PDA

Näytä tavallinen näkymä : Univega Antaris X-pro

Raahustaja
01.08.2011, 22.47
Kävin Larun pyörässä koeajamassa Univegan Antaris cyclocrossarin mutta nyt kun ryhdyin tutkailemaan vispilän speksejä netistä, en löytänyt siitä muuta kuin saksankielisen maininnan:
http://www.rockmachine-germany.de/products/Cyclocross-Bikes/Univega-Antaris-X-Pro-Cyclocross-Bike-2011.html

Millaisesta vehkeestä/ firmasta on kyse? Kuinka se vertautuu esim. näihin pyöriin:

Rossano Cross Tiagra Disc
http://www.system1.fi/template.php?yksikko=&sivu=pyorat&alasivu=rossano&alasivu_taso_2=cross&catID=41&prodID=543

Marin Toscana
http://www.velosport.fi/index.php/pyorat/cyclocross/marin-toscana-fin.html

Etsin siis ensimmäistä cyclocrossariani.
Kiitos vastauksista.

nuubiainen
02.08.2011, 20.59
Hyvännäköinen pakettihan tuo on osien puolesta. Aksiumit, mainiot renkaat ja Ultegran takavaihtaja.

Rungosta ei ole tietoa. Mahtaako olla samalta tehtaalta kuin Focukset?

Edit: joo, näemmä Derby Cyclen brändi.

Raahustaja
03.08.2011, 00.35
Kiitos vastauksesta. Katselin tuossa Univegan sivuja ja x-pro näyttäisi aivan samalta kuin niiden Via Laser mutta paremmalla osasarjalla. Mistään ei löydy runkomittoja joten arvailuksi menee. Harvinaisemmasta merkistä voi olla vaikeampi päästä eroon jos joskus aion myydä. Mutta tykkäsin kyllä ajotuntumasta joten taidan käydä vielä ajamassa toiseen kertaan ennen kuin teen päätökseni.

Eihän näitä numeroilla päätetä vaan fiiliksellä...

harakkalauma
06.03.2012, 20.07
Nostellaas tällänen topikki ylös kun itsellä on pohdinnassa ensimmäinen cc-fillarin osto. Kenelläkään palstalaisella kokemuksia tän vuoden mallista? Osiltaan näyttäis olevan aika mainio paketti, vai kuinka? Myös muut kokemukset Univegan cc-pyöristä kiinnostaa kovasti, joten antakaa mietteitä te joilla kokemuksia kyseisistä pyöristä löytyy. Tossa siis toi fillari joka itseäni kiinnostaa: http://www.univega.com/de/bikes/modelle-2012/category/race/model/via-antaris-x-pro.html

LauriKi
20.03.2012, 22.34
Nostetaan aihe uudelleen ylös, sillä myös itseäni kiinnostaa mielipiteet kyseisestä pyörästä.

JustusB
03.04.2012, 23.34
Pitkään vertailtuani ostin viime vuonna Univegan CC:n 2011 mallin. Kevään ensi lenkki takana ja laite tuntuu yhä hyvältä. Merkki oli minullekkin tuntematon mutta osasarjoihin nähden mielestäni järkevän hintainen laite.

Ennen ostosta kannattaa tarkistaa hinta täältä, itse maksoin pari sataa enemmän:
http://www.bestbikes.fi/product_catalog.php?c=8

Halloo halloo
06.04.2012, 23.48
Pitkään vertailtuani ostin viime vuonna Univegan CC:n 2011 mallin. Kevään ensi lenkki takana ja laite tuntuu yhä hyvältä. Merkki oli minullekkin tuntematon mutta osasarjoihin nähden mielestäni järkevän hintainen laite.

Ennen ostosta kannattaa tarkistaa hinta täältä, itse maksoin pari sataa enemmän:
http://www.bestbikes.fi/product_catalog.php?c=8

Onko jo enemmän kilometrejä takana? Miltä pyörä tuntuu?

RKin
07.04.2012, 19.31
Ohhoh, tuolta bestbikestä näköjään löytyy tän vuoden malli hintaan 999,-. Hinta ei tosiaankaan ole paha. Eniten mietityttää tuo koko. Itsellä on siis mittaa 198cm ja inseam noin 97cm. Riittäkö koko 60? Ja mitä on thetävissä, jos jää liian pieneksi?

