PDA

Näytä tavallinen näkymä : Triathlontanko motonetistä.

Jankke
07.08.2011, 17.03
Eli tuollainen: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/381664/0 Onko tuollaisen virittäminen sporthybridin tankoon miten järkevää..? Ajan välillä niin, että pidän käsiä tossa asennossa kuin tuollaisella tangolla ajaessa. Tosin ei kauheen vakaata menoa, mutta huomaa et tanko kun ois ni olisi ihan kiva asento ajella ja nopeuskin nousee helposti jo ilman tankoo 2-3km/h.. Kiitos vastauksista! :)

znood
07.08.2011, 17.55
No ei ole järkevää, mutta kun pyörä on hybridi eikä kunnon katupyörä niin anna mennä vaan :) Nopeus ei kyllä nouse vaan pelkästään paino. Joku voi ehkä saada jotain kiksejä tällaisesta häväistyksestä :D

A.A
07.08.2011, 18.18
Vielä kun laittaa sen säädettävän stemmin mahdollisimman pystyyn ja alle kaikki spacerit mitkä mahtuu, niin pääsee klv:n työmatkatempoilijoiden eliittiin.

nure
07.08.2011, 18.45
Ja vielä vaikuttaa suht hataraltakin tuo kiinnitys... Papoillahan noita näkee pyörissä...

perttime
07.08.2011, 18.46
Eipä tuon kokeilussa kovin pahasti pääse köyhtymäänkään... Tuskin se on kovin kevyt?

YT
07.08.2011, 18.50
Tuo näyttää melkoselta peltihäkkyrältä. Kannattaa mielummin ostaa oikeat tempotapit.

Sprintrs
07.08.2011, 19.13
Vähän eri mieltä kuin muut. Kyllä tuolla tekeekin jotain, minulla on sama ollut ainakin 15 vuotta maasturissa ja vauhti on ollut ihan hyvä verrattuna maantiepyöräänkin. Ei tosiaan pidä eliminoida hyötyä liian korkealla ajoasennolla, ja tanko vaaka-asentoon.
Hyvin on kestänytkin kun kiristää ohjaustankoon riittävän hyvin.
Sadan kilsan lenkillä silloin 90-luvun puolivälissä keskivauhti parhaimmillaan 33,4 km/h, ja siis ajettu maasturilla. Alla tietty maantierenkaat.

Mlu9
07.08.2011, 19.28
Ton päällä kulkee pitsalaatikko(t) aika kätevästi :)

Nakkirakki
07.08.2011, 19.54
Ainakin Jyväskylän Motonetissä on juurikin nuo: http://www.probikekit.com/eu/contact-points/tri-bars/token-clip-on-handlebar-extensions.html eri merkillä ja J-profiilisilla putkilla varustettuna. On tukeva ja muutenkin ihan pätevä clip-on tanko satunnaiseen tempoiluun. Omistan sekä Tokenin S-profiilisen että Motonetin tangon eikä eroa löydy suurennuslasillakaan, ei vaan enää näytä kuuluvan tuo vähemmän ranteita mutkalle vääntävä (Motonetin) versio PBK:n valikoimiin toisin kuin silloin kun tuon Tokenin tilasin.

Hinta oli Motonetissä muistaakseni jotain kolmenkympin kieppeillä.

Velogi
07.08.2011, 20.16
Mulla oli aikanaan yhdessä pyörässä varmaan tuo ihan sama tanko - tosin Biltemasta ostettu. Ihan ajoi asiansa.

