PDA

Näytä tavallinen näkymä : Ohjaustanko vaihtoon, suosituksia ja kokemuksia haetaan

atp1
01.08.2011, 16.52
Sain vihdoinkin hankittua ensimmäisen maantiepyöräni (Cannondale CAAD10 105), mutta alkuperäinen 42cm tanko osoittautui aerodynaamiselle ruumiinrakenteelleni liian leveäksi, eli 40cm tanko on ostoslistalla. Compact tanko 80mm reachilla ja 125 mm dropilla ja mielellään vielä anatomisella muotoilulla olis varmaan just passeli. 150mm droppikin vois mennä. Painoakin pitäis olla aiempaa vähemmän (<300g). FSA:n tankoja olen katsellut, mutta ei näytä olevan anatomisella muotoilulla.

Nyt tarttis apuja sopivan tangon löytämiseksi.

Harryupp
01.08.2011, 19.37
Compact taivutus on sen verran jyrkkä ettei niinsanottua "anatomic" taivetta saa sellaiseen tankoon mahtumaan mutta compact tanko on lähempänä 3t "anatomic" tankoa kuin joku syvä pyöreä "Merckx-mutkainen" tanko.

TuH
01.08.2011, 19.59
3T:n Ergonovassa on 123 mm drop, 77 mm reach. Se on kevyt (Team-versiona 196 g), jäykkä ja dropin kaarikin on "ergonominen". Kaikin puolin erinomainen tanko, suosittelen lämpimästi.

http://www.3tcycling.com/products.aspx?i=Dropbars&p=ergonova

atp1
01.08.2011, 21.40
Ergonova näyttäis sopivalta. Team -versiollakin on vaan hintaa kohtuullisesti... Palkkapäivää odotellessa siis. :)

Kiitti vinkistä!

hannupulkkinen
01.08.2011, 23.35
Vähän (http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/HBPX6061SD/planet-x-road-bar-strada-shallow-drop)halvempaa tavaraa.

Muko
02.08.2011, 09.20
Vähän (http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/HBPX6061SD/planet-x-road-bar-strada-shallow-drop)halvempaa tavaraa.

Damn, ostaisin heti jos olisi 25.4 tai 26 mm versio.
Quill-stemmejä ei oikein ylikokona ole, eikä viitsi pilata pyörän ulkonäköä quill-ahead-adapterilla.

E: Löytyipä tuolta Planet X:ltä Giantin 26 mm lyhyt-reachinen tanko, 5 puntaa (http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/HBGIROAD/giant-road-handlebar). Taitaapa lähteä tilaukseen... Kiitti, Hannu!

Vecculiko
02.08.2011, 09.27
3T:n Ergonovassa on 123 mm drop, 77 mm reach. Se on kevyt (Team-versiona 196 g), jäykkä ja dropin kaarikin on "ergonominen". Kaikin puolin erinomainen tanko, suosittelen lämpimästi.

http://www.3tcycling.com/products.aspx?i=Dropbars&p=ergonova

Itse vaihdoin Ergonovan alumiinisen PRO version pyörääni kuukausi sitten. Siihen loppui käsien puutumiset. Erittäin hyvä tanko. Alaotteella ajokin on paljon helpompaa kun tanko on alhaalta leveämpi. Ensi talvena voisi rakentaa uuden ja keveämmän pyörän ja siihen sitten varmaan tuo team versio.

Janne L
03.08.2011, 14.01
Sain vihdoinkin hankittua ensimmäisen maantiepyöräni (Cannondale CAAD10 105), mutta alkuperäinen 42cm tanko osoittautui aerodynaamiselle ruumiinrakenteelleni liian leveäksi...

Miten väärän mittainen tanko ilmeni? Ts. Oliko jotain oireilua siitä ettei olisi oikean mittainen?

