilmi eli jos joku työmatkatempoa ajava hybridimies on ottanut ohituksesta nokkiinsa ja kiihdyttänytkin vauhtiaan niin en aja päälle. Toinen syy on jos vauhdit eivät ole eronneet kauheasti toisistaan, niin tarkastan taakse katsomalla jääkö siihen sopiva väli ettei ihan eturenkaaseen mene kiinni.

rolle72
25.08.2011, 12.49
Mikähän tuossa taaksepäin vilkuilemisessa on vikana kun täällä sitä niin paljon paheksutaan?
Se, kun sillä ei tarkasteta mitään turvaväliä ohituksen jälkeen takaisin oikeaan laitaan siirryttäessä vaan kurkitaan viiden sekunnin välein, että "jumankekka, mä jätän ton kisakuskin!!!1!" Enkä mä sitä edes paheksu, mua se naurattaa.

elasto
25.08.2011, 12.52
Se, kun sillä ei tarkasteta mitään turvaväliä ohituksen jälkeen takaisin oikeaan laitaan siirryttäessä vaan kurkitaan viiden sekunnin välein, että "jumankekka, mä jätän ton kisakuskin!!!1!" Enkä mä sitä edes paheksu, mua se naurattaa.
No juu, tollanen jatkuva vilkuilu on kyllä spedeä. Eri asia sitten normaali havainnointi, koska mulla ainakin pyörii pää kuin puolukka... siellä jossain fillarilla ajaessa ihan oman turvallisuuden takaamiseksi.

mutanaama
25.08.2011, 12.54
Viimeksi eilen vilkuilin taaksepäin useamman kerran, että koskahan tuo ohittamani, pysähtynyt, mutta ilmeisesti itseäni nopeampi kuski menee ohitse. Tällä tavalla pysty arvioimaan oman tilantarpeen ja muiden liikkujien ennakoimisen. Kuulostaa hankalalta, mutta vaati vain viitisen vilkaisua ja liikenne sujui.

rolle72
25.08.2011, 12.55
mulla ainakin pyörii pää kuin puolukka... siellä jossain fillarilla ajaessa ihan oman turvallisuuden takaamiseksi.
Erittäin viisasta ajamista!

rolle72
25.08.2011, 12.59
Viimeksi eilen vilkuilin taaksepäin useamman kerran, että koskahan tuo ohittamani, pysähtynyt, mutta ilmeisesti itseäni nopeampi kuski menee ohitse. Tällä tavalla pysty arvioimaan oman tilantarpeen ja muiden liikkujien ennakoimisen. Kuulostaa hankalalta, mutta vaati vain viitisen vilkaisua ja liikenne sujui.
Älä nyt jumalauta tule tänne perustelemaan järkevästi jotain käytöstä, jonka mä olen juuri kategorisesti tuominnut! Elämä on liian vaikeata muutenkin.

samooja
25.08.2011, 13.19
Todella noloa on ampua peesiin. Oma vauhti on oma vauhti, sitä ei muut saa rikkoa.

Minä pysähdyn aina naisen kohdalla jos on polulla, ja toivotan hyvää päivää ja kysyn ymmärtääkö se antaa tärkeintä kulkijalle, eli tietä.

Sirkkusofia
25.08.2011, 13.58
Ei mua nolota, jos joku ohittaa. Yleensä olen sen verran syvällä omissa ajatuksissani, etten juurikaan kiinnitä huomiota muihin fillaristeihin. Kerran nolotti, kun en antanut peesaajaohittajalle tilaa ja se sitten ohitustilanteessa pärskäytti kuralammikkon läpi. Olisi kilauttanut, niin olisin väistänyt.

Halloo halloo
25.08.2011, 14.55
Onko kellon soittaminen noloa?

rolle72
25.08.2011, 14.58
Ei todellakaan. Eilen pimpautin edessä vierekkäin lenkkeilleille juoksijoille kelloa, ja hyvin tuli tilaa (mistä ohittaessani kiitinkin). Ajoseura ihmetteli, että mulla on kello lenkkipyörässä. Totta kai mulla on kello lenkkipyörässä.

