PDA

Näytä tavallinen näkymä : Polkupyöräilykerho Pohjois-/Itä-Helsinkiin!

Sivut : [1] 2 3 4

KirsiK
17.07.2011, 12.55
Pitkäaikainen sivustaseuraajatyttö aktivoituu nyt. Olisiko kenelläkään kiinnostusta lähteä pyöräilemään ainakin tämän perusharrastelijan kanssa 40-80 km maantielenkkejä keskinopeudella 20-24 km/h jostain Pohjois- tai Itä-Helsingin tienoolta? Lenkkiseuran ikä, sukupuoli ja ajokalusto on toissijaista eli hyvin matalan kynnyksen toiminnasta olisi kyse. Itse olen 30-vuotias, ja ajelen cyclocrossarilla. En pure, mutta puhun paljon.

Mukavinta olisi saada kokoon pieni porukka, jonka sisällä voisi helposti sopia lenkkeilystä vaikka vain muutamankin henkilön kesken esimerkiksi sunnuntaisin ja satunnaisina iltoina viikolla. Olen vuorotyössä, ja työvuorojeni sijoittumisessa ei ole mitään logiikkaa, joten viikoittaista vakiopäivää en voi lenkkeilyyn osoittaa sunnuntaita lukuun ottamatta.

Ystäväni eivät kovinkaan ahkerasti pyöräile ja itse tylsistyn 40 km jälkeen yksin ajaessa. Tour de Helsinkiin pitäisi kuitenkin treenata. Seurojen lenkeille minulla on vielä toistaiseksi korkea kynnys osallistua hieman liian korkeiden keskinopeuksien, sopimattomien ajankohtien ja lenkkien kaukaisten lähtöpisteiden takia.

Jos jossain toimii jo lenkkiporukka mainitsemallani kriteereillä, niin sellaisesta saa toki vinkata!

jani86
17.07.2011, 13.16
Oletko tuota katsellut http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=35367 ?

Stypid
17.07.2011, 13.37
Voisin olla lähdössä hyvinkin ajamaan tuollaisia reittejä. Voin myös lähteä näyttämään hiekkatie/cyclo pätkiä, joilla pääsee pyörästä ottamaan irti muutakin kuin nimen. Juuri 5min sitten tuohon laitoin Ralli Ralphin "maasto"kumit alle, joten varmaan paljoa tuota mainitsemaasi keskinopeutta nopeampaa en lähe tuolla yrittämään, joten jää nyt suoriltaan nuo maantieporukat välistä. Jos en sitten päädy heti vaihtaan vanhoja gummeja takaisin alle.

Seuraava viikko tuossa menee reissussa, mutta sen jälkeen voisi Cyclocrossiin kerryttää vähän enemmän kilometrejä.

Tänään varmaan jo jonnekkin mennään iltasella, jos ei keli oikein sateiseksi ylli. Vielä ei ole tiedossa, että onko luvassa maastoa vai cycloa.

PS. Tuossa mun albumissa on pari kuvaa paikoista missä mentiin Ciclillä sileillä renkailla. Maastorenkailla mennään toivottavasti vielä paremmin. :D

KirsiK
17.07.2011, 13.41
Jani86: Olen kyllä katsellut, mutta ainakin tekstin tasolla vauhti on turhan kovaa ja matkat pitkiä. Kynnys on iso, mutta kaipa tuota voi yrittää, jos muuta ei ilmene.

Lähinnä kuitenkin kyselen nyt sellaisen liiallisia suorituspaineita karttavan lenkkiseuran perään. Haluan hikoilua, hyvää mieltä ja enemmän niitä kilometrejä kuin vauhtia. Verenmaku suussa painaminen ja voimat loppuun -meininki ei vielä kiinnosta.

Stypid: Cyclocrossarini on maantieoptimoitu, etten sanoisi jopa retkikuosissa, sillä on samalla mun käyttöpyörä. Alla on 28 mm kumit, joten hiekkatiet vielä menee, mutta ryteiköt jää kyllä väliin. Ei sillä ettei kiinnostaisi, mutta ei ole aikaa pelailla kumien vaihdolla. Viikon päästäkin passaa hyvin ja viikollakin jopa vapaailtoja.

Onko muita reippaita kiinnostuneita?

Ville P
17.07.2011, 14.21
Viikin Prismalta lähtee keskiviikkoisin HePon lenkki klo 18, tuolla ollut tarjolla rauhallisempaakin menoa "25"-ryhmässä. Ja Vantaankosken sunnuntailenkeille (25-ryhmä tuollakin) pääsee siirtymään porukalla Maunulan ulkoilumajalta klo 10.30 (?)

Noilla spekseillä pysyt kyllä varmasti kyydissä noissa mainitsemissani ryhmissä. Yksin ajaminen todellakin ON tylsää, porukassa menee neljäkin tuntia aika kivuttomasti.

Matsuma
17.07.2011, 14.27
Moi, mä olisin kiinnostunut! Jos vauhti todellakin on tuota <25km/h pintaan, niin uskaltaudun mukaan. Olen jo pitkään kaivannut tällaista 20-24 km/h ajoporukkaa.

Stypid
17.07.2011, 14.36
Viikin Prismalta lähtee keskiviikkoisin HePon lenkki klo 18, tuolla ollut tarjolla rauhallisempaakin menoa "25"-ryhmässä. Ja Vantaankosken sunnuntailenkeille (25-ryhmä tuollakin) pääsee siirtymään porukalla Maunulan ulkoilumajalta klo 10.30 (?)

Noilla spekseillä pysyt kyllä varmasti kyydissä noissa mainitsemissani ryhmissä. Yksin ajaminen todellakin ON tylsää, porukassa menee neljäkin tuntia aika kivuttomasti.

Kyllähän tosiaan noita 25km/h ryhmiä on, mutta meinaa olla varsinkin tuo sunnuntain ryhmä liikenteessä vähän liian aikasten. Toisekseen on se, että pienemmällä porukalla on helpompi ajaa hiljaa, jos alkaa siltä tuntumaan. Vanhoilla kumeilla olis varmaan tuollaisessa 25km/h ryhmässä pysynytkin, mutta vielä ei ole mitään tietoa kuinka nuo 35mm renkaat rullaa. Voi tosiaan olla, että tuollainen 23km matkavauhti voi noillakin olla jo kivasti kuntoa nostava, kun ajaa tarpeeksi pitkään. :D

juu-zo
17.07.2011, 14.58
Itse lähden mielelläni maantiepyörällä tuollaisille lenkeille jos maantiellä on tarkoitus ajaa. Hiekkatiet ei oikein kiinnosta noilla 23mm renkailla. Voisi välillä olla ihan hyvä vetää tuollaisia rauhallisia 20-24km/h lenkkejä.

KirsiK
17.07.2011, 15.02

Joo, samaa mieltä Stypidin kanssa, että Vantaankosken lenkki lähtee turhan aikaisin. Jos sunnuntai on viikon ainoita vapaapäiviä, niin en halua aamulla kiirehtiä lenkkeilemään. Iltapäivä ja ilta sopivat paremmin. Viikin Prismalta lähtevä lenkki on +26 km/h ainakin Fillarikalenterin mukaan, liian rivakkaa mulle. Totuus voi olla tietenkin tarua ihmeellisempää.

Moi, mä olisin kiinnostunut! Jos vauhti todellakin on tuota <25km/h pintaan, niin uskaltaudun mukaan. Olen jo pitkään kaivannut tällaista 20-24 km/h ajoporukkaa.

Vauhti tulee todellakin olemaan maksimissaan tuota, koska pitäähän mun pystyä puhumaan ajaessa. Jos kovempaa mennään, niin joudun keskittymään huohottamiseen :D. Tervetuloa mukaan vaan!

Rituli
17.07.2011, 15.09
:) Tämähän kuullostaa hyvältä. Missäs olisi kokoontuminen? Pitkä siirtymä ei kiinnosta (Hepo-tammaravit).

M. Ouvinen
17.07.2011, 16.02
Kuulostaisi mullekin sopivalta vauhdilta ja lenkkien pituudelta.

KirsiK
17.07.2011, 17.04
Mahtavaa, että en ole yksin toiveineni! Kokoontumispaikkana Viikin Prisma olisi täydellinen itselleni, mutta noin 10 kilometrin siirtymä siitä ei haittaa. Maunulan maja, Vantaanjoen ja Keravanjoen risteyskohta, Vantaan Ikea, Itäkeskus, Vuosaari olisivat muutamia potentiaalisia vaihtoehtoja ja paikka voi puolestani vaihdella vaikka joka kerta. Ensimmäinen mahdollinen ajankohta on itselläni tuleva torstai 21.7. noin klo 18, seuraavana sitten lauantai ja sunnuntai klo 16 alkaen.

Onko helpointa hoitaa aikataulu- ja reittikeskusteluja tällä palstalla tässä viestiketjussa vai pistänkö esim. Facebook-ryhmän pystyyn?

Rituli
17.07.2011, 17.33
Huudellaan aikataulut & reitit yms tällä palstalla, ehdotan minä.

Vuosaari (Mustavuoren parkkis) olisi mulle ihanteellisin, siirtymä Prismalle ja Ikealle ok.

Millaisia reittejä on ehdolla? esim. Nikkilän-klassikko :rolleyes:

Stypid
17.07.2011, 17.37
Huutelin jo ajoporukkaa maastoon tuonne toisen ketjun puolelle. Mikäli sieltä ei vastausta tule, niin lähden varmaan heittämään rengastestilenkkiä. Reitin pituutta en vielä tiedä, mutta matkalla pitäs testata ainakin hiekkateitä/pikkuteitä, joten pelkkää maantietä ei tänään ole suunnitelmissa. Kuudesta eteenpäin ajoaikaa voisi olla tuollaiset 2-3 tuntia.

Mutta mikäli jollakulla on kiinnostusta, niin odottelen vaikka kuuteen asti, että tuleeko maastoon lähtijöitä. Jos ei siihen mennessä kuulu, niin lähden Cyclolla joko yksin, tai porukalla.

KirsiK
17.07.2011, 17.48
Mä voisin olla kiinnostunut tänään parin tunnin lenkkiin kuuden jälkeen jos ei tarvitse reittiä ideoida. Ei ole trikoot vielä jalassa, mutta äkkiäkös ne...sijaintina Pihlajamäki.

Mutta muuten lenkit voisivat olla Nikkilän-klassikon tasoa, ehkä joskus jopa Porvooseen asti (no joo, vähän enemmän kuin 80 km), lentokentän ympäri, Tuusulanjärven ympäri yms. Uusia reittejäkin olisi kiva kokeilla, joten vinkkejä otetaan vastaan.

Privileged
17.07.2011, 18.01
jos käy sillei, et lähtö 19:00 niin voin vetää vaikka "Viikin Prisma Lenkin"

Stypid
17.07.2011, 18.05
jos käy sillei, et lähtö 19:00 niin voin vetää vaikka "Viikin Prisma Lenkin"

Kuinka pitkä on tuo lenkki? Tosiaan testaamattomat kumit alla, niin joudun ehkä vähän säätämään ja mieluiten klo 21 pitäs olla kotosalla.

Vedin kyllä jo kamoja niskaan, mutta jos tuo "Viikin Prisman Lenkki" menee tuohon aikahaarukkaan, niin voinhan tässä ennen seiskaa pyörää testailla ja siirtyä lähtöpaikalle.

Privileged
17.07.2011, 18.07
Matka noin 60km eli hieman päälle 2h siinä mennöö rauhallisella tahdilla :)

KirsiK
17.07.2011, 18.08
Klo 19 sopii, lenkki taitaa vaan olla jotain 60 km ja vauhti nousee rivakaksi jos se pitää ajella klo 21 mennessä....

Mä voin olla potentiaalinen hidaste siis.

Stypid
17.07.2011, 18.08
Taitaa tuo sitten jäädä multa tänään välistä ja lähden erisuuntaan kokeileen tuota.

Meneekös KirsiK Privilegedin kanssa ajaleen lenkkiä, vai lähteekö mieluummin vain palloileen ympäriinsä? :D

KirsiK
17.07.2011, 18.12
Kova kisa lenkkikaverista, heh. Mutta tuo lenkki taisi tulla aika hyvin ajettua viime sunnuntaina, joten voin lähteä palloilemaan. Cyclossa on vaan kiinni vielä tarakka ja lokasuojat (käyttöpyörä, you know) ja vie vähän aikaa, jos ryhdyn niitä irti ottamaan. Jos sua ei hävetä retkikuosinen menopeli kaverilla, niin voin lähteä vaikka heti just matkaan.

Stypid
17.07.2011, 18.21
Kova kisa lenkkikaverista, heh. Mutta tuo lenkki taisi tulla aika hyvin ajettua viime sunnuntaina, joten voin lähteä palloilemaan. Cyclossa on vaan kiinni vielä tarakka ja lokasuojat (käyttöpyörä, you know) ja vie vähän aikaa, jos ryhdyn niitä irti ottamaan. Jos sua ei hävetä retkikuosinen menopeli kaverilla, niin voin lähteä vaikka heti just matkaan.

Asia selvä. Jos tuo pyörä nyt toimii, niin olisin aikalailla heti lähtövalmis. Voisin tulla esimerkiksi siihen Pihlajamäen hautakiviliikkeen luokse tuossa..oisko 18.40 maissa. Jos siitä sitten lähtis katsomaan minne lähtee.

Eli http://maps.google.fi/?ll=60.237313,25.022467&spn=0.001153,0.004128&z=19&layer=c&cbll=60.237339,25.021941&panoid=Bs1tJsYlizeEsMb7H0OXxw&cbp=12,235.63,,0,0.29 tuossa noin klo 18.40. Ei ole niin minuutin päälle. Sopiiko?

Privileged
17.07.2011, 18.23
Selkee :) jätän tuon Viikin 19:00 lähdön vetämättä... ehkä illemmalla meen sen ajaan, kun on paremmin aikaa.

KirsiK
17.07.2011, 18.25
Asia selvä. Jos tuo pyörä nyt toimii, niin olisin aikalailla heti lähtövalmis. Voisin tulla esimerkiksi siihen Pihlajamäen hautakiviliikkeen luokse tuossa..oisko 18.40 maissa. Jos siitä sitten lähtis katsomaan minne lähtee.

Eli http://maps.google.fi/?ll=60.237313,25.022467&spn=0.001153,0.004128&z=19&layer=c&cbll=60.237339,25.021941&panoid=Bs1tJsYlizeEsMb7H0OXxw&cbp=12,235.63,,0,0.29 tuossa noin klo 18.40. Ei ole niin minuutin päälle. Sopiiko?

Sopii, pyörä kyllä toimii. Nähdään siinä.

Rituli
17.07.2011, 18.27
@ Privileged: Mikä on "Viikin Prisman lenkki"?

Taidanpa lähteä yksin ajelemaan/fiilistelemään Sotungintien maisemiin...:rolleyes:

Privileged
17.07.2011, 18.36
@ Privileged: Mikä on "Viikin Prisman lenkki"?

Taidanpa lähteä yksin ajelemaan/fiilistelemään Sotungintien maisemiin...:rolleyes:

Se on HePon keskiviikko lenkki.. kartta: http://connect.garmin.com/activity/99162785

Rituli
17.07.2011, 18.47
Se on HePon keskiviikko lenkki.. kartta: http://connect.garmin.com/activity/99162785

Niinpä vähän ounastelinkin. Sellainen sopivan mittainen arki-illan lenkki.

M. Ouvinen
17.07.2011, 19.50
Mun mittapuulla tommonen ois pitkä lenkki. Ellei jopa eeppinen.

Stypid
17.07.2011, 21.05
Vetästiinpä pika-aikataululla KirsiK:n kanssa pieni aloituslenkkikin. Koska Viikin Prisman Lenkki oli liian pitkä ja molemmilla alla cylcocrossit, päätettiin ottaa pyöristä vähän enemmän irti ja testata kuinka ne nousee mäkiä.

Lenkki oli seuraavanlainen http://tiny.cc/oduhb ja keskinopeudeksi oman pyörän mittarin mukaan tuli 22.24km/h ja sievästi mentiin, koska maksimikin tais jäädä reiluun 57km/h.

Tällaisia iltalenkkejä lisää vain ja lisää porukkaa liikenteeseen, niin on kaikilla kivaa. Hitaimman mukaan mennään ja omasta mielestäni riittää, kun pohditaan näitä reittimahdollisuuksia vähän valmiiksi, jolloin jokainen on vähän kartalla, että mihin mennään. Mutta varsinainen lenkki voidaan muotoilla joka kerta vaikka kesken lenkin, joten ei mielestäni lukkoon kannate etukäteen lyödä.

Kiitoksia Kirsille ajoseurasta. Hyvin kerkesin vielä yhdeksäksi kotiakkin. :D

KirsiK
17.07.2011, 21.36
Kiitos itsellesi Stypid seurasta ja uusien reittien esittelemisestä! En ollut orientoitunut itse alun perin tänään lenkille lähtemään, mutta tuli kuitenkin tehtyä ex tempore -lähtö kun seuraa oli tarjolla. Ja hyvä niin. Minä ajelin vähän hiljempaa, mutta mukavasti keskinopeus oli kuitenkin 22 km/h tienoilla, ja koko ajan mentiin mun vauhtikykyjen mukaan. En usko, että kenenkään tarvitsee pelätä sitä, että joutuu seurassamme omien kykyjensä äärirajoille, jos vaan on rohkeutta esittää omat toiveensa tai pyytää hiljentämään vauhtia.

Mulle sopii hyvin etukäteen suunnitellut lenkit tai matkalla elävät vaihtoehdot. Pidemmille reissuille on varmankin hyvä olla suunnitelmat, mutta 40-50 km lenkit voivat olla vähän vapaampia. Ja on hyvä, jos lenkiltä on mahdollisuus poiketa lyhyemmän reitin kautta kotiin, jos matka osoittautuu liian pitkäksi tai eeppiseksi omille kyvyille. Pelko pois osallistumiselta siis, jatkossa varmaankin sovimme lenkit hieman aikaisemmin ja tosiaan enemmistön toiveiden mukaiseksi! Mikään ei kuitenkaan estä ketään kyselemästä tässä ketjussa yllätyslenkkikavereita, ja silloin nopeat syövät hitaat.

Itse olen tosiaan seuraavan kerran torstaina klo 18 lenkkivalmiudessa. Kiinnostusta kenelläkään?

Stypid
17.07.2011, 21.42
Pakko muuten vielä mainita, että näin kun olen koko kesän ajanut pääosin yksin, niin sitä kotona jaksaa ihmetellä kuinka äkkiä tuo lenkki meni. Yksin ajaessa tosiaan olisi ollut maksimi varmaan se 30km, joka olisi tullut temmottua täysillä. Tänään tuo 47km meni kyllä niin helposti ja vaivattomasti. Juuri sopiva reilun parin tunnin iltalenkki.

Itselläni voisi olla ehkä huomenna vielä mahdollisuus joku lenkki heittää. Sen jälkeen siirryn pohjoiseen reiluksi viikoksi ajamaan/juoksemaan, jonka jälkeen taas täällä taas ajamassa.

HiMa
17.07.2011, 21.56
Vaikka näin ulkopaikkakuntalaisena tätä keskustelua oon seurannut, niin hyvältä näyttää! Näitä matalamman kynnyksen lenkkejä tarvitaan, niille on kysyntää varmasti joka paikkakunnalla :). Jatkakaa samaan malliin!

KirsiK
17.07.2011, 22.19
Kiitos kannustuksesta! Minä en ainakaan ole hiljenemässä ihan heti. Kyllä tässä miettii nyt, mitä ihmettä sitä oli tähän mennessä odotellut ja tuskaillut lenkkiseuran puutetta. Oletinkin, että tällä foorumilla on myös hipokuskien lisäksi väkeä, jolla on samat tarpeet kuin minulla, mutta silti asiasta piti tähän saakka tehdä jotenkin vaikeaa. Vähän kun rohkaistui, niin näitä mahdollisia lenkkikavereita alkoikin löytymään.

