PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maantielenkit Kotkasta

Ana
14.04.2011, 22.53
Viime tiistaina oli porukka kuulemma aloitellut. Eli Tiistaisin klo 17.30 startti Kymin lentokentän risteyksestä, matka n. 80-100km siirtymineen. Perusreitti Kymin lentokenttä - Huruksela- Inkeroinen - Liikkala -Reitkalli - Karhula. Vauhti oli ollut tämän viikon aloituksessa kuulemma n. 30 km/h. Kaikki uudet ja vanhat tervetuloa ja rohkeasti mukaan !

Pekka Sirkiä
15.04.2011, 10.09
Pienenä vinkkinä, että alkakaa ajaa kahdella (!!) keskariryhmällä, jos vain mahdollista ;) Tuo mainittu 30+ -ryhmä sopii hyvin edistyneille eli tavoitteellisille kuntoilijoille. Mutta toinen, ehkäpä noin 25-28 km/h -keskariryhmä kävisi paremmin ei-niin-hyvässä- kunnossa-vielä -kauden-alussa oleville harrastajille + aloittelijoille.

Näin saatte mukaan ajoihin enemmän väkeä :D Ja sitten valokuva tästä isosta porukasta Kymen Sanomiin (http://www.kymensanomat.fi/) + lyhyt juttu "innokkaista kuntopyöräilijöistä".

J.k. Kuka muistaa wanhan Susikosken sillan (http://netti.nic.fi/%7Epozz/rap/susik.JPG), johon kuvassa vuodelta 1979 nojailen. Tuolloin Anjala ja Inkeroinen olivat vielä eri kyliä. Ks. myös Seututie 357 (http://fi.wikipedia.org/wiki/Seututie_357), jossa on lisätietoja tästä - ah, niin tutusta ex-harjoitusreitistä...

Alessandro
16.04.2011, 09.38
Ciao! Muistan toki hyvin tuon sillan, se antoi jotenkin jylhemmän tunnun koko maisemaan. Uusi silta, jonka ylitimme viime tiistain lenkillä jollain tapaa latistaa tunnelman, vaikka upea näköala siltäkin avautuu.
Ehdottamasi kaksi ryhmää on ehkä vaikea toteuttaa tällä ajajapohjalla,
toisinaan se kyllä tapahtuu ihan itsestäänkin...;-) viimeksikin Juha ja Mika
saivat odotella allekirjoittanutta aina mäkien päällä.
Saluti! AleJet

Ana
16.04.2011, 18.20
Tosta rauhallisemmasta keskinopeusryhmästä oli puhetta viime syksynä ja itsekin voisin ajella ihan hyvin vaikka n. 28 vauhtia. Ettei tartis aina tehdä kuolemaa noiden muiden perässä. Mutta ei ole ihan hirveästi näkynyt niitäkään jotka haluais ajella esim. sitä 26-30 vauhtia. Mutta nyt keväällä olis hyvä aika lähteä kokeilemaan yhteislenkkiä. Ketään ei jätetä, pääporukka ajelee sitä n. 30 km/h nyt keväällä, mutta mukaan voi lähteä rauhallisemminkin. Minä voin vetää rennompaa porukkaa. On myös ollut puhetta, että ti vois olla kovempi lenkki +30 ja torstaisin sitten rauhallisempi 26-30 lenkki, jos alkaa porukkaa ilmestyä. Mutta katsellaan ensin keitä alkaa ilmestyä ti lenkeille.

Ana
19.04.2011, 22.26
Sirkiälle terveisiä: ei ollut vielä lehtimiestä Susikoskella ja ei vielä Sepon kanssa jakauduttu kahteen ryhmään:D.

No hyvä lenkki oli. Mulla tuli 80 km siirtymisineen reitillä Kotka-Peippola-Huruksela-Ahvio-Siltakylä-Kyminlinna-Kotka. Yhteislenkkiosuuden keskari oli 30,5 km/h ja kokonaisuudessa vähän auki 29. Aikamoinen vastatuuli Hurukselan tiellä, mutta onneksi maltettiin vastaiseen, niin oli myötäiseen aika kiva tiputella kohti Siltakylää.

Peter tuli vastaan, yritin houkutella ensi viikon lenkille.

Topi
20.04.2011, 12.08
Pitää koittaa ite tulla letkoihin joku kerta kun täältä tunturista kerkeää vapun jälkeen. Varmaan muutaman kaverinkin vois saada houkuteltua matkaan. Tollanen 30km/h vauhti kuulostaa ihan sopivan lepposalta ainakin näin alkukesästä:)

Alessandro
23.04.2011, 08.08
Pääsiäislauantain lenkki starttaa Kymin lentokentän risteyksestä klo 13. Tarkoituksena ajaa rauhallista tahtia, mukaan on ilmoittautunut kaksi ajajaa eli tilaa olisi vielä...:D
Joka lenkillä tulee vastaan näitä 'yksinäisiä susia', heidät kun saisi mukaan
kokemaan ryhmässä ajamisen iloja...!!!

Alessandro
23.04.2011, 18.55
Se lankalauantain lenkki on nyt takana, mukana oli kolme ajajaa (melkein tasa-arvopykälän mukainen lenkki, mukana oli myös kauniimman sukupuolen edustaja!!!). Itselle tuli siirtymineen 103km keskarin jäädessä 29,8 tuntikilometriin, mutta tarkoituksena olikin ajaa rauhallinen veto. Ja kuten mainitsin aiemmassa kommentissani, taas tuli vastaan se yksinäinen susi!!:seko:

Haadi
23.04.2011, 22.56
Olin viime sunnuntaina mukana ensimmäisellä porukkalenkilläni, joka lähti tuolta peippolan tienhaarasta. Hieman hakusessa tuo porukka-ajo on vielä mulla. Tänään oisin varmaankin tullut, jos vain oisin nähnyt tuon viestin hieman aikaisemmin. Olin jo sopinut maastopyörälenkistä, mutta mukaan tullaan jos vain päästää.

Alessandro
24.04.2011, 19.00
Yritetään rikkoa osanottoennätys, jospa saisimme enemmän kuin neljä ajajaa mukaan lenkille;). Eli lenkki starttaa taas tutulta paikalta Kymin lentokentän risteyksestä klo 13.00, reitti ja vauhti sovitetaan lähtijöiden mukaan. Laittakaa sana kiertämään, kaikki eivät kuitenkaan saa tietoa tätä kautta

Ana
24.04.2011, 20.52
Voisin tulla huomenna, mutta mitään megapitkää en ehdi.
Pitäisi olla klo 16 maissa kotosalla.
Ja toisaalta taitaa jäädä kyllä ti lenkki mun osalta väliin, jos
huomenna ajellaan kunnon lenkki.

Vepa
24.04.2011, 21.01
Kuka muistaa wanhan Susikosken sillan (http://netti.nic.fi/%7Epozz/rap/susik.JPG), johon kuvassa vuodelta 1979 nojailen. Tuolloin Anjala ja Inkeroinen olivat vielä eri kuntia.

Taajamat Anjala ja Inkeroinen ovat kuuluneet samaan kuntaan vuodesta 1975 lähtien. Ensin Anjalankoskeen ja vuodesta 2009 Kouvolaan.

Ana
25.04.2011, 21.41
Tais tulla osanottoennätys (ainakin parin vuoden sisään) tänään, kun yhteislenkillä mukana kuusi kuskia.

Pekka Sirkiä
26.04.2011, 10.28
Juu, saman kunnan kyliähän nuo A & I ovat aina olleet. Kiitos korj., Vepa :)

- - -

Vielä tästä ryhmäajosta sen verran, että tasaisella melko hyvin kulkee huonommallakin kunnolla parempikuntoisten peesissä, mutta mäkien/ nousujen myötä alkaa kuntoa näin alkukaudesta helposti "pettää"... Ja pian "punaisella" ajettaessa ns. energiat (= lihaksiin harjoitusten myötä varastoitunut "polttoaine") loppuu, jolloin kovakuntoisten perään lähtenyt heikompikuntoinen kuski saattaa väsähtää loppumatkalla pahasti...

Tähän on sellainen apu kuin "perälauta" :) Tarkoittaa siis käytännössä yhtä kovakuntoisempaa kuskia, joka huomatessaan osan porukasta jäävän mäissä, ryhtyy tätä joukkoa "paimentamaan" eli ajamaan hieman hitaammalla keskarilla jälkiporukan kanssa. Ekax ehkä noin 20-50- 100-200 metriä taaempana - ja muodostaa lopuxi (tarvittaessa) noin 2-5 km/h hitaammin etenevän 25-28-ryhmän. - Tällöin lähdössä ei tarvitse porukkaa (lue. muutamaa osanottajaa) vielä jakaa, vaan jako (= jakautuminen) tapahtuu hallitusti matkan varrella. -- "Perälauta" on todistetusti (m.o.t.*) huomattavasti parempi tapa/ malli/ konsepti ajaa eri kuntoisten kuskien kanssa kuin - vieläkin aivan liian yleinen - perinteinen "tiputusajo" ;)

*Viimeksi viime keskiviikkona tuli toimittua perälaudan "vetäjänä"; malli toimii todistetusti ihan hyvin. Vaikeinta on saada keskenkuntoiset kuskit uskomaan, että perälauta sopii heille - loppujen lopuksi - paremmin kuin kiireinen eli kovakuntoinen kärkiryhmä...

J.k. Tässä vielä HePo (http://www.hepo.fi)n puheenjohtajan breivissä tuolla toisessa viestiketjussa esiltelty ryhmäajon perusasiaoiden koulutuspaketti (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1595564&postcount=3186) luettavaksi Kotkan porukkalenkille osallistumista miettiville. -- Ylisummaan: Porukkalenkkeily on yhtä yksinkertaista (tai "vaikeaa") kuin on ns. liikennevirrassa moottoritiellä ajaminen - siis perusteiltaan :)

Ana
26.04.2011, 22.27
Kiitos hyvistä neuvoista Sirkiälle.

Kyllä on perälauta tuntematon käsite Kotkan yhteislenkeillä, taitaa enemmän olla tuo viittaamasi perinteinen menetelmä meillä käytössä.

Käsimerkit ja niiden käyttö olisi kyllä syytä opetella, varsinkin näin keväällä kun tuntuu olevan noita railoja taas enemmän kuin tarpeeksi.

Pekka Sirkiä
26.04.2011, 23.26
En malta olla täältä "etäältä" lisäämättä, että a) hitaampien odottelu ylämäkien päällä myös auttaa, ja b) ryhmän voisi jakaa jossain sopivassa tienristeyksessä pidemmän ja lyhemmän matkan ajavaan porukkaan. Esim. Metsäkylästä pääsee (...ennen niitä "tappavia" nousuja :D ) Kouvolan tien yli Tavastilaan jne. Ja juuri ennen em. nousuja tie kääntyy myös Summaan.

J.k. About 30+ vuotta sitten perustreenilenkkini oli Susikosken sillalle ja takaisin. Siis vain noin 40 kilometriä (...ja kun sen ajoi 4-kymppiä, niin noin tunnin (heheh... ;)) mittainen lyhyempikin treeni oli - riittävä :)). Joten ei aloittelijoiden tarvitse tolkuttomia kilometrimääriä heti kauden aluksi ajaa - vähempikin käy :cool: -- Käännytte vaikka em. sillalla paluumatkalle, ja saatte silti ihan hyvän treenin parempikuntoisten kanssa. -- Kun ajatte säännöllisesti porukkalenkeillä, niin kuntonne kohoaa ihan huomaamatta. Ja varsin pian pystytte ajamaan jo 70-90-120 km:n harjoituslenkin - ja keskarikin pysyy hyvin, kun porukassa ajaessa olette oppineet pitämään sekä "ketjun kireänä" tasaisella että ajamaan mäet vauhdikkasti :p - molemmat paljon (!) tehokkaammin kuin yksin ajaessa.

Alessandro
27.04.2011, 18.06
Tais tulla osanottoennätys (ainakin parin vuoden sisään) tänään, kun yhteislenkillä mukana kuusi kuskia.
Harmi etten päässyt mukaan, kerrankin kunnolla porukkaa:p. Ajelin illalla oman lenkin ja sitten tiistaina perinteiselle, jossa edellispäivän sato näkyi... meitä oli vain kaksi, jotenn toisen ollessa peräpään valvoja toinen veti letkaa (lenkkinä se perinteinen Liikkalan kierros, tosin Metsäkylästä Tavastilaan oikaisten).

Haadi
27.04.2011, 19.22
Jep, minäkään en päässyt tiistaina mukaan, mut maanantaina olin.
Maanantain lenkillä aiheutin lakisääteisen tau'on, kun pudotin juomapullon.
Mukaan taas tullaa, jos vain on mahdollista.

Dakkenkühl
30.04.2011, 14.44
Onko siellä ketään joka nyt näin alkajaisiksi suostuisi liruttelemaan max 25km/h vauhtia ja n. parin tunnin lenkkiä pisimmillään. ;P

Topi
01.05.2011, 15.45
Tiistaina tullaan letkoihin jos vain kaikki sujuu ongelmitta ja huomenissa selviää Kotkaan. Sit jos pyöräkin ois vielä ajokunnossa niin maantiekauden avaus on tosiasia.

Tule vain Dakkenkuhl takapyörään roikkumaan ni menee helposti se 30km/h jos yksin ajelee 25km/h.