Tupe
25.08.2011, 15.28
Yritän ajatella, että se toinen ajaa sillä hyrbidillään ihan erilaista treeniä kuin minä hiilikuidullani. Mutta tuntuu se silti niin tanan nololta! :)

Tosin jossain kaupunkialueella se ei tunnu nololta, kun ei tahdo pitää vilkkaissa paikoissa liian kovaa vauhtia.

Gibsy
25.08.2011, 15.29
Aamulla Kuusisaari Lehtisaari raitilla oli hymy herkässä, kun edessä polkeva tiimiasuinen hybridikuski kuuli, että meinaan tulla ohi niin siitä alkoi hillitön sotkeminen pienillä välityksillä ja tätä jatkui n. puolen kilometrin verran. Oli hupaisaa katsottavaa, eikä ollut pokkaa ohittaa tätä :D

Ihanpihalla
25.08.2011, 15.42
Joitain tuntuu suorastaan v...tavan ohittaminen. Eilen vetelin ylämäkivetoja I-kehän pyörätiellä ja ohitin jonkun, vauhtieroa oli ainakin 20 km/h. Tämä sai hepulin ja koitti kiilata kantaan. Ja näytti hyvin hyvin tyytyväiseltä, kun pysähdyin puuskuttamaan mäen päällä ja hän pääsi ohitseni.

tunkkari
25.08.2011, 16.55
Varsinkaan pyöräillessä itsellä ei auta nolostella ohituksia puolin eikä toisin....
Hiihtäessä (pertsalla) kun ohittaa vapaan hiihtäjän, niin pääsääntöisesti alkaa näillä sauhu nouseen päästä. Vauhti kiihtyy jne. Joskus ei voi vastustaa kiusausta hiillostaa. Pikkuhiljaa vauhdin lisäystä ja katsotaan milloin vapaan hiihtäjä hiipuu :) Viime talvenakin muutaman kerran jäi parin mäen jälkeen puuskuttamaan ;D
Itsellä nolotukset loppunut jo ajat sitten. Heikkisen Matti ja Jauhojärven Sami on kovempia kuin minä. Piirikunnallinen tasokin riittää, niin juniori tytötkin menevät ohitse.
Pyöräillessä Veikkasen Jussi pesee meikäläisen vaikka mummo-juppiterilla.
Täytyy tunnustaa omat realiteetit, kunto ja mennään niillä. Aina löytyy kovempia jätkiä ja myös naisia kuin ite.

perttime
25.08.2011, 17.11
Tänään ei minusta ollut yhtään noloa, kun joku "Kanuunapaitainen" suhahti loivassa ylämäessä ohi tempopyörällä. Ei tullut mieleen lähteä kuittaamaan eikä olisi pystynytkään, vaikka tuossa sinkulassa onkin sliksit (http://bontrager.com/model/02856) alla :p

GaryFrank
25.08.2011, 18.05

Mulla ei ole vielä uudessa pyörässä kelloa, kun ei paksuun CC tankoon sopinut vanha kello. Lenkillä viime viikolla, aivan loppumatkasta kun voimatkin alkoi jo uupua, "hiihti" rullaluistimilla ja sauvoilla joku pariskunta. Pyörätien täydeltä mentiin tottakai ja vieläpä niin, että mies hiihti oikeaa laitaa perässä ja nainen hiukan edellä vasenta laitaa. Koko tie siis tukkeessa, pieni ylämäki ja kadenssi kohdillaan, mitä vielä jaksoi. Sillon välähti; kun ei ole kelloa niin vislaan. Olin enää viitisen metriä perässä ja ei muuta kuin sormet suuhun ja kunnon vislaus... Siitähän lähtee vähän helvetillinen ääni, kun hengästyneenä kunnolla puhkuu. Lähempänä ollut mies meinasi lentää perseelleen; selkä suoraksi sauvat sivulle ja vähän tukiaskelia. Emäntäkin pysähtyi melko ripeästi, mutta vähän hillitymmällä tyylillä. Vähän otin vielä lisää vauhtia ja vetäisin äkkiä ohi. Morjestin kyllä mennessäni, ja jonkilaista pelästynyttä hymyä olin hiihtäjien kasvoilta huomaavinani. Nolottiko? No hetken aikaa, mutta tarkemmin kun aattelin, niin se oli niille mul***lle ihan oikein.

