PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rose bikes

Sivut : [1] 2

Kona mies
18.02.2011, 21.11
Olisko jollain havaintoo tai tietoo millon noita rosen pyöriä alkaa rantautuu suomeen tai jos niitä jo on kertokaa. Sillä eiole sinäänsä väliä mutta olisi kivatietää paljo niistä pyydetään suomessa kun saksalaisia pyöriä voi ostaa tekijän sivuilta :) . Jos suomeen laitetaan kauhuhinnat verratuna sivun niin tilaan sivulta :)

Ohjaan
18.02.2011, 22.16
Suomessa on joku yhteyshenkilö/asiakaspalvelija, mutta ymmärtääkseni pyörät tilataan suoraan Roselta Saksasta.

Risto Koivunen
18.02.2011, 22.25
Eikös Rose Versand ollut tulossa Fillarimessuillekin?

aris
18.02.2011, 22.39
Eikös Rose Versand ollut tulossa Fillarimessuillekin?

Kyllä. Kiitos hei.

viller
18.02.2011, 23.01
Rose Versandin panostus Suomeen tarkoittaa käytännösä sitä että firma on palkannut Suomesta yhteyshenkilön. Mats Ribacka aloitti työnsä lokakuun alussa ja antaa Rose Versandin pyöriä ostaneille ja niistä kiinnostuneille suomen- ja ruotsinkielistä asiakastukea...

nure
19.02.2011, 10.48
Ja joku malli testissä eka numerossa...

Kona mies
19.02.2011, 11.05
Ne on hyviä noi rose bikes koska ne ei velota mitään verratuna osiin lähinnä kattelen dh:ta niin kaikki foxsin iskari ja keula ne on pelkästään jo sen pyörän hinnan pyörä maksaa noin 3000 e postikuluineen. mikäs se messu on pitää käydäkurkaan ?? olisko goexpo

Lammila
19.02.2011, 13.53
Viime kesä tuli BeefCake Fr:llä ajettua. Dh:seen verrattuna joustoa 20mm vähemmän ja 2 astetta jyrkempi keulakulma.

Osat on tosiaan hintaan nähden todella hyviä, eikä rungossakaa ole juuri mitään valittamista. Mitään säätömahdollisuuksia rungosta ei tosin löydy.
Saksasta tilaamisessa ei ollut mitään ongelmia, joten voin kyllä suositella.

Kona mies
19.02.2011, 17.48
Todella hieno !!! Olen katellut kaikenlaisia dh pyöriä tässä kun täyttelen 15 vuotta tässä keväällä .En ota mopoo vaan pyörän. Sitten kun on tullut läpikatsottua lähes kaikki dh pyörät on huomannut että pyörässä osat myös maksaa mutta hinta riippu myös kuinka tunnettu merkki on kyseessä. Trek on verrattuna rose bikesiin ta johonkin yt bikeen. trek session 88 on aika lailla samat osat kun rosen beef cake dh 8:sissa mutta tunnettu merkki maksaa 5600 e ja ei niin tunnettu 3000 e. Että ottaako saman verosen pyörän halvalla vai kalliila ja tositunnettu.

Nisse-setä
20.02.2011, 19.15
Todella hieno !!! Olen katellut kaikenlaisia dh pyöriä tässä kun täyttelen 15 vuotta tässä keväällä .En ota mopoo vaan pyörän. Sitten kun on tullut läpikatsottua lähes kaikki dh pyörät on huomannut että pyörässä osat myös maksaa mutta hinta riippu myös kuinka tunnettu merkki on kyseessä. Trek on verrattuna rose bikesiin ta johonkin yt bikeen. trek session 88 on aika lailla samat osat kun rosen beef cake dh 8:sissa mutta tunnettu merkki maksaa 5600 e ja ei niin tunnettu 3000 e. Että ottaako saman verosen pyörän halvalla vai kalliila ja tositunnettu.

En nyt tiedä meneekö se ihan niin että pyörät ovat samanveroisia jos niissä on samat osasarjat. Kuitenkin rungon geometriat, jousitusratkaisut jne tekee aika paljon vaikka kuinka olisi Foxin joustoa alla. Paskasta ei saa konvehtia vaikka kuinka laittaa sokeria. Takuu- ja huoltokuvioillakin voi olla eroa valmistajien välillä. On foorumilla ollut vaikka kuinka vääntöä boutiquerunkojen "sielukkuudesta" ynnä muista henkimaailman hommista. Vaikea ottaa kantaa onko näin kun ei ole kokemusta, Canyonin täysjoustopyörällä olen ajellut ihan tyytyväisenä pari vuotta. Jos hyvät osat haluaa niin ison C:n valikoimasta löytyy aika kova paketti jos koko sopii:

http://www.canyon.com/outlet/artikel.html?o=AS1000273

Tuohon on mahdollista päivittää myöhemmin sellainen runko kuin kokee tarvitsevansa. Kumpi lie sitten fiksumpaa, satsata laakista hyvään runkoon vai ostaa hyvät osat bulkkirungossa. Itse olen sitä mieltä että jos on harrastuksen alkutaipaleella, tuollaisella "sieluttomalla" rungolla voi hakea niitä kokemuksia, niin myöhemmin tietää mitä ominaisuuksia rungolta haluaa ja voi sen päivittää. Huonot osat tappaa harrastusinnon nopeasti jos saa jatkuvasti olla rassaamassa.

Kona mies
21.02.2011, 16.58
Totta puhut. Mutta takuu myös tulee tehtaalta riippuen merkistä ja mistä ostaa. Rosen ja Canyonin rungot ovat aika saman tyypisiä tai melkein samanlaiset mutta taka iskarin paikka on vähän eri dh:ssa. Sen takii katon tollasta laaduksta mutta vielä hinta piikin alla, geometria on myös tärkeetä että ei tule ostettua huonoa ajaa mutta hyvät osat se siinä jännitääkin jos tulle ostettua huono ajaa. Se on hyvä että siihen hintaan saa pyörän niillä osilla mutta kun esim se foxin keula leipoo (saa olla yrittämistä) tai ei, mutta se tulee helvetin kalliiksi jos haluaa saman tyyppisen niin heti 2000e. Jos tulee pikku vika se on helppo korjata itse jne.

nakkje
21.02.2011, 17.02
Mites rosen maantiepyörät, kokemuksia? About 2300 eurolla saisi ~7 kilon hiilikuitumenopelin (tai taitaa siinä stemmi olla alumiinia) Cosmic Carboneilla. Houkuttaisi.

Ohjaan
21.02.2011, 18.02

Kunnat ovat vissiin säästötoimenpiteenä kieltänyt äidinkielenopettajia opettamasta pilkkujen käyttöä :rolleyes:

Kona mies
21.02.2011, 20.35
Joo eii oo lähinnä tietoo noista maatiepyöristä ei ole tullu lähinnä katteltua, mutta varmasti sivuilta löytää tietoa. Noista pilkuista ei varmaan oo tullu panostusta, mutta äidinkieli on 8 ja mulla on pienimääräinen lukikirjotus häiriö ja on ihan normaali arvostelu et eii huonosti ja koko todistuksen keski arvo on 8,86 . En tule puhumaan tänne koulusta vaan pyöristä ja kai nyt kaikki ymmärtää ton tekstin eikä oo kivikaudelta niin ei kai se paljoo haittaa. Jos sua pilkut kiinostaa tunge ne vaikka perseeseen ja mee opettajaks, mutta kiitos vinkistä yritetään panostaa !!! Kunnasta en tiedä, mutta pilkut ja kaikki on opetettu

kh74
26.02.2011, 00.10
kunnat ovat vissiin säästötoimenpiteenä kieltänyt äidinkielenopettajia opettamasta pilkkujen käyttöä :rolleyes:

:D Kongruenssin opetuksestakin on näköjään säästetty.

saint
26.02.2011, 09.59
Mites rosen maantiepyörät, kokemuksia? About 2300 eurolla saisi ~7 kilon hiilikuitumenopelin (tai taitaa siinä stemmi olla alumiinia) Cosmic Carboneilla. Houkuttaisi.