Ana
01.05.2011, 20.35
Tervetuloa mukaan Topi. Lupasin tänään jo, että jätän ti lenkin väliin kun oli luvattu +5 ja vesisadetta. Oli meinaa tänään ihan tarpeeksi kylmä räntäsateessa ja n. 6 asteen kelissä. Nyt ennuste näytti kuivaa ja lähtöhetkille jopa 8-9 astetta. Eli ti klo 17.30 Kymin lentokentän risteyksestä.

DeLillo
02.05.2011, 22.34
Oletteko ajamassa perjantaina? Olen tulossa viikonlopuksi Inkeroisiin ja voisin ajaa teitä Hurukselan kautta vastaan, jos vain aikataulut osuvat kohdilleen.

Alessandro
03.05.2011, 16.02
Voisin hyvinkin vetäistä pienen perjantailenkin, yritän markkinoida sitä muillekin. Itse tosin pääsen liikkeelle vasta klo 18 tienoilla...:rolleyes:

Ana
03.05.2011, 21.14
Mullekin saattais käydä lyhyt, rauhallinen lenkki pe eli sellainen vajaa 2h// 30km/h. Alessandron aikataulu sopis mullekin, klo 17 jälkeen oikeastaan käy mikä vaan.
Sovitaanko tarkemmin torstaina kun alkaa huomaan miten palautuu tämänpäiväisestä (aika hyvä lenkki tänään, pirun kylmä tosin).

DeLillo
03.05.2011, 23.16
Perjantaina klo 18 jälkeen näyttäisi sopivan minullekin - ainakin vielä. Sovitaan torstaina, onnistuuko lenkki yhdessä. Tulisin siis fillarilla Inkeroisista Hurukselantietä vastaan, joten olisi mukava, jos lenkki suuntautuisi pohjoiseen. Pari tuntia ehdin minäkin maksimissaan ajaa.

Ana
05.05.2011, 20.12
Ehdotettais huomiselle eli perjantaille seuraavaa:

Yhteislenkki n. 2h n. 30 km/h. Aikataulu vois olla Kyminlinna klo 18.15,
Kyminlentokentän risteys klo 18.30 ja Susikoskella vähän jälkeen klo 19.

Voi tulla mukaan mistä kohdasta vaan. Toivottavasti käy myös DeLillolle, ilmoittele missä jarrutellaan.

DeLillo
05.05.2011, 21.22
Kuulostaa hyvältä. Yritän tulla mahdollisimman pitkälle vastaan, ehkä jopa lentokentälle asti mutta en pidemmälle, ettei ajeta ristiin. Saan ajettua pari tuntia ja kaarran ehkä suoraan teidän kyydistä Inkeroisiin.

DeLillo
07.05.2011, 19.48
Kiitokset lenkkiseurasta. Pitää ottaa uusiksi, kun olen seuraavan kerran taas siellä päin.

Ana
09.05.2011, 21.45
Huomenna ti ajellaan taas, klo 1730 Lentokentän risteyksestä startti.
Kelikin näyttäis ennusteiden mukaan suosivan: 20 astetta ennustetaan Anjalan paikkeille
vielä iltakuuden aikaan. Toivottavasti pitää kutinsa.

Alessandro
17.05.2011, 17.11
Viime sunnuntaina ajelimme kolmen kuskin voimin alkaen lentokentän risteyksestä klo 11.00. Ainakin itselleni aikataulu toimi hyvin ja sitä voisi jatkaa eli kokoontuminen ennen klo 11 sinne risteykseen ja lenkki sovitaan paikan päällä kelin ja osallistujien kesken. Viimeksi ajoimme Hurukselan kautta Myllykoskelle, sieltä Liikkalan kautta Haminaan josta suuntasimme duona Kotkaan ja Pyhtäälle. Hieno Lenkki!:p

DeLillo
18.05.2011, 14.53
Kyselen jo helatorstain lenkistä. Olen tulossa Inkeroisiin pyhää viettämään, ja kimpassa olisi hauskempi ajaa. Viimeksikin oli hyvä lenkki.

Minulle kävisi parhaiten vanhasta tottumuksesta klo 10 tai 11. Pari-kolme tuntia ehdin ajamaan. Voin taas körötellä Hurukselantietä vastaan.

Alessandro
18.05.2011, 17.47
Varmaan se helatorstain lenkkikin saadaan aikaiseksi, ainakin itse olen mukana ja laitan sanaa kiertämään, että olisi enemmänkin kuskeja maisemissa...

Ana
18.05.2011, 21.22
Mulla on tarkoitus ajaa Helatorstaina 150 km, jos on keliä. Viimeinen pidempi treeni ennen Vätternrundania. Tosin tuskin pystyn ajamaan koko matkaa sellaista meidän normaalia yhteislenkkivauhtia, pitää himmata jossain vaiheessa. Ja luulen, että mun olis parempi olla liikkeellä viimeistään klo 10. Mutta jos saadaan sovitettua, että olen osan matkaa mukana yhteislenkillä, niin OK.

DeLillo
18.05.2011, 21.28
Hyvä juttu, että lenkkiseura varmistuu jo näin aikaisessa vaiheessa. 150 kilsaa on minulle liikaa, mutta eiköhän me saada sovitettua ajat ja reitit niin, että saadaan ainakin osa lenkistä ajettua kimpassa.

Katsellaan tarkemmin, kun kesäkuun alku ja helatorstai lähestyy.

Topi
20.05.2011, 22.37
Onko sunnuntaille ajajia liikkeellä? Itekin vois lähtä köröttelemään pitemmän siivun rauhassa, hyvää keliäkin on kait luvattu. Ilmeisesti klo 11.00 lentokentän risteys?

Alessandro
21.05.2011, 15.29
Sopii hyvin tuollainen vähän pitempi rauhallinen lenkki. Pidetään sovittuna se klo 11 lentokentän risteyksestä.

Alessandro
25.05.2011, 19.57
Tiistailenkki polkaistiin hyvässä mutta tuulisessa säässä kolmen ajajan voimin eli tilaa olisi ollut muutamalle vahvistuksellekin, ehkä sitten ensi viikolla...:rolleyes:

Ana
29.05.2011, 13.55
Sunnuntain lenkillä 5 ajajaa, pääjoukko (3 ajajaa) veteli n. 100km, allekirjoittanut joutui vähän soveltamaan lenkin pituuden ollessa reilu 60 km.
Jo Toistakymmentä ajajaa käynyt tänä keväänä yhteislenkeillä, kun vaan saatais suurin osa yhtä aikaa mukaan.

DeLillo
29.05.2011, 16.37
Helatorstai lähestyy. Monelta sovitaan startti lentokentälle? Kuten jo aiemmin kirjoitin, klo 10 tai 11 sopii minulle.

Reittiehdotus: Anjalasta Ummeljoen kautta Sippolaan ja Liikkalaan, josta voisin kääntyä takaisin Inkeroisiin, niin saisin n. 80 kilsaa ja tuloksena kaikille suhteellisen luonteva lenkki. Analla oli mielessä 150 kilsaa, joka taitaa tosin jäädä vajaaksi, jos tuosta jatkaa Ruotilan ja Kannusjärven ja Haminan kautta takaisin Kotkaan vai miten on? Millaisia ideoita teillä olisi?

Alessandro
29.05.2011, 21.56
Minulla tuo klo 10 lähtö olisi sopiva ja ehdottamasi reittikin ok. Odotellaan muiden toiveita mutta jos ei niitä tule niin näillä mennään....

Topi
29.05.2011, 23.28
Mä voisin lähtä torstaina letkoihin jos suinkin kykenen. Tänään maastopyörämaratoni Korsossa ja ke iltana varmaan Vääksyyn ajaa viel xc-kisa. Hiljanen pitkä ois aika passeli ton päälle. Kello 10.00 käy mullekin ja kaikki reitit kelpaa....

Ana
30.05.2011, 22.11
Mulla jää varmaan Helatorstai väliin tai ainakin päivän osalta. Ajattelin heittää tuon lenkkini jo keskiviikkoillan ja -yön (ke-to) aikana, niin tulisi tuo uusi lamppukin testattua ennen reissua. Eli taidan olla vielä unten mailla kun te jo lähdette lenkille.

Mutta, jos joku haluaa lähteä mukaan, niin ilman muuta seura kelpaa, tai on jopa toivottavaa eli suunnitelma: Tour Kymenlaakso by Night 1.6.2011-2.6.2011: lähtöajaksi ajattelin ke-ilta n. klo 19 ja paluu to n. klo 0.30-1.00 riippuen tauoista, n. 150 km. Reitti esim. K-saari-Anjala-Koria-Takamaa-Villikkala-Ahvenkoski-Siltakylä-Kotka. Valot ja heijastinliivit tarpeelliset. Lämmintä yötä luvattu, ainakin kun viimeksi tarkistin.
Pyhtään ABC taitaa olla ainoa auki oleva tukikohta klo 21 jälkeen, muistaakseni Klo 24 asti auki.

DeLillo
31.05.2011, 22.33
Kymmeneltä siis torstaina. Yritän ehtiä ajoissa, mutta älkää suotta odotelko vaan ajakaa Hurukselantietä vastaan, niin koukkaan volttilähdöllä suoraan peesiin, kun tulen Anjalasta päin.

Alessandro
01.06.2011, 18.15
Valitettavasti tuli muutos suunnitelmiini enkä pääsekään helatorstain lenkille, olisin niin mielelläni ollut mukana... Mutta otetaan uusi yritys jonain toisena ajankohtana!

hutikka
01.06.2011, 21.44
Helatorstai ja viikonloppu ovat varattuja, mutta seurailen viestiketjua josko ilmoittelette seuraavan lenkin ajankohdasta niin tulen roikkumaan mukaan jos vaan pääsen:D

Ana
02.06.2011, 01.33
Olipahan lenkki ! Starttasin 1930 maissa ja palasin 0030 maissa. Aika raskasta oli henkisesti pari viimeistä tuntia. Ei ole herkkua vedellä yksin pimeässä. 148 km, satulassa 4h53 min (+ taukoja n.15min) ajon aikainen keskari 30,2 km/h. Tuon reittisuunnitelman mukaan meni.

Pari pientä taukoa, molemmat loppumatkasta, jossain 100-105 km paikkeilla lisää vaatetta. Sitten Pyhtään ABC:llä munkit ja cokikset.

Ihan kohtuullisesti jaksoin, tosin keskari olisi varmaan ollut alempi, jos tuuliolosuhteet olisivat pysyneet samoina koko reissun. Nyt alkuillan kovemmassa tuulessa päästelin kivasti myötäiseen ja myöhemmin vastaiseen tullessa tuuli oli jo laantunut.

Pimeässä ajo oli yllättävän vaikeaa, lamppu kohtuullinen, mutta jotenkin vaan tekee pimeys varovaiseksi. Ei oikein uskalla päästellä missään vaiheessa. Akun tarrakiinnitys aivan surkea, akku kääntyili vaakaputkessa koko loppumatkan.

No kotiin päästyäni huomasin, että yksi juomapullo puuttuu ja irtolahkeet. Olin sullonut ruokaa ja vaatetta selkätaskut täyteen ja jossain vaiheessa varmaan evästä ottaessani lahkeet ovat lähteneet lentoon. Lahkeiden häviäminen kyllä harmittaa.

DeLillo
02.06.2011, 20.44
Ajettiin helatorstaina Villen kanssa kaksistaan kolmisen tuntia. Vastatuuleen perusköröttelyä ja sitten pari pätkää vedettiin letkeästi. Hyvä lenkki, kilsoja tuli 90.

Ensi kertaan taas, kun olen tulossa Inkeroisiin.

Topi
02.06.2011, 23.20
Hyvä lenkki oli tosiaan, mulle tuli 106km. Ei muuta kuin ensi kertaan, jos sitten saatais enemmänkin porukkaa letkoihin.

Alessandro
08.06.2011, 18.06
Pitää vähän mainostaa perinteistä tiistailenkkiä, siis tiistaisin klo 17.30 Kymin lentokentän risteyksestä. Eilen oli taas mukana uusi kasvo, mutta muita ei sitten ilmaantunut eli kahdestaan ajettiin hienossa kesäillassa. Toki vakioporukasta muutamalla oli esteitä vaan oliko keli jo liian hieno...?

Ana
13.06.2011, 10.13
Olen ollut jonkun aikaa pois kuvioista, onko ollut lenkkimeininkiä. Onko huomenna porukkaa lähdössä vakiolenkille? Mä olisin tulossa, ei pitäis tulla vettäkään niskaan.

Alessandro
13.06.2011, 17.50
Mukana ollaan...:) Harmi vaan kun kelit kylmeni, ehti jo tottua noihin ihaniin lämpöisiin olosuhteisiin, fillarikin kulki ihan eri tavalla

Ana
13.06.2011, 21.32
Pitää katsella huomenna iltapäivällä vissiin sadetutkaa, jos se kerrankin pitäisi paikkansa. Nyt näyttävät ennusteet siltä, että rannikolla ei tulisi vettä tai sitten vaan todella vähän. Mutta esim. Anjalassa saattaa sataa kaatamalla koko ilta.

Otetaanko kokoontuminen kuitenkin vakiopaikkaan lentokentän risteykseen? Ja katsotaan porukan ja kelin mukaan, jos ajeltaisiinkin rannikkoa pitkin, joko Haminan tai Pyhtään suuntaan.