Tuo on kyllä juuri sellanen mitä olen ettinyt. Cyclo levyillä, hyvännäköinen, hyvillä osilla ja edullinen. Onko jopa liian hyvä ollakseen totta? Nyt tartteis jotain infoo, että pelittääkö? Justus?

Kiitos jo näin etukäteen :)

LauriKi
09.04.2012, 22.20
Kävin koeajamassa tuota 2012 vuoden mallia Tampereella. Aika kokemattomana tämän tyypin pyöristä en voi hirveän vakuuttavia näkemyksiä jakaa, mutta itselleni jäi ristiriitainen kuva pyörästä. Hyvinä puolina mieleen jäi laadukkaat vaihteet (Ultegrat vaihtajina, 105:n kahvat) ja rungon hyvä geometria. Rungothan ovat täsmälleen samoja kuin Focus cyclocrosseissa, onhan Univega saman yrityksen toinen merkki. Mikäli läheltä löytyy Focuksia ajettavaksi, saa hyvän kuvan myös Univegan ajettavuudesta. Voima tuntui siirtyvän jaloista suoraan tienpintaan ja kiihdyttely oli maittavaa. Erityisesti liikkeellelähtöjä kuitenkin häiritsi jatkuva huojuminen. Sitä tuntui kaatuvan hetkellä millä hyvänsä ensipolkaisuilla, vauhdissa tämä ei kuitenkaan haitannut. Huonoina puolina mainitsen levyjarrujen tehottomuuden. En tiedä olivatko jarrupalat aivan käyttämättömät, vai mikä oli, mutta jarrukahvoja sai puristaa naama irvessä pysähtyäkseen. Jarruinahan ovat edullisimmat Shimanot, ei varmaan tulisi kalliiksi asentaa tehokkaammat jarrut tilalle.

Kokeilin myös muutamaa muuta cyclocrossia ja niihin verraten tein nämä huomioni. Runkokoot olivat kohtuu samoja, mutta tuota tasapainon pitämisen vaikeutta en muissa huomannut. Vähäinen kokemukseni cyclocrosseista saattaa kuitenkin selittää suurimmilta osin huojumiseni ;) Hinta on muuten aivan sama 999€ Tampereen Emiliasportissa.

JustusB
09.04.2012, 23.53
Ohhoh, tuolta bestbikestä näköjään löytyy tän vuoden malli hintaan 999,-. Hinta ei tosiaankaan ole paha. Eniten mietityttää tuo koko. Itsellä on siis mittaa 198cm ja inseam noin 97cm. Riittäkö koko 60? Ja mitä on thetävissä, jos jää liian pieneksi?

Tuo on kyllä juuri sellanen mitä olen ettinyt. Cyclo levyillä, hyvännäköinen, hyvillä osilla ja edullinen. Onko jopa liian hyvä ollakseen totta? Nyt tartteis jotain infoo, että pelittääkö? Justus?

Kiitos jo näin etukäteen :)

Koosta en osaa sanoa. Itsellä 56cm runko, mitaa 183cm.

Ei moitteitta syksyn lenkeillä. Käytin ekassa huollossa ennen talvea, vaihdesäätöä ja voitelua muistaakseni.

Takatalvi palautti pääsiäiseksi hiihtokauden. Eli vasta yksi lenkki takana. Tällä viikolla toivottavasti lisää kilometrejä.

Janeo
27.07.2012, 23.27
Nostoa ja samalla siis lisäkokemuksien kyselyä :).

Janpa
06.08.2012, 18.47
Todellakin lisäkokemuksia kaivattaisiin :D 1000e hintaan vaikuttaa oikein pätevältä peliltä (vaikka en tiedäkkään paljoa näistä) mitä teki vertailua muihin tämän hintaluokan pyöriin.

