PDA

Näytä tavallinen näkymä : Ensimmäistä maastopyörää (Täpäri)

Avekkis
12.05.2011, 16.08
Tervehdys arvon Fillaristit.

Vähän myöhään olen tapani mukaan liikkeellä, ajatus on ollut tosin jo viime kesästä. Maastopyörää tarvisi saada alle, eikä tietenkään kokemusta ennestään.
Käyttö olisi poluilla lähinnä, ei tuo hiekkateiden junnaaminen kiinnosta.

Täpäriä aattelin lähinnä mukavuuden ja monikäyttöisyyden kannalta, nyt olen vaan miettinyt että olisko joku 100-120mm vai ihan sitte joku 130-140mm? Menee multa jo niin ohi että kumpi tyyppi olis mun käyttöön sopivampi, mukava olis kuitenkin että sillä voisi tarvittaessa ryskytellä jyrkempäänkin alamäkeen huoletta.
Budjetti mulla on 1000-1500 luokkaa, kuitenki sillä varauksella että tosiaankin olen alottelija ja hintavammat osat menee kyllä mulla hukkaan kun en niistä varmasti osaa ottaa hyötyä ainakaan alkuun irti.

Kyselenkin, notta oisko ehottaa sopivaa alottelijan täpäriä meikäläiselle?

Avekkis
12.05.2011, 16.10
Niin ja kokoa on 182/82cm (onko mulla lyhyet jalat vai mittasinko väärin?)
painoa 77kg..

hannupulkkinen
12.05.2011, 17.04
Noilla milleillä kai tarkoitat joustoa.
Millaista ajoa?
Jos et aivan kivikkoon mene niin 100 milliä riittää, mutta 130-140 milliä sitten kivikko-juurakkohelvettiin, hyppyihin ja droppeihin.
Mitä enemmän pyörässä on joustoa sitä enemmän myös painoa(yleensä).

Avekkis
12.05.2011, 17.18
No näin aluksi ajo on varmaan ihan jotain muuta kuin kivikkoa ja droppeja :D mutta hyvä olisi että pyörä olisi pätevä myös kunnon kivikossakin. Mutta luulisin ehkä kuitenkin trail tyyppisen ~120 mm riittävän minulle.

Tämä kaikki tietenkin ihan tuntumalta heitettyä XD

IncBuff
12.05.2011, 17.54
Itellä on Canyon Nerve XC. Tykkään kyllä. Keulakulma vähän loivempi kuin 100mm täpäreissä niin leppoisampi ajaa kivikoissa ja juurakoissa.

Avekkis
12.05.2011, 18.12
Hei loistavaa canyon xc 5 kattelinki jo, mistä sä ostit sen tai tilasit ? ku katoin että sitä ei tuo suomeen kai kun joku liike tampereella. Ootko ollu tyytyväinen ?

Sampsa_S
12.05.2011, 18.18
Canyonin sivuilta saa suoraan, toimitus 1-2 vkoa jos hyllyssä. fillariboxi + toimitus n. 50 euroa ja tulee UPS:llä kotiin, tilasin 2 vkoa sitten itelle.

/sami

IncBuff
12.05.2011, 18.47
Hei loistavaa canyon xc 5 kattelinki jo, mistä sä ostit sen tai tilasit ? ku katoin että sitä ei tuo suomeen kai kun joku liike tampereella. Ootko ollu tyytyväinen ?
Ei Canyoneita nykyään saa kuin suoraan Canyonin nettisivuilta tilaamalla. Hirveästi kokemusta ei täpäreistä ole ja hirveästi en ole tuolla vielä ehtinyt ajamaan, mutta tähän asti olen ollut oikein tyytyväinen pyörään.

Keskiäkäinen lohjalainen
12.05.2011, 19.00
Itellä on Canyon Nerve XC. Tykkään kyllä. Keulakulma vähän loivempi kuin 100mm täpäreissä niin leppoisampi ajaa kivikoissa ja juurakoissa.

Juu, kelpo vehje. Mulla on 6.0 ja vaikea sitä on mistään soimata. Speksejä katsoen 5.0:nkin pitäisi olla ihan jees. Tuon 5.0:n RS Recon Gold keula ei taida olla dual air -tyyppinen, joten aivan samanlaista säädettävyyttä se ei tarjoa kuin 6.0:n Reba. Onko tuo ero sitten parin sadan euron arvoinen, jääköön ostajan pähkäiltäväksi. Sekä 5.0 että 6.0 ovat hinta-laatusuhteeltaan erittäin hyviä. Runkokin lienee kelvollinen vaativammallekin käyttäjälle, koskapa hifipalikoilla höystetty 9.0 sai Brittilässä Trail Bike of the Year -palkinnon.

http://www.canyon.com/_en/service/testreport.html?test=299

IncBuff
12.05.2011, 19.01
Joo 6.0 toi munkin laite on. Jäi tossa mainitsematta. Siellä ois L-kokoinen 6.0 outletissa pienellä alennuksella.

Avekkis
12.05.2011, 19.09
Jaa pitääpi tsekata :P ton koon kanssa olen vähän mähkinyt.
Pituutta tosiaan 182ja jalkaa 82, eli siis lyhkäset jalat ja pitkä selkä.
Kahdessa liikkeessä ovat oikeestaan Llää sanoneet mulle, kaikista taulukoista kun katon ni taas Mmää tarjotaan.

Keskiäkäinen lohjalainen
12.05.2011, 19.14
Jaa pitääpi tsekata :P ton koon kanssa olen vähän mähkinyt.
Pituutta tosiaan 182ja jalkaa 82, eli siis lyhkäset jalat ja pitkä selkä.
Kahdessa liikkeessä ovat oikeestaan Llää sanoneet mulle, kaikista taulukoista kun katon ni taas Mmää tarjotaan.

Selän mitta on se tärkeämpi. Satulatolppaa saa siirreltyä ylös ja alas mutta vaakaputkea on vähän vaikeampi säätää. Jos on kovin rajatapaus, kannattaa yleensä ottaa se pienempi.

Ootko tutkinut, mitä CompetitiveCyclistin kalkulaattori sanoo:

http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO

snowfake
12.05.2011, 19.28
Kokeilin itsekin Canyonin kokolaskuria, noin nopealla mittauksella oma haaraväli 86cm ja kokonaispituus 180cm. Jos laitan tuon 86cm laskuriin, tulee M-koko. Jos laitan 87cm niin tulee L. Eli noista varmaan se pienempi kannattaa?

