PDA

Näytä tavallinen näkymä : Uudet statussymbolit

snowfake
10.05.2011, 00.21
Lähteekö tästä topikki käyntiin?
http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2010/06/27/katso-mitka-ovat-uudet-statussymbolit/20108883/12

Vanha linkkihän tuo, mutta tälläkin foorumilla usein lueskellut tarinoita näistä 100km/suunta työmatkasankareista jotka tekevät 12h/d 7d/vko tämän lisäksi. Jos keskittyisi näihin nykyisiin statussymboleihin, jäisi enemmän aikaa pyörän rassailuun!

Ja ainakin tuo "Olla taitava käsistään" osuu aika hyvin monelle kun osaa pyöriä huoltaa, kai se jo lasketaan käsistään taitavuudeksi vaikka muuten menisikin päivä ATK:ta naputellessa?

Risto Koivunen
10.05.2011, 00.50
Eiköhän osa statussymboleista kierrä syklisesti, eli nousevat välillä pinnalle ja välillä pois. Eli varmaankin voidaan odottaa monen vanhan asian nousevan taas pian statussymboleiksi.

Esimerkiksi 1500-luvun alussa olivat kullatut kalukukkarot suurta muotia eurooppalaisten aatelismiesten keskuudessa. Olisikohan lähivuosina odotettavissa noiden paluu itseään arvossa pitävien yritysjohtajien pukukaappiin?

Grandi66
10.05.2011, 06.09
Mitäs ihmeellistä tuossa on? Tollain mie olen tehnyt suurimman osan elämästä.

Highlander
10.05.2011, 09.05
Ja ainakin tuo "Olla taitava käsistään" osuu aika hyvin monelle kun osaa pyöriä huoltaa, kai se jo lasketaan käsistään taitavuudeksi vaikka muuten menisikin päivä ATK:ta naputellessa?
Mää käsitin että tuolla tarkoitettiin että osaa rapsuttaa naista? :eek:

tvo
10.05.2011, 09.15
Mää käsitin että tuolla tarkoitettiin että osaa rapsuttaa naista? :eek:

En sitten tiedä, että minkärotuisia naisia nimim. Highlander harrastaa, mutta oman kokemuksen mukaan kyllä tykkäävät enemmän silittämisestä tai sovelletusta kutittamisesta.

BONK
10.05.2011, 10.59
Kun tuntee ihmisiä, joilla on loistoautoja, asuntoja ja huviloita siellä sun täällä (ja etenkin siellä) plus kaikki mahdolliset sekä mahdottomat statussymbolit, niin voi huoleti sanoa että ainakaan näissä tapauksissa materiaaliset statussymbolit eivät ole tuoneet onnea. En toki väitä, että he olisivat onnettomampia kuin me tavalliset kuolevaiset, mutta yhtäsuuruusmerkkiä asioiden välille ei voi todellakaan tehdä.

Ennen kaikki status liittyi rahaan ja valtaan, nykyisin statusarvo mitataan pääosin vain omassa vertaisryhmässä eli kaltaistesi joukossa voit olla kuningas vaikka housunpersaukset olisivat puhki. Ja se on hemmetin hieno juttu!

Highlander
10.05.2011, 11.04
Ennen kaikki status liittyi rahaan ja valtaan, nykyisin statusarvo mitataan pääosin vain omassa vertaisryhmässä eli kaltaistesi joukossa voit olla kuningas vaikka housunpersaukset olisivat puhki. Ja se on hemmetin hieno juttu!
Joo ja jokainen voi olla oman elämänsä sankari! se ei oo keltään muulta pois ;)

salama66
10.05.2011, 13.37
Joo, mitä sitä muiden takia miettimään mitään statuksia. Toisaalta juuri se ettei kulje lauman mukana on eräänlainen status. :rolleyes:

Mari1970
11.05.2011, 12.55
Joo, mitä sitä muiden takia miettimään mitään statuksia. Toisaalta juuri se ettei kulje lauman mukana on eräänlainen status. :rolleyes:

niin..mä olen ainakin aina ihan reippaasti oma itteni ja kuljen omia polkujani,vähääkään välittämättä siitä,miten valtaväestö menee ja miten ne odottaisi mun kulkevan...pitää tehä niin mikä iotestään hyvältä tuntuu,vaikka se usein vähän vaatiikiin ekstra rohkeutta ja sisua...tässä maassa kun vieläkin ihmisiä laitetaan kasteihin katsoen koulutus ja työt ja tittelit, mut se on niiden häpee...;)

E.T.
11.05.2011, 19.27
Näinhän se on. Toisaalta liityin juuri Cervelo-kuskien sankkaan joukkoon, ja imago parani ehkä vähän tätä myötä.:rolleyes:

salama66
11.05.2011, 22.24
Minun varmasti näkyvin ja puhutuin status on autottomuus, varsinkin kun olen aiemmin ajanut hiukan kilpaa ja tullut tunnetuksi muutenkin autojeni takia.

Velogi
11.12.2011, 18.17

Vanha mutta yhä ajankohtainen topicci. Jonkinlaista ravistelua se ainakin omalla kohdalla vaati ennen kuin tajusi että muutenkin voi elää kun vain juoksemalla vuodesta toiseen tukka putkella oravanpyörässä: http://viestitin.blogspot.com/2011/03/onko-downshifting-vain-hieno-nimi.html

Fjälle
11.12.2011, 21.12
Status on sivistyssana ;)

Pakko on elää, sivistyssanoilla tai ilman...

Sinkula kuulostaa kyllä aika mukavalta :)
- sivistyneeltä...?

tempokisu
11.12.2011, 21.21
:cool: no mulla ei ole ainakaan kiire minnekään, ei lenkilläkään enää. En osaa puhua sujuvasti vieraita kieliä ja hammas-ongelman takia kotimainenkin ottaa joskus koville, ei ole perhettä - mutta noi muut kyllä täyttyy. Mä arvostan kädentaitoja ja että tekee ite, sekä erityisesti sitä jos on oma persoonallinen tyyli.

Iglumies
12.12.2011, 10.17
Eiköhän se nykyisin ole tämä. (http://www.powercobikeconcept.com/)

tempokisu
12.12.2011, 13.30
Kauan meni ennenkö löysin hintaluokkaa pienellä präntillä. Alkaen 8ke.

Pelottavan näköinen menopeli. Darth Vader-bikerille.

BONK
12.12.2011, 13.43
Eiköhän se nykyisin ole tämä. (http://www.powercobikeconcept.com/)

Täysin oikea vastaus. Jos tuon hankkii, niin idiootin status on taattu eli toimii täydellisesti statussymbolina.

BONK
12.12.2011, 13.47
Kauan meni ennenkö löysin hintaluokkaa pienellä präntillä. Alkaen 8ke.

Pelottavan näköinen menopeli. Darth Vader-bikerille.

Silminnäkijähavaintojen (http://www.youtube.com/watch?v=lY1OO-n2SIA) mukaan Darth Wader käyttää toisenlaista mallia.

via
12.12.2011, 15.05
Esineen / tavan tms. statusarvo on hyvin sukupuoli, ikä, tms.-sidonnainen. Kaikki eivät näe, kiinnitä huomiota, arvota asioita samalla tavalla.

tempokisu
12.12.2011, 21.43
Esineen / tavan tms. statusarvo on hyvin sukupuoli, ikä, tms.-sidonnainen. Kaikki eivät näe, kiinnitä huomiota, arvota asioita samalla tavalla.

