PDA

Näytä tavallinen näkymä : uusi naama

843
04.04.2011, 08.51
Moi kaikille! 843 rekisteröityy naurettuani monta vuotta tämän foorumin jutuille ja luettuani vinkkejä ja kokemuksia vierailijana. Fillari lehti on tullut kymmenisen vuotta ja harrasteltua on tullut tätä lajia myös pitkään. Välillä oli selkä sökö, mutta lääkärit saivat sen ajokuntoon operaatiolla. Triathlonissa tuli aikanaan vähän kilpailtuakin 90-luvun puolen välin molemmin puolin.

Kuulun siihen 3-5tkm /v vauhdilla 28-35km/h, eli tavis. Nyt on alla tuon selkävaivan takia vanha Bianchin teräshevonen, ja selkä kiittää. Hiilarihommiin en ole vielä perehtynyt (edes kokeillut), mutta kuume on kova ja ensi talvena taitaa projekti hyrähtää käyntiin. Sittenhän se on jo 6.maantiefillari mun ajohistoriassa.

Annettavaa (tietoa/kokemuksia) muille arvon foorumilaisille voin syvällä rintaäänellä ainakin noitten selkävaivojen suhteen väittää olevan. Muuten laitan itseni laatikkoon nöösi, vaikka laji ei mikään uusi minulle olekaan. (täällä on sen verran tasokasta porukkaa joka lähtöön, että tietoa täytyy olla väittelyissä). Selkävioistakin varmasti monellakin on vähintään samat kokemukset, ehkä pahemmatkin.

Foorumilla minua kiinnostaa fillareiden rakennusprojektit, kaikki väittelyt teknisistä asioista, kokemukset tarvikkeista ja vanhat pyörät.

Kevätterveiset siis kaikille. Uusi kuono ilmoittautuu 843 nimellä.

Smo
04.04.2011, 09.25
Tervetuloa! Harvat täällä vaivautuu esittelemään itseään mutta "esittäytymis"-topic voisi olla hyvä idea tai jos tästä sitten tulee sellainen. Tämähän on sitten vakava foorumi ja puhutaan vain asiaa.

tempokisu
04.04.2011, 09.25
:) Tervetuloa! ja olet vielä Valkeakoskelta!
Mutta mun mielestä kaukana nöösi/taviskuskista, jos huristelet 28-35km/h.
Minä ajan esimerkiksi 10km/h hitaampaa. :o

Smo
04.04.2011, 09.28
:) Tervetuloa! ja olet vielä Valkeakoskelta!
Mutta mun mielestä kaukana nöösi/taviskuskista, jos huristelet 28-35km/h.
Minä ajan esimerkiksi 10km/h hitaampaa. :o

Ja tota pitäs uskoa? Näkispä kun kisu niin hitaasti jaksais polkea..

izmo
04.04.2011, 09.35
Mahtaakohan uusi jäsen ajella yöllä?:rolleyes:

Hidasmuttakankee
04.04.2011, 09.36
Tervetuloa naapurikylän miehelle.

E.T.
04.04.2011, 10.00
Välillä oli selkä sökö, mutta lääkärit saivat sen ajokuntoon operaatiolla.

Nyt on alla tuon selkävaivan takia vanha Bianchin teräshevonen, ja selkä kiittää. Hiilarihommiin en ole vielä perehtynyt (edes kokeillut), mutta kuume on kova ja ensi talvena taitaa projekti hyrähtää käyntiin. Sittenhän se on jo 6.maantiefillari mun ajohistoriassa.

Moro!:) Täällä toinen joka saatu leikkauspöydän kautta jonkinlaiseen ajokuntoon. Jalkapohjat on ja varmaan jäävätkin tunnottomiksi ja kunto muutenkin vaihtelee. Enpä ole minäkään noihin hiilaripyöriin vielä sotkeutunut mutta kohtapuoliin tehdään kauppaa yhdestä. Juurikin selän takia.

