PDA

Näytä tavallinen näkymä : Endomondo vs Sports Tracker

osmoossi
04.07.2011, 13.58
Äkkiseltään selailtuna en löytänyt tällaista keskustelua palstalta. Ostin maastopyörän, Nokian E72 löytyy, tekniikka kiinnostaa. Parilla lenkillä olen Sports Trackeriä käyttänyt ja kännykkäsofta on toiminut hyvin, nettisovellus vähemmän hyvin.

Kumpaa softaa palstalaiset käyttävät ja miksi? Suositteko suomalaista vai onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella? Lyhyen vertailun (http://www.kayraranta.com/2011/06/sports-tracker-ja-endomondo-vertailua.html) löysin aiheesta.

Kysymykseen tuskin löytyy yksiselitteistä vastausta mutta muiden enemmän käyttäneiden mielipiteitä olisi mukava kuunnella.

TetedeCourse
04.07.2011, 14.15
Kokemusteni mukaan Endomondo on epätarkempi ...

Ripa523
04.07.2011, 15.27
Olen käyttänyt molempia softia N79 puhelimessani, sopivaa sykevyötä mulla ei kuitenkaan ole. Endomondo oli käytössä kevään ja alkukesän aikana, mutta jotenkin en siihen tykästynyt missään vaiheessa. Ei mulla mitään huonoa sanottavaa siitä ole, jotenkin se ei vaan tuntunut hyvältä.

SportsTrackerin vaihdoin ohjelmistoksi vähän ennen juhannusta. Tämä tuntuu minusta hivenen loogisemmalta ja mukavammalta käyttää.

Eli summauksena, ei pahaa sanottavaa kummastakaan. Mun mielestä Endomondo oli vain jotenkin...'muovisen' tuntuinen...ei vikoja, mutta eipä mitään erityisen hyvääkään. Toki ei myöskään ST:ssä mitään huippuhienoa ole - mut jotenkin vaan tykkään siitä enemmän. :)

:eek: Auttaako tällainen juttu nyt ketään mitenkään valitsemaan ? Kannattanee kokeilla itse ja vetää omat johtopäätökset. :D

Saiku
04.07.2011, 15.35
Henkkoht pidän SportsTrackerista enemmän, tosin mulla kestää tovin aikaa ennenkuin se saa kontaktoituu GPS:iin, voinee johtua kännykästä tai sovelluksesta, who knows. Ohjelma on kuitenkin simppeli ja nopeakäyttöinen, päälle ja menoksi :)

snowfake
04.07.2011, 17.17
Endomondoa tulee itse käytettyä. Nokia c5-00:n kanssa löytyy myös gepsi ihan välittömästi. Ja yksi syy käyttää on Garminin tuki Endomondossa, harjoitukset saa mittarista suoraan endomondo.com sivulta valitsemalla import - ilman mitään spesiaalisoftia koneessa, selainplugin riittää.

Endomondon sivusto on tietenkin paljon mukavampi kuin se raskas emosaitti :) Ja saa kaikenlaisia mielenkiintoisia tilastoja, kuten esim. miten 10km juoksun nopeus on parantunut viikko/kk/vuositasolla :)

Jamppe
04.07.2011, 20.42
Kumpaakin on tullut käytettyä. Sports Tracker taitaa olla hiukan monipuolisempi mutta samalla myös raskaampi ohjelma. Samoin on nettisivujen laita, Sports Trackerin sivut on melko raskaat, ainakin miniläppärillä käytettynä.

Sports Tracker saattaa tosiaan olla hiukan tarkempi, kuin Endomondo. Lieneekö tuon asian kääntöpuoli sitten se, että Sports Trackeriin saattaa kertyä turhia kilometrejä. Sports Trackeriin kertyi puolessa tunnissa 2km puhelimen ollessa pöydällä paikallaan :D

Nykyään käytän pelkästään Endomondoa, siirtyminen siihen johtui pitkälti Sports Trackerin kaatumisongelmista Nokia C6 puhelimessa. Käytännössä veti koko puhelimen jumiin joka suorituksen aikana. Endomondon tarkkuus riittää kyllä ainakin itselle vallan mainiosti.

perttime
04.07.2011, 20.48
Sports Trackeriin kertyi puolessa tunnissa 2km puhelimen ollessa pöydällä paikallaan :DMinkä verran Endomondo keräsi matkaa pöydällä?

(äkkiseltään voisi kuvitella, että puhelimen GPS määrittää missä ollaan ja urheilusofta vain pitää kirjaa siitä missä on oltu)

Scott Nakatrek
04.07.2011, 21.15
tosin mulla kestää tovin aikaa ennenkuin se saa kontaktoituu GPS:iin :)

Mulla oli sama ongelma E72n kanssa, kesti useita minuutteja ennenkuin löysi satelliitit. Kun aktivoin a-GPSn, niin ei mene kuin sekunteja kun on ampumakunnossa.
Sports Tracker käytössä, ei valittamista. Otettujen kuvien näyttö kartalla iso plus.
Endoa en ole käyttänyt.

magnuken
04.07.2011, 23.05
Lieneekö tuon asian kääntöpuoli sitten se, että Sports Trackeriin saattaa kertyä turhia kilometrejä. Sports Trackeriin kertyi puolessa tunnissa 2km puhelimen ollessa pöydällä paikallaan :D

Tuo on todellakin hurjaa ja ilmeisesti aika normaalia mitä olen ymmärtänyt liki kaikille känykkäsovelluksille!

Siis lieneekö syynä se, että näissä luurisovelluksissa ei osata/haluta suodattaa/keskiarvoistaa (engl. smoothing) kunnolla sitä gepsiltä tulevaa paikkadataa?

Tein saman kokeen kahdella Garminin urheiluinstrumentilla, siis FR 310XT ja Edge 500 vehkeet panin makaamaan reiluksi puoleksi tunniksi (35-40 min) ulos tallennus päällä. Nämä laitteet rekisteröivät tänä aikana "harjoituksen matkan"pituudeksi" 40-100 metriä. Siis aivan jotakin muuta kuin se kilometritolkulla oleva virhetallennus!

Jamppe
04.07.2011, 23.14
Minkä verran Endomondo keräsi matkaa pöydällä?

(äkkiseltään voisi kuvitella, että puhelimen GPS määrittää missä ollaan ja urheilusofta vain pitää kirjaa siitä missä on oltu)

Endomondolla en vastaavaa testiä tehnyt, mutta olen lähes varma että ei olisi kerännyt yhtään.

Homma toimii varmastikin kirjoittamallasi tavalla. Jostain olen kuullut, että tracker ohjelmissa on kuitenkin jonkun sortin filtteri gps-datalle. Pihalla paikoillaan ollessa Sports Tracker näytti lähes aina nopeutta muutamia km/h mutta Endomondo ei vastaavaa tee. Liikkeelle lähtiessä Endomondoon päivittyy nopeus selkeällä viiveellä. Eli olisko Endossa tämä filtteri tiukemmalla? Siihen en maallikkona sen kummemmin osaa ottaa kantaa.

