PDA

Näytä tavallinen näkymä : Ridley Excalibur

samso
27.03.2011, 16.41
Moro,

Onko kellään kokemuksia Ridley Excaliburista?

http://www.ridley-bikes.com/pd/gb/en-gb/1/227/road/excalibur

Vaikuttais ihan laatupeliltä ja lähtis Cycle Centeristä Campan Athena osasarjalla ja Scirocco kiekoilla kohtuuhintaan

samso
27.03.2011, 19.45
Kokemukset Bianchin Infinitosta kiinnostavat myös.

OMT
27.03.2011, 19.58
Kysyisin Ridleyn hinnan myös Saldenilta ihan vaan referenssiksi. Ainakin viime vuonna hinnoissa oli huikeita eroja.

Polla
27.03.2011, 20.35
Jos haluaa kivijalka liikkeestä pyörän kotiinsa kantaa niin hinnat ovat kyllä korkeammat kuin ulkomailla - mutta tämä koskee kaikkia liikkeitä aivan samalla tavalla. Hintaa nostavat mm. rahdit, liikkeen kustannukset, alv, palkkamenot, pyörän kokoaminen ja säätö yms yms. asiat. Googlettamalla varmasti löytyy sama pyörä laajalla hintahaitarilla eri nettikaupoista.

samso
27.03.2011, 21.21
Täytyypä tsekata toi Salden.

Mielellään kuulisin käyttökokemuksia Ridleyn pyöristä, eritoten tosta Excaliburista.

hannupulkkinen
27.03.2011, 21.24
Ei taida olla monta Ridleykuskia täällä. Googleta niin ainakin englanninkielisiä kokemuksia löytyy. Toisaalta: Kuka sitä omaa pyöräänsä haukkuisi.
Tässä testi englanniksi. (http://www.roadbikeaction.com/Bike-Tests/content/66/80/Ridley-Excalibur.html)

Jäykäksi kehutaan ja kovassa vauhdissa huonolla asfaltilla etupään elävän hermostuttavasti kun vedetään vauhdilla jyrkkiin mutkiin.
Jos sulla oli Infinito toisena vaihtoehtona niin katselisin kyllä sitä.
Jos itselleni ei kilpailevana ostaisin pyörän niin Willier Izoardin saisi Saldenilta koottua Choruksen osilla ja Neutronin huippukiekoilla alle 3 kiloeuron, joka on vähän.

Ola
27.03.2011, 22.55
Mielellään kuulisin käyttökokemuksia Ridleyn pyöristä, eritoten tosta Excaliburista.

Kaverilla on pari vuotta vanha Excalibur. Hienon näköinen pyörä ja kuulemma hyvä ajaa. Jos saat järkevään hintaan niin tuskin ihan vikaan menee. Pikkaisen erikoinen minkä voi kait laskea plussaksi. Näkemäni ja kuulemani perusteella ihan kiinnostava pyörä!

A.A
28.03.2011, 06.06
Ei taida olla monta Ridleykuskia täällä. Googleta niin ainakin englanninkielisiä kokemuksia löytyy.

Se että sitä ei testata F-lehdessä, ei tarkoita sitä ettei sillä ajeta täällä. Itseni lisäksi tiedän reilun tusinan Ridleyllä ajavaa. Testejäkin löytää just sellaisia kuin haluaa.

hannupulkkinen
28.03.2011, 08.07
Itseni lisäksi tiedän reilun tusinan Ridleyllä ajavaa. Testejäkin löytää just sellaisia kuin haluaa.
Tuossa Roadbike actionin testissä kehutaan pyörää jäykäksi.
Se, että pyörä täristää jarrutuksissa rupisella asflatila saisi minut kyllä ilman parempia kokemuksia välttämään pyörää. Sen verran testeihin kyllä ilman parempaa tietoa uskon.
Jos niitä Ridleykuskeja on olemassa niin tänne vain sitten testiä.
Belgialaisen pyörän minäkin mieluummin ostaisin kuin saksalaisen tai känädäläisen. Eddy nyt on kuitenkin legenda. Itse olen Belgiassa useaan ketaan ajellut ja huomannut kuinka hyvä pyöräilykulttuuri siellä on.