Jankke
08.08.2011, 03.29
Näköjään niiltä keneltä kokemusta samasta tai vastaavista tempotangosta ni asialliset kommentit, kiitos siitä. :) Ja yllättävän positiivisiäkin. Saatan siis hyvinki hankkia. Ajoasentoa tarkoitus sillä nimenomaan madaltaa(kädet pidemmälle eteen) ja saada samalla toinen ajoasento nykyisen yhden sijaan ja ilmanvastus pienenee eli vauhti kasvaa.. Joku päivä vielä alla varmaan se kaikkien jumaloima maantietykki, mutta kun pidän paljon nykyisestäni pyörästäni myös ni on sitäkin kiva vähän tuunata. Tietää sitten tulevaisuudessakin paremmin mitä haluu kun seuraavaa pyörää kattelee.

nure
08.08.2011, 05.42
Mulla olis kaupan vanhat Codan Bullhorn barendsit joilla saa aika "Triathlon" tyyppisen ajo-asennon ilman moisia härpäkkeitä...

viller
08.08.2011, 07.41
Pitää kuitenkin muistuttaa että pyöräteillä pidetään kädet lähellä jarrukahvoja ja lisätankoja käytetään vasta kun päästään pois muiden pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden joukosta.

Harryupp
08.08.2011, 07.54
Jos sun fillarissa on mahdollista saada sen oma tanko aika paljon alas niin kyllä Motonetin tanko antaa ihan OK Tri/aikaajo asennon mutta nuo sivulle taivutetut putket tukineen häiritsevät aika pahasti jarru/vaihdekahvojen käyttöä.
Ja tankoja ei saa asennettua muuta kuin 22,2 tai 24 mm tankoon ja mittarit sun muut härpäkkeet täytyy siirtää pois fillarin omasta tangosta.
Myös mäissä käytettävä yläote tangosta muuttuu käyttökelvottomaksi.

John McCurve
08.08.2011, 09.04
Saanko minäkin sanoa? No, Kuopio Triathlonissa tuolla (tai ainakin lähes samalla) härpäkkeellä ohitin toistakymmentä aikasemmin lähtenyttä eikä laitteen kiinnityksessä tai missään muussakaan ollut eikä ole aikaisemminkaan ollut ongelmia. Tietenkään vaihtaminen ei suju kuten napsuilla, mutta esimerkiksi mäissä kyllä pääsee normaaliin yläotteeseen.

Tuo tanko ei tietenkään vastaa parhaita laitteita, mutta jos joku haluaa esim. pienentää tuulivastusta satunnaisilla lenkeillä tai vaikka kisailla tri-kisoissa niin ikään satunnaisesti niin tanko on aivan passeli.

rantanr
08.08.2011, 09.17
Olen käyttänyt tämän kesän kyseistä tankoa hybridissäni ja tyytyväinen olen. Monesti jo 20 km/h ja viimeistään 25 km/h nopeudessa siirryn matalaan asentoon. Kovassa vastatuulessa vieläkin hitaammassa vauhdissa.

Tässä mallissa on hyvä, että asentoa voi hienosäätää käsien paikkaa säätämällä. Lisäksi käytettävissä on pysty ajoasento selän lepuuttamiseen, kun ottaa kiinni kyynertuista.

Talveksi otan tangon pois.

asb
08.08.2011, 09.49
Laittaisin kympin lisää tiskiin (plus postit, mutta nehän voi jakaa kimppatilauksella) ja ostaisin tangon, jossa voi säätää kyynärtukien korkeutta ja etäisyyttä:

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=60360

Tai en laittaisi, koska mulla on jo tuo Visioni J-putkilla. :)

Tässä mallissa on hyvä, että asentoa voi hienosäätää käsien paikkaa säätämällä.

Kaikissa lisätangoissa on tuo "ominaisuus." Toisissa tangoissa tosin on myös sellainen ominaisuus, että niissä voi säätää myös tangon ulottuvuuksia, jolloin käsien paikkaa tarvitsee säätää vähemmän.

Mielestäni tuo motonetin tanko on siis ylihintainen romu.

H.Å
08.08.2011, 10.04
Riippuu vähän tarkoituksesta, mutta minä kävin ostamassa motonetistä tuollaisen Nakkirakin linkissä olevan. Merkki oli tosiaan TransX.
Tänä viikonloppuna menen ajamaan Kalevan kierroksen tempoajon, enkä muuhun tuota tarvitse, ajaa asiansa. Vähän tankonauhaa niin kyllä kelpaa.
Kymmenen kilsan tempoaika parani epävirallisesti heti noin 15 sekkaa, joten kyllä tuosta jonkinmoinen hyöty on.