Ei muuta kun kovaa ajoo niin kauan kun jalka liikkuu. :)

tempokisu
04.04.2011, 12.01
Ja tota pitäs uskoa? Näkispä kun kisu niin hitaasti jaksais polkea..

Jaksaisikin nopeempaa, ehtisi ajaa enempi :o talvella noin 18- korkeintaan joskus 20km/h. Jos on myötäistä koko matka, ja sileetä tietä. Siis lenkin keskinopeuksia nämä, tietysti!
Kesällä noin 23km/h. Aika tempo saa olla, jos 25km/h. Lasken tarvittavan ajan yleensä noin 20km/h ja vähä alle sen. Eli 100km menee alle viiteen tuntiin, mutta ei mene neljään.

Ikävä kyllä näin o.

höh. Aina jaksaa siitä yöstä. Suurimman osan lenkkiä ajan aamulla. Kesällä myös illalla. Yö on aika lyhyt osio, mutta pakollinen mun rytmilläni. Oon kokeillu lähteä neljältä, siittä ei tule mitään. Ei myöskään jos lähtee päivällä. Pitää lenkkeillä oman rytminsä mukaan.

brewster
04.04.2011, 14.50
Aika harva täällä vetää +30 keskareilla. Olet siis guru nöösi. Keräät omat opetuslapsesi. Täältä löydät lähinnä hiilikuidin ja viimeisimmän jarru- ja jousiteknologian palvojia. Niiden ihanteiden häpäisijää lyödään kovaa heidän palvontamenoissaan. Useimmat tuskin kerkiävät speksailultaan ajamaan ollenkaan.

Risto Koivunen
04.04.2011, 16.58
naurettuani monta vuotta tämän foorumin jutuille

Miten tämän foorumin jutuille voi muka nauraa? :seko:

Täällähän tunnetusti puhutaan ainoastaan Hyvin Vakavaa Asiaa.

Oatmeal Stout
04.04.2011, 17.26
Miten tämän foorumin jutuille voi muka nauraa? :seko:

Täällähän tunnetusti puhutaan ainoastaan Hyvin Vakavaa Asiaa.
Sairaalloinen huumorintaju tai sitten hän on vain ymmärtänyt väärin lukemansa.

Myntti
07.04.2011, 09.35
No määkin voisin osallistua esittäytymistopikkiin, kun oon uus foorumilla enkä lainkaan esittäytynyt :) Olen ihan true-nöösi, syy foorumiin liittymiselle oli vertaistiedon hankkiminen ja oppiminen. En osaa ees sanoa mitään keskareita, mutta oletettavasti ne on ens kesänä kovemmat kun viime kesänä.

Ikää on kertynyt 26 vuotta ja olen alkanut pyöräilyn vasta vuosi pari sitten. Hankin viime keväänä elämäni ekan (toki käytetyn, kun opiskelijabudjetilla mennään) maantiepyörän ja nyt tänä keväänä odottelen innolla vanhan maastopyörän kasailun myötä maastoajelun opettelua. Lisäksi kuntoilunkin puolesta olen aika nöösi. En ole harrastanut mitään kilpalajeja enkä nuorempana mitään lajia erityisen systemaattisesti. Vanhemmat ovat tosi aktiivisia kuntoliikkujia, joten suhtautuminen liikuntaan on sitä myötä selvä. Talvet hiihdettiin (lähinnä pertsaa), kesät uitiin ja välikaudet kävin jumpissa ja lenkeillä sen minkä ekasijalla olleilta musaharrastuksilta ehdin. Tietty peruskunto on varmaan perustunut myös paljon sille, että arkiliikuntaakin kertyi - ja kertyy edelleen, kun autoa ei ole ja jalat toimii. Varmaan aika perussetti siis.