Kummallakin softalla varmasti pärjää. Itseäni kiinnostaa lenkin jälkeen lähinnä lenkin pituus, keskinopeus ja se missä tuli ajeltua. Jos haluaa esim. luotettavaa korkeustietoa reitiltä, niin itse en noihin kännykkä softiin luottaisi. Itse olen todennut, että korkeus on Sports Trackerin mukaan ihan eri samassa kohtaa reitillä kun vertaa arvoa mennessä ja tullessa.

kolistelija
04.07.2011, 23.21
Sekä Endomondo+Samsung Galaxy yhdistelmä että Garmin Edge 500 keräävät kilsoja sisätiloissa. Ei sillä tosin väliä ole, tai ainakin se on aika kummallinen valintaperuste ohjelmia vertaillessa.

telliv
04.07.2011, 23.21
Sports Trackerissa ja varmasti monissa muissakin ohjelmissa pystyy itse määrittämään et kuinka se sitä gps dataa keräilee eli vaikka mainitsemassasi tilanteessa "paikallaan" ollessa se ei tee mitään ja liikkeessä / nopeuden ylittäessä x km/h se alkaa taas dataa keräämään.

magnuken
04.07.2011, 23.59
Eipä noissa gepsivastaanottimissa juurikaan muuta paikkadatan keräykseen pysty vaikuttamaan kuin sen taajuuden joissakin vehkeissä. Siis jotakin 1/x sekuntia tai sitten jonkin ns. älykkään (muistia säästämään pyrkivän) algoritmin mukaisesti.

Ymmärsinkö nyt oikein, että nuo edellämainitut paikallaan olevien mittareiden kilsat olikin kerätty sisätiloissa olevan pöydän päällä? Noi, eihän tuollaisella testillä ole mitään mieltä!

sirrautio
05.07.2011, 08.00
Endomondo käytössä viime syksystä alkaen. Toimii hyvin, ainoa ongelma on E72 hitaus satelliitteja haettaessa, sekin tosin nopeutunut. Jatkossahan osa noista Endomondon ominaisuuksista on menossa maksullisiksi, eli tulee rajoittamaan ainakin analytiikan käyttöä.

Smove
05.07.2011, 08.28
Sports Trackerista puuttuu live tracking mutta on kuulemma tulossa. Mielestäni varsin oleellinen toiminto: a) kotona voidaan seurata kuinka kaukana menen ja arvioida lenkin kestoa b) jos äijä ei liiku niin voi soittaa ja kysyä onko kaikki kunnossa ja tarvittaessa hälyttää apua.

Molemmista puuttuu automaattinen koordinaattien lähettäminen tekstiviestillä haluttuun numeroon kun luuri on pysynyt "paikallaan" ennalta määrätyn ajan.

snowfake
05.07.2011, 10.19
Samalla vaivalla kun kyttää netistä missä äijä menee, ajaisi melkein jo huoltoautolla perässä :)

Mika A
05.07.2011, 10.41
...Sports Trackeriin saattaa kertyä turhia kilometrejä. Sports Trackeriin kertyi puolessa tunnissa 2km puhelimen ollessa pöydällä paikallaan :D

Tein saman kokeen kahdella Garminin urheiluinstrumentilla, siis FR 310XT ja Edge 500 vehkeet panin makaamaan reiluksi puoleksi tunniksi (35-40 min) ulos tallennus päällä. Nämä laitteet rekisteröivät tänä aikana "harjoituksen matkan"pituudeksi" 40-100 metriä. Siis aivan jotakin muuta kuin se kilometritolkulla oleva virhetallennus!

Itselläni on ollut nyt pari vuotta Garmin Forerunner 405. Tapanani on ollut sammuttaa laite siinä vaiheessa, kun syke harjoituksen jälkeen laskee alle sadan. Jos ehtii sisälle asti, niin noita haamumetrjä näyttää syntyvän. Ei taida satelliittisignaali kulkeutua kovin hyvin katon ja seinien läpi?

Siirryin hiljattain käyttämään Endomondoa harjoitusten/ reittien karttapalveluna, kun siinä saa näppärästi taustalle aika hyväresuluutioisen ilmakuvan tai ilmakuva-/vektoritiestö -hybridin. Alkoi Garmin Connect tuntua äkkiä kovin kököltä. Miinusta taas jatkuvasta Feisbuukin tyrkyttämisestä. :)

tiger
05.07.2011, 11.14
Jos haluaa esim. luotettavaa korkeustietoa reitiltä, niin itse en noihin kännykkä softiin luottaisi. Itse olen todennut, että korkeus on Sports Trackerin mukaan ihan eri samassa kohtaa reitillä kun vertaa arvoa mennessä ja tullessa.

GPS:n korkeustarkkuus on tunnetusti heikkoa luokkaa. Jos haluaa luotettavaa korkeusdataa pitää olla barometrinen mittaus. Ei taida löytyä mistään puhelimesta mutta esim Garmin Edge-laitteissa tuo löytyy.

osmoossi
06.07.2011, 11.02
Jatkossahan osa noista Endomondon ominaisuuksista on menossa maksullisiksi, eli tulee rajoittamaan ainakin analytiikan käyttöä.
Tästä jotain lisätietoa jossain? Pikaisella googletuksella en löytänyt mitään.

Nyt on tullu käytettyä molempia softia hieman. Alla vähän kokemuksia:

Sports Tracker:
+ tarkempi, päivittää ilmeisesti tiheämmin
+ live-seuranta netistä
+- Kännysoftan asettelu
- nettisivut hirveä flash-kikkare
- nopeuskäyrää osottaessa kartalla näkyy missä kohtaa mennään

Endomondo:
+ Enemmän statistiikkaa, etenkin kehitys käppyrät mielenkiintoisia
+ Sivut huomattavasti mukavemmat käyttää ja toimivammat
+ Hienompi puhelinsofta
+- Kännysoftan asettelu
- Epätarkempi
- Vähemmän ominaisuuksia

Itse tykkään enemmän endomondosta statistiikan takia. Tarkkuus ei ole niinkään tärkeä, kunhan oikealla hehtaarilla ollaan. Jos statistiikka menee maksulliseksi kuten sirrautio viittasi, siirryn Sports Trackeriin.

b1k3
11.07.2011, 23.03
Itselläni tuo Endomondon "aseta maali: matka" toiminto on ollut kovassa käytössä.

Valitaan vaikkapa 10km matka. Gps mittaa matkan. Ääni kertoo kierrosajan, jos juostaan/pyöräillään radalla tai vaikkapa kilometrin välein viimeisen kilometrin ajan, kumulatiivisen ajan ja ennusteen 10 km loppuajaksi.

Tämä ominaisuus löytyy ilmais Endomondostakin kun taas sports trackerissa ominaisuus tulee ymmärtääkseni vasta pro-version mukana.

