PDA

Näytä tavallinen näkymä : Inseran maastopyörät ja hybridit, saisiko kommentteja

tasavirk
03.04.2011, 11.55
Hei

meikäläisen pyöränhankinta-prosessi jatkuu. Tiedän, että Suomen Polkupyörätukku/Anttila ym. jakavat mielipiteitä täällä, mutta ainakin hieman pienempiä erikoisliikkeitä halvemmat hinnat houkuttelevat mua. Olen paria pyörää arponut. Ja käyttötarkoitus oli edelleen se "jokapaikanpyörä", jolla voi heittää lenkkiä pururadoista asfalttiteihin sekä ajaa aamulla kouluun. Eli pyörät olisi tämmöisiä, saa kommentoida:

1. X-vert Motion 26" http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/index.php?main_page=product_info&products_id=2574

2. Insera Reflex 28" Hybridi.

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=600561&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10048&categoryId=10136

3. INSERA X-Cross 28" TÄTÄ OLEN ENITEN MIETTINYT

Onko uutta sanottavaa; täällä ainakin on asiasta puhuttu:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=38883

vai pitäisikö sittenkin ostaa tuo CORRATEC X-vert Cross Country. Sama myyjä eli Polkupyörätukku

Mitä mieltä muuten olette noista 29" tuumaan maastopyöristä tyyliin Bigfoot? Eräästä liikkeestä tiedusteli niitä ja olivat kuulemma Nishikillä loppuneet maahantuojalta jo ennakkotilausten perusteella (!).

Eli summa summarus:

Hybridi vai maasturi? Onko muka asia, niin että en tee mitään tuolla hybridin lukittavalla joustokeulalla mitä esim. noissa yllämainitituissa pyörissä on? Mitä haittaa siitä lukittavasta joustokeulasta on?

Jos muuten ostan maasturin, niin miksi en ostaisi 29 tuumaista jos vain jostakin sellaisen bongaan?

Kiitoksia taas mahdollisista vastauksista. Oikeastaanhan kaikkiin näihin kysymyksiini löytyy kyllä vastaus tältä foorumilta, mutta on jotenkin selkeämpää kirjata omat kysymykset näin ylös.

Saa myös kommentoida sitä miksi en ostaisi pyörää Suomen Polkupyörätukusta, vaikka toki kysymykseni sinällään kuuluu toiseen kategoriaan "kokemuksia pyöräkaupoista" tms.

Ja vielä täsmennnys niille, jotka ehdottavat Inseran/Corratecin tilalle muuta merkkiä. Olen valmis maksamaan pyörästäni sen 700-900 euroa. Mielummin 700...

hannupulkkinen
03.04.2011, 12.03
Kuinka sen kauniisti sanoisin? Inseran pyörät eivät ole oikein suosiossa tällä foorumilla. Hinta on hyvä, mutta laatu ei.

Maasturissa lähinnä haarukka on kuraa. Hybridi kannattaa ostaa ilman joustohaarukkaa. Niiden keulat ovat turhia ankkureita, jotka eivät anna pyörälle mitään lisäarvoa.
Kai noilla Inseroilla ajelee, jos ei paremmasta tiedä.
Kannattaa mieluummin ostaaa samalla rahalla käytetty. Niitä kyllä löytää vaikka fillarin torilla tai muilla markkinapaikoilla.
29 ovat erittäin suositeltavia. Nishikikin ihan ok peli haarukkaa lukuunottamatta. Muita voit katsella täältä muista topikeista. 29 pyöriä koskevia topikkeja on ainakin kolme.

Copyfighter
03.04.2011, 12.04
http://aroundthesphere.files.wordpress.com/2010/04/popcorn.jpg

kpyora
03.04.2011, 12.20
Jos sen on pakko olla Insera, niin käyttöösi paras vaihtoehto on CC7000. Kannattaa huomata, että pyörät eivät ole ollenkaan samanlaisia kokoonpanoltaan eri vuosimalleissa, vaikka hinta on pysynyt samana. Osien mukaan vertailtuna uudempi olisi parempi, pistää vain miettimään, onko rungolle tapahtunut jotain? Viimevuotista runkoa pidettiin hyvänä ja hauskana testissä.

SPPT:n pahin akilleen kantapää on luovutushuollot. Jos ostat pyörän sieltä, niin osta se Hyvinkään liikkeestä. Liike on erottunut edukseen.

nure
03.04.2011, 12.34
Ei kertakaikkiaan jaksa taas haukkua noita, lue vanhat haukut niin pääset makuun!