Helppoa kuin heinänteko ja kaiken lisäksi mukavaa! Kyllä pyöräilystä saa paljon enemmän irti omalle kunnolle ja taidoille sopivassa seurassa, tänäänkin tuli opittua yhtä jos toista Stypidilta :)! Suosittelen myös muualla asuvia aktivoitumaan peruslenkkiseuran hakemisessa, ei tässä mitään ainakaan menetä!

nuubiainen
17.07.2011, 22.40
Olisin voinut viikkiläisenä lähteä mukaan, mutta en seurannut foorumia tarpeeksi aktiivisesti (aijai) ja päädyin yksin 60 km iltalenkille. Tosin tien päältä löytyi matkaseuraa :)

KirsiK
17.07.2011, 22.48
Ensi kerralla sitten, olehan kärppänä tämän ketjun suhteen! Tavoite olisi siis, ettei lenkkejä sovita jatkossa aina 10 minuuttia ennen lähtöä :D... Itse toivon, että kaikki halukkaat pääsevät mukaan ja se vaatii yleensä jonkinlaista valmistautumisaikaa.

Trekidi
18.07.2011, 10.32
Kirsiltä ihan hyvä idea ja mukavasti jo palautettakin tullut :)
Itse vasta n.1kk:n maantiepyörällä ajelleena (joskin hybridillä ja maasturilla pari vuosikymmentä) voisin olla halukas lähtemään mukaan lähinnä maantielenkeille koska mielessäni on myös ajatuksena osallistua TdH:iin,jos ei vielä tänä vuonna niin ensi vuonna viimeistään.Ja mikä olisi sen parempaa treeniä kuin ryhmässä ajo pikkuhiljaa nopeuskestävyyttä treenaten.
Olen seurannut HePo:n jäsenenä keskusteluja heidän yhteislenkeistään mutta tuntuu että siellä vauhdit ovat liian kovia mun vauhtikestävyyttä ajatellen :cool:
Yksin lähinnä tullut ajeltua semmosia 60-80km lenkkejä keskarin vaihdellessa 20-25 välillä mutta mukava olisi kokeilla isommassakin porukassa kun yksin tuppaa olemaan joskus aika tylsää,heh :p
Lenkkivaihtoehtoja varmasti löytyy kun joukolla niitä miettii ja vaikka ajonkin aikana voi helposti keksiä uusia reittejä.
Itse olen usein ajellut Itä-Hgistä suoraan Sipoon baanalle Porvoon suuntaan tai sitten Keravalle josta Hyrylän kautta vaikkapa Ruotsinkylään ja sieltä Ylästöön josta takaisin joko kehä kolmosen reittiä itään tai sitten Cafe Laurentiuksen ohi(upea kahvipaikka muuten Hgin pitäjän kirkolla)Pakilan,Ogelin ja Viikin kautta kotiin.
Mutta ehdotuksia peliin niin ajosuunnista kuin aikatauluistakin,katsotaan jos vaikka mukaan pääsisi,ja miksen pääsisi :D

KirsiK
18.07.2011, 11.10
Eilisen pikasuosion ja kommenttien perusteella vaikuttaisi siltä, että sunnuntai-ilta olisi useimmille sopivaa aikaa yhteislenkkiä ajatellen. Tulevaa sunnuntaita voitaisiin lähteä sitten suunnittelemaan, tosin itsellä on edelleen se torstai-iltakin mielessä. Trekidin Kerava-Hyrylä-Ruotsinkylä-Helsingin pitäjän kk:n kautta Viikkiin kuulostaa hyvältä lenkiltä, sitä voisi ainakin joskus testata :). Itse on tullut hyvin paljon pörrättyä Sipoon baanoilla, joten itselle uudet suunnat eivät haittaisi ollenkaan. Sinänsä vanhat maisemat eivät haittaa, kun todennäköisesti sitä tulee keskityttyä myös uusiin ihmisiin tutustumiseen. Kummasti tosiaan sillä eilisellä lenkillä aika ja matka kului nopeasti, kun oli juttuseuraa!

Stypid
18.07.2011, 12.10
Onkohan tänään kukaan lähdössä ajamaan? Voisin yrittää itse lähteä mukaan ajelemaan, mikäli aikatauluiltani pääsen. Sen verran epävarmaan tosiaan tällä hetkellä, etten osaa aikataulua sanoa. Mutta siis jos joku on jo aikataulunsa ja reittinsä suunnitellut, niin infoa voi pistää. Yritän sit keretä mukaan. :D

Pekka Sirkiä
18.07.2011, 14.00
Mainostan tähän väliin HePon Viikin Prisman keskiviikkolenkkiä klo 18 (2. lähtöpaikka Kuninkaanmäessä n. klo 18.40), että tällä lenkillä voi ajaa myös "rusinat pullasta" -periaatteella siten, että

kuuntelee Prismalla vain lyhyen Ryhmäajon perusteet -luennon (n. klo 17.55-) ja
--> lähtee heti omalle lenkille (ja reitille)
ajaa porukan mukana 2. lähtöpaikalle Kuninkaanmäkeen ja
--> muodostaa siellä 22-/25-ryhmän ja ajaa 57 km:n peruslenkin (paluu Prismalle)
--> lähtee 22-/25-porukalla omalla reitille.
ajaa porukan/ keskariryhmän mukana vain osan matkaa, esim. kääntyy Sipoontiellä vasemmalla ja palaa Lahdentien pyörätien kautta takaisin tai ajaa edelleen Ruotsinkylän/ Hyrylän suuntaan (...lentokentän "ympäri" on oikein suositeltava lenkki; paluu esim. Myllykyläntien/ Katriinantien, ja edelleen V-kosken/ Ylästöntien kautta)

Huom1! Prisman lenkit(kin) ovat vauhdittuneet ajokauden edetessä siten, että keväästä asti 25-/28-/30-keskariryhmissä säännöllisesti ajaneet kuskit ovat jo varsin kovakuntoisia. Viime ajat onkin ajettu 30+ -ryhmän ohella kahdella 28-ryhmällä, jossa jälkimmäisen(kin) vauhti on ollut melkoista "haipakkaa"...

Huom2! Jos ja kun on hitaammin ajavia mukana, niin heitä varten muodostetaan tarvittaessa Kuninkaanmäessä oma 22-/25-ryhmä (...muista mainita tästä ennen lähtöä...).

---

Hyvä vaan, että tulee vaihtoehtoja pk-seudun lenkkeilyyn!!! Tsemppiä kaikille, ajelitte sitten missä ryhmässä ja mitä vauhtia tahansa!!!

Epäilyksen Lohi
18.07.2011, 14.08
Onkohan tänään kukaan lähdössä ajamaan? Voisin yrittää itse lähteä mukaan ajelemaan, mikäli aikatauluiltani pääsen. Sen verran epävarmaan tosiaan tällä hetkellä, etten osaa aikataulua sanoa. Mutta siis jos joku on jo aikataulunsa ja reittinsä suunnitellut, niin infoa voi pistää. Yritän sit keretä mukaan. :D

Tänään rauhallista surffailua 60-80 km sipoon peltojen keskellä nopeudella 25-27? Lähden Pohjois-Vantaalta non seiskan aikoihin.
Rauhallisemminkin voin ajella. Vaikka seiskalta Itäsalmen pizzerian kohdalla jos joku lähtee. Tarkistan viestit kuudelta ja jos kukaan ei ole vastannut tähän ketjuun, niin menen menojani poikkeamatta lähtöpisteen kautta.

Moppe
18.07.2011, 21.45
Moikka! Heti alkuun on sanottava, että mahtava idea!:) Sain hankittua vuosien suunnittelun jälkeen (lue etsin sopivaa fillaria) itselleni reilu viikko sitten käytetyn cyclocrossarin, joten olen todellinen noviisi maantiellä. Maastossa on tullut taivallettua jo viidettä vuotta, mutta asiaan...

Oma vauhtini liikkuu myös siinä 22-24 km/h haarukassa päivästä riippuen, ja pituudet ovat juurikin aika lähelle esitettyjä lukemia. Olisin todella kiinnostunut tulemaan mukaan lenkeille ja Viikki olisi minulle optimaalisin paikka.:) Olen kesää Lahdessa, mutta syyskuun koittaessa olisin ehdottoman halukas liittymään mukaan ryhmään. Olen parikymppinen opiskelijanainen.

KirsiK
18.07.2011, 22.09
Huom1! Prisman lenkit(kin) ovat vauhdittuneet ajokauden edetessä siten, että keväästä asti 25-/28-/30-keskariryhmissä säännöllisesti ajaneet kuskit ovat jo varsin kovakuntoisia. Viime ajat onkin ajettu 30+ -ryhmän ohella kahdella 28-ryhmällä, jossa jälkimmäisen(kin) vauhti on ollut melkoista "haipakkaa"...

Huom2! Jos ja kun on hitaammin ajavia mukaan, niin heitä varten muodostetaan tarvittaessa Kuninkaanmäessä oma 22-/25-ryhmä (...muista mainita tästä ennen lähtöä...).

Kiitos Pekalle tästä infosta, mutta oikeastaan tämä vain vahvisti omia ennakkoluuloja keskiviikon lenkille osallistumisesta. Jos sattuu olemaan ainut hitaammin ajava mukana, niin siinä ei oikein ryhmää muodosteta ja kynnys pyytää hitaampaa tahtia kovakuntoisten kaverien joukossa on melkoisen suuri. Joku raukka siellä joutuisi uhraamaan kuntolenkkinsä mun seurassa himmailuun...

Oman lenkkiporukan tarkoitus olisi nimenomaan poistaa itseänikin vaivaava pelko siitä, että hidastaa muiden vauhtia ja vie toisilta ajamisen iloa pois. Vaikka omana toiveena on 20-24 km/h keskivauhti, niin mua ei haittaa pätkääkään, jos vauhti tippuu sen alle. Itse haluan ajoseuraa, jonka kanssa tahkotaan kilometrejä mittariin oman kunnon eikä niinkään ennalta määrättyjen lukujen rajoissa, ja tarvittaessa jeesataan sekä odotellaan hitaammin eteneviä ilman mitään turhautuneita puhinoita tai kelloon katsomista. Ihan sunnuntaiköröttelyä en kuitenkaan hae: hiki pitää tulla, hengästyminenkin on toivottavaa ja taukoja ei ole 15 min. välein.

Sitten kun kunto ja luottamus omaan jaksamiseen kasvaa, niin voi olla, että uskaltautuu seurojen lenkeillekin. Mutta tämmöisestä olisi kiva aloittaa ja mikään seura ei tällaista tarjoa näillä kulmilla. Tietysti olisi mukava tutustua samanhenkisiin tai miksei niihin kovakuntoisiinkin köröttelylenkkiä kaipaaviin ihmisiin. Jos mun lenkkiseuraan siis lykkäytyy niin ei ole toivoa siitä, että vauhti olisi "haipakkaa" muuta kuin alamäessä :D.

Vieläkö joku uskaltaa :D?

Edit: Moppe: tervetuloa mukaan sitten kun sulle sopii. Minusta saa ainakin lenkkiseuraa, jos vaan ajankohdat sopii yksiin!

Stypid
18.07.2011, 22.19
KirsiK, kuinka nuo kovat kriteerit täyttyivät eilisellä lenkillä. :)

Yritin kyllä välillä odotella ja rauhotella, mutta tiedän myös sen ettei minusta ole ison porukkalenkin vetäjäksi. Tänäänkin tuli taas jätettyä porukkaa perästä ylämäissä ja vaikeilla pätkillä, kun en oikein osaa hidastaa. Sitten kyllä odottelin väkijoukon kasaan.

Sen verran noista ajoista, että eilen tosiaan ajettiin Kirsin kanssa osittain haastaviakin hiekkatiepätkiä. Mielestäni nämä jyrkät nousut ja laskut nostavat varmasti kuskin itseluottamusta ja osin tekniikkaakin. Ja näitä teitä vartenhan ne cyclocrossit on tehty. :D

Äsken juuri kävin ulkoiluttamassa työkaveri ja sen maastopyörää noin 40km lenkin, jonka itse ajoin Cyclocrossilla metsässä ja kallioilla. Eli jos tosiaan tuollaisellekkin lenkille lähtijöitä löytyy, niin vajaan kahden viikon kuluttua voin lähteä näyttämään maastoja.

Jäi sitten tämän päivän oikea lenkki välistä, kun maastoon eksy. :(

kenaattori
18.07.2011, 22.22
Hep, minä (40+ gubbe) myös messissä.

Olen osallistumassa eka kertaa TdH pyöräilyyn, tarkoitus ajaa aluksi 22-24 ryhmissä ja katsoa sitten matkan aikana miten homma sujuu. Itselläni fitness/hybrid tyyppinen filo (no joustoa), joka on tällä hetkellä viritettävänä Tikkurilan Ajomiehessä. Fillarilla olen tehnyt pidempää reissua (395km) ja lyhyempää HKI-Vantaa lentokenttä ympäri ja Porvoon lenkkejä. Fillaroin myös duunimatkat (22-25km/pvä, 23km/h).

Olen myös mukana lenkeillä kunhan kotiudun täältä mökkilandiasta. Nykyisestä kalustosta johtuen teen mieluiten maantietyyppisiä lenkkejä, metsärymistelyt sitten kun on cx alla :).

Stypid
18.07.2011, 22.34
Njoo, ei muakaan kannate niin tosissaan ottaa. Kunhan uhoan :D

Yleisesti olen aika valmis lähtemään sopivan ajan sattuessa mille tahansa lenkille mennään sit maastoon tai maantiellä. Hitaimman mukaan tosiaan aina lenkillä mennään ja mukaan vaan kaikki, jotka haluaa.

Sen verran vain noista nopeuksista, että jos mielestäni sit väki arvioi noita keskinopeuksiaan mieluummin vaikka alakanttiin. Jos jollekkin ei sovin esim. 20km/h keskarilla oleva lenkki, niin ei sitten lähde mukaan vaan menee yksin. Näillä lenkeillä se hitain määrää tahdin.

Sen verran vielä noista lenkkivarusteista, että itellä kulkee kyllä aina mukana pumppua, rengasrautoja ja perustyökalu. Mutta muuten olisi ehkä hyvä, jos jokaisella olisi mukanaan vähintään se sisuskumi mukana lenkillä.

KirsiK
18.07.2011, 22.43
No johan on, tässähän on kohta armeija koossa :D! Hienoa!

KirsiK, kuinka nuo kovat kriteerit täyttyivät eilisellä lenkillä. :)

Yritin kyllä välillä odotella ja rauhotella, mutta tiedän myös sen ettei minusta ole ison porukkalenkin vetäjäksi.

Hyvin täyttyi kriteerit mun mielestä :). Kyllä sä kyselit, että minkälaista reittiä olen valmis menemään, ja kerroit niistä totuudenmukaisesti. Kiltisti myös odotit mäkien päällä, kun mä niitä sitkeästi punnersin etanavauhtia. Hyvä fiilis mulle jäi! Voimat ei olleet loppu kotiin tultaessa, tosin tunsin, että oli tullut urheiltua, ja tänään oli energiaa vaikka muille jakaa. Mä olen kyllä sen verran epävieraskorea, että olisit saanut kyllä kuulla jo paikanpäällä, jos liian kovaa olisi menty ;)!

Trekidi
18.07.2011, 23.05
Kiitos Pekalle tästä infosta, mutta oikeastaan tämä vain vahvisti omia ennakkoluuloja keskiviikon lenkille osallistumisesta. Jos sattuu olemaan ainut hitaammin ajava mukana, niin siinä ei oikein ryhmää muodosteta ja kynnys pyytää hitaampaa tahtia kovakuntoisten kaverien joukossa on melkoisen suuri. Joku raukka siellä joutuisi uhraamaan kuntolenkkinsä mun seurassa himmailuun...

Oman lenkkiporukan tarkoitus olisi nimenomaan poistaa itseänikin vaivaava pelko siitä, että hidastaa muiden vauhtia ja vie toisilta ajamisen iloa pois. Vaikka omana toiveena on 20-24 km/h keskivauhti, niin mua ei haittaa pätkääkään, jos vauhti tippuu sen alle. Itse haluan ajoseuraa, jonka kanssa tahkotaan kilometrejä mittariin oman kunnon eikä niinkään ennalta määrättyjen lukujen rajoissa, ja tarvittaessa jeesataan sekä odotellaan hitaammin eteneviä ilman mitään turhautuneita puhinoita tai kelloon katsomista. Ihan sunnuntaiköröttelyä en kuitenkaan hae: hiki pitää tulla, hengästyminenkin on toivottavaa ja taukoja ei ole 15 min. välein.

Sitten kun kunto ja luottamus omaan jaksamiseen kasvaa, niin voi olla, että uskaltautuu seurojen lenkeillekin. Mutta tämmöisestä olisi kiva aloittaa ja mikään seura ei tällaista tarjoa näillä kulmilla. Tietysti olisi mukava tutustua samanhenkisiin tai miksei niihin kovakuntoisiinkin köröttelylenkkiä kaipaaviin ihmisiin. Jos mun lenkkiseuraan siis lykkäytyy niin ei ole toivoa siitä, että vauhti olisi "haipakkaa" muuta kuin alamäessä :D.

Vieläkö joku uskaltaa :D?

Edit: Moppe: tervetuloa mukaan sitten kun sulle sopii. Minusta saa ainakin lenkkiseuraa, jos vaan ajankohdat sopii yksiin!

Komppaan Kirsiä siinä että noi HePon lenkkien vauhdit ja sellainen vakavantuntuinen kilpahenkisyys saa kyllä minut tuntemaan pelonsekaista ja selkäpiitä karmivaa fiilistä,huh..:eek:

Ei ole ihan helppo lähteä vasta-alkajana tuollaisten hulluttelijoiden matkaan mukaan,vaikka ehkä alkumatkasta pysyisikin jonkin aikaa kyydissä mukana.Se on vaan aika ikävä todeta matkan aikana keskarin noustessa yli kolmenkympin että koska ja missä uskallan hypätä kyydistä pois :p

Olisi parempi olla mukana noilla HePon lenkeillä heti huhtikuussa ja jatkaa säännöllisesti viikoittain niin saisi sen tuntuman ja kun kunto kohoaisi pikkuhiljaa muiden mukana niin olisi varmasti helpompi ajaa ja jopa nauttiakin,noista haipakoista hullutteluista :D

Tämän takia Kirsin ehdotus rennoista ryhmäajeluista tulee varmasti saamaan kannatusta,se on juuri sitä mitä moni kaivannutkin.

Itse ajelin tänään 70km enempi vähempi puskien tuohon puuskittaiseen tuuleen välillä yllättäen itseni nopeuden noustessa suoralla jopa 35-40km/h,jonka jälkeen jalat alkoivatkin hapottua siinä määrin että oli pakko himmailla :p

Mutta taukoja saa ja täytyykin välillä pitää koska muutenhan sitä ei kotiin asti jaksaisikaan,ainakaan omilla(puu)jaloilla :D

KirsiK
18.07.2011, 23.33
Taukoja ehdottomasti pidetäänkin, mutta jos niitä täytyy pitää useampi tunnissa, niin se lähinnä kertoo siitä, että vauhti on liian kova tai jollakulla on ajotyylissä kehittämistä. Omat voimat ja vauhtikyky on hyvä tuntea, ja isolla vaihteella runttaamista kannattaa välttää, varsinkin pidemmillä matkoilla, niin ei tule äitiä ikävä matkalla. Sopivan tasaisella, reippaalla pyörittämisellä jaksaa kyllä useamman kymmentä kilometriä ilman pysähtymistä (jos vauhdissa osaa vettä hörpätä), mutta tietenkin voi tulla tarvetta ottaa jotain lisäenergiaakin nassuun ja luontokin välillä kutsuu :D. Mutta vauhti ja tauot kulloistenkin osallistujien tarpeen mukaan :).

marjanen
19.07.2011, 07.52
Täältä ilmottautuu (ja foorumille rekisteröityi) yksi taas mukaan! Itse sijaitsen Herttoniemessä fyysisesti ja olen etsinyt pyöräilyseuraa kaveripiiristä juuri tälläisillä kriteereillä mitä KirsiKin ja kaveripiiristä nimenomaan vinkattiin tähän threadiin.

