PDA

Näytä tavallinen näkymä : Cube x-race comp:lla ajajat!!

Pessi
17.05.2011, 22.51
Käytyäni koeajamassa Inseran ja Meridan 3D:n, kyseiset mallit ainoita cyclocrosseja täällä Tunturin lisäksi. Ajaminen tuntui hyvältä kummallakin mutta kumpikaan ei säväyttänyt millään tavalla. Sitten iskin silmäni Cuben X-raceen ja nyt haluaa tuollaisen...

Kysymys olisi että minkä kokoisilla ajajilla on minkäkin kokoisia runkoja cubessa? Olisi joku haju rungon koosta ennekuin lähtee etsimään pyörää jostain, lähimmän Cuben luo on ainakin se 400km.

Niki9
18.05.2011, 04.05
Käytyäni koeajamassa Inseran ja Meridan 3D:n, kyseiset mallit ainoita cyclocrosseja täällä Tunturin lisäksi. Ajaminen tuntui hyvältä kummallakin mutta kumpikaan ei säväyttänyt millään tavalla. Sitten iskin silmäni Cuben X-raceen ja nyt haluaa tuollaisen...

Kysymys olisi että minkä kokoisilla ajajilla on minkäkin kokoisia runkoja cubessa? Olisi joku haju rungon koosta ennekuin lähtee etsimään pyörää jostain, lähimmän Cuben luo on ainakin se 400km.

Mulla on lyhyyttä 177 cm ja racen koko on 53, mutta en mää noista mittään tiedä :D
Cervelon maantiefillari on kokoa 54......

Vellu
18.05.2011, 14.19
Moi,
Pituus 174cm (en ole "persjalkainen", runko 53cm (v.2010 malli, ei ole varmaan muuttunut vuodelle 2011). Valinta perustui pyöräkauppiaan ohjeistukseen. Ajoasennon saan aika matalaksi, ohjainkannattimen olen kääntänyt vaakaan (vakiona yläviistossa). Harkinnassa vähän pidempi kannatin, jotta asennosta saisi tarvittaessa vähän pidemmän. Vaakaputken lyhyys tulee parhaiten ilmi siinä, että joissain tilanteissa kengän kärki sipaisee eturengasta ja erityisesti etulokaria silloin kun sellainen sattuu asennettuna olemaan. Suurempi runko ei olisi minulle todennäköisesti tuntunut hyvältä, koska satulaputki olisi kasvanut kanssa aika paljon. Koeajoin ennen hankintaa myös Focuksen S- ja M-kokoisia pyöriä, joista S oli paljon paremman tuntuinen.

Olen aiemmin ajanut vain maasturilla ja veikkaan, että tämä vaikutti myös valintaan - korkealla oleva vaakaputki ei tuntunut hyvältä.

Olen ollut todella tyytyväinen ostokseen!

SuperD
18.05.2011, 14.27
180cm, inseam 82cm, 2010 X-Race Pro 56

Dieselman
18.05.2011, 15.51
Moi,
Pituus 174cm (en ole "persjalkainen", runko 53cm (v.2010 malli, ei ole varmaan muuttunut vuodelle 2011). Valinta perustui pyöräkauppiaan ohjeistukseen. Ajoasennon saan aika matalaksi, ohjainkannattimen olen kääntänyt vaakaan (vakiona yläviistossa). Harkinnassa vähän pidempi kannatin, jotta asennosta saisi tarvittaessa vähän pidemmän. Vaakaputken lyhyys tulee parhaiten ilmi siinä, että joissain tilanteissa kengän kärki sipaisee eturengasta ja erityisesti etulokaria silloin kun sellainen sattuu asennettuna olemaan. Suurempi runko ei olisi minulle todennäköisesti tuntunut hyvältä, koska satulaputki olisi kasvanut kanssa aika paljon. Koeajoin ennen hankintaa myös Focuksen S- ja M-kokoisia pyöriä, joista S oli paljon paremman tuntuinen.

Olen aiemmin ajanut vain maasturilla ja veikkaan, että tämä vaikutti myös valintaan - korkealla oleva vaakaputki ei tuntunut hyvältä.

Olen ollut todella tyytyväinen ostokseen!
Paljonko on inseam?

TimoP
19.05.2011, 09.00

Pituutta 189, inseam 89-90 ja pyörän runkokoko 59. Kaupassa vaihdettiin ohjainkannatin pidempään (110 --> 120 mm).

Omaan makuun pyörä saisi kyllä olla vähäsen pidempi: veikkaan, että joku 10 mm vaakaputkeen lisää niin pyörä tuntuisi oikein hyvältä. Nyt se on "vain" "hyvä miinus"... Vaakaputken lyhyyden lisäksi toinen kommentti liittyy kampien pituuteen: tähän kokoon 172.5 mm on mun mielestä vähän ihmeellinen valinta (en tosin väitä, että huomaisin eron noiden ja muissa pyörissä olevien 175 mm välillä).

