PDA

Näytä tavallinen näkymä : Fulcrum Racing 3 / Mavic Ksyrium Elite / vast + 90kg+ kuski

adrianus
06.05.2011, 12.14
Olisko kellään yli 90kg kuskilla kokemuksia noista om. Fulcrumeista tai Maviceista?

Jossain törmäsin semmoseen tietoon, että Fulcrumeja pitäisi yli 82kg kuskin tarkastella säännöllisesti. Mitä se säännöllisesti sitten tarkoittaakaan? Itselläni kevätkiloja ~93 kpl ja uudet kiekot hakusessa.

Toki vastaan otetaan myös ehdotuksia ja kokemuksia muista saman hintaluokan (max 600€) kiekoista yli 90kg kuskin alla. Esim. Shimano, Campa, DT Swiss...

hannupulkkinen
06.05.2011, 12.26
Täällä on nyt näitä topikkeja samasta asiasta useampia. Sitä ei kai sitten voi välttää:seko:
Oma suostitukseni on ollut Campagnolo Neutron kiekkopari. Hyvät ja on kestänyt minut 93+ vaatteet hyvin muutamia tuhansia kilometrejä ja ostin ne vielä käytettynä.

pikku-mihkali
06.05.2011, 12.35
Mulla on painoa 105 kg ja ajanut sekä Fulcrumin 5:lla,zeroilla ja XLR:llä (MTB) eikä ikinä mitään ongelmia. Zeroilla viimeksi viikko sitten todella
rumasti routakuoppaan, renkaassa snakebitet mutta ei jälkeäkään vanteissa.

Esim. Open Pro kehillä oleva 36 pinnainen Dura-Acen navalla varustettu takakiekko on aivan letkupaska verrattuna Fulcrumeihin. Open Pro kehillä kun runttaa putkelta niin takajarrut vaan laahaa kun vanne huutaa hoosiannaa....

Tumppi
06.05.2011, 12.36
Aika lailla samaa kauraa molemmat rakenteen ja hinnan suhteen, mutta mielestäni Fulcrumeissa navat selkeästi Maviceja paremmat. (kuulat vs. kasettilaakeristo) Lisäksi Mavicin vapaarattaat eivät ole niitä ongelmavapaimpia kapistuksia.

Molemmat kestää kyllä 90kg painolastia.

Jenkkakahva
06.05.2011, 12.45
Mullon painoa 96 ja maantiepyörässä Ksyrium elitet. En mä osaa niistä mitään negatiivista sanoa, hyvin rullaa eikä ole tarvinnut remontoida vaikka aika koviakin iskuja välillä saavat.

twentyniner
06.05.2011, 13.16
Krysium ES:ät alla(n.8000km) ja päällä vaihtelevasti 90-100kg, riippuen varusteista ja kuinka hyvin on syöty lähiaikoina. Hyvin on kestäneet, kauden alussa itse hiukan kiristellyt pinnoja ja laakereita.

Ensin ajoin 23mm Misukoilla, viime kesän ja tämän kevään lenkit on menty 25mm Pro3Raceilla. Suosittelen kokeilemaan 25mm renkaita, selkeästi ainakin omassa ajossani 25-32km/h keskareilla selkeästi mukavammat.

pikku-mihkali
06.05.2011, 14.11
Komppaan edellistä ....
Yli 90 kg kuskin kannattaa todella kokeilla 25 millisiä. Joidenkin teorioiden mukaan ne ovat jopa nopeammat kuin yli 8 bariin pumpatut 23 mm. Tämä perustuu siihen että todella kovat 23 milliset alkavat täristä niin paljon epätasaisella pinnalla että vievät enemmän energiaa. Tästä löytyy säikietä foorumilta.

Paljon mukavammat ne on ja luultavasti myös säästävät vanteita routakuopissa.

Oatmeal Stout
06.05.2011, 14.45
Komppaan edellistä ....
Yli 90 kg kuskin kannattaa todella kokeilla 25 millisiä. Joidenkin teorioiden mukaan ne ovat jopa nopeammat kuin yli 8 bariin pumpatut 23 mm. Tämä perustuu siihen että todella kovat 23 milliset alkavat täristä niin paljon epätasaisella pinnalla että vievät enemmän energiaa. Tästä löytyy säikietä foorumilta.