Itsellä alla puolitoista kuukautta vanha cyclocrosseri. Harrastus on aloitettu vasta tämän vuoden maaliskuussa tilanteesta: Totaalinen Rapakunto. Säädöt, ajoasento ja ajotapa on vielä hakusessa kun nollasta ollaan lähetty liikkeelle.

Lenkit itselle on ollut yleensä 20-50km. +40km lenkkejä ollut yksin aika tylsää tahkota. Statistiikkojen mukaan sellaset omasta mielestä lössöttelylenkit (kun ne on niin mukavia :p) on yleensä ollut 17-22km/h. Luulen siis että kestäisin tämän porukan mukana kyllä.

Mahtuuko vielä mukaan? :)

Stypid
19.07.2011, 07.57
Mahtuuko vielä mukaan? :)

Aina on tilaa yhdelle, joka käyttää Rexonaa!

Mut hei, ettei pääperiaate mene hukkaan. Ei ole kaikkien siis tarkoitusta odottaa, että KirsiK ilmoittaa milloin lähdetään ja mistä. Kirsin kanssa oli puhetta, että hänellä on vuorotyö, joka häiritsee ajoa.

Koska tänne nyt alkaa väkeä kertymään, niin ei muuta kuin laitteleen viestiä esim. aina illan ja seuraavien päivien ajohaluista. Jos väki ketjua lukee, niin äkkiä sitä on pari kolme kuskia kasassa. Ensimmäiseltä sivulta voi ottaa mallia kuinka lenkki syntyi puolessa tunnissa ja mukavaa oli.

Mutta tosiaan kaikki halukkaat sitten huuteleen lenkkiaikoja ilmoille ja lähtöpaikkojakin muidenkin tietoon. Ei ne ihmiset niin pelottavia voi olla, jos täälläkin kaikki ovat niin samaa mieltä, että ajamaan pitäisi päästä. :D

marjanen
19.07.2011, 08.51
Jes!

No, huutelen sitten heti. Hyviä lenkkipäiviä tällä viikolla perjantai klo 18 jälkeen, la tai su milloin vaan.

Lähtöpaikkoja Viikki, Vuosaari, Itäkeskus tai sopimuksen mukaan ;)

P.S. Hiekkatiet ei pelota

Trekidi
19.07.2011, 09.14
Jes!

Ilmeisesti tästä on kehkeytymässä enempi cc-suuntaunut porukka joka lenkin eri vaiheissa ajelee maantiellä ja hiekkateillä,ilmeisesti jopa metsäpoluilla.

Itse ajelisin mieluummin maanteillä,joskin omistan myös hyväkuntoisen hybridin jolla varmasti mukaan voisin tulla,mutta vasta maantiepyörän hankkineena haluan nyt opetella sen niksit,varsinkin kun tulevaisuudensuunnitelmissa on osallistuminen erilaisiin kuntotapahtumiin maantiellä.

Tässä voisi tietty toimia niinkin että ennenkuin ryhmä lähtee lenkille niin voisi sopia että ajetaan erilaisilla alustoilla vai pelkästään maantiellä niin ryhmäläisen olisi helpompi ottaa oikea menopeli alle,vai kuulostaa ihan tyhmältä ajatukselta?

marjanen
19.07.2011, 11.14
No itselleni on oikeastaan ihan sama, itseasiassa tällä hetkellä on enemmän tullut nimenomaan asfalttipohjalla ajettua ja satunnaisia (hyviä) hiekkateitä. Sen sijaan ihan metsä-metsälenkit pelottaa koska mulla on spd-sl polkimet pyörässä.

Vaihtelu virkistää :)

KirsiK
19.07.2011, 11.31
Jes!

No, huutelen sitten heti. Hyviä lenkkipäiviä tällä viikolla perjantai klo 18 jälkeen, la tai su milloin vaan.

Lähtöpaikkoja Viikki, Vuosaari, Itäkeskus tai sopimuksen mukaan ;)

Moi Marjanen, tervetuloa mukaan! Minä pääsisin perjantaina klo 18 tai jälkeen ajelemaan. Viikistä voitaisiin lähteä ja 40-50 km maantielenkki heittää. Muita mukaanhaluajia?

Ilmeisesti tästä on kehkeytymässä enempi cc-suuntaunut porukka joka lenkin eri vaiheissa ajelee maantiellä ja hiekkateillä,ilmeisesti jopa metsäpoluilla.

Tästähän kehkeytyy juuri sellainen porukka, mitä porukka aktiivisesti haluaa. Stypidia kiinnostaa hieman haastavampi maasto, ja itsekin lähdin ihan mielenkiinnosta kokeilemaan, miten ajo siellä sujuu. Kivaa oli, mutta rouheammat kumit pitäisi pitemmän päälle pyörässä olla. Joten pääsääntöisesti tulen pysymään maantielenkkeilyssä.

Koska tänne nyt alkaa väkeä kertymään, niin ei muuta kuin laitteleen viestiä esim. aina illan ja seuraavien päivien ajohaluista. Jos väki ketjua lukee, niin äkkiä sitä on pari kolme kuskia kasassa. Ensimmäiseltä sivulta voi ottaa mallia kuinka lenkki syntyi puolessa tunnissa ja mukavaa oli.

Mutta tosiaan kaikki halukkaat sitten huuteleen lenkkiaikoja ilmoille ja lähtöpaikkojakin muidenkin tietoon. Ei ne ihmiset niin pelottavia voi olla, jos täälläkin kaikki ovat niin samaa mieltä, että ajamaan pitäisi päästä. :D

Just näin. Jos ja kun on halukkuutta esimerkiksi sunnuntain klo 18 maissa lähtevään isompaan lenkkiporukkaan niin toki voin sellaisen organisoida. Minulla ei kuitenkaan ole aina sunnuntai vapaa tai en ole Helsingissä, joten en voi silloin vetovastuuta ottaa. Mutta esimerkiksi tulevaksi sunnuntaiksi voin kasata isomman lenkkiköörin klo 18 aikoihin lähteväksi, jos sää sallii. Ilmoittautumisia otetaan vastaan!

Stypid
19.07.2011, 11.40
Tässä voisi tietty toimia niinkin että ennenkuin ryhmä lähtee lenkille niin voisi sopia että ajetaan erilaisilla alustoilla vai pelkästään maantiellä niin ryhmäläisen olisi helpompi ottaa oikea menopeli alle,vai kuulostaa ihan tyhmältä ajatukselta?

Juuri näin tehdään. Mielelläni itsekin ajan ihan puhtaita maantielenkkejä, eli se ei ole ongelma. Mutta nyt vasta oikeastaan viimeisinä kuukausina tullut löydettyä noita pieniä ja rauhallisia hiekkateitä, joilla tuntuu oikeasti pääsevän eroon arjesta.

Mutta siis itseäni ei haittaa ollenkaan, vaikka kaikki lenkit ajettaisiin maantiellä. Mukana olisin siltikkin. Haluan enemmänkin vain painottaa sitä vaihtoehtoa, että ajetaan erilaisellakin pinnalla. :)

marjanen
19.07.2011, 11.56
Mutta siis itseäni ei haittaa ollenkaan, vaikka kaikki lenkit ajettaisiin maantiellä. Mukana olisin siltikkin. Haluan enemmänkin vain painottaa sitä vaihtoehtoa, että ajetaan erilaisellakin pinnalla. :)

Jes juuri näin. CC:n omistajana kiinnostaa käyttää pyörää myös maantien ulkopuolella, mutta ei se tarkoita että kaikki lenkit pitäisi hiekkasoralla tehdä todellakaan. Tykkään mennä sinne minne huvittaa jos itsekseni ajan, siksi cc:n ostin ;)

marjanen
19.07.2011, 11.59
Minä pääsisin perjantaina klo 18 tai jälkeen ajelemaan. Viikistä voitaisiin lähteä ja 40-50 km maantielenkki heittää. Muita mukaanhaluajia?

Mukana.

Trekidi
19.07.2011, 12.19
Tästähän kehkeytyy juuri sellainen porukka, mitä porukka aktiivisesti haluaa. Stypidia kiinnostaa hieman haastavampi maasto, ja itsekin lähdin ihan mielenkiinnosta kokeilemaan, miten ajo siellä sujuu. Kivaa oli, mutta rouheammat kumit pitäisi pitemmän päälle pyörässä olla. Joten pääsääntöisesti tulen pysymään maantielenkkeilyssä.

Minäkin ajelen välillä hybridillä vaihtelun vuoksi metsäteillä mutta vaihdatin siihenkin hiljattain kapeammat ja pieniuraisammat renkaat joten kovin haastaviin maastoihin en sillä uskaltaudu,hiekkatielläkin saa ajella kieli keskellä suuta :p

Trekidi
19.07.2011, 12.27
Juuri näin tehdään. Mielelläni itsekin ajan ihan puhtaita maantielenkkejä, eli se ei ole ongelma. Mutta nyt vasta oikeastaan viimeisinä kuukausina tullut löydettyä noita pieniä ja rauhallisia hiekkateitä, joilla tuntuu oikeasti pääsevän eroon arjesta.

Joo,ikäni stadissa asuneena en voi kuin hämmästellä miten paljon täältä löytyy hyviä metsäteitä joilla todellakin pääsee siitä arjesta eroon ;)

Viimeisen kuukauden aikana pääsääntöisesti maanteitä kolunneena hämmästelen taas sitä että miten pyörätiet on päästetty todella huonoon kuntoon!Monesti on pakko ajaa autojen keskellä vaikka pyörätie olisi tyhjänä kun ei huvia ajella kovilla ja kapeilla renkailla missään routakuopissa..:mad:

KirsiK
20.07.2011, 23.19
Mukana.

Laitan tätä viestiä nyt kun ehdin. Tehdäänkö niin, että lähdetään Viikin Prismalta (aukio Prisman sisäänkäynnin luona) perjantaina klo 18, ja ajetaan lenkki lentokentän ympäri. Taitaa tulla noin 50-60 km matkaa, huterat on muistikuvat matkan pituudesta. Vai onko jotain muuta reittiehdotusta? Mukaan saa siis muutkin tulla, vaikka matkan varrelta, mutta siitä olisi hyvä jotain ilmoitusta laittaa, jottei ajeta karkuun :p.

marjanen
21.07.2011, 09.31
Laitan tätä viestiä nyt kun ehdin. Tehdäänkö niin, että lähdetään Viikin Prismalta (aukio Prisman sisäänkäynnin luona) perjantaina klo 18, ja ajetaan lenkki lentokentän ympäri. Taitaa tulla noin 50-60 km matkaa, huterat on muistikuvat matkan pituudesta. Vai onko jotain muuta reittiehdotusta? :p.

Tuosta tulee pisin lenkki mitä olen ikinä tehnyt, mutta lähden rohkeasti mukaan :D Porukassa on aina helpompaa. Tiedossa: ylämäkipuuskutusta :p

M. Ouvinen
21.07.2011, 13.56
Vois tulla mukaan, kerran crossarilla pärjää.

kolistelija
21.07.2011, 14.04
Viikki-Itäsalmi-Jokivarrentie-Lahdentie-Viikki olisi vajaa 70km. Ihan ok baanaa routavaurioista Jokivarrentietä lukuunottamatta.

Tullaan puolison kanssa jos saadaam lapsenvahti hommattua, vauhti ilmeisesti leppoisampaa kuin hepolenkeillä? Reitillä ei väliä.

marjanen
21.07.2011, 14.12
Viikki-Itäsalmi-Jokivarrentie-Lahdentie-Viikki olisi vajaa 70km. Ihan ok baanaa routavaurioista Jokivarrentietä lukuunottamatta.

Tullaan puolison kanssa jos saadaam lapsenvahti hommattua, vauhti ilmeisesti leppoisampaa kuin hepolenkeillä? Reitillä ei väliä.

Huh tää kuulostaa vähän pitkältä mun kunnolle vielä (tai sitten oon vaan nössö)... Ja toivottavasti tosiaan tahti on kevyempi kuin hepon lenkeillä kun en niihin ainakaan pysty osallistumaan vielä. Tuo aiemmin mainittu +20km/h olis hyvä.

KirsiK
21.07.2011, 19.21
Mä sanoisin, että pitäydytään vaikka nyt aluksi siinä lentokentän ympäri kierroksessa, tai Viikki-Kuninkaanmäki-Nikkilä-Nikinmäki-Lahdentie-Viikki -kierroksessa, niihin voi kukin tehdä lisäkilometrejä halutessaan. Jos osallistujien kunto ja lämmönsietokyky kestää tuommoiset 50-60 km reissut hyvin, niin sitten voidaan esim. sunnuntaina tai ensi viikolla kokeilla pitempää reissua tai ryhtyä pikkuhiljaa lisäämään lenkkien pituutta, ainakin isommassa ryhmässä.

Vauhti tosiaan ei ole se tavoite, ja tämä ei ole millään tavalla professionaalisti vedetty kuntolenkki, ihan vaan joukko peruskuntoilijoita sekalaisella kalustolla liikenteessä. Tarkoitus ei ole kilpailla vaan haastaa itsensä ajamaan ryhmässä pidemmälle, ja ehkä hieman rivakammin, mitä yksin viitsii tai jaksaa. Kavereista saa peesiapua, joten vauhti on varmasti nopeampi kuin yksin ajaessa. Mutta vauhti tuskin tulee olemaan lähelläkään HePon lenkkien tasoa, ainakaan minulla :D.

Tämä voi olla hyvä mahdollisuus nähdä, mikä oma kunto on kilometrien ja vauhdin suhteen, varsinkin lenkkikaveriseurassa. Itse huomasin Spyderin kanssa sunnuntaina, että pääsenhän ja jaksanhan mä pyörälläni yksin ajamiani normaalilenkkejä kovempaa vauhtia. Keskinopeushan oli sunnuntaina jotain 22 km/h, mutta osa matkasta hitaampivauhtista hiekkatietä ja kärrypolkua. Ekan lenkin jälkeen ollaan viisaampia, ja jos näyttää siltä, että osalle vauhti on liian hiljainen/kova tai matkat liian lyhyitä/pitkiä niin mikään ei estä muokkaamasta lenkkisuunnitelmia tai muodostamasta omia pienempiä ryhmiä samantasoisten lenkkikavereiden kesken. Jos tiedät, että pystyt itseksesi ajamaan noin 40 km 20-24 keskinopeudella olematta aivan rättipoikki, niin saat ainakin minusta sopivaa lenkkiseuraa pidemmille lenkeille.

kenaattori
22.07.2011, 00.07
Mä sanoisin, että pitäydytään vaikka nyt aluksi siinä lentokentän ympäri kierroksessa, tai Viikki-Kuninkaanmäki-Nikkilä-Nikinmäki-Lahdentie-Viikki -kierroksessa, niihin voi kukin tehdä lisäkilometrejä halutessaan.

Itse ajattelin myös ehdottaa lentokenttä kierrosta ja Viikki kierros kuullostaa myös hyvältä. Sitten ehdottaisin myös Porvoo eestaas reissua, 100km + siirtymät.

Olen kotiutunut mökkilandiasta ja huomenna soitan Tiksin Ajomieheen että mikä on fillarin tilanne, sitten vaan kilsoja alle...

Edit. Wanhan kansan viisaus, ei se matka tapa, vaan vauhti...eli sopivalla keskarilla ja tauoilla pääsee pitkälle...

marjanen
22.07.2011, 11.43
Meitsi toivoisi että vedettäisi tämä vähän rauhallisemmin (on kyse mun ekasta yhteislenkistä ja uudessa pyörässä on säädöt hakusessa) kun en tiedä mihin vielä pystyn porukassa. Sitten jos vaikuttaa hyvältä niin voitaisi ensi viikolla pidentää lenkkiä, mutta jos teille vaan käy niin haluisin tehdä sellasen "lämmittely"reissun tällä kertaa :) Toi lentokenttäreissu vaikuttaa kivalta!

Porvoon reissu kiinnostaa myös jatkossa. Vanhalla kakkahybridillä vedin kesäkuun alussa reippaasti huonommassa kunnossa Porvooseen.... ja bussilla tultiin takas kun meinasin pyörtyä helteeseen epäonnistuneen nesteytyksen ja tauotuksen takia (+eeppisen huono kunto pohjalla) :D Sinne päästiin mutta ei takas :p

Tankkaus on täällä käynnissä! Jesjes! Kuudelta nähdään!

KirsiK
22.07.2011, 11.44
Tänään siis lähtö klo 18, Viikin Prisman aukio. Paljon juomista ja jotain lisäenergiaakin kannattaa olla mukana näissä trooppisissa olosuhteissa. Vauhti voi olla helteessä vähän hitaampi. Tällä hetkellä 3-5 henkilöä kasassa, ilmoittakaa klo 17.30 mennessä, jos haluatte mukaan, myöhästytte hieman tai jäätte pois niin ei lähdetä ilman tai odotella turhaan :).

Edit: Marjanen, otetaan rennosti tänään jo ihan helteenkin vuoksi, don't worry :)!

kolistelija
22.07.2011, 12.01
Vielä vähän auki päästäänkö tänään mukaan. Ei tarvitse odotella ellei meitä näy.

Tämä olisi vaimokullalleni ensimmäinen pidempi lenkki joten täälläkin vähän jännätään että miten sujuu.. :)

KirsiK
22.07.2011, 12.16
Ok, toivottavasti kuitenkin pääsette mukaan :). Joka tapauksessa innostuneiden määrästä päätellen tulemme ajamaan muinakin ajankohtina, ja tämänpäiväisestä lenkistä tulee varmasti jonkinlainen kuvaus ja palautetta tänne palstalle. Katsotaan, mihin suuntaan homma kehittyy!

kolistelija
22.07.2011, 17.29
Ohitatteko malmin nesteen lähdössä?

KirsiK
22.07.2011, 17.34
Tullaan siitä ohi, Tapaninvainion suuntaan. Nyt lähden itse tapaamispaikalle!

marjanen
22.07.2011, 21.31
Kiitos kaikille lenkistä! Meikä taisi olla heikkokuntoisin mutta jaksoin silti mukana. Tästä se lähtee :)

KirsiK
22.07.2011, 21.42
Lenkki onnellisesti ohi, spekseissä pysyttiin nätisti ja osanottajiakin oli enemmän kuin tässä ketjussa oli ilmoittautuneita. Hyvä, näin sen pitää mennäkin! Kiitos kaikille, etenkin reittiä ohjanneille ja vetovuoroja hoitaneille :). Matkaa tuli itselle mittariin noin 50 km ja keskinopeudeksi noin 22km/h. Vaikutti siltä, että kaikki jaksoivat helteestä huolimatta lenkin oikein hyvin, myös omaksi yllätyksekseen. Matkalla pidettiin yksi noin 10 minuutin tauko pientä hengähdystä ja välipalaa varten.

Itse huomasin taas, että vauhdikkaammin ja pidemmällekin olisin jaksanut hyvin. Tämä huomio ei kuitenkaan tarkoita sitä, että matkaa tai vauhtia pitäisi radikaalisti lisätä, mutta oli kiva huomata, mitä oma vauhti ja jaksaminen on ryhmässä, kun ei sitä kokeilematta tiedä.