Itse tilasin viime kesäksi alurunkoisen maantiepyörän Sram Force-osasarjalla ja Mavic Ksyrium SL -vanteilla. Olen ollut todella tyytyväinen hankintaani. Painoa taisi olla noin 7 kg:a. Parasta mielestäni oli se, että pyörän sai osien puolesta muokata juuri sellaiseksi kuin halusin ja jokaisen muutoksen näki suoraan tietokoneen näytöltä. Kokoonpanoa voi vieläpä muokata tilauksen jälkeenkin niin kauan kunnes ruonko ja osat ovat odoyyamassa kasausta. Täsätäkin tulee viesti jossa kerrotaan, milloin ei enää voi muokata.

Jokaiselle pyörätilaukselle tulee myös henkilökohtainen yhdyshenkilö johon ollaan yhteydessä jos on asiaa. Toimi todella hyvin kun itslläni oli pari kertaa asiaa sinne, niin tiesin kehen ottaa yhteyttä ja hän taas tiesi mistä tilauksesta oli kyse.

Lisäksi kun teet tilauksen, niin tilausvahvistuksessa tulee arvioitu päivä, jolloin pyörä saapuu suomeen. Heittoa itselläni oli päivä.

Jooseppi
26.02.2011, 10.25
Rose Count Solo 2 vei aikalailla suvereenisti tuon fillari-lehden (1/2011) tonniluokan maasturivertailun. Osat on juu hyvät, keulakin reba rlt. Mutta isoimman vaikutuksen minuun teki runko. Se on vertailun mukaan oikeasti kevyt (pyörä painaa 10,9 kg ilman polkimia ja muut menee välille 12,5-13kg) ja geometrialtaan onnistunut. Ero esimerkiksi Cubeen on tekstin mukaan iso. Cube kyllä sai kympin rungosta, mutta tekstistä ei ottanut selvää että miksi..

Fillarimessuilla katsomaan roseja :)

Kona mies
26.02.2011, 10.31
Se on hyvä se pyörän muokkaus saa päättää parempia osia jos ei ole tyytyväinen sen hetkisiin osiin. Harvoilla muilla sivustoilla saa muokata pyörän osat semmoseksi, kuin haluaa. Siinä saa päättää stongan korkeuden, stemmin, vanteet, polkimet, juosituksen, renkaat, satula ja jne. Hinta tietenkin nousee. Olen itse kokeillu sitä pyörän osien vaihtoa sivustolla ja se oli todella hyvä ainakin itse tykkäsin.

Jooseppi
26.02.2011, 11.00
Se on hyvä se pyörän muokkaus saa päättää parempia osia jos ei ole tyytyväinen sen hetkisiin osiin. Harvoilla muilla sivustoilla saa muokata pyörän osat semmoseksi, kuin haluaa. Siinä saa päättää stongan korkeuden, stemmin, vanteet, polkimet, juosituksen, renkaat, satula ja jne. Hinta tietenkin nousee. Olen itse kokeillu sitä pyörän osien vaihtoa sivustolla ja se oli todella hyvä ainakin itse tykkäsin.

Jep, no niinpä onkin! Muokkailin vähän täysjousto dr.z -pyörää omaan makuuni sopivaksi. Hinta olisi aikalailla paritonnia hyvällä keulalla ja xt-osilla. Ei paha. :)

Ja niin, tuo dh-pyörä on paaaljon parempi ostos kuin mopo. Sitten kun vuoden kasvat niin huomaat että mopot on... errr mopoja. Ei ne kulje mihinkään ja vanhempana niitten ärsyttävä äänikin häiritsee :D

Funktio
26.02.2011, 11.59
Itselleni saapui kk sitten Rose Count Solo 1 ja erittäin tyytyväinen olen ostokseen. Pyörä on viime vuoden mallia ja sai mukavalla tarjouksella tilattua. Kaikki sujui moitteettomasti ja pyörä etuaikaan vielä perille.

Pyörä on kevyt ja näppärän oloinen. Rungon geometria sopii tällaiselle pitkä selkäiselle juntille hyvin. Tasalaatuista osasarjaa kun vaihdoin vielä vaihtajat XT:n.

Kona mies
03.03.2011, 11.34
Mopot ovat turhia niistä ei hyödy mihinkään vie vaan rahaa. kaikki kaksi pyöräset joissa ei ole ruis moottoria on turhia :D. Ajattelin että pyörä on minulle paljon tärkeämpi, ja siitä se idea sitte lähti. Osa kavereista pitää minua sekona ja veljeni ei uskonut, että pyörähimo jatkuu mopoikään asti vaan unohdan pyörät, mutta eipä unohtunut. Kysyisin vielä noista postikuluista semmosta että, kun siellä lukee muihin euroopan maihin 5,95e onko se alkaen siitä vai onko se sama suomeen asti??

karhile
03.03.2011, 14.52
Kysyisin vielä noista postikuluista semmosta että, kun siellä lukee muihin euroopan maihin 5,95e onko se alkaen siitä vai onko se sama suomeen asti??

On se Suomeen asti. Kokonaisen pyörän postitus maksaa sitten enemmän, niinkuin siellä todetaankin.

Kona mies
04.03.2011, 11.25
Mietinkin tossa, että kuka lähettäisi pyörää tuohon hintaaan, mutta aattelin että ne haluu pyörittää hyvin bisnestä. Kiitos tiedosta! Kun täällä on ollu niitä pyörien tilaajia voisiko joku vinkata paljon se voisi noin maksaa??

JackOja
04.03.2011, 11.39
...paljon se voisi noin maksaa??

Yleensä fillarin postitus Euroopan nettikaupoista Suomeen on sellaiset 50-100€.

salama66
07.03.2011, 09.58
Kysäisin tuota rahdin hintaa, 32 e suomeen kokonainen pyörä. Ei paha mielestäni. ja vastaus tuli illalla klo 19 viisi minuuttia sen jälkeen kun olin s-postia lähettänyt.

Kona mies
08.03.2011, 20.53
Ei tidellakaan paha !!! Todella ihmeelisen nopee toimintaa siellä varmaan halutaan saada hyvä maine asiakas palveluun. Yleensä kun kysytään niin siihen menee useita päiviä.

Kona mies
09.03.2011, 16.52
Tuota tuota minkäs laiset vakuutukset on pyörässä, kun en oikeen sivuilta löydä ???

pethe
09.03.2011, 17.03
..vai takuut? Kyll siellä sivuilla oli, että rungolla 10v ja osilla 2v.

Joo, kyllä täytyy kehua, että sähköpostiin vastataan ripeästi, ja mitä nää suomalaiset eivät ole tienneet on selvitetty Saksasta.

Laitetaan vielä tähän ylös sellainen kysytty tieto takuuseen liittyen, jos joku joskus kaipaa, Rosen hiilikuiturungoilla ei ole painorajoituksia, ja ainakaan 120kg asti ei ongelmia esiinny.

LosJormas
09.03.2011, 19.00

Onko linkkiä?

crcm
09.03.2011, 19.21
Onko linkkiä?

http://www.rosebikes.com/article/rose-carbon-pro-rs-5000-2-speed

laiskimus :rolleyes:

Globe
09.03.2011, 21.50
Hei.
Tilasin ko. pyörän vm. 2011 tänään mutta kiinnostaisi tietää kuinka paljon on kokoamista ennenkuin pääsee ajamaan, riittääkö kun pistää polkimet kiinni?

crcm
09.03.2011, 22.04
Veikkasin, että stonga ja satula putkineen kaipaavat vähän kuusiokoloa. Etupyörä ja polkimet kiinni ja sitten vaan menoks.

LosJormas
09.03.2011, 23.33
Oho, Rosella onki aika hieno toi pyörän configurausohjelma. Siks tota linkkia kyselin ku niitä cosmic carboneita ei heti näkyny noissa peruspyörissä...

Pitääkin mennä takas katselemaan :rolleyes:

Kona mies
13.03.2011, 12.25
Ihan hyvät takuut. Tota runko kokoa tässä vielä mietiskele, kun sinne sivuille laittaa piituu tensa muuntimeen se ei näytä täys jousitetuilla mitään kokoa. Olen noin 175 cm pitkä mikä koko olisi sopiva ???

Nakili
13.03.2011, 14.31
Ihan hyvät takuut. Tota runko kokoa tässä vielä mietiskele, kun sinne sivuille laittaa piituu tensa muuntimeen se ei näytä täys jousitetuilla mitään kokoa. Olen noin 175 cm pitkä mikä koko olisi sopiva ???

Luulempa, että M ei mee pahasti metsään.

