PDA

Näytä tavallinen näkymä : Look 986 (sittenkin Grand Canyon CF 9.0 SL)

LJL
26.07.2011, 22.11
Ajoin eilen Commencal Skinilläni mopon kanssa kolarin (pahuksen varastetuilla mopoilla kaahailevat narkkarit :mad:). Pyörä on nyt entinen, käsi paketissa sekä jonkinlainen vakuutuskorvaus tiedossa, joten olen viettänyt tähänastista sairaslomaani pohtien kuumeisesti, mitä hankkisin tilalle. Astetta hifimpää ja kevyempää tekisi mieli (Skin oli kolarihetken kokoonpanossa 9,6kg), ja tällä kertaa tekisi mieli hankkia valmis pyörä, että ehtisi jossain välissä ajamaankin.

Vaikuttaisi siltä, että Look tarjoaisi n. 9,0kg / max 4.500€ -jäykkäperäisten 26" kisapyörien luokassa aika houkuttelevan vaihtoehdon (http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,173,87;prod uct=20751). Erityisesti E-postin mainostettu ahteri-ystävällisyys kuulostaa hyvältä, olisi hauska kuulla/itse kokea, toimiiko tuo elastomeerinpala tolpassa kuten sanovat.

Lookin 986 E-Post XX-osasarjalla ja Foxin Terralogic-keulalla maksaa Bike24:ssä tasan tonnin enemmän kuin sama malli Sramin X0/X9-osilla ja Foxin peruskeulalla (http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,173,87;prod uct=20757), vaikuttaisi mielestäni järkevämmältä saman tien investoida kalliimpaan. Näkemyksiä?

Cannondale Flash Hi-Mod 2, jota näyttäisi löytyvän kotimaasta suoraan varastosta, painisi samassa sarjassa, mutta jotenkin Cännäri ei suht erikoisine ratkaisuineen ja voimansiirtoinen vaikuta yhtään niin houkuttelevalta: http://www.velosport.fi/index.php/pyorat/maastopyorat/cannondale/cannondale-flash-hi-mod-2.html

Onko kokemuksia/ehdotuksia kyseisistä/muista vastaavista kisakireistä jäykkiksistä, jotka olisi syytä ottaa laskuihin? Tässähän tätä kerkiää miettiä, kun ei ole saanut vielä vakuutuspäätöstäkään :)

-Kyselee Lauri

sakuvaan
26.07.2011, 22.15
Omasta mielestä satulamasto maasturissa on jo kuollut idea syntyessään.

On-Onellahan on kanssa iso läjä hiilarirunkoja.

elasto
27.07.2011, 02.16
Itse en ottaisi tuollaista integroidulla satulaputkella varustettua Lookia. Mitä tuohon Cannondaleen tulee, niin sen ottaisin kyllä ilomielin. Esim. Lefty on aivan loistava keula ja tuo runkokin on varmasti yksi parhaimmista jäykkäperistä markkinoilla tällä hetkellä. Mun mielestä nimenomaan ne Cannarin "erikoiset ratkaisut" on niitä jonka takia niistä Cannareista maksetaan. Heitetään nyt tähän vielä tällainen Canyon-kortti: http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=2063 tai miten olisi Scott: http://www.bikediscount.com/ItemDetail.aspx?culture=fi-FI&ig3=Mountainbikes&ig2=Scott&ig1=Scale+Hardtails&desc1=Scott+Scale+10&ig3id=1&ig2id=2&ig1id=5&iid=4151&mi=0&hasv=1&webi=0&pr=0

LJL
27.07.2011, 11.06
Heitetään nyt tähän vielä tällainen Canyon-kortti: http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=2063

Voi pojat, tuossa olisi kyllä niin mahtava pyörä meikäläisen budjettiin että huh huh! XX-osat (nyt houkuttelisi hommata nimenomaan XX-sarjalla kun sitä on tässä jo jonkin aikaa kuolannut), Mavicin Crossmax SLR:t, 8,5kg ja vielä 500€ halvempi kuin Look… Tämä pompsahti ehdottomasti kärkeen tässä vaiheessa! Ainut mikä ihmetyttää, on tuo satulatolpan klemmari. Hyi-yök. Mutta siitähän päässee eroon.