Tosin pakko on ollut itselle myöntää, että teini-iän jälkeen olis voinut vähän petrata, ettei olis antanut painon nousta ja olis vähän säännöllisemmin vielä harrastanut hikiliikuntaa. Mut turha märehtiä, viimeset pari vuotta on olleet tosi opettavaisia ja hauskoja virheineen ja edistymisineen. Alottelijalla on kivaa koska kehityksen kyllä huomaa. Mut niin myös virheet. Ekana kesänä sain itseni maastopyörän kanssa jonkin sortin lievään ylikuntoon, viime syksynä oli pitkittynyt poskiontelontulehdus kun kuvittelen että kyllä matalilla sykkeillä voi tehdä mitä vaan (käydä kolmen tunnin kävelyillä tihkusateessa), tänä talvena oon opetellut innolla vapaalla tyylillä hiihtämistä ja nyt odottelen maastopyörän kanssa puljaamista. Sairaan hauskaa!

Urheiluharrastus on myös toiminut rehellisesti sanottuna mielenterveyden huoltona. Olin muutaman vuoden sisällä pariin kertaan jonkin sortin burn outissa opintojen, harrastusten ja töiden takia. Jatkuvaa läsnäoloa (aina netin tai puhelimen ääressä) vaativa yhteiskunta ja jatkuva uutispommitus alkoi rassata aika paljon ja oli pakko tehdä jotain ratkaisuja ettei oikeasti pää räjähdä. Urheilu oli kyllä hyvä valinta. Se perinteinen pitää paikkansa munkin kohdalla: mitä enemmän on lisännyt liikuntaa, sitä enemmän on saanut aikaan niitä itselle muitakin tärkeitä asioita, oon terveempi ja paremmalla mielellä.

syklopaatti
07.04.2011, 09.42
Tervetulloo ja elä syö pulloo...

843
19.04.2011, 10.43
Moro!:) Täällä toinen joka saatu leikkauspöydän kautta jonkinlaiseen ajokuntoon. Jalkapohjat on ja varmaan jäävätkin tunnottomiksi ja kunto muutenkin vaihtelee. Enpä ole minäkään noihin hiilaripyöriin vielä sotkeutunut mutta kohtapuoliin tehdään kauppaa yhdestä. Juurikin selän takia.

Ei muuta kun kovaa ajoo niin kauan kun jalka liikkuu. :)

Juuh, mulla on oikeasta jalasta tibialis anterior vai mikä se lihas siinä sääriluun vieressä nyt on, lähes kokonaan kuihtunut pois. Ei kanna jalka kantapään päällä ollenkaan. Kivut hävisi kokonaan leikkauksessa ja tuntoaistit pelaa kyllä. Voima sääresta vain pois, eikä enää palaa koskaan.

Fillarointi kyllä on ok nykyään kun älysin ajoasennon vihdoinkin. Siis pyörän päällä istutaan lähtökohtaisesti riittävän takana, tällöin ajoasento voi olla pitkäkin ilman että sattuu tai puutuu paikat (niska ja alaselkä ja kädet). Selän kautta oppineena varoitan kaikkia ajamasta liian pitkällä pyörällä. Ei oo guruilua vaan oikea varoitus omista huonoista kokemuksista:)

Ei muuta kuin kuraa putkeen vaan kaikki kevään fillarinaamat:D

Ja etenkin sepelisepot voisi nyt aloittaa ylityöt noiden katujen harjauksissa...

Katila
20.04.2011, 07.45
Ja etenkin sepelisepot voisi nyt aloittaa ylityöt noiden katujen harjauksissa...

Toi on kyllä niiiiin totta! Jättänyt pari viestiä Vantaan kaupungille, mur mur...

Tervetuloa uusille palstalaisille :)

terv. ikinöösi, aina tarvitsemassa apuja (ja onneksi niitä täältä saakin!)

timoe
24.04.2011, 18.51
[QUOTE=843;1593430]Juuh, mulla on oikeasta jalasta tibialis anterior vai mikä se lihas siinä sääriluun vieressä nyt on, lähes kokonaan kuihtunut pois. Ei kanna jalka kantapään päällä ollenkaan. Kivut hävisi kokonaan leikkauksessa ja tuntoaistit pelaa kyllä. Voima sääresta vain pois, eikä enää palaa koskaan.

