PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kengän oikea koko

timppi
31.03.2011, 22.26
Elikkä ostamassa ensimäisiä kenkiä maastoon. Paria mallia olen sovittanut (shimano ja biltema) ja nyt mietin, että millainen kengän istuvuus pitäisi olla? Pitääkö kengän istua niinkuin hansikas, vai niinkun tavan kenkä, joka on tarkoitettu kävelyyn..?

Mitä mieltä tosta Bilteman kengästä porukat on? Näytti aika perustossulta, eikä mitenkään edes pyöräilykengältä.. Tyyliin ehkä voisi sopia paremmin kun muoviset pyöräilytossut..

syklopaatti
31.03.2011, 22.51
No mulle ainakin mikään shimanon kenkä ei oo sopinut. Kun se on sopiva (ei purista) jalan leveimmältä kohdalta niin varpaitten ja kengän kärjen väliin jäi sentitolkulla tyhjää. ei hyvä. Spessun kenkä taas sopi niinkuin hansikas. Minun mielestä pyöräilykenkä ei saa "hölskyä" vaan sen pitää istua kuin hansikas. Kannattaa rauhassa sovitella eri kenkiä ja muista että kengissä ei kannata pihistellä.

syklopaatti
31.03.2011, 23.02
Tässä meikän suositus. eikä pitäs ees mahottomia maksaa.
http://www.specialized.com/fi/en/bc/SBCEqProduct.jsp?spid=57246 (http://www.specialized.com/fi/en/bc/SBCEqProduct.jsp?spid=57246)

Nakili
01.04.2011, 15.25
Tässä meikän suositus. eikä pitäs ees mahottomia maksaa.
http://www.specialized.com/fi/en/bc/SBCEqProduct.jsp?spid=57246 (http://www.specialized.com/fi/en/bc/SBCEqProduct.jsp?spid=57246)

Edellisvuoden malli on ihan ässä omaan jalkaani, mutta tän vuoden malli on jotenki ihmeellinen lestiltään. Ei sopinu yhtään mun jalalle, mutta onneks sain tilattua vielä edellisvuoden versiot. ainoo miinus, että vanhemmat ei näytä läheskään yhtä hyvältä..:o

Specialized MTB Compin hinta on muutes 149e.

nure
01.04.2011, 15.47
No mulle ainakin mikään shimanon kenkä ei oo sopinut. Kun se on sopiva (ei purista) jalan leveimmältä kohdalta niin varpaitten ja kengän kärjen väliin jäi sentitolkulla tyhjää. ei hyvä. Spessun kenkä taas sopi niinkuin hansikas. Minun mielestä pyöräilykenkä ei saa "hölskyä" vaan sen pitää istua kuin hansikas. Kannattaa rauhassa sovitella eri kenkiä ja muista että kengissä ei kannata pihistellä.

Kompataan, Shitmanon kengät ei välttämättä sovi suomalaiseen jalkaan kapean lestin vuoksi, sama kyllä pätee useisiin Italialaisiin kenkiin, aina sana että otettava melkein pari numeroa suurempi numero... Kengän täytyy istua kuin hanska, ei pienintäkään liikettä ajaessa jalan ja kengän välissä, on aivan eri referenssit kuin kävelykengissä...

Jukkis
01.04.2011, 20.24
Edellisvuoden malli on ihan ässä omaan jalkaani, mutta tän vuoden malli on jotenki ihmeellinen lestiltään. Ei sopinu yhtään mun jalalle, mutta onneks sain tilattua vielä edellisvuoden versiot. ainoo miinus, että vanhemmat ei näytä läheskään yhtä hyvältä..:o

Specialized MTB Compin hinta on muutes 149e.

Kait ostit Sellon Pyörästä ? Sieltä saa ihan mukavasti discounttia ovh hinnoista ja ammattitaitoisia neuvoja kaupan päälle,,,

Harryupp
02.04.2011, 09.33
Northwave kengissä on myös leveämpi lesti. Pyöräkengän pitää tuntua tukevalta ja kantapään tulee tuntua olevan tukevassa otteessa kengässä. Liian kapea lesti puristaa jalkapöydän luut yhteen, ja näin ei pidemmän päälle ole mukavaa ajaa.
Mulla oli aikonaan jotkut muuten aivan mainiot lämpimät talvipyöräilykengät lammasturkkivuorauksella jotka aina ekalla kympillä olivat ihan OK mutta joilla en koskaan sietänyt ajaa kuin korkeintaan 30 kilsaa koska jalat kipeytyi kapean lestin vuoksi.

Igor Pavlovits
02.04.2011, 16.21
Ei se Northwaven lesti mikään älyttömän leveä ole Shimanoihin verrattuna. Oman kokemuksen mukaan Shimanon kilpakengissä on todellakin kapoinen lesti mutta esim. Shimanon Mountain Touring luokan kengissä on leveämpi lesti kuin esim. Northwave Celsiuksissa.

SykkeListi
02.04.2011, 16.48
Spessun kengät sopivat härmäläiseen leveään jalkaan. Iteellä on jalkana siro 44 1/2 Wide, ja Spessun 45 maantie, maasto ja talvipopot sopii kuin hanska. Shimanoa joskus sovittelin, ja 47 oli liian kapea...

Tuo Spessun MTB Sport taitaa olla se maastokenkäni, ja se on todella mukava ja kuitenkin jäykkäpohjainen, sopii melkein maantiekäyttöön (maastopolkimilla tietty). Hintaa alle satku.

jaggi
02.04.2011, 20.43
Elikkä ostamassa ensimäisiä kenkiä maastoon. Paria mallia olen sovittanut (shimano ja biltema) ja nyt mietin, että millainen kengän istuvuus pitäisi olla? Pitääkö kengän istua niinkuin hansikas, vai niinkun tavan kenkä, joka on tarkoitettu kävelyyn..?

Mitä mieltä tosta Bilteman kengästä porukat on? Näytti aika perustossulta, eikä mitenkään edes pyöräilykengältä.. Tyyliin ehkä voisi sopia paremmin kun muoviset pyöräilytossut..

Musta ainakin kengän pitää istua kuin hanska. Talvikengät ja rennommat tossut tietysti voi olla löysemmät.
Itse löysin parhaimmin istuvat kengät Shimanolta ja Axolta(661). Mutta nämä lienevät aikas kapean mallisia yleisempään kotimaiseen jalkaan?

jne
07.09.2013, 19.02
Olen miettinyt lukkopyöräilykenkien hommaamista työmatkakäyttöön. Ilmat alkaa jo tosin hieman kylmetä ja monissa pyöräilykengissä näyttää olevan osa materiaalista sellaista verkkomaista, mikä varmaan tekee kengistä viileitä.

Kannattaako pyöräilykenkiä ostaa sen kokoisena, että saa sellaiset puolipaksut villavaellussukat sisään viileämmille keleille vai onko järkevämpää ostaa niin, että ne istuu tiukasti ohuen sukan kanssa ja sitten hommata jonkinlaiset kengänpäälliset viileämmille keleille?

Jopoman
07.09.2013, 21.01
Viileälle kelille sellaiset että mahtuu paksut sukat, talvikenkiin mielellään useammatkin. Ja umpinaiset ilman mitään verkkoja. Kesäkuumalla sitten ajellaan napakammin istuvilla ja paremmin tuulettuvilla.