PDA

Näytä tavallinen näkymä : Uusi digiboksi (antenni, sateliitti vain nettiboksi)?

Mike
08.08.2011, 13.04
Vanha Topfieldin tallentava digiboksi rupesi rimpuilemaan ja nyt pitäisi saada uutta tilalle. Kävin jo kerran Wboxin HD laitteen hakemassa mutta vein takaisin kun oli mielestäni raakile ja 3,4 Ylen HD kanavat melko lapsenkengissä. Nyt "alla" Topfieldin perus tallentava ja sekin tuntuu huonommalta kuin vanha Topfield.

Eli mitä pitäisi tehdä? Eksyin perjantaina Sonerakauppaan jossa tarjosivat "uutta" viihdepakettia jolloin kanavat tulisi netin kautta. Melko halpa 39e/kk mutta huolestuttaa että toimiiko kuinka hyvin netin kautta ja jos toimii niin onnistuuko surffaus sen jälkeen kuinka nopeasti? Liittymä tällä hetkellä 24MB.

Vai pitäisikö hankkia Canal Digitalin kautta lautanen? Siltä saisi ainakin adosti HD tavaraa.

mk
08.08.2011, 13.35
Itse otin taas TV Kaistan (http://www.tvkaista.fi/) ..(oli pitkään aiemmin, mutta nyt kevään/kesän ollut iliman) Etuna se ettei tartte muistella talletuksia kuten normi boksille vaan voi jälkikäteen katsella / talletella ne mitä haluaa. Ei HD:ta mutta nuo pääkanavat ja tuolla on uusille tilaajille parin viikon ilmainen kokeilujakso ..

H. Moilanen
08.08.2011, 16.20
Itsellä Soneran Netti-TV. Toimii kuin junan WC. Kuvan laatu on hyvää, ei pätki eikä pikselöidy. TV:n katsominen ei olennaisesti hidasta surffaamista, eikä surffaamalla saa tv-kuvaa sabotoitua.

Kanavien tallennuskin onnistuu perusboksilla. Ohjelmat ovat katseltavissa muistikuvani mukaan 30pv tallennukseta. Pieni miinus tulee, ettei ainakaan vielä keväällä voinut talleentaa kaikkia maksukanavia. Urho-TV:n tallennusmahdollisuutta olisin itse kaivannut. Tämän hetkistä tilannetta en tiedä, kun en ole kokeillut.

Tank Driver
08.08.2011, 20.46
Anal Digital. Ihana.

Mike
05.10.2011, 22.32
Päädyin itse lopulta Soneran Netti-TV pakettiin. Alun "käynnistysongelmien jälkeen" toiminut hienosti. Ainoa huono puoli on toi maksukanavien tallennnuksien puute.

Suosittelen!

Kal Pedal
06.10.2011, 06.46
Minulle on tulossa Viihdepaketti mutta se ei ole vielä toiminnassa. Maksukanavia sillä ei voi tallentaa vaan sinun on investoitava vielä 99 rahaa tallentavaan boksiin. Elisan vastaavalla maksukanavia ei voi tallentaa lainkaan.
Maanantaina pitäisi tsydeemit pelata (paino sanalla "pitäisi")- silloin tiedän enemmän mihin 24mb riittää.
Tsekkaa vielä Maxivision ennen kun teet ostopäätöksen (se vaatii toki erillisen laajakaistan).

Salla
07.10.2011, 19.34
Itselläni on ollut nyt viikon Soneran viihdepaketti. Ja toimii hyvin. Nopeus on 24/1. Tuo tallentava digiboksia meinasin, mutta Soneralta tuli palaute, että ei saa tähän osoitteeseen. No on olemassa kuitenkin tallentava dvd ja ei sitten valvota yöllä.:) Soneralta tuli että kehitystyötä tehdään ja tallentava boksi olisi tulossakin. Itse päädyin Surf-kanavapakettiin..