Risto Koivunen
03.04.2011, 15.34
Hybridi vai maasturi? Onko muka asia, niin että en tee mitään tuolla hybridin lukittavalla joustokeulalla mitä esim. noissa yllämainitituissa pyörissä on? Mitä haittaa siitä lukittavasta joustokeulasta on?

Jos aiot ajaa oikeasti maastossa, niin osta maasturi. Jos et aio ajaa maastossa, niin älä osta maasturia.

Mitä tulee etuhaarukoihin, niin kunnollinen jäykkä keula on todennäköisesti halvempi, kestävämpi ja kevyempi kuin joustokeula, eikä tarvitse huoltoa.

Reetu
03.04.2011, 16.53
Nishiki on ihan hyvä kompromissi joka paikan höyläksi itselläni on tämä:

http://www.melesbike.fi/nishiki-bigfoot-p-373.html

Eli tuohon saa halutessaan myös lokasuojat ja tavara telineen.

Siis Nishiki bigfoot CR29, tosin ilmeisesti vain 2010 malli on saatavilla 2011 ei olemassa

Merfenos
03.04.2011, 18.30
Osta tuo Reetun linkkaaman Nishiki Bigfoot, itsellä oli kyseinen pyörä ostolistalla mutta toinen pyörä vei mennessään. Vielä kun hintakin on painettu noin alas niin itse ostaisin miettimättä jos uusi pyörä olisi hankinnassa.

nure
03.04.2011, 19.22
On ihan käyttökelpoinen, teräskeula ja mekaaniset jarrut, yksinkertaista...

Jukkis
03.04.2011, 19.24
Mitä mieltä muuten olette noista 29" tuumaan maastopyöristä tyyliin Bigfoot? Eräästä liikkeestä tiedusteli niitä ja olivat kuulemma Nishikillä loppuneet maahantuojalta ja ennakkotilausten perusteella (!).

Vilpittömästi ja omaa etuasi ajatellen; unohda Suomen Polkupyörätukku ja sen fillarit. Oikeesti.
Kyllä noita Nishikin Bigfootteja löytyy yhä ja ei tuo nyt mikään uusi idea ole, eli uutuudenviehätys ei noita loppuun myy. Onpa vaan kakskutosta mukavampi, joten tälle kaudelle tarjontaa löytyy myös vaikkapa Spezialicedin valikoimista. Kannattaa tutustua; myös tuohon sun budjettiisi sopivia Spessulta löytyy.

syklopaatti
03.04.2011, 21.29
Elä edes harkitse inseraa.

kmw
03.04.2011, 21.35
http://lh5.ggpht.com/_GP7jRk_99g4/SecJbSHsHTI/AAAAAAAAEdQ/JFjzLmT8E30/s576/16042009172.jpg

Markku Janne
03.04.2011, 21.42
Suomen Polkupyörätukkuhan on siitä kiva paikka, että siellä on aina kaikki tarjouksessa!

dILETANTTI
03.04.2011, 21.50
nips*naps
Tässä taitaa olla todelliset Insera-miehet vauhdissa :)

mantis
03.04.2011, 23.11
pic

Yksivaihde goes insera....:eek:

tasavirk
04.04.2011, 06.58
heh, joo ihan hyvää läppää ja asia tulee selväksi. Melkein olen jo tilaamassa ton Big footin, suuri kiitos linkistä. T: "yksivaihde". Vissiinkin pitää olla tuo 22" koko kun olen 183 cm (?).

Musashi
04.04.2011, 07.11
heh, joo ihan hyvää läppää ja asia tulee selväksi. Melkein olen jo tilaamassa ton Big footin, suuri kiitos linkistä. T: "yksivaihde". Vissiinkin pitää olla tuo 22" koko kun olen 183 cm (?).

Taitaa olla julmasti iso tuo 22" sulle.

Kal Pedal
04.04.2011, 07.30
22 tuumaa on todellakin liian iso. Olen myös 183 ja minulla on 20 tuumainen pyörä. Muuten olen ollut BigFootiin tyytyväinen vaikka hankinkin sen rinnalle myöhemmin maantiepyörän. Sinun käyttötarkoitukseen BigFoot on kuitenkin (tässä vaiheessa harrastusta) se oikea.

Mika A
04.04.2011, 10.04

Itse asiassa Nishikin runkokorkeuden suositustalukon mukaan (http://nishiki.fi/runkokorkeus) 22" runkokorkeutta suositellaan juuri tuon mittaiselle.