Jarppa
06.08.2012, 19.37
Vuoden päivät kohta ajellut kyseisellä laitteella, eikä mitään valittamista toistaiseksi ole. Tämän vuoden mallistossa vastaava pyörä näyttää olevan Modena X-pro. Ajan suurimmaksi osaksi hiekkateitä/metsäautoteitä pitkin ja osuu lenkeille joitakin polkujakin. Samoja reittejä tuli ajettua aikanaan jäykkäperä maasturilla, mutta kertaakaan ei maastopyörää ole ikävä tullut. Jotenkin tuo cc vaan lähtee paremmin. Senverran on tullut rymyttyäkin tuolla, että uskallan väittää rungonkin olevan kestävää laatua. Kiva sillä on ajaa, enkä osaa sanoa mitä jonkun muun merkkinen pyörä toisi lisää samassa hintaluokassa (sielun kukaties). Suosittelen.

mazakane
06.08.2012, 20.13
Kaksi viikkoa tullut poljettua. Tyytyväinen olen ollut, vaikka kuuluisa nakutus alkoi 200km kohdalla, kun isolla vaihteella alkaa runttaamaan. Ensihuoltoon pitäisi viedä ja kattoa mikä riivaa. Olen tehnyt suurimman osan netin neuvomista neuvoista.

Jarppa
06.08.2012, 21.28
Itsellä naksunut jokainen omistamani pyörä jossain vaiheessa. Aina se on hävinnyt kun on irrotellut keskiölaakerin auki ja puhdistuksen ja uusien vaseliinien jälkeen kiristellyt uudeelleen kiinni. Luulen, ettei pyörää kasannut henkilö ole juuri runkoa rotsannut, kun on laakerit siihen ruuvannut.

mazakane
07.08.2012, 14.43
Huollossa käytin ja naksunta loppui. Jatkossa täytyy itse tehdä jarpan temput, jos alkaa naksunta uudestaan. Hyvä pyörä, kuten jo taisin sanoa. Hinta/laatusuhde kohdillaan.

Pyöräilijä_42
09.08.2012, 15.17
Löytyykö lisää kokemuksia tästä pyörästä? Itselläkin pyörä vakavassa harkinnassa jos/kun kokoja löytyy... Haarukka kun olisi hiilikuitua niin se olisi siinä.

zoned
09.08.2012, 22.15
Minullakin tuo Antaris X-Pro ollut nyt kuukauden verran ajossa. Maantietä ja hiekkateitä ajelen eikä moittimista toistaiseksi ole ollut, tosin vertailukohtana on halpis-hybridi. Mutta kaikki toimii ja mielestäni pyörä kulkee hyvin. Aikamoista tärytystähän matkanteko vähän kuoppaisemmalla hiekkatiellä toki on hybridiin verrattuna.
Itse olen tykästynyt maantieajeluun sen verran, että varmaankin vaihdan jossain vaiheessa tähän maantiekiekot alle. Vaikka toisaalta ei haluaisi hävittää sitä CC:n ominaisuutta että voi tuosta vaan poiketa jollekin pikkupolulle jos siltä tuntuu...

Jarppa
09.08.2012, 23.07
Haarukka kun olisi hiilikuitua niin se olisi siinä.

Voipi olla hakusessa levyjarrullinen cc hiilari haarukalla. Ainakin tässä hintaluokassa.

Pyöräilijä_42
10.08.2012, 15.42
Voipi olla hakusessa levyjarrullinen cc hiilari haarukalla. Ainakin tässä hintaluokassa.

Ei välttämättä...Focus Mares AX 2.0 Disc...

Maqolf
10.08.2012, 16.42
Ei välttämättä...Focus Mares AX 2.0 Disc...

tai sitten

http://fi.rosebikes.eu/tuote/rose-pro-dx-cross-2000-4636/ (http://fi.rosebikes.eu/tuote/rose-pro-dx-cross-2000-4636/aid:532653)

cerebrum
26.08.2012, 20.45
Minä olen keväästä ajellut antaris -cyclollani ja hyvin on rullaillut. Enimmäkseen olen ajanut asfaltilla, mutta myös sorapolkuja rullailee sujuvasti. Ruksutukset sun muut hoitui ensihuollossa. Pyörällä on nyt ajettu jotain 1000 km ja olen tosi tyytyväinen.