OMT
25.08.2011, 18.08
Tuli tämä ketju mieleen, kun ohitin moposkootterin Ylästöntiellä. Ajoin kyllä ihan tarpeettoman lujaa, mutta intoa piisasi, kun olin juuri päässyt töistä.

nikoaspo
25.08.2011, 18.13
Noloa tai ei, itse pimputtelen tarvittaessa. Useampi koirantaluttaja on kiitellyt kauempaa kilisteltyäni. Kerran kadunylittäjä yritti huitaista nyrkillä kuitenkaan osumatta. Jos vaikka seuraavalla kerralla katsoisi etukäteen ylityskohtaansa.

ppikkupe
25.08.2011, 18.24
Mulla ei ole vielä uudessa pyörässä kelloa, kun ei paksuun CC tankoon sopinut vanha kello. Lenkillä viime viikolla, aivan loppumatkasta kun voimatkin alkoi jo uupua, "hiihti" rullaluistimilla ja sauvoilla joku pariskunta. Pyörätien täydeltä mentiin tottakai ja vieläpä niin, että mies hiihti oikeaa laitaa perässä ja nainen hiukan edellä vasenta laitaa. Koko tie siis tukkeessa, pieni ylämäki ja kadenssi kohdillaan, mitä vielä jaksoi. Sillon välähti; kun ei ole kelloa niin vislaan.

Jos on vauhtia sen verran sopivasti, että ei viitsisi täysin pysähtyäkään, niin sopivalla varoteäisyydellä keuhkoista päästetty puolisotilaallinen "Anteeksi", "Latua", "Hö" taikka muu äännähdys tuntuu toimivan myös. Siitä sitten kohtelias kiitos, mikäli puuskutukselta pystyy, kun ohitse pääsee.

Sitten voi harkita sitäkin, että onko mitään mieltä tempoilla pyörätiellä, jos muut pyörätiellä liikkuvat tuntuvat jatkuvasti olemaan pelkkänä tukkeena.

Risto Koivunen
25.08.2011, 18.36
Mulla ei ole vielä uudessa pyörässä kelloa, kun ei paksuun CC tankoon sopinut vanha kello.

Jos kello on riittävän kevyttä mallia, niin sen saa kiinnitettyä paksumpaan tankoon nippusiteellä tms. Tarvittaessa vaikka pätkä vanhaa sisäkumia nippusiteen sisäpuolelle pitoa lisäämään.

rolle72
25.08.2011, 20.46
Kylläpä te olette kädettömiä. Ei ole ihan hirveän vaikeaa.

http://huntteri.fi/tuote/553/bbb-soittokello-easyfit

Vanhapuuma
25.08.2011, 21.12
Minähän en soittokelloa käytä perkele maantiepyörässä. Ja minähän ajan ennemmin päälle perkele kuin sellaisen laitan pyörääni. Perkele. Ja jottei menisi pelkästään kiroiluksi, todettakoon, että tiukka ja heleä "hep" - "kiitti" -yhdistelmä toimii aivan yhtä mainiosti. Minusta soittokello on nolo. Mutta se olen vain minä. Ja maantiepyöräni. Normipyörässä, hybridissä, fiksissä ja ehkä vielä cc:ssa ymmärrän tuon kellon. En maantiepyörässä. Aamen. Ja nyt HJK saisi voittaa Schalken.

ketju44
25.08.2011, 23.14
....................Aamen. Ja nyt HJK saisi voittaa Schalken.

Ei ihan :p

magnuken
26.08.2011, 00.15
N
Minähän en soittokelloa käytä perkele maantiepyörässä. Ja minähän ajan ennemmin päälle perkele kuin sellaisen laitan pyörääni. Perkele.

No, sitten olemme suunnilleen samoilla linjoilla, eli ei meikämannekaan BMW maasturistaan oikeen raaski vaivautumaan torvea tööttää (saattaapi se peräti kulua) kaikenmaailman veloilijoille ym. vähempiosaisille. Parempi vaan ajaa kohti, kyl ne siit kaikkoaa tai sitten ei... No, väliäkös siitä...

Edit:
Niin, vuodatushan piti lopettaa ... Perkele...jne...

elasto
26.08.2011, 00.23
Tänään joku hybridimies ohitti mut ylämäessä työmatkalla. Eipä tuota kovin usein tapahdu. Ei silti kauheasti nolottanut kun pienimmällä vaihteella pyörittelin jottei tulisi hiki.