IncBuff
12.05.2011, 19.32
Tuntuu että mikään muu kuin inseam ei vaikuta mitään tuossa Canyonin laskurissa. M koko saattaisi olla tosiaan parempi.

snowfake
12.05.2011, 19.35
Tjoo, nyt on 18" 29er ja 19" 26-tuumainen, tuo 18" sopii ehkä paremmin

troh
12.05.2011, 19.36
182cm kaveri tarvitsee noin 60cm horizontal top tuben, jolloin 5-8cm stemmi riittää. Se on yleensä L-koko.

Keskiäkäinen lohjalainen
12.05.2011, 19.41
Tsekkaa tämä:

http://www.fillaritori.com/viewtopic.php?f=8&t=854

Avekkis
12.05.2011, 20.00
Kiitos kaikille vastanneille, on ollut jo paljon apua ! Toi käytetty giant näyttää aika hyvältä, kiitti linkistä

Itsok
12.05.2011, 20.19
182cm kaveri tarvitsee noin 60cm horizontal top tuben, jolloin 5-8cm stemmi riittää. Se on yleensä L-koko.

Mulle tuntuu 178 varrella ja 85 haaralla M-kokoiset pyörät nafteilta. L-kokonen n. 60 cm vaakaputkelta sopivammalta, jolloin saa järkeviä stemmejä käyttöön.

turot
12.05.2011, 20.23
Kehottaisin harkitsemaan myös tätä http://www.bike-discount.de/shop/kS1/a32644/skeen-6-0.html

Parin testilenkin jälkeen vaikuttaa todella mukavalta pyörältä ajella. Keulakulma on hieman jyrkempi (69.5) kuin tuossa Canyonissa, mutta meno tuntuu kyllä vakaalta alamäessäkin. Juurakoita ja kivikoita olen päässyt etenemään kovempaa vauhtia kun odotinkaan.

tmile
12.05.2011, 20.36
Toi käytetty giant näyttää aika hyvältä, kiitti linkistä

Olen 180cm, ja ajelen L kokoisella Giant Anthemilla (20"). Ihan ok koko, ehkä aavistuksen iso. mutta aiempi pyörä oli M (18") kokoinen jäykkäperä ja sekin oli sopiva mutta aavistuksen pieni.

Giant Anthem tuntuu toisaalta hyvältä allround-pyörältä, mutta toisaalta jotenkin väliinputoajalta. Kivikkojuurakossa kaipaisi enemmän joustoa ja sileillä poluilla ja ylämäissä taas kaipaan jatkuvasti vanhaa jäykkäperääni.

Ottaisin kyllä ehdottomasti tuon Radon Skeenin poluille.

jarit
12.05.2011, 21.32
Itse olen 179 / inseam noin 88. Näillä mitoilla eurooppalainen medium 18" fillari tuntuu pienelle mutta 20" large on iso.
Jenkki pyöristä löytyi large 19" ja se on just oikea jolloin hienosäädön saa tehtyä stemmillä.
Tarkoitus on sanoa että älä tuijota osasarjoja ja keulaa, vaan etsi runko jossa mitat ovat kohdallaan. Hyvät kiekot ovat aina toki plussaa ja kannattaa huomioida valinnassa.

Avekkis
12.05.2011, 21.35
Paljonko tuolta Bike Discountista mahtaa tulla rahtia ?

Mites muuten ton Canyonin, miksei Radonin huollot/takuut Suomessa ? miten hoituu onko kokemuksia ?

turot
12.05.2011, 22.15
Bike Discount toimittaa vajaalla viidelläkympillä Suomeen jos ottaa sen 7,95€ maksavan kuljetuslaatikon. Takuupalveluista ei ole kokemusta, mutta tuolla Saksassahan ne (toivottavasti) tarvittaessa hoituu.

Canyonin toimituskulut ovat käsittääkseni samaa luokkaa ja takuut myös Saksassa.

Nucle
13.05.2011, 11.01
Lainaan hiukan threadia, koska olen itse käytännössä samassa tilanteessa kuin ketjun aloittaja: Intoa on mutta aiempaa kokemusta 'vakavastiotettavasta' maastopyöräilystä ei ole.

Pyörävalinnan olen jo päässäni rajannut Canyonin Nerveen, vielä pitäisi pystyä päättämään AM ja XC -mallien välillä.

Käyttö tuli keskittymään lähinnä Tampereelle, asun ihan Kaupin kupeessa, sielläpä niitä maastoja kait olisi. Teitä tulisin varmaankin välttämään mahdollisimman paljon, mitä nyt siirtymät läntisille kankaille ja itäisiin pöheiköihin aiheuttavat.

Tarkoitus olisi edetä aluksi aika rauhallisesti ja pienimpiäkin polkuja myöden, sillä olen kallistumassa AM-mallin puolelle. Hiukan maltillisempi geometria ja pidempien joustojen tuoma mukavuus kiinnostavat. Melko korkealle hiipivä paino vain hiukan arveluttaa.

Olenko nyt ihan hakoteillä tässä asiassa, vai löytyisikö seuraavasta parivaljakosta minulle järkevä vaihtoehto?

Nerve XC 7.0 - http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2074

Nerve AM 6.0 - http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2084

Mittaa minulla on 186/89 - Joten L-koko on aika selkeä valinta.

(Vaikka joku jo aiemmin kielsikin vaihtajia ja keulaa tuijottamasta arvelin, että X9 ja Fox olisivat ainakin varma valinta ;) )

--
T

AK-87
13.05.2011, 11.20
Millainen ajo kiinnostaa ja millaista maastoa on tarjolla, siinäpä varmaan nuo valintaa helpottavat kysymykset jälleen :)

tmile
13.05.2011, 12.45
Käyttö tuli keskittymään lähinnä Tampereelle, asun ihan Kaupin kupeessa, sielläpä niitä maastoja kait olisi.
Tarkoitus olisi edetä aluksi aika rauhallisesti ja pienimpiäkin polkuja myöden, sillä olen kallistumassa AM-mallin puolelle.

Asun myös Kaupin läheisyydessä ja kyllä tuolla "suomen parhailla poluilla (http://yle.fi/urheilu/kolumnit/polku_lontooseen/2011/05/blogi_harjoittelua_maastopyorailyn_ihannemaassa_25 85035.html?origin=rss&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter)" on sen verran kiviä ja juuria että kyllä tuo AM mallin pitäisi kulkea niillä selvästi paremmin, ellei ole joku 60kg kisakuski. Samoin Kaupista Itään Atala-Leinola-Kaukajärvi-Kangasala seudulta löytyy poluilta enimmäkseen sitä kivikkojuurakkoa.