Itse en ole havainnut Endon mittaustuloksissa epätarkkuutta. Kilometrin mittaradalla, fillarin mittari näytti 1,01km ja Endo täsmälleen samaa.

Huomenna pitäisi Endon Pro-versiolla vetästä cooperin testi, käyttäen "aseta maali: aika" toimintoa.

Sports trackerin sivut ovat mielestäni jotenkin rauhattomat verrattuna Endon sivuihin.

Endon pro versio on halvempi 2,95€ vs. ST 6,70€.

Sinäänsä ohjelmathan ovat pro-tasolla toiminallisuuksiltaan varsin samankaltaiset.

Musashi
11.07.2011, 23.08
Mistä hiivatin Pro -versiosta sää puhut? Sports Trackeria ei voi ostaa rahalla ainakaan vielä.

Thundermand
11.07.2011, 23.14
B1k3 taisi puhua SportsTrackeristä (http://www.sportstracklive.com/) eikä Sports Trackeristä (http://www.sports-tracker.com/).

Tomsson
11.07.2011, 23.22
Piti koittaa eilisellä lenkillä Sports Trackeria, mutta kaatui melkein heti Desire HD:lla ja Android 2.3:lla.
Eipä silti, käyttämäni Endomondo Pro kaatui myös reilun tunnin päästä ja jäi kellottamaan vain kulunutta aikaa. GPS-signaali tipahti pois keskellä metsää, eikä tullut takaisin edes sivistyksen parissa. Tiedä sitten onko luurin vai softan vika.

ST:ssä on kiva tuo kun näkee mimmoista urheilua on lähinaapureissa ja tutuilla poluilla muilla.
Endomondolla ei löydä edes vaikka naapuri jumppaisi samoja polkuja kuin itse mutta eri aikaan.

b1k3
12.07.2011, 09.37
Mistä hiivatin Pro -versiosta sää puhut? Sports Trackeria ei voi ostaa rahalla ainakaan vielä.

Joo sori sekotin eri valmistajan tuotteet keskenään, joten perutaan puheet niiltä osin.

Ohiampuja
12.07.2011, 10.04
Jostain olen kuullut, että tracker ohjelmissa on kuitenkin jonkun sortin filtteri gps-datalle. Pihalla paikoillaan ollessa Sports Tracker näytti lähes aina nopeutta muutamia km/h...
Omassa v 4.16 Trackerissa on ainakin lajiasetuksissa lajikohtainen "Nop.keskiarvoistus". Valinnat löytyy pois ja 5, 10, 20, 30 sek ja 1 minuutti. Minä olen pitänyt pyöräilyissä asetuksen 10 sekan kohdalla ja se on riittänyt suodattamaan tuon nopeuden / matkan turhan hyppimisen pois. Autom.tauko minulla on 2 km/h.

SRAM
12.07.2011, 11.37
Jos statistiikka menee maksulliseksi kuten sirrautio viittasi, siirryn Sports Trackeriin.

Hyvä vitsi :D Tyypeillä on tuhansien eurojen fillarit, mutta ei ole varaa maksaa muutamaa euroa hyvästä softasta. Jonnekin se suhteellisuudentaju aina katoaa.

osmoossi
12.07.2011, 13.53
Hyvä vitsi :D Tyypeillä on tuhansien eurojen fillarit, mutta ei ole varaa maksaa muutamaa euroa hyvästä softasta. Jonnekin se suhteellisuudentaju aina katoaa.

Heh heh näinhän se on :D Ei vaan, viestin ei ollut tarkoitus olla mitenkään vihainen, jolta se saattoi vaikuttaa. ST ja Endomondo on niin samoilla viivoilla meikäläisellä että en viitsi alkaa maksamaan. Toki helposti voisi maksaa muutaman euron jos siitä saa jotain oikeasti hyödyllistä ;)

Hattu
09.05.2012, 23.23
Ite stravaa (http://www.youtube.com/watch?v=aeg9ERxTNhs)käyttäny nyt muutaman lenkin ajan kun uuden pyörän laitoin. Matkan pituuden ja nopeuden näyttää kyllä pirun tarkasti, mutta siihen ominaisuudet hyvin pitkälti jäävät :D Mielenkiinnosta nyt ainakin pitää jompaakumpaa noista otsikon mainitsemista ohjelmista.

artzi
10.05.2012, 01.05
Kohtuullisen pitkä höpinä noista (+ 2 muuta vastaavaa) ohjelmista täällä (http://thetechbishop.wordpress.com/2012/03/19/the-tech-bishops-guide-to-mobile-sports-tracking/).

Uusiakin vastavia on vaikka kuinka, mutta alkaa olemaan ohjelmat aina vain iHöpötin ja Android. Jos on Symbian, niin sitten joku Pelle versio.

Jiiaa
10.05.2012, 13.18
On tästä ollut ennenkin puhetta..

Sports Trackeriä käytän bluetooth sykevyön kanssa. Yhteys saattaa pätkiä jos puhelinta pitää selän puolella. Itse pystyn elämään asian kanssa.. Ratkaisu olisi pitää puhelinta etupuolella vaikka jossain telineessä mutta en ole vielä sellaista telinettä löytänyt mille antaisin hyväksynnän. Puhelimena Nokia E7 Symbian Belle

Takamisakari
11.05.2012, 10.34
Mulla käytössä iiluuri ja Endomondo. Tavoitteena olis laittaa luuri stemmiin esim jossain vedenpitävässä pussissa / telineessä jotta voisi räplätä karttaa ( ja kaatuilla) vauhdissa. Mä olen ollut ihan tyytyväinen Ee:hen vaikkakin tuossa tarkkuudessa on varmaan parantamista. Tehtiin talvella empiiristä koetta hiihtolenkeillä ja Sportstrackerin ja Endomondon ero jollain 15km hiihtolenkillä saattoi olla noin kilsan luokkaa. Kokeiltiin myös mitata (huippu)nopeuksia alamäkihiihdossa ja saatiin esim Sallan nopeuslaskurinteessä Endomondolla 79km/h ja ST:llä 118km/h. Ilmeisesti tuossa vaikuttaa se osaako laite ottaa vertikaalisen muutoksen huomioon nopeutta mitatessa ( tai jotain tällasta) ja ei me oikein päästy selvyyteen mikä oli asian todellinen laita tahi tarkkuus.

Kun hiihtolenkillä noita vertailtiin niin sportstrackerin softa on kyllä siistimmän näköinen, mulle taas riittää ihan hyvin Endomondon simppeli lookki ja toiminta.

JackOja
11.05.2012, 11.11
Endomondo käytössä ja mulla se on keskimäärin ollut yllättävän tarkka verrattuna tarkasti kalibroituun fillaricompuutteriin. ST pitäisi kokeillä myös joskus kun jaksais. Onko ST:ssä muuten toi Peptalk? Minusta se on hemmetin hauska ominaisuus.