J T K
24.03.2011, 11.16
Tullut pyöriteltyä tuota räätäliohjelmaa ja onhan se mainio viritys, varsinkin tällaiselle köyhälle ja heikkohermoiselle...eikä asiaa auta lumien sulaminen ja asfaltin paljastuminen maanteillä :( :)

Carbon PRO-RS 3000, Eastonin EA90 aeroilla, mustalla Flitella, Ultremo ZX:llä, 3T Ergonoca Team Carbon stemmillä, Rosen omalla RC-180s satulatolpalla alta 2300e. Paino lienee sielä alta 7,5kg polkimineen. Siinäpä ihmettelemistä kotimaisille kivijalkapuodeille :rolleyes:

Kunpa vaan tietäisi himpun enempi noista kokojen soveltuvuuksista?

Meinaan kun mitat on 179cm (jep, tarkistusmittaus todisti ukon käpistyneen parilla sentillä), josta jalkaa n.88cm ja selkä pirun lyhyt. Edellinen Trekki osoitti, että 56cm on iso ja mitä nyt noita Rosen mitoituksia olen katsonut, niin 57cm on lähes samoilla mitoituksilla. Jos syötät mitat räätäliin, ehdotuksena on 59cm runko, mikä nyt on järjetön ehdotus.

Intuitio ja kokemus sanoo, että 55cm olisi kohdillaan (100-110mm stemmillä). Löytyiskö tälle komppia...?

pethe
24.03.2011, 11.35
Konffari tekee sen runkopäätöksen ilmeisistikin pelkästään inseamin perusteella, mun 86cm tumppijaloilla se ehdottaa 57cm runkoa. 189 olen siis yhteensä pitkä. Messuilla kokeilin sitä 57 Rosea, ja se tuntui onnettoman pieneltä ja ahtaalta. Eli luottaisin enempi omaan intuitioon tässä kohtaa. Eiks tuolta saa pyörän vuokralle viikonlopuksi 165 euron hintaan (http://media1.roseversand.de/cms/testbikes_rose_2011_gb.pdf) (linkki lataa PDF:n), joka sitten hyvitetään jos kaupat tulee?

Muutoin tuo konffari on aikamoista myynninedistämistä, menin sitä vain uteliaisuuttani kokeilemaan, nyt kiemurtelen hirmuisen fillarikuumeen kynsissä testaillen erilaisia ja -värisiä osia tovin jos toisenkin.

nakkje
24.03.2011, 21.18
Hyvä että löytyy muitakin configuraattorin uhreja :)
Pitäis sitten varmaan ottaa testipyörä ensin kokeiltavaks, kun 59cm kuulostaa vähän isolta vaikka olenkin pitkähkö (186/89).. sopivasti just tuota pro-rs 4400:ää mitä oon speksaillu saa myös testattavaks.

pelichio
05.04.2011, 14.34
Pohdiskelen cyclocrossin ostoa ja Rosen tarjonta vaikuttaa todella houkuttelevalta.

Kuten täällä on aikaisemmin jo juteltu, Rosen mitat poikkeavat jonkun verran muista pyöristä. Tein itselle taulukkoa Focus Mares AX, Specialized Crux, Cube X-Race ja Rose Cross Pro RS runkojen mitoista. Rosen 52 cm rungon mitat vastaavat muiden merkkien 52 cm/53 cm (Cube)/S kokoja, top-tube (horizontal) ja wheelbase mittoja lukuun ottamatta. Rosen runkojen top-tube (horizontal) on noin 1,5-3 cm ja wheelbase noin 3-4 cm lyhempiä kuin mitä muilla merkeillä. Rosen 54 cm runko on noilta mitoilta jopa lyhyempi kuin muiden merkkien 52 cm/53 cm (Cube)/S koot. Veikkaan, että tämän takia Rosen frame size configurator antaa "outoja" lukemia.

http://img8.imageshack.us/img8/6509/vertailu.jpg (http://img8.imageshack.us/i/vertailu.jpg/)

Poikkeava geometria tekee pyörän ostamisen ilman koeajoa aika hankalaksi. Muista rungoista valitsisin 52 cm/S koot, koeajojen perusteella ne tuntuvat istuvan oman kropan kanssa hyvin. Isompien kokojen kanssa joutuu jo kurottamaan. Itseä epälyttää eniten onko 52 cm Rosen ohjaamo liian ahdas ja vastaavasti 54 cm:n rungossa top-tube liian korkealla pidemmän seat-tuben johdosta.

Minkä kokoisia Rosen pyöriä olette hankkineet, minkä kokoiselle kuskille ja onko pyörä tuntunut pieneltä/sopivalta/isolta?

Olen lähinnä kiinnostunut maantie ja cyclocross pyöristä, mutta hoituu maasto-rosetkin varmaan tässä samalla :)

Tessu-
07.04.2011, 21.07
Hienoa, kun muut pähkäilee samojen juttujen kanssa.

Ite oon katellu tota Pro RS-4400. http://www.roseversand.com/article/rose-pro-rs-4400-2-speed/aid:474023

Mietityttää myös nuo runkokoot. Omat mitat on 180/86. Tuo Inseam antaa runkokoon 57cm. Mulla on 56cm Focus Mares Cross ja 55cm Bianchin C2C Via Nirone. Vähintäänkin tuntuu siis 57 epäilyttävältä kun Bianchi on mulle tosi hyvän kokoinen ja vastaavasti Focus on koon puolesta aika ylärajoilla.

On tuo kustomointisysteemi vaan niin hauskaa ajanvietettä... :)

Fatabo
08.04.2011, 09.37
Lueskelin tossa uutta rosen kuvastoa ja muutama ihan mielenkiintonen fillari löyty. Heräsi vaan kysymys että miksi noi sakemannit tunkee noita maguran hs33 jarruja jokaseen rohlovaihteelliseen fillariin? Ympärivuotiseen käyttöfillariin moiset vannesorvit ei oikeen sovi. Kenties saksassa ei ole talvella pakkasta ollenkaan?

Nakili
08.04.2011, 09.52
Hienoa, kun muut pähkäilee samojen juttujen kanssa.

Ite oon katellu tota Pro RS-4400. http://www.roseversand.com/article/rose-pro-rs-4400-2-speed/aid:474023

Mietityttää myös nuo runkokoot. Omat mitat on 180/86. Tuo Inseam antaa runkokoon 57cm. Mulla on 56cm Focus Mares Cross ja 55cm Bianchin C2C Via Nirone. Vähintäänkin tuntuu siis 57 epäilyttävältä kun Bianchi on mulle tosi hyvän kokoinen ja vastaavasti Focus on koon puolesta aika ylärajoilla.

On tuo kustomointisysteemi vaan niin hauskaa ajanvietettä... :)

Vertaa bianchin, focucksen ja rosen geometrioita yhteen, ja otat sen koon rosesta, mikä antaa suurinpiirtein saman korkuisen/ pituisen ohjaamon. Voi vieläpä rajatapauksissa kalliistua pienempään, notta saa lähelle bianchia olevan tuntuman

Tessu-
09.04.2011, 13.10
Ettei menis yhtään sen helpommaks niin tässä vertailua runkokojen välillä:

(korkeus / vaakaputki, mm)

Focus Cross = 560 / 554
Bianchi C2C = 550 / 550

Rose PRO RS = 550 / 545 (pienempi vaihtoehto)
Rose PRO RS = 570 / 560 (isompi vaihtoehto)

Osuu kyllä niin kivasti tuohon väliin. Vaikee homma. Stemmillähän voi aina säätää, jos ottaa 10mm lyhyemmällä stemmillä. Toi korkeus tuskin on ongelma.

Ultegra vai Force? 50e hintaeroo shimanon hyväks ja painoero taitaa olla taas toiseen suuntaan. Kummastakaan ei oo kokemusta. Campan Veloce on itselle enemmän mieleen kuin Shimanon 105.

Tessu-
14.04.2011, 11.28
Selvittelin vielä asiaa Rosenkin suunnasta, ja olivat sielläkin tuon 570 rungon kannalla. Esim. stemmiä voi kuulemma vaihtaa ilman kuluja 4 viikon sisään, jos on trimmattavaa.

Kiekkoihin lienee syytä panostaa. Lisäksi aika pienellä lisäinvestoinnilla saa vielä enemmän:

Easton EA70 - lisähinta 0e (rosen hinta erikseen ostettuna 429)
Ksyrium Elite - lisähinta 0e (rosen hinta erikseen ostettuna 449)
Ksyrium SL - lisähinta 191e (rosen hinta erikseen ostettuna 720)
Easton EA90 aero - lisähinta 190e

Sekä Mavic että Easton on itelle tuntematon merkki maantiekiekoissa. Ei siis henk.koht kokemuksia.