Kylläpä te olette kädettömiä. Ei ole ihan hirveän vaikeaa.

http://huntteri.fi/tuote/553/bbb-soittokello-easyfit
Mulla on just tollanen soittokello mun työmatkacrossarissa. Menee kivasti OS-tankoon stemmin viereen siihen vähän paksumpaan kohtaankin.

Fuuga
26.08.2011, 01.20
Tänään joku hybridimies ohitti mut ylämäessä työmatkalla. Eipä tuota kovin usein tapahdu. Ei silti kauheasti nolottanut kun pienimmällä vaihteella pyörittelin jottei tulisi hiki.

Riippuu siitä missä kohtaa työmatkaa, taisi juuri Valimon ja Huopalahden välillä joku sotkea ylämäkeä kun menin ohi.

Joku summa summarum tästä keskustelusta on, että melko yleisesti tuntuu olevan suunnattoman noloa jos joku menee ohi ja jos vaikka hybridillä(!). Ja jos niin sattuu käymään, pitää siihen keksiä joku (teko)syy - 'olin veryttelemässä','ettei tulisi hiki', tjsp, ettei kolahtaisi niin kovasti.

Minä tykkään ajaa sitä vauhtia kuin menen ajan hetkellä T ja on turvallista. Jos se on hiljaista jonkun mielestä, olkoot. Jos satun menemään jonkun ohi, en minä siitä puukolla rastia seinään vedä. Ei myöskään kiinnosta alkaa kuitata ohimenoja. 20 km matkalla kerkeää 'kuitata' luonnostaan jos kaverilla on huono kunto ja se hyytyy jossain vaiheessa, omaa nopeuttani en ala kyllä nostaa.

Ainoa poikkeus oli toissapäivänä kun virolainen kaveri meni valoissa seisoessani (päin punaisia) ohi ihan pro-vermeet päällä nopeudella, joka oli vähän yli tai sama kuin itsellä ja pyysin josko saisin peesata. Kaveri antoi luvan ja niin sain tutustua tasaisen vauhdin harjoitukseen - varsinkin omalla lopun kilometrillä, jossa kaverin vauhti ei pahemmin hidastunut 300 m pitkässä (ärsyttävässä) nousussa. Ennen viimeistä nyppylää jouduin toivottamaan kaverille hyvää matkaa ja jäämään puuskuttamaan. Harjoitus oli kyllä hyvä!

latuman
26.08.2011, 01.52
Taidanpa ottaa tavaksi jokaisen ohitettavan työmatkahybridistin ja mummoGT:n kohdalla puristaa käden nyrkkiin pystyyn eteeni ja nykästä alas ja huutaa "JES!" Kotona sitten vaimolle kehun kuinka voitin ainakin kahdeksan kanssakilpailijaa.

Fuuga
26.08.2011, 09.35
Taidanpa ottaa tavaksi jokaisen ohitettavan työmatkahybridistin ja mummoGT:n kohdalla puristaa käden nyrkkiin pystyyn eteeni ja nykästä alas ja huutaa "JES!"

:D, paitsi että vaimoilta harvemmin saa lisäkehuja.

AnaLA
26.08.2011, 10.05
Taidanpa ottaa tavaksi jokaisen ohitettavan työmatkahybridistin ja mummoGT:n kohdalla puristaa käden nyrkkiin pystyyn eteeni ja nykästä alas ja huutaa "JES!"

Mä teen tätä samaa spändex jätkille!

elasto
26.08.2011, 11.35
Riippuu siitä missä kohtaa työmatkaa, taisi juuri Valimon ja Huopalahden välillä joku sotkea ylämäkeä kun menin ohi.

Joku summa summarum tästä keskustelusta on, että melko yleisesti tuntuu olevan suunnattoman noloa jos joku menee ohi ja jos vaikka hybridillä(!). Ja jos niin sattuu käymään, pitää siihen keksiä joku (teko)syy - 'olin veryttelemässä','ettei tulisi hiki', tjsp, ettei kolahtaisi niin kovasti.

Eipä ollut lähelläkään tuo paikka. Niin mitä tästä riippuu? Sori tosta tekosyystä, ei se siltikään ollut suunnattoman noloa. Täytyykin pyytä sulta seuraavalla kerralla lupa postata ensin. Ei sitä nyt yleensä jaksa kirjotella jokaisesta ohituksesta, mutta sattui vaan tulemaan just tämä ketju tuosta mieleen.