Ana
14.06.2011, 22.12
Hyvä lenkki 6 äijän voimin tänään. 88 km tuli mulle ja onneksi sateet vältettiin.

Laskeskelin, kuinka moni käynyt yhteislenkillä tänä vuonna ja keksin ainakin 16 nimeä. Toivottavasti saatais 10 kuskin raja, samalla lenkillä, vielä rikki tänä suvena.

Pallomerimies
20.06.2011, 17.22
Voisin tulla huomenna mukaan kokeilemaan/opettelemaan porukassa ajoa, olen vedellyt yksin muutaman 2-4 h lenkin sellaisella 28 keskarilla. Ainakaan vielä ei ennusteta sateita huomiselle, mutta täytyy tarkistaa asia huomenissa ennen lähtöä vielä.

Juha

Ana
20.06.2011, 20.39
Tervetuloa mukaan Pallomerimies! Klo 17.30 Lentokentän risteyksestä, vedetään porukan fiiliksen mukaan. Mä voin olla peräpään valvoja, jos kärki haluaa kiihdytellä.

Pallomerimies
21.06.2011, 20.43
Olipahan kyytiä noviisille! Jäi kuitenkin ihan positiiviset ajatukset ja nyt endorfiinihumalassa venyttelyn jälkeen tuntuu siltä että tulen taas ensi viikolla mukaan. Katotaan sitten kuinka pitkälle jaksan/pystyn. Tavoitteena olis että vähän syssymmällä vois vetää kokonaisen lenkin teidän vauhtia!
Nyt vaan ei ole jaloissa voimaa painaa esim. ylämäissä, Tasaisella peesissä pärjäsi jotenkuten, mitä nyt syke huiteli vähän turhan korkealla välillä. Mutta kyllä se siitä lähtee paranemaan.

Juha

Ana
21.06.2011, 22.08
Hyvä Juha ! Mukaan vaan niin usein kuin pääset, joka kerta tuntuu edellistä helpommalta.
Mulla itsellä taitaa olla nyt kolmas kesä noiden muutaman hurjan kanssa. Aika paljon on joutunut kärsimään (lue: nauttimaan), mutta kyllä on kunto parantunut. Tippunut olen suunnilleen joka lenkillä jossain vaiheessa, mutta aina ovat jääneet odottamaan.

Sovittiin muuten juhannussunnuntaille lenkki klo 13, vakiopaikka.

Pallomerimies
22.06.2011, 19.50
OK, Jussina en ole maisemissa mutta tiistaina taas! Ajelin just Kouvolasta tullessani Anjalasta Liikkalaan ihan tutustumismielessä (siis autolla) ja luulenpa että Metsäkylästä meikkumanne hurauttaa takaisin Karhulaan. Ja siis teidän perässä niin pitkään kuin pystyn!

Topi
22.06.2011, 20.01
Sunnuntaina vois lähtä pitkästä aikaa maantielle ja tiistainakin. Nyt ollut sen verta hapoilla aina tiistaisin kun käynyt maastokisoja polkemassa niin ei ole kyennyt tulemaan. Toivotaan hyvää keliä ja paljon porukkaa lenkille.....

Alessandro
23.06.2011, 20.06
Joudun sunnuntaina lähtemään lenkille jo aamusta koska kotiin pitäisi ehtiä tuohon klo 13 aikoihin eli aikomukseni on startata Prismalta 9.30 Elimäen lenkille (100km), tällekin siivulle voin ottaa kaverin mukaan. Ensi tiistain lenkillä on mahdollisuus ajaa 10km tempoajo Reitkallin tiellä klo 18, sinne ehtii sopivasti lähtien klo 17.30 lentokentän risteyksestä, ainakin allekirjoittanut on aikeissa näin tehdä...

Ana
24.06.2011, 19.19
Mä vaihdan kanssa Prisman porukkaan eli juhannussunnuntain klo 9.30 ryhmään.

Ana
26.06.2011, 17.12
Hyvä juhannussunnuntain lenkki kolmen herran voimin, vauhti tasainen. Reitti Sutela-Huruksela-Elimäki-Ahvenkoski-Pyhtää kk-Purola-Huutjärvi-Sutela. Sää erinomainen, n. 20 ast, tuuli paikoin navakka. Mittari näytti 116 km siirtymineen. Ahvenkosken kioskilla allekirjoittaneen vaatima cokistauko.

Alessandro
29.06.2011, 05.43
Tiistailenkkiin sisältyi tällä kertaa tempoajo Reitkallin tiellä Haminan miesten organisoimana, olivat tilanneet tosi hienon kelin, lämpö taisi olla hellelukemissa, tuulikin pysytteli kohtuullisena ja oli ennen kääntöpaikkaa vastainen. Matkan pituus 10km, rata varsin vaativa, tulokset: 1. Ville 14.29; 2. Mika 15.02; 3. Tommi 15.18; 4. Juha 15.20; 5. Seppo 15.56; 6. Kimmo 16.14; 7.Teppo 16.46; 8. Keijo 17.05; 9. Jarno 17.28. Tästä on hyvä jatkaa, ainakin allekirjoittanut on valmis uusintaan mielellään samalla reitillä.:p

Ana
30.06.2011, 14.59
Komia porukka ja kovia tuloksia teillä aika-ajossa. Onkohan jatkoa suunniteltu? Jos on, voisi perustaa jopa oman viestiketjun tänne. esim. Haminan tempoajo ?

Ana
05.07.2011, 22.20
Neljän ajajan voimin 30+ -vauhtinen yhteislenkki Anjalan, Liikkalan, Kannusjärven ja Haminan kautta. Ensimmäinen Kannusjärven lenkki allekirjoittaneelle tänä suvena, 102 km siirtymineen.

DeLillo
09.07.2011, 19.08
Saatan tulla sinne päin taas ensi viikolla. Kyselen lenkistä tarkennin, kun tulo ja aikataulu varmistuvat.

DeLillo
11.07.2011, 22.45
Tiistaina taidan päästä hetkeksi ajamaan. Jos ei sada, jos ajatte tiistailenkkiä, jos ajatte Kyminlinnasta pohjoista kohden, saatan tulla vastaan ja lähteä messiin teidän kanssanne. Muutama jos siis tarjolla. Oliko teillä startti klo 18 vai mikä?

Ana
12.07.2011, 12.10
Tiistaistartit klo 1730 Lentokentän risteyksestä, suuntana lähes poikkeuksetta pohjoinen. Tänään tosin tarttee katsella tuota säätä. Mulla taitaa Tourin seuraaminen viedä voiton jos satelee.

DeLillo, jos olet maisemissa pidempään, laita viestiä. Itse oli tarkoitus ajella poutasäällä tällä viikolla lähes joka ilta.

DeLillo
12.07.2011, 13.22
Tällä kertaa onnistuu vain tämä tiistai. Keli ei kyllä houkutttele ajamaan, joten Tour taitaa minullakin voittaa lenkin.

Tulen vielä kesän aikana pidemmäksi aikaa, joten eiköhän lenkki onnistu ainakin sitten.

tsr_exec
19.07.2011, 20.29
Huhhuh, vähän oli reipasta kyytiä alottelijalle, siinä puolentoista tunnin kohalla onneks yks jäi avustamaan kun loppus mistä lainata. Itselle tuli sit 68,5 kilometriä siirtymineen. Jos seuraavalla kerralla ihan suosiolla olis vaikka kaks ryhmää niin ei tarttis loppumatkasta olla täysin kuollu.

Ana
19.07.2011, 23.29
Joo ihan hyvä lenkki tänään. Onneksi vettä ei tullut kuin pari pisaraa, pilvet olivat kyllä aika tummia.

Huhhuh, vähän oli reipasta kyytiä alottelijalle, siinä puolentoista tunnin kohalla onneks yks jäi avustamaan kun loppus mistä lainata. Itselle tuli sit 68,5 kilometriä siirtymineen. Jos seuraavalla kerralla ihan suosiolla olis vaikka kaks ryhmää niin ei tarttis loppumatkasta olla täysin kuollu.

Hyvin se meni! Mielellään jaetaan useampaan porukkaankin, sais vaan olla vielä enemmän kuskeja. Mä luulen, että jos on vaan se 5-6 kuskia (normaali määrä tänä suvena), niin paras tapa taitaa kuitenkin olla ajaa porukassa niin pitkään kuin vaan kyetään ja sitten jakaannutaan ja autellaan, kun tullaan esim. Liikkalan mäkiin. Jos olis heti startissa esim. 10 kuskia, niin vois jo jaella porukat heti startissa.

Ana
26.07.2011, 23.27
Vaikka onkin tuossa naapurikaupungin puolella, niin muistakaahan meripäivälauantaina muistoajo, startti Haminan Tervasaaresta klo 10.

http://www.fillarikalenteri.fi/eventinstance/1012/2011-7-30

DeLillo
29.07.2011, 16.07
Tulen ensi viikoksi (1--5.8.) taas Inkeroisiin ja lenkkiseura kelpaa ma, ti, ke ja to. Ilmoitelkaa aikeistanne. Virittelen lenkkiseuraa myös Kouvolan suuntaan, jottei tarvisisi yksin ajella, jos ette aja joka päivä, ja Inkeroisissakin näyttää asuvan foorumilainen. Täytyy yrittää saada sekin innostumaan Kotkan suunnasta ellei näin ole jo käynyt.

Ana
31.07.2011, 22.22
Ti-iltaisin on pyörinyt se normaaliyhteislenkki, klo 17.30 on ollut kokoontuminen lentokentän risteyksessä. N. 5 kuskia ollut normaalikokoinen joukko viime aikoina. Itsellä menee alkuviikko palautellessa.

Topi
31.07.2011, 22.47
Tiistaina mukana pitkästä aikaa, kovaa ajoo ei tarvi. Sitä sai jo tänään Kuusankoskella, välillä liiankin kovaa mulle...etenkin alussa! Voin tulla letkan jatkoksi:)

DeLillo
01.08.2011, 22.47
Inkeroisten suunnasta on tulossa kahden kuskin gruppo tiistailenkille.

Topi
02.08.2011, 11.12
Selge homma!

DeLillo
02.08.2011, 21.24
Tosi hyvä lenkki: kilsoja melkein 130 ja vauhtiakin ns. riittävästi. Ensi kerralla sitten taas.

Ana
09.08.2011, 21.33
Tämän päivän yhteislenkki suuntautui Hurukselasta Ahvion kautta Siltakylään. Ei tule heti mieleen, koska olisi yhteislenkillä tullut vettä yhtä paljon. No, hyvät on kelit olleet tänä kesänä, ei ole ollut aiemmin paljoa valittamista.

Ana
16.08.2011, 22.12
Todella hyvä lenkki tänään. Liikkalan lenkki, Ylänummen oikaisulla. Pilvistä +20 astetta ja sääennusteista huolimatta ei satanut pisaraakaan.
Porukkaa tosin voisi olla enemmän, Tommin kanssa kaksistaan oltiin. Eipä ollut meikäläisellä asiaa keulille, Tommi pisteli menemään sen verran reippaasti.

Alessandro
21.08.2011, 21.19
Pienenä muistutuksena kaikille: tiistailenkit pyörivät edelleen, kannattaa jatkaa kautta niin pitkään kuin kelejä riittää.... kaikki mukaan, se kymmenen kuskin joukko on vielä kokoamatta!!! Eli tuttu lentokentän risteys ja aikahan on se 17.30.

Ana
24.08.2011, 19.52
Huom! Reitkallin tempoajo siirretty, muuttunut aika ti 30.8. klo 18.00. Lähtöpaikka Reitkallin tiellä moottoritien ylittävän sillan kohdalla, matka 10 km. Kaikki mukaan testaamaan omaa kuntoa!

Kotkan ja Pyhtään porukoiden kanssa voitaisiin lähteä yhdessä ajamaan siirtymää Kyminlinnasta kesäteatterin kohdalta klo 17.15. Totuttua yhteislenkkiä lentokentän ristyksestä ei siis ensi ti ole.

Ana
24.08.2011, 19.55
Lähtisin lauantailenkille (n.2-3h, 30+ vauhtia esim. Ahvion lenkki) klo 9.30 Prismalta. Toivottavasti löytyy ajoseuraa. Ville oletko lähdössä?

Topi
24.08.2011, 20.09
Kyllä mä voin lähtä! 9.30 siis prismalle lauantaina. Ahvionlenkki kuulostaa aika sopivalta ni kerkeen viel viritellä kravaatin kaulaan sen jälkeen! Jos tulee jotain muutoksia niin ilmoitellaan....hyvää keliä kait ainakin lupaillu.

Alessandro
26.08.2011, 20.35
Sattuneesta syystä en pääse mukaan lauantain lenkille, mutta sunnuntaina olen taas paikalla. Löytyisikä innokkaita kavereita rauhalliseen tahtiin vetäistävälle lenkille? Ihan piippuun ei parane itseään vetää jotta jaksaa sitten tiistaina olla iskussa 10km tempoajossa. Paikan, ajan ja lenkin pituuden kanssa voin tehdä vielä säätöjä, sääennusteetkin ovat olleet parempaan päin....

Ana
30.08.2011, 21.11
Reitkallin tempoajo 10 km ajettiin ti 30.8. Sää oli pilvipoutainen +16 ast. ja tuuli lounaasta n. 4-5 m/s.

Ajat: Ville 14.29, Tommi 14.53, Seppo 16.23.