Kal Pedal
08.10.2011, 03.53
Jaahas, jokaisen kuluttajan ystävä Sonera lähestyi ja ilmoitti että 24mb:tä ei sittenkään ole saatavilla. Eli jouduin -todella jouduin, niinhän monopoli toimii- tilaamaan 8mb:n laajakaistan. Saapas nähdä riittääkö se Maxivisionille. Myyjä kyllä lupasi että Maxi vaatii vain kaksi mb:tä mutta nuohan nyt lupailee mitä vaan.

Jopo Juoppo
08.10.2011, 06.30
Itse en noita maksukanavia harrasta, reiluun vuoteen yhtään tallennustakaan Toppyllä tehnyt, en siis tunne aiheen kaikkia nyansseja.
Mutta, mulle tuli monien kiemuroiden jälkeen kolmas takuu Samsung, tällä kertaa malli 46D7005, sen ohkaisten kehysten tähden :o
Telkkarin muita ominaisuuksia ihmetellessä ilmeni, että:
- Menee langattomasti nettiin ja sieltä voi kakella valkata vuokrata leffoja suoraan verkon yli. Hinnat näky olevan luokkaa 3-4 € kpl. Kaistan leveydeksi kerrottiin vaadittavan 4 Mb SD ja 8 Mb HD kuvalle (tarkoittaa varmaan todellista, ei ilmoitettua...).
- Telkkariin voi koplata ulkoisen kovalevyn, jolloin se toimii tallentavana boksina (käsittääkseni kömpelö sellainen, mutta kumminkin).
- HD viritin kaapeliin ja antenniin
- Satelliittiviritinkin taitaa olla, ainakin töpö antennikaapelille löytyy takaa

Samaisella valmistajalla näky olevan myös tallentavia HD digiboksi & BR yhdistelmiä, varmasti myös muillakin valmistajilla.

Asiaa syvemmin tuntematta, kätevin systeemi lienee PC joka koplattu telkkariin. Telkkareiden omat nettisovellukset kun ovat täyttä kuraa, eikä Samsung poikkea tästä linjasta.

Kal Pedal
13.10.2011, 05.23
Maxivision on nyt toiminnassa. Yhteyden nopeus on meillä reilut kuusi megaa ja se riittää sekä telkkariin sekä surffailuun, mutta ei HD-kuvaan. Maxi tuntuisi olevan ihan OK paketti, mitä nyt kanavaopas vähän tökkii. Parasta diilissä on että mahdolliset kanava(paketi)t voi tilata vain kuukaudeksi kerralla eikä mitään pirun kahden vuoden sopimuksia kuten muilla.

Salla
29.10.2011, 20.50
Päivitystä omaan tilanteeseeni. Ylempänä kerroin että en saanut tallentavaa digiboksia koti-tv-palveluun. Muutos tapahtui tällä viikolla kun sain multicastin ja samalla mahdollisuus tallentavaan boksiin. Jonka siten tilasin. Ja pari kertaa on tallentanutkin jo. Ainut haitta on se että jos tallennat jotain niin sitä on samalla katsottava eli ei voi toista kanavaa katsoa samaan aikaan. Mutta se ei omassa käytössä haittaa vaan tallennan yöllä tulevia hyvä ohjelmia tai jos oon reissussa tms. Parasta aikaa katselen eurosportilta taitoluistelua, selostajana Peter Selin ja kommentaattorina Susanna Peltola. Peteriltä sujuu taitoluistelunkin selostus. Juuri kehui venäläistä tyttöä että hymyileen niin että jää sulaa:)

Hääppönen
11.04.2015, 07.58
Nyt on aika siirtyä HD-tason digiboxiin. Kaapelin kautta. Mielelläni otan vinkkejä. Kestävyys, toimintavarmuus ja mielellään helppokäyttöisyys kriteereinä. Ja tietysti edulliseen hintaan. :)

Mtx
11.04.2015, 08.03
Melkeinpä lähtisin päivittämään tv:tä 4K aikaa. Niissä on nuo digivirittimet valmiina...
Sent from my Lumia 1520 using Tapatalk