Kympillä saa aina paremman :D Ei vaiskaan, tuo asbin mainostama vaikuttaa ihan hyvältä.

maantienässä
08.08.2011, 10.10
onko vain makuasia, onko lisätanko suora, hieman nouseva vai tuollainen reilusti ylöspäin ?

PTM
08.08.2011, 10.48
onko vain makuasia, onko lisätanko suora, hieman nouseva vai tuollainen reilusti ylöspäin ?

http://www.bikesportmichigan.com/features/sbend.shtml . Mutta sporthybridin tapauksessa lienee enemmän sitten kyse ranteiden kestosta...

maantienässä
08.08.2011, 10.53
pitää yrittää ajankanssa tuo amerikka kääntää suomeksi ja itse en ajatellut vaihdevivullista tankoa vielä vaan ihan aloittelijahan halpistankoa ja lähinnä sitä millä saa reumatismiset ranteensa vähiten kipeäksi tai vähiten lisää vammoja niihin

Jankke
09.08.2011, 00.33
Joo turvallisuus ennen kaikkea ja vuorotyön(yötyön) ansiosta olen monesti vasta lähössä lenkille esim. 21.00. Tulee tuolla Turun pohjoispuolen naapurikunnissa ajeltua eli aika rauhallisilla seuduilla(raisio,rusko,masku,paattinen,lieto). Ei siis kauheesti jarrut kulu, rusakkoja näkyy paljon ja joskus kun valoon jäävät juoksemaan ni on tekemistä, että pysyy itse peesissä. :D Täytyy ainakin käydä hypistelemässä motonetissä tuollaista ja katsoa päätyykö kassalle sitten mukaan. Ei viitsis näillä kilsoilla(100km-150km/vko) ni kauheesti panostaa pro vehkeisiin ja kai niissä joku palautusoikeus on jos nyt muka kelvoton on..

Jankke
09.08.2011, 19.18
No niin... Tuollaiset nyt tarttui mukaan motonetistä.. Ei kyllä samanlaiset kuin ketjun ekassa linkissä, mutta hinta sama 29,90. :)
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3178841.jpg

Jankke
09.08.2011, 19.22
Tossa vielä toinen kuva: Merkki joku tranzX.

http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3178835.jpg

A.A
09.08.2011, 20.05
Tossa vielä toinen kuva: Merkki joku tranzX.

http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3178835.jpg

Kuvasta päätellen kyynärtuet on mukavasti heti ranteiden takana. Ylemmässä kuvassa taas tulee tuo kyynärvarsi mukavasti niin että kämmenet on melkein ylöspäin.

Jankke
09.08.2011, 20.15
Saatta kuva hämätä, sillä ovat säädetty kuvissa niin, että enää centti mahdollista ottaa eteenpäin. Molemmissa kuvissa siis sama säätö. 2km testilenkillä tuntui ihan hyvältä, mutta saa nähdä miten pidemmällä, ottaako ranteisiin..

Nakkirakki
10.08.2011, 08.27
Saatta kuva hämätä, sillä ovat säädetty kuvissa niin, että enää centti mahdollista ottaa eteenpäin.

Kyynärtuissakin on sitten säätömahdollisuus, kun repäisee sen tarralla kiinni olevan pehmusteen pois niin voi kiinnitysreikää vaihtamalla siirtää tukea hieman pituus- ja sivusuunnassa.

miq
10.08.2011, 13.56
No niin... Tuollaiset nyt tarttui mukaan motonetistä.. Ei kyllä samanlaiset kuin ketjun ekassa linkissä, mutta hinta sama 29,90. :)
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3178841.jpg

Mää mistään mitään tiedä... mutta onko noi putket asennettu oikein? Jotenkin tuntus, että olis luontevampaa ja aerompaa jos peukalot olis "sisäpuolella" vierekkäin ja rystyset osottas enemmän taivasta kuin maata kohti.

Mutta kuten sanottua, ikinä en oo aerotankoa käyttänyt tai asentanut eli tää mun kommentti mennee sinne aivopieru osastolle.