Mitenköhän tuo tilaaminen Saksasta, Canyonilla ei taida olla Suomessa maahantuojaa?

-Lauri

sakuvaan
27.07.2011, 11.12
Mitäs ihmeellistä? Vinguta visaa ja kuriiri tuo... siinäpä se vaikeus suunnilleen on.

elasto
27.07.2011, 11.38
Mitenköhän tuo tilaaminen Saksasta, Canyonilla ei taida olla Suomessa maahantuojaa

Canyonilla ei ole maahantuojia missään maassa eikä edes jälleenmyyjiä Saksassa. Fillarit ostetaan suoraan heiltä ja sen takia ne on edullisia. Saksalaisissa tuppaa muutenkin olemaan hinta ja laatu kohdallaan. Aika hyvin tosiaan saa vastinetta rahalle tuossakin fillarissa.

LJL
27.07.2011, 11.39
Mitäs ihmeellistä? Vinguta visaa ja kuriiri tuo... siinäpä se vaikeus suunnilleen on.

Juu eipä kai… Lähinnä tarkoitin sitä, että onko tuo Canyonin verkkokauppa tavallaan maakohtainen, että jos tilaat (lue: onnistut tilaamaan ilman saksan kielen taitoa) saksankieliseltä sivulta niin se tulee Saksasta, ruotsinkielisiltä niin Ruotsista tms.?

Kyllä tilaus lopulta varmasti onnistuu (aina tähän asti onnistunut vaikka mistä! :D), täytyy vaan vielä hioa mielessä noita vaihtoehtoja ja preferenssejä.. Ajatuksen tasolla eniten mietityttää tällä hetkellä 1) se, voisiko saada mitenkään helpotettua selkätuskaa sekä yleistä "kuin olisi käynyt Ruotsissa" -efektiä esim. Tahkolla tuolla Lookin sinänsä näppärällä E-Post-systeemillä, ja mitkä ovat sen suurimmat miinukset, sekä 2) se, että saisiko BB30-keskiöllä (Look) XX-kampien q-factoria pienemmäksi, ja onko se jäykkyyden ym. kannalta ratkaisevasti parempi systeemi GXP-keskiöön (Canyon) verrattuna?

Cannondale tarjoaisi Flash Hi-Mod 2:ssa BB30-keskiötä (jos ylipäänsä on tekijä, joka olisi syytä ottaa huomioon) ja Leftyn kieltämättä kiehtovaa keulaa, mutta toisaalta tuohon hintaan XT-pakka, FSA:n kammet ja X0-osat tuntuvat jotenkin.. Noh, täytynee käydä koeajolla heti kun käsi sallii. Velosportilla on myös Lookia, mutta Canyon-sika täytynee ostaa säkissä.

-Lauri

elasto
27.07.2011, 11.44
Miksi juuri jäykkäperä? Täpärillä olisi varmaan kivempi ryskyttää menemään esim. siellä Tahkolla.

LJL
27.07.2011, 12.11
Miksi juuri jäykkäperä?

Keveys, suorituskyky, yksinkertaisuus, huoltovapaus, kestää ympärivuotista ajoa Rovaniemellä, puutteellisen ajotekniikan harjoitteluun parempi, eli ottaa miehestä mittaa. Lisäksi ehkä ulkonäkö. Kyllä sen on jäykkä oltava (mutta mielellään mukava! :))

-Lauri

TuH
27.07.2011, 12.17
Lookin 986 on saatavilla myös tavallisella satulatolpalla, mallinimi RSP.

Lookin integroidusta satulatolpasta ja elastomeerista mulla on kokemusta vain maantiepuolelta. Vaikka E-Post tarjoaakin miellyttävää kyytiä asvaltilla, en oikein jaksa uskoa, että pelkkä hiilikuiturungon väliin ujutettava kuminpalanen (elastomeeri) riittäisi maastotöyssyjen merkittävään vaimentamiseen.