Polla
28.03.2011, 08.21
Tuossa Roadbike actionin testissä kehutaan pyörää jäykäksi.
Se, että pyörä täristää jarrutuksissa rupisella asflatila saisi minut kyllä ilman parempia kokemuksia välttämään pyörää. Sen verran testeihin kyllä ilman parempaa tietoa uskon.
Belgialaisen pyörän minäkin mieluummin ostaisin kuin saksalaisen tai känädäläisen. Eddy nyt on kuitenkin legenda. Itse olen Belgiassa useaan ketaan ajellut ja huomannut kuinka hyvä pyöräilykulttuuri siellä on.

http://www.fillarifoorumi.fi/images/pixel.gif
BIKE TESTS: RIDLEY EXCALIBUR
May 30, 2008

hmm, aika monta juttua on tossakin pyörässä varmasti ehtinyt muuttua sitten vuodesta 2008. Jos ei, niin huonoilla teillä ollaan :D

Ajan ridleyllä, mutta en excaliburilla joten vaikea ko. pyörästä kertoa yhtään mitään.

jjyrki
28.03.2011, 08.53
Ridley taisi muuten olla ensimmäinen joka rupesi käyttämään ylikokoista laakeria ohjauksen alapäässä, tämän konstruktion ovat muut kiireisesti kopioineet.
Belgia on niin kova pyöräilymaa että firma olisi jo kuollut & kuopattu ellei se olisi menestynyt kotimaansa kovissa olosuhteissa.
Merkki on Suomesa vielä harvinainen. Itse ajalen Damoclesilla ja vaikka tuo nyt painaa jonkun gramman enemmän kuin monet muut niin olen erittäin tyytyväinen, pyörä on napakka ja mukava, esim Orbea Onixiin verrattuna paljon tiukempi paketti. HePo-lenkeillä olen tavannut pari tyytyväistä Excalibur-kuskia.
Jos asioit Cycle Centerissä niin koukkaapa koeajolla Helsinginkadun poikkikatujen nupukivillä niin saat hyvää tuntumaa pyörän ominaisuuksiin (mjaah, onnistunee vasta keväämmällä).

A.A
28.03.2011, 09.39

Voi olla että Ridley kuskeja on paljon pääkaupunkiseudulla, ehkä ei provinssissa. Ja voi olla että porukka joka ajaa EI Italialaisella pyörällä, on vaan hiljaisempaa kuin nämä Italia vouhkaajat. Kyllähän palstalla myöskin hehkutetaan tuota Campan ylivertaisuutta virvelitehtaan tuotteisiin, ja silti aika moni ajaa niillä paskoilla Japanilaisilla, Fukushiman tuotteilla.

Väärinkäsitysten välttämiseksi, minä ajan niilla paskoilla Japanilaisilla, ja vielä 9:llä, ja Tiagra, 105 sekä Ultegra osilla. Radalla osa voimansiirrosta on Dura-Aasia.

hannupulkkinen
28.03.2011, 09.44
. Ja voi olla että porukka joka ajaa EI Italialaisella pyörällä, on vaan hiljaisempaa kuin nämä Italia vouhkaajat. Kyllähän palstalla myöskin hehkutetaan tuota Campan ylivertaisuutta virvelitehtaan tuotteisiin, ja silti aika moni ajaa niillä paskoilla Japanilaisilla, Fukushiman tuotteilla.
No eivätkös nämä kiistelyt osasarjoista ole jo menneen talven lumia.
Makuasioita. Mielikuvia. Jokainen ajaa millä ajaa ja hehkuttaa mitä hehkuttaa.
Niinku minä italialaisia;)

NHB
28.03.2011, 10.49
Hehkutukset ja mustamaalaamiset eivät ole kovin informatiivista tai edes mielenkiintoista luettavaa. Esimerkkinä nyt vaikka Tourin testissä mukavimmaksi havaitun rungon haukkuminen epämukavaksi sillä perusteella, että se on saksalainen. Tuollaiset antavat vain väärää tietoa kysyjälle.