HUOM ! Tulokset myös KySan tulospörssissä 1.9.

Ensin isojen kisojen tulokset ja sitten jonkun pikkukisan tulokset Espanjasta.

Alessandro
10.09.2011, 12.33
Muistoajon 'muistolenkki' sunnuntaina Haminasta Tervasaaren parkkipaikalta klo 14.00. Tarkoituksena kiertää legendaarinen muistoajon lenkki, itse kun en kesällä päässyt sitä polkaisemaan niin otetaan nyt vahinko takaisin. Kiinnostaa kokeilla se lyhyempi vaihtoehto, kuulemma hyvä mäki siinä oikotiellä...

Alessandro
11.09.2011, 21.47
'Muistolenkki' ajettu kolmen miehen voimin hieman tuulisessa säässä, aurinkokin näyttäytyi aika ajoin. Gps mittasi matkan pituudeksi tuolle lyhyemmälle vaihtoehdolle 89km, todella upea se oikaisu! Ensi vuoden muistoajossa voisi ajaa sen koko porukalla, ellei sitten 'vajaa pituus' aiheuta vastustusta. Lenkkinä ajettavampi, koska aika monta vasemmalle kääntymistä jää pois ja tien pintakin on parempi. Mieleenpainuva kierros.

Ana
12.09.2011, 16.39
Gps mittasi matkan pituudeksi tuolle lyhyemmälle vaihtoehdolle 89km, todella upea se oikaisu! Mieleenpainuva kierros.

Itse ajoin silloin ensimmäisen oman muistoajoni oikolenkkiä, kun se oli hiekalla. Olikohan vuosi 2008? Tosin ei ole ihan tarkkaa kuvaa jäänyt maastosta, mäkiä oli muistaakseni.

On pitkään tämä flunssa vaivannut, mutta jos pääsen kuntoon ensi viikonlopuksi, olisikohan mahdollista ajaa taas la tai su muistolenkki rauhallisena yhteislenkkinä. Alkaa taas näin syksyllä tuo Hurukselan tie vähän tympimään. Ajoitko Alessandro siirtymät myös pyörällä?

Alessandro
12.09.2011, 18.47
Sen verran soin itselleni helpotusta, että pakkasin fillarin autoon ja ajoin sillä Haminaan. Sunnuntaina sen voisi taas ajaa jos on keliä, lauantaina minulla on muuta menoa. Tietysti jos oikein hyvää keliä on luvassa ja vauhti pidetään rauhallisena voisin harkita polkea myös siirtymät, se olisi minulle kauden eka pitkä lenkki!!!

Ana
12.09.2011, 22.08
Ok. Suunnitellaan kelien ja menojen mukaan loppuviikosta tarkemmin.

Ana
16.09.2011, 18.33
Sovittiin yhteislenkki sunnuntaiksi 18.9. klo 13.00 Muistoajon reittiä pitkin (oikaistu reitti, 89 km).
Lähtö Haminan Tervasaaren parkkipaikalta.
Rauhallista nautiskeluvauhtia.
Tervetuloa mukaan!

Alessandro
18.09.2011, 18.23
Jälkitunnelmia sunnuntain lenkiltä: hieno lenkki, sää odotettua parempi, alkumatkan viiden ryhmä kutistui lenkin edetessä neljän porukaksi (kulki tosi mukavasti parista renkaanvaihdosta huolimatta), reitti todettiin hyväksi ja se ajettaneen ensi vuonna muistoajon lenkkinä (matka lyhenee, mutta ei se välttämättä helpotu...). Tuli myös ajatus, että voisimme ensi kesänä ajaa tuota lenkkiä porukalla aina silloin tällöin ihan vaihtelun vuoksi. Anan kanssa päätimme myös siirtää tiistailenkin starttiajaksi klo 17.00, jotta jäisi pelivaraa ennen pimeän tuloa. Lähtöpaikkana edelleen tuttu lentokentän risteys, lennkejä jatketaan niin pitkään kuin kelit sallivat.

ToniR
19.09.2011, 14.21
Moi!
Onko tuosta lyhennetystä muistoajojen reitistä mitään karttapohjaista dataa?
Ajattelin, jos voisi joskus Kouvolasta päin ajella siellä suunnalla.

Ana
19.09.2011, 16.22
Hitsi, kun mä olen niin kädetön näissä atk-hommissa. Yritän joskus piirrellä jotain karttaa. Mutta lyhykäisyydessä reitti: Hamina Tervasaari, itään, Museotietä Virojoelle, pohjoiseen, ennen Miehikkälää käännös vasempaan Pitkäkoskelle, Onkamaan kautta Hamina-Taavetti tielle, Valtatietä etelä-lounaaseen, Haminan keskustan kautta Tervasaareen.

Ana
19.09.2011, 20.16
Onko tuosta lyhennetystä muistoajojen reitistä mitään karttapohjaista dataa?

Niin kuin sanoin, että en ole mikään tekniikan ihmelapsi. Mutta sellaisen keinon keksin hallitsevani, että Google mapsilla saan reittiohjeet aikaiseksi ja sen lähetettyä sulle maililla. Jos haluat laittaa sähköpostiosoitteesi privana.

JayJ
19.09.2011, 20.37
En ole reittiä ajanut, mutta Anan ohjeita mukaillen sain tehtyä tällaisen (http://maps.google.com/maps?saddr=Tuntematon+tie&daddr=60.5631742,27.1830276+to:60.51929,27.33207+t o:60.66775,27.53834+to:60.6635626,27.342206+to:60. 56646,27.18706+to:Tuntematon+tie&hl=fi&sll=60.569934,27.196741&sspn=0.032474,0.077162&geocode=FYcXnAMd7sKeAQ%3BFeYenAMds8eeASmbWYcOMw6RR jGwfdAgUbUAEw%3BFXpzmwMd5g2hASkb287IJBGRRjFhKU4mUb UAEw%3BFWa3nQMdpDOkASktuOJPJxyRRjGR-k8mUbUAEw%3BFQqnnQMdfjWhASn3iklATBuRRjFAWKogUbUAEw %3BFbwrnAMddNeeASmLGGthzA-RRjEBfdAgUbUAEw%3BFZkanAMdqcOeAQ&vpsrc=0&mra=ls&via=1,2,3,4,5&t=m&z=11) reitin. :)

Ana
19.09.2011, 20.44
JayJ, Thank you very many! Oikealta näyttää. Pitkä perinteinen muistoajon reitti on mennyt Miehikkälän, Suur-Miehikkälän ja Pitkäkosken lisälenkillä.

JayJ
19.09.2011, 20.51
Eipä mitään, ole hyvä! Täytyykin käydä ajamassa tuo reitti, kun seuraavan kerran pyörän kanssa saapuu kotikulmille.

ToniR
19.09.2011, 22.07
Kiitoksia!

Ana
20.09.2011, 20.50
Todellinen "yhteislenkki" kahden kuskin voimin. Pari sadepisaraa ennen Ahviota, rannikolla upea auringonlasku. Lämpötila oli alimmillaan n. + 12 ast. Hieno lenkki, yksi haikarakin tuli bongattua matkalla. Muitakin mahtuu mukaan.

p.s. Porvoon Ajojen voittaja tuli kaksi kertaa vastaan reissun aikana.

Ana
30.09.2011, 21.51
Huomenna la olisi tarjolla yhteislenkkiä. Startti lentokentän risteyksestä klo 1630.

Alessandro
17.10.2011, 18.58
Yritellään vielä tiistailenkkiä. Startti Prismalta (pysäkin tuntumasta kiertoliittymän lähellä) klo 16.45. Kohtuukeliä luvassa, ajetaan rauhallinen lyhyehkö lenkki, että pääsisi vielä valoisan aikana kotiinkin...

Alessandro
13.11.2011, 12.18
Tiistai-lenkkien aika näyttää olevan ohi. Oli Anan kanssa juttua, että voisimme pitää jonkinlaisen kauden päätöskokoontumisen jonain marraskuun tiistai-iltana vaikka pizzaa nauttien ja muistellen kauden lenkkejä ja suunnitellen seuraavaa kautta. Mitä mieltä olette? Saammeko porukan liikkeelle, olisiko parempi kokoontua Haminassa vai Kotkassa?

karvanaama
20.11.2011, 12.31
Tervehdys porukalle! Onpa hienoa nyt oman maantiepyörän myyneenä huomata, että Kotkassakin löytyy porukkaa yhteislenkeille. Meillä oli oma pieni 2-3hlön porukka jolla ajeltiin 50-100km lenkkejä 25-28km/h. Näiltä muilta kavereilta vielä pyörät löytyy ja itsellenikinin hiipinyt taas ajatuksiin ensi kesälle pyörän hankinta.

Nyt talven tullen yritän hieman kadoksissa olevaa kuntoa käydä nostattamassa, sekä painoa laskemassa, spinningissä ja työmatkapyöräillen. Ainakin Aittakorvessa näkyy melko vahvareisistä polkijaa spinnailemassa. Foorumilaisia?

Topi
06.12.2011, 18.30
Moro! Joko on pizzat syöty? Ite tossa olin kolme viikkoa reissaamassa ja ei oo tullut foorumiakaan seurattua aikoihin. Mulle kyllä käy pizzat, jos ette oo vielä kerenny käymään. Kiitoksia vaan kesän lenkeistä kaikille, hyviä treenejä tuli!

Ana
07.02.2012, 19.55
Ei ole tullut vissiin lokakuun alkupuolen jälkeen käytyäkään täällä.
Meillä perinteiset tiistailenkit ovat olleet aika kovavauhtisia. Keväällä keskarit ovat pyörineet siinä 30:n kieppeillä ja syksyllä 35:n kieppeillä.
Tämä on luonnollisesti rajoittanut osanottajakunnan aika pieneen. Monta kertaa on puhuttu että esim. torstaisin voitaisiin ajaa
sellaista 25-27 Km/ lenkkiä, joka olisi esim. n. 2 h kestoltaan. Ei ole vaan saatu aikaiseksi, kun tässä on porukkaa
pyörinyt muutenkin aika vähän. Itse olen jalka paketissa tällä hetkellä ja sohvaperunana loukkaantumisen vuoksi vielä useita viikkoja.
Kun noilla ti-lenkeilläkin olen ollut yleensä siellä peräpään vartijana, niin taitaa olla kyllä tänä keväänä tarve perustaa myös 25:n ryhmä.

Eli katsellaan tuossa pääsiäisen paikkeilla. Niin ainakin mulla olisi intoa ajella aluksi sellaista helppoa 25 vauhtia.

Tervehdys porukalle! Onpa hienoa nyt oman maantiepyörän myyneenä huomata, että Kotkassakin löytyy porukkaa yhteislenkeille. Meillä oli oma pieni 2-3hlön porukka jolla ajeltiin 50-100km lenkkejä 25-28km/h. Näiltä muilta kavereilta vielä pyörät löytyy ja itsellenikinin hiipinyt taas ajatuksiin ensi kesälle pyörän hankinta.

ToniR
07.02.2012, 22.01
Kuulostaa hyvältä! :)
Jos lenkit suuntautuvat pohjoisempaan Kymenlaaksoon päin, niin voisin liittyä joukkoon jossain kohtaa lenkkiä aikataulun salliessa.

Ei ole tullut vissiin lokakuun alkupuolen jälkeen käytyäkään täällä.
Meillä perinteiset tiistailenkit ovat olleet aika kovavauhtisia. Keväällä keskarit ovat pyörineet siinä 30:n kieppeillä ja syksyllä 35:n kieppeillä.
Tämä on luonnollisesti rajoittanut osanottajakunnan aika pieneen. Monta kertaa on puhuttu että esim. torstaisin voitaisiin ajaa
sellaista 25-27 Km/ lenkkiä, joka olisi esim. n. 2 h kestoltaan. Ei ole vaan saatu aikaiseksi, kun tässä on porukkaa
pyörinyt muutenkin aika vähän. Itse olen jalka paketissa tällä hetkellä ja sohvaperunana loukkaantumisen vuoksi vielä useita viikkoja.
Kun noilla ti-lenkeilläkin olen ollut yleensä siellä peräpään vartijana, niin taitaa olla kyllä tänä keväänä tarve perustaa myös 25:n ryhmä.

Eli katsellaan tuossa pääsiäisen paikkeilla. Niin ainakin mulla olisi intoa ajella aluksi sellaista helppoa 25 vauhtia.

jory
19.02.2012, 22.00

Täällä olisi yksi 25 lenkeistä kiinnostunut aloittelija. Ajotaustaa on viime kesä, eli ei paljoa. Kaveripiirissä ei ole oikein ketään joka olisi lajista innostunut niin joku lenkkiporukka olisi ihan jees juttu.

Ana
19.02.2012, 23.32
Täytyy tuossa kuukauden päästä alkaa suunnittelemaan kuvioita tarkemmin. Jos "kovempi porukka" pitää tiistain omana yhteislenkki-iltana, niin torstai saattaisi olla
paras 25-ryhmälle. Silloin halukkaat vois ajaa kahtena iltana porukassa. Tiistaina kovaa ja torstaina löysää. Prismaa vois pitää kokoontumispaikkana lyhyemmälle lenkille. Lyhyelle lenkille on vähän vaikeampi Etelä-Kymenlaaksossa keksiä järkeviä kiertäviä lenkkejä. Itse ajelen lyhyet lenkit Kotkansaarelta joko tunti Pyhtäälle ja ympäri (siis edestakaisin) tai sitten Pernooseen tai Laajakoskelle (riippusillasta pääsee tarvittaessa pienellä talutuksella, muuten pikkupätkä hiekkatietä ainakin kesäkeleillä on ihan hyvä ajaa kilpurillakin). Miksei joskus voisi heittää Ahvionkin lenkin hiljempaa. Kotkansaarelta Ahvion lenkin pituudeksi tulee n. 80 km 25 vauhdilla se olis reilu 3 tuntia. Prismalta tulee muistaakseni joku 63 km.