Integroitua satulatolppaa ei sinänsä ole mitään syytä kavahtaa. E-Postissakin käyttäjälle jää spacereiden kera 32,5 mm pelivaraa sen älkeen, kun runko on sahattu mittaansa. Lisäksi Lookilla on nykyään patenttiratkaisu niillekin, jotka tulevat katumapäälle ja haluavat satulaa reilusti nykyistä korkeammalle (käytännössä E-Post-aihioon sopiva satulaputki).

Lisään vielä, että maantie-Lookiini ihastuneena olen itsekin luonut pitkiä katseita Look 986:n suuntaan. Mutta mun vähäisillä maastokilometreillä se olisi ihan järjetön ostos... :)

elasto
27.07.2011, 12.26
Keveys, suorituskyky, yksinkertaisuus, huoltovapaus, kestää ympärivuotista ajoa Rovaniemellä, puutteellisen ajotekniikan harjoitteluun parempi, eli ottaa miehestä mittaa. Lisäksi ehkä ulkonäkö. Kyllä sen on jäykkä oltava (mutta mielellään mukava! :))

-Lauri

Jos mukavuutta haluaa, niin kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota siihen satulatolppaan. Cannondalessa on vain 27.2mm paksu SAVE-tolppa, joka joustaa mukavasti. Tuosta Lookin kuminpalasesta ei mulla ole kokemusta, mutta muuten nuo integroidut tolpat tuppaa olemaan jäykkiä. Periaatteessa mitä ohuempi tolppa, sen parempi. Mulla on MaxArissa sellanen uusi Syntacen P6 Full Carbon Hi-Flex tolppa ja vaikka se onkin kokoa 31.6mm, niin mukavasti se flexaa ahterin alla. Toinen mihin kannattaa kiinnittää huomiota on renkaat mahdollisimman suurella ilmatilalla ja tietenkin tubeleksina. Jotkut 2.25" Schwalbet esim. tubeleksina riittävän alhaisilla paineilla tasoittaa menoa myös kummasti jäykkiksessä.

sakuvaan
27.07.2011, 14.50
Lookin 986 on saatavilla myös tavallisella satulatolpalla, mallinimi RSP.

Lookin integroidusta satulatolpasta ja elastomeerista mulla on kokemusta vain maantiepuolelta. Vaikka E-Post tarjoaakin miellyttävää kyytiä asvaltilla, en oikein jaksa uskoa, että pelkkä hiilikuiturungon väliin ujutettava kuminpalanen (elastomeeri) riittäisi maastotöyssyjen merkittävään vaimentamiseen.

Integroitua satulatolppaa ei sinänsä ole mitään syytä kavahtaa. E-Postissakin käyttäjälle jää spacereiden kera 32,5 mm pelivaraa sen älkeen, kun runko on sahattu mittaansa. Lisäksi Lookilla on nykyään patenttiratkaisu niillekin, jotka tulevat katumapäälle ja haluavat satulaa reilusti nykyistä korkeammalle (käytännössä E-Post-aihioon sopiva satulaputki).

Lisään vielä, että maantie-Lookiini ihastuneena olen itsekin luonut pitkiä katseita Look 986:n suuntaan. Mutta mun vähäisillä maastokilometreillä se olisi ihan järjetön ostos... :)

Joo ja sitten kun vetää turvat ja paskot maston niin matka käy runkokauppaan?

Varmaan tosi hyvä sellaiseen maasturiin jolla ei koskaan ajeta maastossa. :D

elasto
27.07.2011, 16.29

Varmaan tosi hyvä sellaiseen maasturiin jolla ei koskaan ajeta maastossa. :D

Yleensä nuo mastot voi poikkasta tarvittaessa ja käyttää normaalia satulatolppaa.

marco1
27.07.2011, 16.40
No ei nyt sentään liiioitella integroidun vaarojen kanssa. Siinä vaiheessa kun tuo kiinteä satulatolppa saadaan ajaessa / kaatumalla rikki niin varmaan on mikä tahansa muukin kisarunko ottanut sen verran osumaa että vaihtoon menee.