.....Tehtiin talvella empiiristä koetta hiihtolenkeillä ja Sportstrackerin ja Endomondon ero jollain 15km hiihtolenkillä saattoi olla noin kilsan luokkaa.

No kumpi oli tarkempi? Miten vertaus "referenssiin" "15km" suoritettiin? Mitkä olivat koejärjestelyt? Montako kertaa mittaus toistettiin? Oliko käytössä sama puhelin? Oliko laitteet "yhtä näkyvissä" taivaalle? Vertasitteko oikeasti laitetta vai softaa?

...79km/h ja ST:llä 118km/h. Ilmeisesti tuossa vaikuttaa se osaako laite ottaa vertikaalisen muutoksen huomioon nopeutta mitatessa...

Tai sitten vaan ilmeisesti ST hukkasi yhteyden hetkeksi ja fixin löydettyään tuli "pikasiirtymä". Toistettiinko koe useasti? Tuolle testille en antaisi paljoa arvoa :)

Takamisakari
11.05.2012, 14.18
Omistatko Endomondon?

Tässä nyt ei haettu sitä kulmaa että Endomondo olisi erityisen epätarkka ja sopimaton käyttöön. 15km lenkkiä hiihdettiin n. 6 kertaa kaks kpl Sportstrackereitä Nokialaisissa ja mun iiluurissa Endomondo. Jos ahistaa niin otan tekstin pois.

JackOja
11.05.2012, 14.23
Omistatko Endomondon?...

Eijeiei... ääh, minua vaan kiinnostaa asia teknisesti (ei, en ole insinööri). Ajattelin vaan jos teillä vaikka oli "kunnon" koe...

Peace :cool:

TheMiklu
11.05.2012, 14.41
Meikä on ajanu yhtäaikaa sekä ST:tä ja Endomondoa samassa luurissa. Endomondo näyttäis träkkäävn tarkemmin.

Zarni
11.05.2012, 15.25
Meikä on ajanu yhtäaikaa sekä ST:tä ja Endomondoa samassa luurissa. Endomondo näyttäis träkkäävn tarkemmin.Niin minäkin ja väittäisin päinvastaista!

http://www.liukkonen.net/pics/st_vs_endo.png

Sports Tracker tallentaa tiheämpään kuin Endomondo (tosin en muista oliko Endomondossa tallennusväli muokattavissa ja mikä se oli kun softaa kokeilin...) ja se selittänee osaltaan ST:n pidemmät lenkit. Kuvasta kaapattu 60 kilsan lenkki oli vajaa 2 kilsaa pidempi ST:n tallettamana.

TheMiklu
11.05.2012, 17.17
Mun testit on ajettu noksulla että HTC:llä. Kerran ST oli tarkempi. Syytä en keksiny miksi mutta Endomondo tallensi jostain syystä tosi harvoin pisteet.
Mutta se oli ainoa kerta -> Endomondo parempi. Samoin webbipalvelu parempi.
Niin ja nykyinen ST käyttää open street mappia = karttoja ei löydy jos ei ite tee :D

JTG
11.05.2012, 19.12
Niin minäkin ja väittäisin päinvastaista!

http://www.liukkonen.net/pics/st_vs_endo.png

Sports Tracker tallentaa tiheämpään kuin Endomondo (tosin en muista oliko Endomondossa tallennusväli muokattavissa ja mikä se oli kun softaa kokeilin...) ja se selittänee osaltaan ST:n pidemmät lenkit. Kuvasta kaapattu 60 kilsan lenkki oli vajaa 2 kilsaa pidempi ST:n tallettamana.

Mun mielestä molemmat tallentaa samaa .gpx fileä, joka on riippuvainen vain tallennusvälineen tarkkuudesta. Ohjelmasta toiseen (E/ST) heitettynä näyttää erimatkaa, eri tarkkuudella, koska softa tekee myöhemmin oletuksia ihan samaan dataan.

Olen itse tullut siihen tulokseen, että endomondo vetää "mutkat suoraksi" reilummalla kädellä ja antaa tarkkaa dataa vauhdikkaassa suurikurvisessa menemisessä, eikä ole riippuvainen hyvästä signaalista (=EI suunnistus metsässä). Toisaalta ST:n algoritmi huonolla/keskinkertaisella signaalilla (=paksu pilvipeite) saattaa antaa uskomattomia edestakaisia pakitteluja suoralla tiellä 20km/h vauhdilla

Sanoisin MUTUlla, että maantiepyöräilyssä/nopealla single-trackilla ideaali signaalilla ST on tarkempi kun vauhtia on riittävästi, mutta E pääsee lähes aina 2% tarkkuuteen. Kiven ja kannon kiertoon kumpikaan ei kykene ST, vielä huonommin.

Edit: juuri tuollaisia terävöityviä nurkkia ST tekee suoralla tiellä, eli kyllähän E on tarkempi vaikka vähän groovimmin mutkia oikoo. Ja ei kannata luulla, että E vetää aina sisäkurvit oikaisemalla. Ei alkuunkaan, vaan veikkaan sen arvaavan pisteen olevan nurkan ja tangentin puolivälissä, mikä tekee näennäisen epätarkasta jäljestä hyvin tarkkaa todellisuudessa.

Zarni
11.05.2012, 21.45
...riippuvainen vain tallennusvälineen tarkkuudesta.Tämähän nyt on selvä homma. Esimerkiksi aiemmin käyttämäni Nokian GPS BT-palikka teki huomattavasti tarkempaa jälkeä kuin nykyinen N8.

E pääsee lähes aina 2% tarkkuuteen.Ja mikä tässä on vertailukohtana? Mikä tuotti sen 100% tarkkuuden? :eek:

JTG
11.05.2012, 21.53
Ja mikä tässä on vertailukohtana? Mikä tuotti sen 100% tarkkuuden? :eek:

MINÄ

mun vakio lenkkiä eri tallennusvälineillä trackanneena voin kalibroida eri vehkeet 7.24-7.26km tarkkuuteen tällä reitillä

JTG
11.05.2012, 21.58
http://dl.dropbox.com/u/53788072/STrack.bmp

tämä ST on aivan /C:stä tarkkuudeltaan. EM:ltä ei koskaan tule näin perseellään olevaa trackkia. Kevliä pitkin juostu ilman mutkitteluja. Puhelin rintataskussa, joten signaali ei ole paras mahdollinen. Virhettä +5%

Zarni
11.05.2012, 22.17
MINÄEli siis se kuuluisa MuTu...

JTG
11.05.2012, 22.23
Eli siis se kuuluisa MuTu...
edit: pari kaliaa liikaa

JTG
11.05.2012, 22.26
Ja mikä tässä on vertailukohtana? Mikä tuotti sen 100% tarkkuuden? :eek:

jostain hajonasta voisin kertoa sanasen vakiolenkilläni jota olen sahanut ~sata kertaa gps mukana, mutta empäs kerrokkaan... :)

Zarni
11.05.2012, 22.36
No jopas täällä hernehditään. Toivottavasti ylläpito antaa sulle hieman banaania.

adrianus
11.05.2012, 23.12
Olen testannut molempia ja päätynyt Endomondoon. Imo ST:n webbiliittymä on turhan raskas. Clientin päässä ajavat asiansa molemmat.