Kiovan Dynamo
03.08.2011, 14.20
Mulla on tuo Team versio Ergonovasta ja on kyllä paras droppitanko, millä olen ikään ajanut. Sramin kahvatkin istuvat vieläpä aika nätisti tuohon tankoon. :)

tienlaita
03.08.2011, 19.27
Controltech One ja Formidable on tuttuja. Formidablessa on droppi sama kompakti, jos sen mittaa tangon päästä. Toisin sanoen yläosa nousee ylöspäin. http://www.chainreactioncycles.com/SearchResults.aspx?Search=controltech&CategoryIDs=451

Onen myin, mutta se oli hyvä pyöreäputkinen perustanko. Uutena on vielä kokeilematta Easton EA70 Aero (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=47355). Se on lituskainen päältä, muttei samoin mutkan päästä kuin Formidable. Taitaa siis olla lähinnä Ergonovaa? Puntari näyttää 44cm versiolle 272g. (Käytän numeroa leveämpää tankoa kuin mittaus käskisi. 42->44)

Salaliittoteoria
03.08.2011, 20.58
Totesin vasta, että aika paljon pystyy ohjaustankoa "muokkaamaan" kun käyttää juuri sopivissa paikoissa tankonauhan alla tankonauhan suikalieita tai kaksinkertaista tankonauhaa tuomassa haluttua muotoa.

tienlaita
03.08.2011, 22.26
Compact taivutus on sen verran jyrkkä ettei niinsanottua "anatomic" taivetta saa sellaiseen tankoon mahtumaan mutta compact tanko on lähempänä 3t "anatomic" tankoa kuin joku syvä pyöreä "Merckx-mutkainen" tanko.

Olen ajatellut 135mm droppia hyvinkin kompaktina vielä.

Warlord
10.01.2014, 11.26
Osaako joku valaista täälläkin kehutun Ergonovan ominaisuuksista:

Onko alu- mallisessa Prossa suoran osan alapuolella jonkinlainen ura vaijereille? 3T:n sivut/google ei valaise asiaa. Jos on, miten (105:sta) taipuu vaijerit tuonne alle? Sisä- vai ulkokautta? Vai ei ollenkaan, jos tulee liikaa mutkaa kuoreen?

J.Kottenberg
27.07.2015, 23.57
Pitäisi hankkia läskiin ohjaustanko. Pitäisi olla "riser"- mallinen ja kuitua. Jäykkäkeulaisessa monet tykkää että kuitutanko on mukavampi käsille.
Vaihtoehtoja on paljon ja kysyisinkin että minkä valmistajan tangot on hyviä, siis että sopivasti joustaisi. Oma kokemus kuitutangoista on hyvin vähäinen. Olen kuullut että hyvin jäykkiä alutankoja vastaavia hiilareitakin on.

Eli millaisia kokemuksia tangoista on?

jarit
28.07.2015, 09.00
Silloin kun maasturilla ajoin, minulla oli Crank Brothersin Iodine 11. Erikomaisen tukeva tanko ja jos hankkisen läskin tai 29+:n niin tuo olisi ensimmäinen upgrade siihen.

juho_u
28.07.2015, 09.18
Renthal fatbar carbon 780mm käytössä. Mukavuus aivan eriplaneetalta, kuin orkkis easton havoc 750mm alu. Kuitutankoa ostaessa panosta laatuun, tanko on se osa, joka ei saa pettää..

J.Kottenberg
28.07.2015, 09.24
Joo, ihan noita tunnettujen valmistajien tankoja olen katsellut, niinkuin Easton,Ritchey, Syntace ja toi Renthal joka taitaa tehdä moottoripyörienkin tankoja.

zipo
28.07.2015, 09.36
Huom,Gripeilläkin todella iso merkitys mukavuuteen.Ei tunnu suosikkistonga samanlaiselta kun vaihtaa gripit toisenlaisiin.
Mulla on tälläkin hetkellä 7 settiä erilaisia grippejä joista kokeilujen jälkeen löytynyt 2 melko tasaväkistä versiota.
Sopimattomimmat versiot vaihdettu ekan lenkin jälkeen ja annettu junioreiden koulupyöriin.Samoin kävi satuloille täpäriaikaan jolloin ajeltiin persepenkissä suurinosa lenkistä.

J.Kottenberg
28.07.2015, 09.47
Totta. Yhdet halvemmat "norsunkorvagripit" on tuntuneet mukavilta ja Ergonin paremmat tuumin seuraavaksi kokeilla.

Shimaani
28.07.2015, 09.56
Pitäisi hankkia läskiin ohjaustanko.... Eli millaisia kokemuksia tangoista on? Budjettiversiosta (http://www.planetx.co.uk/i/q/HBOOOG/on-one-og-handlebar)on ihan hyviä kokemuksia, saa sekä silumiinisena että hihhulikuidusta. Itellä jälkimmäinen puksussa Ergonin norsunkorvilla. Rumaku piikkisianpentu mut souvot... toimii.