DrJones
13.05.2011, 15.07
Olenko nyt ihan hakoteillä tässä asiassa, vai löytyisikö seuraavasta parivaljakosta minulle järkevä vaihtoehto?

--
T

Nerve XC. Paremmat kiekot, paremmat jarrut, kevyempi, riittävästä joustoa.

Avekkis
13.05.2011, 16.04
Noniin, mulla näyttäs nyt melko selvältä että tulee tilattua tuo XC 5. Ens viikkoon menee tilaus..

syklopaatti
13.05.2011, 16.08
Nerve XC. Paremmat kiekot, paremmat jarrut, kevyempi, riittävästä joustoa.
Ei Ei Ei....Ehdottomasti AM.
Parempi keula ja juurikin riittävästi joustoa.
Jos ajelet sukkahousut jalassa polkuja niin sit xc.:eek::D

dILETANTTI
13.05.2011, 17.19
Sen enempää ketjua lukematta laitan tähän linkin Ykköset-lehden nettiversioon (http://83.150.127.62/erez/fsi/fsi.swf?&pages_dir=*tBR/Am%2CrpG/aBqLSH75U8Bf6AnricsTVN4s84nsyFy8mb/bz7XkIYC1edRCIMj%2C4xQYkMCbLi/qT.C%2CqWOOlfwHxc%2CwlubhKyILPR2/HyjlejlVbNKq867P4%3D&cfg=pages_presets/ss_magnet_fin_2click.fsi&plugins=resize).
Kona Dawg 2010 999 euroa MySportissa Vaasassa. Muutamia jäljellä.

Keskiäkäinen lohjalainen
13.05.2011, 17.35
Pyörävalinnan olen jo päässäni rajannut Canyonin Nerveen, vielä pitäisi pystyä päättämään AM ja XC -mallien välillä.

Tarkoitus olisi edetä aluksi aika rauhallisesti ja pienimpiäkin polkuja myöden, sillä olen kallistumassa AM-mallin puolelle. Hiukan maltillisempi geometria ja pidempien joustojen tuoma mukavuus kiinnostavat. Melko korkealle hiipivä paino vain hiukan arveluttaa.

Mittaa minulla on 186/89 - Joten L-koko on aika selkeä valinta.

Samaa painia on täälläkin harrastettu, ja valinta kohdistui XC:een. Logiikka meni jotenkin niin, että AM varmasti olisi kiva, mutta halvempi (ja kevyempi) XC saa riittää. Hyvin on riittänyt. Melkoisesta kivikkojuurakosta silläkin läpi ajaa, ja vauhdilla jota en aiemmin tiennyt mahdolliseksi, ilman että jousitus pohjaa. XC on lisäksi mielestäni aika peto kiipeämään ylämäkeä. Nykyisin pääsen jyrkemmät mäet ylös kuin aiemmalla Spessun StumpJumper jäykkikselläni. AM:sta en tiedä, millainen kompromissi se on ylä- ja alamäkiominaisuuksien välillä. Täysin pieleen valinta tuskin menee, otat sitten kumman tahansa.

Jos joskus muutaman vuoden päästä ostan uuden täpärin, voi olla, että joustoa on siinä vehkeessä enemmän. Jos ei muuten niin vaihtelun vuoksi. Tai sitten ei.

L-koko on sulle sopiva.

Itsok
13.05.2011, 18.02
Kaupin maasto ja siitä itään on kyllä melko karkeaa. Pitkäjoustonenkin kiipeä hyvin, jos vaan geometria ja koko on sopiva.

snowfake
13.05.2011, 18.17
Tuo XC-malli on varmaan parempi itselle kun tulisi sellaiseen "veren maku suussa ja polkemista ei lopeteta ennen kuin reisi repeää" -ajeluun. Jos haluaa ajaa hiljaa niin on jäykkäperä, jos vielä hitaammin on täysjäykkä :) Ja rullailu (alamäkeen) on sitten sitä kun huilataan.

Vai onko tuollaisessa ajossa hyötyä pidemmästä joustosta (tääl turuuuuus) tai haittaa suuremmasta painosta? Tuossa XC-mallissahan taisi sen 120 millin verran olla.

XC 6.0 ollut mielessä kun tuo Rebakin on tuttu laitos huoltojen kannalta

CamoN
13.05.2011, 20.24
Minä hankin ensimmäiseksi täysjoustokseni Canyon Nerve XC 5.0:n (M-koko, mitat 181/86) tammikuussa. Nyt on takana 800-900km ja olen ollut pyörän ominaisuuksiin tyytyväinen. Vauhdin saa halutessaan pidettyä yllä niissä vaikeammissakin paikoissa ja tosiaan kiipeää monta sellaista mäkeä joista ei välttämättä usko pääsevänsä jalkautumatta. Sitten kun kuitenkin joutuu jossain vaiheessa hetkeksi tasaiselle (jopa kestopäällysteelle :eek: ) ei mene liian raskaaksi.

5.0 oli hankintahetkellä ehdottomasti budjetin ylärajalla, mutta onhan se tietysti käynyt välillä mielessä olisiko ne 6.0:n säädettävämpi keula ja hieman tunnokkaammat jarrut olleet parin lisäsatasen arvoisia. Jarrut näyttää olevan kohtuu halpoja ostaa erikseen mutta keulan päivittäminen tulee kalliimmaksi. :o

Tosin nuo ajatukset vaivaavat lähinnä silloin kun en ole satulassa. Ajaessa on niin hauskaa ettei kerkiä. :rolleyes:

Avekkis
13.05.2011, 20.31
Camon aika samoilla ajatuksilla tässä on menty, uskon että ekaksi pyöräksi toi xc 5 on oikeenkin pätevä.. :)

ToniR
13.05.2011, 21.17
Ei muuta kuin tilaukseen! :)

Avekkis
14.05.2011, 14.09
Tuli tässä mieleen kun luin erään englandierin arvostelua tosta nerve xcstä, hehkutti kuinka oli chainstay protectioni valmiiksi asennettuna. Tarviiko mun tilata erikseen vai kuuluuko se pakettiin ?

Keskiäkäinen lohjalainen
14.05.2011, 14.59
Tuli tässä mieleen kun luin erään englandierin arvostelua tosta nerve xcstä, hehkutti kuinka oli chainstay protectioni valmiiksi asennettuna. Tarviiko mun tilata erikseen vai kuuluuko se pakettiin ?

Viime vuonna kuului pakettiin. Nyt sitä ei kuitenkaan näy kuvissa. Kannattanee kysäistä.