Vanhapuuma
26.08.2011, 12.14
No, sitten olemme suunnilleen samoilla linjoilla, eli ei meikämannekaan BMW maasturistaan oikeen raaski vaivautumaan torvea tööttää (saattaapi se peräti kulua) kaikenmaailman veloilijoille ym. vähempiosaisille. Parempi vaan ajaa kohti, kyl ne siit kaikkoaa tai sitten ei... No, väliäkös siitä...

No sitten sun on pare saada meikämandoliino ensin perkele kiinni että sitä soittokelloa tarvitsisi edes käyttää. Perkele.

No ei. Onhan se ihan hyvä olla se soittokello varmaankin, mutta itse kun lähinnä rullailen lungisti kaupunkialueet niin pelkkä ystävällismielinen tokaisu "hep" riittänee. Maantiellä nyt klingklingille ei ole pahemmin käyttöä. Ja tein tuossa juuri, eilen, periaatepäätöksen, vedän omaa vauhtia ja jos joku menee ohi niin menkööt, ei nolota. Vaikka vähän sapettaisikin. Etenkään kaupunkialueella ei tunnu missään, siellä kun en ala kilpailemaan. Tosin vielä ei ole maasturit, hybridit tai naapurin mummo mennyt ohitte (mitenkään sumputtamatta näitä yhteen), joten en tiedä tuosta nimenomaisesta noloudentunteesta vielä mitään.

Fuuga
26.08.2011, 13.44
:) Mulle on ihan sama missä sotkit. Joku aiemmin laittoi tämän suomalais-ruotsalais-whatsoever vitsin mitä kukin ajattelee ja tässä threadissa on juuri sama maku. Kaikki luulevat ohittajan ajattelevan miltä ohitettavasta tuntuu kun ohitetaan. Ja vastavuoroisesti kaikki luulevat ohitetun miettivän mitä ohittaja ajattelee. Skitsoa jos mikä.

rolle72
26.08.2011, 14.30
Amerikkalainen, saksalainen, ranskalainen ja suomalainen näkivät ensimmäistä kertaa norsun...
- amerikkalainen mietti miten sillä voisi ansaita rahaa
- saksalainen alkoi tutkia miten kärsä toimii
- ranskalainen oli heti pohtimassa norsun rakkauselämää
- suomalainen suri: "Mitähän se musta ajattelee?"
Saksalainen, amerikkalainen ja suomalainen poliisi näkivät ison sian kieriskelemässä karsinassaan.
- Saksalainen poliisi mietti: "Olisipa tuo sika Marlene Dietrich."
- Amerikkalainen poliisi mietti: "Olisipa tuo sika Marilyn Monroe."
- Suomalainen poliisi mietti: "Olisipa jo pimeä."

rolle72
26.08.2011, 18.39
Mä ohitin tänään sähköpyörätuolin. Mahtoi muijaa nolottaa, kun jäi puremaan pölyä.

ranger
30.08.2011, 14.55
Emmätiijä noloa mutta tuossa aamusella saavutin heittämällä jonku maastopyörällä ajavan luokanopettajan. Ajettelin itse semmoista 27-28 km/h ja kaveri ajoi ehkä 20 km/h. Eiköhän se jäänyt siihen roikkumaan ja kihnutti muutaman metrin päässä perässä nelisen kilometriä. Mietin että pitäiskö alkaa hiljaa hidastaa ja katsoa tuleeko se sieltä ohi vai häh.

veekoo
30.08.2011, 15.07
Saako tätä keskustelua laajentaa muihin lajeihin?

Noloa on kun iltarasteilla joku vanha jäärä tallustaa tasaista vauhtia rastilta toiselle kontiot jalassa ja sitä ei saa karistettua sitten millään. Aina rastin jälken itse koitaa ottaa kovan spurtin ja kuitenkin se on seuraavalla rastilla taas ihan kannoilla.

JackOja
30.08.2011, 15.20
...saavutin heittämällä jonku maastopyörällä ajavan luokanopettajan....

Mistä ne tunnistaa :seko:

...ja kihnutti muutaman metrin päässä perässä nelisen kilometriä....

Sää annoit opettajan peesata sua nelisen kilometriä :eek::seko::eek: Tuohan se vasta noloa on :rolleyes:

ranger
30.08.2011, 15.20
Saako tätä keskustelua laajentaa muihin lajeihin?

Noloa on kun iltarasteilla joku vanha jäärä tallustaa tasaista vauhtia rastilta toiselle kontiot jalassa ja sitä ei saa karistettua sitten millään. Aina rastin jälken itse koitaa ottaa kovan spurtin ja kuitenkin se on seuraavalla rastilla taas ihan kannoilla.

Tää on hyvä. Mulla oli viime to yks tällainen kyydissä vissiin 6. rastille mutta sitte se katosi. En osaa tosin sanoa mihin.

ranger
30.08.2011, 15.23
Mistä ne tunnistaa :seko:

Sää annoit opettajan peesata sua nelisen kilometriä :eek::seko::eek: Tuohan se vasta noloa on :rolleyes:

Ei katokku pyörätiellä ei voi vielä laittaa isolle limpulle edestä..

MTBwannabe
30.08.2011, 15.45
Tää on hyvä. Mulla oli viime to yks tällainen kyydissä vissiin 6. rastille mutta sitte se katosi. En osaa tosin sanoa mihin.

Tämä on kyllä äärimmäisen "noloa". Itselläni lähes jokainen kerta sama tilanne, vaikka kuinka yrittää juosta täysiä rastilta toiselle :D

mutanaama
30.08.2011, 16.06
On tossa itselleen käyny silleenkin, että ajatuksissaan tjsp ajelee ihan vaan hissuksiin ja sitten joku ohittaja herättää pistämään vauhtia päälle. En siis ajattele asiaa sen enempää, kuin että laitan normi matkavauhdin päälle. Jos se jotakuta haittaa, tai on haittaamatta, ei mua kiinnosta.

lansive
30.08.2011, 16.42
On tossa itselleen käyny silleenkin, että ajatuksissaan tjsp ajelee ihan vaan hissuksiin ja sitten joku ohittaja herättää pistämään vauhtia päälle. En siis ajattele asiaa sen enempää, kuin että laitan normi matkavauhdin päälle. Jos se jotakuta haittaa, tai on haittaamatta, ei mua kiinnosta.

Vähän niinkuin tuolla ohituskaistateillä on tapana tehdä?:D

IncBuff
30.08.2011, 16.50
Kuinka noloa se on että jos itsellä on vaihteet ja joku menee sinkulalla ylämäessä ohi?

TheMiklu
30.08.2011, 17.17
Kuinka noloa se on että jos itsellä on vaihteet ja joku menee sinkulalla ylämäessä ohi?

Ei yhtään. Ku o yksi vaihde on pakko ottaa mäkeen kunnon vauhdit ja rutata mankelilla rajusti jotta saa enemmän aikaa puuskuttaa siellä huipulla.

LJL
30.08.2011, 18.20
Mä ohitin tänään sähköpyörätuolin. Mahtoi muijaa nolottaa, kun jäi puremaan pölyä.

Muahhahhaa.

Itse häpeän joka päivä ajaessani töihin isän natisevalla fitness-Focuksella (lainassa, koska omasta pyörästä kolaroitiin runko rikki ja uusi fillari tulossa torstaina Canyonilta); maastoajokamppeissa tietysti. Lisäksi tänään joku työmatkatempoilija, jollaiseksi toki itsekin tulen luulluksi, ohitti hirmuista vauhtia 26" Spessun halpismaasturilla. Hävetti sekin tilanne mojovasti

-Lauri

Heikki Vierelä
30.08.2011, 18.39
No mulle kävi kerran niin, että voimiani läksin mittelemään Finlandia-hiihtoon. Kiukuissani ohitin pari juomapistettä kun s**tanan tunarit ei osaa massahiihdoissa käyttäytyä juomapisteillä, Hälvälän peltoaukeiden jälkeen kun alkaa nousuvoittoinen paluumatka ja enimmät paukut oli jo poltettu, niin loivassa pitkässä nousussa ohi läpsytteli yksi aikanaan Syvärin yli uinut isäntä sipulisäkki-reppu seljässä puusuksilla ja kaiken huipuksi toinen käsikin oli äijällä jäänyt rintamalle. Silloin päätin vielä kerran iskeä nousuun ja äijä jäi. Ei tullut enää rinnalle, mahtoi nolottaa...