J.Kottenberg
28.07.2015, 14.19
Eastonin EC tangossa olisi sopivasti riseria ja backsweeppiäkin 9 astetta. Onkohan kenelläkään kokemusta Eastonin hiilikuitutangoista?

brilleaux
28.07.2015, 14.44
Huom,Gripeilläkin todella iso merkitys mukavuuteen.Ei tunnu suosikkistonga samanlaiselta kun vaihtaa gripit toisenlaisiin.
Mulla on tälläkin hetkellä 7 settiä erilaisia grippejä joista kokeilujen jälkeen löytynyt 2 melko tasaväkistä versiota.

Mitkä on päässy suosikeiksi? Metsä on niin laaja ettei viitsisi joka puuta heilutella...

Edit: Tankona siis Answerin 20/20, grippeinä Lizard Skinsin logolliset tupit. Kovahkot.. toimiskohan tuossa ollenkaan esim. Ergonin tyyliset gripit?
Tai Spessun contour xc..

zipo
28.07.2015, 15.42
Nämä ovat tuoreimmat muistissa olevat vertailukelpoiset kokemukset:
1.Bonty Evoke RL->Ok halusin lepuuttaa käsiä tyyliin nojailen pöytään normilukkogrippien jälkeen.
2.Ergon GP1 ->Paremmat lepäillä mutta hirveet ankkurit.Kestävät ,ei syö hanskoja kuten Bonty.
3.Bonty Race xxxlite-> hajosi 3 viikossa,vain kisakäyttöön tai grammahörhöille.
4.Lizzard Skins DSP 32.3->OK pikkasen tönkön oloiset.
5.Esi soft grip chunky->Ehdoton suosikki ,sopivan pehmoset olematta kuitenkaan tunnottomat, 3 lenkkiä alla ja pois en vaihda ellei ole sysiliukkaat sadekelillä.
Bässi hylkäsi Evon reissun jälkeen liian paksuina ja otti kapeamman version käyttöön.
Mä ihmettelen että ESI gripeillä ei ole Suomessa jälleenmyyntiä.Yleisti:Ehkä pyöräkauppiaden kannattaisi homma valmistajilta näytekappaleita kaikenlaisesta fillariroinasta ja antaisivat sitten ihan normikäyttäjille testiin.Lehdet ja prokuskit näkee erot varmasti erilailla kuin perusmaastokuski.
Muistaakseni Maxxisen fläsärenkaiden kohdalla testiarpa osui myös suomipojille.
Joskus mietityttää kun saa olla "testdummy" omilla rahoilla mutta toisaalta se speksaaminen jne on osa lajia.
Onneksi tutuilta ajokavereilta saa koeajoon tavaroita niin ihan sokkona kaikkia valintoja tartte tehdä.

PK1
28.07.2015, 19.16
Edit: Tankona siis Answerin 20/20, grippeinä Lizard Skinsin logolliset tupit. Kovahkot.. toimiskohan tuossa ollenkaan esim. Ergonin tyyliset gripit?
Tai Spessun contour xc..

Mä kokeilin noita Ergoneita mutten kyllä pitänyt niistä lainkaan. Suosittelen edelleen tota Spessun Contouria. Ohut, hyvä pito, erinomainen ainakin mun kämmenelle. Normigripillä tai Ergonillakaan en pysty paria tuntia kauempaa ajamaan millään kun vanhan rapparin kämmenet ei kestä, Spessulla menee nelisen tuntia ennenkuin alkaa kämmenet muistuttaa olemassaolostaan.
Käy spessukaupassa katsomassa Fatboy pro:ta, niissä on vakiona noi.

nustrom
28.07.2015, 20.30
Mitkä on päässy suosikeiksi? Metsä on niin laaja ettei viitsisi joka puuta heilutella...

Tai Spessun contour xc..

Riippuu varmaan myös siitä, missä ja miten ajat. Mulla Ergonit olivat täydellinen valinta Tahkon 120km matkalle, en olisi uskonut että voin ajaa niin pitkään ilman kämmenien puutumista/muuta oireilua. Tekniseen maastoon ja lyhyemmille lenkeille ottaisin kyllä jonkun ohuemman ja pyöreän tupin, esim. Ergonien tieltä väistyneet Ritcheyn foamit sopivat tunnin-parin lenkeille hyvin. Ohuemmasta ja pyöreästä tupista saa hyvän otteen tekniseen maastoon, mutta pitkille lenkeille Ergonin kaltainen tuppi on ehdoton (ainakin jos kämmenet meinaavat puutua herkästi).

