PDA

Näytä tavallinen näkymä : Polkimet irti

Lyrete
29.05.2011, 16.01
Pitäs saada vaihdettua polkimet flatteihin, mut toinen ei tahdo irrota. Pyöristin jo kaks kuuskolo-avainta sitä irrottaessa, en oo enää varma löytyykö lisää samanlaisia. :mad:

Onko jotain kikkavitosta, vai pitääkö vaan yrittää kehittää vielä pitempi vipuvarsi kuin tuo potkulaudan tanko? Tai sitten viedä jonnekkin huoltoon irrotettavaks, tosin tarttis saada huomiseks, mutta ehkä huomisen kestää ilman.

MRa
29.05.2011, 16.09
Ehkä tän tiesitkin, mutta huomioithan, että vasemmassa polkimessa on "vääränkäden" kierre: http://www.parktool.com/blog/repair-help/pedal-installation-and-removal-pw-3-pw-4-pw-5-hcw-16

Lyrete
29.05.2011, 16.16
Jesh (oikea poljin kyllä se joka ei lähde.), näköjään aluksi vääntäny väärään suuntaan, mutta yritin kyllä oikeaankin eikä tuntunut lähtevän. Tosin en niin kovaa runtannut kun pelkäsin menevän kireämmälle. Jos löytyy vielä kuusikolo niin pitää käydä yrittämässä. Toi toinen kyllä näyttää siltä että vielä saattaa saada irti silläki.

Itsok
29.05.2011, 16.26
Kampi irti ja pulttipyssyllä irrottamaan. Vaikka sitten autokorjaamoon.
Tai jos haluaa itse yrittää niin käyt hakemassa kunnon avaimia, esim Stahlwillen T-kuusioavaimen tai hylsymallin. Sitten parimetrinen jatkovarsi käyttöön.
Ja aina kahteen kertaan miettiminen, että avaako oikeaan suuntaan.

Vasemmalla vasenkätiset kierteet, oikeassa oikeankätiset. Keskiössä just toistepäin.

kolistelija
29.05.2011, 16.27
Taivutetut avaimet pannaan. Niillä tuo ei ainakaan aukea. Mikä tahansa hylsymalli toimii paremmin, vaikka Biltemasta hankittu.

Lyrete
29.05.2011, 16.30
No ajetaan noilla sitten ilman lukkokenkiä polkimilla hiljempaa pari viikkoa ku ei irtoa. Kattellaan myöhemmin.

kontio
29.05.2011, 19.58
Biltemasta hylsyllinen 1/2" avain räikkään...tai vaikka vääntövarsi.
ja WD40 liotus ei tee ikinä pahaa jumiville osille.

Biltemasta ei sitten kannata ostaa muita kuin 10v takuulla olevia työkaluja, ainakin itse ollut todella tyytyväinen kaikkiin ja niitä on väärinkäytetty autohommissa aika surutta.

St0neyNut1
29.05.2011, 20.14
Itse jouduin irrottamaan töissä toisen alkuperäis polkimen leikkamaalla polkimen akselin poikki ja hitsaamalla ison pultin siihen,josta otin kiinni 1,5m putkipihdeillä.:) Olivat fiksut laittaneet kierrelukitetta siihen.

PS:Helppo muisti sääntö polkimiin on,että aina pyörän meno suuntaan polkimet kiristyvät.

kontio
29.05.2011, 20.36
Juu, niin kevyesti kiristettyä poljinta ei olekaan että se karkaisi, juuri Stoneynut1:n mainitsemasta syystä

Itsok
29.05.2011, 20.41
Itse jouduin irrottamaan töissä toisen alkuperäis polkimen leikkamaalla polkimen akselin poikki ja hitsaamalla ison pultin siihen,josta otin kiinni 1,5m putkipihdeillä.:) Olivat fiksut laittaneet kierrelukitetta siihen.

Ettei olisi ollut kuitenkin kierreliima :D
Lukitteellisen kierreliitoksen kun pitäisi auetakin inhimillisesti.

Noin koviin menetelmiin jos joutuu turvautumaan, niin voi tulla kammesta kierteetkin mukana :)

St0neyNut1
29.05.2011, 21.16
Lukitteellisen kierreliitoksen kun pitäisi auetakin inhimillisesti.

Noin koviin menetelmiin jos joutuu turvautumaan, niin voi tulla kammesta kierteetkin mukana :)

Joo niin siis juurikin kierreliimaa.:D Itse pelkäsin juuri sitä,että tulisi kierteet mukana mut eipä tullut.:cool: Ny on uudet kiinni ja laitoin viel kiinnileikkautumisen estoo kierteesiin.;)

efut
29.05.2011, 21.59
Lukitteellisen kierreliitoksen kun pitäisi auetakin inhimillisesti. :)

Jos tässä aletaan termeillä kiistelemään niin minä annan ääneni termille kierrelukite.

http://www.loctite.fi/cps/rde/xchg/henkel_fis/hs.xsl/kierrelukitus-4150.htm

Itsok
29.05.2011, 22.16
No joo. Näyttää olevan lukite nimellä myös vahvat "ei" avattavat kierrelukitteet.

fsol77m
29.05.2011, 22.24
loctiten sininen (nesteen väri) 242 on yksi parhaista lukitteista jotka saa vielä aukikin :)
loctiten punaiset (nesteen väri) on niitä pysyvästi lukitsevia.

St0neyNut1
29.05.2011, 22.35
On meillä duunis Permabond nimistä kierrelukitetta jota käytetään sillonkun halutaan,että joku kaasuasennuksessa käytettävä kierre ei irtioa ikinä.:) Olen roikkunut isoilla putkipihdeillä 3/4" putkessa jalat ilmassa ja yrittänyt tehä vaik mitä.:p Oli pakko nöyrtyä ja lämmittää kuumaks et irtos.;)

marola
29.05.2011, 22.36
muistisääntö: polkimet poistetaan aina vääntämällä poljinavaimella pyörän takapäätä kohti (ellei joku pellepeloton laita avainta poljinten alapuolelle... :)) Poljinavain on hyvä, rikoin muutamat tavalliset kiintoavaimet jatkovarrella, ennenkuin uskoin. Biltema kuluu nopeasti, mutta toimii satunnaisessa käytössä.

Vilhelm V
30.05.2011, 06.31
Pyöristin jo kaks kuuskolo-avainta sitä irrottaessa, en oo enää varma löytyykö lisää samanlaisia. :mad:

Ne ei sitten olleet kuusiokoloavaimia vaan kuusiokoloavaimen kaltaisia valmisteita. Toivottavasti ei löydy lisää samanlaisia.

JackOja
30.05.2011, 08.01
Ne ei sitten olleet kuusiokoloavaimia vaan kuusiokoloavaimen kaltaisia valmisteita.....

Jepulis, työkalut kannattaa ostaa muualta kuin biltemasta, clasohlsonilta tai robinhoodista tai... :rolleyes: