PDA

Näytä tavallinen näkymä : Scott Sportster 60 vai Kona Dew?

hownhown
15.06.2011, 21.55
Eli vanha pyörä varastettiin ja vakuutusyhtiöltä tulisi nyt sitten rahaa tilille 400€.

En tiedä hirveästi pyöristä, mutta kaksi vaihtoehtoa löysin joihin en joutuisi rahaa laittamaan lisää.

http://www.patrol.fi/scott/py%C3%B6r%C3%A4t/katu/city/sportster-60-men

http://www.konaworld.com/bike.cfm?content=dew

Molemmat siis saatavilla 399,-
Kumpikohan kannattais hommata, perus ajoa kouluun, harrastuksiin jne. joskus pieniä pyörälenkkejä.
Ainoa on että sportster saatavilla max XL runkokoolla, itse olen 189cm/n.90cm. jostain luin että ehkä XXL runko olisi parempi vaihtoehto?
Kona saatavilla aina 61 asti.

Sporsterissa lokasuojat mukana konassa ei, tosin eipä ne kuin muutaman kympin siihe maksa lisää.
Kiitos vinkeistä, pitäisi pikaiseen päättää, että pääsee taas pian polkemaan.

IncBuff
15.06.2011, 22.03
Eipä noissa merkittäviä eroja ole, mutta sanon Kona koska itselläni on sellainen.

nure
15.06.2011, 22.15
Ei tosiaan kummia eroja, pääsetkö testaamaan? Kanssa sympatiat Konan puolella mutta kumpi vaan miellyttää...

hownhown
16.06.2011, 11.20
Kiitos vinkeistä, Konasta olen kuulut paljon hyvää, Scottia pääsen testaamaan, kona pitäisi tilata, ellei joku tiedä löytyykö Konaa Joensuusta, itse en ainakaan löytänyt.
Jos Scott tuntuu hyvältä ja runko ei ole pieni otan sen, mutta jos runko ja muutenkin tuntuma ei miellytä taidan valita Konan.

Jurpelo
04.08.2011, 23.23
Kumpaas päädyit vai kumpaankaan?? Mä tuossa juur ostin tuon Scottin ja olen kyl iha tyytyväinen ollu! Mut paljon se varmast on just tosta rungon sopivuudesta kiinni.. Ite ajattelin ton Scottin kanssa alkaa heittää parempaa osaa aina pikkuhiljaa, kun antaa opiskelijan budjetti periks. Ensimmäisenä olis listalla alu tai hiilari etuhaarukka ja kapeammat/kevyemmät vanteet...

Jurpelo
04.08.2011, 23.23
...ja siis renkaat tottakai

pjarvenpaa
05.08.2011, 11.59
Konamiehet hei! :)
Oonpa ajellut jo reippaat 15 vuotta Nishiki Bombardier:lla ja nyt se taitaa olla aika päivittää kulkinetta. Harkinnassa Dew-sarja, joko Plus (-11) tai FS (-10). FS on aika venkulan näköinen, mutta joustohaarukka on siinä turha. hinta vaan tekee siitä houkuttelevan, kun tilaamalla sais alle 500e (CRC). Plus-mallia saa Suomestakin 539e
Haluaisin vähän pystymmän ajoasennon, niin muuttuuko se oleellisesti Konan myötä vrt. vanhaan Nishikiin? Yhtään en ole päässyt kokeilemaan johtuen syrjäseudun puutteellisista palveluista. Mittani 176, 82-83 sisämitta, painoa 81kg, niin kuinka noiden Konien ergonomia yleensäkin pitäisi passata tämmöiseen roppaan?
Miten takuut toimii esim. CRC:ltä tilattaessa?

Prestige
05.08.2011, 12.13
Konamiehet hei! :)
Haluaisin vähän pystymmän ajoasennon, niin muuttuuko se oleellisesti Konan myötä vrt. vanhaan Nishikiin? Yhtään en ole päässyt kokeilemaan johtuen syrjäseudun puutteellisista palveluista. Mittani 176, 82-83 sisämitta, painoa 81kg, niin kuinka noiden Konien ergonomia yleensäkin pitäisi passata tämmöiseen roppaan?

Valitettavasti ajoasennosta en osaa sanoa, se varmaan selviäisi pelkästään kokeilemalla. Yleisesti Konan ergonomia pitäisi passata tuohon noille mitoille hyvin.

Miten takuut toimii esim. CRC:ltä tilattaessa?

CRC ei ole virallinen Kona jälleenmyyjä, joten sieltä hankkiessa ei pyörällä suomessa ole takuuta, tai kaikki takuu asiat pitää hoitaa CRC:n kautta.

Suomen hinnathan ei juurikaan poikkea CRCn hinnoista ja pyöriä voi tilata esim täältä (http://www.laajavuoribikepark.fi/).

pjarvenpaa
08.08.2011, 11.46
moikka,

Menee hankalaksi, kun ei Oulun liikkeissäkään ole enää yhtää Kona Dew Plussaa, että vois käydä kokeilemassa. Onko ketään, jolla ko. pyörä lähellä Raahea? Voisin käydä koeistumassa ja tarvittaessa tilata pyörän etelästä...

pjarvenpaa
15.08.2011, 07.48
noniin,
Oulusta löytyi Kona Dew Plus, jota kävinkin Pyörä-Suvalalla koeajamassa. Pyörä oli pettymys! Huomio kiinnittyi heti vanteisiin ja pinnoihin, kun ne antoi periksi kiihdytyksissä ja jarrutuksissa. Vanteet yksinkertaiset ja pinnat ohjennetut. Noihin menis heti pari sataa ja sitten ollaan eri hintaluokassa. Pyörä rullas melkoisen vaivalloisen oloisesti ja väittäisin omaa 15 vuotta vanhaa Nishikiäni (MTB) paremmin rullaavaksi ja sen STX:t ei rutise, eikä pauku.
No onneksi liikkeessä myydään kunnon pyöriäkin. Niitä koeajaessa vierähtikin 1,5h. Erittäin hyvää palvelua, suosittelen!

edit. Siis suosittelen liikettä, mutta en Kona Dew Plussaa