Auton katolla tai tolpan lyhennystä tehdessä tuokin lienee suurimmassa vaarassa ja pakkaaminen voi olla välillä hankalampaa kuin perinteisen tolpan kanssa.

Oksanen
27.07.2011, 16.50
... Mulla on MaxArissa sellanen uusi Syntacen P6 Full Carbon Hi-Flex tolppa ja vaikka se onkin kokoa 31.6mm, niin mukavasti se flexaa ahterin alla....
Nyt tulee aikamoista off topiccia, mutta kuinkas paljon tuommoinen tolppa joustaa? Onko paljon eroa esim. tuommoiseen hiilikuitutolppaan?--> http://www.bike-discount.de/shop/k1171/a11841/wepost-carbon-seatpost-316-x-350mm.html

Hiintaakin tuolta Syntacen tolpalta löytyy aika paljon (tämä on tietenkin suhteellista;))...

LJL
27.07.2011, 22.23

Kiitos TuH näistä pohdinnoista! Ja Elasto, meikällä on ollut 31,6mm Ritchey WCS Carbon alla tämän kesän, ja jo se on kyllä todella mukava tolppa alumiiniseen verrattuna. Lähinnä pohdin, onko mahdollista saada jotain vielä pehmeämpää, mutta ei mukavuus toki mikään kynnyskysymys ole. Hirveä tuska ja kipeä ahteri kuuluvat asiaan, niihin on jo ehtinyt tottua.

Kylläpä tuli tänään päänvaivaa, kun on osoitettava vakuutustarkastajalle, että kolaroidusta pyörästä on 70% käyttökelvotonta osaa… Kaveri ei tiennyt ilmeisestikään maastopyöristä mitään, mutta totesi vain, että "tämä sinun pyöräsi on siis todella kallis!" Olin silleen, että joo-o, taitaahan se vähän olla kun on kaikki rahat siihen uponneet. Saas nähdä korvaako vakuutus mitään vai meneekö terveyden ja pyörän lisäksi vielä rahatkin. Toivottavasti saadaan tälle onnellinen loppu ja Canyon tai Look tilaukseen.

Älkää lapset käyttäkö huumeita ettette varastetuilla mopoilla liikennesääntöjen vastaisesti kaahaillessanne pilaa ihmisten elämää ja harrastamista!

-Lauri

sakuvaan
27.07.2011, 22.34
Vakuutusyhtiöiden kanssa kun on tekemisissä kannattaa hankkia korjausarvio liikkeestä, tämä siis jos vastapuolen vakuuttaja alkaa olla vaikea..

TuH
27.07.2011, 23.46

Kai se on vähän tapauskohtaista, mutta kunhan murtumakohta ei ole liian alhaalla, niin vaurioituneen E-Postin voi korvata RSP:llä:

http://www.lookcycle.com/en/us/route/accessoires/rsp.html

elasto
27.07.2011, 23.56
Nyt tulee aikamoista off topiccia, mutta kuinkas paljon tuommoinen tolppa joustaa? Onko paljon eroa esim. tuommoiseen hiilikuitutolppaan?--> http://www.bike-discount.de/shop/k1171/a11841/wepost-carbon-seatpost-316-x-350mm.html

Hiintaakin tuolta Syntacen tolpalta löytyy aika paljon (tämä on tietenkin suhteellista;))...