CamoN
28.07.2015, 22.31
Eastonin EC tangossa olisi sopivasti riseria ja backsweeppiäkin 9 astetta. Onkohan kenelläkään kokemusta Eastonin hiilikuitutangoista?

Hyviä ja laadukkaasti viimeisteltyjä tankoja. Omassa täpärissä oli pitkään, kunnes vaihdoin leveämpään. Ei mitään valittamista.

brilleaux
29.07.2015, 14.04
Riippuu varmaan myös siitä, missä ja miten ajat. Mulla Ergonit olivat täydellinen valinta Tahkon 120km matkalle, en olisi uskonut että voin ajaa niin pitkään ilman kämmenien puutumista/muuta oireilua. Tekniseen maastoon ja lyhyemmille lenkeille ottaisin kyllä jonkun ohuemman ja pyöreän tupin

Mun ajot nyt on oikeastaan aina teknistä. Ainakin omasta mielestä. :D
Ja ei pituudetkaan ole kuin max 4-5h, yleensä 2-3h.

Kämmenetkin on pienet kuin lapsella. Ei mulla ongelmia ole juuri ollut, että olis kädet huomautellu.
Nykyiset siis varmaan ihan jees. Mutta ainahan sitä vois muitakin kokeilla.. ;)

Suosittelen edelleen tota Spessun Contouria. Ohut, hyvä pito, erinomainen ainakin mun kämmenelle. Normigripillä tai Ergonillakaan en pysty paria tuntia kauempaa ajamaan millään kun vanhan rapparin kämmenet ei kestä, Spessulla menee nelisen tuntia ennenkuin alkaa kämmenet muistuttaa olemassaolostaan.

Käy ilmeisesti pienikätiselle(kin) siis? Toimiiko teknisessä jumpassa?
Spessukauppaan ei viitsi matkustaa erikseen.. ;)

Antza44
29.07.2015, 14.29
Mä kokeilin noita Ergoneita mutten kyllä pitänyt niistä lainkaan. Suosittelen edelleen tota Spessun Contouria. Ohut, hyvä pito, erinomainen ainakin mun kämmenelle. Normigripillä tai Ergonillakaan en pysty paria tuntia kauempaa ajamaan millään kun vanhan rapparin kämmenet ei kestä, Spessulla menee nelisen tuntia ennenkuin alkaa kämmenet muistuttaa olemassaolostaan.
Mitkä Ergonin tupit? Niitä on niin erilaisia.

brilleaux
01.08.2015, 12.50
Taidan ottaa Zipon suosituksesta kokeiluun, ovatko samat?
http://www.bikester.fi/esi-chunky-kadensijat-punainen-376805.html

zipo
01.08.2015, 13.23
Eilen ajelin kaksi lenkkiä,eka lähes kaatosateessa kotiin,Esi toimii myös märällä.
Ei kierry irti stongasta vaikkei ole lukkorenkaita,liimoja,teippejä tms.Pelkällä paineilmalla laitoin paikalleen.
Toiveissa olisi että talvella olisivat lämpöiset kämmenille.
Toistaiseksi ei ole moitittavaa vaikka näyttääkin ylihinnoitetuta putkieristeeltä.;).Saa läppästä jos näyttää tyhmältä.
Meitsillä on noi 80g versiothttps://r2-bike.com/ESI-GRIPS-Soft-Grip-Extra-Chunky-80g ja esim.Mtok ja Bässi ajelee 60grammasilla https://r2-bike.com/ESI-Griffe-Soft-Grip-Chunky-60g_1

Smo
01.08.2015, 14.55
Miten ootte noita tuppeja irrotellu? Tuntuu noissa omissa romuissa usein olevan niin hyvin kiinni että olis helpompi vaihtaa koko tanko :rolleyes:

slow
01.08.2015, 15.10
Heitän Kottenbergille vielä yhden suosituksen: 3T Extendo.
Reilut puoli vuotta olen moisesta kiskonut maastossa ja kovasti olen tykännyt. Backsweepillä saa mukavan asennon ranteille. Myyvät halvennuksella noita.
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/3t-extendo-team-stealth-mtb-flat-handlebar/rp-prod82278