CamoN
14.05.2011, 15.14
Chainstay protector = kankainen hiha joka tulee siihen takahaarukan alaputken ympärille ettei ketju hakkaa maalia rikki? Sellainen tulee myös 2011 mallin mukana. Materiaali muistuttaa neopreenia.

Avekkis
14.05.2011, 15.28
Kiitos näistä :P

Avekkis
14.05.2011, 15.28
Tässä oikeestaan ootan että saan vastauksen canyonilta, kyselin vähän että mikä koko mulle, olen vähän tällänen M/L (välimallijätkä).. Sen jälkeen saanki sitten tilattua.. Kuinkahan pitkää toimitusaikaa voin odottaa, 3viikkoa ?

Yona
14.05.2011, 18.19
Onkos kellään kokemusta Cuben AMS Compeista?
http://www.bike-discount.de/shop/a15792/ams-comp-2010.html?lg=en

Itsellä lähti tuollainen viikko sitten tilaukseen, ja toissapäivänä tuli postia, että pyörä päävarastolla koottavana ja DHL:n kyyti tilattu noutamaan kispaa.

En ole aiemmin omistanut "oikeaa" polkupyörää, ja varmaan vielä joutuu sen viikon verran odottelemaankin, joten olisi mukava sillä aikaa kuunnella kokemuksia, jos jollain on tällainen ollut ajossa? Cubethan ilmeisesti lienevät kuiteknin melko laadukkaita pelejä?

ToniR
14.05.2011, 18.25
Tässä oikeestaan ootan että saan vastauksen canyonilta, kyselin vähän että mikä koko mulle, olen vähän tällänen M/L (välimallijätkä).. Sen jälkeen saanki sitten tilattua.. Kuinkahan pitkää toimitusaikaa voin odottaa, 3viikkoa ?

Siinä pyörän kuvan alla on "Check availability" -kohta, jossa on arvioidut toimitusajat. M koko viikolla 21 (musta) ja viikolla 23 (punainen), L koko viikko 22 ja punainen heti. Eiköhän se pyörä matkaa vähän reilun viikon Saksasta Suomeen.

hostersson
18.05.2011, 16.43
Itellä seuraavanlainen tilanne: hankinnassa fillari, varmaankin maastopyörä -tyyppinen. hintahaarukka 500-750e. Köyhällä ei oo varaa ostaa paskaa joten ostan laadukkaan tsygän niin ei tarvi joka kulmassa kiristellä muttereita tai ostaa uusia keskiöitä vääntyneiden tilalle, niinkuin kaikissa aiemmissa tapauksissa on käynyt. Mistä kyseistä fillaria kannattaa edes etsiä, hyviä nettikauppoja mistä zoomailla etukäteen?

Löysin Tunturilta seuraavanlaisen ehdokkaan;
http://www.tunturi-bicycles.com/etusivu/tuotteet/mtb/aqura-2/

fillari tulee täysin kuntoiluvälineeksi ja maastopyörä sen takia että pääsee myös metsässä oleville lenkkipoluille. Ainut kriteeri on laatu laatu laatu joten kommentteja kattaako kyseinen pyörä sen kriteerin?

Avekkis
18.05.2011, 17.34
Noniin, op täällä. Nythän kävi niin että Canyon xctä ei sitte saakkaan kun vasta viikolla 25, joten vaihdoin sitten Nerve AM vitoseen. 25+ tuntia ylitöitä tällä viikolla oikeuttivat budjetinylityksen :D Tuli vahvistus ja laskukin jo, toimitus pitäs olla viikolla 22 :P Ilmottelen lisää aikanaan ja tietenkin kerron kokemukset pyörästä, odottelemaan.....

Keskiäkäinen lohjalainen
18.05.2011, 17.48
Itellä seuraavanlainen tilanne: hankinnassa fillari, varmaankin maastopyörä -tyyppinen. hintahaarukka 500-750e. Köyhällä ei oo varaa ostaa paskaa joten ostan laadukkaan tsygän niin ei tarvi joka kulmassa kiristellä muttereita tai ostaa uusia keskiöitä vääntyneiden tilalle, niinkuin kaikissa aiemmissa tapauksissa on käynyt. Mistä kyseistä fillaria kannattaa edes etsiä, hyviä nettikauppoja mistä zoomailla etukäteen?

Löysin Tunturilta seuraavanlaisen ehdokkaan;
http://www.tunturi-bicycles.com/etusivu/tuotteet/mtb/aqura-2/

fillari tulee täysin kuntoiluvälineeksi ja maastopyörä sen takia että pääsee myös metsässä oleville lenkkipoluille. Ainut kriteeri on laatu laatu laatu joten kommentteja kattaako kyseinen pyörä sen kriteerin?

Paska keula eikä osat muutenkaan aiheuta mitään kummoisia riemunkiljahduksia. Osta mieluummin vaikka tämä:

http://www.bike-discount.de/shop/kS1/a43102/zr-team-6-0.html

Siinä ei enää ole "kuraa" missään kohdassa.

Nucle
18.05.2011, 18.47
Noniin, op täällä. Nythän kävi niin että Canyon xctä ei sitte saakkaan kun vasta viikolla 25, joten vaihdoin sitten Nerve AM vitoseen. 25+ tuntia ylitöitä tällä viikolla oikeuttivat budjetinylityksen :D Tuli vahvistus ja laskukin jo, toimitus pitäs olla viikolla 22 :P Ilmottelen lisää aikanaan ja tietenkin kerron kokemukset pyörästä, odottelemaan.....

Onnittelut valinnasta. AM 6.0 tulossa tähän suuntaan...

Toimitus oli merkattu viikoksi 23. Saas nähdä lasketaanko tuohon päälle vielä se 8 päivän 'ulkomaantoimituslisä'. Voidaan sitten ehkä juhannusviikolla vertailla kokemuksia. :)

--
T

ToniR
18.05.2011, 19.39

Hyvä, että fillari löytyi! Otitko M vai L koon?

IncBuff
18.05.2011, 21.02
Kyllä se on sen arvoista. Toivottavasti saat pyörän luvatulla aikataululla ajoon. Itselläni piti ainakin täysin paikkaansa aikoinaan. :)

antonblack
18.05.2011, 21.33
moikka,
taas putosin kärryiltä eli mitä toi keulan kulma nyt sitten vaikuttikaan ajettavuuteen. Kumpi lepposampi ajella xc/am??

kiitos vastauksista ja sitten tilataan jompikumpi

-p-

Avekkis
18.05.2011, 21.42
Hyvä, että fillari löytyi! Otitko M vai L koon?

