PDA

Näytä tavallinen näkymä : Cannondale vai spessu?

rullailija
04.06.2011, 08.57
:rolleyes: Elikkä tarkoitus hankkia maantiepyörää hintahaitarissa 1000-1500 €. Ei ole kokemusta maantiepyörän hankinnasta. Kumpi on parempi vaihtoehto vai onko jokin vielä muu hyvä vaihtari näille? Mikähän näillä kahdella em. merkillä on olennainen ero vai onko mitään?

Mihail
04.06.2011, 11.15
Tuossa hintaluokassa tuskin pyörien olennaisimmat erot ovat ko. merkeillä kovinkaan suuria. Nopean vilkaisun perusteella näyttivät tuossa hintaluokssa olevan oikein kelvollisia pyörittimiä molemmat. Mutta kuitenkin se runkokoko on tässäkin se kaikkein tärkein. Eli huolellinen koeajo kaiken a ja o. Vaihteiden ja vanteiden ei niin ole väliä kun ne saa sitten vaihdettua helposti jos ne alkaa kalvaan. Tärkein prioriteetti on siis se mikä sun silmääsi eniten miellyttää niin siitä sitten vaan kaupat.

Nakili
04.06.2011, 16.53
käy koeajamassa molempia merkkejä, cännäriltä taitaa löytyä caad8 siihen hintaan. Spessulta löytyy hintahaarukkaan istuvat rennompi Secteur( roubaixin mitoilla) ja kisamaisempi Allez( Tarmacin mitat). Sit vaan ostat sen, mikä alkaa himottaa eniten.

OJ
04.06.2011, 17.58
Cannondale CAAD 8 olisi mun valinta. CAAD 8 on mun mielestä tosi hyvä alumiinirunko ja tohon budjettiin mahtuu 105 osat. Kiekot ovat tietenkin mitä ovat, mutta ne voi päivittää vaikka ensi kesäksi.

k.t.s.
04.06.2011, 18.10
Tässä hintaluokassa Cannondale on hyvä valinta, mutta jos sijoitat vähän lisää, niin Spessultakin löytyy todella varteen otettavaa vaihtoehtoa. Ei se merkki ole olellinen, ota mikä tuntuu sopivimmalta itsellesi.

kontio
04.06.2011, 22.46
Merkin valinta on lähinnä mieltymyskysymys (jos vaan geometriat toimii) kuten todettua.
Alumiinin hitsaaminen ei niin vaikeaa puuhaa ole, että siihen TREK-hand made in Wisconsin tekstiä tarvittaisiin ollakseen hyvä.

Kiekot menee kuitenkin joskus vaihtoon jos enemmän jaksaa innostua eli ostamiseen tarvitaan lähinnä: ->tutki geometriat (etenkin josset ole standardimuotista)->koeaja jos mahdollista->keksi mistä vaihteistosta tykkäät Shimppa/Sram/Campa ja minkä tasoisilla osilla vaihtoehtoina olevat ajokit on varustettu. (tai no ainoa kallis osa on vaihdekahvat, muita voi vaihtaa suht surutta ja edullisesti)
Sitten ostat loppuun asti seuloutuneista sen mikä a)näyttää parhaalta b) on saman merkkinen kuin jollain suosikillasi tai c)minkä merkin koet katu-uskottavimmaksi.
se on kuitenkin vain pyörä, mutta paras pyörä on sellainen minkä päällä tulee vietettyä eniten kilometrejä.

rullailija
04.06.2011, 23.53
Kiitos vastauksista. Kumpi on parempi vaihtoehto? Tiagra vai 105 osasarja? Näistä kun ei ole minulla tietoa.

Jousi
05.06.2011, 00.04
Kiitos vastauksista. Kumpi on parempi vaihtoehto? Tiagra vai 105 osasarja? Näistä kun ei ole minulla tietoa.

105. Sanotaanko, että hyvää keskitasoa, ehkä jopa ylempää..

kpyora
05.06.2011, 00.41
Suurempi valinta on mielestäni kolmen suuremman osasarjatoimittajan välillä: Campa, SRAM ja Simpa. Kaikilla kolmella on vähän erilainen toimintalogiikka (käyttöliittymä). Asiaa voi verrata käyttöjärjestelmissä: Mac, Linux ja Win vaihtoehtoihin.

rullailija
05.06.2011, 08.21
Suurempi valinta on mielestäni kolmen suuremman osasarjatoimittajan välillä: Campa, SRAM ja Simpa. Kaikilla kolmella on vähän erilainen toimintalogiikka (käyttöliittymä). Asiaa voi verrata käyttöjärjestelmissä: Mac, Linux ja Win vaihtoehtoihin.

Kiitos täsmennyksestä. Taitaa kallistua tuohon Shimanon suuntaan, lähinnä varmaan sen helpohkon saatavuuden takia. Sram on ainkin minulle tuntematon osasarjatoimittaja ( noviisi kun olen ), Campagnolosta olen kyllä kuullut.

kontio
05.06.2011, 10.03
vilkaise tuo niin olet kuullut srameistakin eli 4 ekaa tuosta porukasta, astanalla vaan ei ole noita erikoismalleja missä lukee isommalla se logo :)
kliks (http://nimg.sulekha.com/sports/original700/andy-schleck-alberto-contador-lance-armstrong-frank-schleck-vincenzo-nibali-bradley-wiggins-2009-7-25-14-10-14.jpg)

edit_mutta joo, shimppaa on aika hyvin tarjolla, ja harvoin se huono ratkaisu on.

Scott68
05.06.2011, 10.58

Jos ei ole ennakkopaineita, niin laita Sram. Apex on hintatasoltaan Shimanon 105:sta vastaava. Itsellä toisessa pyörässä Sram ja toisessa Shimano. Shimano toimii siististi, kun on säädöissä, mutta Sram toimii miehekkäästi vaikka säädöt olis hieman pielessäkin.

Toiset pyörät vaan tulee valmiiksi kasattuina tietyillä osasarjoilla, eikä silloin pääse plokkaamaan, mutta se on sitten pitempi juttu...

MacGyver
05.06.2011, 12.18
vilkaise tuo niin olet kuullut srameistakin eli 4 ekaa tuosta porukasta, astanalla vaan ei ole noita erikoismalleja missä lukee isommalla se logo :)
kliks (http://nimg.sulekha.com/sports/original700/andy-schleck-alberto-contador-lance-armstrong-frank-schleck-vincenzo-nibali-bradley-wiggins-2009-7-25-14-10-14.jpg)

Eli anorektikot, douppaajat ja eläkeläiset käyttää Sramia;)

kontio
05.06.2011, 12.29
Eli anorektikot, douppaajat ja eläkeläiset käyttää Sramia;)

juu, niin kai sitten.
semmoisia vaihteita ei vaan taida olla, mitkä toimisivat voitokkaasti SAMAN kuskin alla sekä Roubaixissa että Ventouxilla. ja sellaiset ruumiinrakenteetkin on aika harvassa.
kliks (http://velonews.competitor.com/wp-content/blogs.dir/2/files/paris-roubaix-2010/000_par3170990.jpg)