PDA

Näytä tavallinen näkymä : Hybridien ajoasennot

olivia
07.07.2011, 21.56
Sorry, näitä hybridiketjuja tosiaan on jo monta. Mun ongelmana on, etten ole löytänyt hybridiä sopivalla ajoasennolla, enkä tästä löytänyt keskustelua. Tähän asti olen polkenut peruspyörällä, kunnes pyöräilykärpänen puraisi.

Eli, haussa olisi hybridi seuraavilla spekseillä:
- Työmatka-ajoon ja pääasiassa 30-60 km lenkeille, satunnaisesti 100 km.
- Lenkit lähinnä urbaanissa ympäristössä, eli renkaan pitäisi kestää myös puistojen hiekkatietä ja rotvallinreunaa.
- Mieluiten levyjarrut.
- Hinta max 800-900e hujakoilla. Toisaalta olen aloittelija, joten en turhaan viitsi maksaa 800e jos siinä menee 200e hifistelyyn, josta en (vielä) ymmärrä / huomaa eroa.
- Ajoasennon toivoisin olevan matalahko, ei kuitenkaan maantiepyörämäisen matala. Mulla on suhteessa ja etenkin naiseksi pitkä selkä. Toisaalta en mikään honkkeli kokonaispituudelta ole, kun lyhyet jalat (mitat 173/77).
- Ei suinkaan tarvitse olla naisten mallia!

Nimenomaan ajoasennon kannalta sopivan mallin löytäminen on ollut ongelma, kun olen kiertänyt pyöriä koeajamassa. Kaipaisin siis pyörämallia, jossa olisi pituutta, ilman että menee liian korkeaksi.

Olen jo epätoivossa alkanut miettiä tuosta ajoasennosta tinkimistä. Siksipä ihan yleisesti kaikki vinkit sopivista muihin spekseihin istuvista pyörämalleista otetaan rakkaudella vastaan! Vielä kaksi viikkoa sitten teoriatietämykseni pyöristä oli liki nollaa, ja vaikka kaikki vapaa-aika on mennyt netin pyöräsivuja ja -foorumeita selatessa, tämä nollasta aloittajan suo on uskomattoman syvä ja tahmainen. Siksi tartten teitä!

kolistelija
07.07.2011, 22.10
Ajoasennon pituutta voi säätää kannatinta vaihtamalla, pyörää ostaessa saattaa onnistua ilman lisämaksua. Pidempi kannatin tekee myös ohjauksesta hieman rauhallisempaa.

Oletko kokeillut cyclocrossia? Ovat useimmiten maantiepyörää lyhyempiä ja korkeammalla ajoasennolla. Se on käytännössä maantiepyörä hieman hankalempia olosuhteita varten.