PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pro race 3 vai schwalbe ultremo?

time
23.04.2011, 17.18
Pääsin 4 km ja takarengas puhkesi ja samalla meni koko renkaan kylki halki.
Ensi viikolla pitäisi ostaa uusi päällysrengas ja ajattelin samalla laittaa molempiin päihin uudet kumit.
Onko kokemusta otsikossa mainituista renkaista ja kestävyydestä.Tuuristahan sitä kyllä usein on kysymys näissä rengasrikoissa,mutta pitäisi löytyä myös hyvin rullaava ja kevyt rengas.
Meni pääsiäisen maantielenkit pilalle,kun en ehtinyt hankkimaan uutta rengasta enää tilalle,ennen kauppojen sulkeutumista.
Jos jollain on ylimääräisenä laadukasta uutta rengasparia 50 km säteellä Valkeakoskelta voi tarjota.044-5528643 tai privana

hannupulkkinen
23.04.2011, 17.21
Prorace on kivitutka.

IoD
23.04.2011, 21.33
ProRace3 ei oikein kestä jos tiellä on soraa, viimeisin kokemus tältä päivältä. Siinä rengasta tien varressa korjatessa tuli taas todettua, että siinä on tosi ohut pistosuojaus. ProRace2 sen sijaan ei ole ihan huono tässä suhteessa; aika hyvä balanssi keston, rullavuuden ja mukavuuden kesken.

rhubarb
23.04.2011, 21.39
Ultremo on ihan jees, edes R.1 ei hajoillut kummemmasti. Ultremo DD:ssä tosin on parempi pistosuojaus (myös sivuseinämässä) ja silti kohtalaisen hyvät ominaisuudet. Riippuu siitä pidätkö rullaavuutta vai kestävyyttä tärkeämpänä.

fiber
23.04.2011, 21.54
Normaalisoran ja kivet Prorace3 kestää hyvin. Tänäänkin oli alla toista tuhatta kilometriä ajettu pari, ei rikkoja eikä pintoihin edes tarttunut mitään (kuski 85 kg, paineet takana 7,7 ja edessä 7,2 bar).

Sen sijaan teollinen hiekoitusmurske uppoaa niihin kuin veitsi voihin. Renkaan kylki ei mulla ole näissä silti koskaan mennyt halki.

Lasol
23.04.2011, 22.33
Pro3race ollu nyt 1260km ilman rengasrikkoa. Tonnin Espanjassa, loput (2 lenkkiä) Suomessa. En oo varonu. Espanjassakin meni joku paris-roubaix (heikkokuntoinen siis) hiekkatienpätkä eikä mitään. Kaverilla hajos Espanjassa (hitaasti päästi ilmat), mutta kävi ilmi että oli sisuri solmussa, joten ei johtunu ulkokumista. Schwalbesta ei kokemusta.

Jousi
23.04.2011, 22.44
Mulla kokemuksia vaan ProRace3:sta parin kesän takaa. Kovasti imuilivat kivejä, kertaakaan ei menny läpi, mutta joka lenkin jälkeen "joutu" tsekkaamaan, ~kymmenkunta murusta kiinni lähes aina... Ei kiva. Vaihdoin merkkiä, nykyisin tsekkaus kerran parissa viikossa, eikä oikeestaan mitn nypittävää...

Rengasrikkoja mulla ei kertaakaan tullu. Rullasivat myös ihan siinä missä muutkin...

japoo
23.04.2011, 23.06
Ajelen komatta kesää Pro3race:lla. En erityisemmin tutkaile onko niissä kiviä. Viime kesänä puhkesi 2 kertaa. Muissa pyörissä ja muita renkaita joutuu paljon useammin paikkaileen... Paineina pidän reilua 8 bar edessä ja takana.