M koko tuli

mutanaama
18.05.2011, 21.43
moikka,
taas putosin kärryiltä eli mitä toi keulan kulma nyt sitten vaikuttikaan ajettavuuteen. Kumpi lepposampi ajella xc/am??

Kiitos vastauksista ja sitten tilataan jompikumpi

-p-

am

syklopaatti
18.05.2011, 22.40
am
+1
jgjugujgjgl

hostersson
20.05.2011, 22.07
Paska keula eikä osat muutenkaan aiheuta mitään kummoisia riemunkiljahduksia. Osta mieluummin vaikka tämä:

http://www.bike-discount.de/shop/kS1/a43102/zr-team-6-0.html

Siinä ei enää ole "kuraa" missään kohdassa.

Kiitos infosta. Pärjääkö tuollaisella fillarilla +190cm ja 90kg mitat täyttävä sälli? Tais iis lähinnä että kestääkö osat.

turot
21.05.2011, 13.10
Kiitos infosta. Pärjääkö tuollaisella fillarilla +190cm ja 90kg mitat täyttävä sälli? Tais iis lähinnä että kestääkö osat.

Ei noissa mitään painorajoituksia ainakaan alle satakiloiselle ole. Nekin on sitten erikseen mainittu.

hostersson
23.05.2011, 08.21
onko tietoa ton bike-discountin takuista? Entä kuinka hyvin kaupankäynti ko. yrityksen kanssa on skulannu?

JackOja
23.05.2011, 08.25
onko tietoa ton bike-discountin takuista? Entä kuinka hyvin kaupankäynti ko. yrityksen kanssa on skulannu?

...tsekkaa toi Kaupat-osasto ;)

Avekkis
24.05.2011, 18.08
Hyvältä vaikuttaa, pyörä lähti tehtaalta matkaan tänään, viikon etuajassa :P eli mahdollisesti loppuviikosta ensiviikolla perillä :)

Keskiäkäinen lohjalainen
24.05.2011, 19.42
Hyvältä vaikuttaa, pyörä lähti tehtaalta matkaan tänään, viikon etuajassa :P eli mahdollisesti loppuviikosta ensiviikolla perillä :)

Sulla taitaa olla piiiiitkä viikko edessä... :rolleyes:

Samuel
24.05.2011, 22.13
Täällä myös ensimmäisen maastopyörän hankinta mielessä. Mietintä jäykkäperän ja täysjouston väliltä. Hintakatto varmaan 1500e-1999e paikkeilla.

Muutamia vaihtoehtoja:
Rose Count Solo 4, 1499e
http://www.roseversand.com/article/count-solo-4-2011-/aid:433657

Rose Jabba Wood 2, 1899e
http://www.roseversand.com/article/rose-jabba-wood-2/aid:433162

Cube AMS PRO Elixir R, 1599e

http://www.bike-discount.de/shop/k173/a15776/ams-pro-elixir-r.html

Cube AMS PRO R1 MAG, 1799e
http://www.bike-discount.de/shop/k173/a15772/ams-pro-r1-mag.html

ToniR
24.05.2011, 22.15

Hienoa! Nyt sitten vaan keräämään muut ajokamppeet kasaan, niin pääsee heti poluille :) Ilmoittele, jos pyörän mukana ei tule keulapumppua, niin täältä löytyy ylimääräinen.

Avekkis
24.05.2011, 23.20
Juu pittee ens viikolla käydä hankkimassa muut rojut..

Timesby
25.05.2011, 17.08
Itsekin olen tässä ensimmäistä maasturia ostamassa. Täpäri kiinnostaisi enemmän, sillä maantielle voi sitten ostaa ihan erikseen maantiepyörän.

Mitäs mieltä kokeneemmat ovat tästä Focuksen pelistä. Todella halpa. Onko speksit kohdallaan vai menty sieltä mistä aita on matalin.
http://www.larunpyora.com/product_info.php?cPath=1_20&products_id=438&osCsid=p527toa7m3omn7oshkulidc5h7

Canyonin Nervetkin kiinnostaisi ja olisivat hintahaarukassa, mutta niitä kun ei pääse testaamaan missään. Laitoin juuri koeajopankkiin viestin vetämään. Toivottavasti joku Kuopiossa sellaisen omistava vastaisi!

turot
25.05.2011, 17.18
Canyonin Nervetkin kiinnostaisi ja olisivat hintahaarukassa, mutta niitä kun ei pääse testaamaan missään. Laitoin juuri koeajopankkiin viestin vetämään. Toivottavasti joku Kuopiossa sellaisen omistava vastaisi!

Pistä yksäriä syklopaatille. Jos en ole ihan väärin ymmärtänyt niin hän ajelee Nervellä Kuopiossa.

syklopaatti
25.05.2011, 17.26
Pistä yksäriä syklopaatille. Jos en ole ihan väärin ymmärtänyt niin hän ajelee Nervellä Kuopiossa.
Nyt on kyllä väärää tietoa. Commencal mulla on ja kohta myös spessu.

turot
25.05.2011, 17.28
Oho, jostain syystä muistin väärin. Pahoittelen.

Jooseppi
26.05.2011, 09.09
Nyt on kyllä väärää tietoa. Commencal mulla on ja kohta myös spessu.

Mikä spessu on tulossa?

Mutta muuten, luulisi kuopiosta canyon kuskeja löytyvän.

Jantsa
28.05.2011, 18.39
Olen tässä nyt ostamassa ensimmäistä am täpäriä ja olen nyt pähkäillyt ja jahkaillut pääni puhki ja olen päätynyt tuohon Radoni slide am 140 7.0:aan ja nyt kysynkin että kannattaako ja onko jollain radonin pyöristä huonoa sanottavaa? Auttakaa ja kertokaa jos on joitain muita hyviä vaihtoehtoja mutta olen jo aika paljon eri nettikauppoja selaillut, aluksi mietin commencalin meta 55 teamiä kun se on suht edullisesti saatavilla evanssilta mutta radoni jotenkin iskee ja osatkin tuntuu olevan aika hyvät. budjetti on tuossa 2000€ paikkeilla. Auttakaa koska en näistä kuitenkaan hirveästi tiedä ja onko yleensä radonissa järkeä? Näin minun silmään näyttää hyvältä mutta kertokaa te viisaammat :)

Tarkoitus olisi saada pyörä tilaukseen jo ehkä ensiviikolla :P

Kiitos jo etukäteen!

jani86
28.05.2011, 19.15
Olen tässä nyt ostamassa ensimmäistä am täpäriä ja olen nyt pähkäillyt ja jahkaillut pääni puhki ja olen päätynyt tuohon Radoni slide am 140 7.0:aan ja nyt kysynkin että kannattaako ja onko jollain radonin pyöristä huonoa sanottavaa? Auttakaa ja kertokaa jos on joitain muita hyviä vaihtoehtoja mutta olen jo aika paljon eri nettikauppoja selaillut, aluksi mietin commencalin meta 55 teamiä kun se on suht edullisesti saatavilla evanssilta mutta radoni jotenkin iskee ja osatkin tuntuu olevan aika hyvät. budjetti on tuossa 2000€ paikkeilla. Auttakaa koska en näistä kuitenkaan hirveästi tiedä ja onko yleensä radonissa järkeä? Näin minun silmään näyttää hyvältä mutta kertokaa te viisaammat :)

Tarkoitus olisi saada pyörä tilaukseen jo ehkä ensiviikolla :P

Kiitos jo etukäteen!