Oikea vastaus! ja esimerkki alla ;) lähinnä tarkoitan noita ainutlaatuisen ihania repaint-nukkeja, mutta on siinä tärkeää asiaakin.

http://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Johnny+Depp%2C+piraatit+ja+HotToys/Repaint+pariskunta/VanessaRepaint9B+pieni.jpg/full

Jake_Kona
12.12.2011, 21.58
Uusin statussymboli on oma keho ja sen ulkonäkö. Timmiin kuntoon kroppaa ei saa rahallakaan tai nimenomaan sillä. On varaa superfoodeihin, personal-treineriin ja kolmeen eri kuntosaliin. Ja jos on tarpeeksi rikas ei tarvitse tehdä töitä vaan voi keskittyä kuntoiluun. Tietysti köyhäkin voi päästä samoihin tuloksiin, mutta vermeet on vain halvemmat.

Köyhällä mummonpyörä ja rikkaalla kahden milligramman painoinen hiilikuitu-tour de monaco edition:eek:

pesuman
15.12.2011, 13.04
Kun Vantaankoskelle kurvaa fillarilla, jossa on kiinni kaikki mahdolliset hipo-osat, niin johan alkavat päät kääntyä. Siinä sitä on statusta kerrakseen, kun persaukiset antavat kymppitonnin fillarille tilaa kahvion jonossa.

Juuri tämän takia ihmiset ostavat Ferrareita, Vuittoneita tai vaikkapa Colnagoja. He haluavat näkyä ja tulla nähdyksi. Yosemitellakin pääsee kahville, mutta sehän ei ole ollenkaan sama kuin hiilikuidun kiilto Super-Record osissa.

Itse asiassa on aika huvittavaa, kun herrasmiehet kurvaavat kahvion pihaan Rabobank vaatteissaan. Heidän vanteissaan lukee ISOILLA kirjaimilla Dura-Ace tai Lightweight ja pyörä ei ole vähäisempi kuin Cervelo tai Golnago. Tärkeintä on nimenomaan näkyä.....

Auto tai pyörä voisi olla ihan yhtä hyvin Focus, mutta niitähän taas on kaikilla.....

tempokisu
15.12.2011, 13.49
Kyllä mä haluan näkyä ja tulla nähdyksi lenkillä, mutta en pyörän takia vaan ihan turvallisuussyistä. Siksi mulla on aina se ruma heijastinliivi päällä, tosin jos on valoisaa ja lämmintä otan pois...enkä osaa edes ajaa semmoisilla "hienoilla" kamppeilla, paljon parempi olla hieman rönttösemmät kamppeet.

Colnago on vaan niin hyvä. Elikkä nätti ja hyvä ajaa. Siinä ei muiden mielipide paljoo merkitse jos ite tykkää :cool:

Muuten on perin ikävää eikä lainkaan fiksua jos arvostelee/arvostaa ihmistä ulkonäön tai varallisuuden perusteella :mad:

Highlander
15.12.2011, 13.53
Mä hommasin tollaisen...

http://www.ncsx.com/2006/073106/Monday/muscle_suits_w.jpg

...koska omat ovat edelleen työn alla. Mulla on yleensä viihteellä päällä Sardiniasta ostettu ohut ja tiukka valkoinen italialainen gigolo puuvillapaita....voin sanoa, että kateellisia riittää ja tekstaria pukkaa. Ainoo ongelma tossa on se, että en pysty kääntämään Porschen rattia toi päällä :cool:

kolistelija
15.12.2011, 14.58
Kisun otsikossa on jotain perää. Kedehtittavaa on se että toinen tykkää siitä mitä tekee ja on.

Siinä mennään ihan mönkään kun luullaan että kalliit fillarit olisivat statussymboleita, ainakaan hintansa takia eivät sitä ole. Se on pelkkä valintakysymys käyttääkö 100€+ baariin joka toinen viikonloppu vai 10000€ fillariin joka kolmas vuosi. Statussymboli on jotain johon kaikilla ei ole mahdollisuutta, kun taas hipoimmatkin fillarit ovat keskituloisen saatavilla.

pesuman
15.12.2011, 15.17
Ei hipo-fillarit ole välttämättä keskituloisenkaan tavoitettavissa, varsinkaan, jos pitäisi yrittää elääkin. (ihmisiksi) Ainakin allekirjoittanut joutuu penkomaan hipo-osia alelaareista tai Germanian halpakaupoista, jotta lapsille riittää makkaraa leivän päälle. Määrittelisin statussymbolin toisin. Se on jotain, mitä ei ole järkeä hankkia, jos sellaiseen ei oikeasti ole varaa.