Onko sunnuntaina klo 17-19 välillä kukaan lähdössä lenkille? Yksinkin lenkkikaveri riittää, ja matka ja vauhti voidaan sopia taas osallistujien toiveiden mukaan.

kolistelija
23.07.2011, 10.58
Liityimme joukkoon Malmin Nesteellä ja ajoimme mukana Koivuhaan kautta Katriinantielle, josta käännyimme toiseen suuntaan ja ajoimme lyhyemmän lenkin kotiin. Paremman puoliskon selkä tuli kipiäksi muttan kotiin selvisimme ilman suurempia vaikeuksia. Matkaa meille kertyi yhteensä 32km. Kotimatkan vauhti kasvoi aika kovaksi kun menohaluja löytyi. Tullaan kyllä uudestaan aina kun pääsemme. Kiitoksia seurasta. :)

Sitten muutama ehdotus toiminnan kehittämiseksi:
- Selkeä kippari on hyvä olla. Kipparilla pitäisi olla tarkka reittisuunnitelma jotta eteneminen olisi määrätietoista. Kippari pitää myös vähän kuria jos vauhti kasvaa liiaksi tai jos hölmöilyä tapahtuu.

- Reittiä miettiessä olisi hyvä painottaa vaivatonta etenemistä. Tiheämpää taajamaa on syytä vältellä. Esimerkiksi eilinen reitti olisi mennyt hyvin ajamalla Malmin Nesteeltä Pukinmäkeen vievää kelviä ja siitä tuusulanväylää pitkin Tuomarinkylän läpi.

- Siirtymän tiheämmillä alueilla pitäisi varovaisuudelle antaa erityisen paljon huomiota. Suuremmalla porukalla liikkuessa saa paljon vihaisia katseita jos törttöilee. Eilen porukan loppupää ajoi viileästi punaisia päin kun valot vaihtuivat jonon keskivaiheella. Silloin huudetaan "Poikki!" ja jäädään odottamaan valojen vaihtumista.

- Käsimerkit olisi hyvä opetella ja vaikka kerrata ennen starttia. En tiedä oliko siitä puhetta kun liityimme porukkaan vauhdissa. Niitä on hyvä käyttää pienessäkin porukassa.

- Vauhti oli aika epätasaista alkuvaiheessa. Tasaisuudesta ei ollut etukäteen puhetta mutta se voisi olla jonkun toiveissa. Ylämäet iisimmin niin pysyy porukka paremmin kasassa.

Kyllä siitä pikku hiljaa timantti hioutuu kun vähän aikaa ajelee. :)

KirsiK
23.07.2011, 12.29
Harmi, että teille tuli ongelmia matkalla, mutta kiva, kun olitte mukana edes osan matkaa :).

Kiitos palautteesta ja vinkeistä! Porukassa ei varmaan montaa ollut, joilla olisi ollut aiempaa ryhmäajokokemusta, joten hyvä, että kerroit epäkohdista :). Puolenvälin jälkeen ryhmäajo alkoi sujua paremmin, kun kaikki saivat vähän perspektiiviä toistensa matkavauhdista. Loppuvaiheessa pysyimme jo hyvin koossa, alku tosiaan meni vähän epätasaisissa merkeissä.

Itse en ollut oriteoitunut letkan vetämiseen, kun osallistujamäärääkään ei oikein ollut tiedossa, mutta jatkossa pitää skarpata asian suhteen ja siirtymät suunnitella tarkempaan hiljaisempia reittejä pitkin. Yhden lenkkikaverin kanssa asiassa ei ole niin suurta ongelmaa, mutta nyt hahmotan itsekin paremmin ryhmän koon vaikutuksen. Jos ja kun isompaa ryhmää lähtee taas liikenteeseen, niin joku voisi aina ottaa ryhmän vetovastuun, ja se joku voisi olla aina eri henkilö...isommalla ryhmällä ajettaessa tarkka reitti on hyvä olla selvillä, kaksi ajessa pystyy pähkäilemään enemmän.

Siitä sitten taas lähdetään, seuraavalla kerralla vähän viisaampina :D!

kenaattori
23.07.2011, 13.34
Kiitokset myös omasta puolestani hyvästä lenkistä ja seurasta. Totta on että parannettavaa lenkin spekseihin löytyy ja eilinen ensimmäisenä ryhmälenkkinä antoi paljon informaatiota että mitä kannattaa kehitellä.

kolistelija esittikin hyviä parannuskohteita, joita voisimme ottaa käyttöömme seuraavalla ryhmälenkillä.

Ohessa omia ehdotuksia.

- Sovitaan tietty keskinopeus ennen lenkin alkua jonka yli ei mennä, letkan vetäjä/kippari huolehtii tästä.
- Letkan perässä ns. perämies/nainen joka seuraa että porukka pysyy kasassa, ja ilmoittaa letkan vetäjälle viestiketjua käyttäen jos vauhtia pitää alentaa tai halutaan pitää taukoa.
- Viestintä käsimerkein ja/tai huutamalla (mopo, lapsi, koira, kuoppa yms.) viestiketjua käyttäen.
- Kun saavutaan liikennevaloihin tai tien ylitykseen, ehdotan että kerätään porukka kasaan että kaikki pääsee samoihin aikoihin tien yli tai ainakin jäädään odottamaan että kaikki ovat päässeet yli.
- Sovitaan ennen lenkin alkua taukopaikat.

Ohessa matkamittarini data eliseltä:
- ajettu matka 65 km (sis. siirtymät)
- keskari 22,35 km/h
- huippu 50,51 km/h

Huomenna sunnuntaina mukana, jos ei ole muuta puuhaa perheen kanssa. Tapaamispaikkana Viikin Prisma?

Timo Sievänen
23.07.2011, 14.51
Sunnuntai-ilta ja paikka sopivat hyvin.

Jani R.
23.07.2011, 15.00
Ei pitäisi huudella vieraisiin pöytiin (pahoittelut tästä), mutta tuolla on hyvää luettavaa aiheeseen (Turvallinen ryhmäajo, käsimerkit jne) liittyen:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=1037993#post1037993

KirsiK
23.07.2011, 17.09
Saa huudella vieraisiin pöytiin, jos on oikeaa asiaa :D!

Pikaisella lukaisulla tämä oli hyvä artikkeli, jossa moni asia on selitetty jopa niin, että minäkin tajuan:
http://www.ik-32.org/ilmoitustaulu/2008-2_turvallinen_ryhmaajo_jari_kulmala.pdf

Kenaattorilla oli myös hyviä pointteja, kannatetaan! Itse siinä ajon alussa, porukan keskivaiheilla oli vähän hukassa, pitääkö ajaa edellä meneviä kiinni vai odotella takana tulevia, kun ei tiennyt yhtään, miten kovaa takana jaksetaan ajaa ja miltä vauhti kustakin tuntuu. Matkan aikana oppi vasta säätelemään omaa ajorytmiä muihin sopivaksi, mutta kaikkien kannattaa kyllä kertoa jo matkan aikana, onko vauhti sopivaa, liian kovaa tai liian hidasta.

Jatkossa vetovuorossa olevan on pidettävä huoli siitä, ettei aja omaa kisaa vaan muut pysyvät aika lähellä mukana, vaikka kuinka olisi myötätuulta, hyvää baanaa ja menohaluja. Mäkien vaikutus kannattaa huomioida: kokemattomammat kuskit ottavat nousut varman päälle kevyesti ja silloin vauhti saattaa tippua huomattavasti, ja alamäessäkään ei välttämättä saa enää edellä ajavia kiinni. Lenkin aikana vetovuorojen vaihtaminen ja välillä letkan perällä käyminen varmaan antaisivat osviittaa siitä, mikä on hitaimpien vauhtikyky kussakin tilanteessa.

Käsimerkit käyttöön myös, ja arvostaisin, jos joku kokeneempi voisi näyttää niistä vielä mallia, jottei ei mene vahingossakaan epämääräiseksi huitomiseksi. Kirjoitetut ohjeet on aina vähän tulkinnanvaraisia.

Mukana huomenna. Prisma sopii lähtöpaikkana, muuten itselle käy vasta klo 16 jälkeen.

kenaattori
24.07.2011, 13.56
vaikuttaa siltä että joudun skippaamaan tämän päivän lenkin, vatsa kenkkuilee, mutta ilmoon jos olen tulossa...

KirsiK
24.07.2011, 17.01
Oliko joku lähdössä tänään lenkille? Klo 18.30 sopisi lähtö Viikistä, ehtisin syödä sitä ennen. Parin tunnin lenkki ois passeli esim. mielikuvituksettomasti Sipoon Nikkilään, tai sitten uhkarohkeasti se Itäsalmen kautta kulkeva 70 km reitti, joka vie vähän enemmän aikaa.

Timo Sievänen
24.07.2011, 17.07
Oliko joku lähdössä tänään lenkille? Klo 18.30 sopisi lähtö Viikistä, ehtisin syödä sitä ennen.
Minä maastureineni siellä sitten. Valot on myös matkassa.

KirsiK
24.07.2011, 17.21
Siellä sitten, muutkin saa tulla :). Sovitaan reitti ja vauhti paikan päällä ennen lähtöä niin ei tarvitse päivystää tässä koneen äärellä.

kenaattori
24.07.2011, 17.58
Laittakaa jos mahdollista reittidataa tämän päivän lenkistä (lenkkejä on muutenkin jälkeenpäin kiva tsiikailla), vaikuttaa hyvältä ja mielenkiintoiselta lenkiltä, itse en ole Sipoo Nikkilä mestoilla pyöräillyt, harmi kun jää väliin. Olo tuntuu jo paremmalta, mutta jään kuitenkin leppäilemään. Ensi viikolla uusi yritys.

KirsiK
24.07.2011, 21.52
Lenkiltä tuli palattua jokin aika sitten, ja Timon kanssa ihan kahdestaan se ajeltiin. Oman mittarin mukaan matkaa tuli melko tasan 50 km, ja keskinopeus oli 22,5 km/h. Kuninkaanmäestä Nikkilään, sieltä takaisin Korson suuntaan painettiin noin 26/km/h keskinopeudella ja alun ja lopun siirtymät otettiin rennommalla tahdilla.

Kiva lenkki, ja kiitos vielä Timolle seurasta. Itse alan nyt kyllä selkeästi kaipaamaan vähän pidempää matkaa kun menohaluja olisi vielä löytynyt runsaasti.

Ööö, en ole hirveästi perehtynyt noihin reittidatahässäköihin. Onko jotain vinkkiä, mitä kautta reitti-infoa saisin näpsäkästi jakoon ilman useamman tunnin taistelua tai pähkäilyä?

kenaattori
24.07.2011, 22.09
Hyvä että jää kipinää uusille ja pidemmillekkin lenkeille, siksi on hyvä myös pitää muutama palautumispäivä, kunto nousee lepäilessäkin, kun elimistö pääsee rauhoittumaan ja seuraava lenkki maistuu sitten entistä mukavammalta :)

Lenkkidataan liittyen mulla on nokiassa käytössä sportstracker (http://www.sports-tracker.com/) jolla taltoin lenkin ja lähetän sen sitten sports trackerin sivustolle oman profiilin alle, yksinkertaista ja nopeata. Lenkkidatan voi pitää yksityisenä tai jakaa muille katsottavaksi.

Seuraavaa 50+ lenkkiä voisi jo speksailla, katsotaan mitä reittejä löytyy.

jani86
24.07.2011, 22.10
Garmin edge tai gps:llä oleva nokian symbian, android tai iphone puhelin mihin asennetaan sport tracker http://www.sports-tracker.com/ ja niistä sen datan saa helposti siirrettyä nettiin eikä tarvitse kikkailla mitään. Tuossa esimerkki mitä garmin edgellä saa aikaan http://connect.garmin.com/activity/101337318 Sykevyöllä ja kadenssianturilla saa myös nekin tiedot tuonne näkyville. Nekin tuolla laatikossa olisi.

KirsiK
24.07.2011, 22.23
Kiitti infosta :)! Jatkossa sitten iphonen kautta reittidataa, nyt ei ollut sijaintipalvelut päällä ja eikä tuommoista ohjelmaa ladattuna. Sori, olen ajastani jäljessä jo nyt...oppia ikä ja kaikki. Lenkkeilyni ei ole ollut kovin tavoitteellista, enkä ole nähnyt mieltä moisissa palveluissa, mutta tästä on varmaan jatkossa hyötyä myös muillekin kuin itselleni!

Polla
25.07.2011, 11.33
Onkohan tämä klubi lähtössä hissuttelu ajolle tiistaina? Pitäisi hiljakseen ajella palauttavaa ja seura olisi aina plussaa

kenaattori
25.07.2011, 13.09
Mä voisin lähteä, reitti on vielä miettimättä, lähtö/paluu Viikin Prisma. Mikä on Pollan hissutteluvauhti?

Edit Ehdotus huomiselle lenkille (http://maps.google.fi/maps?saddr=Viikintori,+00790+Helsinki+%28Prisma+Vi ikki%29&daddr=Koivuhaka,+Vantaa+to:Tuusula+to:J%C3%A4rvenp %C3%A4%C3%A4+to:Ruskela,+Tuusula+to:Myllykyl%C3%A4 ,+Tuusula+to:Koivuhaka,+Vantaa+to:Viikintori,+0079 0+Helsinki+%28Prisma+Viikki%29&hl=fi&ie=UTF8&ll=60.35413,24.973297&spn=0.26288,1.023102&sll=60.350054,25.00351&sspn=0.262913,1.023102&geocode=Fdv_lgMdxpl9ASGbN2Rqa81uHA%3BFTUUmAMddHB9A Sm3gajR8geSRjFhdRk8UrUAJg%3BFdqwmQMdk999ASl5NllbPf 6NRjFQwktVUbUABA%3BFVrCmgMdc9l-ASlniMLQXACORjFQr0tVUbUABA%3BFTxymgMd98p9ASlTx-oQO_6NRjExBRk8UrUAJg%3BFRPbmAMdhJd8ASmL6cvs4viNRjE B-Rg8UrUAJg%3BFTUUmAMddHB9ASm3gajR8geSRjFhdRk8UrUAJg %3BFdX-lgMdAZh9ASn7LuSh_giSRjGLy1LmlpzOkg&mra=ls&dirflg=w&z=10)

Polla
25.07.2011, 14.56
Mä voisin lähteä, reitti on vielä miettimättä, lähtö/paluu Viikin Prisma. Mikä on Pollan hissutteluvauhti?

Edit Ehdotus huomiselle lenkille (http://maps.google.fi/maps?saddr=Viikintori,+00790+Helsinki+%28Prisma+Vi ikki%29&daddr=Koivuhaka,+Vantaa+to:Tuusula+to:J%C3%A4rvenp %C3%A4%C3%A4+to:Ruskela,+Tuusula+to:Myllykyl%C3%A4 ,+Tuusula+to:Koivuhaka,+Vantaa+to:Viikintori,+0079 0+Helsinki+%28Prisma+Viikki%29&hl=fi&ie=UTF8&ll=60.35413,24.973297&spn=0.26288,1.023102&sll=60.350054,25.00351&sspn=0.262913,1.023102&geocode=Fdv_lgMdxpl9ASGbN2Rqa81uHA%3BFTUUmAMddHB9A Sm3gajR8geSRjFhdRk8UrUAJg%3BFdqwmQMdk999ASl5NllbPf 6NRjFQwktVUbUABA%3BFVrCmgMdc9l-ASlniMLQXACORjFQr0tVUbUABA%3BFTxymgMd98p9ASlTx-oQO_6NRjExBRk8UrUAJg%3BFRPbmAMdhJd8ASmL6cvs4viNRjE B-Rg8UrUAJg%3BFTUUmAMddHB9ASm3gajR8geSRjFhdRk8UrUAJg %3BFdX-lgMdAZh9ASn7LuSh_giSRjGLy1LmlpzOkg&mra=ls&dirflg=w&z=10)

keskari 20-22 (tuurilla 25, riippuu väsymyksen laadusta joka selvii ajamalla) eli toi on snadisti liian pitkä matka. miten olin viikistä lentokentän ympäri ja takas? :o tai joku 50 km?

kenaattori
25.07.2011, 15.17
Okke, ohessa uusi reittiehdotus (http://maps.google.fi/maps?saddr=Viikintori,+00790+Helsinki+%28Prisma+Vi ikki%29&daddr=Koivuhaka,+Vantaa+to:Tuusula+to:Myllykyl%C3% A4,+Tuusula+to:Koivuhaka,+Vantaa+to:Viikintori,+00 790+Helsinki+%28Prisma+Viikki%29&hl=fi&ie=UTF8&sll=60.35413,24.973297&sspn=0.512856,1.783905&geocode=Fdv_lgMdxpl9ASGbN2Rqa81uHA%3BFTUUmAMddHB9A Sm3gajR8geSRjFhdRk8UrUAJg%3BFdqwmQMdk999ASl5NllbPf 6NRjFQwktVUbUABA%3BFRPbmAMdhJd8ASmL6cvs4viNRjEB-Rg8UrUAJg%3BFTUUmAMddHB9ASm3gajR8geSRjFhdRk8UrUAJg %3BFdX-lgMdAZh9ASn7LuSh_giSRjGLy1LmlpzOkg&mra=pr&dirflg=w&z=10) (ilman J:pään kierrosta), himpun verran yli 50km.

Mihin aikaan treffit? Mulle sopii klo 16 jälkeen.

Katsotaan reissun aikana mitä kauramoottori sanoo, mennään jok.tap. smoothisti.

Polla
25.07.2011, 15.20
Okke, ohessa uusi reittiehdotus (http://maps.google.fi/maps?saddr=Viikintori,+00790+Helsinki+%28Prisma+Vi ikki%29&daddr=Koivuhaka,+Vantaa+to:Tuusula+to:Myllykyl%C3% A4,+Tuusula+to:Koivuhaka,+Vantaa+to:Viikintori,+00 790+Helsinki+%28Prisma+Viikki%29&hl=fi&ie=UTF8&sll=60.35413,24.973297&sspn=0.512856,1.783905&geocode=Fdv_lgMdxpl9ASGbN2Rqa81uHA%3BFTUUmAMddHB9A Sm3gajR8geSRjFhdRk8UrUAJg%3BFdqwmQMdk999ASl5NllbPf 6NRjFQwktVUbUABA%3BFRPbmAMdhJd8ASmL6cvs4viNRjEB-Rg8UrUAJg%3BFTUUmAMddHB9ASm3gajR8geSRjFhdRk8UrUAJg %3BFdX-lgMdAZh9ASn7LuSh_giSRjGLy1LmlpzOkg&mra=pr&dirflg=w&z=10) (ilman J:pään kierrosta), himpun verran yli 50km.

Mihin aikaan treffit? Mulle sopii klo 16 jälkeen.

Katsotaan reissun aikana mitä kauramoottori sanoo, mennään jok.tap. smoothisti.

Näyttää passelilta, mä kun meen keskiviikkona rääkkäämään itteeni tempoa ajamalla niin kiva olis lönkytellä :rolleyes: Miten olis klo 17?

kenaattori
25.07.2011, 15.33
Klo 17 OK, muut kynnelle kykenevät myös messiin...

M. Ouvinen
25.07.2011, 15.34
17 kuulostaa vähän aikaiselta. 18:aan voisin mäkin ehtiä...

kenaattori
25.07.2011, 15.36
Mulle sopii että myöhäistetään klo 18

Polla
25.07.2011, 15.39
passaa myöskin

Polla
26.07.2011, 21.19
54 km, kesto 2 h 15 min + 2 taukoa. Keskari 24,8.

Muutamia huomioita lenkkejä ajatellen:

-vetotyötä ei kannata tehdä henkilöiden joilla ei ole nopeusmittaria pyörässä, vauhdit karkaavat äkkiä 30km/h:n tuntumaan tasaisella, se saattaa olla liikaa vähemmän ajaneille

-mäet kannattaa ajaa 20-22km/h nopeuksilla ettei mudostu jojo efektiä. Vetäjän kattattaa pitää taisellakin mäen jälkeen jonkun aikaa sama tempo kuin nousussa että perä ehtii mäen ylös. Tasaisesti vauhdin nosto ylös.

