PDA

Näytä tavallinen näkymä : Tunturi rx300?

Jankke
19.06.2011, 09.01
Mitäs mieltä täällä ihmiset on tuollaisesta pyörästä? 100km ajosta asvaltilla 40km, hiekalla 50km ja loput 10km maastossa/metsäpoluilla..

Rizla
19.06.2011, 10.45
Varmasti sopiva peli tuolle reissulle. Polkimet ehkä kannattaisi vaihtaa metalli runkoisiin.
Noilla muovisilla kun on taipumusta mennä rikki pienistä iskuista, joita maastossa/metsäpoluilla saattaapi saada.

Hauskaa reissua vaan! ;)

nure
19.06.2011, 11.16
Paska keula ja kallis...

kpyora
19.06.2011, 13.45
Nure tiivisti tuon Tunturin hyvin. Eli taas yksi tuleva crossarin ostaja. ;) Tuolla speksillä polkimiksi lukot, oli pyörävalinta mikä tahansa.

Tuntureita molemmat CX:t (http://www.tunturi-bicycles.com/etusivu/tuotteet/road/cx700/) ovat sopivia käyttöösi pienellä virittelyllä. Halvemmasta aiankin stemmi kiinteään ja polkimet lukoiksi.

nure
19.06.2011, 15.27
Mä jotenkin kanssa tykkään noide ulkonäöstä, sopivasti retroa...

alteregoni
19.06.2011, 17.55
Mä jotenkin kanssa tykkään noide ulkonäöstä, sopivasti retroa...

Joo ruvennu noi crossarit poltteleen täällä. Mut onneks toi ajoasento ei sovi mun selälle:p...

Jankke
19.06.2011, 21.08
Kiitos vastauksista! =) Joo lukkopolkimet kiinnostais kans ja keulasta arvasinkin et tulee juuri tuollaista palautetta.. Tosin sentään lukittava ni siksi kiinnostais, ilman lukkoa en kyllä halua joustokeulaa ja muutenkin käyttötarkoitus sille lähinnä metsäpoluilla. Ja ei musta kauheen paha hinta ku esim. nishikin vastaava (522) maksaa jo 949e ja se painaakin pari kiloa enempi..

Jankke
28.06.2011, 22.24
Tuli sitten koeajettua tunturilta rx300 ja rx100 ja feltin qx75.. Ekana rx100 ja ihan mukava kokemus mutta jotenki ero omaan helkama kulkuriin ei ollut kovin suuri joten seuraavan.. Rx300 ajoin ehkä kilsan ja huomasin, että joustohaarukka ei tuu olee mun juttu ja aavistuksen tyhjä etukumi tuki vielä ajatusta jostai muusta. Raskaamman ja tahmean oloinen kapistus. Sitten myyjän suosittelemana vielä toi feltin qx75 joka tuntui heti sopivan käteen ja ajoasento makaavampi (sporttisempi) kuin noissa muissa. Tällä kertaa kilsan kohdalla tiesin mikä on tuleva pyöräni ja koeajokin vähän venähti.. =P Hinta 699e eli samoissa tuntsien kanssa, tosin lukko, jalka ja loksut vähän nosti hintaa. Että sellainen tarina. Tunturia hakemaan ja feltillä kotiin. :)

kpyora
29.06.2011, 00.13
Felt (http://bikereviews.com/city-bikes/felt/2010-felt/felt-qx-75-city-bike/) on noista varmasti paras valinta. :) Siinä on kuitenkin jotenkin järkevä kokovalikoima yhdistettynä siedettävään ajoasentoon ja kohtuulliseen osasarjaan. Kysyisin kuitenkin, eikö myyjä tarjonnut mitään maantiepyörää?

Jankke
29.06.2011, 11.41
Ei tarjonnut, ku kerroin hybridiä etsiväni.. Ja ajelen hiekalla myös ni hiukan leveempi kumi mukavempi. Oiskohan tossa feltissä vakiona 37mm, ainakin hyvin lähellä sitä ja toi kuuluu ilmeisesti luokkaan sporttihybridi eli vähitellen kohti maantiepyörää. ;) Täytyy myöntää et vaikka vähän makaavampi ajoasento hiukan vierastutti ni nyt 40km ajon jälkeen oikeen tyytyväinen ja mahdollisuus vielä laskea tankoakin jos mieli tekee. :)

Jankke
29.06.2011, 11.43
Niin ja koko mulle oikeen sopiva, 55cm ja oon 182cm pitkä....

Risto Koivunen
29.06.2011, 11.46
Jäykkä keula ja matalampi ajoasento miellyttävät... selvästikin tulevaisuudessa potentiaalinen cyclocrossarin ostaja. :cool:

Jankke
29.06.2011, 22.46
Jäykkä keula ja matalampi ajoasento miellyttävät... selvästikin tulevaisuudessa potentiaalinen cyclocrossarin ostaja. :cool:

Hyvin mahdollista jos intoa riittää (ja rahaa..). Oli pitkä tauko pyöräilyssä mut keväästä asti nyt ajeltu lähes joka vapaapäivä. Tosin toi pyörä tuntuu kyllä niin mukavalta et tuskinpa iha heti vaihtoon lähtee. :) 56km takana tältä päivältä.. Ja tuli jopa kypäräkin ostettua ja juomapullo+teline felttiin.