Paha sanoa paljonko se joustaa... jonkun verran. Joustaa se ainakin enemmän kun mun edellinen Fun Worksin tolppa: http://www.bike-discount.de/shop/k1171/a27303/seatpost-s-light-carbon-pro-316-x-350mm.html

LJL
28.07.2011, 10.44
Sain äsken sovittua vakuutusyhtiön kanssa, että he korvaavat pyörästä ja hajonneista ajovarusteista yhteensä 4.579 €, ja minulle jäävät kaikki käyttökelpoiset osat, eli mm. suht uudet Maguran Marta SL:t levyineen, XO-/XTR-voimansiirto-osat, Ritcheyn ohjainkannatin ja -laakeri, juomapulloteline ym. pienempää osaa. Romuttuneet osat pitää viedä Espoon Autovahinkokeskuseen. Eli kaiken kaikkiaan varsin tyydyttävä ratkaisu.

Näillä tiedoilla alkoi Grand Canyon CF 9.0 SL hintaan 3.699 € kiinnostaa todella kovasti!!! :D 8,5kg - hihhei. Seuraavaksi täytyy jäljittää lähipiiristä henkilö, jonka luottokortin limiitti on enemmän kuin 1.000 €. Ulkomaanmaksu ei houkuttelisi, vaikka tuskin Canyon on lähiaikoina konkkaan menossa.

-Lauri

kauris
28.07.2011, 10.45
soita luottoyhtiöön ja pyydä väliaikainen limiitin nosto hankintaasi varten. Ei maksa mitään.

Jussi_L
28.07.2011, 10.47
Tai sitten siirrät sinne luottokortille tarvittavan summan rahaa etukäteen, niin maksu onnistuu.

LJL
28.07.2011, 10.47
Tosin torilla olisi hyvin mystillisesti myynnissä otsikolla "Maastopyörä" ilmeisestikin NoSaint MaxAri R ilman logoja, DT Swissin keulalla ja Maguran Martoilla hintaan 2.800 €, painoa 8,6kg… Hmm. Täytyypä vielä harkita, jos kävisi sittenkin käytettyjen tarjonnan vielä läpi. Toisaalta XX-palikoilla oleva bränikkä tehdaspyörä olisi kyllä unelma. Prosessori raksuttaa

-Lauri

LJL
28.07.2011, 10.48
soita luottoyhtiöön ja pyydä väliaikainen limiitin nosto hankintaasi varten. Ei maksa mitään.

Kappas kappas! Kiitos tiedosta. Täytyypä ottaa soitto N-rahoitukseen.

-Lauri

elasto
28.07.2011, 11.25
Tosin torilla olisi hyvin mystillisesti myynnissä otsikolla "Maastopyörä" ilmeisestikin NoSaint MaxAri R ilman logoja, DT Swissin keulalla ja Maguran Martoilla hintaan 2.800 €, painoa 8,6kg… Hmm. Täytyypä vielä harkita, jos kävisi sittenkin käytettyjen tarjonnan vielä läpi. Toisaalta XX-palikoilla oleva bränikkä tehdaspyörä olisi kyllä unelma. Prosessori raksuttaa

-Lauri

Joo, näyttäisi olevan MaxAri se torilla myynnissä oleva fillari. Tosin näyttää myös 17" kokoiselta eli jos se sun edellinen 19" MaxAri oli sopivan kokoinen, niin tuo menee ehkä vähän liian pieneksi...? Itse ottaisin kyllä sen Canyonin. Tosin kannattaa tehdä päätös nopeasti ja tilata, koska tuota tämän vuoden mallia on vielä saatavilla M, L ja XL -kokoisina. Muuten käy niin kuin mulla eli oli tarkoitus tilata Canyonilta Lux MR runkosetti, mutta kaikki koot on jo "sold out". Kyselin vielä Canyonilta tuleeko niitä vielä tälle vuodelle lisää, mutta sanoivat, että ensi vuoden malli tulee vasta joskus loppuvuodesta...

-ah-
28.07.2011, 14.28
Ulkomaanmaksu ei houkuttelisi, vaikka tuskin Canyon on lähiaikoina konkkaan menossa.

Jos en ihan väärin muista, niin Canyonilla on tili myös Nordeassa, jolloin varsinaista ulkomaan tilisiirtoa ei tule. En tiedä onko tällä mitään merkitystä konkurssitilanteissa, mutta helpottaapahan maksutapahtumaa.