843
19.04.2011, 12.00
..vai takuut? Kyll siellä sivuilla oli, että rungolla 10v ja osilla 2v.

Joo, kyllä täytyy kehua, että sähköpostiin vastataan ripeästi, ja mitä nää suomalaiset eivät ole tienneet on selvitetty Saksasta.

Laitetaan vielä tähän ylös sellainen kysytty tieto takuuseen liittyen, jos joku joskus kaipaa, Rosen hiilikuiturungoilla ei ole painorajoituksia, ja ainakaan 120kg asti ei ongelmia esiinny.

No hiivatti. Runkoa olen katsellut, mutta taitaa joutua päivittämään koko pyörän :p

+90kg tällä hetkellä ja syksyllä täytyy olla -90kg, siinä tärkein tavoite, tietenkin se uusi pyörä....

Onko kukaan kysynyt saako sieltä pelkkää runkoa. Kokotaulukosta kun bongasin että 59/57 sattuisi osumaan juurikin siihen runkokokoon millilleen jolla nytkin veivaan ja hyväksi olen todennut selänkin kannalta.

Jos jotain nyt kiinnostaa tuo selkävika ja millä mitoilla kivutta voin pyöritellä "osainvalidina" niin 188cm/+90kg(rehellisesti 94-96kg) inseam 90. Ajan rungolla 59 korkeus, 570 tai 572 pituus. (en ole viitsinyt hiuksia halkoa noiden millien kanssa) 585 on kuitenkin aivan liikaa vaikka 188 onkin mittaa. Stemminä 120mm. Kyynärpää satulan nokkaan ja kolmisen sormea mahtuu poikittain tangon ja sormenpäiden väliin...

No niin häröilyksi tämäkin viesti meni, mutta nöösi saakin häröillä ja gurut laittaa ruotuun. heh

Siis se pointti oli että onko kukaan kysynyt saako pelkän rungon ostaa, ja mitähän se maksaisi. Riippuu tietty rungosta mutta noin suurin piirtein...

Tessu-
19.04.2011, 14.44
Toimitusaikavahvistuksessa lukee 26.5.2011 (estimated completion time) + toimitus päälle, joka tuskin kotiovelle viikossa kulkeutuu kun tietää kotimaisen kuriirin toimitusnopeuden.

Eli toimitusaika on piiitkä. Voi olla että jää väliin.

nakkje
20.04.2011, 03.22
Sama estimated completion time täälläkin, ja taisin päätyä samaan pyörään (carbon pro-rs 4400). Vähän kismittää pitkä toimitusaika, mutta toisaalta samalla hinnalla olisi täällä saanut jonkun entry level-hiilarin shimano 105:lla ja jollain halpiskiekoilla, nyt kuitenkin sram force ja cosmic carbonet. Kelpaa odotella.

tipsu
20.04.2011, 09.46
Tilasin oman Roseni jo helmikuussa, tuli mukavasti maaliskuussa ennen maantiekauden alkua. Toimitus ei tosiaan ole kaikista vikkelin, muuten heiltä oli helppo tilata. Tilauksen jälkeen pyörää olisi saanut vielä muokata johonkin tiettyyn päivään asti, sitten tuli viesti, että nyt sitä jo kootaan tms. Tästä pari päivää, ja pyörä lähti matkaan. Muistaakseni meni alle viikko tulla, ei ainakaan yli. Ehkä 4-5 arkipäivää. Pyörä taisi lähteä matkaan perjantaina ja tulla seuraavan viikon keskiviikkona tai torstaina. Tärkeintä kaikessa oli kuitenkin se, että pyörä on ajossakin ainakin toistaiseksi osoittanut olevansa hyvä.

Tessu-
27.04.2011, 11.33
Sama estimated completion time täälläkin, ja taisin päätyä samaan pyörään (carbon pro-rs 4400). Vähän kismittää pitkä toimitusaika, mutta toisaalta samalla hinnalla olisi täällä saanut jonkun entry level-hiilarin shimano 105:lla ja jollain halpiskiekoilla, nyt kuitenkin sram force ja cosmic carbonet. Kelpaa odotella.

Mulle kelpaa kevytmetalli ja vähän vähemmän pro:t kiekotkin. :) Käytätkö mitä maksutapaa? Mietin lähinnä etukäteismaksussa mikä noista on viitenumero. Yksikään kun ei suoranaisesti sellainen ole.

Pexxi
27.04.2011, 12.55
Mulle kelpaa kevytmetalli ja vähän vähemmän pro:t kiekotkin. :) Käytätkö mitä maksutapaa? Mietin lähinnä etukäteismaksussa mikä noista on viitenumero. Yksikään kun ei suoranaisesti sellainen ole.
Sinne viestikenttään noissa ulkomaan tilauksissa pistät sen numeron, joku ref tai vastaava.

pethe
27.04.2011, 14.20
Mun Ruususeni on tilattu 2.4, ja nyt se pitäisi olla matkalla Suomeen. Delivery date on 7.5, eli se luvattu 5 viikkoo näyttäisi pitävän. Pyörä tulee just keskelle parasta takatalvea.

Matsuma
01.05.2011, 00.28
Kertokaahan kokemuksia noista Rosen hiilikuituisista maantiefillareista.

Sulevi
02.05.2011, 17.21
Lueskelin tossa uutta rosen kuvastoa ja muutama ihan mielenkiintonen fillari löyty. Heräsi vaan kysymys että miksi noi sakemannit tunkee noita maguran hs33 jarruja jokaseen rohlovaihteelliseen fillariin? Ympärivuotiseen käyttöfillariin moiset vannesorvit ei oikeen sovi. Kenties saksassa ei ole talvella pakkasta ollenkaan?
Huomenna tulee täyteen ensimmäinen 10000km Rohloffivaihteisella/Magura HS33 - jarrullisella, ei saksalaisella vaan hollantilaisella fillarilla. Nuo osat kuuluvat sikäli yhteen ,että molemmat ovat mahdollisimman huoltovapaita. Siis laiskan huoltajan unelmia. Täytyy muistaa, että HS33:t menevät heittämällä tavallisten V-jarrujen istukoihin, se on huomattava etu esimerkiksi välineistön upgreidauksessa. Parit jarrupalat olen vaihtanut, mikä sujuu täysin ilman työkaluja. Pakkanen ei haittaa mitään; enkat -34 astetta. Rohloff on saanut kahdesti uudet öljyt ja kerran uuden ketjun, jolloin takaratas käännettiin tasaisemman kulumisen vuoksi. Siinä kaikki. Suosittelen lämpimästi sille, joka mieluummin ajaa kuin viettää aikaansa kädet kyynerpäitä myöten rasvassa.

nakkje
03.05.2011, 23.50
Kertokaahan kokemuksia noista Rosen hiilikuituisista maantiefillareista.
Jos PK-seudulta olet, Stadibike-tapahtumassa pääsee varmaan kokeilemaan.

Matsuma
05.05.2011, 00.54
^Joo, olen menossa. Mutta olis silti kiva kuulla niitä käyttökokemuksia.

pethe
05.05.2011, 22.22
Tänään se sitten tuli, Rose Carbon Xlite 4400. Pyörä äkkiä kasaan, ja testaamaan. Kasaamista oli sen verran että satula oli irti, etupyörä oli irti ja ohjaustanko poikittain. Myös linkku piti asentaa paikalleen. Vaihteet oli säädössä ja jopa vaseliinit oli laitettu kampiin polkimien kierteisiin valmiiksi. Eli eipä siihen paljoa mekaanikon taitoja tarvittu.

Sitten kamppeet päälle ja paanalle. Pyörä tuntuu sen verran hyvältä että tässä vaiheessa lakkaa olemasta objektiivinen arvioija. Eihän mulla paljo vertailukohtia ole, ainoastaan tuo vanha alumiini-Focus. Ainakin Ruusunen on mukavampi kuin se, ei jokainen tien kolonen iske yhtä napakasti, enkä ainakaan itse vielä havainnut mitään notkumisia. 40 kilsaa mentiin 2km/h kovempaa kuin vanhalla pyörällä, plasebovaikutusta vai mitä liene.. Lyhyen lenkin perusteella tuo vakio- Prologo nago evo Nack istuu mun persulle ihan hyvin. Eli en ole ainakaan vielä katuvainen kauppaani. Presales toimi Matsin ja Jennin kanssa hienosti, tilaus toimi hyvin, vaikkakin löysin parit bugit nettikaupasta, jotka korjattiin nopsasti. Toimitus tuli luvatussa ajassa, jopa pari päivää aikaisemmin.