Thundermand
11.05.2012, 23.35
Endomondo piirtää reittejä liian epätarkasti, siksi olen käyttänyt Sports Trackeriä. Sen lisäksi Endomondon nettipalvelussa ei pysty esimerkiksi maalaamaan tiettyä pätkää ja katsomaan yksityiskohtia siitä. ST:ssä saa ainakin tietynkokoisista pätkistä.

TheMiklu
12.05.2012, 02.13
ST käyttää openmapsia luurissa mutta palvelussa googlen mappeja. Ainakin kun viimeksi Androidiversiota kokeilin.

Hyvä huomio siitä että samaa raakadataahan ne kumpikin softa käyttää. Tekevät sitte omat taikatemppunsa. Samoin ku tuo käppyröiden analysointi ST:n webissä (vaikka kömpelö onkin).

Sikäli tässä ollaan nyt onnellisessa asemassa, että valinta on ilmainen (tai lähes) käyttipä sitten kumpaa tahansa :D

TheMiklu
12.05.2012, 09.47
Mikä versio? Vanhassa symbbarissa oli ensin noksun, sitten open striitit. Androidilla pari versiotoa on ollu tolla open streetilla. Onko saatu sitte googlelta lupa karttoihin ku onhan tuo melkoisen suosittu softa.

ST:n eduksi pitää lukea myös se, että reitillä kuvatut kuvat ja kuunnelltu biisit löytyvät kuvaus/kuuntelu paikoiltaan myöhemmin webin kautta reittiä tarkastellessa. Joskus tuota kaipaisi kun retkiä tarkastelee jälkikäteen.

IncBuff
12.05.2012, 09.49
Ei se google mapsin käyttö Android-softassa mitään lupaa tarvitse kun Google tarjoaa siihen valmiit palikat millä sen saa softaansa kiinni. Oma Android-versioni käyttää kyllä Google Mapsia.

TheMiklu
12.05.2012, 11.34
No sehän on hyvä uutinen. Miksihän ne sen Open streets mapin kanssa edes pelleilivät. Saatto olla siirtymävaihe kun ST irtautui Nokian betaohjelmasta itsenäiseksi yritykseksi.

Onko kukaan tesminy sitä ST specifistä BT-sykevyötä? Erityisesti kiinnostaisi vertailu Polarin vastaavaan kamppeeseen.

JTG
12.05.2012, 12.04
Polarin BT-sykevyö tuntuu syövän patterit nopeasti vaihtokuntoon. ~4h ja alkaa jo pätkimään normaalia enemmän ja ~10h niin ei enää yhdistä. En väitä että vika on vyössä. Se voi olla myös puhelimen vika/ominaisuus.

IncBuff
12.05.2012, 12.06
Polarin BT-sykevyö tuntuu syövän patterit nopeasti vaihtokuntoon. ~4h ja alkaa jo pätkimään normaalia enemmän ja ~10h niin ei enää yhdistä. En väitä että vika on vyössä. Se voi olla myös puhelimen vika/ominaisuus.

Mikä puhelin?

Jos käytät Android-puhelinta, huomaa, että Kernel-versiot 2.6.35.7 ja 3.0.8. näyttävät käyttävän enemmän virtaa bluetooth-kommunikointiin kuin muut Kernel-versiot.

http://fi.polar.fi/fi/tuki/Polar_WearLink___Bluetooth___sykesensorin_yhteenso pivuus

YT
12.05.2012, 12.09
BT syö paljon sähköä. Se on BT:n ominaisuus ja johtuu käytetyistä protokollista, jotka vaatii paljon prosessointia. ANT+ syö vähän, sille peukku ylöspäin.

2ndGen
14.05.2012, 14.14
On tästä ollut ennenkin puhetta..

Sports Trackeriä käytän bluetooth sykevyön kanssa. Yhteys saattaa pätkiä jos puhelinta pitää selän puolella. Itse pystyn elämään asian kanssa.. Ratkaisu olisi pitää puhelinta etupuolella vaikka jossain telineessä mutta en ole vielä sellaista telinettä löytänyt mille antaisin hyväksynnän. Puhelimena Nokia E7 Symbian Belle

Jos pidät puhelinta selkäpuolella, niin käännä sykevyökin selkäpuolelle, niin ei bluetooth-yhteys pätki. Aluksi tuntui hölmöltä kääntää sykevyön anturit rinnan alta selän puolelle, mutta hyvin se näyttää sykkeen sieltäkin rekisteröivän.

JTG
14.05.2012, 14.36
Jos pidät puhelinta selkäpuolella, niin käännä sykevyökin selkäpuolelle, niin ei bluetooth-yhteys pätki. Aluksi tuntui hölmöltä kääntää sykevyön anturit rinnan alta selän puolelle, mutta hyvin se näyttää sykkeen sieltäkin rekisteröivän.

Jos tämä todella toimii yleisemmin, niin 10 pistettä ja iso peukku hyvästä vinkistä! :)

segrei
15.05.2012, 07.45
Jos tämä todella toimii yleisemmin, niin 10 pistettä ja iso peukku hyvästä vinkistä! :)

Toimii. Vertasin myös sykkeitä pitämällä samalla normaalia Polarin sykevyötä etupuolella. Lenkin keskisyke oli likimain sama molemmilla.

proileri
19.08.2012, 13.33
Ärsyttävästi vieläki löytyy ST:stä ja Endomondosta featureita mitä toisesta softasta ei. Käytin aiemmin Endoa, nyt ST:tä, mutta oon jäänyt vähän kaipailemaan Endoa vielä.

Näin mää näkisin tällä hetkellä plussat:

ST:

+Kuvien embeddaus lenkkeihin
+Paremmat analyysityökalut lenkin nopeuksille ja sykkeille
+ST-brändätty ladattava Polarin vyö o hyvä

Endomondo:

+Tehokas automaattinen synkkaus + sharetus kavereille
+Seuraa ennätyksiä automaagisesti

Sports Trackerin käyttäjäasetukset o erittäin surkeat, mutta ST:llä o helepompi tuosta kehittyä Endon suuntaan ku toisippäi, mun mielestä.

Mää kyllä edelleen kaipaisin jotain työkalua jolla saa tehokkaasti exportattua ST->Endo, näyttäis että ST:stä pitäisi jokainen lenkki erikseen exportata?

JackOja
20.08.2012, 09.11
Näin mää näkisin tällä hetkellä plussat:

ST:
+ST-brändätty ladattava Polarin vyö o hyvä

Miten toi on ST::lle plussaa? Eikö tuota samaa vyötä voi käyttää Endossakin (normi BT?)?