time
23.04.2011, 23.16
Ultremo on ihan jees, edes R.1 ei hajoillut kummemmasti. Ultremo DD:ssä tosin on parempi pistosuojaus (myös sivuseinämässä) ja silti kohtalaisen hyvät ominaisuudet. Riippuu siitä pidätkö rullaavuutta vai kestävyyttä tärkeämpänä.
Kun saisi molemmat samassa paketissa niin olisi hyvä ja mukavatkin kun olisivat vielä:rolleyes:
Ultremoissa olisi pyörään sopivat värit,mutta saatavuus Tampereen suunnalla ?
GP 4000 oli aiemmin ja 3 rengasrikkoa oli vuodessa ja aika nopeasti kului kantikkaaksi.

syklopaatti
24.04.2011, 08.40
U. Ultremo DD:ssä tosin on parempi pistosuojaus (myös sivuseinämässä) ja silti kohtalaisen hyvät ominaisuudet.
Komppia.DD kestänyt 1500km 95 kg jampan alla ilman yhtään rengasrikkoo ,eikä ole sepeleitä taluteltu. Ei näyttäs ees keräävän kivee pintaan, parikyt grammaa tulee täkkiin normi ultremoon ,mut jos et oo cancelara niin tuskin merkitystä. Lämpimästi suosittelen,

time
24.04.2011, 09.49
Näyttävät kehuvan Ultremo zx rengasta myös kestäväksi.Siinä visiin olisi painokin aika alhainen.Pitää soitella SUP:iin tiistaina jos niillä sattuisi olemaan hyllyssä,tai sitten toi dd voisi tulla kyseeseen,pro race saa jäädä nyt mielestä.

tmile
24.04.2011, 15.06
Prorace 3 käytössä kolmatta kesää, yli 10000km eikä yhtään reikää. Täydellisen luotettavat kaikilla alustoilla.

wege
24.04.2011, 15.25
25mm Ultremo DD:t laitoin viime kesänä ja ajotuntumasta tykkään kovasti, mutta vertailupohjaa ei ole muihin slickseihin. Rengas tuntuu imevän ihan sairaan paljon kiviä itseensä, etenkin märällä kelillä, mutta onneksi kertaakaan ei ole vielä puhjennut kumi. Yhden kesän kohtuullisten (luokkaa 1-2tkm) ajojen jälkeen renkaat kyllä näyttävät tosi ajetuilta, joten melko ristiriitaiset tunteet on jääny... Toisaalta rengas tuntuu keräävän kiviä ja kuluvan, mutta toisaalta taas kertaakaan ei ole matkalle jättänyt!

NHB
24.04.2011, 15.37
Vaihdoin merkkiä, nykyisin tsekkaus kerran parissa viikossa, eikä oikeestaan mitn nypittävää...

Mihin merkkiin ja malliin vaihdoit?

Jousi
24.04.2011, 17.02
Mihin merkkiin ja malliin vaihdoit?
Mä ajoin viime kesän Spessun S-Works Mondoilla ja tämä kesä ajetaan S-Works Turboilla. Muuta eroa en Spessujen ja Misukan välillä huomannut kuin tuon Pro3:en kivien imemisen. Kivien pois nyppimistä tein sen takia, etteivä painautusi ajan kuluessa läpi... Tätä ongelmaa ei Spessuissa mulla oo ollu. Mukavuus, rullaavuus ym. eroa ei mun perus oo huomannut.

OJ
24.04.2011, 17.40
S-works kumit ovat kestäviä ja mukavia ajaa. Pro2race on mun mielestä parempi kumi kuin kolmonen ja sitä saa myös 25 mm leveänä.

Mä en ole omistanut yhtään Ultremoa, mutta ainakin jotkut mallit vaikuttavat aika kapeilta.

Markku Silvenius
24.04.2011, 18.01
Kyllähän ne 23 Ultremot on karvan kapeampia kuin 23 PR3:t. Ei siinä mitään ongelmaa nähdäkseni ole. Ultremoiden kyljet on ohuemmat ja ehkä se tekee niistä mukavamman tuntuiset samoilla paineilla ja kiekoilla mun perstuntumalla.