Lauantaina olis tarkotus ajella joku pidempi lenkki, niin sitten voin kirjotella tuntemuksia enempi.

Lopuksi, kun Rose on kerran polkupyöräksi todettu, niin voisko joku mode siirtää tämän ketjun tuonne "pyöräsuosituksiin" muiden merkkien kanssa?

PPU
06.05.2011, 08.44
http://img8.imageshack.us/img8/6509/vertailu.jpg (http://img8.imageshack.us/i/vertailu.jpg/)

Poikkeava geometria tekee pyörän ostamisen ilman koeajoa aika hankalaksi. Muista rungoista valitsisin 52 cm/S koot, koeajojen perusteella ne tuntuvat istuvan oman kropan kanssa hyvin. Isompien kokojen kanssa joutuu jo kurottamaan. Itseä epälyttää eniten onko 52 cm Rosen ohjaamo liian ahdas ja vastaavasti 54 cm:n rungossa top-tube liian korkealla pidemmän seat-tuben johdosta.

Ajankohtainen aihe mullekin. Minulla on Taulukossa mainittu Focus Mares M kokoa. Ongelmana on (kuten ollut muillakin pyörillä) meikäläisen poikkeuksellisen pitkät sorkat pituuteen nähden (174/86).
Ongelmana tietty se että vähänkin siedettävän korkuinen runko on pitkä ja etenkin ohjaustanko jää liian alas minun makuuni.
Vastaavasti sopivan mittainen jää aina vaan enemmän matalammaksi.
Oikeasti korkea ja lyhyt runko siis on vähän ollut haussa.

Olen nyttemmin käynyt paljon geometrioita läpi ja Rose CC geometria poikkeaa nimenomaan suuren todellisen korkeutensa (stack) osalta. Valitettavasti harvat merkit ilmoittavat Stack-mittaa. Rungon pituus ja korkeus ei vielä kerro mitään millä korkeudella ohjaustanko on, eikä valitettavasti emäputken pituuskaan kuin suuntaa antavasti.

Omasta Focuksesta (540 vaakaputki) mitattu stack n.545mm kun Rosessa (535 vaakaputki) stack 595mm !
Rosessa siis 50mm korkeampi ajoasento (40mm todellisuudessa prikkojen eron takia)

Nykyisellään käytän Fokusessa 90mm 20-28ast korottavaa säädettävää stemmiä jolla kyllä saan ajoasennon hyväksi. Eli about saman pituiseksi mutta yli 10mm matalemmaksi mitä asento olisi Rosella 90mm 6ast. vakiostemmillä (korkeudessa huomioitu prikat Focus 20mm ja Rosessa on kuvan perusteella vain 10mm). Rose kyllä houkuttelisi..

Matsuma
07.05.2011, 12.04
Tänään se sitten tuli, Rose Carbon Xlite 4400. Pyörä äkkiä kasaan, ja testaamaan. Kasaamista oli sen verran että satula oli irti, etupyörä oli irti ja ohjaustanko poikittain. Myös linkku piti asentaa paikalleen. Vaihteet oli säädössä ja jopa vaseliinit oli laitettu kampiin polkimien kierteisiin valmiiksi. Eli eipä siihen paljoa mekaanikon taitoja tarvittu.

Sitten kamppeet päälle ja paanalle. Pyörä tuntuu sen verran hyvältä että tässä vaiheessa lakkaa olemasta objektiivinen arvioija. Eihän mulla paljo vertailukohtia ole, ainoastaan tuo vanha alumiini-Focus. Ainakin Ruusunen on mukavampi kuin se, ei jokainen tien kolonen iske yhtä napakasti, enkä ainakaan itse vielä havainnut mitään notkumisia. 40 kilsaa mentiin 2km/h kovempaa kuin vanhalla pyörällä, plasebovaikutusta vai mitä liene.. Lyhyen lenkin perusteella tuo vakio- Prologo nago evo Nack istuu mun persulle ihan hyvin. Eli en ole ainakaan vielä katuvainen kauppaani. Presales toimi Matsin ja Jennin kanssa hienosti, tilaus toimi hyvin, vaikkakin löysin parit bugit nettikaupasta, jotka korjattiin nopsasti. Toimitus tuli luvatussa ajassa, jopa pari päivää aikaisemmin.

Lauantaina olis tarkotus ajella joku pidempi lenkki, niin sitten voin kirjotella tuntemuksia enempi.

Lopuksi, kun Rose on kerran polkupyöräksi todettu, niin voisko joku mode siirtää tämän ketjun tuonne "pyöräsuosituksiin" muiden merkkien kanssa?

Kiitti kommentista, olis kiva kuulla lisää. Laitoin nimittäin just itse saman fillarin tilaukseen :rolleyes:

hoopee
07.05.2011, 16.13
Kiitti kommentista, olis kiva kuulla lisää. Laitoin nimittäin just itse saman fillarin tilaukseen :rolleyes:

Miten kauan joutuu odottelemaan?

Matsuma
08.05.2011, 01.39
n. kuusi viikkoa.

KaZ_
08.05.2011, 02.47
Alkoipa kutkuttamaan noiden maantiepyörien tarjonta. Täytyisi selvittää vain vähän noiden maantiepyörien kanssa, että minkä kokoinen runko sopii tämän kokoiselle kaverille. Jalan sisämitta 95cm, mutta kokonaispitutta 193cm. Jalat ovat siis ylipitkät selkään nähden. Nishikin hybridillä tuollainen ei ole ongelma ollut, kun ei ergonomian kanssa niin hirveästi ole tarvinnut tapella, mutta jos haluaa oikein kunnon Maantiepyörän jolla sitten matkaa tulee helposti yli 60km/lenkki niin saisi se ajoasento olla jo hyvä. Toki kädetkin ovat sitten selkään nähden mulla aika pitkät, mutta silti. Vähän tälläin Conan O'Brien syndrooma pituuden kanssa. En oikein kunnon taulukkoa vielä ole mistään löytänyt, mistä olisin jotain tajunnut noiden pituuksien suhteen.

Kutkuttaisi todellakin tuollainen Rosen maantiepyörä, jos vain jostain saisi revittyä ylimääräistä sitä varten!

Hääppönen
08.05.2011, 07.56
Alkoipa kutkuttamaan noiden maantiepyörien tarjonta. Täytyisi selvittää vain vähän noiden maantiepyörien kanssa, että minkä kokoinen runko sopii tämän kokoiselle kaverille. Jalan sisämitta 95cm, mutta kokonaispitutta 193cm. Jalat ovat siis ylipitkät selkään nähden. Nishikin hybridillä tuollainen ei ole ongelma ollut, kun ei ergonomian kanssa niin hirveästi ole tarvinnut tapella, mutta jos haluaa oikein kunnon Maantiepyörän jolla sitten matkaa tulee helposti yli 60km/lenkki niin saisi se ajoasento olla jo hyvä. Toki kädetkin ovat sitten selkään nähden mulla aika pitkät, mutta silti. Vähän tälläin Conan O'Brien syndrooma pituuden kanssa. En oikein kunnon taulukkoa vielä ole mistään löytänyt, mistä olisin jotain tajunnut noiden pituuksien suhteen.

Kutkuttaisi todellakin tuollainen Rosen maantiepyörä, jos vain jostain saisi revittyä ylimääräistä sitä varten!
Ylipitkillä raajoilla torsoon nähden täälläkin mennään (inseam 97/ pituus 194). Kädet samaa sorttia. Uusi fillari 60cm rungolla (top tube 59cm), ajoasento mukavan leppoisa. Edelliset filot olleet 62cm rungolla, ajoasento kisakireämpi.

Keskiäkäinen lohjalainen
08.05.2011, 09.48
Alkoipa kutkuttamaan noiden maantiepyörien tarjonta. Täytyisi selvittää vain vähän noiden maantiepyörien kanssa, että minkä kokoinen runko sopii tämän kokoiselle kaverille. Jalan sisämitta 95cm, mutta kokonaispitutta 193cm.