zipo
01.08.2015, 15.12
Tälleen mä vaihtanut gripit niin kauan fillarilla tai prätkällä ajettu.
Jos liimattu niin brakekleeniä avuksi.
Videokin löytyy nykyjään mulla on vaan parempi paineilmapistooli kuin jenkillä.Nippuside jeesaa tiukkojen grippien kanssa.
:https://www.youtube.com/watch?v=qseRtY5eX94

arctic biker
02.08.2015, 02.16
Maantietangoissa nää kannattaa muistaa http://ritcheylogic.com/road/bars.html Eipä mulla kummoistakaan kokemusta, noita kolmessa pyörässä.
Toki oli ikihaaveena, olisko hiilaritanko hintansa arvoinen?

huotah
02.08.2015, 09.46
Maantietangoissa nää kannattaa muistaa http://ritcheylogic.com/road/bars.html Eipä mulla kummoistakaan kokemusta, noita kolmessa pyörässä.
Toki oli ikihaaveena, olisko hiilaritanko hintansa arvoinen?

^Tekisi mieli kokeilla WCS Neoclassicia, mutta droppia saisi olla vähän enemmänkin. Zippillä ja Dedalla on joitain lähes vastaavia perinteisellä muodolla olevia tankoja. Onko foorumilaisilla kokemuksia ja suosituksia tällaisista kompaktitangoista perinteisellä muodolla ja miel. noin 135mm dropilla?

CamoN
02.08.2015, 15.44
^Tekisi mieli kokeilla WCS Neoclassicia, mutta droppia saisi olla vähän enemmänkin. Zippillä ja Dedalla on joitain lähes vastaavia perinteisellä muodolla olevia tankoja. Onko foorumilaisilla kokemuksia ja suosituksia tällaisista kompaktitangoista perinteisellä muodolla ja miel. noin 135mm dropilla?

3T Ergonova LTD taitaa olla vielä tuotakin kompaktimpi (muistaakseni 128mm droppi) mutta olen tykännyt kovasti, pari vuotta on vissiin tullut jo siihen nojailtua. Keveydestä huolimatta ihan riittävän jäykkä omaan käyttöön. Keskeisimmät ostoperusteet minulle olivat sekä mitat että sarvien ulospäin kaartuva muoto, joka ei liene se "perinteinen"?. Kahvat on 42cm päässä toisistaan mutta alaote on noin 43cm ja tangon päät taitaa olla vielä himpun verran enemmän.

maudicel
02.08.2015, 18.10
3T Ergonova LTD taitaa olla vielä tuotakin kompaktimpi (muistaakseni 128mm droppi) mutta olen tykännyt kovasti, pari vuotta on vissiin tullut jo siihen nojailtua. Keveydestä huolimatta ihan riittävän jäykkä omaan käyttöön. Keskeisimmät ostoperusteet minulle olivat sekä mitat että sarvien ulospäin kaartuva muoto, joka ei liene se "perinteinen"?. Kahvat on 42cm päässä toisistaan mutta alaote on noin 43cm ja tangon päät taitaa olla vielä himpun verran enemmän.

Juuri tilasin ja asensin kyseisen tangon. Droppia on 123mm ja reachia 77mm.
Vaijerivedot on sisäiset, tangon alapuolella. Aika pain in the ass asentaa, mutta kun on paikalla, niin on siisti paketti.

J.Kottenberg
02.08.2015, 20.49
Nämä ovat tuoreimmat muistissa olevat vertailukelpoiset kokemukset:

5.Esi soft grip chunky->Ehdoton suosikki ,sopivan pehmoset olematta kuitenkaan tunnottomat, 3 lenkkiä alla ja pois en vaihda ellei ole sysiliukkaat sadekelillä

Pistin tilaukseen Esi Fit XC gripit. Kokeillaan minkä tuntuiset ne on. Jäykällä keulalla ei varmaan pieni pehmeys ole pahasta. Ja kevyet on ainakin.

brilleaux
11.08.2015, 10.12
Tälleen mä vaihtanut gripit niin kauan fillarilla tai prätkällä ajettu.
Jos liimattu niin brakekleeniä avuksi.
Videokin löytyy nykyjään mulla on vaan parempi paineilmapistooli kuin jenkillä.Nippuside jeesaa tiukkojen grippien kanssa.
:https://www.youtube.com/watch?v=qseRtY5eX94

Esin gripit painittu paikalleen. Ei ollu kompuraa, ja en seuraavia laita jos ei sellaista ole saatavilla.
On nimittäin v-mäisin tuppi asentaa mitä mulle on tullu vastaan. Tiukka. Tiukka.