perttime
30.08.2011, 18.54
Kuinka noloa se on että jos itsellä on vaihteet ja joku menee sinkulalla ylämäessä ohi?Kuten sanottu: ei yhtään tai ainakaan juurikaan. Se voi olla noloa jos joku menee sinkulalla ohi alamäessä, vaikka itsellä olisi laittaa isompia vaihteita? :D

rolle72
30.08.2011, 20.23
Peesaaminen (kysymättä) on noloa. Suunnilleen yhtä tervehenkistä touhua kuin alkaa kävellä jonkun perässä kadulla.

Blackspirit
30.08.2011, 20.48
Ei yhtään. Ku o yksi vaihde on pakko ottaa mäkeen kunnon vauhdit ja rutata mankelilla rajusti jotta saa enemmän aikaa puuskuttaa siellä huipulla.

Sen verran noloa on jos sinä ajat ohi yksvaihteisellas että mä hävittäsin tämän tapahtuessa fillarit veks ja siirtysin kävelyhommii :p

cujo
30.08.2011, 22.10
Noloa se on... :)
Tänä kesänä tuli ajettua krossarilla useampi pidempi lenkki ja yksi tuskaisimmista oli lopuillaan (n.140km takan) ja ajattelin himmailla loput 10km kotia.
No täällä on sellainen perusvarma kirimies hybridillä jolla näyttää satula olevan 5cm liian korkealla. (heiluu satulassa puolelta toiselle) Hän sattui sitten siihen viimoiselle kympille ihme virne naamalla. Ohitin hänet ja hemmetin äijä alko kirimään. Lopputulema: Kuittasin toisen kerran ja ajoin kotia saakka reidet soiden.
Toisaalta tälläset tapaukset piristävät normi lenkkiä kummasti. :D

Wapama
04.09.2011, 11.06
Itse sotkin syslocrosilla ylöjärveltä kohti tamperetta kaikessa rauhassa kun yllättäen havaitsin jonkun liimaantuneen takapyörään. Nolosti vilkuilin mikä vehje siellä oikein roikkui ja totesin sen maantiepyöräksi, oranssi taisi olla pyörän väritys. Tai sitten vaatetus en muista. Roikkukoon siinä jos haluaa, ja antaahan ryhmä aina turvallisuuden tunnetta. Ohittelimme yhdessä mummot ja hypridit mutta kun saavutimme hieman ennen lielahtea erään maantiepyöräilijän niin menin ihan jäihin. Nolosti jäin takapyörään roikkumaan ja ajelimme tiukassa letkassa muutaman kilometrin, kunnes käännyin risteyksestä kohti työpaikkaani. Kanssa ihmiset luulivat varmaan että meillä on joku harjoitus menossa. Kaikki olivat kai niin noloja etteivät kehdanneet ohittaa? :)

Mikakoo
06.09.2011, 08.11
Tänä aamuna se tapahtu, naistenpyörä ohitti minut työmatkalla, vielä ylämäessä. Miten selvitä tilanteesta? onko Oulussa tukiryhmää meille ohitetuille?. Asiaa saattoi auttaa se että tässä flunssassa ei viiti pyöritellä kuin tyhjäkäynnillä, ei uskalla hengästyä tai lunssa jatkuu viikkoja..

YT
06.09.2011, 08.12
Oulussa ei ole ylämäkiä.

Jio
06.09.2011, 08.16
Oulussa ei ole ylämäkiä.
-Mikä tekee ohituksen entistäkin nolommaksi..

Roopea
25.04.2012, 09.27
Olisiko se noloa, että häviää sähköpyörälle TdH:ssa tai Giro Espoossa? Vaikuttaako se, että sähköpyörä osallistuu kuntosarjaan?

VesaP
25.04.2012, 09.38
Olisiko se noloa, että häviää sähköpyörälle TdH:ssa tai Giro Espoossa? Vaikuttaako se, että sähköpyörä osallistuu kuntosarjaan?

No ei kait tuolla millään sähköpyörällä saa härreguud sentään ajaa! Tai itse ei ainakaan lähtisi viivalle jonkun hiton sähköpyörien kanssa.