-keskustelkaa ennen lenkkiä mikä on tasaisella se vauhtikatto ja pitäkää siitä kiinni :) toisen peruskuntovauhti saattaa olla toisen vauhtikuntoa.

-keskaria ei kannata tuijottaa, jos alkaa tuntumaan että vauhti on liian lässyä niin kattattaa suunnistaa vaikkapa viikin keskiviikko hepo lenkille, siellä saa ajaa mäkikirejä, spurtteja ja kovaa tasaisella :)

kiitos lenkistä! mukavaa oli :)

M. Ouvinen
26.07.2011, 21.21
http://www.endomondo.com/workouts/17202191

Kyllä mä varmaan kovempaa jaksaisin ajaa, mutta olisin kyllä tuon matkan jäljiltä melkoisen paskana... Hyvä ajaa tommosta pk-henkistä, ja tulee sentään ajettua vähän pidempiä, kun yksin kihnuttaa arkena korkeintaan neljäkymppiä ja senkin verenmaku suussa.

kenaattori
26.07.2011, 22.51
Ohessa oma lenkkidata (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Kenaattori/45ostmqi3bg34hrt)

Kiitokset lenkistä, lenkin rasitus ehkä yllätti. koska jossain vaiheessa jalat oli hapoilla ylämäissä ja jäin välillä ylämäissä jälkeen muusta ryhmästä. Ajoittainen kova nopeus + vatsataudin jälkimaininki yhdistelmä oli sitten jossain kohtaa liikaa.

Mutta nautin kuitenkin jokaisesta kilometristä ja seurasta :).

Kiitokset Pollalle hyvistä vinkeistä ja myös käytännön esimerkeistä ryhmäajosta ja käsimerkeistä.

Yritetään pitää kiinni lenkin alussa sovitusta keskarista, tämän ryhmän eräs idea on olla matalan kynnyksen ajoryhmä, eli tarjota jokaiselle sopivaa keskarivauhtista lenkkiä.

Nyt pari päivää chillailua ja sitten uudestaan baanalle.

KirsiK
26.07.2011, 23.13
Mä jouduin skippaamaan tämän päivän lenkin kalusto-ongelmien vuoksi. Vaikuttaa siltä, että meno on ollut vauhdikasta! Perjantaina olisin lenkkivalmiudessa klo 18 maissa, jos sää vaan sallii, ja seura on tervetullutta!

Stypid
28.07.2011, 09.44
Tämä voi olla hyvä mahdollisuus nähdä, mikä oma kunto on kilometrien ja vauhdin suhteen, varsinkin lenkkikaveriseurassa. Itse huomasin Spyderin kanssa sunnuntaina, että pääsenhän ja jaksanhan mä pyörälläni yksin ajamiani normaalilenkkejä kovempaa vauhtia. Keskinopeushan oli sunnuntaina jotain 22 km/h, mutta osa matkasta hitaampivauhtista hiekkatietä ja kärrypolkua.

Tämä oli ilmeisesti kirjoitettu liittyen meidän hiekkatielenkkiin, vaikka nimi olikin hieman väärin kirjoitettu. :D

Kotiuidin yöjunalla takaisin pääkaupunkiseudulta ja illalla voisin lähteä pienen lenkin heittämään, jos seuraa löytyy. Lähtö ehkä joskus klo 18.00 tiimoilla riippuen työpäivän pituudesta ja lähtöpaikasta.

Pitää pitää kuitenkin vielä säävaraus ja varaus univajeelle, koska viimeyö vietettiin junassa. Eli jos oikeasti tuntuu, että pyörän päälle nukahtaa, niin parempi jättää lenkki välistä. :D

KirsiK: Mä jouduin skippaamaan tämän päivän lenkin kalusto-ongelmien vuoksi. Vaikuttaa siltä, että meno on ollut vauhdikasta! Perjantaina olisin lenkkivalmiudessa klo 18 maissa, jos sää vaan sallii, ja seura on tervetullutta! Voisin yrittää huomenna lähteä mukaan, mikäli aikataulu vain antaa periksi. Kuinka pitkää lenkkiä suunnittelit ja vieläkö vauhti on sellaista, että kestän peesissä. :)

kenaattori
28.07.2011, 10.25
Voisin myös yrittää huomenna (pe) päästä mukaan. Olisko reittinä Kuninkaanmäki-Nikkilä, missä kävitte yks päivä, reitti on mulle uus ja uudet mestat kiinnostaa aina :). Toki muutkin reitit käy.

Treffit Prismalla 18:00 paikkeilla?

KirsiK
28.07.2011, 15.10
Tämä oli ilmeisesti kirjoitettu liittyen meidän hiekkatielenkkiin, vaikka nimi olikin hieman väärin kirjoitettu. :D

Kotiuidin yöjunalla takaisin pääkaupunkiseudulta ja illalla voisin lähteä pienen lenkin heittämään, jos seuraa löytyy. Lähtö ehkä joskus klo 18.00 tiimoilla riippuen työpäivän pituudesta ja lähtöpaikasta.

Pitää pitää kuitenkin vielä säävaraus ja varaus univajeelle, koska viimeyö vietettiin junassa. Eli jos oikeasti tuntuu, että pyörän päälle nukahtaa, niin parempi jättää lenkki välistä. :D

Voisin yrittää huomenna lähteä mukaan, mikäli aikataulu vain antaa periksi. Kuinka pitkää lenkkiä suunnittelit ja vieläkö vauhti on sellaista, että kestän peesissä. :)

Joo, on taas neiti horissut nimen suhteen :D! Mutta eiköhän homma mene edelleenkin niin, että mä ajelen sun perässä...

Mulle kävi niin, että huomenna klo 17 olen tarjoutunut antamaan pyörääni koeajattavaksi. En tiedä kuinka kauan koeajossa menee, mutta oletan, että 18.30 ehtisin Prismalle. Nikkilän lenkki 50 km on mulle ok, mutta onko joitain erityisiä vauhtitoiveita jollakin?

-Teepannu-
29.07.2011, 10.19
Tulisin mukaan. Oltiin jo kolistelijan kanssa ekalla kerralla lenkillä mukana mutt mun nestehukan takia jouduttiin kääntymään aikasemmin pois jo.
Tällä kertaa olisin mahdollisesti tulossa anopin kanssa ja olisi mukavaa jos keskari olis sellainen 20-25km/h. Muuten en jaksa pidempää matkaa pysyä perässä ja maisemat on mulle täysin vieraita niin en varmaan edes osaisi palata yksikseni kotiinkaan:D

18.30 olisi mullekkin hyvä aika Viikin? Prisman edessä.

kenaattori
29.07.2011, 10.34
Mukana myös. Lähtö Viikin Prismasta klo 18:30 (paikkeilla).

Keskari 20-25km/h varmasti sopiva. Kuski jolla mittari määrää vauhdin, eli yli 25 ei mennä, onko näin ok?

Mietin sellaista että jos lenkillä on kuskeja jotka haluaa vetää kovempaa (25+) voivat hyvin mennä omassa ryhmässä. Voimme sopia taukopaikan missä sitten tapaamme nopeamman ryhmän, saisimme tällä zydeemillä jokaiselle jotakin.

Stypid
29.07.2011, 11.15
18.30 Prismalta sopii, jos sopii. Mikäli ei sovi, niin en tule. Voi olla, että tuo Pienet panimot, suuret oluet tapahtuma vie pyöräilykuntoa.

Kuinkas pitkästä lenkistä olisi kyse ja millaisesta reitistä? Osaisi vähän miettiä, että uskaltaako oluen/parin jälkeen vielä lähteä mukaan. :D

KirsiK
29.07.2011, 17.42
Kyse olisi noin 50 km lenkistä Sipoon Nikkilän suuntaan, Viikki-Kuninkaanmäki-Nikkilä-Korson suunta ja sieltä Lahdentietä takaisin. Voidaan toteuttaa myös lyhyempänä, jos sade yllättää. Toivottavasti porukkaa ilmestyy nyt sääolosuhteista huolimatta. Peesaaminen voi olla muuten vähän keljua, jos ei ole lokasuojia pyörässä...25km/h tasaisella olisi mun puolesta hyvä maksimivauhti ja mun pyörästä löytyy mittari, joten voin vaikka vetää lenkin.

-Teepannu-
29.07.2011, 17.48
Ollaan tulossa yhä anopin kanssa :)

KirsiK
29.07.2011, 17.51
Hyvä, sitkeitä sissejä tarvitaan :D!

kenaattori
29.07.2011, 21.41
Kiitokset kaikille osallistujille (7 kuskia) mukavasta lenkistä ja Kirsille vetohommasta. Hommia saakin keulilla tehdä :).

Lenkin lopussa tapahtui mulla ryhmästä eksyminen kun ajoin yhden risteyksen ohi, kun piti kääntyä Viikin suuntaan ajoinkin risteyksen ohi. Pahoitteluni kaikille siitä :o, olen synnynäinen suuntapöllö. Opetuksena itselleni että ei pidä lähteä hortoilemaan ryhmästä muille poluille.

Kävin pyörähtelemässä edestakaisin ryhmän löytämisen toivossa, siirryin lopuksi Prismalle, kun sielläkään ei ollut ketään tuttuja, lähdin ajamaan jokea pitikin kotiin.

Mittarin lenkkidata näyttää siirtymineen oheista. Sportstracker on myös kiva kun sen muistaa laittaa päälle.

Matka: 72,61km
Ajoaika: 3h
Keskari: 24,5 km/h

Seuraavaa lenkkiä odotellessa :)

Timo Sievänen
29.07.2011, 21.46
Jäin tosiaan jo aikaisemmin pois, ja menin jotain ihan kummaa reittiä (Maantiekylä/-/Ruskeasanta-Malmi...). Prismalla olin taas klo 21.10. Ja säähän suosi taas.

-Teepannu-
29.07.2011, 21.59
Kiitos lenkkiseurasta ja varmasti tulen vielä uudestaan lenkille mukaan. Toivottavasti kunto ei seuraavan kerran petä;)

tkl
29.07.2011, 22.04
Kiitos kaikille mukavasta seurasta ja Kirsille porukan vetämisestä! Ensikertalaisella oli kivaa :)

KirsiK
29.07.2011, 23.28
Kiitos minunkin puolesta kaikille osallistujille, aina mä vaan yllätyn lenkkeilijöiden lukumäärästä! Ja kiva huomata, että mukana oli useampikin naissukupuolen edustaja, pojilla oli hieman aliedustus tällä kertaa. Lenkin pituus oman mittarin mukaan oli se tuttu n. 50 km, kun mulla on sitä siirtymää vain kilometrin verran. Keskinopeus oli siinä 22,5km/h hujakoilla. Tarkkaa dataa ei ole, kun en sitten muistanut nollata mittaria työmatkan jälkeen ja Sportstracker jäi minullakin laittamatta päälle. Tekniikan ihmelapsi tosiaan...:o

Kaikki jaksoivat lenkin hirmuisen hyvin, joten ei ole mitään syytä mietiskellä kunnon loppumista kesken. Itse tuli hyydyttyä hieman loppumatkasta, mutta se kuuluu asiaan :)! Nyt ryhmä pysyi mielestäni mallikkaasti kasassa, ja mäkien jälkeen odoteltiin hitaampia nousijoita. Näin vetäjän näkökulmasta ehkä vähän reippaammin saa edelleen kertoa vauhdin sopivuudesta, taukojen tai hidastamisen tarpeesta. Vetohommissa olettaa, että kaikki on ok, jos mitään ei kuulu, mutta yritin kuitenkin varmuuden vuoksi säännöllisin väliajoin kysellä, miten takajoukoissa menee. Taukoja saa siis vaatia, ja jos takana huomataan, että joku jää jälkeen niin reipasta viestintää (eli suoraa huutoa) vaan vetovuorossa olevan suuntaan, jotta tahtia saadaan hiljaisemmaksi. Seitsemästä hengestä muodostuu jo sellainen letka, ettei kärjestä näe, missä viimeinen viipottaa.

Kiitokset kaikille osallistujille (7 kuskia) mukavasta lenkistä ja Kirsille vetohommasta. Hommia saakin keulilla tehdä :).

Lenkin lopussa tapahtui mulla ryhmästä eksyminen kun ajoin yhden risteyksen ohi, kun piti kääntyä Viikin suuntaan ajoinkin risteyksen ohi. Pahoitteluni kaikille siitä :o, olen synnynäinen suuntapöllö. Opetuksena itselleni että ei pidä lähteä hortoilemaan ryhmästä muille poluille.

Vetäminen oli ihan mieluista hommaa :) ja sainpahan vähän kovemman treenin siinä tuulenhalkojana. Jatkossa ne, joilla on menohaluja enemmänkin voisivat vuorotella porukan vetämisessä. Tämän päiväisessä lenkissä oli pitkälti kyse myös reitin tuntemisesta, joten ajattelin, että minun on hyvä pysyä keulilla. Lopussa kun muut ehditte edelleni, niin Kenaattori sitten porhelsitkin omille teillesi. En ollut tarpeeksi skarppina huutaakseni ajoissa, mistä käännytään ja sinä painelit tuhatta ja sataa omaan suuntaasi. Oletin, että edelläni ajavat tunsivat reitin takaisin Prismalle. En myöskään oikein tiennyt, oliko oma suuntasi suunniteltu juttu, joten päätimme olla lähtemättä perääsi. Oikeampi ratkaisu olisi varmaan ollut seurata jälkiäsi. Hyvä, että kuitenkin löysit takaisin!

Lenkkeillään taas, viikonlopun olen poissa maisemista, mutta ensi viikolla on ehkä taas mahdollisuuksia ajeluun :).

Stypid
30.07.2011, 16.04
Olisikos tänään vielä löytynyt ajohaluja jonkinlaiselle lenkille. Jos lähtö esim. klo 17.30-18.00 ja ajoa tuollaiset parisen tuntia.

Ajo nopeus sillai, ettei henki lähde ja cyclocrossilla pärjää. :D

Rituli
30.07.2011, 17.54
Mie aattlin lähtee koht puolin Mustavuoresta ajelee x-määräisen lenkin, kevyesti pyörittäen maantiepyörällä.

-Teepannu-
31.07.2011, 21.43
Lähteekö joku huomenna illalla pyöräilee? Tekisi kovasti mieli lähteä maanteille ajelemaan mutta ei riitä uskallusta lähteä ihan yksin.

kenaattori
31.07.2011, 23.06
Huomenna teatterissa ja tiistaina reissussa, seuraava mahdollisuus lenkille pääsyyn näyttää olevan keskiviikkona.

Edit: perjantaina olisin lähdössä toisen kuskin kanssa fillaroimaan Porvooseen ja takaisin, tarkka lähtöaika vielä auki mutta kuitenkin iltapäivällä klo 14:30 paikkeilla/jälkeen, kun toinen kuski pääsee töistä. Muutkin mukaan / tervetulleita, mennään tuulesta riippuen 23-25 km/h keskarilla.

Henni85
01.08.2011, 16.43
Taitaa tulla liian myöhään, mutta minä olen lähdössä kohta puoliin semmoselle rauhalliselle maantielenkille. Yritänpä päästä yhteislenkeille myös lähitulevaisuudessa, ihan piti liittyä rekisteröityä jäseneksi tänne foorumille kun näin osuva viestiketju löytyi :) TDH:in pitäisi reenata ja yksinhän se ei ole niin mukavaa.

M. Ouvinen
01.08.2011, 18.20
Mä voisin huomenna lähteä illalla/iltapäivästä kihnuttelemaan esim. Nikkilän kierroksen tms. Etenkin kun vaikutan nyt alkuviikon porukoilla Itä-helvetissä.

Rituli
01.08.2011, 21.09
Taitaa tulla liian myöhään, mutta minä olen lähdössä kohta puoliin semmoselle rauhalliselle maantielenkille. Yritänpä päästä yhteislenkeille myös lähitulevaisuudessa, ihan piti liittyä rekisteröityä jäseneksi tänne foorumille kun näin osuva viestiketju löytyi :) TDH:in pitäisi reenata ja yksinhän se ei ole niin mukavaa.

Millaista vauhtia & matkaa ajelet ja missäs päin? Itsekin kaipailisin lenkkiseuraa, TdH:n ilmoittauduttu kun on :)

juu-zo
01.08.2011, 21.16
Mä voisin huomenna lähteä illalla/iltapäivästä kihnuttelemaan esim. Nikkilän kierroksen tms. Etenkin kun vaikutan nyt alkuviikon porukoilla Itä-helvetissä.

Minkä mittaista lenkkiä suunnitteilla? Itsekin voisin tulla ensimmäistä kertaa näin porukassa kihnuttelemaan sellaisen max 60km/3h siirtymineen lenkin jos joku on vetohaluinen. Oma tuntemus hyvistä maantielenkeistä täälläpäin on hyvinkin puutteellinen. Maastossa tullut enemmän ajettua.

anttipietila
01.08.2011, 21.27
Voisin lähteä lenkille Prismalta 1700, esim Nikkilä-Hindsby 60 km, tai vaikka Paippisten kautta.

bigfood
01.08.2011, 21.39
Jos keskari pysyy maltillisena (max. 25km/h), niin voisin tulla jonon jatkoksi.

Henni85
01.08.2011, 21.43
Rituli: Olen ajellut sellasta 40-80km lenkkiä ja jotakuinkin max 26:n keskaria (ilman pyähdyksiä), asun tässä Mellunkylässä Itä-Helsingissä. Mäkin ilmottauduin sinne TdH:n, mutta pikkasen kyllä jännittää se matka! Mies sai houkuteltua ostamaan maantiepyörän, mutta ajaa piru vie liian kovaa jotta se jaksais aina mun kans lenkille :D

KirsiK
01.08.2011, 21.54
Minäkin voisin huomenna pöngertää mukaan, mutta tällä kertaa en jaksaisi suunnitella reittiä ja olla joukon vetäjä. Eli joku nopeusmittarilla varustettu kaveri, jolla on kiva reittisuunnitelma voisi ilmoittautua :)! Jos matka on Nikkilän kierros niin jätän välistä, sillä kaksi edellistä lenkkiä on tullut tehtyä siellä suunnalla. Hindsby voisi vielä mennä...klo 17-19 välillä voisi olla sopiva lähtöaika.

Rituli
01.08.2011, 22.35
@ Henni85
Huomenna Mustavuori klo 1800 ja kimppalenkille? Aattelin lähteä ajelee, jos vain orastava nuha ei saa voittoa :(
Äijäporukka ajaa tosiaan mullekin liian kovaa vauhtia

anttipietila
02.08.2011, 10.06
Lähden Prismalta tänään 1700, Hindsby tai vaikka Boxin tie sopii hyvin.

Henni85
02.08.2011, 12.06
Rituli: En pääse tänään kun tuli jo lupauduttua toisaalle hommiin, tällä viikolla torstai tai perjantai-aamu olisivat ainoot mahdolliset..

B.B -63
02.08.2011, 13.23
Moi
Onko kuin mäkinen kun olen vielä nöösipoika näissä hommissa ?
t Timo

anttipietila
02.08.2011, 13.42
Ei nuo ihan kokonaan tasamaata ole, mutta ilman mäkikirejä tarkoitus ajaa (toivottavasti ei synny väärää mielikuvaa porukkalenkeistä...).

CLX
02.08.2011, 13.56
Tekisi mieli mukaan, tekee tuo 17.00 vähän tiukkaa mutta katsotaan...

Rituli
02.08.2011, 14.50
Jos olo ei pahene niin lähden Mustavuoresta 1800 maantielle pyörittelee kampea rauhallisesti :rolleyes:

Jambo
02.08.2011, 15.17
Voisin tulla mukaan, siis Viikin Prisma klo 17.00?
Eli n. 60 km?