LJL
28.07.2011, 16.47
Joo, näyttäisi olevan MaxAri se torilla myynnissä oleva fillari. Tosin näyttää myös 17" kokoiselta eli jos se sun edellinen 19" MaxAri oli sopivan kokoinen, niin tuo menee ehkä vähän liian pieneksi...? Itse ottaisin kyllä sen Canyonin.

Ei vitsit, tässä tämän päivän asiaa pyöriteltyäni - todellakin tilaan Canyonin! 18,5"/M-koon rungossa (jonka Canyonin oma kokoapulaskuri määritteli oikeaksi runkokooksi) on muuten jännä 27,2mm Ritchey VCLS Carbon -satulatolppa "In cooperation between Canyon and Ritchey", eli ilmeisesti heilläkin on mietitty tuota mukavuusasiaa, joskin yksinkertaisemmasta ja kevyemmästä näkökulmasta kuin Look E-Posteineen. Eli ohut kuitutolppa, ja vielä kahdella pultilla (itse en ollut kovin vakuuttunut Ritcheyn one-bolt-systeemistä).

Tosin kannattaa tehdä päätös nopeasti ja tilata, koska tuota tämän vuoden mallia on vielä saatavilla M, L ja XL -kokoisina. Muuten käy niin kuin mulla eli oli tarkoitus tilata Canyonilta Lux MR runkosetti, mutta kaikki koot on jo "sold out". Kyselin vielä Canyonilta tuleeko niitä vielä tälle vuodelle lisää, mutta sanoivat, että ensi vuoden malli tulee vasta joskus loppuvuodesta...

Kun olin saanut pohdinnan päätökseen, sovin faijan kanssa että hän lainaa rahat siihen saakka, kun vakuutuskorvaus tulee tilille… Eli saan pyörän tilaukseen viimeistään huomenna, ellei rahoitusyhtiö nosta luottorajaa väliaikaisesti, silloin tilaan jo tänään.

Ei vitsit, tästä tulee mahtavaa. :D Kyllä huomattavasti tuo lohtua oman pyörän menetykseen, kun voi saada jotain noin siistiä tilalle! Nimimerkillä "aion ryhtyä väkivaltaiseksi ja muutenkin ikäväksi ihmiseksi, jos joku menee ja ostaa tämän illan ja yön aikana Canyonin CF 9.0 SL M-koon rungot loppuun"

-Lauri

LJL
28.07.2011, 18.21
Jos en ihan väärin muista, niin Canyonilla on tili myös Nordeassa, jolloin varsinaista ulkomaan tilisiirtoa ei tule. En tiedä onko tällä mitään merkitystä konkurssitilanteissa, mutta helpottaapahan maksutapahtumaa.

Mistäköhän tämän saisi varmistettua? Täytyy ehkä ottaa puhelu Canyonin asiakaspalveluun.

Kuluttajan asema on maksun saajan konkkatilanteessa paras, jos maksu on mennyt luottoyhtiön tililtä. Luottorajan ylittävän summan laittamista luottotilille ei rahoitusyhtiössä suositeltu, homma on siis tehtävä tilisiirtona koska 4.000 € luottoa ei myönnetty opiskelijalle puhelimessa (kokeilin).

-Lauri

sakuvaan
28.07.2011, 19.00
äääh? Itsehän olen siirtänyt Visalle tarvittavan määrän rahaa ja kyllä se siellä ylimääräisenä plussana näkyy kunnes rahat höylätään pois.

random5
28.07.2011, 19.02
Mistäköhän tämän saisi varmistettua? Täytyy ehkä ottaa puhelu Canyonin asiakaspalveluun.

Laitat tilauksen sisään normaalisti ja katsot millainen tilinumero sieltä tulee, jos valitsee maksutavaksi tilisiirron? :D

LJL
28.07.2011, 20.02
Laitat tilauksen sisään normaalisti ja katsot millainen tilinumero sieltä tulee, jos valitsee maksutavaksi tilisiirron? :D

Näin toimin.