Tutkihan myös Canyonin geometriataulukot. Niissä on vähän tavanomaista lyhyemmät vaakaputket. Mulla on mittaa 2cm vähemmän kuin sinulla (sekä inseam että kokonaispituus) ja 60-senttinen Canyonin Ultimate CF on passeli, joskin stemmi piti vaihtaa 90-milliseksi. Sulle saattaisi sopia 62-senttinen runko 90- tai 100-millisellä stemmillä. Vaakaputken puolesta sulle sopisi 60-senttinenkin, mutta silloin loppuu satulatolpasta nostovara. Mulla sitä on ruhtinaallisesti sentti jäljellä.

pethe
08.05.2011, 12.35
Mukavalta tuntui eilinen 110 kilsaa Rosen kanssa. En vieläkään oikein moitteita keksi. Meno oli välillä niin huumaavaa, että tutulla reitillä menin yhden risteyksen ohi.. Kyllä se 59 oli minulle oikea koko laskimen väittämästä 57 huolimatta. Laitoin 100mm stemmin ja vaihdoin vielä 3T:n ergonova team ohjaintangon, kun siinä oli valittavina olevista pienin reach ja drop. Näillä eväillä ajoasennosta tuli mulle miellyttävän pysty. Myös 175mm kammet tuntuvat mulle paremmilta mitä vanhassa olleet 2,5mm lyhyemmät. DoubleTap vaatii hiukan totuttelua Shimanon jälkeen, muutama vaihtovirhe tuli kun painallus oli liian viipyilevä.

Painoksi vaaka näytti tuolle 7,2 kiloa polkimien kanssa. Ainoo harmi taitaa olla nyt se ettei saa/voi/kykene/ehdi/jaksa ajaa joka päivä..

Matsuma
08.05.2011, 21.07
^Kiitti kommenteista. Millaisella fillarilla olet aikaisemmin ajellut?
Pakko kysyä, minkä värin valitsit :D

nakkje
13.05.2011, 15.36
Kortilla maksaneet, kauan teillä on mennyt siitä, että Rose otti rahat siihen, että pyörä tuli kotiin? Huomasin tänään tosiaan rahojen lähteneen, ja Rosen sivuilla lukee "The goods are currently prepared for shipping.". Onkohan mahdollisuuksia saada pyörä jo ensi viikolla? :) Expected delivery on tosin vasta 2 viikon päästä.

AION
13.05.2011, 15.54
Ei ihan suoraan itse pyöriin liittyvää mutta liikeeseen kyllä.

Tilasin tuolta kaiken näköistä tavaraa:
2 paria polkimia,
5 x pullo + teline
Seinä teline pyörille
Kypärä

Kypärä ja teline on ok.
Pullot eivät oikeen istu telineisiin (kumma kun myytiin parina)
Pedaaleja tuli 3x oikea pedaali ja 1x vasen pedaali, joka on rikki.

Vähän jäi ikävä maku :(

pethe
13.05.2011, 17.13
^Kiitti kommenteista. Millaisella fillarilla olet aikaisemmin ajellut?
Pakko kysyä, minkä värin valitsit

Focus Mares Cross Cyclo crossarilla. Ja mustan otin, tietenkin

Kortilla maksaneet, kauan teillä on mennyt siitä, että Rose otti rahat siihen, että pyörä tuli kotiin? Huomasin tänään tosiaan rahojen lähteneen, ja Rosen sivuilla lukee "The goods are currently prepared for shipping.". Onkohan mahdollisuuksia saada pyörä jo ensi viikolla? Expected delivery on tosin vasta 2 viikon päästä.

Hmm.. Pankki varmisteli että haluanko varmasti maksaa 21.4. Visa-tapahtuma on kirjattu 30.4. ja Pyörä tuli 5.5 ja toi expected delivery oli 7.5. Siellä Rosen profiilissa tuli tilaukseen se evalute -juttu ja deliverykoodi kun se oli lähteny. Saattaa siis olla että pyörä on pakattuna ja odottaa DHL-setää hakemaan sitä.

pekkajaa
15.05.2011, 22.30
Carbon pro SL maantiejyrä tulla tupsahti. Kasaaja oli laittanut jarrut britti/prätkätyyliin eli etujarru oikealle, ja vaijerit teki sen takia aika hurjia venkuroita ohjaustangon alla. Joten siis ensi töikseen pääsi rullailemaan tankoteippejä auki ja vaihtamaan jarrujen käteisyyttä. Samalla selvisi sekin että takajarrulle on täyspitkä vaijerinkuori, joka menee vaan osan matkaa vaakaputken sisällä. Ohjureita ei ole, joten sitä vaijerinkuorta on aika nihkeetä kalastella sieltä vaakaputken sisältä takaisin laitettaessa.

Ohjainlaakerin ja stemmin välinen pölysuoja-spaceri on hillitön murkula, pitää jostain löytää siihen todella paljon matalampi. Rosellekin on lähetetty kyselyä jos voisivat vielä sellaisen lähettää.

ruzlerssi
19.05.2011, 12.41
Morot koko foorumille näin ensimmäisen viestin kunniaksi!

Olen jo pitkään miettinyt ensimmäisen maantiepyörän ostoa. Nyt kun silmiin osui Rosen sivut ja sieltä varsinkin malli ROSE PRO-SL 2000, niin taitaa pyörän hommaaminen olla lähempänä kuin koskaan. Vaikuttaa todella hyvältä diililtä, verrattuna muihin pyöriin hintaluokassa 1000-1300e. Lisäksi kustomoitavuus on suuri plussa!

Ilmeisesti Shimanon 105-osasarja on riittävän hyvä aloittelijan käyttöön? Nykyisin olen ajellut lenkit Feltin hybridillä, jossa osat ovat Deorea. Alkukeväästä hommasin nykyiseen pyörään myös lukkopolkimet, joiden käyttöä nyt opetellut.

Muutama asia tuossa pyörän tilauksessa kuitenkin mietityttää. Pyörästä on valittavina kolme erilaista mallia, double, compact ja triple. Mihin nämä vaikuttavat? Tarkemmat pituusmitat ovat vielä auki, kun inseamia en ole vielä mitannut, mutta mittaa koko varrella on 183cm. Tämän lisäksi elopainoa on ~95kg, joten asettaako se jotain rajoituksia kiekkojen valintaan, vai pärjääkö noilla perussetissä olevillä Easton Aeroilla?

Muutenkin kiekkojen merkitys hieman askarruttaa. Foorumia lukiessa hyvien kiekkojen tärkeys on korostunut moneen otteeseen, mutta miten eron huomaa käytännössä?

di luca
19.05.2011, 12.59
Ottakoot muut kantaa muuhun, mutta double, triple ja compact tarkoittavat eturattaita. Suosittelen compactia, joka mahdollistaa myöhemmin lähes kaiken kokoisten eturattaiden laiton, koska pulttien välinen jako on pienempi. Tripla on turha Suomessa eli 3 eturatasta. Doublessa taas eturattaiden vaihtomahdollisuus on rajoitetumpi kuin compactissa ja myös ensiasennuksena suuremmat rattaat. (= raskaammat välitykset). Yleisesti ottaen compactissa on hyvän kokoiset rattaat aloittelevalle kuntoilijalle, joita on helppo ja edullista sitten säätää, jos tarvis.

viller
19.05.2011, 13.14
105 ja nuo Eastonit on ihan ok-tavaraa ensimmäiseen maantiepyörään.

OMT
19.05.2011, 13.52
Onko Rose muuttanut kokotaulukkoaan lähiaikoina? Muistaakseni joskus hylkäsin merkin, kun sieltä ei sopivaa kokoa löynyt. Nyt katselin 52 kokoisen crossarin geometriaa ja se näyttäisi pituuden puolesta melko sopivalta.

Tessu-
19.05.2011, 17.10
Toimitusaikavahvistuksessa lukee 26.5.2011 (estimated completion time) + toimitus päälle, joka tuskin kotiovelle viikossa kulkeutuu kun tietää kotimaisen kuriirin toimitusnopeuden.

Eli toimitusaika on piiitkä. Voi olla että jää väliin.

"The goods are currently prepared for shipping." :cool: pitkässä puussa on, mutta yllättävän hyvin on jaksanut odottaa toistaiseksi.

pekkajaa
22.05.2011, 21.30
Ohjainlaakerin ja stemmin välinen pölysuoja-spaceri on hillitön murkula, pitää jostain löytää siihen todella paljon matalampi. Rosellekin on lähetetty kyselyä jos voisivat vielä sellaisen lähettää.