Itse en osaa sanoa mitään eroa noiden kivien imevyydessä. Mun nähdäkseni ne kumpikaan ei tee sitä erityisesti. Tällä hetkellä kotona pari settiä PR3 ja pari settiä Ultremoja.

Thundermand
24.04.2011, 18.15
Viime kesänä ajelin Michelin Pro 3 Raceilla ja kyllähän ne ovat kiviä keränneet itseensä, mutta kertaakaan en ole puhdistellut pintaa eikä ole myöskään puhjennut sen takia.

Jousi
24.04.2011, 18.26
Voihan se toki olla, että kivien nyppäily on/oli turhaa, mut kyl ne Pro3:set välillä niin karun näköisiä oli, että jo ihan oman mielenrauhankin takia sen teki.

Rollo Tomasi
24.04.2011, 23.05
Mun kokemus noista molemmista on, et ProRace kolmoset on varsin hyvät, ei ole ollut kesto-ongelmiakaan. Ultremot on jotenkin aavistuksen kivemmat tuntumaltaan, kai siksi, et kyljet on todella ohuet. Se taitaa samalla olla niiden akilleen kantapää.

Mulla oli ykkösmaantiepyörässä ekan sarjan ultremot, jotka sitten pullahteli just sen tyyppivian mukaisesti. Sain Schwalbelta uudet ilmeiseksi "sorry"-piparkakun kera. Uudet antautui tietyömaan läheisyydessä kehä kolmosella neljännellä lenkillä. Kivi oli viiltänyt kylkeen muutaman sentin viillon. Laitoin setelin sisälle paikoksi, uuden sisurin ja nilkutin tsadia kohti, jolloin viritys laukesi taasen Velosportin kohdalla. Gumeen sivusta revähti neljäsosa. Sisuuntuneena ostin Velosportista tutuiksi käyneet ProRace kolmoset ja ajelin loppukesän ilman ongelmia.

Nyt on tarkoitus jatkaa Michelineillä ja lateksisisureilla. Jos vaikka saisi Ultremoiden tuntuman ilman huolia. Varmaan ne Ultremotkin kestää, jos varoo ja ajelee hyvällä päällysteellä. Aina ei voi kätevästi reitillä valita tai sitten saa kävellä maantiekengillä, mikä ei ihan huippua ole, joten suosin Michelinejä.

wannabee
25.04.2011, 09.25
Kaksi kappaletta Prorace kolmosia halkesivat kyljestä molemmat kahdella peräkkäisillä lenkeillä hiukan vajaa satakiloisen kaverin alla. Schwalben Durano S kestänyt erinomaisesti eikä meikäläisen vauhdeilla ole tuon taivaallista väliä rullaako paremmin tai huonommin. Misukoita ei tähän taloon tule ikinä - ei edes autoon ...

Pekka L
25.04.2011, 09.52
Mulla ei ole hajonnut koskaan Pro kolmonen. Useita tuhansia kilometrejä sellaisilla. Muutenkin kolme viimeistä rengasrikkoa avoilla on ollut enempi vähempi omaa syytä. Kerran vauhdilla leikattuun asvaltin reunaan, takarengas vanteelle ja käärme puri. (Pro Race 2) Kerran ajoin vauhdilla hyvää, kovaa soratietä, jossa oli kuitenkin jonkun verran suht' isoja irtokiviä. Taas puri käärme alamäessä kun kivi iski vanteelle. (Lithion) Viimeinen oli kun olin asentanut lateksisisurin hiukan huolimattomasti ja se pullistui renkaan ja vanteen välistä ulos. Matka ei katkennut tuolloin, huomasin sen vasta ajon jälkeen.
Tuolloin rengas oli Pro3Light, mutta sillä ei ollut asian kanssa juuri mitään tekemistä.

Pari-kolme kesää noihin meni.

Kare_Eskola
25.04.2011, 10.04
Minä olen ajanut Ultremoilla paljon. Alkuperäisillä, viallisilla ärrillä ja sitten R.1:llä.