Yllättävän moni fillarikin tien päällä kulkee vekselivedolla :-)

tempokisu
15.12.2011, 19.38
Ikinä en oo mitään velaksi tai osamaksulla maksanu. AINA käteisellä ja kaikki kerralla poies maksettu. Mä en henkisesti pysty oleen jos olisi velkaa jonnekinpäin ja kun tulevista tienesteistä ei tiedä.
No opiskelukämppä opintotuella, mutta periaatteessa käteisellä sekin myyjälle.

Esko
15.12.2011, 21.18
Siinä mennään ihan mönkään kun luullaan että kalliit fillarit olisivat statussymboleita, ainakaan hintansa takia eivät sitä ole. Se on pelkkä valintakysymys käyttääkö 100€+ baariin joka toinen viikonloppu vai 10000€ fillariin joka kolmas vuosi. Statussymboli on jotain johon kaikilla ei ole mahdollisuutta, kun taas hipoimmatkin fillarit ovat keskituloisen saatavilla.

Ovatko nuo vaihtoehdot? Kumpikaan ei oikein houkuttele. Sitäpaitsi, jos pitää vaihtaa muutaman vuoden välein monen tonnin arvoinen fillari uuteen, niin ei sitä ainakaan järkisyillä voi perustella.

Ja jos kymppitonnin pyörä (tai vähän halvempikin) on kaikkien vähintään keskituloisten saavutettavissa, niin samaa voi sanoa vaikka Rolexista, mittatilauspuvusta tai Louis Vuittonin laukusta. Tai vaikka jostain perus-Porschesta (ainakin käytettynä). Mitä tarkoittaa se, että jokin "on saavutettavissa"? No sitä, että kyse on statussymbolista, johon panostetaan enemmän kuin muihin rahareikiin. Sen saadakseen ("saavuttaakseen") ollaan tarvittaessa valmiita tinkimään vaikka sitten muista asioista.

kolistelija
15.12.2011, 21.43
Ovatko nuo vaihtoehdot? Kumpikaan ei oikein houkuttele. Sitäpaitsi, jos pitää vaihtaa muutaman vuoden välein monen tonnin arvoinen fillari uuteen, niin ei sitä ainakaan järkisyillä voi perustella.

Ja jos kymppitonnin pyörä (tai vähän halvempikin) on kaikkien vähintään keskituloisten saavutettavissa, niin samaa voi sanoa vaikka Rolexista, mittatilauspuvusta tai Louis Vuittonin laukusta. Tai vaikka jostain perus-Porschesta (ainakin käytettynä). Mitä tarkoittaa se, että jokin "on saavutettavissa"? No sitä, että kyse on statussymbolista, johon panostetaan enemmän kuin muihin rahareikiin. Sen saadakseen ("saavuttaakseen") ollaan tarvittaessa valmiita tinkimään vaikka sitten muista asioista.
Rolex, mittatilauspuku ja LV:n laukku eroavat melkoisesti maantiefillaristin harrastusvälineestä. Ne ovat statussymboleita eivätkä käyttöesineitä (tai oikeastaan vain huonoja esimerkkejä sillä ainakin mittatilauspukuja ja LV:n laukkuja näkee melko usein peruspulliaisillakin). Menee turhaksi väittelyksi mutta olen sitä mieltä muutkin että sellaiset asiat, jotka pienellä priorisointimuutoksilla voi ostaa, eivät ole statussymboleita.
Ei kukaan ihmettele keskituloisen keskihintaista perhefarkkuakaan vaikka se maksaa noin 30 000 euroa ja sen takia jostain joutuisikin luopumaan.