Fillarointi kyllä on ok nykyään kun älysin ajoasennon vihdoinkin. Siis pyörän päällä istutaan lähtökohtaisesti riittävän takana, tällöin ajoasento voi olla pitkäkin ilman että sattuu tai puutuu paikat (niska ja alaselkä ja kädet). Selän kautta oppineena varoitan kaikkia ajamasta liian pitkällä pyörällä. Ei oo guruilua vaan oikea varoitus omista huonoista kokemuksista:)

Niin ja sitten uutta pyörää hankkiessa kannattaa ehkä kiinnittää huomiota siihen emäputken korkeuteen, eli korkea emäputki ja stemmi ylösalaisin ja ajoasento nousee pystymmäksi...voi olla selälle parempi? Lisäksi pari spaceria eli haarukan varteen tilaa korotukselle (alumiini lienee kestää paremmin korkeamman korotuksen kuin kuitu??) Jos sitten tuntuu liian korkealta, aina saa spacerit siirrettyä stemmin yläpuolelle ja stemmin takaisin vaaka-asentoon...Lisäksi comfort ohjaustanko, eli vähän ylemmmäksi sijoittuvat alakahvat siis???

PS kysypäs fysiatrilta siitä säärilihaksen kuntoutuksesta, voi olla että selästä tai säärestä joku hermosäie (hermon viejähaarake eli aksoni) saattaakin kasvaa hitaasti milli kuukaudessa kohti koipea?? jalkaterän voi jopa lukita pyöräilyyn sopivaan asentoon yksilöllisesti valmistetulla ortoosilla eli nilkka/säärituella???

843
27.04.2011, 09.25
"Niin ja sitten uutta pyörää hankkiessa kannattaa ehkä kiinnittää huomiota siihen emäputken korkeuteen, eli korkea emäputki ja stemmi ylösalaisin ja ajoasento nousee pystymmäksi...voi olla selälle parempi? Lisäksi pari spaceria eli haarukan varteen tilaa korotukselle (alumiini lienee kestää paremmin korkeamman korotuksen kuin kuitu??) Jos sitten tuntuu liian korkealta, aina saa spacerit siirrettyä stemmin yläpuolelle ja stemmin takaisin vaaka-asentoon...Lisäksi comfort ohjaustanko, eli vähän ylemmmäksi sijoittuvat alakahvat siis???

PS kysypäs fysiatrilta siitä säärilihaksen kuntoutuksesta, voi olla että selästä tai säärestä joku hermosäie (hermon viejähaarake eli aksoni) saattaakin kasvaa hitaasti milli kuukaudessa kohti koipea?? jalkaterän voi jopa lukita pyöräilyyn sopivaan asentoon yksilöllisesti valmistetulla ortoosilla eli nilkka/säärituella???[/QUOTE]

Vammalle tehtiin kaksi kertaa enmg tutkimus, eli selkäytimen viereen ja jalkahermoon eri kohtiin annettiin sähköiskua, ja hetmon toimintaa mitattiin tällä tavoin. Selkäoperaation jälkeen neurotutkija vai mikäsenyt oli sanoi, että valitettavasti hän voi varmuudella sanoa, ettei sääreen kasva enää koskaan muuta kuin rasva- ja sidekudosta. Rasvakin on pirskattu tullut n 90cm ylemmäksi mitä lupasi. :D

Itse asiassa sääri toimii pyöräillessä tibialiksen heikkoudesta riippumatta melko hyvin. Täällä joku lääkäri voisi kertoa kuinka monta eri lihasta säären etu/ sivuosassa on, mutta mulla vaurioitui selkäydinkanavan haaraumasta 4/5 välistä oikealta puolelta sellainen hermokimppu, joka hermottaa juuri tuota luun viereisintä lihasta. Kyllä mä sään vedettyä nilkkaa ylös muilla lihaksilla ja olen jo tottunut vuosien aikana siihen että tibialis on heikko. Takana istuminen helpottaa, kun istun "matalammalla" samalla ja käytän melko reippaita kadensseja, aina yli 90, rullilla yli 100. Lisäksi takana istumalla tulee käytettyä enemmän "kuopaisua", jolloin takareisi ja pakarat + pohkeet pelaavat tehokkaammin. Lisäksi kun istuu riittävän takana ja matalalla ei tule sitä satulan liiallisesta korkeudesta ja etupainnotteisesta ajoasennosta johtuvaa junnaavaa matalakadenssista jurnausta, jossa loppujen lopuksi voiman loputtua aletaan vääntää selällä. Se tekee selän kipeäksi, kokemusta on siitäkin, valitettavasti, kun 90 luvulla triathlonissa oltiin aivan järjettömillä vehkeillä kilpailemassa. Tuolloin tuli aika lailla painettua etureisillä...