Sorankestävyys on mun mielestä erinomainen. Eivät ime sepeliä ja jos imevät niin pistosuoja pitää yllättävän hyvin. Pari flättiä kaikkiaan missä syyllinen äärimmäisen terävä sepelinmuru.

Snakebiteja on tullut paljon. Ohkoset kyljet ja kaponen koko ehkä syynä. Tai se että ajelen täysiä kuoppiin.

Sitten huonot puolet. Kyljet eivät ole antautuneet mutta pinta menee rikki. Siihen tulee isoja koloja, ja kolot sitten isontuvat entisestään ja ennen pitkää pullahtavat kun kudos on tarpeeksi rikki. Ultremot on siis vaikea ajaa kulutuspinnaltaan loppuun.

Atro
25.04.2011, 10.37
Itse ostin täksi kesäksi gp4000s kumit tän testin perusteella:

http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/bicycle/general/downloads/download/tourtest_gp4000s_en.pdf

Viime kesänä oli prorace 3:set ja kivi-imureilta tuntuivat. Joka lenkin jälkeen melkein sai kaivella sellaisia n. 2 millin läpimittaisia kiviä kumista.

Rollo Tomasi
25.04.2011, 15.16
Ettei nyt vallan dissaamiseksi mene, niin tuota Ultremo-episodia lukuunottamatta Schwalben renkuleista mulla on yksinomaan hyviä kokemuksia. Lienikö sitten vaan erityisen huono flaksi?

time
25.04.2011, 19.18
Eipä tää juttu nyt paljon selvinnyt,mutta pitää huomenna hankkia jommat kummat,mitä sattuu saamaan.Näyttää jakavan mielipiteitä aika lailla.

Tourist
26.04.2011, 14.59
Tahan mennessa paras on ollu contin gp4000s

Elukake
26.04.2011, 17.07
Alla noin 1,5 tuhatta ajetut Vittoria Rubino Prot, joita ei täällä yleensä kehuta (kuski 89 kg, paineet 110/125). Sitä ennen Ultremot, jotka heitin pois 500 km ja neljän rengasrikon jälkeen. Ongelmana sivuviillot. Ennen Ultremoita oli CC-pyörän slickseinä myös Vittoriat ilman suurempia pulmia, joten päätin pysyä niissä. Kiviä toki keräilevät.

FreeZ
27.04.2011, 15.48
Ultremoistahan on tullut tälle vuodelle uudet versiot ZX, ZLX jne. Pitäisi kuulemma olla oikeasti paremmat eikä vain nimenvaihdos.

J T K
27.04.2011, 17.20
On ne mitkä hyvänsä, niin kannattaa kierrättää niitä renkaita jossain vaiheessa, ennenkuin se takarengas kuluu ihan neliöksi. Takana ollut Pro 3 race kului itsellä n.1500km ajon kuluessa finaaliin, GP4000 kesti hivenen enempi, ässä-versiota en ehtinyt ajamaan edellisellä pyörällä juurikaan etten tiedä kulutuskestävyydestä. Nyt on Ultremot alla, katotaan minkälaiseksi osoittautuvat.

time
27.04.2011, 17.58
Ostin nyt sitten ultremo zx renkaat"sopii pyörän väreihin"
Sain jotenkin tuhottua toisen sisurin,kun taistelin misukan lithiumin poistossa.Oli tautisen hankala saada pois vanteelta ja 2 rengasmuovia meni poikki.
Ultremot meni melkein paljain käsin paikalleen.En olisi tien päällä halunnut alkaa lithiumeja paikkaamaan,onneksi ei enää tarvitsekaan.
Kesän aikana sitten nähdään kestääkö uudet kumit mitään.

J T K
24.05.2011, 21.24
Nyt on Ultremot alla, katotaan minkälaiseksi osoittautuvat.