Talisker
19.05.2011, 09.18
Olen 182, inseam n 88cm, fillari X-race Pro 56cm. (Suosittelen!)
Ihan sopiva koko ja asento sykloon (pystympi ja lyhyempi verrattuna maantiepyörääni).

Matti T.
19.05.2011, 10.11
Hommasin X-race pro rungon kokoa 56, itsellä mittaa 180 ja inseam 84. Eiköhän tuosta sopivan saa pyörän saa rakenneltua.

Pessi
19.05.2011, 12.39
Kiitoksia vastauksista.Omilla mitoilla 180cm ja inseam 85 niin tuo 56 taitaa olla oikea koko. Nähtävästi tulee Tampereella käyntiä kesäkuun alussa joten pitää käydä koeajamassa tuolla Suomen urheilupyörässä.

Tietääkö Talisker että löytyyko Cubea muista liikkeistä Tampereella?

Talisker
19.05.2011, 13.04
Rtech on Cuben maahantuoja.
http://www.rtechsuspension.fi/index.php?cPath=219_383
Sieltä ostin omani.

Pasi A S
26.05.2011, 20.46
Huomenna ehdottamaan omistajan vaihdosta ko fillarille. Lisäjarrukahvoista pitää vielä kysellä. Lisäjarrukahvat toimi siten että kun toisesta jarrutti nousi vaijeri ylöspäin ja nappasi kiinni toiseen jarruvaijeriin ja kas tuli sulava yhteisjarrutus. Lienee säädettävissä tms.Turun Next Bike varoitteli että Cuben fillareita on vaikea tilailla, tehdas myy ei oota. Myyjä tyrkyttää 56 cm runkoa, olen 180 cm. Mikä on inseam?

wagner71
26.05.2011, 21.14
Täällä x-race comp 53 cm, kuski 176 cm, inseam n 83 cm. Näillä mitoilla droppia satulasta ohjaustankoon tulee n 6 cm (minun jäykälle varrelle ehkä hiukan liikaa, täytynee kokeilla stemmiä jyrkemmällä kulmalla ylöspäin) ja varpaat ottaa helposti lokasuojiin kääntyessä hiljaisessa vauhdissa joten hiukan mietityttää josko 56 olisi ollut parempi koko... joka tapauksessa hyvä pyörä tuo on. Maalipinta vaikuttaa aika haavoittuvalta kyllä. Tuo lisäjarrujen juttu on muuten kyllä ihan pienestä säädöstä kiinni.

Korjaus: lyhensin etulokasuojan kiinnitystapeista ylimääräiset millit, niihin otti kengänkärjet helposti joten nyt ongelma enää hyvin vähäinen. Ilman lokasuojia ei taitais kengänkärjet osua eturenkaaseen ollenkaan. Lokasuojat nyt vaan käytössä kun pääsääntöisesti työmatkakäytössä pyörä.

Pessi
26.05.2011, 21.24
Inseam on sisäjalan pituus.

Lainaus toisesta ketjusta:
Inseam mitataan laittamalla jonkinlainen kiinteä kappale, esim kovakantinen kirja, niin ylös kuin haaraväliin menee ja sen yläreunasta mittaat etäisyyden maahan

Dieselman
27.05.2011, 11.09
173cm /81cm inseamilla Rtechistä suositeltiin kokoa 53, täytyy mennä koeistumaan jossain vaiheessa. X-race Pro kiikarissa.

Pessi
30.05.2011, 17.04
Hei!

Lomasuunnitelmat muuttuivat joten Tampereen reissu peruuntui. Eikä pääse testaamaan pyörää. Onko tietoa löytyykö Cube x-racea Mikkeli-Lahti-Kouvola- akselilla?? Tai sit Lappeenrannassa?

Juho
13.12.2011, 21.51
Laitetaanpa nyt tänne oikeamman otsikon alle kysymys Cuben krossarin runkokoosta niin voi olla parempi menestys vastausten kalastelussa. Eli ajaako kukaan 62 kokoisella X-Race Compilla tai Pro:lla? Itsellä hankinnassa ensi vuoden Cross Race Pro kokoa 62. Ajajan koko on 192/94, olenko menossa pahasti metsään?

Useita laskukaavoja olen jo käyttänyt koon laskemiseen, mutta aivan 100% varmuutta en ole saanut. Olen testannut vuoden 2011 Cuben krossaria (koko 59), jossa alkoi tunnin ajamisen jälkeen tuntumaan pientä kipua yläselässä ja putkelta ajettaessa polvet ottivat lähes kiinni ohjaustankoon ja jopa välillä osuivatkin. Satulatolppaan jäi 3 cm säätövaraa kun korkeuden asetti oikeaksi. Nyt harkinnassa onkin, että ottaakko koeajettu koko (59) vähän pidemmällä stemmillä vai suoraan isompi runkokoko. Mielellään kuulisi, että ajaako kukaan muu tuolla 62 kokoisella pyörällä. Noin isoa kokoa kun ei pääse oikein missään koeajamaan..

Tuossa vielä pyörän geometria (http://www.cube.eu/au/road/cross-race/cross-race-pro/)