Esko
15.12.2011, 22.09
Rolex, mittatilauspuku ja LV:n laukku eroavat melkoisesti maantiefillaristin harrastusvälineestä. Ne ovat statussymboleita eivätkä käyttöesineitä (tai oikeastaan vain huonoja esimerkkejä sillä ainakin mittatilauspukuja ja LV:n laukkuja näkee melko usein peruspulliaisillakin). Menee turhaksi väittelyksi mutta olen sitä mieltä muutkin että sellaiset asiat, jotka pienellä priorisointimuutoksilla voi ostaa, eivät ole statussymboleita.
Ei kukaan ihmettele keskituloisen keskihintaista perhefarkkuakaan vaikka se maksaa noin 30 000 euroa ja sen takia jostain joutuisikin luopumaan.

Meinaat että esimerkiksi hyvin istuva laadukas puku on statussymboli mutta monta tuhatta euroa maksava fillari ei sitä ole? Jotkut kuitenkin käyttävät mittatilauspukua päivittäin, samoin Louis Vuittonin laukkua, tai Rolexia. Eivätkö ne silloin ole myös käyttöesineitä? Varsinkin jos niitä käyttää töissä ja on tehtävissä, joissa pitää pukeutua tyylikkäästi? Nuohan voivat olla paljon suuremmassakin määrin käyttöesineitä kuin joku monen tonnin polkupyörä. Sellaista useimmat eivät käytä muuta kuin pelkän huvin ja harrastuksen vuoksi, kulkeakseen paikasta A takaisin paikkaan A. Mahdolliseen hyötyajoon käytetään sitten jotain halvempaa kakkospyörää.

kolistelija
15.12.2011, 22.21
Meinaat että esimerkiksi hyvin istuva laadukas puku on statussymboli mutta monta tuhatta euroa maksava fillari ei sitä ole? Jotkut kuitenkin käyttävät mittatilauspukua päivittäin, samoin Louis Vuittonin laukkua, tai Rolexia. Eivätkö ne silloin ole myös käyttöesineitä? Varsinkin jos niitä käyttää töissä ja on tehtävissä, joissa pitää pukeutua tyylikkäästi? Nuohan voivat olla paljon suuremmassakin määrin käyttöesineitä kuin joku monen tonnin polkupyörä. Sellaista useimmat eivät käytä muuta kuin pelkän huvin ja harrastuksen vuoksi, kulkeakseen paikasta A takaisin paikkaan A. Mahdolliseen hyötyajoon käytetään sitten jotain halvempaa kakkospyörää.
En edelleenkään meinaa että laadukas mittatilauspuku tai LV:n laukku olisi statussymboli. Hinnakkaammat Rolexit ovat sitä toki, sellaista kun ei osteta sillä rahalla mitä yleensä kelloon käytetään. Arvokkaampi maantiepyörä sopii pitkän ikänsä takia helposti aika tavalliseen harrastusbudjettiin, niin kuin 500€ laukku sopii naisen tavalliseen asustebudjettiin ja 1000€ puku sopii miehelle samasta syystä. Ymmärräthän mitä tarkoitan?

Jake_Kona
15.12.2011, 22.38
Pyöräilyn statussymbolit kuten kalliimmat pyörät ja asut eivät näytä tavalliselle kulkijalle mitenkään eroavan halvemmista malleista. Ei niillä saa statustansa nostatettua. Kilpailuissa taitaa kaikilla olla suunnilleen samat vermeet, erot tulee miehestä. Olisiko tuloslista se paras indikaattori.

Kona ei statuskarkeloissa ja prameudessa sakä kromeluureilla pröystäile. Itselläni tonnin harmaa jake. Siksi pidänkin enemmän hillitystä tyylistä.
Muodot ja rakenne erottuvat paremmin. Teippaukset rikkovat muotokieltä ja no ei nimellä niin suurta väliä ole. Pyörät on aika paljon samanlaisia.