Oletko canyoneihin tutustunut? Itselläni on tuommoinen http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2085 viime vuoden mallia.

Jantsa
28.05.2011, 19.38
Kyllä oon niitäkin katsellut mutta toimitus menee taas noissa niin pitkälle, onko jotain syytä miksi valita canyon ennemmin kuin radon??

jani86
28.05.2011, 19.50
Kyllä oon niitäkin katsellut mutta toimitus menee taas noissa niin pitkälle, onko jotain syytä miksi valita canyon ennemmin kuin radon??

En minä mitään syytä pysty sanomaan. Itsehän se päätös täytyy tehdä mikä itseä parhaiten miellyttää. Canyoneissa on yleensä osat ollut parasta mitä rahalla siihen hintaluokkaan saa. Usein jopa niin, että jos erikseen lähtisi osia irrallaan hankkimaan niin tulisi jopa kalliimmaksi, kuin koko pyörä. Kyllähän noissa radoneissakin ihan hyvää osaa näyttää olevan kiinni.

Avekkis
28.05.2011, 22.03
Jees, AM 5.0 tuli perjantaina perille, nyt oon kerinny kasata ja pikku parkkipaikkakoelenkin heittäny.. ei pääse ajamaan kunnolla kun vasta ens viikolla (prkl muuttokiireet). Canyonin tilausta voin ainakin tässä vaiheessa suositella, lähettivät pyörän viikkoa luvattua aikaisemmin ja pyörän toimitus kesti kokonaista neljä päivää. Erittäin nopeaa palvelua.. Helppo oli kasata, hyvät ohjeet.

Nucle
03.06.2011, 23.08
Noni, ensilenkki heitetty Nerve AM kutosella.

Tilasin pyörän viikolla 20, toimitusta lupailtiin viikolle 23. Kuitenkin tämän viikon maanantaina oli konkeli valmis ja lähti UPS:n kyytiin kohti Tamperetta. Seurannasta haistelin sen saapuneen tänään puoliltapäivin Tampereen jakelukeskukseen. UPS kun ei tarkempaa jakeluaikataulua pystynyt antamaan, kävin itse hakemassa vekottimen parempaan talteen suoraan lajittelulinjalta. :D

Pyörän kasaus oli todella helppoa hyvien ohjeiden ansiosta, vaikkei juuri aiempaa kokemusta tuon tasoisista vehkeistä olekaan. Satula, stonga, pedalit ja renkaat kiinni. Pumppuihin ilmaa, renkaat olikin jo tehtaalla painettu maksimipaineisiin. :seko: Kaikki meni hienosti paikoilleen, ei laahanneet jarrutkaan. Etuvaihtajan säädössä taitaa olla jotain sanomista, ylösvaihdot evät aina ole ihan täsmällisiä ja alaspäin mennään välillä kaksi pykälää kerralla. Pitänee perehtyä säätöihin tai opetella vaihtamaan.

Nopean tunnin lenkin ehdin Kaupissa heittää ja hauskalta tuo vaikuttaa. Aikamoiseen möykkyhaadekseen tuolla pääsee ihan huomaamattaa, vaikka taito eikä uskallus vielä kummoisella tasolla olekaan. Varmasti tulee viikonloppu vietettyä niin paljon pyörän päällä kuin jalat antavat periksi.

Kaiken kaikkiaan hyvä kuva jäi Canyonin toiminnasta ja tuotteesta. Ylimääräisiin sähköpostikysymyksiin vastaaminen oli hidasta, mutta sen myönsivät itsekin. Sesonkikiireitä kuulemma. Yksi kiireellisempi muutos onnistui puhelimitse ilman kummempaa jonottelua tai säätöä. Koko toimituksen ajan sai kiitettävästi automaattisia sähköpostivahvistuksia homman etenemisestä; Tilauksen vastaaottamisesta, tilausvahvistuksen, laskun, maksun vastaanotosta, pyörän valmistumisesta ja UPS:n kyytiin siirtymisesta. Kaikki tuli mitä tilattiin ja maksettiin, vieläpä viikon, kaksi luvatusta etuajassa.

Tästä se lähtee...

--
T

JiiVain
04.06.2011, 14.58
Tulipa itekkin tilattua viime viikolla Nerven AM 5.0. Reilu vuosi tullu tahkottua jäykkäperällä kaupinkin rytkypolkuja, ei millään malttais odottaa pyörän saapumista kotiovelle :)

syklopaatti
05.06.2011, 13.41
Tulipa itekkin tilattua viime viikolla Nerven AM 5.0. Reilu vuosi tullu tahkottua jäykkäperällä kaupinkin rytkypolkuja, ei millään malttais odottaa pyörän saapumista kotiovelle :)
Helvetin hyvä pyörähän tuo on . Väitän etta tuossa 5.0:sa on paras hinta/laatu suhde noista canyonin malleista. esmerkiks tuo keula relevation rl) ei häviä yhtään foxin vastaavalle. Itsellänikin tuo keula pyörässa ja sitä ennen fox. Ei se ainakaan huonompi oo. Onnee uudelle pyörälle.:)

JiiVain
06.06.2011, 11.20
Helvetin hyvä pyörähän tuo on . Väitän etta tuossa 5.0:sa on paras hinta/laatu suhde noista canyonin malleista. esmerkiks tuo keula relevation rl) ei häviä yhtään foxin vastaavalle. Itsellänikin tuo keula pyörässa ja sitä ennen fox. Ei se ainakaan huonompi oo. Onnee uudelle pyörälle.:)

Tänks! Hetki menikin arpoessa 5 ja 6 mallien välillä. Päädyin 5 malliin keulan ja hieman maltillisemman hinnan takia, Revelationista kun löysin enimmäkseen vain positiivisia kommentteja.