Hyvä muistutus tuo emäputkiasia. Pitää vielä mitata, ettei vaan tule lyhyempää kuin nykyinen. Vanhaa kannatinta saa helpommin ylös kuin prikka / stemminkääntötempuilla. En usko kuitenkaan että ajoasennon mataluus haittaa, koska nytkin ajelen melko "mykkyrässä" toissapäivänä meni tasavauhtinen lenkki 31,4 km/h, eikä selässä tai oikeastaan missään tuntunut sellaista kipua tai tuntemusta että jotain olisi pielessä. Kyllä tämä tästä. Mutta jo 5 maantiepyörää omistaneena tiedän senkin että helposti menee mönkään uuden pyörän kanssa ja sekös harmittaa jos vanha teräskonkeli hakkaa uuden
hiilarikoneen kivuttomuudessa....

Tuo hermon kasvaminenkin tuli kysyttyä ja tutkittua. Sanoivat,että ääreishermo kasvaa hitaasti sen 1mm ajassa x (jota en muista), Mulla vaan vamma on tuolla selkäytimen juuressa, jossa ei kuulemma ole jotain ydintuppea tms... jolloin se menetetty hermo on kokolailla pysyvä haitta. No mä pystyn hölkkäämään, hiihtämään, pyöräilemään ja harrastamaan lähes kaikkea kun muistaa ettei ota liikaa tehoja irti, siitä raato ei tykkää. Toi 31,4km/h meni keskisykkeellä 150,eli ei vielä mahdottomasti tarvinut epämukavuusaluetta käyttää, maksimikin 160. Kad ka 93

utinkasakka
27.04.2011, 11.37
Terve!
Myös uusi täällä. Kolomekymppinen perheenisä Itä-Uudeltamaalta. Kunnonkohotusprojekti nyt vuoden verran ollut päällä lähinnä juoksemisen merkeissä.
Nyt kesän tullen pk-treenit olen ajellut pyörällä jalkapohjien asfaltinsietokyvyn ollessa rajoitettu.
Pyöränä pk-tempo-ohjus vihreä Nishiki hybrid 402 vuodelta 1997. Lenkit ollu 20-50km keskivauhdit 18-25km/h Team Lidlin väreissä.
Haaveissa kippurasarvi jos hallituksen budjettineuvotteluissa edistytään.

On se vaan pyöräily kivaa hommaa vaikka vehkeet ei kummoiset olekkaan mutta morjestellaan jos Mäntsälä-Orimattila-Pukkila-Myrskylä akselilla törmäätte tuulennopeaan Nishikiin.

Highlander
27.04.2011, 11.41
On se vaan pyöräily kivaa hommaa vaikka vehkeet ei kummoiset olekkaan mutta morjestellaan jos Mäntsälä-Orimattila-Pukkila-Myrskylä akselilla törmäätte tuulennopeaan Nishikiin.
Tervetuloa sekavaan joukkoon! Onhan sulla vehkeet kunnossa kun kerran perheenisäkin olet :D

utinkasakka
27.04.2011, 12.05
Tervetuloa sekavaan joukkoon! Onhan sulla vehkeet kunnossa kun kerran perheenisäkin olet :D

Onhan ne kunnossa muttei kummoiset:rolleyes:

H.Brooks
11.01.2013, 16.45
Uusi jäsen esittäytyy.
Ensikosketus pyörään tapahtui v.1969 Savonlinnalaisen talon puuterassilla. Muistikuvani tuosta ovat yhtä hatarat kuin viime pikkujouluista, mutta mummovainaan jäämistöistä löytynyt kuva todisti itselleni tämän harrastuksen alkamisajankohdan.
Ensimmäiset omat muistikuvat ovatkin isäni pyörän takaritsiltä kun pinnat viilsivät varpaani kivuliaille ruhjeille. Todellakin, muistan hyvin kun itkin klo: 4:n ruuhkassa persuuksillani mukulakivikadulla. Ainoa kerta muuten kun isäni on ollut minusta huolissaan.
Ensimmäinen oma pyörä oli poliisilaitoksen löytötavaratoimistosta hankittu vanha Tunturi. Huom. Vanha siis jo kun sen sain eli 1976. Koko oli miesten ja siinä oli nahkainen jousitettu satula. Häpesin pyörääni ja varsinkin satulaani, koska tuolloin en minä, eikä pihapiirin muutkaan pennut tai aikuiset tajunneet minkä aarteen päällä sain istua. Ja vielä valmiiksi pehmitettynä! Muilla lapsilla oli tietenkin vaihdepyörät. Etenkin parhaalla ystävälläni, joka leveili oranssilla, viisivaihteisella, käyräsarvisella DBS:llä. Uskoimme oikeasti DBS:n tarkoittavan "Den Bästä Sykkeliä". Vuosia kestänyt inhoni pyöräilyä kohtaan alkoi muutamaa päivää myöhemmin. Muut räkänokat päättivät mennä lennokkikerhoon ja lyöttäydyin mukaan. En tiennyt missä kerhoa pidetään mutta olinhan tietävämpien porukassa. Kohtalokseni koitui pitkä ylämäki, jota voimattomilla reisilläni, lievällä ylipainollani ja muiden pyöriin verrattuna saatanan huonolla fillarillani, en kyennyt tarpeeksi nopeaan nousemaan. Hukkasin porukan ja palasin kotiin, itku silmissä ja verenmaku suussani. Myöhemmin kun muut olivat jo kerhoon kyllästyneet, kertoi aiemmin mainittu DBS: kuski kerhon sijainnin. Siellä minä sitten kävin yksin, muiden jo harrastaessa mederninpia juttuja.
Mutta tuosta kaikesta on jo aikaa. Nyt jo vastaranta näkyy mutta pyöräilysta on muodostumassa intohimo. Olen lukenut foorumia paljon ja oppinut useita tärkeitä asioita; kadenssi, flättipoljin, velo ja säämiskä. Yritin lukea myös yksivaihde-sivustoa mutta ilman postattuja kuvia en olisi tajunnut olevan kyse polkupyöristä lainkaan. Puhuivat vain markan laagereista ja moittivat toistensa äitien löyhää seksuaalielämää. Opiskelu jatkuu täällä ja samoin harrastukseni kehittyminen ja siitä kertominen. Tulin nyt vain niin masentuneeksi kun muistelin menneitä häviöitäni, etten tällähaavaa vie muisteluitani nykyaikaan. Mutta jatkan jos piristyn ja moderaattori jättää deletoimatta.

pätkä
11.01.2013, 16.53
Hukkasin porukan ja palasin kotiin, itku silmissä ja verenmaku suussani.

Aivan kuin työmatkatemmossa:D.Tervetuloa!

Jopo Juoppo
11.01.2013, 19.42
Mitäs jos vaan ostaisit heti suosiolla cyklon (joku sitä täällä kuitenkin kohta tyrkyttää)? Muuten, osta cyklo!
Tervetuloa joukkoon tummaan!

kmw
11.01.2013, 19.52
Sviddu, J.Juoppo oli nopeempi. Syklotin kummiskii. Ja tervetuloa.