Paljon mukavammat ne on ja luultavasti myös säästävät vanteita routakuopissa.
Siis yli 8bar 25mm kumeissa vs 23mm kumeissa?

twentyniner
06.05.2011, 17.20
Ymmärtäisin tuon, että 23mm käytetty +8bar ja 25mm sitten ?bar :) itse olen 25mm Misukoissa huomannut,että tuolla erittäin tarkalla :) Bilteman jalkapumpulla,kun laitan 8bar,tuntuu olevan liian kova ja epämukava. Tuommoinen 7bar tuntuisi olevan hyvä,kuten valmistajakin suosittelee.

syklopaatti
06.05.2011, 20.17
Täällä on nyt näitä topikkeja samasta asiasta useampia. Sitä ei kai sitten voi välttää:seko:
Oma suostitukseni on ollut Campagnolo Neutron kiekkopari. Hyvät ja on kestänyt minut 93+ vaatteet hyvin muutamia tuhansia kilometrejä ja ostin ne vielä käytettynä.
Täytyy kyllä kompata. 96kg ja neutroneilla toista tuhatta takana.
Kiekot vielä luotisuorat. Ei pienintäkään ongelmaa.

pikku-mihkali
06.05.2011, 20.22
Siis tuossa niitä perusteluja milloin 25 on nopeampi kuin 23 mm jne....
Uskokoon ken tahtoo itse ajelen kuitenkin mukavuuden takia n. 7 barin paineilla 25 millisillä...

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=41197

onnimanni
06.05.2011, 21.25
Olisko kellään yli 90kg kuskilla kokemuksia noista om. Fulcrumeista tai Maviceista?

Jossain törmäsin semmoseen tietoon, että Fulcrumeja pitäisi yli 82kg kuskin tarkastella säännöllisesti. Mitä se säännöllisesti sitten tarkoittaakaan? Itselläni kevätkiloja ~93 kpl ja uudet kiekot hakusessa.

Toki vastaan otetaan myös ehdotuksia ja kokemuksia muista saman hintaluokan (max 600€) kiekoista yli 90kg kuskin alla. Esim. Shimano, Campa, DT Swiss...

Olen ajellut n 24 tuhatta Fulcrum 5:lla painoni liikkui 82-87 välillä.Keväisin paino tuppaa olemaan +90 . Erittäin hyvin ovat kestäneet eikä kiekkoihin ole tullut noiden kilometrien jälkeenkään. Kiekkoja kannattaa tietenkin seurata ohjekirjan mukaisesti. Hyvien kokemusten myötä siirryn Fulcfum3 kiekkoihin.

Ahonen
06.05.2011, 23.28
Kannattaako päivittää Mavic Aksium Race --> Fulcrum 3 vai onko ero niin pieni että kannattaisi samantien panostaa vähän lisää ja hankkia esim Fulcrum 1?

Oon uutta fillaria ostamassa ja todennäköisessä paketissa tulee noi Aksiumit, mutta vähän paremmat aattelin laittaa (ts Aksiumit olis silloin täysin ajamattomina myynissä ;)

tunkkireisi
07.05.2011, 00.21
Eikö kannattaisi käyttä muutama lounastunti ja päivällinenkin pyöräilemiseen?

Aikanaan muuan rallikuski vaihtoi hiilikuituiset ovankahvat Audiinsa (ei VÄLTTÄMÄTTÄ Risto Buri). Kuski painoi 115kg, kartturi vain 105.

Osta 36 pinnaiset CXP33 vanteet Swiss DT navoilla ja pinnoilla ja aja itsesi laihaksi. Älä hifistele, jos et itse ole HiFi.

Minä painan tänään 96kg, pituus 173cm. Minä tiedän tämän jutun.

TuH
07.05.2011, 00.36
Kannattaako päivittää Mavic Aksium Race --> Fulcrum 3 vai onko ero niin pieni että kannattaisi samantien panostaa vähän lisää ja hankkia esim Fulcrum 1?

Kannattaa. Valitsit kummat tahansa, niin kyllä se pyörä tuntuu heti paljon räyhäkkäämmältä kuin pelkillä Aksiumeilla.

Parasta hinta-laatu-suhdetta saisit Fulcrum-kolmosista. Jos kuitenkin ylimääräiset eurot polttelevat käsissä, niin suosittelisin satsaamaan kerralla Fulcrum Racing Zeroihin. Ne nimittäin kuitenkin alkaisivat jossain vaiheessa matkaa kiinnostamaan... :rolleyes:

adrianus
09.05.2011, 00.04
Eikö kannattaisi käyttä muutama lounastunti ja päivällinenkin pyöräilemiseen?

Aikanaan muuan rallikuski vaihtoi hiilikuituiset ovankahvat Audiinsa (ei VÄLTTÄMÄTTÄ Risto Buri). Kuski painoi 115kg, kartturi vain 105.

Osta 36 pinnaiset CXP33 vanteet Swiss DT navoilla ja pinnoilla ja aja itsesi laihaksi. Älä hifistele, jos et itse ole HiFi.

Minä painan tänään 96kg, pituus 173cm. Minä tiedän tämän jutun.

Katos kun kaikki ei oo veneentappeja, joten joillekin tommonen 90kg on ihan normaalipaino...