Ana
24.02.2012, 00.42
Tänään oli jo alustavaa juttua Alessandron kanssa eli eiköhön tuossa pääsiäisen jälkeen yritetä aloittaa ainakin torstaina 25-lenkkiä.
Joku tiistai-lenkkiläisistä voi varmaan maaliskuun mittaan laittaa, milloin 30-lenkit vois avata.

Topi
28.03.2012, 21.28
Joko on Kotkan miehet kaivanu pyörät esiin? Itehän muutin tossa vuoden alusta Lappeenrantaan niin ei kerkeä tänä kesänä valitettavasti varmaan kovin usein letkoilla, koitan kyllä tulla ku oon siellä päin. Mukavia lenkkejä oli kyllä viime kesänä. Pääsiäisen jälkeen ois viikko vapaata niin silloin varmaan tulee siellä pyörähdettyä niin vois tulla ajamaankin jos on kukaan lähössä, riippuu tietty keleistä.

Uusi maantiekiiturin oottelee tossa nurkassa, että pääsis tielle....kyllä nyt kelpaa ajella!

tsr_exec
31.03.2012, 12.02
Nyt kun näyttää siltä että vois taas vähän pyöräillä niin ilmoittautuisin halukkaaksi 25 lenkeille. Eilen tossa tuli kokeiltua miten pyörä kulkee pitkän talven jäljiltä, eikä kyllä oikein tuntunut kulkevan. Torstai ei kyllä itselleni sovi, mites keskiviikko tai lauantai?

Ana
02.04.2012, 17.10
Joko on Kotkan miehet kaivanu pyörät esiin? Itehän muutin tossa vuoden alusta Lappeenrantaan niin ei kerkeä tänä kesänä valitettavasti varmaan kovin usein letkoilla, koitan kyllä tulla ku oon siellä päin. Mukavia lenkkejä oli kyllä viime kesänä. Pääsiäisen jälkeen ois viikko vapaata niin silloin varmaan tulee siellä pyörähdettyä niin vois tulla ajamaankin jos on kukaan lähössä, riippuu tietty keleistä.

Uusi maantiekiiturin oottelee tossa nurkassa, että pääsis tielle....kyllä nyt kelpaa ajella!

Ei ole tainnut yhteislenkkejä olla vielä. Ainakaan mulla ei ole tiedossa.
Musta ei varmaan ole ainakaan tänä keväänä sulle lenkkiseuraksi. Äsken kävin tavallisella naisten pyörällä kokeilemassa
ja 10 km oli ihan tarpeeksi.
Alessandro on kai ajellut jo omia lenkkejä. Voin "herätellä" sitä jos ei katso foorumia, että olisit mahdolllisesti
maisemissa pääsiäisen jälkeen.

Ana
02.04.2012, 17.21
Nyt kun näyttää siltä että vois taas vähän pyöräillä niin ilmoittautuisin halukkaaksi 25 lenkeille. Eilen tossa tuli kokeiltua miten pyörä kulkee pitkän talven jäljiltä, eikä kyllä oikein tuntunut kulkevan. Torstai ei kyllä itselleni sovi, mites keskiviikko tai lauantai?

Katsotaan miten lähtee nämä kuviot liikkeelle tänä keväänä, mutta keskiviikko saattaa olla vähän hankala.
Ainakin jos nopea porukka pitää tiistain peruslenkkinä ja jos niistä löytyy kävijöitä myös tälle hitaammalle
palauttavalle lenkille, niin kaksi peräkkäistä päivää voi rajoittaa meininkiä jonkin verran.

Viikonloppuisin musta vois saada kyllä seuraa myös. Huhtikuun viikonloppuina on aika paljon menoa, mutta
toukokuussa vois ainakin yrittää.

Mulla ei kilpurilla vielä metriäkään alla. Yritän käydä joku päivä kokeilemassa mitä jalka sanoo ja jos tuntuu
hyvältä, niin pääsiäisen jälkeistä torstaita vois harkita ensimmäiseksi to-25-lenkiksi. Katsellaan nyt vielä miten nämä kelit kehittyy.

tsr_exec
02.04.2012, 22.53
Torstaina on itselläni kuoroharkat joista ei nyt juuri ennen konserttia oikeestaan voi luistaa, joten se ei sikäli sopisi. Perjantaina taas saattaa olla väsynyt työviikosta mutta selvitellään. Lauantaina kun kävin polkemassa tuntui huomattavasti paremmalta se eestaas 20 km Hurukselan suuntaan. Tuo Hamina-tien asfaltti on huonoa ja pyörätie ainakin perjantaina oli ihan täysi soraa.

Ana
09.04.2012, 23.04
Torstaina 12.4 klo 17 tarjolla 25-vauhtinen yhteislenkki. Lähtöpaikka Sutelan Prisma.
(tarkemmin: Prisman pohjoispuolella olevan bussipysäkin nurkilta)
Suunnitelma: polkea Pyhtään suuntaan, u-käännös, takaisin lähes samaa reittiä.
Matka n. 35-40 km + siirtymät. Tervetuloa mukaan !

jory
10.04.2012, 19.11
^Onko tietoa missä kunnossa tiet Pyhtäälle päin on? Kotkassa oli tänään putsattu hiekkoja jonkun verran pyöräteillä. Tota torstaita voisi harkita jos ottaisi maantiepyörän ajoon. Pari viikkoa on tullut ajeltua hybridillä.

Ana
12.04.2012, 08.44
^Onko tietoa missä kunnossa tiet Pyhtäälle päin on? Kotkassa oli tänään putsattu hiekkoja jonkun verran pyöräteillä. Tota torstaita voisi harkita jos ottaisi maantiepyörän ajoon. Pari viikkoa on tullut ajeltua hybridillä.

Maantiepyörällä minäkin lähden. En tiedä pyöräteiden kunnosta, en ole vielä ko.reittiä ajanut.
Ollaan kyllä vedetty usein myös maantien reunaa, jos pyöräteiden kunto ei ole tyydyttänyt.
Hakamäen jälkeen varsin hiljaisia teitä, Mokrantien kautta kannattaa varmaan ajella.
Huutjärvenkin kohdalla, jos pyörätiet sepelillä, maantien reunaa ajaminen ei
tuottane ongelmia hiljaisen liikenteen vuoksi.

Ana
12.04.2012, 22.56
Lyhyet kommentit tämän päivän lenkiltä: sää loistava, neljä kuskia,
minulla kotiovelta kotiovelle 61 km, 26,8 keskarilla.

Meni jo 25+ vauhtia, mikään itsetarkoitus ei ole vauhtia kiristellä. Mutta
jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin kyllä se vauhti on kesän edetessä
yleensä kiihtynyt. Kaikkien kunto paranee ja jos porukka kasvaa, niin
vetovastuu yleensä pienenee.
Toivotaan uusia kuskeja mukaan! Jos yksin ajelet esim. 23- vauhtisia
lenkkejä, pysyisit porukassa n. 27-vauhdissa mukana.

Topi
16.04.2012, 17.11
Viikonloppuna tulossa Kotkan suuntaan ja su meinasin juntata pitkän lenkin, mikä se sitten on niin jää nähtäväksi, ainakin 100km pitää puhkasta. Oisko kukaan lähdössä letkoille vaikka osaksi matkaa? Eikä mennä kovaa. Pe illalla vois kanssa keretä jonkun pienen pyörittelyn.

Pallomerimies
16.04.2012, 17.49
Ollaankos sitä taas torstaina lähdössä lenkille. Kelit näyttäisi ainakin tällä hetkellä olevan torstaina ihan kelvolliset, joten yritän päästä mukaan porukkaan. Onko olemassa mitään muuta foorumia jos tää on taas jostain syystä suljettuna kuten viikonloppuna oli? Maililistaa tms.???

Alessandro
16.04.2012, 21.06
Ollaankos sitä taas torstaina lähdössä lenkille. Kelit näyttäisi ainakin tällä hetkellä olevan torstaina ihan kelvolliset, joten yritän päästä mukaan porukkaan. Onko olemassa mitään muuta foorumia jos tää on taas jostain syystä suljettuna kuten viikonloppuna oli? Maililistaa tms.???

Ellei muuta ilmoitella niin torstain 25-ryhmä kokoontuu Prisman pohjoispuolen bussipysäkin tuntumaan klo 17.00.
Ainakin viimeksi tuo toimi hyvin, neljän kuskin voimin Pyhtään suuntaan vedetty lenkki oli sopiva kauden avaus.
Facebookissa on vara-fillarifoorumi, mutta kun siellä oli pitkiä ketjuja kaikenmaailman tamperelaisten aamiaispöydistä katsoin parhaaksi perustaa ryhmän 'Etelä-Kymenlaakson maantielenkit'. Ryhmä on suljettu, johon sen jäsenet voivat kutsua asiaan kuuluvia ystäviään eli jos olet fb:ssa niin hae kaveriksi vaikka Seppo Liimatainen ja pääset näin rinkiin mukaan. Maililistakin voisi olla hyvä idea, se vain pitäisi kerätä.... Tiistailenkitkin on tarkoitus aloittaa, lentokentän risteys klo 17.30 ja näin aluksi rauhallista vauhtia. Tervetuloa mukaan!

Alessandro
16.04.2012, 22.17
Viikonloppuna tulossa Kotkan suuntaan ja su meinasin juntata pitkän lenkin, mikä se sitten on niin jää nähtäväksi, ainakin 100km pitää puhkasta. Oisko kukaan lähdössä letkoille vaikka osaksi matkaa? Eikä mennä kovaa. Pe illalla vois kanssa keretä jonkun pienen pyörittelyn.

Voisin lähteä, tuollainen 100km rauhallista vauhtia sopisi hyvin. Katsellaan lähempänä tarkempi aika...

Ana
17.04.2012, 22.10
Yritän olla to 25-lenkillä rivissä.
Hyvää keliä luvattu torstaille. Oisko yhteislenkkiosuus sen n. 40-50 km?

Pekka Sirkiä
19.04.2012, 13.14
Hei, Kotkan pyöräilyväki

Tervetuloa osallistumaan Helsingin Polkupyöräilijät ry:n + SPU:n järjestämään koulutusiltapäivään ensi lauantaina. Hyvä olisi, jos yxi tai kaksi kuskia pääsisi paikalle. Kurssilla käydään läpi kuntolenkkeilyn järjestämistä teoriassa & käytännössä, ks. alla tarkempi ohjelma.

-----------------------------------------

HEPON JA SPU:N SEURAOHJAAJA- JA RYHMÄAJOKOULUTUS 21.4.2012 HELSINGISSÄ

Helsingin Polkupyöräilijät ja Suomen Pyöräilyunionin harrastepyöräilyvaliokunta järjestävät yhteisen
koulutustilaisuuden Pirkkolan urheilukeskuksessa lauantaina 21.4.2012 klo 12-16.

Iltapäivän mittainen koulutus on suunnattu SPU:n seuroissa toimiville henkilöille,
jotka järjestävät tai suunnittelevat järjestävänsä harrastepuolen maantielenkkejä ja/tai
toimivat lenkinvetäjinä.

Kurssiin sisältyvä teoriaosuus + käytännönläheinen harjoittelu antavat hyvät valmiudet toteuttaa
laajemmalle harrastajakunnalle suunnattuja maantielenkkejä seurassa sekä vetää harrastepuolen
ajoryhmiä niin kuntolenkeillä, retkillä kuin pyöräilytapahtumissakin. -- Huom! Simulaatioon sisältyy
myös "ensiapurasti", jolla saa tarpeellista tietoa siitä, miten pitää toimia onnettomuustilanteissa.

Koulutuksen alustava ohjelma

* klo 12-13 Seuraohjaajan valmiudet (SPU)
* klo 13-14 Ryhmäajokurssi (HePo)
* klo 14-15 Harjoittelua (kävellen) läheisellä urheilukentällä, sis.
ajomuodostelmat ja vaihdot (HePo) + simulaatioharjoitus lenkin vetämisestä (SPU)
* klo 15-16 Lenkin- ja retkenvetäjien info (HePo) + HePon lenkkien ja
retkien tiedotustilaisuus (HePo/pj. Janne Nurminen)

Lisätiedot ja ilmoittautumiset: pistäkää vaikka privaa täällä foorumilla minulle.

J.k. Vastaava koulutus järjestetään toukokuun alussa Jyväskylässä.

Ana
21.04.2012, 20.22
Su yhteislenkki klo 11.10 Lentokentän risteyksestä.
Rauhallisesti mennään !

Alessandro
23.04.2012, 15.55
Sunnuntailenkki kuten oli tarkoituskin: itselle tuli gps:n tauluun 105,7km keskarin ollessa 27,2. Lähtöpaikalla kuusi kuskia, joista matkaan lähti neljä. Ana heitti ympäri Inksassa, jäljelle jäänyt kolmiko kiersi Liikkalan ja Kannusjärven kautta Haminan sivuuttaen kauniissa kevätsäässä. Olisi enemmänkin porukkaa sopinut mukaan... ehkä ensi kerralla sitten.