Eilisellä lenkillä osuma kiveen ja eturenkaan kylkeen sentin halkeama pystysuunnassa. Tunnostivat hyvin rullaavilta renkailta, vajaan tonnin kerkesin ajaa. Heikko kohta nuo kyljet.

time
24.05.2011, 22.39
Samanlainen viilto.Taitaa olla tuurista enemmän kiinni mistä ratkeaa.Ajoin viikonloppuna pahasti kiveen ja ei tullut ultremoihin mitään vammoja.Sisuri vaan hajosi.
On ne vaan pirun mukavat renkaat.

Jude
06.06.2011, 08.20
1700 kilometriä ajoin ongelmitta Ultremo R.1:llä. Sitten ajoin kivikon yli kovempaa ja palkeen kieli tuli kulutuspintaan eturenkaaseen. Melkein sanoisin, että oma vika. Pistin samanlaiset tilaukseen, kun ovat nykyään ihan kohtuullisissa hinnoissa.

EDIT: Pistin vanhan vielä kasaan tiukalla liimalla ja hyvältä näyttää, joten elinkaari jatkuu.

mteebee
10.06.2011, 15.09
Miten tiukka toi R.1 on vanteelle, verrattuna pro race3. Jos joku on testannut molempia. Omat kehät on pro racelle tolkuttoman tiukat, jo kaks sisuria mennyt asennuksessa rikki ja ajatus tienpäällä sisurin vaihdosta...
time mainitsi zx mallin menneen helposti paikolleen, muilla kokemuksia?

viller
10.06.2011, 15.14
R1-ultremon olen ottanut poiskin vanteelta ilman työkaluja että kai ne sillä perusteella aika helposti menee myös paikalleen.

VPR
10.06.2011, 15.15
R.1 meni ainakin omille vanteille ilman apuvälineitä, GP4000S vaatii avitusta rengasraudalla.

Jude
14.06.2011, 15.40
ProRace3 on paljon tiukempi saada vanteelle kuin Ultremo R.1. Ainakin omassa kokeilussani.

Keitele211
14.06.2011, 18.26
Jep, saman kaltainen kokemus Pro Race 3:n kanssa, eli yllättävän tiukka laittaa vanteelle. Ekalla kerralla meni sisuskumi reijille. Toinen yritys onnistui. Aiemmin oli Lithion ja se kesti upeasti ilman yhtään rengasrikkoa.

fiber
14.06.2011, 18.50
Mun vanteina ovat Shimano RS80, Fulcrum3 ja Mavic Aksium. Kaikille näille Pro3race menee joko käsin tai 1-2 rengasraudalla ilman mitään rikkoja myös tien päällä.

timppa_234
14.06.2011, 18.56
Onks tää jotain uusavuttomuutta kun ei viitsitä pitää 50 gramman rengasrautoja mukana?

Seuraava takakumi on silti joku muu kuin prorace koska nykyinen on kulunut silmissä. 2011 malli on alla, kilometreja takana vasta tuhatkunta ja kumi on aika lopussa.

appmot
14.06.2011, 20.23
Mulla Misukan Speediumia, Optimumia ja Krylion Carbonia ja kaikki ovat tiukkoja asentaa eri vanteille, mutta kyllähän ne käsin paikoilleen menee. Pois ottamiseen tarvitseekin jo sitten 2 rengasrautaa. Taidan seuraavaksi kokeilla tämän testin vinkkiä http://coachlevi.com/product-reviews/michelin-krylion-carbon-road-tire-test-review/ , eli Pro3Race eteen ja taakse toi Carbon. Nyt maantiepyörässä alla 23mm Carbonit, eikä ollenkaan pahat. Varmaan kestää edessä P3R kolminkertaisen määrän, mitä takana, kisarengas kun on.

skiman
04.07.2011, 11.11
Vittoria rubino pro alkaa olemaan aika kulmikas, ajettu varmaan 4000tkm, pari kertaa on kivi mennyt läpi, muuten ok renkaat.
Mitkä renkaat hannkisin tilalle, kestävyys on äärimmäistä rullaavuutta tärkeämpi..

edit:
Tilasin sitte misukat, katotaan miten ne kestää..