Lähettivät sitten koko ohjainlaakerin mataline pölysuojineen, no käyhän se niinkin :) Nyt saa stemmin slämmättyä.

Ketjut ovat myöskin rosen jäljiltä liian pitkät, vaikka edessä on viiskolmonen leipä ja takanakin pakka menee 25:een, silti ketjunkiristimeen jää todella paljon löysää kun laittaa ketjut isolta isolle. Notta ei noi rosen pyörät ihan plug-and-play ole, sen verran pitää työkalut pysyä kädessä että pientä laittoa pystyy tekemään.

Jambo
23.05.2011, 12.21
Morot koko foorumille näin ensimmäisen viestin kunniaksi!

Olen jo pitkään miettinyt ensimmäisen maantiepyörän ostoa. Nyt kun silmiin osui Rosen sivut ja sieltä varsinkin malli ROSE PRO-SL 2000, niin taitaa pyörän hommaaminen olla lähempänä kuin koskaan. Vaikuttaa todella hyvältä diililtä, verrattuna muihin pyöriin hintaluokassa 1000-1300e. Lisäksi kustomoitavuus on suuri plussa!

Ilmeisesti Shimanon 105-osasarja on riittävän hyvä aloittelijan käyttöön? Nykyisin olen ajellut lenkit Feltin hybridillä, jossa osat ovat Deorea. Alkukeväästä hommasin nykyiseen pyörään myös lukkopolkimet, joiden käyttöä nyt opetellut.

Muutama asia tuossa pyörän tilauksessa kuitenkin mietityttää. Pyörästä on valittavina kolme erilaista mallia, double, compact ja triple. Mihin nämä vaikuttavat? Tarkemmat pituusmitat ovat vielä auki, kun inseamia en ole vielä mitannut, mutta mittaa koko varrella on 183cm. Tämän lisäksi elopainoa on ~95kg, joten asettaako se jotain rajoituksia kiekkojen valintaan, vai pärjääkö noilla perussetissä olevillä Easton Aeroilla?

Muutenkin kiekkojen merkitys hieman askarruttaa. Foorumia lukiessa hyvien kiekkojen tärkeys on korostunut moneen otteeseen, mutta miten eron huomaa käytännössä?

Hei,
PRO SL-2000 on erittäin hyvä pyörä; erittäin vakaa ajettava mutta ajotuntuma tiehen on herkkä ja mukava. Tämä on minulle neljäs maantiepyörä ja tähänastisista paras; 105-vaihteistokin toimii moitteitta.
Ainoa muutos minkä tein ennen tilausta oli satulan vaihto Fitzik Antaresiin ja kiekot vaihtuivat Easton EA70:si.
Pyörä tulee valmiiksi säädettynä; vain etukiekko ja satulatolppa/satula paikalleen, ohjaustangon asettaminen suoraan ja kiristäminen. Lisäksi tietenkin polkimet täytyy tilata tuolta tai ostaa muualta. Shimanon 105-polkimet Rosessa muistaakseni 42 euroa lisää. Tilasin myös mittarin, juomapullot/telineet ja nekin oli valmiiksi asennettu paikalleen.
Tosin kannattaa varmistaa toimitusaika, luullakseni tällä hetkellä n. 1kk...
Olen itse muuten 182 cm ja runkokoko 57 on täysin sopiva.

GTJamppa
23.05.2011, 19.52
Tekis mieli tilata Rosen maantiepyörä. Varmaan pro-sl alu 2200 kun ei mitään kisata ja se sopii budjettiin + runko oli hieno. Messuilla testasin sitä valkoista pro-rs:ää, ja se oli kyllä tosi mukava ja nopea ajettava. Hintaa tosin on enemmän. Se pieni pro-sl tuntui kovemmalta mun mielestä, mutta ehkä siinä oli muita syitä kuin runko esim. pieni koko, kiekot, alutolppa... Itse ajattelin sram apexia mutta onko jollain kokemuksia 105 vs. Apex. 4vkoa on toimitusaika muuten tällä hetkellä.

Tessu-
04.06.2011, 01.09
Aivan loistava fillari tämä PRO RS-4400 Ksyrium Eliten kiekoilla ensimmäisen 150km jälkeen. On se vaan vanhaan Bianchiin verrattuna niin kevyt varsinkin ylämäessä. SRAMin forcet on parhaat vaihteet, mitä toistaiseksi olen käyttänyt. DoubleTapin oppii hetkessä ja tuntuu Campaa paremmalta. Shimpan 105:sta (CC:ssä) en ole koskaan oikein tykännyt.

Runkokoko on 57. Oma pituus 180 ja inseam 86. Otin 90mm stemmillä ja koko tuntuu sopivalta.

nakkje
18.06.2011, 22.41
Sain oman Carbon Pro RS-4400:n jo tuossa kaksi ja puoli viikkoa sitten, mutta onnistuin sitä ennen telomaan solisluun niin tuli vähän taukoa pyöräilystä. Nyt olen kuitenkin ensimmäiset lenkit tehnyt, ja no, ei kyllä ole mitään negatiivista sanottavaa. SRAMin DoubleTap-systeemiin totutellessa meni vähän aikaa, mutta se tuntuu toimivan nopeammin kuin toisen pyörän Shimano 105. Ainakin ylöspäin vaihtaessa. Cosmic Carbonet näyttää makeilta ja pitää hienoa WOOSH WOOSH ääntä :) Vaikea sanoa varsinaista vaikutusta nopeuteen vasta parin lenkin jälkeen.

Runkokoko 59 100mm stemmillä, 186/90 pituus/inseam. Sopii hyvin, stemmi voisi ehkä olla sentin pidempi.

Matsuma
19.06.2011, 18.32
Ei hitto, tulis nyt toi oma pyörä jo! :D

CoccoBill
19.06.2011, 18.53
DHL:n trackingin mukaan oma Cross Pro RS-2000 rantautui Suomeen perjantaina, joten huomenna päässee ensilenkille!

Petele
22.06.2011, 16.31
Omalla Rose Carbon PRO RS-3000 Ksyrium SL kiekoilla on ajettu reilu kuukausi.Pari pirkanpyöräilyä ja muut ajot. Meno on ollut todella mukavaa ja vakaata.

Runkokoko 55 100mm stemmi, 174/83,6 pituus/insem.

vehvis
12.07.2011, 13.40
Löytyykö keltään PK-seudulta 53 tai 55 kokoista Carbon Pro-RS:ää jota voisi mahdollisesti vähän kokeilla? Vaikuttaa hintaisekseen aika pätevältä, mutta kiinnostelisi testata ensin. :) Pullakahvit tarjoan mieluusti jos testi onnistuu!

Lammila
14.07.2011, 14.46
Onko kellään tietoa, saako jostain Motonetistä tai vastaavasta avainta näihin Rosen muttereihin (ne missä on ne kaksi uraa) ja millä nimellä kyseistä kapistusta pitäisi etsiä? Ei millään viitsisi yhden avaimen takia pistää tilausta Saksaan...

Edit. Viilalla muokattu kulmarauta näytti toimivan hyvin :p

maalinni
14.07.2011, 15.54
@Lammila. Laita nyt kuva niistä muttereista tai kerro missä ne on niin helpompi auttaa. Veikkaisin eturattaiden muttereita. Ne on ihan standardeja ja avain löytyy varmaan lähimmästä fillarikaupasta.

Lammila
14.07.2011, 16.31
Tarkoitin siis näitä rungossa käytettäviä muttereita:
http://lp1.pinkbike.org/p4pb6857104/p4pb6857104.jpg

maalinni
14.07.2011, 19.28
fiksummat saa jatkaa.

Jooseppi
31.07.2011, 20.24
Onko kellään kokemusta Rosen täysjoustoista? Lähinnä kiinnostaa dr:t ja jabba woodit. Onko nuilla jotakin eroja?

Masa87
31.07.2011, 20.45
Onko tietoa minkämittaisia mahtaa Rosen maasturien satulatolpat olla halkaisijaltaan? Granite Chief ja Uncle Jimbo olis tarkastelun alla, joten kiva olis tietää.