Ana
24.04.2012, 15.34
Sunnuntailenkki kuten oli tarkoituskin: itselle tuli gps:n tauluun 105,7km keskarin ollessa 27,2. Lähtöpaikalla kuusi kuskia, joista matkaan lähti neljä. Ana heitti ympäri Inksassa, jäljelle jäänyt kolmiko kiersi Liikkalan ja Kannusjärven kautta Haminan sivuuttaen kauniissa kevätsäässä. Olisi enemmänkin porukkaa sopinut mukaan... ehkä ensi kerralla sitten.

Oletteko puhuneet ensi sunnuntaista jo jotain? Kiinnostaisi lähetä silloin lenkille (100 km löysästi
kuulostaisi hyvältä), tosin pitää käväistä
aamulla Haminassa, joten ehtisin Starttipaikalle vasta klo 12.

Torstaina en ehdi yhteislenkille.

tsr_exec
24.04.2012, 16.02
Sunnuntaina voisin mahdollisesti lähteä lenkille, en tosin ole vielä eläessäni satkua vetänyt joten saattaa olla että pitää kääntyä jossain kohtaa eroon.

Alessandro
24.04.2012, 16.21
Tervetuloa vaan mukaan, tsr_exec! Jos olet ajellut vaikka 65 - 80km mittaisia lenkkejä, pitäisi satkunkin onnistua. Malttia vauhdin kanssa ja nestetasapaino säilyttäen homma toimii. Viime sunnuntain lenkillä itselleni tuli porukan suurin km-määrä, lähtöpaikalle (lentokentän risteys) on pihasta vajaat 16km, joten porukkalenkin osuus siitä 105:sta on noin 80km...

j cotton
24.04.2012, 17.23
Päivää arvon pyöräilijät... Torstaina 26.4. jos klo 17 prismalta on lähtö, niin mukana olen. Ja mielellään vauhdit tuonne 25 - 27, niin pitäis porukassa jaksaa mennä.
Yhden kesän maantiekokemuksella kypärä edellä tähän kesään...

Jerry

Ana
27.04.2012, 23.04
Onko sunnuntaiksi sovittu lenkkimeininkiä?
Jos starttaatte jo klo 11, voisin ajella Haminan suunnalta
esim. Metsäkylästä teitä vastaan. Jos siis vedätte Liikkalan
kautta, niin voisin liittyä letkaan jossain siellä main.
Jos starttaatte klo 12, ehdin varmaankin Lentokentälle.

Alessandro
28.04.2012, 08.22
Laitoin fb:n maantielenkkiryhmään starttiajaksi klo12, joten sillä mennään. Itselläni iskee vähän aikataulu päälle ja joudun tyytymään vähän lyhyempään kierrokseen mutta mukana olen. Tavataan lentokentän risteyksessä!

Ana
29.04.2012, 19.28
Sunnuntain yhteislenkillä kuuden ajajan osanotto. Lisäksi ajeltiin kunnon ja
aikataulun mukaan kolmella eri reittiversiolla.
Seppo kääntyi Inksassa ympäri, (allekirjoittanut ja Mika) kakkosporukka ajeli
Liikkalasta suoraan Metsäkylään, kovikset ajelivat vielä Kannusjärven kautta.

Mulle tuli 81 km n. 29 keskarilla, aika kaukana tuntuu olevan viime kevään
kunnosta. Oli paikoitellen ns. tuskaista ajamista. Oli tutun reitin varrella
aika monta kohtaa, joihin oli viime syksyn jälkeen ilmestynyt ihan uusi
mäki. Voin vannoa, ettei niitä ollut viime kesänä olemassakaan:).

Alessandro
29.04.2012, 22.04
Tutun tuntuista juttua Analta: itselleni tuli 77km 30,5 keskarilla jotenkin vaikeamman kautta. Ihmetellä piti viime kesän vauhteja ja voimia, kuitenkin noilla samoilla jaloilla sitä mentiin...!!! Pitää nyt käydä keräämään kilometrejä sisään, jospa se siitä. Onko tiistailenkille lähtijöitä? Silloin lienee joku vapun tapainen muttei se kai ajamista estä, päinvastoin voisi aloittaa lenkin aikaisemmin...

tsr_exec
30.04.2012, 16.21
Onkos jossain linkki tuohon fb-ryhmään, itse en ainakaan löytänyt. Tiistaina voisin jotain kevytlenkkiä yrittää mikäli on lähtijöitä ja mikäli krapula ei taas yllätä kuten sunnuntaina pääsi käymään.

Alessandro
01.05.2012, 06.41
Fb-ryhmä on nimeltään 'Etelä-Kymenlaakson maantielenkit'. Ryhmä on suljettu eli jäsenet voivat kutsua sopivaksi katsomiaan henkilöitä. Toinen tapa on pyytää saada liittyä ryhmään, jolloin taas joku jäsenistä hyväksyy sinut mukaan. Tarkoitus on pitää ryhmä vain asian mukaisen porukan omana ryhmänä (se vara-fillarifoorumi oli ihan mahdoton valtakunnallinen hässäkkä!) Sopisiko klo 15.30 lähtöajaksi, paikkana taas lentokentän risteys? Itse ajan paikalle ja suunnitellaan lenkki sen mukaan keitä on lähdössä mukaan.

tsr_exec
01.05.2012, 10.38
Siellä ollaan.

tsr_exec
01.05.2012, 18.01
itselleni tuli pituudeksi 52 kilsaa ja keskinopeudeksi liikkuvilla osuuksilla 26.6, tosin oltiin 54% ajasta yli 90% sykkeillä että pikkasen liian kovaa tuli ajettua. Muuten ihan kiva lenkki.

Ana
01.05.2012, 21.17
Torstai vielä vähän epävarma, mutta tod.näk. jää väliin.
Onko viikonlopuksi jotain suunnitelmia?

Koitetaanko su klo 11? La luvattu sadetta ja sunnuntaiksikin
Kouvolan suunnalla. Jos sääennuste pitää paikkansa, vois ajella
vaikka rannikon suuntaisesti esim. Haminan suuntaan.
Tosin sunnuntaillekin aikaa vielä reilusti, joten säätä tässä
kytätään.

Alessandro
04.05.2012, 18.24
itselleni tuli pituudeksi 52 kilsaa ja keskinopeudeksi liikkuvilla osuuksilla 26.6, tosin oltiin 54% ajasta yli 90% sykkeillä että pikkasen liian kovaa tuli ajettua. Muuten ihan kiva lenkki.
Toivottavasti et kuitenkaan säikähtänyt ja uskaltaudut mukaan uudemmankin kerran. Aikeissa on (jos porukkaa löytyy) muodostaa eri tasoisista ajajista omia ryhmiä, onhan se mukavampi ajella suunnilleen saman tasoisten kanssa. Sunnuntain lenkki starttaa klo 11 lentokentän risteyksen tuntumasta, rauhallinen vauhti tavoitteena 100km kierros (ainakin siirtymineen). Kaikki mukaan, ennätys on kuusi ajajaa samalla lenkillä tänä keväänä... on jo aika pistää paremmaksi!

Ana
05.05.2012, 11.15
Mukana ollaan huomenna. Kouvolan sateet väistyneet eli viileää luvannut, mutta poutaista.

Ana
06.05.2012, 15.20
Hyvä lenkki tänään kuuden äijän voimin! Mulla meni satanen rikki ensi kertaa tänä keväänä.

Ensi viikonlopun yhteislenkkiä voisi yrittää lauantaina klo 11 (sunnuntai äitienpäivä).

Ana
07.05.2012, 20.31
Torstain yhteislenkki siirretty keskiviikolle.
Eli lähtö keskiviikkona Prismalta klo 17.30. Vauhti löysää 25-27 km/h.
Kesto n. 2h.

Ana
11.05.2012, 08.44
Lauantaiksi sateiden ennustetaan väistyvän.

Yhteislenkki la lentokentän risteyksestä klo 11.

ATS
11.05.2012, 14.15
Jos nöösinä harkitsisi osallistumista niin miten la 12.5 matka/ajankäyttö ja nopeus?

ATS
11.05.2012, 14.34
saisiko tatä ketjua "lainata" vähän OT keskusteluun lenkkireiteistä Kotkan seudulla. Talvella tänne takaisin muuttaneena etsin 200 ja 300 km breveteille sopivia reittejä. Olisin kiitollinen paikallistietäjöiden hyvistä ehdotuksista! Onko esim oheinen lenkki kokonaan asfaltilla ? http://www.gpsalbum.com/fi/jn?TrackId=1738

Ana
11.05.2012, 14.53
Jos nöösinä harkitsisi osallistumista niin miten la 12.5 matka/ajankäyttö ja nopeus?

Riippuu aika lailla paljon porukan määrästä ja ketä on mukana.

Viime su oli tämän kevään vauhdikkain lenkki mulla, kotipihalta kotipihalle 101 km 30,7 keskarilla
(siirtymiä mulle n. 20 km, jotka ajelin hiljempaa eli yhteislenkkiosuus n.80 km 31-32 keskarilla, kuuden miehen voimin).
Ajankäyttöä voi laskeskella siitä. Tosin oli pari pysähdystä esim. grillimakkaratauko Metsäkylän markkinoilla.

Minä olen yleensä se, jota muut odottelee, joten esim. viime su tein pari oikaisua (esim. muuta ajoivat Sippolan
kirkonkylän kautta, minä suoraan Myllykoskelta Liikkalaan, jossa lepäilin ehkä 3-4 min, ennen letkan tuloa).

Rohkeasti mukaan vaan! Jos omilla parin tunnin lenkeillä keskarit pyörii siinä 26-28 välillä
pystyy ajamaan ryhmässä n. 30 keskarilla, jos vetää maltillisesti tai ei ollenkaan.
Voidaan jakautua jossain vaiheessa pariinkin ryhmään, jos porukkaa ilmaantuu enemmän
ja vauhti tuntuu ylivoimaiselta. Itse voin kyllä ajella yllämainittuja vauhteja hiljempaakin, 100 km tosin tavoitteena
huomennakin.

Ana
11.05.2012, 15.05
saisiko tatä ketjua "lainata" vähän OT keskusteluun lenkkireiteistä Kotkan seudulla. Talvella tänne takaisin muuttaneena etsin 200 ja 300 km breveteille sopivia reittejä. Olisin kiitollinen paikallistietäjöiden hyvistä ehdotuksista! Onko esim oheinen lenkki kokonaan asfaltilla ? http://www.gpsalbum.com/fi/jn?TrackId=1738

Asfalttia on. Minua kiinnostaisivat brevetit myös, jos aikataulut sattuu. Milloin ja mitä vauhtia olet ajatellut ajella?

ATS
11.05.2012, 18.06
Minua kiinnostaisivat brevetit myös, jos aikataulut sattuu. Milloin ja mitä vauhtia olet ajatellut ajella?
200 km lenkkiä olen ajatellut la 19.5. Muiden ajoitus sitten kropan tuntoja kuunnellen. (Minulla kun tuota ikää jo aika lailla.) En ole ennen brevettejä tai näin pitkiä ajanut, joten rauhallisesti on tarkoitus näitä ensimmäisiä kokeilla. Minulla on muutama ylimääräinen korttikin, jos kiinnostusta tuollaiseen rauhalliseen kokeiluun.

ATS
11.05.2012, 18.22
Kiitos Ana lauantai 12.5 infosta. Parin tunnin lenkit menneet viime viikolla 25 keskarilla, mutta tällä iällä itsetunto antaa kyllä myöden luovuttaa ja oikaista kesken kotiin kunnon ja ajan lopppuessa. Katsotaan huomenna miten "tupapalvelu" antaa myöden lähteä lenkille.

ATS
13.05.2012, 21.02
Kiitokse Analle lauantain lenkistä. Juhlapyhän "tupapalvelu" ilmeisesti rajoitti osanottoa. Sen verran ehdittiin keskustella, että päädyttiin yrittämään lyhyttä brevettiä:

200 KM BREVETTI LA 19.5 lähtö klo 800 Karhula Sammonaukion R-kioski.
ATS:llä muutamia ylimääräisiä kortteja. Laittakaa kiinnostuneet privaa niin korvamerkitään vapaat kortit.
Reitiksi ajateltu http://connect.garmin.com/course/1208858
Reittisuunnittelu tehty osin tietuntemuksen osin karttaharjoituksen perusteella. Kommentit tervetulleita. Erityisesti neuvot sujuvasti ajettavaan reittiin Kouvolan läpi välille Verla - Ummeljoki ovat revetulleita.
Aikatauluksi ajateltiin 08 - 20, jotta pysyisi hyvin peruskuntoharjoituksen puolella.

Alessandro
14.05.2012, 18.37
Pienenä muistutuksena kaikille: tiistailenkille taas letkanmuodostukseen, lentokentän risteys klo17.30 tavalliseen tapaan starttipaikkana. Keliksi on tilattu ihan käypäinen kevätillan sää...

Ana
15.05.2012, 21.47
Hyvä letka! 7 äijää mukana, 8 osan matkaa. Peräjoukon speksit 83 km 30,5 km/h.
Käännyttiin Mretsäkylän kautta Karhulaa kohti ja löydettiin ATS:lle uudet maksimisykkeet !
Miten kärkiporukan loppumatka sujui?