5.0:n metallin oranssi värikin tosin hiveli allekirjottaneen silmiä enempi kun 6.0:n vihree :cool:

Fragu
06.06.2011, 16.01
Moikka.

Lainaan ketjua siinä toivossa että saisin näkökulmia uuden täysjouston hankintaan. Eli tarkoitus olisi hankkia fillari sellaiseen hauskan leppoisaan ja välillä jopa ehkä hieman vaativampaankin polkurymistelyyn. Kriteereinä mainittakoon että pyörällä tulisi olla mielekästä ajaa ns. pakolliset siirtymäreitit ilman hampaiden kiristelyä joten olen rajannut rankemmat dh-henkiset pyörät luonnollisesti pois.

Vaihtoehtoina tällä hetkellä Focuksen Thunder 3.0 http://www.larunpyora.com/product_info.php?cPath=1_26&products_id=178

ja mahdollisesti Spessun Pitch Pro http://www.specialized.com/us/en/bc/SBCProduct.jsp?spid=52804&scid=1000&scname=Mountain

Taustaa sen verran että fillaripuolen kokemukset ovat vähäiset. Motocrossia olen harrastuspohjalta veivannut enemmän ja vähemmän joten tämän pohjalta valintani kohdistui täysjoustoon ja mieltymys juuri tuonne juurakkopuolen rymistelyyn.

Focuksesta en ole löytänyt oikein kunnon arvosteluja joten tämän takia sitä hieman arastan vaikka pidinkin koeajolenkin jälkeen pyörästä aika paljon. Osalista ei kaiketi aivan surkeimmasta päästä ole kuitenkaan. Onko Focuksen täysjoustot yleensä minkälaisessa arvossa foorumilaisten keskuudessa?

Pitch Pro on jo jonkun verran hintavampi joten onko siinä osien puolesta jotain merkittävää paremmuttaa Focukseen nähden? Jos teillä on tuohon parin tonnin hintaluokkaan heittää jotain muita hyviä vertailukohteita otan tiedon mielellään vastaan.

tao tao
22.06.2011, 17.34
Moro,

Taas kuumottaa.

Pari vuotta ajelin NS Bikesin Core 1:llä, jonka myin pois, kun muut kiireet painoi päälle. Viimeinen vuosi onkin sitten mennyt mummopyörällä fiilistellen ja sitä korjaillen.
Nyt pitäis taas päästä ryteikköön sotkemaan, mutta aivan liikaa ovat asiat ehtineet kehittyä, eikä tietoa ole enää mistään.

Core oli kiva "leikkipyörä", mutta ei ihan kuitenkaan mun juttu. Haussa olis uusi fillari poluille, kallioille ja kaikkialle sinne missä ei asfalttia ole.
Täysjousto tai jäykkäperä, ei oikeastaan väliä. Alle kymmenen vaihdetta plussaa (jokin oma iskostuma). Miellyttävän pysty, mutta tehokas ajoasento (182/85). Hinta aivan max. 2000 euroa.

Canyonin Strive pisti ensimmäisenä silmään, mutta vaihtoehtoja on varmaa pirusti muitakin. Oranget ja Santa Cruzit taitaa olla hintahaarukan ulkopuolella ainakin uutena.

Muita ehdotuksia olisin siis vailla. Kiitos.

Penseilijä
22.06.2011, 22.43
Itselläni kävi mielestäni hyvä tuuri, kun löysin paikallisesta kivijalkaliikkeestä viimevuotisen Cube AMS 125 RX:n hintaan 1899e. On kuitenkin aika huikeat speksit tuohon hintaan, kun keulassa on Fox 32 Talas RL josta saa laitettua joustomatkaksi 100, 120 tai 140mm , takana RP23 ja palikat on vaihtajia ja kampia myöden XT:tä. Tuskinpa nuo vuodessa juurikaan muuttuu. Kannattaa siis katsella jos löytyisi vanhoja malleja, kun niitä myydään poistohintaan.

Onhan tuo huikea vekotin alamäissä ja juurakoissa vanhaan Canyonin tonnin jäykkikseen verrattuna. Varsinkin kun olen kohtalainen nöösi, niin ajelu tuntuu melko turvalliselta, kun voi painaa rohkeasti vain eteenpäin ja pyörä toimii alla kuin ajatus. Ylämäetkin menee lähes yhtä nätisti. Ainut mitä jäi kaipaamaan, on ohjaustangossa oleva keulan lukitus joka oli Rebassa. Saahan sen Talasissakin lukkoon, mutta se vipu on vähän ikävästi keulan päällä.

tao tao
23.06.2011, 19.04
Vanhat vuosikerrat on käynyt mielessä, joo.

Nyt on silmät iskeytynyt Santa Cruzin Heckleriin. Kaikki sivustot pelkkää kehua täynnä. Hintaa vaan on hiukan liikaa, kun ei tässä mitään ammattilaisia olla.

http://sportax.fi/cgi-bin/nettipro40?sid=C78381AB8E247AA00D89C800C83AC69D&avaaSivu=tuotesivu_pyora.html&fPGID=101&DOIndex=12

Täytyy jatkaa metsästämistä.

Penseilijä
23.06.2011, 23.03
Jos meinaa polkea ylämäkeenkin, niin Strive alkaa olemaan kulmiltaan ja painoltaan jo luokkaa "talutan mieluummin". Santa Cruzin rungot on sen verran arvokkaita, että ekaksi pyöräksi kannattaa katsella jotain muuta jos budjetti on rajallinen. Jos kiinnostus jatkuu ja budjetti kasvaa muutaman tonnin lisää, niin SC:n aihion ympärille voi rakennella jotain vähän hipompaa peliä.

Jos meinaat ajella ylämäkeenkin, mutta tulla silti kovaa alas, niin suosittelen tuolla budjetilla fillaria tyyliin Canyon Nerve AM, Radon Slide 140mm tai Cube AMS jossa on Foxin TALAS keulalla. Eipä voi mennään metsään millään noista valinnoista.

EDIT: Kannattaa varmistaa ettei valitsemassasi pyörässä ole Hayesin jarruja. Meillä on kolmesti Stroker Rydet levinneet.

Tony47
25.06.2011, 12.36
Canyon Nerve XC 7.0 (http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2074)vs Canyon Nerve AM 6.0 (http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2084)

Mikä kannattaisi valita jos maasto on enimmäkseen Helsingin Keskuspuiston tasoista? Riittääkö XC 7.0, vai tavitaanko 120mm joustoa edessä? Millä on mukavampi ajaa siirtymät, alamäet, ylämäet jne.?