Mistä sitten mahtaa johtua, että totunnaiseen maasturimitoitukseen nähden suositellaan noinkin korkeaa runkoa? En löytänyt ainakaan nopeasti Nishikin tarkempia geometriatietoja, mutta ainakin aiemmin Nishikin runkoja on sanottu lyhyiksi. Voiko Nishikin runkokorkeuden mittaustapa olla myös jollakin tapaa normista poikkeava? Tai ainakin Bigfootien kohdalla, kun varsinaisten maasturien osalta suositus näyttää olevan lähempänä totunnaista. Joka tapauksessa Nishikit saattavat näistä syistä johtuen tuntua nimellismittaansa ahtaammilta.

Lisäksi Bigfoot-mallisto on selvästi suunnattu muuhun kuin varsinaiseen maastoajoon, joten suositusmitoitus lähentelee perinteistä hybridimitoitusta - ja tämä käyttö lienee myös lähempänä kysyjän tarpeita.

Jos kysyjä on pitkäselkäinene, isompi runko voi olla tarpeen rungon riittävän pituuden saamiseksi (mutta samalla on pidettävä huolta, ettei runko ole liian korkeakaan). Pitkäjalkaisella isompi runko lienee tarpeen riittävän korkeuden takia - Nishikin lyhyt runko estänee sen, ettei liika pituus muodostu ongelmaksi. Ja jos kysyjä aikoo ajaa tuolla oikeassa maastossa, niin sitten pienempi runkokoko. Olisi hyvä päästä testaamaan 20" ja 22" rungot.

dILETANTTI
04.04.2011, 13.17
Jotenkin näyttäisi aavistuksen lyhyeltä nuo Nishikin vaakaputket, kun yleensä 20"-21" tuumaisissa rungoissa efektiivinen vaakaputki taitaa olla luokkaa 630-645 mm.

Nishikin geometria löytyy Nishikin sivujen pdf-esitteen lopusta.

22" tuumaa olisi kohtuu lähellä hybridin tapauksessa, mutta normi 29erissa se on ihan liian iso. Mielestäni tuo 20" runko voisi olla hyvä, koska siinä on 600 mm vaakaputki, joka vaikuttaa järkevältä mitalta sinun mitoille.

mutanaama
04.04.2011, 13.28
Mulla oli yks BF, ja nishikin mitoituksen mukainen fillari oli mulle sen pari tuumaa liian iso, eli kokotaulukko näyttäis olevan poskellaan.

nure
04.04.2011, 14.56
Kannattaa testata jos pienikin epäselvyys koossa...

Jani R.
04.04.2011, 15.14
Kannattaa testata jos pienikin epäselvyys koossa...

IKEA:n paperinen mittanauha vaan taskuun mukaan kun käy pyöriä koeajamassa.

dILETANTTI
04.04.2011, 15.21
^Mielummin vähintään keltainen 8 m rullamitta niin myyjäkin huomaa.

lansive
04.04.2011, 15.55
Kuinka sen kauniisti sanoisin? Inseran pyörät eivät ole oikein suosiossa tällä foorumilla. Hinta on hyvä, mutta laatu ei.

Ei niiden laadussa sinänsä mitään ihmeellistä ole muihin verrattuna. Ihan samoista osista ne kasataan kuin muutkin. On se niin monessa testissä jo nähty, ettei noissa suuria eroja ole. Maine on toki huono, joka tarkoittaa ettei pyörällä ole mitään jälleenmyyntiarvoa, mikä ei välttämättä haittaa jos aikoo käyttää pyörän loppuun.

Ko. kaupan suurin vika on paikalliset kauppiaat tai ketjun omien myymälöiden asiantuntematon henkilökunta. Huollossakaan ei useimmiten ole mitään kehumista, joten kannattaa ennemmin katsella muita kauppiaita ja heidän tuotteitaan.

Ainoa SPPT:n liike jossa oikeasti kannattaa asioida on Hyvinkäällä (voi olla vähän liian turhan pitkällä ketjun aloittajalle). Kyseistä liikettä pitää ex-ammattipyöräilijä Kari Myyryläinen, ja siellä on myynnissä vain malliston kelvollinen osuus. Huollossakin on osaava kaveri, joten ei tule ongelmia senkään kanssa.

VPR
04.04.2011, 16.06
^Mielummin vähintään keltainen 8 m rullamitta niin myyjäkin huomaa.
Eiks tää ollutkaan se oikee? :seko:
http://www.parktool.com/uploads/thumbnails/uploads/products/b3d05dc345299d0fa54760346f5e77d7388fbec1_430x390.j pg
http://www.parktool.com/product/p/tape-measure-RR-12

mutanaama
04.04.2011, 16.09
SPPT:n myyjät talvitouhuissaan http://www.youtube.com/watch?v=3LZ39Ah3m6M