esaan
28.03.2011, 11.52
Meillä on neljä Ridleytä ja kaksi on tulossa lisää. Damocles, Helium toimivat maantiellä. Mukavuudessa ei ole ollut valittamista, itse asiassa kulkee epätasaisella erittäin pehmeästi. En ole jarrutuksessakaan huomannut mitään erikoista. Jos olisivat huonoja, olisin jättänyt vastaamatta tähän. Excaliburista ei ole kokemuksia, mutta ainakin joissakin palautteissa on hintalaatua ja keveyttä kehuttu.

A.A
28.03.2011, 13.54
No eivätkös nämä kiistelyt osasarjoista ole jo menneen talven lumia.

Makuasioita. Mielikuvia.

:D:D

Eikös ne olekaan faktaa?

Oujee2005
28.03.2011, 15.46
Ehdin viime kaudella ajella Excaliburilla muutaman tuhat kilometria. Täytyy sanoa, että paketissa on hintalaatusuhde kunnossa. Runko on sopivan jäykkä ja itse en ole ainakaan huomannut täristystä jarruttaessa. Hankintapäätöstä tehdessäni testasin samassa Kallion kivijalkaliikkeessa olleen Infiniton. Belgialaisrunko tuntui paremmin reagoivalta ja jäykkyys oli kohdallaan. Käsittääkseni runko on valmistettu parempilaatuisesta kuidusta verratuna italialaiseen kilpailijaan. Suosittelen siis ehdottomasti. Kyseisen liikkeen palvelu on ollut myös ensiluokkaista.

samso
29.03.2011, 21.07
Kiitoksia kommenteista.

Tällä hetkellä harkinnassa Excaliburin lisäksi on Bianchin Infinito ja tuo hannupulkkisen mainitsema Izoard Saldenilta. Vaikeeta..

Epäilyksen Lohi
29.03.2011, 21.10
Eihän tuossa montaa pyörää ole. Omalla shortlistillä on vielä viisi jäljellä plus hinku teräksen perään. Koeajokelejä odotellessa

samso
31.03.2011, 16.08
Niin se mieli vaan äkkiä muuttuu.. Nyt listan ykkösenä onkin Look 586 RSP. Olin jo lähellä tilata rungon, mutta koko hieman arveluttaa. Löytyiskö pääkaupunkiseudulta S-tai M-kokoa jota sais tulla koeistumaan? Neuvotkin toki kelpaa, pituutta minulla 178 ja jalan sisämittaa löytyy vaivaiset 79cm.

hoopee
06.04.2011, 23.11
Kyllä on vaikeaa täälläkin. Ridleyn Damocles/Excalibur, Canyon Ultimate CF tai Wilier Izoard omalla listalla...

Glaciesvir
07.04.2011, 11.49
Viime kesänä ostin Ridley Triton S:n 105 osilla ja olen ollut tyytyväinen. En näe mitään syytä miksei aikanaan ostettava seuraava pyörä olis Ridley, toisaalta en myöskään näe mitään pakkoa sen olla nimenomaan Ridley. Pyörä toiminut hyvin ilman ongelmia ja tuntunut hyvältä alla.

Veivaaja
02.06.2011, 19.26
Pääsin vihdoin kokeilemaan Excaliburiani. Lyhyt kympin lenkki oli ihana. Kun ajoasento löytyi, pyörä pyysi koko ajan lisää vauhtia. Polkemisesta tuli nykivää, kun joka toinen polkaisu piti kokeilla, että lähteekö. Pyörä tuntuu siis jäykältä, polkemisen voima välittyy hyvin tiehen. Pyörä tunuu myös kevyeltä ja on hyvä kiihtymään.

Vertailukohtana on tosin vanha teräspyörä, joten varmaan moni hiilarivehje voi(?) tuntua yhtä hyvältä. Toisaalta en kokenut ainakaan tuolla lyhyellä ensilenkillä pyörää epämukavan kovaksi, vaan se kulki huonommallakin asfaltilla liikoja täristämättä.

