PDA

Näytä tavallinen näkymä : Alpina mythos kypärä

Ahab
06.04.2011, 10.37
Paikallisessa pyöräliikkeessä kokeilin Alpinan kypäriä, mm. tuota mythosta, joka istui oikein mukavasti. Ko. merkistä ei ole aiempia omia kokemuksia. Osaako joku käyttökokemusta omaava kehua tai haukkua tuota mythosta tai muita ko. valmistajan kypäriä?

o.j.
06.04.2011, 14.33
Itselläni taitaa olla juuri Mythos malli Alpinalta (ei löytynyt mallinimeä kypärästä mutta kuvat näyttävät erittäin samoilta kuin kypäräkin). Pari vuotta ollut käytössä eikä pahaa sanaa sanottavana. Useampaa mallia aikanaan päähäni sovittelin ja tämä tuntui selvästi parhaalta.

Onkohan Alpinalla vielä sama räikkätyyppinen kiinnitys leuan alle, itse olen siitä ainakin tykännyt?

Ahab
06.04.2011, 15.12
Onkohan Alpinalla vielä sama räikkätyyppinen kiinnitys leuan alle, itse olen siitä ainakin tykännyt?

Leukahinhna kiinnittyy sellaisella litteällä hammastetulla muoviliuskalla, saman näköisellä kuin mitä käytetään joidenkin pyöräilykenkien kiristyssoljissa.

oPa
06.04.2011, 16.18
Itse kanssa pari vuotta ajellut Mythos päässä, eikä myöskään mitään pahaa tuosta ole sanottavaksi. Oli pari vuotta sitten ainoa kypärämalli, mikä omaan kuuppaan sopi.

o.j.
06.04.2011, 16.46
Leukahinhna kiinnittyy sellaisella litteällä hammastetulla muoviliuskalla, saman näköisellä kuin mitä käytetään joidenkin pyöräilykenkien kiristyssoljissa.
Just sitä tarkoitin. Sillähän pystyy pikkaisen säätämään leukahihnan kireyttä lennosta, mikä on ihan mukava ominaisuus.

dirtyrider
07.09.2012, 18.23
Osaako joku sanoa miten tuo Alpina Mythos eroaa koon ja muotoilun puolesta Bellin kypäriin verrattuna? Olisi näemmä B-D:ssa sopuhintaan. Itselle on sopinut passelisti monet Bellin large (59-63) potat päähän, mutta tarvisi nyt maastoon jonkun lipallisen version. Bellin Sweep ja Volt painoivat päälakea, kun taas lipaton Alchera lähti mukaan maantielle Velosportista. Edesmennyt X-ray on paras mitä koskaan päässä pitänyt ja nykyinen Variant ihan ok. Tahkolla tuli sovitettua monenlaista Spessusta Giroon, mutta ei vain natsaa.

Jopoman
09.09.2012, 16.57
Älä nyt hyvä mies osta kypärää sovittamatta! Pyörähuollosta oon oman Alpinani ostanut (Pheos) ja kyllä oli perusteellisen sovittelun tulos. Kannatti koska on niin mukava ettei sitä edes huomaa päässä.

Tomsson
09.09.2012, 17.12
Suuret propsit täältäkin Mythokselle. Oma mattamusta on niin hyvin päähän istuva kuin olla voi ja tingentangelit on oikein hyvin toimivat.

ValtaJuh
09.06.2017, 11.16
Osaako joku sanoa kivijalkamyymälää missä Alpinan Mythos 3.0 mallia voisi päästä sovittamaan päähän? kovasti niitä nettikaupoissa on myynnissä mutta sovitus on kovin hankalaa...