Eipähän pyöri. :D

EDIT:Mulla siis Chunkyt. Ja äkkinäinen näppituntuma vaikuttaa hyvin mukavalta, pehmeä. Ja tuntuu olevan hyvin pitävä pinta.
Melko kookkaat kyllä pikku kätösiin. Mutta katsotaan mikä on tuntuma pidemmässä ajossa.

Shimaani
11.08.2015, 11.11
Esim 60ml injektioruutalla voi turauttaa vettä tupin ja tankon välin liukastamiseksi. :cool:
Kyllä se vähäinen kosteus sieltä välistä ajan kanssa poistuu.

Tank Driver
11.08.2015, 11.14
Klasinpesuaine.

brilleaux
11.08.2015, 11.20
Lasinpesuaine oli kyllä käytössä. Melkoista jyystöä silti.
Haluan nähdä ukon joka jyystää noi tupit kuivana paikalleen. :D
Ilman kompuraa siis.

Toki pakkauksen ohjeessakin kerrotaan:
"Rotate grip to have thicker side towards palm. Slide onto bar."
Eli ei se ole sen kummempaa, liu'uttaa paikalleen.

oem
11.08.2015, 11.49
Ikkunanpesuainetta käyttänyt joskus.

VanhaPate
11.08.2015, 13.10
Hiuslakalla laittanu parilla viimesellä kerralla. Asennuksessa ei vaan saa aikailla mutta meni yllättävän helposti.

brilleaux
13.08.2015, 11.55
Niin ja Zipolle propsit vinkistä; mainiot tupit. (y)
Joskohan nää ois "ne"..

J.Kottenberg
12.10.2015, 21.10
Tarkoitukseen sopiva ja palstalla suositeltu hiilaritanko sattui sopivasti eteen, Renthal Fatbar Lite, ja tuli hankittua. Sama backsweep 7 astetta kuin vanhassa ja lähelle saman levyinenkin ja "riseä" sopivasti enemmän. Korjasi ajoasentoa ja tuntuu oikein hyvältä ekalla lenkillä.

Vielä pitää hankkia isommat Esin gripit. Kun tulee muutakin ostoslistaan niin Extra Chunkyt on seuraavat.

Kiitokset suosituksista. Ja grippien asennusvinkit videoineen oli hyvä juttu.

seppo_taalasmaa
16.10.2015, 00.13
Mitä konkreettista hyötyä saan jos päivitän tankoni alumiinisesta hiilikuituun ? Halvimmat hiilikuitutangot ovat siellä 70 € paikkeilla niin miten tämä parantaa suoritustani? Onko ero esim tärinässä oikeasti huomattava vai onko suurin etu tieto 150g kevyemmästä tangosta?

Warlord
16.10.2015, 09.08
Mä en ostaisi ihan noin halpaa hiilaristongaa. Hyvät alustongat ei painossa jää vastaavalle hiilaritangolle kuin kymmeniä grammoja, hintaa moninkertaisesti (vrt. Zipp Service Course SL-70 / Zipp carbon SL-70 aero, painoeroa 10 grammaa). Tärinänvaimennuksesta en osaa sanoa, toki kokonaisuutena muullakin on väliä (renkaat, sisärenkaat, rengaspaineet, keula, geometria, tankonauha, vaimennusta tankonauhan alla jne.).

VPR
16.10.2015, 09.50
Esimerkiksi 3T:n tangot kevenevät noin 70 grammaa ja hintaa on kolminkertaisesti. En ole huomannut merkittävää vaikutusta tärinään.

jone1
16.10.2015, 10.29
Maantiepuolella ostin tän stongan http://ritcheylogic.com/road/bars/wcs-carbon-streem-2-road-bar.html .
Toi litteä muoto joustaa enemmän kuin pyöreä stonga ja näin suodattaa huomattavasti tärinöitä enemmän.

Marsusram
16.10.2015, 12.04
Hiilikuituvahvisteisella muovilla on suuri ero alumiiniseoksiin lämmönjohtavuudessa. Alumiini on talvisin tosi kylmää kosketukselle, muovi ei niinkään.
Materiaali sinänsä ei tee onnelliseksi, vaan se miten sitä osataan hyödyntää.