Moottori, se olet sinä! Eikä joku sähkömylly.

Eli ei ole noloa, se on meganoloa jonkun edes yrittää mennä sähköpyörällä viivalle. Saako prätkällä tulla? Joku tuhatkuutioinen Yamaha vaikka? Ei kait se haittaa jos vähän enemmän tehoa moottorissa kuin joku 300W?

Edit: ai, roope sai inspiraation tähän kyssäriinsä tuolta toisaalta missä jo keskustellaan tästä asiasta. no, peeloa silti edes yrittää tulevansa jollain muulla pyörällä viivalle kuin sillä millä REIDET on se moottori.

TuH
25.04.2012, 09.43
No ei kait tuolla millään sähköpyörällä saa härreguud sentään ajaa!

Eipä ole kiellettykään, kuten ei myöskään esimerkiksi edellä ajavan seivästämiseen soveltuvia aika-ajotankoja ("... ei suositella käytettäväksi" (http://www.tourdehelsinki.fi/ohjeet)).

Highlander
25.04.2012, 09.49
No ei kait tuolla millään sähköpyörällä saa härreguud sentään ajaa! Tai itse ei ainakaan lähtisi viivalle jonkun hiton sähköpyörien kanssa.

Vesa, sä olet todella avarakatseinen :) Ota nyt huomioon, että jollakin voi olla jokin vamma mikä estää täysipainoisen liikunnan. Et kai ole nuoruudessasi ollut se kaveri joka määrää väkeä vaihtopenkille? Palloliiton ja Kehitysvammaliiton merkeissä: KAIKKI PELAA! :p

VesaP
25.04.2012, 10.12
Vesa, sä olet todella avarakatseinen :) Ota nyt huomioon, että jollakin voi olla jokin vamma mikä estää täysipainoisen liikunnan. Et kai ole nuoruudessasi ollut se kaveri joka määrää väkeä vaihtopenkille? Palloliiton ja Kehitysvammaliiton merkeissä: KAIKKI PELAA! :p

No oli vamma tai ei niin moiset pelit OMANA lähtönään vaikka 3h ennen itse päästarttia! Jos itse ajosta otetaan aika ja jaetaan jopa palkintoja ja saa nimen jopa lehteen jos voittaa niin aika leimeriä ja EPÄREILUA se olisi jos joku vetäisi sähköpyörällä voittoon jos muut yrittää pysyä peesissä omilla jaloillaan.

Eli tottakai KAIKKI PELAA, mutta eri sarjoissa vaan eri aikaan!!

ppikkupe
25.04.2012, 19.09
No oli vamma tai ei niin moiset pelit OMANA lähtönään vaikka 3h ennen itse päästarttia! Jos itse ajosta otetaan aika ja jaetaan jopa palkintoja ja saa nimen jopa lehteen jos voittaa niin aika leimeriä ja EPÄREILUA se olisi jos joku vetäisi sähköpyörällä voittoon jos muut yrittää pysyä peesissä omilla jaloillaan.

Enpä tiedä... Voisi olla kovakin suoritus vetää sähköavusteisella pyörällä voittoon... Yleisillä teillä pyörän olisi oltava myös ajoneuvolain mukainen, ja lain mukaan sähköavusteisen pyörän vedon täytyy loppua, kun nopeus ylittää 25 km/h. Tuon nopeuden alle avustavan moottorin teho saa olla korkeintaa 250 W. Muussa tapauksessa kyseessä ei ole enää polkupyörä vaan mopo.

Ylämäissä moottorista olisi huomattavaa apua, mutta sitten löytyyköhän ainakaan TdH:n reitiltä yhtään sellaista mäkeä, jossa kärjellä nopeus tippuisi alle 25 km/h? Kokonaisen yhden osallistumiskerran kokemuksella Velskolassa oli muistaakseni muutama jyrkempi mutta kohtalaisen lyhyt nyppylä. Kuninkaanmäki taas oli vähän pidempi mutta hyvinkin ajettava.

rjrm
25.04.2012, 19.54
-Mikä tekee ohituksen entistäkin nolommaksi..

Ja kertomuksen luotettavuuden arvo lähestyy asymptoottisesti nollaa. Ylämäkiä ei ole, alamäkiä ei senkään vertaa. Eli ei ole noloa, koska kertomus ei voi olla totta!