Mää kyllä edelleen kaipaisin jotain työkalua jolla saa tehokkaasti exportattua ST->Endo

Olen vain utelias ilman mitään piilovittuilua... miksi sä haluat sun treenit molempiin? Eikö toinen softa riitä?

Coasting
20.08.2012, 10.43
Itsellä S-T yhdessä suunnon kanssa.
S-T todella kiva ja hyvä hinta/laatusuhde. Mutta on siinä vielä parannettavaakin. Tosin ehkä näin on tarkoitus. Ei se kannata kaikkia kortteja lätkäistä kerralla pöytään.
Esim nopeuden keskiarvostus on liian hidas. Jos vetää intervalleja niin tämän huomaa selvästi.
Ulkomailla offline kartat olisivat todella hyvät. En ainakaan ole löytänyt tuollaista mahdollisuutta.
Sitten eri treenien vertaaminen saamalla käppyrät päällekkäin olisi hyvä. Ei toki välttämätöntä.

Kettu-Pekka
20.08.2012, 11.48
Yritin hommata tuota Endoa puhelimeeni. Laitoin pyynnön latauslinkistä pariinkin kertaan, mutta linkkiä ei ole tullut sähköpostiin. Missä lie vika?

Leku
20.08.2012, 11.58
Olen vain utelias ilman mitään piilovittuilua... miksi sä haluat sun treenit molempiin? Eikö toinen softa riitä?

Josko henkilö haluaa vaihtaa ohjelmaa ja olis ihan kiva, jos/kun saisi raahattua historian mukanaan?

Jake_Kona
20.08.2012, 12.18
Yritin hommata tuota Endoa puhelimeeni. Laitoin pyynnön latauslinkistä pariinkin kertaan, mutta linkkiä ei ole tullut sähköpostiin. Missä lie vika?

Etteis olis spämmilaatikossa. Tzekkaappas se ekana.

Kettu-Pekka
20.08.2012, 12.40
Etteis olis spämmilaatikossa. Tzekkaappas se ekana.
Ei ollu spämmilaatikossa kuin lottovoittoja ja hampaiden valkaisua... :)

JackOja
20.08.2012, 13.04
Josko henkilö haluaa vaihtaa ohjelmaa ja olis ihan kiva, jos/kun saisi raahattua historian mukanaan?

Oikein hyvä selitys olisi tuo kyllä. Mutta... henkilö haluaa siirtää nykyisestä systeemistään uudet treenit siihen aikaisemmin käyttämäänsä. Siihen, jonka on havainnut huonommaksi? Se tässä ihmetyttää.

...Käytin aiemmin Endoa, nyt ST:tä, mutta oon jäänyt vähän kaipailemaan Endoa vielä.
...kaipaisin jotain työkalua jolla saa tehokkaasti exportattua ST->Endo, näyttäis että ST:stä pitäisi jokainen lenkki erikseen exportata?

proileri
22.08.2012, 12.47
Miten toi on ST::lle plussaa? Eikö tuota samaa vyötä voi käyttää Endossakin (normi BT?)?

En ole saanut viimeisintä ST-leimattua vyötä futaamaan muiden ku ST-softan kanssa. On pohdittu että se voi olla ihan vempaimen ominaisuus.

Kuten sanottu, Endomondossa on parempi sharetustoiminto ja hieman erilainen tulosten seuranta + "haasta kaverit"-toimintoja. Osa kavereista käyttää aktiivisesti Endoa, joten sinnekki olisi kiva saada omia tuloksia heitettyä. ST:stä voi kyllä exportata lenkkejä gpx-fileeksi, mutta vain yksi lenkki kerrallaan.

Kettu-Pekka
22.08.2012, 14.04
Kyllä mulla toimii tuo Polarin sykevyö molempien kanssa. Endossa huono puoli on tuon automaattitauon puute. Vai enkö ole löytänyt sitä...?

artzi
22.08.2012, 14.09
Käyttäkää molempia ohjelmia yhtä aikaa. Sports Trackeriin saa offline kartan mobac.sourceforge.net/ ohjelmalla.

dirtyrider
22.08.2012, 14.35
En ole saanut viimeisintä ST-leimattua vyötä futaamaan muiden ku ST-softan kanssa. On pohdittu että se voi olla ihan vempaimen ominaisuus.

Juurikin näin "paranneltu" ST-vyö ei tue yllättäen kuin Sports Trackeriä. Eikä toimi myöskään Windows Phonessa, johtuen bluetooth stackin rajoitteista.

Kyllä mulla toimii tuo Polarin sykevyö molempien kanssa. Endossa huono puoli on tuon automaattitauon puute. Vai enkö ole löytänyt sitä...?

Polarin vyö toimii kyllä, mutta ei ST-brändätty vyö.

Coasting
22.08.2012, 22.48
Hommasin tankokiinnikkeen kännykälle. Sellainen pussimallinen joka suojaa ainakin pahimmalta kuralta. Vedestä en menisi takuuseen.
Tatsinäyttö toimii myös pussin muovin läpi.
Kokeilin pitää S-T päällä ja toimii ihan kivasti. Akku kestää yllättävän hyvin vaikka näyttö olisikin päällä koko ajan.
Se, mikä on todella typerää on että vaikka valitsee fillaroinnin aktiviteetiksi niin se päättää näyttää nopeuden muodossa min/km. Eipä kovin järkevää. Toisalta aika menee rattoisammin kun saa harrastaa päässälaskemista.

mjjk
23.08.2012, 08.32

Asetukset > Treeni asetukset > ja Auto pause on tai off

Kettu-Pekka
23.08.2012, 11.41
Asetukset > Treeni asetukset > ja Auto pause on tai off
Mulla taitaa olla joku eri versio endosta? En kyl löydä tuommoisia asetuksia. Latasin tuon Nokiaan Ovi kaupasta.

mjjk
23.08.2012, 12.14
Mulla taitaa olla joku eri versio endosta? En kyl löydä tuommoisia asetuksia. Latasin tuon Nokiaan Ovi kaupasta.
Joo. Sitten tuo on eri versio koska mulla on käytössä Android käyttöjärjestelmälle tehty versio. Tuosta en osaa sanoa mitään.

proileri
24.08.2012, 10.30
Juurikin näin "paranneltu" ST-vyö ei tue yllättäen kuin Sports Trackeriä. Eikä toimi myöskään Windows Phonessa, johtuen bluetooth stackin rajoitteista.