Esko
16.12.2011, 05.16
Ei statussymbolin välttämättä tarvitse sellainen olla, että kaikki juntitkin sen tunnistavat. Sekin riittää, että oma vertaisryhmä tunnistaa. Toiset bisnesmiehet tunnistavat mittatilauspuvun liikemaailmassa, muut naiset tunnistavat Louis Vuittonin esim. klubeilla ja kanssapyöräilijät tunnistavat viiden tonnin maantiepyörän sunnuntailenkillä ja pyörätapahtumissa. Jos tuote on yleisemminkin tunnettu, niin se on sitten vaan bonusta.

Kemmi
16.12.2011, 10.03
Mun mielestä uusi statussymboli vois olla aika. Harvalla tuntuu nykyään olevan aikaa ihan vaan olla tai vaikkapa nauttia perheen seurasta, tjsp... Ehkä se ei kuitenkaan lyö itseään läpi, koska hommahan menee vähän niin, että sulla on joko aikaa tai sitten rahaa. Molempia ei voi olla, paitsi lottovoittajalla.
Itse kuitenkin arvostan ihmisiä, kenellä on aikaa eikä ainaista kiirettä johonkin. Mitä sillä Rolexilla, rahalla tai materialla tekee jos ei ole aikaa nauttia niistä?

tempokisu
16.12.2011, 12.19
Mun mielestä uusi statussymboli vois olla aika. Harvalla tuntuu nykyään olevan aikaa ihan vaan olla tai vaikkapa nauttia perheen seurasta, tjsp... Ehkä se ei kuitenkaan lyö itseään läpi, koska hommahan menee vähän niin, että sulla on joko aikaa tai sitten rahaa. Molempia ei voi olla, paitsi lottovoittajalla.
Itse kuitenkin arvostan ihmisiä, kenellä on aikaa eikä ainaista kiirettä johonkin. Mitä sillä Rolexilla, rahalla tai materialla tekee jos ei ole aikaa nauttia niistä?

:cool: mulla on ainakin aikaa, nimenomaan vaan olla ja makoilla. Harrastaa.
Tavallisella työllä kun ei kuitenkaan rikastumaan pääse, mieluummin kohtuus kaikessa. Kaikkea vähän, mitään ei kunnolla.

Musashi
16.12.2011, 12.21
Kemmi puhuu asiaa, tuohon pyrin itse koko ajan.

HiMa
16.12.2011, 12.37
Kisun otsikko on hyvä!

Mä otin viime keväänä lopputilin työpaikasta, jossa stressitekijät olivat suuret. Vuorotteluvapaa olisi ollut tietysti vaihtoehto, mutta ajattelin että joudun palaamaan siihen samaan... ei enää kiitos.

Hiljakseen olen uusia töitä hakenut, mutta mitään paniikkia ei sen suhteen vielä ole. Kyllä se sopiva työ tulee vielä kohdalle. Mutta päivääkään en ole katunut päätöstäni keventää stressiä työn puolelta! Lapsistakin on ollut kiva, kun olen yleensä kotona iltapäivisin. Finanssia tietysti pitää suunnitella tarkemmin kuin töissä ollessa, mutta vapaa-aika korvaa paljon materiaa.

pesuman
16.12.2011, 21.24
Aika on rahaa. Köyhällä ei ole rahaa, vaikka onkin aikaa. Rikas ostaa Cervelon, köyhä Yosemiten. Rikas pääsee Cervelolla nopeammin kuin köyhä Yosemitella ja säästää aikaa, jotta voi tehdä lisää rahaa. Statussymbolilla on siis merkitystä :-)

pesuman
16.12.2011, 21.25
Näinä aikoina ei juurikaan kannata ottaa lopputiliä, vaikka stressi tappaisi. Työnantaja kyllä pitää huolen irtisanomisista kun aika koittaa. Siihen asti on vain annettava selkänahkansa. Persnahka on annettu jo pyöräilylle.

Fjälle
16.12.2011, 22.28
Statusta on kun voi jättää kännykän kotiin.
Ei tarvitse olla koko ajan käytettävissä...

Omaa aikaa. Oikeasti.