Ana
15.05.2012, 22.15
Sen verran ehdittiin keskustella, että päädyttiin yrittämään lyhyttä brevettiä:

200 KM BREVETTI LA 19.5 lähtö klo 800 Karhula Sammonaukion R-kioski.
ATS:llä muutamia ylimääräisiä kortteja.

Joni L. lähdössä mukaan kolmanneksi mieheksi. Vähän aikataulusta oli vielä keskustelua, mutta uskon, että ehdimme
Joninkin aikataulussa ainakin hyvin lähelle Karhulaa. Joni voi tehdä irtioton sitten tarvittaessa. Sen verran Joni lukaisin brevet-sääntöjä:
jotta voimme peesata sinua, sinullakin pitää olla ainakin alkuleima (kuitti tms.) eli olet silloin mukana samassa brevetissä.

Alessandro
15.05.2012, 22.35
Kärkiporukka vetäisi loppulenkin Reitkallin kautta, itselleni mittarin tuli 92km 33,1km/h (Kyminlinnassa oli vielä 34km/h, lopun siirtymäosuus vähän verotti keskaria (selittelyä, voimat oli hukattu johonkin..)). Hyvä lenkki kauniissa kevätillassa, tästä on hyvä jatkaa. Tuossa lenkin tuoksinassa sovimme myös sunnuntailenkiksi muistoajon reitin, lähtö Haminasta (Tervasaaren P-alue) klo 11.00. Levittäkäähän tietoa eteenpäin, olisi hienoa saada matkaan kunnolla porukkaa. Ja aikomus on ajella rauhallista vauhtia, irtiottoihin ei tarvitse lähteä mukaan;-)

ATS
15.05.2012, 23.10
Ensinnäkin kiitos tämän illan porukkalenkistä. Enpä ole ennen noin kiivaasti pyörällä sotkenut, mutta kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää. Tulen varmasti toistekin hännille rimpuilemaan ja opettelemaan pyöräilyä. Vielä suurkiitokset saamastani yksilöllisestäkin vetoavusta.

Joni L. lähdössä mukaan kolmanneksi mieheksi. Vähän aikataulusta oli vielä keskustelua, mutta uskon, että ehdimme
Joninkin aikataulussa ainakin hyvin lähelle Karhulaa. Joni voi tehdä irtioton sitten tarvittaessa. Sen verran Joni lukaisin brevet-sääntöjä:
jotta voimme peesata sinua, sinullakin pitää olla ainakin alkuleima (kuitti tms.) eli olet silloin mukana samassa brevetissä.

Uskon myös tuohon nopeutettuun aikatauluun, jos ei lorvita leimojen kanssa tai muuten tauoilla töpeksitä. Sääkin näyttäisi suosivan.

Onhan tuo minun pääni jo harva, mutta yritän muistaa ottaa leiman myös itselleni lähdössä :o ja katsotaan sitten kuka peesaa ketäkin :cool:.

Kolme korttia vielä vapaana

Joni L
16.05.2012, 13.35
No ota ATS mullekin sitten se brevet kortti jotta voin välillä käydä keulilla jos voimat antavat myöten, ettei rikota sääntöjä:)

Alessandro
16.05.2012, 20.12
Torstailenkki starttaa jo klo 15.00 Prisman tuntumasta, onhan pyhäpäivä ja useimmilla mahdollisuus startata vähän aiemmin... Allekirjoittanut tosin joutuu kuskailemaan nuorisoa harrastuksiin, mutta menkää te muut. Yritän ehkä sitten illemmalla vetäistä pienen kierroksen jossain. Kiitokset kaikille tiistailenkin kuskeille, olihan hieno vetää lenkkiä kunnon letkassa!

Joni L
18.05.2012, 08.56
Onkos ATS ja Ana vielä lähdössä lauantaina 200:lle? Ettei Suomi - Venäjä peli muuta suunnitelmia... Ja Alessandro, minusta tuntuu ettei meistä kolmesta varmaan ole muistoajoreitin ajajaksi sunnuntaina kun jo lauantaina tulee kerättyä viikonlopun kilsat. Tai Anasta en tiedä:)

ATS
18.05.2012, 12.22
La 200 klo 800 Sammonaukiolta. Lähdössä ollaan. Vapaa tupapalvelusta sovittu ja sääkin näyttäisi suosivan.
Eiköhän nuo osaa pelata vaikken olohuoneessa neuvoja jaakaan... vai pitäisikö pitää vaikka Verlan Kievarissa pidempi tauko :seko: ehtisi varmaan vielä määräajan puitteissa...
Kortteja on vielä vapaana useammallekin lähtijälle.

Ana
18.05.2012, 16.05
Onkos ATS ja Ana vielä lähdössä lauantaina 200:lle? Ettei Suomi - Venäjä peli muuta suunnitelmia... Ja Alessandro, minusta tuntuu ettei meistä kolmesta varmaan ole muistoajoreitin ajajaksi sunnuntaina kun jo lauantaina tulee kerättyä viikonlopun kilsat. Tai Anasta en tiedä:)

Mukana. Kyllä pelin näkemättä jääminen vähän kaivelee. Mutta onneksi Suomi pelaa loppuottelussa su Slovakiaa vastaan, joten sitten tv:n ääressä.

Joo kyllä se sunnuntain lenkki jää väliin. Ti yritetään sitten normaaleja yhteislenkkikuvioita, jos yhtään palautuu huomisesta.

Ana
19.05.2012, 19.27
Kiitokset, ATS ja Joni L, ensimmäiseen "kotkalaiseen" Brevetiin osallistuneet !
Pienistä vaikeuksista huolimatta selvisimme hyvin. Joni on onneksi tosi vahvassa
kevätkunnossa. Apua löytyi kun, meillä muilla oli välillä vaikeampaa.

211 km Karhula-Koria-K-koski-Verla-Jaala-Iitin kk-Kausala-Elimäki-Pyhtää kk-Karhula.
26,8 km/h ajonaikainen keskinopeus, kaiken kaikkiaan aikaa kului hieman vaille 10h.

Toivottavasti lähinurkilta löytyy muitakin innostuneita. Olkaa ATS:ään yhteydessä,
jos intoa löytyy. Seuraava matka 300 km (ajankohta vielä auki).

ATS
19.05.2012, 21.27
Kiitokset Ana ja Joni L. Oli hienoa ajaa porukassa.

211 km Karhula-Koria-K-koski-Verla-Jaala-Iitin kk-Kausala-Elimäki-Pyhtää kk-Karhula.
26,8 km/h ajonaikainen keskinopeus, kaiken kaikkiaan aikaa kului hieman vaille 10h.
.

http://connect.garmin.com/activity/179798371

Alessandro
20.05.2012, 20.50
Porukkalenkkien osanottajaennätys tehtiin tänään Haminassa. Muistoajon kierrosta lähti ajamaan 11 kuskia, kiitokset kaikille mukana olleille! OLi tosi komeaa vetäistä lenkille osana tuollaista letkaa. Vauhti oli aluksi rauhallista vaan Virolahden kirkolla käynti nosti vauhteja, porukkakin väheni kuuteen. Jossain Onkamaan vaiheilla alkoivat mäet olla raskaita allekirjoittaneelle (matkaa oli itsellä jo takana 100km pintaan, olin tullut pyöräillen Huutjärveltä), muistoajolenkin keskari 33,2 (alku kevareita pitkin tosi hiljaa, joten vauhtia on ollut matkan edetessä). Lenkin pituus gps:n mukaan 99,5km, itselle kertyi 158,5km keskarilla 30,2 (Haminasta kotiin 26,3...). Hieno lenkki kaikkiaan, otetaan uusiksi (kuntoa pitää kehittää), muutama vakiokuskihan ei nyt päässyt mukaan.

Ana
20.05.2012, 21.51
Ti lienee vakiolenkki klo 1730 lentokentän risteyksestä?? Vai mitä sovitte Alessandro?
Meinaan jos tässä yhtään elpyy eilisestä, niin voisi lähteä jonon jatkoksi rullailemaan.

Alessandro
21.05.2012, 05.55
Tiistaina tosiaan vakiolenkki, muuta ei sovittu. Voi olla tyytyminen peesailuun itselläkin...

Ana
22.05.2012, 22.20
Tiistain yhteislenkki seitsemän ajajan voimin ajettu tutulla reitillä.
Mahtava keli 20 asteen pinnassa koko lenkin ajan.

Ensi tiistain yhteislenkillä mahdollisuus Reitkallin 10 km:n aika-ajoon.
Kotkan porukat kokoontuminen klo 1730 lentokentän risteykseen ja
siirtyminen yhdessä Haminan suuntaan.

ATS
23.05.2012, 22.16
KOTKA 300 km BREVETTI lauantaina 9.6
Anan kanssa tuumattiin lähteä seuraavalle Brevetille 300 km em. lauantaina. Lähdöksi ajateltiin klo 0600 Karhula Sammonaukio ja paaluun tavoite klo 2000. Tarkoittaisi esimerkiksi 4kpl tauko 30 min yhteensä n 2 h. Tällöin ajoajan keskinopeudeksi tulisi 25 km/h. Kuten Joni L totesi edellisestä reissusta "hauska tapahtuma kun poljetaan koko päivä ja kahvitellaan välillä." Tauot ja vauhti sovitetaan tarpeiden mukaan. Maksimi hyväksytty suoritusaikahan on 20 h.
Laittakaa infoa kiinnostuksestanne/ osallistumisestanne vaikka privana täällä foorumilla ATS:lle. Muutamia ylimääräisiä kortteja olen jo tilannut ja lisää hommataan tarpeen mukaan.

Reittiksi ajattelimme: Karhula-Hamina- Museotie- Virojoki- Ylämää- Lappeenranta- Taipalsaari- Savitaipale- Taavetti-Miehikkälä- Pitkäkoski- Hamina- Karhula. Karttapiirros tulee pian perästä. Kommentteja, ehdotuksia?

Breveteistähän on tietoa mm. www.randonneurs.fi/ (http://www.randonneurs.fi/) ja tämän foorumin Kilpailut ja pyöräilytapahtumat osiossa.

Ana
28.05.2012, 21.24
Ensi tiistain yhteislenkillä mahdollisuus Reitkallin 10 km:n aika-ajoon.
Kotkan porukat kokoontuminen klo 1730 lentokentän risteykseen ja
siirtyminen yhdessä Haminan suuntaan.

En taida ehtiä kokoontumispaikalla eli älkää turhaan odotelko! Tulen Reitkalliin
autolla, jos ehdin.

Alessandro
28.05.2012, 22.14
Startti kohti Reitkallia on klo 17:30 lentokentän risteyksestä (tiistailenkki), mukana ne jotka ovat paikalla. Muuten suosittelen menemään suoraan Reitkallin lähtöpaikalle klo 18:00, tempoajon 'pohjanoteerauksen' suorittamiseksi. Ajon jälkeen pieni kierros porukalla tiistailenkkimeiningillä...

DeLillo
29.05.2012, 16.41
Oletteko ajamassa sunnuntaina 3.6? Olen taas tulossa Inkeroisiin, joten voisin pitkästä aikaa tulla ajamaan teidän kanssanne. Lenkki voisi mieluusti suuntautua Myllykoski-Sippola-linjalle. Vauhdilla ei väliä.

Ana
29.05.2012, 20.46
Reitkallin aika-ajo 10 km:
29.5.2012

1) Sami Kervinen 14.38 2) Tommi Perttilä 14.59 3) Juha Junkkari 15.32 4) Kalevi Mattila 15.35 5) Kimmo Kattelus 15.46 6) Juha Kakko 16.31

7) Seppo Liimatainen 16.38 8) Antti Sihvonen 17.01 9) Jarno Ala-Turkia 17.22 10) Simo Jokimies 18.15 11) Jarkko Ala-Turkia 19.25

Alessandro
29.05.2012, 21.24
Oletteko ajamassa sunnuntaina 3.6? Olen taas tulossa Inkeroisiin, joten voisin pitkästä aikaa tulla ajamaan teidän kanssanne. Lenkki voisi mieluusti suuntautua Myllykoski-Sippola-linjalle. Vauhdilla ei väliä.

Meillä on ollut yritystä pitää sunnuntaina vakioaikaa ja -paikkaa: lentokentän risteyksestä startti klo 11:00. Sopiiko tuo sinulle vai sovitaanko joku muu aika? Itselläni tuo sunnuntai on vapaasti sovellattavissa...

DeLillo
29.05.2012, 21.30
Klo 11 käy mainiosti. Ja muutenkin on fiksua pysyä vakioajoissa, niin porukka oppii käymään. Tulen lentokentän risteykseen ja ajetaan siitä sitten lenkkiä. Tai sateessa en kyllä viitsi ajaa, joten pidetään säävaraus.