Olen katsellut että Polar myy iPhonelle ilmeisesti samaa sykevyötä kuin mikä tuo ST-leimattu on, mutta siinä taas ei sanota muiden kanssa toimivuudesta mitään. Vaikuttaa että tehty diilejä, ja sen tuloksena Polar myy iPhonelle ja ST kauppaa Android/Symbbarikäyttäjille.

jiipeehoo
24.08.2012, 10.52
Kokeilin pitää S-T päällä ja toimii ihan kivasti. Akku kestää yllättävän hyvin vaikka näyttö olisikin päällä koko ajan. Se, mikä on todella typerää on että vaikka valitsee fillaroinnin aktiviteetiksi niin se päättää näyttää nopeuden muodossa min/km.

iPhonessa ainakin on speed / pace ja sitä kun tökkii niin vaihtaa näkymän.

marco1
24.08.2012, 12.28
Olen katsellut että Polar myy iPhonelle ilmeisesti samaa sykevyötä kuin mikä tuo ST-leimattu on, mutta siinä taas ei sanota muiden kanssa toimivuudesta mitään. Vaikuttaa että tehty diilejä, ja sen tuloksena Polar myy iPhonelle ja ST kauppaa Android/Symbbarikäyttäjille.
Ei välttämättä sama, ainakin minulla oleva ST-malli on ladattava (usb-liitäntäinen telakka) ja Polarit on kai patteritoimisia. Jostainhan kaukaahan ne tietty tulee mutta varmaan tilaajan spekseillä (muutkin kuin leimat).

TheMiklu
24.08.2012, 17.35
Sillon ku ST tuon julkasi niin kyselin, että toimiiko muiden softien kanssa. Oletin vaan sen oelvan uusi Polari. Eipä olekkaan ja eipä toimikkaan. Peruin heti tilauksen.

pelkoneu
16.01.2013, 15.16
Jos joku on valinnut käyttöön Endomondon, niin tuolla tiimi kaipaa kaloreita päihittääkseen muun maailman:
http://www.endomondo.com/teams/7892990

Jamppe
16.01.2013, 21.13
Muutama vuosi on tullut Endomondoa käytettyä ja tyytyväinen olen ollut. Sovellus on mukavan simppeli, samoin kuin nettisivut. Aiemmin käytin Sports Trackeria, mutta se rupesi kaatuilemaan lähes jokaisella lenkillä. Lisäksi Sports Trackerin nettisivut tuntuvat olevat erittäin huonosti toimivat.

Nyt Lumian myötä piti tutustua Endomondon Windows Phone versioon. Onko niin, että Lumiassa ei enää pysty käyttää Openstreetmap karttoja? Näytti käyttävän Navteqin karttaa. OSM:ssä näkyisi paljon paremmin metsäreitit yms.

Velogi
17.01.2013, 11.53
Yritän tässä löytää sopivaa nettipäiväkirjaa. Sports Trackeriä on tullut jonkin verran käytettyä, mutta sykedataa en saa kun on Windows phone. Mitä kautta saatte sykkeet ja kalorit endomondoon? Kuinka hyvin tuo Garmin yhteys pelittää?

-VsQ-
17.01.2013, 13.20
Muutama vuosi on tullut Endomondoa käytettyä ja tyytyväinen olen ollut. Sovellus on mukavan simppeli, samoin kuin nettisivut. Aiemmin käytin Sports Trackeria, mutta se rupesi kaatuilemaan lähes jokaisella lenkillä. Lisäksi Sports Trackerin nettisivut tuntuvat olevat erittäin huonosti toimivat.

Sports Tracker tiimi on muistaakseni uusimassa nettisivuja, mutta tuntuu projekti etenevän melkosen hitaasti. Oon kokeillu molempia ohjelmia Galaxy S2:ssa ja omien kokemusten mukaan Endomondo ei oo riittävän tarkka, jos painotetaan erityisesti saatavaa GPS-jälkeä. Kuntoilijalle, joka pitää enemmän numeroista, Endomondo on tarkempi ainakin omien mittareitteni (syke ja erillinen nopeusmittari) mukaan. Oulun avoimissa Cyclocross kisoissa viime syksynä ajoin kokeeksi molemmat "jäljittimet" päällä (http://kauramoottorinvoimalla.blogspot.fi/2012/10/syksyista-vauhtia.html) ja oma mieltymykseni oli melkolailla selvä, varsinkin puhelimen ruudulla: Endomondo veti viivaa lähes koko rata-alueelle eikä rataa pystynyt sovelluksen puolelta edes hahmottamaan. Sports Tracker vastaavasti piirsi nätisti yhtenäistä viivaa radan muotojen mukaan, ja jopa usean kierroksen jälkeen ei hajonta ollut suurta. Tietokoneen kautta ero ei ollut enää niin suuri, mutta huomattava silti. Endomondo näyttää tekevän jäljen suorista viivoista, kun Sports Tracker käyttää jäljessä myös kurveja ja mutkia. Lisää viime kesänä suoritetusta vertailusta/testailusta voi lukea tuolta blogin puolelta.

EDIT: Näyttäis Endomondo-tiimi olevan nopeampi päivitteleen sivustoa, kun blogissaki muuttunu Endo-jäljen esitysruutu erinnäköseksi sitten edellisen vilkaisun.

Xnight
17.01.2013, 14.12
Kumpaakos softaa olette käyttäneet 920 Lumian kanssa, ts. kokemuksia kumpi toimii varmemmin?

okahkonen
18.01.2013, 09.46
Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, miks kukaan käyttäis Endomondoa tai Sportstrackeriä, kun Stravakin on olemassa?

JackOja
18.01.2013, 10.04
^ei näytä saavan Symbianille. Siks Endomondo. Eikä näyttäis olevan on-line seurantaa eikä Peptalkia :eek:

Fuuga
18.01.2013, 11.05
Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, miks kukaan käyttäis Endomondoa tai Sportstrackeriä, kun Stravakin on olemassa?

Tai Velodroid. Minä otin nokkiini siitä, että olen maksanut Endomondo PRO - sovelluksesta ja nyt laittoivat suurimman osan tarpeellisesta datasta maksulliseksi. Vaikkei lisenssi olisikaan iso vuositasolla - jopa naurettavan halpa - en pidä nyt voimaan tulleesta kuviosta. Minun vuoden 2013 komboni on Velodroid ja Ride with GPS.

Eniten minua riepoo noissa kahdessa (Endo ja Sports Tracker), että ovat tarkoituksella jättäneet kaikki bulkkioperaatiot (import/export) pois suojellakseen omaa palveluaan. Milloinkohan nämä ymmärtäisivät, että avoimuus on se, jolla hyötyjä tehdään eikä protektionismi.

IncBuff
18.01.2013, 11.21
^ei näytä saavan Symbianille. Siks Endomondo. Eikä näyttäis olevan on-line seurantaa eikä Peptalkia :eek:
Miks käyttää Symbiania kun iOS on olemassa.. Tätä voisi jatkaa maailmantappiin.

JackOja
18.01.2013, 11.53
.... Tätä voisi jatkaa maailmantappiin.

Niin voisi, jos haluaisi saivarrella. Oikeastihan kysymys on ihan eri asiasta.

Ontopic: Endomondo mulla olisi iOS-käyttikselläkin, ks. em. syyt :)

okahkonen
19.01.2013, 01.32
Jos täällä olis "like" nappi, olisin painanut sitä kolme kertaa JackOjalle.