Hiukkasen modaamalla toi H. Brroksin saaga olisi kuin Mutiksen urpoilua klupilla (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?45571-Gentlemen-only-2).

arctic biker
11.01.2013, 20.13
Brooks. Lucida console regular 10 näin muistinvaraisesti taitaa tuottaa tätä foorumin yleistä tekstityyppiä ja kirjasinkokoa jos Notepadilta tuottaa. Foorumin ikänäköisten puolesta sulla on pikkasen pientä fonttia... Tekstihän on sulla hersyvää! Teretulemas.

rjrm
11.01.2013, 20.13
Yritin lukea myös yksivaihde-sivustoa mutta ilman postattuja kuvia en olisi tajunnut olevan kyse polkupyöristä lainkaan. Puhuivat vain markan laagereista ja moittivat toistensa äitien löyhää seksuaalielämää.

Pärskis :) :)

Voiko tuota paremmin enää sanoa. Hieno esittäytyminen tervetuloa foorumille.

arctic biker
11.01.2013, 20.17
Linkki vei jonnekin mutta muistiini on jäänyt Mutanaaman kirjoitus nuoruutensa maantiepyöräilystä. Jos sen tekstin löytäisin niin voisin tallentaa arkistoihini.

samooja
12.01.2013, 08.32
Aika harva täällä vetää +30 keskareilla. Olet siis guru nöösi. Keräät omat opetuslapsesi. Täältä löydät lähinnä hiilikuidun ja viimeisimmän jarru- ja jousiteknologian palvojia. Niiden ihanteiden häpäisijää lyödään kovaa heidän palvontamenoissaan. Useimmat tuskin kerkiävät speksailultaan ajamaan ollenkaan.

Hiilikuitu, kirosana.

Specsaaminen, naurettavaa välineiden palvontaa.

Jouset, ajotekniikan puutetta. Kovaa ajavat kokevat narkomaanin unelman "pudotaan niin kovaa että luullaan lentävän" josta taas päästään tunteeseen ja tässä kohtaa siteeraan mainiota yhtyettä.

One little problem that confronts you
Got a monkey on your back
Just one more fix, Lord might do the trick
One hell of a price for you to get your kicks
Ooooh that smell..

Ajaminen? Ancient hokkuspokkus theory, not gonna happen to me.

selekä o iha sökö.

H.Brooks
12.01.2013, 10.52
Kiitos tervetulotoivotuksistanne. Ja kiitos siitä, että ehdotitte Cyclocrossaria. Pakotin vaimoni lukemaan kommenttinne, jonka hän sitten itkuisena tekikin. Nimittäin sellainen on katsottu, vuoden -12 malli, FeltinF65x. Hinta jo sovittu liikkeessä, ostopäätös tehty. Vaimoni kertoi minun ostavan sen toukokuussa, itse olen tammikuun kannalla. Joku lähtee turvakotiin...luultavasti minä uuden pyöräni kanssa.
Nyt minulla on kaksi hyrbidiä. Tunturi 1999, loppuvuoden malli sekä dementoituneelta isältäni "saatu" Nishiki. Tunturilla olen fillaroinut koko talven pienipalkkaiseen ja mitäänsanomattomaan työhöni. Työmatkaa tulee 12,5km suuntaansa. Niin ja on minulla vanha sotilaspyörä, josta tulee muodikas sinkula. Siinä on aito Fauberin keskiö, kahdesta kolmeen viikkoa ammattilaisen keskittynyttä työtä ja mulla on hyvä alku projektille. Palataan...