ATS
30.05.2012, 11.06
Kuinka torstai, klo 1700 Prisman takaa liikenneympyrästä ? (minulle sopisi myöhäisempikin aika)

ATS
01.06.2012, 09.17
Kahteen mieheen kierrettiin torstailenkki Pyhtään kirkon ja Vastilan kautta vajaan 30 keskarilla. Heino reissu

ATS
02.06.2012, 08.02
Ensi lauantaille on luvassa parempia kelejä! 300 km brevetin reitiksi on suunniteltu seuraavaa: http://connect.garmin.com/course/1270751# . Väli Lappeenranta Taipalsaari vielä harkinnassa. Lähtö la klo 0600 Karhula Sammonaukio. Laittakaa kiinnostuneet viestia ATS:lle niin saadaan kortit tilattua

Alessandro
03.06.2012, 17.37
Sunnuntailenkki polkaistiin vaihtelevassa säässä, sadekuuroja, tuulta, viileää... Kuitenkin hieno kierros, Hurukselantie, Inkeroinen (Haminan miehet jatkoivat suoraan Liikkalan kautta), Myllykoski, Sippolan kierros, Liikkala, Kannusjärvi, Hamina... Allekirjoittaneen mittariin kertyi 126km, muille neljälle enemmän tai vähemmän. Porukkalenkin voima auttoi tässä, yksin en olisi tuollaista lenkkiä noissa olosuhteissa vetäissyt!

Alessandro
04.06.2012, 20.54
Sunnuntaina 17.6. kokeillaan ajaa muistoajon lenkki myötäpäivään. Lähtö Tervasaaren parkista klo 11:00, Kotkan porukat Kyminlinnasta klo 10:04 (viimeksi toimi hyvin). Pidetään vauhti sellaisena että kaikki pysyvät mukana, tarvittaessa taukoja.

Ana
06.06.2012, 15.19
Tuli tieto, että Reitkallin aika-ajo seuraavan kerran tiistaina 10. heinäkuuta.
Laittakaapa kalenteriin, jos saatais vielä porukka kasvamaan toukokuuhun verrattuna.

Ana
12.06.2012, 21.19
Torstaina 14.6. klo 18 Prismalta (pohjoispuolella olevan bussipysäkin tienoilla)
25-vauhtinen yhteislenkki Pyhtään suuntaan. Yhteislenkkimatka n. 50-60 km.

Ana
14.06.2012, 22.20
Torstain yhteislenkki ajettiin seitsemän urheilijanuorukaisen voimin Prismalta Pyhtään Munapirttiin ja takaisin.

Alessandro
27.06.2012, 22.51
Tiistailenkillä pidettiin vauhtia yllä, matkaan lähti kuusi kuskia. Inkeroisten jälkeen keskari päälle 40, viiden kuskin voimin jatkettiin kierrosta Kannusjärven ja Kirkkojärven 'oikaisulla', Haminasta kohti Kotkaa. Kyminlinnassa yhteislenkin keskari vielä 36,6 (85km matkaa). Kokonaissaldoksi itselle kertyi 112km, keskari vajaat 35 siirtymineen eli ihan hyvä arki-illan lenkki.

Ana
29.06.2012, 20.14
Tiistailenkillä pidettiin vauhtia yllä, matkaan lähti kuusi kuskia. Inkeroisten jälkeen keskari päälle 40...

Rauhallisia lenkkejä teillä ! No yritän tulla ensi tiistaina taas jarruttamaan vähän vauhtia.

ATS
10.07.2012, 22.30
Kotkan 300 km Brevetti la 21.7 klo 0600 alkaen Karhulan Sammonaukiolta. Viimeksi tämä peruuntui sairastapauksen vuoksi. Nyt uudelle yritykselle lähdössä Joni L ja ATS, kun Ana on jo 300 km ajellut. Mukaan vaan jos kiinnostaa. ATSllä on muutama ylimääräinen kortti.

Reittisuunnitelma kartalla http://connect.garmin.com/course/1270751 (kartassa pitää painaa pari kertaa + jotta reittiviiva tulee näkyviin.)

KOTKA 300 km BREVETTI lauantaina 9.6
Anan kanssa tuumattiin lähteä seuraavalle Brevetille 300 km em. lauantaina. Lähdöksi ajateltiin klo 0600 Karhula Sammonaukio ja paaluun tavoite klo 2000. Tarkoittaisi esimerkiksi 4kpl tauko 30 min yhteensä n 2 h. Tällöin ajoajan keskinopeudeksi tulisi 25 km/h. Kuten Joni L totesi edellisestä reissusta "hauska tapahtuma kun poljetaan koko päivä ja kahvitellaan välillä." Tauot ja vauhti sovitetaan tarpeiden mukaan. Maksimi hyväksytty suoritusaikahan on 20 h.
Laittakaa infoa kiinnostuksestanne/ osallistumisestanne vaikka privana täällä foorumilla ATS:lle. Muutamia ylimääräisiä kortteja olen jo tilannut ja lisää hommataan tarpeen mukaan.

Reittiksi ajattelimme: Karhula-Hamina- Museotie- Virojoki- Ylämää- Lappeenranta- Taipalsaari- Savitaipale- Taavetti-Miehikkälä- Pitkäkoski- Hamina- Karhula. Karttapiirros tulee pian perästä. Kommentteja, ehdotuksia?

Breveteistähän on tietoa mm. www.randonneurs.fi/ (http://www.randonneurs.fi/) ja tämän foorumin Kilpailut ja pyöräilytapahtumat osiossa.

ATS
20.07.2012, 17.51
Muutettiin huominen lähtöaika. Uusi aika on klo 800.

Kotkan 300 km Brevetti la 21.7 klo0800alkaen Karhulan Sammonaukiolta.

Ana
20.07.2012, 19.05
Muutettiin huominen lähtöaika. Uusi aika on klo 800.

Onnea matkaan ! Ihan kohtuu keliä luvassa teille.

Alessandro
21.07.2012, 20.17
Minulle sattui moka: piti hyväksyä Ville E. Etelä-Kymenlaakson maantielenkit -ryhmään vaan onnistuin painamaan kosketusnäytöltä 'ohita', joten Ville jos näet tämän niin yritä uudelleen. Samalla muistutan ensi lauantain 'muistoajosta', Haminasta (Tervasaaren parkkipaikka) klo 10:00. Ajettava matka n. 100km, kaksi taukoa, huoltoauto, lahjakorttiarvonta, Kotkasta lähtijät Kyminlinnasta klo 09:00 ( saadaan vähän lenkille lisäpituutta...)

ATS
22.07.2012, 00.40
300 km Brevetti saatiin lauantaina ajetuksi. Joni L ja ATS. http://connect.garmin.com/activity/201618002

Ana
31.07.2012, 21.39
Tiistai-lenkit pyörivät normaalisti, startti lentokentän risteyksestä klo 1730.

Tänään ajettiin tutulla reitillä Inkeroisten ja Liikkalan kautta kuuden kuskin voimin.

Ana
02.08.2012, 22.48
Keskiviikkona klo 12 alkaen 400 km brevet, Startti Kotkan postilta. Paluu joskus seuraavana päivänä.
Ana ja ATS lähdössä, ATS:llä saattaa olla ylim. brevetkortti, jos kiinnostaa lähteä mukaan. Kaatosadevaraus.

Reittisuunnitelma: Kotka-Elimäki-Artjärvi-Orimattila-Kärkölä-Asikkala-Heinola-Nurmaa-Valkeala-Kouvola-Karhula.

ATS
06.08.2012, 10.38
Keskiviikkona klo 12 alkaen 400 km brevet, Startti Kotkan postilta. ATS:llä saattaa olla ylim. brevetkortti, jos kiinnostaa lähteä mukaan.
Ylimääräisiä kortteja on muutama. Laittakaa privaa niin otan mukaa lähtöpaikalle.

Ana
09.08.2012, 16.54
400km brevet suoritettu. ATS ja Ana 413km.

Alessandro
01.09.2012, 20.52
Pitkästä aikaa vähän viestiä tännekin. Tiistailenkit pyörivät edelleen, lähtö lentokentän risteyksestä klo 17:30. Viimeksi seitsemän kuskia, reittinä tuttuakin tutumpi Liikkalan kierros Reitkalliin, sadettakin saatiin pariin otteeseen... Nyt suunnitteilla muistoajon muistelulenkki, sunnuntaina 9.9. klo 11:00 Tervasaaren P-alueelta. Rento porukkalenkki, säävaraus.

Joni L
05.09.2012, 06.49
Ei näkynyt ketään eilen?

Ana
05.09.2012, 21.25
Pitkästä aikaa vähän viestiä tännekin. Tiistailenkit pyörivät edelleen, lähtö lentokentän risteyksestä klo 17:30. Viimeksi seitsemän kuskia, reittinä tuttuakin tutumpi Liikkalan kierros Reitkalliin, sadettakin saatiin pariin otteeseen... Nyt suunnitteilla muistoajon muistelulenkki, sunnuntaina 9.9. klo 11:00 Tervasaaren P-alueelta. Rento porukkalenkki, säävaraus.

Jää väliin, olen lähdössä yötdh:iin la iltana. Tai ehtishän sitä aamuyöstä kotiin, nukkumaan pari tuntia ja su klo 11 Tervasaareen, mutta ei ole tarpeeksi
kova äijä. No koetetaan järjestää vielä syksyn mittaan muistoajon muistelut osa II, jos kelejä riittää.

Ana
09.09.2012, 15.45
Nyt suunnitteilla muistoajon muistelulenkki.

Oliko porukkaa?

Alessandro
09.09.2012, 16.21
Muistoajon lenkki kierrettiin kolmen kuskin voimin, aurinkoinen ja tuulinen syyspäivä tarjosi hienot olosuhteet upealle kierrokselle. Matkaa kertyi vajaat 90km, keskari (ennen siirtymistä kevyen liikenteen väylälle) 33,6. Voisi ottaa vielä uusiksi jos kelit sallivat.

Joni L
10.09.2012, 07.22
Syksy taitaa karsia jo ajomiehiä... Mites on, onko tiistailenkille lähtijöitä?

Alessandro
10.09.2012, 22.58
Täytyyhän sitä tiistailenkille lähteä, jossain vaiheessa pitänee lyhentää lenkkiä tai sitten startata aikaisemmin kun valoisa aika käy vähiin...

Joni L
12.09.2012, 07.43
Tiistailenkillä oli kuusi ajajaa ja valosan aikana ehdittiin kotiin. Hyvä lenkki.

Alessandro
12.09.2012, 16.39
Tiistailenkillä oli kuusi ajajaa ja valosan aikana ehdittiin kotiin. Hyvä lenkki.

Kunnon tiistailenkkihän se taas oli. Porvoon ajojen voittajakin tuli vastaan. Reitkallin pysäkillä oli puhetta muistoajon muisteluajo II:n suorittamisesta syyskuun viimeisenä viikonloppuna, pidetään homma vireillä. Kelien mukaan, lauantaina tai sunnuntaina, toivottavasti saadaan porukkaa koolle.

Ana
12.09.2012, 17.20
Onko ensi vkonlopuksi mitään lenkkimeininkiä? La on luvattu jotain syysmyrskyä, mutta su näyttää kelin puolesta ihan hyvältä.

Su kävis kaikki muut ajankohdat paitsi ilta ja vauhti vois olla sellaista 30+ vauhtia. (35+ vauhdissa voi olla etten pysy.)

Joni L
13.09.2012, 08.36
Su klo 11, lentokentän risteys? Mulle ainakin on tallipäälliköltä alustava lupa annettu...

Ana
13.09.2012, 21.22
Su klo 11, lentokentän risteys? Mulle ainakin on tallipäälliköltä alustava lupa annettu...

Sopii !

Ana
16.09.2012, 18.15
Sunnuntailenkillä 8 ajajaa. Hurukselassa porukka jakaantui kahteen porukkaan: pääryhmä, 6 kuskia suuntasi Liikkalaan ja 2 äijää
tyytyi Ahvion lenkkiin. Hyvä syyskeli vaikkakin navakka tuuli.

ATS
28.09.2012, 22.45
Tiedoksi Rantapyörästä http://www.facebook.com/groups/350450471711878/#!/groups/350450471711878/

Alessandro
16.11.2012, 23.13
On ehdotettu hitaita maantielenkkejä sunnuntaisin, lähtöpaikkana Prisman edusta ja klo 10:00 startti. Itse en vielä ehdi, on muuta ohjelmaa, mutta joulukuun puolella olen mukana. Kalustohan näillä lenkeillä voisi olla jotain hybridistä maastopyörään ja vauhdit juttelumeiningillä...

Joni L
26.11.2012, 11.21
Onkos teitä sunnuntailenkillä käynyt? Ensi viikonloppuna saattaisin minäkin keretä jos saan maastohybridin kuntoon...

Ana
19.04.2013, 21.36
Nostetaan vielä esille. Rantapyörä herätetty henkiin ja keskustelu siirtynyt Rantapyörän nettisivuille ja facebookin. Lenkkejä n.3 krt viikossa, ilmoittautuminen lenkeille nettisivujen kautta nimenhuudossa. Ti oli ollut 16 henk. Lenkillä.

jory
20.04.2013, 18.34
Pitää käydä tutkimassa jos joskus saisi aikaiseksi lähteä koittamaan ryhmäajoa nyt kun sai maantiekauden korkattua tänään. Näytti olevan torstaisin hidastelijoille oma lenkki.

Alessandro
29.07.2014, 16.09
Nostetaan vielä esille. Rantapyörä herätetty henkiin ja keskustelu siirtynyt Rantapyörän nettisivuille ja facebookin. Lenkkejä n.3 krt viikossa, ilmoittautuminen lenkeille nettisivujen kautta nimenhuudossa. Ti oli ollut 16 henk. Lenkillä.
Lenkit jatkuvat, tarkemmin Nimenhuuto.com tai Rantapyörä ry:n Facebook-sivun kautta.