KirsiK
02.08.2011, 16.11
Mä en millään ehdi tänään klo 17 Prismalle minusta johtumattomista, mutta jos joku haluaa lähteä lenkille klo 18-19 niin minusta saa kyllä lenkkiseuraa!

kenaattori
03.08.2011, 22.19
Onko huomenna (to) lenkille lähtijöitä? Lähtöpaikka Viikin Prisma, klo 17-18 aikoihin. myöhempikin aika käy. Reittiä 50+ km lenkille, voip ehdottaa.

KirsiK
03.08.2011, 23.43
Huomenna en pääse messiin, mutta olitko Kenaattori vielä menossa perjantaina Porvoon reissulle? Sinne ennättäisin mukaan ja pitemmälle matkalle olisi kiinnostusta :).

kenaattori
04.08.2011, 10.01
Huomenna en pääse messiin, mutta olitko Kenaattori vielä menossa perjantaina Porvoon reissulle? Sinne ennättäisin mukaan ja pitemmälle matkalle olisi kiinnostusta :).

Kyllä, huomenna (pe) Porvooseen. Mihin aikaan olis startti Prismasta? Mulle sopii mihin aikaan vaan.

Toinen kuski jonka piti myös lähteä mukaan joutui valitettavasti peruuttamaan reissun koska flunssa pirulainen on päässyt iskemään.

-Teepannu-
04.08.2011, 12.15
Onko tänään lenkkiä?

-Teepannu-
04.08.2011, 12.17
Mäkin varmaan sit tulisin huomiselle lenkille. Tänään en kuitenkaan varmaan kerkeä mukaan.

KirsiK
04.08.2011, 14.20
Kyllä, huomenna (pe) Porvooseen. Mihin aikaan olis startti Prismasta? Mulle sopii mihin aikaan vaan.

Toinen kuski jonka piti myös lähteä mukaan joutui valitettavasti peruuttamaan reissun koska flunssa pirulainen on päässyt iskemään.

Kävisikö joskus klo 14 maissa, niin kuin alkuperäinen suunnitelmanne oli? Prisma on hyvä lähtöpaikka. Reissu vie varmaan sen 5 tuntia ja pahin porotus olisi tuolloin jo laantumaan päin. Aurinkorasvaa kannattaa kuitenkin laittaa ja varata mukaan mahdollisesti 2 juomapulloa ja vararavintoa. Mentäiskö menomatka tietä 170 ja paluumatkalla sitten Kuninkaantietä?

Haluatko Teepannu tulla tälle retkelle mukaan (100km) vai pistättekö jonkin toisen lenkin pystyyn?

tkl
04.08.2011, 16.25
Oliko tänään jotain lenkkiä, vai jääkö tämän iltainen pois huomisen Porvoon lenkin myötä?

-Teepannu-
04.08.2011, 16.48
Valitettavasti en pääse huomennakaan mukaan, kun joudun tohon aikaan hakee lapset tarhasta. Muuten olisin tullut mukaan ihan varmasti.

Henni85
04.08.2011, 16.57
Oliko tänään jotain lenkkiä, vai jääkö tämän iltainen pois huomisen Porvoon lenkin myötä?

Klo. 18:00 olis Mustavuoresta lähdössä jokunen kuski myös hieman maltillisempaa vauhtia kuin tavanomainen porukka (ks. keskusteluaihe Maantielenkit Itä-Helsingistä).

Minäkin harkitsen huomista Porvoon reissua mikäli jalat eivät ole makaronia tämänpäiväisen jäljiltä.. Onko arvioita huomisen reissun keskareista?

Rituli
04.08.2011, 17.18
Mustavuoren parkkis tänään klo 1800, rauhallista vauhtia ajan minä :rolleyes:

KirsiK
04.08.2011, 17.27
Klo. 18:00 olis Mustavuoresta lähdössä jokunen kuski myös hieman maltillisempaa vauhtia kuin tavanomainen porukka (ks. keskusteluaihe Maantielenkit Itä-Helsingistä).

Minäkin harkitsen huomista Porvoon reissua mikäli jalat eivät ole makaronia tämänpäiväisen jäljiltä.. Onko arvioita huomisen reissun keskareista?

Kenaattorin ja oman vauhdin tuntien niin koko reissun keskari on varmaan 23 km/h paikkeilla. Matkavauhti siis. Menomatka tuppaa menemään nopsempaa ja paluumatka vastatuuleen hitaampaa ;). Ja joo, aina sieltä Porvoosta palatessa on vastatuuli :D.

kenaattori
04.08.2011, 17.42
Missä päin on Mustavuori, mitä reittiä yleensä ajatte? Voin hypätä junaan jossain kohtaa, tsekkaan tarkemmin tuolta itä-helsinki keskusteluista.

Huomenna Prismasta lähtee lenkki klo 14 Porvooseen KaisaK:n ehdottamaa reittiä. Mennään porukan jaksamisen mukaista vauhtia, vaihdellen 23-25 km/h, vaihdellaan myös vetäjää sopivissa sykleissä.

kenaattori
04.08.2011, 17.49
Valitettavasti en pääse huomennakaan mukaan, kun joudun tohon aikaan hakee lapset tarhasta. Muuten olisin tullut mukaan ihan varmasti.

Mihin aikaan olisit päässyt lähtemään?

-Teepannu-
04.08.2011, 20.37
Pojat haetaan kahdelta eli joskus 14.30 tai 15.00.

kenaattori
04.08.2011, 21.12
Pojat haetaan kahdelta eli joskus 14.30 tai 15.00.

Eli olisit Prismalla klo 15 mennessä? KirsiK + muut Porvooseen lähtijät, voimmeko myöhäistää lähtöä?

Ohessa tämän illan haahuilulenkkidata (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Kenaattori/5u1u6ckqpnf4ofgr), olin solona liikenteessä, yksittäisiä pyöräilijöitä tuli vastaan Kuninkaanmäki-Nikkilä seutuvilla.

-Teepannu-
04.08.2011, 21.49
Olen alkanut epäröimään. Mua pelottaa, että pystynkö pyöräilemään noin pitkää lenkkiä selän takia. Anoppi ei pääse mukaan eli ei olisi kaveria jonka kanssa kääntyä takaisin jos retki meneekin liian kivuliaaksi ja mä en taas osaa yhtään kyseistä reittiä mennä.

Eli varmaan jätän huomisen retken väliin ja tulen sitten seuraavalle lenkille mukaan ;)

Rituli
04.08.2011, 22.39
Missä päin on Mustavuori, mitä reittiä yleensä ajatte? Voin hypätä junaan jossain kohtaa, tsekkaan tarkemmin tuolta itä-helsinki keskusteluista.

Mustavuoren parkkipaikka, Vuosaari

http://maps.google.fi/?ie=UTF8&ll=60.237031,25.136032&spn=0,359.980452&z=16&layer=c&cbll=60.237184,25.136138&panoid=-gps3s9n9poVn71AK4Cj9g&cbp=12,138.36,,1,8.26

Tänään ajoimme Mustavuori-Jalostamo-Anttila-Nikkilä-Kuninkaanmäki-Sotunki-Mustavuori. Keskari näytästi olevan siinä 30 kieppeellä ja matka n 80 km.

KirsiK
05.08.2011, 00.03
Eli olisit Prismalla klo 15 mennessä? KirsiK + muut Porvooseen lähtijät, voimmeko myöhäistää lähtöä?

Mun puolesta voimme, tai ainakin olisimme voineet.

Olen alkanut epäröimään. Mua pelottaa, että pystynkö pyöräilemään noin pitkää lenkkiä selän takia. Anoppi ei pääse mukaan eli ei olisi kaveria jonka kanssa kääntyä takaisin jos retki meneekin liian kivuliaaksi ja mä en taas osaa yhtään kyseistä reittiä mennä.

Eli varmaan jätän huomisen retken väliin ja tulen sitten seuraavalle lenkille mukaan ;)

Menomatkalta on suhteellisen helppo kääntyä samaa reittiä takaisin, jos voimat loppuvat kesken, ja Porvoostakin kulkee busseja takaisinpäin Helsinkiin. Toisaalta matka on tuplaten se, mitä viime perjantaina ajettiin (silloin käytiin puolivälissä paluumatkaa), joten jos viime perjantai tuntui kovin raskaalta niin voi olla hyvä jättää välistä. Laita viestiä, jos mukaanlähtö vielä kiinnostaa edes osan matkasta, niin myöhäistetään lähtöä. Muussa tapauksessa ainakin Kenaattorin kanssa treffit klo 14 Viikin Prismalla.

Muut mukaantulijat ovat kyllä tervetulleita ja seurassamme voi singertää vaikka osan matkaa :). On tosin kesälomalaisen aikaan tämä lenkki :D!

-Teepannu-
05.08.2011, 10.37
Jätän tän päivän lenkin väliin. :)

rhubarb
05.08.2011, 11.51
Saatan tupsahtaa osaksi matkaa mukaan lähdössä tai Porvoontiellä jos sää pysyy poutaisena.

KirsiK
05.08.2011, 12.56
Ok, kiitos varoituksesta ;).

kolistelija
05.08.2011, 13.12
Ok, kiitos varoituksesta ;).
Yritän olla kehumatta mutta rhubarb on esimerkillinen ryhmäajon opettaja ja kurinpitäjä. Kannattaa kysellä pointtereitä jos jokin mietityttää. Hepolenkeillä miehen läsnäolon huomaa (positiivisessä mielessä) siitä että jos jokin ei luista se korjaantuu yleensä nopeasti herran palautteen myötä. ;)

tkl
05.08.2011, 13.19
tulossa mukaan ainakin osaksi matkaa.

kenaattori
05.08.2011, 21.28
Porvoon lenkki heitetty.

Kiitos kipparille Vesa(?) ja muille kuskeille hyvästä seurasta :)

Porvoon puolella käytiin kaffeella ja mustikkatortulla. Palasimme Prismalle, jonka ravintelin terassilla maistui bisse ihan hyvältä :)

Paluumatkan ylämäet alkoi hyydyttämään, mutta hyvin pysyttiin kasassa.

rhubarbia ei näkynyt?

Ohessa reissun lenkkidata, jossa näkyy mm. max speed 108km/h :eek: (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Kenaattori/4qkd5ip786mtd8c0)
(http://www.sports-tracker.com/#/workout/Kenaattori/4qkd5ip786mtd8c0)

KirsiK
05.08.2011, 21.30
Yritän olla kehumatta mutta rhubarb on esimerkillinen ryhmäajon opettaja ja kurinpitäjä. Kannattaa kysellä pointtereitä jos jokin mietityttää. Hepolenkeillä miehen läsnäolon huomaa (positiivisessä mielessä) siitä että jos jokin ei luista se korjaantuu yleensä nopeasti herran palautteen myötä. ;)

Et kyllä kehunut yhtään turhaan ;), suurkiitos ahkeralle vetäjälle, joka sai palauttavan lenkkinsä :eek: ja me kolme muuta matkaajaa sen peruskuntolenkkimme :). Kiitos myös opastuksesta ryhmälenkkeilyetikettiin!

Pyöräilyseura oli jälleen kerran kaikenkaikkiaan mahtavaa, ja nyt on omat tunnelmat väsyneet mutta onnelliset. Matkaa tuli Viikin Prismalta Porvooseen ja takaisin yhteensä 105 km ja keskivauhtia oli n. 24 km/h. Itselleni tämä oli tähän mennessä kesän pisin lenkki, ja olen aika tyytyväinen! Lopussa vähän hyydyttiin, mutta hyvin jaksettiin ja vauhtikin oli oikein sopiva. Lisähuomiona mainittakoon, että Nikkilän kirkonkylä on aika epäilyttävää seutua...

Voiko perjantain viettää muka paremmin kuin pyörälenkkeillen?

P.S. Huomio HePon sedät, tädit, pojat ja tytöt! Me ollaan tosi hyvää himmailuseuraa teille, kannattaa tulla kokeilemaan :D.

P.P.S. Kenaattori: pyöräkalustosta (vakoile profiilia) päätellen vetäjämme ja rhubarb ovat yksi ja sama henkilö ;). Ja aika "luotettavaa" lenkkidataa ainakin tuon max. nopeuden suhteen :D! Meidänhän olisi pitänyt ajaa sitä moottoritietä :D!

kenaattori
05.08.2011, 21.36
Lisähuomiona mainittakoon, että Nikkilän kirkonkylä on aika epäilyttävää seutua...

Herätimme mielenkiintoisia reaktioita Nikkilän nuorisossa. Todettiin että kesäloma ja battery kiintiö taitaa olla kys nuorilla herroilla täynnä :rolleyes:

kenaattori
05.08.2011, 21.40
P.P.S. Kenaattori: pyöräkalustosta (vakoile profiilia) päätellen vetäjämme ja rhubarb ovat yksi ja sama henkilö ;). Ja aika "luotettavaa" lenkkidataa ainakin tuon max. nopeuden suhteen :D! Meidänhän olisi pitänyt ajaa sitä moottoritietä :D!

Aijaa, rhubarbin pitäisi päivittää profiilikuva, viiksi ja leuka karvat puuttui :eek:

Otetaan motari käyttöön seuraavalla lenkillä :D

humppakuutio
05.08.2011, 21.48
Kiitokset lenkkiseurasta. Oli oikein sopiva lenkki hyvässä säässä ja mukavassa seurassa.

Ohessa reissun lenkkidata, jossa näkyy mm. max speed 108km/h

Aika kovan kirin olit vetänyt, tuolla vauhdilla voi jo paukuttaa henkseleitä. Tosiaan seuraavalla kerralla sitten motaria takaisin. :cool:

Lisähuomiona mainittakoon, että Nikkilän kirkonkylä on aika epäilyttävää seutua...

Lähiviikkoina uskaltautunee taas Nikkilään, kun koulukuraattorit ovat jälleen aloittaneet työnsä...

P.s. Nimi oli Ville. Enkä ollut Rhubarb, vaikka lähes samanlaisilla pyörillä ajammekin. :)

rhubarb
05.08.2011, 21.52
Kiitoksia kehuista ja hienoa että hyvä kaksoisveljeni oli paikalla! :p En ehtinyt ihan saada uutta tankoa paikalleen ajoissa kello 15:ksi joten ajelin itsekseni tässä hieman illemmalla.

tkl
05.08.2011, 21.59
joo, hyvin toimi niin lenkki kuin jälkilöylytkin, eikä tää keskusteluketjukaan ihan tylsimmästä päästä oo :) no nimimerkeistä viis, kiitos loistavalle vetäjälle, tsemppaamisesta ja opeista ja tietty kirsille ja kenaattorille aina hyvästä seurasta!

KirsiK
05.08.2011, 22.10
Lähiviikkoina uskaltautunee taas Nikkilään, kun koulukuraattorit ovat jälleen aloittaneet työnsä...

P.s. Nimi oli Ville. Enkä ollut Rhubarb, vaikka lähes samanlaisilla pyörillä ajammekin. :)

Minua on huijattu, Orbea Orca on petollinen menovehje! Kiitokset ja kehut menevät siis Humppakuutiolle! Sori vaan raparperisetä, tule ansaitsemaan omat kannuksesi joskus toiste. Lähdettiin muuten klo 14, joten oisit myöhästynyt hieman ;)...

Luulen, että koulukuraattorilla tuskin on suurta vaikutusta Nikkilän tilanteeseen, ne kanit (http://www.mirule.org/sipoo-vapaa-ajanjaosto/90062324) on siellä silti osittain haudattuina :eek:!

tkl
05.08.2011, 22.30
P.S. Huomio HePon sedät, tädit, pojat ja tytöt! Me ollaan tosi hyvää himmailuseuraa teille, kannattaa tulla kokeilemaan :D.

Ja jos ei itse ehdi niin aina voi käyttää tänään lanseerattua kaksoisveli/sisko järjestelmää. Uppoaa kuin kani Nikkilän keskustaan.

M. Ouvinen
06.08.2011, 09.54
Sipoolaisissa kouluissa tiemmä opetetaan, että kanit kasvavat noin. Syksyllä istutetaan siemenet ja keväällä alkaa korvat pilkottaa maasta...

nuubiainen
06.08.2011, 15.02
Jos kerho vakiintuu, voisin ehdottaa sen nimeksi iHepo (itä-Helsingin Polkupyöräilijät). Tällä nimellä saataisiin myös Apple-faneja houkuteltua jäseniksi.

Toinen vaihtoehto voisi olla Erityisesti Pohjois-Helsingissä Polkupyöräilevät eli EpoHepo.

KirsiK
06.08.2011, 20.36
Humanisti puhuu: Ryhmämme mahdollisen nimen suhteen on huomioitava, että kyseessä on kerho. Kerho-määritelmä erottaa meidät virallisten seurojen ja yhdistysten tosisuccictelusta, 30 km/h-keskinopeuksista ja antaa toiminnalle leikkimielisen, ehkä jopa lapsenomaisen vivahteen. Eilisen lenkin jälkeen käyty keskustelu ja sen taso perustelee mielestäni kerho-määritelmän käytön esimerkillisen hyvin :p.

Ehdotuksesi Nuubialainen olivat varsin hyviä, joskin ne kerho-päätteen kanssa olisivat muotoa iHepoke tai EpoHepoke. Ensimmäisen vaihtoehdon suhteen ongelmana on mahdollinen oikeussyyte omppufirmalta, joten se kannattanee unohtaa. Jälkimmäisenä ongelmana on, että emme erityisesti pyöräile Pohjois-Helsingissä vaan retket ovat suuntautuneet Helsingin rajojen yli. Lisäksi lähtöpaikka Viikki sijaitsee virallisten määritelmien mukaan Koillis-Helsingissä ja kerhon retkien osanottajatkin tulevat eri puolilta Helsinkiä. Koska ryhmän identiteetin määrittäminen on näistä sekavista lähtökohdista hyvin hankalaa, ehdotan, jospa vain toistaiseksi lenkkeilisimme yhdessä anonyymissa poppoossa, toisin sanoen kerhossa.

Jottei keskustelu tässä ketjussa lipsu aivan kokonaan väärille raiteille niin huomenna voisin singertää todella rentohenkisen 40-50 km kera kerholaisen jos toisenkin. Kuka uskaltaa tulla seuraksi?

Timo Sievänen
06.08.2011, 20.56
40-50 km kera kerholaisen jos toisenkin.

Joo, illallahan sitä ajaisi, kun kerran aamulla sataa "taatusti" vettä (pito, pito :seko:).

Jambo
06.08.2011, 21.58
Saattaisin lähteä mukaan...ja voisihan tuota varautua sateeseenkin...

http://1.bp.blogspot.com/_Gnh2Wr56Ftg/TNAG6aluRRI/AAAAAAAAABA/0ISpPpgEzOY/s1600/funny+cyclist.jpg

M. Ouvinen
06.08.2011, 21.59
Iltapäivällä? Ei jaksais herätä Hepon aamulenkille. Ihme aamuvirkkuja nuo kilpapyöräilijät...

Jambo
06.08.2011, 22.04
Minulle käy iltapäivä hyvin, mikä aika tahansa mikä muillekin käy...

KirsiK
06.08.2011, 22.20
Klo 12 jälkeen aikaisintaan. Mulla on yksi tapaaminen huomenna, enkä tiedä vielä sen suhteen tarkkaa aikataulua ( joo, oli siis fiksua pyytää lenkkiseuraa jo nyt :o ), mutta alustavasti lähtö klo 14-15 ja lenkin kesto max. 2h? Palaan asiaan aamupäivästä, kun olen toivottavasti vähän viisaampi tuon toisen menon suhteen...toki jos teille natsaa jokin muu aika paremmin, niin katsellaan sen mukaan.

Timo Sievänen
07.08.2011, 09.03
Klo 14 on oikein hyvä, samoin 17.

Jambo
07.08.2011, 09.22
Juu, käy lähtö 14, 15, 16 ja 17....ja paluu ennen ma-aamua.