Leku
16.12.2011, 22.32
Statusta on, kun voi itte jäädä aamulla nukkuun ja lähettää muijan töihin.

kolistelija
16.12.2011, 22.48
Sulla iltavuoro? :D

Mikko
16.12.2011, 22.59

Kokemuksesta tiedän, että se on tavoittelemisen arvoinen olotila. Siitä en ole ihan varma, kannattaako sitä tilannetta tavoitella.

JTG
16.12.2011, 23.18
juu, kyllä se jotain "aineetonta" on. mulla tuli mieleen ensimmäisenä tämä juttu:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/391789_189735707778610_152405444844970_404786_1776 668679_n.jpg

xtrainer80
16.12.2011, 23.44

Näin on menty nyt nelisen kuukautta, jatkunee edelleen, joten status on hallussa. :D

Jake_Kona
16.12.2011, 23.57
sitä statusta ei vaan kukaan näe:)

jarit
17.12.2011, 00.04
Tuolla duuni-teemalla jatkaen: kun saa tehdä työtä josta nauttii ja joka jättää vapaa-aikaa harrastuksiin.
Vihelsin oman oravanpyöräni poikki 1,5v sitten ja jätin päällikkö-hommat toisille tehtyäni sitä 9vee.
En ole katsellut taakseni vaan nauttinut muista hommista. Just nyt pähkäilen että lähdenkö ulkoiluttamaan täpäriä puoleksi vuodeksi Himalajalle kun olisi komennus tarjolla.

JTG
17.12.2011, 00.04
no mutta voi sillä palstalla keulia.

...mutta oikeasti hyvä statussymboli on parikymppinen hyvännäköinen julkkis"puuhka". Arvo nousee, mikäli itse on kaikin puolin kaukana parista kympistä ja hyvännäköisyydestä.

majis
17.12.2011, 00.08
juu, kyllä se jotain "aineetonta" on. mulla tuli mieleen ensimmäisenä tämä juttu:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/391789_189735707778610_152405444844970_404786_1776 668679_n.jpg

Ai sä tarkoitit tota elintasovatsaa. Joo ei mulla ole tollaiseen varaa.

jarit
17.12.2011, 00.10
Tupla. Saa poistaa.

JTG
17.12.2011, 00.17
Ai sä tarkoitit tota elintasovatsaa.

Nimenomaan!, SILTI kissa kainalossa.

JTG
17.12.2011, 00.23
Tuolla duuni-teemalla jatkaen: kun saa tehdä työtä josta nauttii ja joka jättää vapaa-aikaa harrastuksiin.
Vihelsin oman oravanpyöräni poikki 1,5v sitten ja jätin päällikkö-hommat toisille tehtyäni sitä 9vee.
En ole katsellut taakseni vaan nauttinut muista hommista. Just nyt pähkäilen että lähdenkö ulkoiluttamaan täpäriä puoleksi vuodeksi Himalajalle kun olisi komennus tarjolla.

olet huomioitu!

ei vaan, ei tuo mikään statussymboli ole. Ei se näy.

jarit
17.12.2011, 00.37
olet huomioitu!

ei vaan, ei tuo mikään statussymboli ole. Ei se näy.
Kateellisten panettelua ;-)

Jake_Kona
17.12.2011, 00.43
Itse en erota 2tonnin pyörää +5tonnin pyörästä. Aikoaisemmin luulin, että Focus on tosi kähee pyörä.:cool:

majis
17.12.2011, 00.47
Nimenomaan!, SILTI kissa kainalossa.

Eli SILTI vaan vatsan ansiosta. Nythän ymmärsin tämänkin asian.

JTG
17.12.2011, 00.49
Kateellisten panettelua ;-)

no ei ;)

t: ex-yrittäjä

pesuman
18.12.2011, 10.06
Statuksen huippu on siis vatsakas mies, jolla on vapaa-aikaa, ajamassa Cervelolla kahville yhdessä tempokisun kanssa?

Ei vaiskaan, hyvää joulua kaikille. Jos paketissa ei ole hipoa, niin sitten siellä on jotain muuta.