Pyörässä on vakikookonpanosta poiketen Ultegran kiekot. Renkaat on jotku Schwalbet.

Mutta olen ihastunut ; ). Paljon enemmän, kuin talvella pyöräkaupassa ajattelinkaan. Sairastelujen takia ensi ajo on lykkääntynyt, mutta kyllä sitä kannatti odottaa!

Grim
04.06.2011, 09.12
Onko kellään kokemusta Ridleyn Orionista?
http://www.ridley-bikes.com/pd/gb/en-gb/1/233/road/orion

Tuollaista tarjottiin Cycle Centeristä, kun kyselin n. 2000€ mukavaa hiilikuituista maantiepyörää rennolla ajoasennolla. Kiekot pyörässä ovat 4ZA Stratos, onko niiden laadusta tietoa?

Polla
04.06.2011, 09.17
Mulla on cirrukset maantiepyörässä ja olen tykännyt alku epäilysten jälkeen, mielettömän hyvä rullaus. Varmasti stratokset on ihan pätevät perus kiekot myöskin.

tienlaita
04.06.2011, 10.06
Pääsin vihdoin kokeilemaan Excaliburiani. Lyhyt kympin lenkki oli ihana. Kun ajoasento löytyi, pyörä pyysi koko ajan lisää vauhtia. Polkemisesta tuli nykivää, kun joka toinen polkaisu piti kokeilla, että lähteekö. Pyörä tuntuu siis jäykältä, polkemisen voima välittyy hyvin tiehen. Pyörä tunuu myös kevyeltä ja on hyvä kiihtymään.

Vertailukohtana on tosin vanha teräspyörä, joten varmaan moni hiilarivehje voi(?) tuntua yhtä hyvältä. Toisaalta en kokenut ainakaan tuolla lyhyellä ensilenkillä pyörää epämukavan kovaksi, vaan se kulki huonommallakin asfaltilla liikoja täristämättä.

Pyörässä on vakikookonpanosta poiketen Ultegran kiekot. Renkaat on jotku Schwalbet.

Mutta olen ihastunut ; ). Paljon enemmän, kuin talvella pyöräkaupassa ajattelinkaan. Sairastelujen takia ensi ajo on lykkääntynyt, mutta kyllä sitä kannatti odottaa!

En ole ikinä kokeillutkaan yhtään hiilikuituista pyörää. Tuo sanomasi että hiilarivehje voisi tuntua yhtä hyvältä kuin teräspyörä , kiinnostaa minua tietämätöntä. Tässä tapauksessa kyseessä lie suhteellisen jäykkä runko hiilikuituiseksi (?), vaan sanotko vielä, onko uusi pyörä vanhaa jäykempi tai täristävämpi? Ja mikä se vanha teräspyörä on?

Toki kaikki vaikuttaa, renkaat ja niitten paineet, kiekot, haarukat. Vanhoissa teräspyörissä joskus vaikuttaa myös vanhanaikaiset quill-stemmit ja tangot, jotka toisinaan ovat hyvinkin taipuisia ja joustavia verraten moderneihin alumiinisiin Ahead tyyppeihin.

Minkä kokoinen on uusi pyöräsi ja miten puntari liikahtaa sille?

Veivaaja
07.06.2011, 09.45
Hei!

Lisäyksinä (ja vastauksina). Vanha pyöräni on Vicini, Columbuksen SLX:ää. Ja ikää rungolla on vähintään viisitoista, jos ei kaksikymmentä vuotta. Toki siinä on uudehkot kiekot ja stemmi ja tanko uudempaa mallia. Kommentoin mukavuutta lähinnä siksi, että niin moni on tuonut esille teräksen mukavuuden, joten eka hiilarini on minulle tässä mielessä postiivinen kokemus.

Pyörää en ole punninnut (eikä sopivaa vaakaakan ole tiedossa). Joten paino jää toistaiseksi arvoitukseksi.