KirsiK
07.08.2011, 10.19
No niin. Klo 13 tai klo 13.30 viimeistään olisi mulle nyt se sopivin lähtöaika kun klo 17 pitää olla keskustassa. Kykeneekö uninen nouriso aikaistamaan lähtöä? Mä en ole ihan vielä hereillä, joten itse lenkkireittiä en ole ehtinyt funtsia, ehdotuksia?

kenaattori
07.08.2011, 10.19
Koska ollaan pörrätty idässä aika paljon niin ehdotan että lähdettäis vaihtelun vuoksi länteen, Oheinen reitti on heitetty lonkalta, tunnen heikosti ko. seutua, tähtäimenä olisi kuitenkin käydä tarkistamassa yhdet mäet TdH lenkkiä ajatellen.
(http://maps.google.fi/maps?saddr=Viikintori,+00790+Helsinki+%28Prisma+Vi ikki%29&daddr=Velskolantie,+Espoo+to:Bodomintie,+Espoo+to: Viikintori,+Helsinki&hl=fi&sll=60.27638,24.8318&sspn=0.131754,0.511551&geocode=Fdv_lgMdxpl9ASGbN2Rqa81uHA%3BFV4UmAMdngZ4A Skn7mbjNfCNRjHAj-6LMcexDg%3BFWOglwMdu7t4ASknuStQDPGNRjGITRkqvUx5lA% 3BFdX-lgMdAZh9ASn7LuSh_giSRjGLy1LmlpzOkg&mra=ls&z=11)
reitti (http://maps.google.fi/maps?saddr=Viikintori,+00790+Helsinki+%28Prisma+Vi ikki%29&daddr=Velskolantie,+Espoo+to:Bodomintie,+Espoo+to: Viikintori,+Helsinki&hl=fi&sll=60.265704,24.825668&sspn=0.131797,0.511551&geocode=Fdv_lgMdxpl9ASGbN2Rqa81uHA%3BFV4UmAMdngZ4A Skn7mbjNfCNRjHAj-6LMcexDg%3BFWOglwMdu7t4ASknuStQDPGNRjGITRkqvUx5lA% 3BFdX-lgMdAZh9ASn7LuSh_giSRjGLy1LmlpzOkg&mra=ltm&dirflg=w&z=11)

Jos joku osaa piirtää paremman reitin tai haluaa tulla mukaan opastamaan, on tervetullut näin tekemään / osallistumaan mukavalle sunday lazy lenkille.

Lähtöpaikka Prisma, lähtöaika vielä auki, mutta kuitenkin ip puolella, klo 14-15-16?

Stypid
07.08.2011, 10.31
No niin. Klo 13 tai klo 13.30 viimeistään olisi mulle nyt se sopivin lähtöaika kun klo 17 pitää olla keskustassa. Kykeneekö uninen nouriso aikaistamaan lähtöä? Mä en ole ihan vielä hereillä, joten itse lenkkireittiä en ole ehtinyt funtsia, ehdotuksia?

Eli lenkki olis vissiin tuo 40-50km. Minkälaisella vauhdilla? Mietin, että pysyiskö pienen flunssailun jälkeen vielä tuolla cyclolla maastogumeilla perässä, tai joko KirsiK karkaa horisonttiin? =D

Olisiko lähtöpaikkana taas Prisma?

Timo Sievänen
07.08.2011, 10.38
Olisi. Muuten joku varmasti huhuilee väärästä paikasta...

Posankka
07.08.2011, 10.46
Jos Espoolaisia hyväksytään mukaan ;) niin voisin liittyä tuohon Ketonaattorin ehdottamaan lenkkiin kehä1:n kohdalla vihdintiellä. Minulle sopisi treffit siinä milloin vain klo 16 jälkeen.

Ehdottaisin myös pientä reitti (http://maps.google.fi/maps?saddr=Viikintori,+00790+Helsinki+%28Prisma+Vi ikki%29&daddr=Velskolantie,+Espoo+to:Bodomintie,+Espoo+to: Viikintori,+Helsinki&hl=fi&sll=60.265704,24.825668&sspn=0.131797,0.511551&geocode=Fdv_lgMdxpl9ASGbN2Rqa81uHA%3BFV4UmAMdngZ4A Skn7mbjNfCNRjHAj-6LMcexDg%3BFWOglwMdu7t4ASknuStQDPGNRjGITRkqvUx5lA% 3BFdX-lgMdAZh9ASn7LuSh_giSRjGLy1LmlpzOkg&mra=ltm&dirflg=w&z=11)muutosta. 1.6km pitempi, mutta suunnistamisen kannalta helpompi ja siinä tulee ihan pikkaisen enemmän tdh reittiäkin mukaan. Tdh reitti ylittää vihdintien takkulan kohdalla.

Juskola
07.08.2011, 10.46
Mites kello 12?

Jambo
07.08.2011, 10.47
Olisiko lähtöaika kuitenkin tuo klo 13.30, niin kiireisimmätkin ehtisivät mukaan?
Tuo yllämainittu reitti ei ole tuttu, joskus on tullut poljettua Vihdintietä ja Serenan takaa Klaukkalaan ja Hämeenlinnan motarin vieritse Vantaankosken kioskille (jossa saa hyviä munkkeja :-) ja Ylästön kautta pois.

Posankka
07.08.2011, 10.53
En näköjään osaa muuttaa tuota kartta linkin reittiä sellaiseksi kuin halusin, mutta ehdotukseni oli siis että vihdintieltä käännytään vasta takkulan kohdalla eikä kalajärven kohdalla vasemmalle.
Näköjään porukka haluaa liikkeelle aikaisemmin. Syntyisköhän täältä kahta porukkaa? toinen kiireisille ja toinen myöhempään kerkiäville.

Enkä näköjään osannut edellisessä viestissä edes kenaattoria kirjoittaa

Timo Sievänen
07.08.2011, 10.53
Olisiko lähtöaika kuitenkin tuo klo 13.30, niin kiireisimmätkin ehtisivät mukaan?
Tuo yllämainittu reitti ei ole tuttu, joskus on tullut poljettua Vihdintietä ja Serenan takaa Klaukkalaan ja Hämeenlinnan motarin vieritse Vantaankosken kioskille (jossa saa hyviä munkkeja :-) ja Ylästön kautta pois.
13.30 on hyvä. Reittejä en muista, oppisin ne ajamalla useamman kerran.

KirsiK
07.08.2011, 11.07
Klo 13.30 sitten ja klassisesti Viikin Prismalta lähtö. Tosin kaki porukkaa on mun puolesta ok, kunhan joku on mun aiemmassa porukassa mukana ;). Upeata, kerho valloittaa Espoon! Mä voin ihan hyvin kääntyä reitiltä aiemmin pois, jos ja kun näyttää siltä, että mulle tulee kiire. Luulen etten yli 60 km kahteen tuntiin jaksa polkea :D.

Eli lenkki olis vissiin tuo 40-50km. Minkälaisella vauhdilla? Mietin, että pysyiskö pienen flunssailun jälkeen vielä tuolla cyclolla maastogumeilla perässä, tai joko KirsiK karkaa horisonttiin? =D

Edelleenkin epäilen, että tuskin tulet mua horisontissa näkemään, ehkä siellä horisontissa takanasi :p. Varmaan max 23 km/h keskarilla tänään itse liikenteessä, pitää ottaa rennommin nyt sen Porvoon reissun jälkeen :).

kenaattori
07.08.2011, 11.09
Ehdotan klo 13:30, koska useammalle sopii parhaiten ko. lähtöaika.

Prismalla tavataan ja suiunta kohti esboota.

tkl
07.08.2011, 12.44
13.30, ok!

Stypid
07.08.2011, 13.05
Pyrin myös olemaan ajoissa paikalla. Mukavasti näyttää taas, että saadaan ihan porukkakin kasaan. :D

nuubiainen
07.08.2011, 17.17
Tässä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/jjnurminen/aocmanhd6deub555) on dataa sunnuntain rauhallisesta lenkistä. Joku 63 km oli ehkä todellinen matka. Kiitos vetomiehille, itselleni aika uusia seutuja...

Jambo
07.08.2011, 17.49
Mukava lenkki...ex-keuhkokuumeisten kokooontumisajot:D
Siirtymineen 73 km, keskivauhti apaut 23km/h

Kiinnostaisiko joku päivä käydä ajamassa vaikka Tour de Tuusulanjärvi kakkukahveineen Lottamuseon kahvilassa Tuusulan rantatiellä?
Ensi viikonloppuna vaikka?

kenaattori
07.08.2011, 17.51
Kiitokset kaikille myös omasta puolesta hyvästä lenkistä. Lenkin alussa Porvoon reissu tuntui vielä kropassa, mutta lenkin edetessä kroppa aukeni.

Kuskeja oli hyvä määrä, yhteensä 9 kpl. KirsiK joutui hyppäämään porukasta pois koska piti kiirehtiä tapaamiseen.

Cokis ja munkki maistui hyvältä Vantaankoskella.

Ohessa oma lenkkidata (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Kenaattori/9j186s6b3s1i1779) Prismasta Prismaan.

Kiitokset Stypidille porukan kasassa pitämisessä :)

Huomenna lähden mökkilandiaan muutamaksi päiväksi, palailen asiaan kun olen taas maisemissa.

kenaattori
07.08.2011, 17.58
Kiinnostaisiko joku päivä käydä ajamassa vaikka Tour de Tuusulanjärvi kakkukahveineen Lottamuseon kahvilassa Tuusulan rantatiellä?

Vois kiinnostaa, sunnuntai sopisi mulle parhaiten, lauantaina olen varattu koko päivän. Pitää katella tarkemmin lähempänä ajankohtaa.

En kuitenkaan halua olla riippana jos la sopii paremmin enemmistölle.

tkl
07.08.2011, 18.23
"Hyvä seura, parempi lenkki." Kiitos kaikille!!

Mua kyllä kiinnostais, kun en ole siellä käynyt. Täytyy vähän tutkaillla kuinka pitkä lenkki siitä tulee.

KirsiK
07.08.2011, 18.58
Kirsi kiittää ja kuittaa! Ehdin tapaamiseen just ja just. Omaan mittariin tuli matkaa hieman yli 40 km ja vauhdiksi 23,2 km/h. Vähän rauhallisemmin ois voinut ottaa sykkeistä päätellen, mutta tulipahan koeajettua uusi sykemittari kauniilla numeroilla. Porvoo rasitti luultua enemmän. Nyt pari päivää huilia...

Sen verran sanottavaa tän päiväisestä, että voisiko jatkossa se sovittu aika olla se lähtöaika? Nyt vähän venähti se lähteminen väkeä odotellessa. Tavallaan siinä ei ole kiirusta, mutta jos lähtijöitä on monta niin voi olla myös monta odottajaa...mutta väljemmätkin lähtöajat tietty käy, jos yhteisesti niin sovitaan.

En ole ensi viikonloppuna maisemissa lainkaan, lenkkivalmiuksia olisi ehkä keskiviikkona.

Jambo
07.08.2011, 19.43
"Hyvä seura, parempi lenkki." Kiitos kaikille!!

Mua kyllä kiinnostais, kun en ole siellä käynyt. Täytyy vähän tutkaillla kuinka pitkä lenkki siitä tulee.

Viikin Prismasta se on apaut 70 km...lähtöpaikka voisi olla myös Hgin Pitäjän kirkko, siitä vierestä ajoimme ohi tänäänkin...siitä matka olisi n.55 km.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Helsingin_pit%C3%A4j%C3%A4n_kirkonkyl%C3%A4

Trekidi
07.08.2011, 20.42
Viikin Prismasta se on apaut 70 km...lähtöpaikka voisi olla myös Hgin Pitäjän kirkko, siitä vierestä ajoimme ohi tänäänkin...siitä matka olisi n.55 km.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Helsingin_pit%C3%A4j%C3%A4n_kirkonkyl%C3%A4

Google mapsin mukaan matkaa näyttäisi tulevan 58,2km eli mukavan su lenkin siitä saisi aikaiseksi.

Saattaisin itsekin olla kiinnostunut mukaan tulemaan kun en ole aikaisemmin siellä käynyt.

Oma lenkkini http://www.sports-tracker.com/#/workout/Trekidi/9vvm5p2g0rrneo4v tänään 80km keskarin ollessa n.25km/h,tosin en muistanut sammuttaa sportstrackeria (ensikertalaisena) parin taukoni aikana jolloin keskari on mitä on...

Haltialassa saa muuten parhaat kahvit+munkit jos
joku ei sitä jo tiennyt :p

Ps.Viikin Prisman parkkiksella oli joku torikokous itään päin ohi suunnistaessani hieman ennen viittä :D

kenaattori
07.08.2011, 21.00
[QUOTE=Trekidi;1673943]
Oma lenkkini http://www.sports-tracker.com/#/workout/Trekidi/9vvm5p2g0rrneo4v tänään 80km keskarin ollessa n.25km/h,tosin en muistanut sammuttaa sportstrackeria (ensikertalaisena) parin taukoni aikana jolloin keskari on mitä on...
/QUOTE]

Sportstrackerissa on mulla käytössä automaattinen tauko, mulla stoppaa mittaamisen kun nopeus on alle 5km/h, jatkaa mittaamista kun nopeus ylittää 5km/h. Asetus löytyy Lajit/Pyöräily alta.

Trekidi
07.08.2011, 21.17
[QUOTE=Trekidi;1673943]
/QUOTE]

Sportstrackerissa on mulla käytössä automaattinen tauko, mulla stoppaa mittaamisen kun nopeus on alle 5km/h, jatkaa mittaamista kun nopeus ylittää 5km/h. Asetus löytyy Lajit/Pyöräily alta.

Kiitos Kenaattorille,enpä tiennyt moisesta,vasta tämän mainion datapalvelun käyttöön ottaneena nöösinä :p

Josko seuraava lenkkidatani olisi sitten hieman enemmän sinnepäin ;)

Timo Sievänen
07.08.2011, 22.24
Soran vastaisku koittaa ehkä jo parin päivän päästä, sain nimittäin toisenkin polkimen kiinni lievän kirskumisen säestämänä. Äskeinen koeajo oli tosin alle puolituntinen, huomenna lisää.

Stypid
08.08.2011, 08.08
Stypidikin kiittää ja kuittaa. Kotia tuli päästyä ongelmitta, muttei eilen vielä foorumille asti. Tosi mukava lenkki oli ja kiitoksia vetäjille tästä. On se huomattavasti helpompaa ajaa siellä perällä, kun ei tarvitse reittiä miettiä. Kunhan välillä muistaa vähän katsoa minnepäin tie kääntyy. :D

Nopeudet meinas tosiaan välillä karkailla ja perä jäädä, mutta silti sanoisin että hyvin vedetty. Itse en osaisi kuitenkaan sitä vauhtia pitää sopivana tämänkään vertaa, joten en ainakaan aio syyttää muita. Ja kun lopulta kaikki jaksoivat ongelmitta ja tyytyväisinä perille, niin eipä pitäisi olla moitittavaakaan.

Sen verran sanottavaa tän päiväisestä, että voisiko jatkossa se sovittu aika olla se lähtöaika? Nyt vähän venähti se lähteminen väkeä odotellessa. Tavallaan siinä ei ole kiirusta, mutta jos lähtijöitä on monta niin voi olla myös monta odottajaa...mutta väljemmätkin lähtöajat tietty käy, jos yhteisesti niin sovitaan.

Mielestäni kyllä mukava, ettei aivan sekunnilleen tasalta lähdetä liikenteeseen. Muutama minuutti odottelua lähtöpaikalla voi tuoda mukaan nekin henkilöt, jotka vähän myöhästyvät 10km siirtymän tai teknisten ongelmien vuoksi. Itsellänikin olisi jäänyt lenkki välistä, jos tasan puolelta olisitte lähteneet. Hieman yllättäen piti jäädä lasten pyörää korjaamaan reilu km ennen lähtöpaikkaa ja olinkin tyytyväinen nähdessäni, että väki oli vielä odottamassa.

Tietenkin tuohon sovittuun lähtöaikaan voisi vaikuttaa myös sillä, että otettaisiin täällä vähän päälukua että ketä on lähdössä. Kun paikalla ovat kaikki, jotka ovat aikoneet tulla, niin lähdetään liikenteeseen. Mikäli joku puuttuu niin odotetaan vielä pari minuuttia.Ymmärrän kyllä, ettei kaikki toisiaan tunne, mutta oletan että jokainen tuntee naamalta ainakin yhden lenkkeilijän.

Olikos siis Timo Sievänen, jolta jäi polkimen vuoksi lenkki välistä? Hyvä kuulla, että kalusto tuli kuntoon ja homma jatkuu.

Soratielenkistä oli myös ajaessa puhetta. Tällainen lenkki käytiin aikoinaan http://www.sports-tracker.com/#/workout/stypid/dma1nt2k0458u1df
Olisiko Kirsillä mielenkiintoa heittää sama lenkki uusiksi joku ilta, jos väkeä olisi tulossa. Vaihteeksi toki vaikka päinvastaiseen suuntaan ja vähän muokkaillen. Voi kyllä olla, että itselläni menee keskiviikkoon että hiekalle ehdin lenkkiä vetämään. Tie olisi about tällaista http://tinyurl.com/3cybqam

kenaattori
08.08.2011, 09.29
Mielestäni kyllä mukava, ettei aivan sekunnilleen tasalta lähdetä liikenteeseen. Muutama minuutti odottelua lähtöpaikalla voi tuoda mukaan nekin henkilöt, jotka vähän myöhästyvät 10km siirtymän tai teknisten ongelmien vuoksi. Itsellänikin olisi jäänyt lenkki välistä, jos tasan puolelta olisitte lähteneet. Hieman yllättäen piti jäädä lasten pyörää korjaamaan reilu km ennen lähtöpaikkaa ja olinkin tyytyväinen nähdessäni, että väki oli vielä odottamassa.

Komps.

Muutenkin pitää löytyä pieni hetki aikaa myös reitti, ryhmäajo yms. lähtökeskusteluille.

Odottelu marginaali vois olla max 5min, tämä 5 min pitäisi sisällään lähtökeskustelut, jos siihen mennessä ei ole kuskia näkynyt, porukka lähtee liikenteeseen. Myöhässä oleva kuski yrittää sitten päästä mukaan jossain kohtaa lenkkiä.

Uskon että pyrimme olemaan säntillisiä aikuisia ihmisiä jotka tekevät parhaansa päästäkseen lähtöpaikalle ajoissa :)

Timo Sievänen
08.08.2011, 11.40
Olikos siis Timo Sievänen, jolta jäi polkimen vuoksi lenkki välistä? Hyvä kuulla, että kalusto tuli kuntoon ja homma jatkuu.

Toistaiseksi ainakin näyttää hyvältä.

Soratielenkistä oli myös ajaessa puhetta. Tällainen lenkki käytiin aikoinaan http://www.sports-tracker.com/#/workout/stypid/dma1nt2k0458u1df

Soratielle otan sitten maasturin, mutta yhden fillarin sinne aloituspaikalle kerrallaan otan, eli tähän mieluusti sitten etukäteisinfoa.

nuubiainen
08.08.2011, 12.00
En nähnyt Timon kampea kovin läheltä, mutta jos kierteistä on suurin osa rikki, niin ei välttämättä kestä kovin kauan. Varoituksena vaan, kun tien päällähän tuota ei oikein voi korjata. Asiantunteva fillariliike korjaa, mutta tuleekohan yhtään halvemmaksi kuin uusi Sora-kampisarja...

KirsiK
08.08.2011, 12.39
Komps.

Muutenkin pitää löytyä pieni hetki aikaa myös reitti, ryhmäajo yms. lähtökeskusteluille.

Odottelu marginaali vois olla max 5min, tämä 5 min pitäisi sisällään lähtökeskustelut, jos siihen mennessä ei ole kuskia näkynyt, porukka lähtee liikenteeseen. Myöhässä oleva kuski yrittää sitten päästä mukaan jossain kohtaa lenkkiä.