PTM
10.08.2011, 14.01
Onhan se asennettu hieman hassusti monessakin suhteessa, mutta sporthybridimiehet kulkee omia latujaan... :D

BONK
10.08.2011, 14.49
Kun noita aerotankoja miettii, niin kannattaa ottaa huomioon, että mahdollinen liika vaakaputken pituus (eli fillarin liian suuri runkokoko) saattaa muodostua haittaavaksi tekijäksi kun ajoasento muuttuu matalammaksi.

Jankke
10.08.2011, 16.50
Ne on nyt vaan lyöty paikalleen noissa kuvissa ja pikkulenkki tuli testattuu. Eilen illalla vähän pidempi ja tosiaan vähän sai siirtää lähemmäs toisiaan noita "yläkärkiä". Muuten vaikutti tosi mukavilta ja ajoivat asiansa.
Mulla vaan asento parantui kun taitaa toi 55cm runko olla jopa ennemmin aavistuksen pieni mulle. 182cm pituutta ja inseam noin 85cm.

Jankke
10.08.2011, 16.55
Kyynärtuissakin on sitten säätömahdollisuus, kun repäisee sen tarralla kiinni olevan pehmusteen pois niin voi kiinnitysreikää vaihtamalla siirtää tukea hieman pituus- ja sivusuunnassa.

En ees huomannu moista..:D Tai huomasin siinä jonku kuusiokolo ruuvin, mut en sen enempää tutkinu vaan löin pehmusteen päälle. Kiitos vinkistä!:)

Tomsson
10.08.2011, 17.20
Mulla oli aikanaan vajaa 10v. sitten kahdessakin hyypriidissä noi juurikin ekan postin linkkaamat tempotangot, sanoin niitä tosin vain lepuuttajiksi, koska ne oli yleensä käytössä vain myötätuulessa ja alamäissä. Ei niiltä pahemmin poljettua tullut, ei ainakaan pitkiä pätkiä jos ei sitten toisen peesissä. Mutta yleensä vain tosiaan levähdyskäytössä oli tangot. Eikä niillä kovaa runttausta edes uskaltanut tehdä, nehän oli mennä mutkalle :P
En nyt tarkkaan muista, mutta jotain lepuutusta kaipaili kyllä kun hyypriidillä tykitteli reilun parin tunnin lenkkejä keskarin hipoessa kolmea kymppiä, eli olivat kyllä ihan hyvä sijoitus ja nousukahvojen kanssa oli otteita ihan mukavasti.
Aika tosin voi kullata muistojakin vähän.

perttime
10.08.2011, 17.57
Kuvassa näyttäisi että kahvoja olisi varaa pidentää eteenpäin, mutta ylettyykö niille sitten vielä?

Jankke
10.08.2011, 19.17
Kuvassa näyttäisi että kahvoja olisi varaa pidentää eteenpäin, mutta ylettyykö niille sitten vielä?

1 centin saisi eteenpäin, tai enemmänkin mutta suosituksen kanssa siis toi centti.(mitta-asteikko tapin kyljessä).

Nakkirakki
11.08.2011, 09.11
1 centin saisi eteenpäin, tai enemmänkin mutta suosituksen kanssa siis toi centti.(mitta-asteikko tapin kyljessä).

Ainakin mun TransX:issä on tapin päästä min-insert viivaan tuollaiset 3 senttiä. Tuollaisen asennon saan itse noilla (kyynärvarren pituus noin 30cm). Olisiko noissa sitten asteikon paikassa heittoa...?

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=771&pictureid=6442

Jankke
11.08.2011, 17.24
Ainakin mun TransX:issä on tapin päästä min-insert viivaan tuollaiset 3 senttiä. Tuollaisen asennon saan itse noilla (kyynärvarren pituus noin 30cm). Olisiko noissa sitten asteikon paikassa heittoa...?

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=771&pictureid=6442

Juu sellaset 3cm mullakin on matkaa siihen insert viivaan, samanlaiset ne on. Artikulointi ongelma taitaa vaan vaivata..:p Tänään pääsee taas testaamaan ja joku +40km lenkki pitäis heittää.:)