L-koko taitaa olla ainoa mahdollinen vaihtoehto kun kuski on 182/90cm?

Penseilijä
25.06.2011, 16.27
Canyon Nerve XC 7.0 (http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2074)vs Canyon Nerve AM 6.0 (http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2084)

Mikä kannattaisi valita jos maasto on enimmäkseen Helsingin Keskuspuiston tasoista? Riittääkö XC 7.0, vai tavitaanko 120mm joustoa edessä? Millä on mukavampi ajaa siirtymät, alamäet, ylämäet jne.?

Tuossa XC:ssähän on nimenomaan 120 milliä joustoa ja AM:ssä on sitten TALAS, jonka joustomatkaa voi vaihtaa lennosta välillä 110/130/150 mm. En tiedä Keskuspuiston maastoista, mutta kyllä tuolla XC:lläkin menee jo juurakot ja nopeat alamäetkin.

AM:ssä on tarvittaessa pidempi joustomatka ja siinä on keula hieman loivemmassa kulmassa, joten se laskee paremmin kuin XC, mutta nousee puolestaan vähän heikommin em syistä + lisäpainosta johtuen. Sanoisin, että jos ajelu on perus metsärymistelyä jossa on vaihtelevaa maastoa ja juurakkopolut tai pomputtavat alamäet eivät ole pääasia, niin ota XC. Jos taas ajelu on isolta osin juurakkoista tai möykkyistä alamäkeä, niin ota AM.

EDIT: Kannattaa ottaa huomioon vielä myös fun factor, eli AM tarjoaa vähän istuvampaa ja siten rennompaa ajoasentoa kun XC. Jos ei kiire ole ja tärkeämpää on hauskanpito, niin AM:n kanssa tuskin mennään pahasti mönkään oli maasto mitä tahansa.

Tony47
25.06.2011, 20.52
Tuossa XC:ssähän on nimenomaan 120 milliä joustoa ja AM:ssä on sitten TALAS, jonka joustomatkaa voi vaihtaa lennosta välillä 110/130/150 mm. En tiedä Keskuspuiston maastoista, mutta kyllä tuolla XC:lläkin menee jo juurakot ja nopeat alamäetkin.

AM:ssä on tarvittaessa pidempi joustomatka ja siinä on keula hieman loivemmassa kulmassa, joten se laskee paremmin kuin XC, mutta nousee puolestaan vähän heikommin em syistä + lisäpainosta johtuen. Sanoisin, että jos ajelu on perus metsärymistelyä jossa on vaihtelevaa maastoa ja juurakkopolut tai pomputtavat alamäet eivät ole pääasia, niin ota XC. Jos taas ajelu on isolta osin juurakkoista tai möykkyistä alamäkeä, niin ota AM.

EDIT: Kannattaa ottaa huomioon vielä myös fun factor, eli AM tarjoaa vähän istuvampaa ja siten rennompaa ajoasentoa kun XC. Jos ei kiire ole ja tärkeämpää on hauskanpito, niin AM:n kanssa tuskin mennään pahasti mönkään oli maasto mitä tahansa.

Joo, kiitos. XC taitaa olla parempi minulle.
Onko muuten XC 7.0 paljon parempi kuin XC 6.0? Rock Shox Reban kanssa ilmeisesti paljon ongelmia?

IncBuff
25.06.2011, 20.59
Ootko uusinta fillarilehteä lukenut? Siinähän vertailtiin ns. järkijoustoja. Rose Jabba Wood sai ainakin perän toiminnasta kehuja. Tuskinpa tuo vähän halvempi mallikaan ihan surkea on? http://www.roseversand.com/article/rose-jabba-wood-2//aid:433162

Tony47
25.06.2011, 21.34
Ootko uusinta fillarilehteä lukenut? Siinähän vertailtiin ns. järkijoustoja. Rose Jabba Wood sai ainakin perän toiminnasta kehuja. Tuskinpa tuo vähän halvempi mallikaan ihan surkea on? http://www.roseversand.com/article/rose-jabba-wood-2//aid:433162

Luin äsken. Testiypyörässä näyttäisi olevan sama etuhaarukka sekä takajousitus kuin JW kakkosessa. Oliko joku halvempi Jabba Wood versio Stadibikessa testipyöränä? Jos oli, niin siitä ainakin pidin kovasti.

jani86
25.06.2011, 22.12
Onko muuten XC 7.0 paljon parempi kuin XC 6.0? Rock Shox Reban kanssa ilmeisesti paljon ongelmia?

Osta vaan se AM suoraan ;) Kuitenkin vähän ajan päästä rupeaa himottamaan isommat joustomäärät.
Itselläni on Nerve AM 7 ja onhan se ihan mukava peli kyllä.

Penseilijä
25.06.2011, 22.15

Itsellä on vuoden 2007 Grand Canyon jossa on Reba keulilla ja mitään ongelmia ei ole ollut. Ainut ongelma on ollut tuon keulan kanssa, että missä sitä huollattaa ja itse on pitänyt näpertää. Herkästi toimii kuitenkin vieläkin vaikka fillari alkaa itsessään olla jo melko kulunut. Ainakin jos on itsellä kiinnostusta huoltaa keula itse, niin ei sitä Rebaa pelätä tarvitse, hyvä keula.

Kyllä tuo 7.0 varmasti rahalle ihan ok vastineen antaa, mutta se on sitten ihan henkilökohtainen asia tarvitseeko sitä lisäetua, ei se kuitenkaan niin järin suuri mielestäni ole.

snowfake
25.06.2011, 22.31
Osta vaan se AM suoraan ;) Kuitenkin vähän ajan päästä rupeaa himottamaan isommat joustomäärät.
Itselläni on Nerve AM 7 ja onhan se ihan mukava peli kyllä.

Tai suoraan fillaritorilta se monsterikeula 300mm joustolla. Ei rupee sit enemmät himottamaan ;)

syklopaatti
26.06.2011, 12.03
Kyllä minä sinuna m-koon ottasin ainakin tuosta am-mallista.
L on liian iso. itse 182cm pitkä ja mun pyörässä vaakaputki lyhempi mitä tuossa canyonin M-koossa. Pyorä samantyylinen 140mm joustava am-täpäri.
Edit: L-koossa vaakaputki on jo 620mm joka on kyllä sun kokoiselle liian pitkä am-henkiseen ajeluun.

Jantsa
27.06.2011, 20.06
Nyt on uusi Radon slide am 7.0 alla ja voin kyllä suositella täysin! :P