Uskon että pyrimme olemaan säntillisiä aikuisia ihmisiä jotka tekevät parhaansa päästäkseen lähtöpaikalle ajoissa :)

Näin minäkin uskon :). Sori, jos kommenttini tuntui ärhäkältä! Viiden minuutin marginaali on hyvä, en mitään otsa rypyssä meininkiä kaivannutkaan ja aina on niitä, jotka eivät ehdi/halua ilmoittautua tänne foorumille. Eilen varmaan itseä harmitti oma tiukka aikatauluni ja se, etten ehtinyt lähdön venymisen myötä ihan niin pitkälle reittiä kuin olisin halunnut...mutta tästä opin sen, että lenkin jälkeiselle ajalle ei pidä sopia menoja eli oma moka :o.

Myöhästyneiden mukaanlöytämistä varmaan helpottaisi se, että reitti olisi melko tarkaan etukäteen suunniteltu, joten pitänee panostaa hyvien leinkkireittien siirtymineen päivineen etsimiseen. Soratielenkin vetämistä keskiviikkona voisi harkita, jos sää sallii. Tosin mun mopohan ei ole siihen optimaalinen mutta ei tuo nyt niin vaikeaa ollut ;). Hieman vaihtelua tuohon maantiejunnaamiseen ja saa sen käsivarsihieronnankin samalla tärinämuodossa :D!

KirsiK
10.08.2011, 17.21
Haluaisiko kukaan lähteä iltalenkkiseuraksi tänään noin klo 19.30? Aiemmin ei oikein onnistu. Joku 50 kilometrin rennohko lenkki, noin 23km/h keskarilla.

nuubiainen
10.08.2011, 17.48
Ei muuta kuin Prisman kulmille kyttäämään HePolenkiltä palaavia. Nopeimmat varmaan saapuvat 19:30 jälkeen ;)

Rauhallinen 50 km palauttava voisi olla ihan mahdollinen, mutta luulen että energiavarannot alkaisivat loppua kesken, kun hepolenkin vauhti yleensä karkaa hieman käsistä.

KirsiK
10.08.2011, 18.31
No, ei ole ihan tapana lenkkiseuraa kytätä ;). Varsinkaan väsynyttä sellaista. Mutta jonkun pyrähdykden nyt illalla teen, yksin tai seurassa, joten edelleen voi ilmoittautua :).

kenaattori
10.08.2011, 18.44
Palailen huomenna mökkilandiasta. Seuraavat lenkkimahikset on perinteinen pe lenkki ja su (su on vissiin se Tuusulan lenkki, ellei lenkki tehdä la?)

KirsiK
10.08.2011, 18.58
Minä en ole maisemissa loppuviikon aikana lainkaan, palaan vasta sunnuntai-iltana Kalakukkokaupungin (Col de Puijon) valloitukseltani. Joten ensi viikkoon siis :).

kenaattori
10.08.2011, 19.05
Minä en ole maisemissa loppuviikon aikana lainkaan, palaan vasta sunnuntai-iltana Kalakukkokaupungin (Col de Puijon) valloitukseltani. Joten ensi viikkoon siis :).

Kappas, kävimme tänään valloittamassa Kallaveden Ukko-laivalla, Ukolla oli hyvät muikut muussilla :)

Joskus pitää käydä valloittamassa fillarilla tuo Puijon mäki tai mikälie nyppylä onkaan.

KirsiK
10.08.2011, 19.12
Hehee, kerholaisilla samat pahat mielessä :D! Kotikulmat on siinä Puijon juurella niin pakkohan se on nyt singertää ylös ihan, että voi sitten retostella. Offtopikia, mutta jos et sattunut tietämään niin mualiman parhaat mujjeet ja muussit löytyy sitten Kuopiosta Kauppakadun Sampo-ravintolasta!

Nyt sinne lenkille sitten!

kenaattori
10.08.2011, 19.17
Offtopikia, mutta jos et sattunut tietämään niin mualiman parhaat mujjeet ja muussit löytyy sitten Kuopiosta Kauppakadun Sampo-ravintolasta!

> CHECK < Sampo-rafla testattu ja muikut maukkaiksi todettu.

Hyvvee lenkkivä sinne etelään :D

nuubiainen
10.08.2011, 21.31
No, ei ole ihan tapana lenkkiseuraa kytätä ;). Varsinkaan väsynyttä sellaista.

No kuka nyt väsynyt olisi piristävän 60 km HePolenkin jälkeen. TdH:ssakin pitäisi jaksaa väsymättä 140 km :seko:

KirsiK
11.08.2011, 00.50
No kuka nyt väsynyt olisi piristävän 60 km HePolenkin jälkeen. TdH:ssakin pitäisi jaksaa väsymättä 140 km :seko:

No, pitänee tulla testaamaan se kuskien virkeystaso lenkin jälkeen joku kaunis keskiviikko. Epäilen kyllä, ettei löydy jatkolenkille lähtijöitä, mutta mitäs kehuskelit. Niin ja pitääkö se TdH jaksaa väsymättä? Tämä punatukkainen blondi ei tajunnut, vieläköhän ehtii perua osallistumisen...

nuubiainen
11.08.2011, 10.37
Joo, no en ollut ihan täysin tosissani. Eilen kyllä joku puhui jatkolenkille lähdöstä maalissa, mutta luulen että se oli vitsi. Ehkä jos mentäisiin koko matka tasaista ja järkevää vauhtia, mutta sellaista harvemmin tapahtuu...

Ja toki TdH pitää jaksaa väsymättä, eikös se huoltoauto muuten korjaa talteen? ;)

KirsiK
11.08.2011, 11.58
Jos väsyy matkalla, niin voi hidastaa vauhtia? Ei kai siinä huoltoautoa vielä tarvita, vaikka vauhti olisi vaan 20 km/h tai jopa alle. Tosin tämähän voi olla keskiviikkolenkkiläisten mahdotonta ymmärtää, mieluummin huoltoautolla maaliin kuin hidastaen, omien todellisten voimien mukaan sitkuttaen :p. Ihan syystä siis on tämä kerho perustettu meille hitaille, mutta varmoille etenijöille. Väsyäkin saa, sen tunnustaminen on suotavaa ja silloin pistetään vauhtia sekä vaihteita pienemmälle.

Lähtihän taas lapasesta tämäkin ketju :rolleyes:...

kenaattori
12.08.2011, 18.26

Onkos Tour de Tuusulanjärvi lenkille lähtijöitä? Mulle sopisi tuleva sunnuntai.

Tänään ei kerkiä lenkille ja huomenna oon varattu hela dagen.

Jambo
12.08.2011, 19.50
Ehdotan Tour De Tuusulanjärven lähtöajaksi klo 12.00 sunnuntaina.

Lähtöpaikka olisi Helsingin pitäjän kirkko, josta on helppo lähteä reitille.
Lenkin pituus n. 56-58 km ja ennen puolta väliä kahvipaussi Tuusulan rantatiellä. Leppoisaa ajelua...

http://maps.google.fi/maps/place?hl=fi&client=firefox-a&hs=jVG&rls=org.mozilla:fi:official&gs_upl=0l0l0l263l0l0l0l0l0l0l0l0ll0l0&um=1&ie=UTF-8&q=helsingin+pit%C3%A4j%C3%A4n+kirkko&fb=1&gl=fi&hq=helsingin+pit%C3%A4j%C3%A4n+kirkko&hnear=helsingin+pit%C3%A4j%C3%A4n+kirkko&cid=15750806599845616507

Kahvipaikka
http://www.lottamuseo.com/fi/kahvila.html

kenaattori
12.08.2011, 20.06
Lähtöaika ja paikka sopii ok.

tkl
13.08.2011, 17.22
Hyvältä kuulostaa ja aika ok. Huomiseen!

Jambo
14.08.2011, 09.13
Tosiaan tänään klo 12.00 Hgin pitäjän kirkolta lenkki! Edelisessä viestissäni koordinaatit. Treffit vaikka siinä kirkon hiekkaparkkiksella.
Tervetuloa mukaan aurinkoiseen säähän polkemaan...ja itsensä voi palkita taukopaikalla munkkikahveilla:)

Wacky
14.08.2011, 14.10
Mikäs arki-ilta löytyis lähtijöitä lenkille? Matka n. 40km, keskari n. 22, lähtö esim. viikin prismalta klo 18.
Voin vetää jos muita kiinnostuneita ei löydy.

Jambo
14.08.2011, 16.11
Kiitos lenkistä osallistujille!
Mukavaa oli ja suht kommelluksitta selvittiin takaisin lähtöpisteeseen.

Muhkea munkki edesauttoi ettei ihan tällaiseen vartaloon ainakaan tällä lenkillä vielä päädytty:)
http://i14.s.openwalls.net/image/7573/bicyclist.jpg

Joku arkipäivä lisää?

tkl
14.08.2011, 16.33
Oli kivaa, kiitos kaikille hauskasta seurasta!
^ tota täytyykin varoa, onneks syötiin ne munkit, ja mä onnistuin vielä paluumatkalla luovimaan itseni Flow-kansalle suunnattujen tuotenäytteiden ääreen, hyvin piristi festarikansan Tazzat. Jep, joku arki-ilta uusiks.

kenaattori
14.08.2011, 17.44
Kiitos kivasta lenkistä ja seurasta. Kuskeja tais olla 7, hyvä osaanotto siis jälleen.

Kiitokset myös lenkin jälkeen tulleista palautteista, ne ovat tärkeitä jatkoa ajatellen.

Ohessa lenkki data (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Kenaattori/fvd0mgprbst7htbr)Helsingin Pitäjänkirkolta/-kirkolle.

kenaattori
14.08.2011, 17.46
Joku arkipäivä lisää?

Tottahan toki!

42x17
14.08.2011, 18.19
Kiitos lenkistä osallistujille!
Mukavaa oli ja suht kommelluksitta selvittiin takaisin lähtöpisteeseen.

+1. Tällä lenkillä esittäydyttiin toisillemme ennen liikkeelle lähtöä ja jutusteltiin mukavia matkan varrella.

:) Team Espoo kiittää ja kumartaa. Kivaa oli ja toistekin poiketaan...

Jambo
15.08.2011, 10.30
Onko keskiviikkona kiinnostusta lenkille?
Lähtöpaikka Viikin Prisma tai Hgin pitäjän kirkko?

Yksi lenkkivaihtoehto on ajella tuonne Lahelaan, sieltä Nurmijärven suuntaan ja Seutulaan ja lentokentän ympäri, jolloin kaffet olisivat Vantaankosken kioskilla. Siitä voisi ajaa vaikka Ylästön kautta pois tai kehä I:n vartta..

Lenkki on siis osittain sama kuin eilisellä lenkillä ja pituus samaa luokkaa jos lähtö pitäjän kirkolta, Viikin Prismasta tietenki hiukan enemmän...

kenaattori
15.08.2011, 12.08
Onko keskiviikkona kiinnostusta lenkille?
Lähtöpaikka Viikin Prisma tai Hgin pitäjän kirkko?

Yksi lenkkivaihtoehto on ajella tuonne Lahelaan, sieltä Nurmijärven suuntaan ja Seutulaan ja lentokentän ympäri, jolloin kaffet olisivat Vantaankosken kioskilla. Siitä voisi ajaa vaikka Ylästön kautta pois tai kehä I:n vartta..

Lenkki on siis osittain sama kuin eilisellä lenkillä ja pituus samaa luokkaa jos lähtö pitäjän kirkolta, Viikin Prismasta tietenki hiukan enemmän...

Passaa, ainaski näillä näkymin.

Jos lähtö Prismalta ja jos ajatte kirkon kautta, voisin hypätä kyytiin kirkolla (asun lähistöllä).

Muussa tapauksessa jos ette aja kirkon ohi, tulen kiltisi Prismalle.

Lähtöaika klo 18 maisemissa?

tkl
15.08.2011, 12.15
keskiviikko sopii mullekin.
klonaika voi olla vaikka myöhäisempikin kuin 18, mutta sekin on ihan ok. ehdotettu reitti passaa hyvin.

kenaattori
15.08.2011, 12.33
keskiviikko sopii mullekin.
klonaika voi olla vaikka myöhäisempikin kuin 18, mutta sekin on ihan ok. ehdotettu reitti passaa hyvin.

Oisko 18:30 parempi? Odottelemme kuitenkin matti...maija myöhäisiä ;) ...

kmw
15.08.2011, 12.40
Päivää tähänkin ketjuun.

... Offtopikia, mutta jos et sattunut tietämään niin mualiman parhaat mujjeet ja muussit löytyy sitten Kuopiosta Kauppakadun Sampo-ravintolasta!...

Tuota yllekirjoitettua kompaan ihan täpöillä:D Viime syksynä Vimpelin sinkulamestareina kotiin palatessamme Pötkö osasi viedä meitsin Sampoon syömään ja menen varmasti uudestaan.

Myös lenkille voisin joskus lähteä, mutta nyt alkaa työrajoitteet. Arki-illat menee sorvin ääressä n.20.00 asti, mutta kahtellaan viikonloppuja.

tkl
15.08.2011, 12.42
Odottelemme kuitenkin matti...maija myöhäisiä ;) ...
hee, toi tuli kyl aiheesta..
18.30 parempi, mutta jos enemmistö eri mieltä vaihdetaan ilman muuta.
niin, ja jos maijat jää välille, älkää odotelko vaan lähtekää ajoissa ;)

Wacky
15.08.2011, 12.46
Mites kovalla keskarilla poljette? Voisin lähteä mukaan jos nojapyörällä sopii matkaan

Jambo
15.08.2011, 13.36
Eli ehdotan lähtöä Hgin Pitäjän kirkolta (Kirkkotie 45) klo 18.30 keskiviikkona.
Sopiiko tämä kaikille? Vantaankosken kahvipaikka pitäisi oleman auki klo 22.00 saakka, joten hyvin pitäisi ehtiä munkkia mussuttamaan lenkin loppuvaiheessa...voin tosin käydä ennen sitä koemaistamassa munkkeja ja varmistamassa asian:rolleyes:
Onko lähtöpaikka hankala jollekin, käy myös Viikin Prisma...?

Jambo
15.08.2011, 13.39
Mites kovalla keskarilla poljette? Voisin lähteä mukaan jos nojapyörällä sopii matkaan

Keskinopeus varmaankin 24-25 km/h paikkeilla. Periaatteena on, että vauhti on sellaista että kaikki jotka matkaan lähtevät myös palaavat yhtenä joukkona...ellei jotakuta abduktoida lenkin aikana.

kenaattori
15.08.2011, 13.46
Eli ehdotan lähtöä Hgin Pitäjän kirkolta (Kirkkotie 45) klo 18.30 keskiviikkona. Sopiiko tämä kaikille?

Mulle sopii

Wacky
15.08.2011, 14.35
Vauhti on vähän kova mulle. Taidan mainostella erikseen hitaammille jotain..

tkl
15.08.2011, 15.18
Ke 18.30 Pitäjän kirkko, ok!

Vauhti on vähän kova mulle. Taidan mainostella erikseen hitaammille jotain..

Tai jos sulla on nojapyörän lisäksi myös toisenlainen pyörä niin ehkä sillä tämän ketjun lenkeille.

Wacky
15.08.2011, 17.49
Tai jos sulla on nojapyörän lisäksi myös toisenlainen pyörä niin ehkä sillä tämän ketjun lenkeille.
Huomaan että nm. tkl on oikea ruudinkeksijä.

Jambo
15.08.2011, 19.34

Huomaan että tuon kommentin jälkeen ihan hyvä että et tule lenkille:mad:

kenaattori
15.08.2011, 20.39

Huomaan että tuon kommentin jälkeen ihan hyvä että et tule lenkille:mad:

+1 :mad:

tkl
16.08.2011, 10.35

Tämä oli mielenkintoinen vastaus kommenttiini, jonka tarkoitus oli vain varovasti toivottaa tervetulleeksi/kartoittaa mahdollisuuksia osallistua tämän keskustelusäikeen porukkalenkeille.
Viestinnäntyylejä on monenlaisia, ja keskustelufoorumeilla se sallitaan. Jos joku kokee, että tuollainen vastaus edistää toimivien ajoporukoiden syntymistä ja hyvää fiilistä lenkeillä ja foorumilla, niin se olkoon hänen ratkaisunsa. Itselläni ei ole ollut tarvetta, eikä mielestäni myöskään oikeutta, kommentoida toisia kirjoittajia lyhyiden, monessa tapauksessa työaikaan kiireessä kirjoitettujen viestien perusteella.
Nooh, pulinat sikseen. Tulevana keskiviikkona taitaa startata taas koko joukko pyöräilijöitä ja erilaisia porukoita, joten eipä muuta kuin tehokkaita, mutta sopivalla tavalla leppoisia lenkkejä kaikille tämän ketjun keskustelijoille!

Wacky
16.08.2011, 12.43
Mun perspektiivistä se kuulosti aikalailla herjana nojapyöriä kohtaan ja suvaitsemattomuutena niiden kuljettajia kohtaan. Ilmeisti kulkupeli ei ole tuttu sulle niin kyseessä oli tahaton kommentti, mutta kannattaa ottaa selvää mikä nojapyörä on ja miksi sillä ajetaan ennen kun alkaa heittämään kommenttia sen nopeudesta.
Ihan tiedoksi minun hitaus ei johdu mitenkään nojapyörästä vaan siitä että aloitin kauden vasta elokuun alussa ja massaa sattuu olemaan reilusti.

kolistelija
16.08.2011, 12.56
Mun perspektiivistä se kuulosti aikalailla herjana nojapyöriä kohtaan ja suvaitsemattomuutena niiden kuljettajia kohtaan. Ilmeisti kulkupeli ei ole tuttu sulle niin kyseessä oli tahaton kommentti, mutta kannattaa ottaa selvää mikä nojapyörä on ja miksi sillä ajetaan ennen kun alkaa heittämään kommenttia sen nopeudesta.
Ihan tiedoksi minun hitaus ei johdu mitenkään nojapyörästä vaan siitä että aloitin kauden vasta elokuun alussa ja massaa sattuu olemaan reilusti.
Tuntuu vähän tönköltä tunkeutua tänne kommentoimaan varsinkin kun aihe on arka kuin räjähtämätön pommi. Teen sen kuitenkin, sen verran tönköksi tämä keskustelu meni.

Taisit ihan itse tuoda tuota ennakkoluuloista ja suvaitsematonta asennetta mukaan keskusteluun. Ei missään ole kirjoitettu että nojapyörällä ajaisivat vain ne joilla ei ole mahdollisuutta nousta pystyfillarin selkään (kaksi nojapyörällä ajavaa tunnen, kumpikaan ei aja sellaisella pakosta), yleistyksesi oli yhtä tökerö kuin se että fillarilla ajavat vain ne jotka eivät pysty juoksemaan.

Ja hei, nojapyöräilijäthän usein elvistelevät miten kovaa pääsevät tasamaalla. ;)

EDIT:
Tämän viesti ei sitten ollut mikään hyökkäys, ihan vaan näkemys helpottamaan väärinymmärrystä. :)

kivimaa
16.08.2011, 18.53
Ketjun ekassa viestissä lukee toiveena 20-24km/h lenkkejä (ja juuri sellaisia Wacky kaipaili tuolla toisessa ketjussa, mut näähän ei siis ole olleet ollenkaan viestien perusteella tuota speksiä vaan lähempi jotain 24-28km/h.) Joten ensimmäisen viestin perusteella ehkäpä Wacky saattoi päätellä, että olisi jotain juuri nojapyöriä vastaan.
Puhdasta väärinymmärrystä siis molemminpuolin. Sellaisista tilanteista selviää kun pyytävät molemma anteeksi (Foorumin ylläpitäjälle pyyntö: "Sorry"-hymiö alentaisi kynnystä esittää erehtyneensä).