Ps. Jesjesjesjesjesjesjesjes. Jes.

-Lawrence

-ah-
28.07.2011, 20.12
Näin toimin.

Ps. Jesjesjesjesjesjesjesjes. Jes.

-Lawrence

Tarkistinpa vielä viime vuonna saamani vahvistuksen, niin kyllä siinä oli Nordean tilinumero FI-alkuisine IBAN-tunnuksineen.

IncBuff
28.07.2011, 20.20
Jep. Löytyy Nordean tilinumero Canyonin tilausvahvistuksesta viime syksyltä. En kyllä näe syytä miksei Canyonin kokoiselle firmalle uskaltaisi etukäteen maksaa.

kauris
28.07.2011, 20.31
Niin itse maksan aina luottokortilla, jos se on mahdollista. Kerran kitsaana (luottokortilla maksamisesta veloitettiin enemmän) maksoin tosin jonkun saksalaisen putiikin tilille etukäteenkin ja hyvinhän sekin meni. Luottokorttimaksussa riskin saa kokonaan poistettua siitä ettei luvattua tavaraa toimitettaisikaan tai tulisi mitä tahansa muutakaan hämminkiä myyjäliikkeen kanssa. Tällöin luottokorttiyhtiö palauttaa rahat sinulle ja alkaa itse reklamoimaan myyjän kanssa. Tilille maksun kanssa, oli se sitten Nordean tai saksalaisen pankin tili, on aina pieni riski. Canyon on toki tunnettu ja pitkään toiminut pulju eli riski on tosiaan melko pieni.

LJL
28.07.2011, 20.39
Jep. Löytyy Nordean tilinumero Canyonin tilausvahvistuksesta viime syksyltä. En kyllä näe syytä miksei Canyonin kokoiselle firmalle uskaltaisi etukäteen maksaa.

Great. Odottelen tietoja maksun suorittamiseksi, sain tässä vaiheessa sähköpostin "Thank you for your order. Your information has been saved and will be processed as soon as possible" jne. Eli ainakin pitäisi nyt olla "sivussa" yksi M-koon pyörä meikäläiselle.

Riski on olemassa, mutta sen kanssa on nyt elettävä. En jaksa mennä huomenna konttoriin kuulemaan, ettei neljän tonnin luottoa myönnetä. Kun joskus on iso ja rikas, voi sitten mässäillä isoilla luottorajoilla.

-Lauri

LJL
29.07.2011, 13.00
Nyt tuli tiedot tilisiirtoa varten, ja tosiaan kätevästi suomalaiselle Nordean tilille maksu. Tiedustelin kyllä jo Canyonilta suoraan, että mitä yksilöintitietoja he haluavat tilisiirtoa varten, saa nähdä vastaavatko tämän viikon puolella. Lieköhän omat tiedot ja tilausnumero riittävä? Veikkaan ettei viitenumeroa voi käyttää kun eivät ole sellaista ilmoittaneet

Ainut huono puoli tämänhetkisessä tilanteessa on se, että planned delivery date on tuolla M-koon pyörällä kalenteriviikko 36. :( Toisaalta vaikuttaa siltä, ettei meikäläisen olkapäällä ajaisi kuitenkaan lähiviikkoina (liikeratojen palautuminen ja mahdollinen leikkaustarve selvitetään ensi viikolla), joten tosiasiallisesti ajoaikaa ei menetä sentään täyttä kuutta viikkoa. Odottavan aika on kuitenkin pitkä, ei voi oikein ymmärtää miten pystyn olemaan niin kauan ajamatta. Työmatkat bussissa… Blaah. Hirveätä skeidaa. Täytyy varmaan alkaa juosta töihin, vaikka lajia inhoankin.

Kiitos kaikille pohdinta-avusta, nyt odotellaan! :cool: En aio laittaa pyöräsi kuvaan minkäänlaisia kuvia uudesta pyörästäni kun se viimein saapuu… NOT. Eli sieltä!

-Lauri