H.Brooks
15.01.2013, 11.56
No niin. Nyt on kaupat Feltistä tehty. Odottaa liikkeessä kevättä. Siihen asti ajelen tunturihyrbidilläni. Tunturissa kun on nyt Brooksin (kappas) B17 narrow, niin eipä muuten perse puudu eikä tartte välilihaan Tummelia levitellä. Mutta Feltistä vielä, on se vaan niin kevyt kuin vaimoni, joka ei vielä tiedä asiasta mitään. Odotan vaan kun saan antaa sille keväämmällä kyytiä. (ymmärrä kuis haluat) Nyt vaan kun on jo melkein oikea fillariharrastaja niin pitäisi kai päättää mielipide muutamiin foorumilla esiintyneisiin ongelmiin. Esim 1. Onko punainen valo edessä persiistä vai ei? 2. Saako koirilla olla flexit vai ei? 3. Onko Lance luopio vai ei? 4. Voinko jatkaa kuntosaliharrastusta vai en? 5. Entäs ekaluokkalaisten leveämalliset koulureput syksyisin? 6. Saako autoja tai niiden kuskeja läpsiä jos törttöilevät? Mutta kaikkien probleemien äiti taitaa olla parvekkeella olevan ja ajamattoman fillarin stemmin pituuden ja spacereiden määrän ongelma, sen ratkaisua en odota keksiväni. Mutta esittelyt nyt jo lienee riittävät. Kirjoitellaan muualle tyhmiä kysymyksiä ja opitaan lisää. Pyöräilytreeniä unohtamatta.

kmw
15.01.2013, 12.16
onnea uudelle pyörälle!

Noista kyssäreistä:

1. jos on punainen valo edessä (http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=S1XJ03UVnIE#t=49s) niin joku lippa tai muu härpäke kannattaa viritellä ettei ite häikäisty.
2. jos flexi on tarpeeksi pitkä ja taluttajalla napit korvissa & nupit kaakossa niin klv-jännityksen lisäämiseksi sallittua
3. Lance on parempi peluri kuin Urho Kekkonen ja Mauri Pekkarinen yhteensä.
4. vähän on kyseenalaista, mutta jos saat Blondiuksen siunauksen niin ehkä sitten.
5. tää on paha. Tosi paha. Parempi vastata Kanada
6. paljon riippuu siitä millä läpsii. Paperinenäliina ja moska eivät ole verrannollisa
Stemmin piruus jne -onkelma ratkeaa juomalla (ei selviä)

frp
15.01.2013, 14.16
Jäi vielä epäselväksi että pyöräilymälläkö nuo hermo-/selkäongelmat oli alunperin saatu aikaiseksi?

843
29.03.2014, 11.14
sori, tämä on ainakin minulta jäänyt huomaamatta, vastaan kuitenkin kun selekä o sökö, ja siitä tuli mainittua. Minun tapauksessa uskoisin, että alunperin nikama vaurioitui jo kun 16v kaaduin moottoripyörällä. Tuolloin korjaattiin vain polvi. Siinä sitten armeijaa ennen jo oli sellaisia kipuja ettei sukkia oikein saanut jalkaan. Välillä vihloi ja taas helpotti. Sitä mentiin kymmenisen vuotta. Pelasin lentopalloa jne...aika kovaa reeniä.
2001 se sitten pamahti. Leikkasivat "jo" 2003, kun löytyi lääkäri joka osasi ottaa asian vakavasti. Nyt siis jo 11 vuotta mennyt ihan ok. Jotenkin tuntuu että oikean jalan lihastasapaino pikku hiljaa on parantunut. Varsinkin takareiteen on tullut lisää jytyä...
Täytyy tosin sanoa, että 16v - 18v välillä ajoin erittäin paljon maantiepyörällä, joten sillä voi olla merkitystä selän oikkuilusta. Pistäisin kuitenkin rehellisesti ongelman seuraavaan järjestykseen:
- huono perimä selän rakenteessa
- Trauma moottoripyöräonnettomuudessa
- llian kova rasitus nuorena suhteessa lepoon ( = en osannut levätä riittävästi)
- 90-luvun aivan käsittämättömän epäergonomiset triathlonin ajoasennot
- kaikkien yllämainittujen lisäksi liikunnan hetkellinen väheneminen ( suuri väheneminen ) yhdistettynä epäergonimiseen istumatyöhön.

Terkkuja kaikille kevään fillaikuonoille. Kuraa putkeen ja fillarit liikkeelle.

Sepelisepot voisivat taas tehdä ylitöitä hiekoituksen poistossa. Tähän liittyen tosielämän havainto; Toijalassa on pyörätietä jo putsattu tämän viikon alusta. Nähty on