Jamppe
27.01.2013, 20.44
En tiedä pitäisikö tämä olla itsestään selvää, mutta totesin tänään että Windows Phone Endomondo ei kerrytä matkaa jos se on "taustalla". Eli painoin "windows" painiketta Endomondon ollessa aktiivisena, tällöin aloitusnäkymä tuli näkyviin ja Endomondo katosi taustalle. Endomondo oli laskenut ajan koko lenkille, mutta kilsat jäi puuttumaan.

Endomondosta löytyy asetus "run under lock screen", ja kyllä endomondo myös toimii lukitun näytön alla. Mutta pitää olla tosiaan päällimmäisenä kyseinen sovellus. Pitää vielä testata, mitä tapahtuu jos tulee esim. puhelu kesken lenkin.

StantheMan
27.01.2013, 20.48
Sama ominaisuus on minulla ST + Lumia 800 yhdistelmällä. Heti karkaa data, jos jotain puhelimessa näplää kesken nauhoituksen.

JackOja
27.01.2013, 20.55
^mitäs jos sullakin GPS temppuili juuri tänään. Itsellä kävi sillai, Endomondo ei millään löytänyt kartalle jotenka matkan pituus jäi tallentumatta.

Jamppe
27.01.2013, 21.52
Alkumatkasta tallensi reitin, mutta sitten räpelsin puhelinta ja tahallani siirsin Endon taustalle. Ja niinhän siinä tosiaan kävi, että sen jälkeen ei reittiä enää piirtynyt. Sen verran asia rupesi vaivaamaan, että piti googletella asiasta. Ominaisuus siis liittyy moniajoon, tai oikeastaan sen puutteeseen Windows puhelimissa. Pitää siis muistaa jättää Endo päälle. Puhelunkin kaiketi voi soittaa kesken , mutta puhelun aikana ei reitti piirry, puhelun jälkeen sitten taas seuranta jatkuu mikäli jättää taas Endomondon päälle.

IncBuff
27.01.2013, 22.38
Juu, Windows Phone ei edelleenkään aja softia taustalla kuten oikeat käyttöjärjestelmät.

van damme
08.08.2013, 18.15
Puolisen vuotta on ollut Iphone 4 + Endomondo yhdistelmä käytössä ja hyvin on pelannut. Näyttää kalorinkulutuksenkin kohtuullisen tarkasti ilman sykemittaria (30 kalorin heitto oli Polarin 10v vanhaan sykemittariin [1380 vs 1410]).

Nyt kuitenkin haluaisin sykkeen näkymään myös Iphonen ruudulle niin ei tarvitsisi tuota ranneketta pitää kädessä ja siitä katsella, mutta Endomondo tarvitsee Iphone 4:n kanssa jonkun lisäpalikan (http://www.wahoofitness.com/products/wahoo-fitness-wahoo-key.asp) että tuo toimii ja oman pyöräkotelon (Quad Lock) suoja estää sen käytön, joten pitää nyt sitten katsella jotain toista ohjelmaa. Sports Trackerilla näyttää olevan oma vyö (http://www.verkkokauppa.com/fi/product/16802/djgrv/Sports-Tracker-HRM2-langaton-Bluetooth-sykevyo) mikä toimii myös Iphone 4:n kanssa, joten ainakin näin pikaisella googlailuilla tuo näyttäisi olevan paras combo Iphone 4 käyttäjille.

ViliA
08.08.2013, 18.25
Itsellä kyllä tuo endomondon kalorikulutus näyttää ihan mitä sattuu ilman sykemittaria vs. Garmin edge 500 mittarin kanssa. Noin karkeasti arvioiden näyttää kolmasosan liikaa. Tämä todettu kolmella eri puhelimella. Garmin ja joku suunnon mittari taas näyttivät melkolailla samaa.

van damme
13.08.2013, 02.31
Nyt vähän laajemalla testauksella huomannut että heittoa on 100-200 kaloria suuntaan tai toiseen (Endomondo vs mittari).

Kävi myös ilmi ettei iPhone 4:n kanssa toimi Bluetooth vyöt ja puhelin pitäisi päivittää 4S malliin jos haluaisin sykkeen puhelimen ruudulle. Päivitellään sitten kun nykyinen luuri hajoaa.

Jukkis
13.08.2013, 07.43
Juu ei toimi, mutta vitosessa toimii. Ja pianhan tämäkin on jo museokampe kun (Blow)Jobsin pesänjakajat pukkaavat markkinoille "paremman" version ;)

van damme
13.08.2013, 11.24
Vitonen on turhan pitkä. 4/4S on just sopivan kokoinen.

Jooseppi
20.08.2013, 01.44
Mitäs olette muuten mieltä tuosta sports trackeristä? Onko toimiva ja smuutti? Koiranperkele söi mun polariksen, ihan hyvä vaan toisaalta. Se toimi niin toivottoman epäluotettavasti, että hermo meni useasti jo ennen lenkkiä. Olisiko Iluuri 4s ja Sports tracker+siihen kuuluva sykevyö toimivampi yhdistelmä?

Polariksessa ahdisti sykevyön ja gps-mokkulan epäluotettava toiminta. Vielä enemmän ahdistaa kun mietin mitä kultaisennoutajan sen illan välipalan hinnaksi tuli :rolleyes:

TANUKI
24.09.2013, 19.00
Omassa wp8:ssa molemmat sovellukset ovat toimineet hyvin. Ite tykkään sports-trackeristä, koska siinä on enemmän suorituksen aikana toimintoja kuin endomondossa (tai ainakin sen ilmaisversiossa). Ainiin, gps näyttää päin honkia kovissa nopeuksissa. Kännykkänä siis Samsung Ativ s. (Pitäisi varmaan ostaa iphone, koska omena-logo)

Ketjureaktio
27.09.2013, 13.34
Eniten minua riepoo noissa kahdessa (Endo ja Sports Tracker), että ovat tarkoituksella jättäneet kaikki bulkkioperaatiot (import/export) pois suojellakseen omaa palveluaan. Milloinkohan nämä ymmärtäisivät, että avoimuus on se, jolla hyötyjä tehdään eikä protektionismi.

Olen saanut Sports-trackerin saitin kautta exportattua reitin hienosti, en tiedä onko ko. mahdollisuus kadonnut saitilta tämän vuoden aikana. Aikaisemmin se toimin puhelimessakin. Täältä ääni Android+Sportstracker-yhdistelmälle, on palvellut loistavasti eikä koskaan ole jäänyt träkki saamatta. Olen ajellut jopa 8-9 tunnin lenkkejä puhelimena Samsung Galaxy S3, eikä akku ole edes vielä puolessa välissä lenkin jälkeen.

Mygg
11.09.2015, 20.47
Nyt toimii muuten Polar H7 androidilla suoraan Sports Trackerin kanssa, ainakin andoid 4.4 sekä 5.0.