Lammila
01.08.2011, 12.06
Onko tietoa minkämittaisia mahtaa Rosen maasturien satulatolpat olla halkaisijaltaan? Granite Chief ja Uncle Jimbo olis tarkastelun alla, joten kiva olis tietää.
Beef Cakessa on 31,6 mm. On varmaan noissa muissakin samaa kokoa.

gts/R
01.08.2011, 12.20
Avopuolisolla tällä hetkellä koeajossa Rosen The Duchess -jäykkäperä. Tonnin hintaiseksi pyöräksi se on kevyt (ilmoitettu paino M-koossa 11,2kg, en omista puntaria) ja varustettu hyvillä osilla. Rosen pyörissä on kyllä erittäin hyvä hinta-laatusuhde kautta linjan.

vehvis
01.08.2011, 14.38
Pistin tilaukseen Carbon Pro-RS:n koossa 53cm, Sramin Forcella, 3T:n putkiosilla ja Ksyrium SL-vanteilla. 2300 euroon ei kyllä mistään muualta vastaavilla spekseillä saanut, toivottavasti on hyvä (ja alle 7kg..) =)

vehvis
13.08.2011, 13.29
Rose on näköjään nostanut ~300 punnalla noiden Carbon Pro-RS:ien hintoja, ilmeisesti kauppa käy tarpeeksi =)

EDIT: komento takaisin, olinkin vain vaihtanut punnista euroihin =)

rjrm
25.08.2011, 21.51
Löytyykö keltään x-liteä 61 koossa? Tai pykälää pienempää tai suurempaa. En ajatellut varastaa. Kiinnostaisi kokeilla ja/tai vaihtaa vain ajatuksia. Laita vaikka yksityisviesti.
RM

am8119
28.08.2011, 00.48
Osaisko joku ehdottaa pitäiskö ottaa PRO RS CROSS-3000:sta
koko 52 vai 54. Mietityttää tuo 52 koon ohjaamon lyhyys.
Mittani on 170cm ja 79 insem.
52 Rosen suositus inseam on 78-80 ja 54 kokosessa 81-83.

Vertailu kohtaa ei oo, kun ei oo ollut ennen Cross tai maantiepyörää.
Kävin kuitenkin testaamassa Cannondale Caadx ultegran, joka tuntui hyvän pituiselta http://www.cannondale.com/fin/2011/bikes/road/cyclocross/2011-cyclocross-caadx/2011-caadx-ultegra

Cannarin 51 koon ohjaamon pituus on kuitenkin Rosen koon 56 vastaava !!
melkonen ero siis..

(http://www.cannondale.com/fin/2011/bikes/road/cyclocross/2011-cyclocross-caadx/2011-caadx-ultegra)

janneko
28.08.2011, 01.31
Huomaa myös että tuo satulaputken kulma muuttuu 52 ja 54 kokojen välillä. Jos katot reach mittaa niin niiden välillä on huima millin ero. Reach mitta on vaakaputken pituus normalisoituna 90 asteen satulaputken kulmalla. Satulaputken kulman muuttuessa muuttuu myös ajajan sijoittuminen keskiöön. Eli kun siirrytään 54 kokoon ja satulaputken kulman pienenee, joutuu satulaa vetämään eteenpäin tai vaihtamaan zero setback satulaputkeen, jolloin todellisuudessa vaakaputken pituus lyhenee.

Se ohjaamon pituus lyhenee muuten sitäkin kautta sitten kun korkeammassa rungossa joudut laskemaan satulaa alemmas.

viller
28.08.2011, 07.03
[/URL]

En suosittele mitään mutta totean vaan että mulla on nuo mitat 173/80 ja jos nyt ostaisin niin valitisisin viiskakkosen. Oma X-lite Cross AL on kokoa 54 ja sen kyllä saa sädettyä sopivaksi mutta esim satulatolppa on aika alhaalla.

rjrm
28.08.2011, 09.57
Huomaa myös että tuo satulaputken kulma muuttuu 52 ja 54 kokojen välillä. Jos katot reach mittaa niin niiden välillä on huima millin ero. Reach mitta on vaakaputken pituus normalisoituna 90 asteen satulaputken kulmalla. Satulaputken kulman muuttuessa muuttuu myös ajajan

En tiedä ovatko muut huomanneet samaa, mutta Rosen maantiepyörissä tuntuu olevan lyhyt reach, jos verrataan esim Cannondalen runkoihin. En ole taulukoinut, mutta tämmöinen kutina on.

janneko
28.08.2011, 11.27
En suosittele mitään mutta totean vaan että mulla on nuo mitat 173/80 ja jos nyt ostaisin niin valitisisin viiskakkosen. Oma X-lite Cross AL on kokoa 54 ja sen kyllä saa sädettyä sopivaksi mutta esim satulatolppa on aika alhaalla.

Mä oon kans miettinyt että jos ottas 52 koon. Olen 175 cm/80. Mutta kun se satulaputken kulma muuttuu jyrkemmäksi niin tuo runko onkin oikeasti vain 3mm matalampi :) Vaikka noita 52 ja 54 kokoa kuinka pyörittelee niin tuntuu siltä että ihan sama kumman ottaa.

elasto
28.08.2011, 11.37
52 ja kilometrin pitkä stemmi.

am8119
28.08.2011, 11.44
En tiedä ovatko muut huomanneet samaa, mutta Rosen maantiepyörissä tuntuu olevan lyhyt reach, jos verrataan esim Cannondalen runkoihin. En ole taulukoinut, mutta tämmöinen kutina on.

Lisää kommentteja Rosen geometriasta ois kiva saada niiltä jotka omistaa Rosen tai Red bull pyörän.
Kävittekö testaamassa jossakin ennen ostoa, ja testasitteko muiden valmistajien pyöriä myös ?

Onkos toi asento mielestänne pitkillä lenkeillä liian pysty ?
Hyvät ja huonot puolet Rosen pyöristänne kiinnostaa erityisesti !

Jos joku jaksais laittaa pitempääkin tarinaa pyörästään, oisin tosi kiitollinen.

(ps. Jos jollakin Turun tai Paraisten suunnalla löytyis koeajettavaksi Rose RC CROSS 3000 tai 4400
ottakaa yhteyttä privana, kiinnostais kovasti testata pientä korvausta vastaan ;).

via
03.09.2011, 20.13
Onko kenelläkään tätä sarjaa mikä numero hyvänsä. 25 tuumanen miellyttäis.
ROSE Black Creek 5 Trekking Herre

ejex
12.09.2011, 14.06
Kuka tietää: Onko Rosella ollut tapana järjestää syyspuolen ale-myyntejä Canyonin tapaan? Ei huvittaisi laittaa tilaus nyt vetämään ja todeta, että ensi viikolla hinnasta on pudonnut esim. neljännes pois!

janneko
12.09.2011, 14.18
Kuka tietää: Onko Rosella ollut tapana järjestää syyspuolen ale-myyntejä Canyonin tapaan? Ei huvittaisi laittaa tilaus nyt vetämään ja todeta, että ensi viikolla hinnasta on pudonnut esim. neljännes pois!

Alet alko jo kuukaus takaperin.

http://www.roseversand.com/products/bikes/?topoffersonly=1

ejex
12.09.2011, 14.48
Alet alko jo kuukaus takaperin.

http://www.roseversand.com/products/bikes/?topoffersonly=1

Niinmutku on vain maastovehkeitä tuossa?

A R:nen
12.09.2011, 14.51
Aika heikosti on Rosen alessa muistaakseni ollut maantiepyöriä. Ale-kierroksia on kylläkin yleensä useampia aina jostain loppukesästä melkein alkutalveen saakka.

janneko
12.09.2011, 15.00
Niinmutku on vain maastovehkeitä tuossa?
On siellä ollut maantiepyöriä ja cyclocrosseja alessa tänä syksynä. Ei siel mitää massiivisia aleja ole. Myyvät myös edelleen normi hintaan viime vuotisia red bull pyöriäkin.

Herkko6
17.09.2011, 20.25
Muutama hajakoko löytyis vielä:

http://www.roseversand.de/artikel/red-bull-carbon-sl-2000-2-fach/aid:456823 (http://www.roseversand.de/artikel/red-bull-carbon-sl-2000-2-fach/aid:456823)

kolistelija
25.09.2011, 19.51
Tarkoitin siis näitä rungossa käytettäviä muttereita:

Oliko ongelmana löystyvä pultti?
En saa tuota mitenkään pysymään kiinni vaikka kuinka tiukalle vääntää. Joutuu kesken lenkin kiristämään ja silti jännittää sen irtoaminen.
Pitää varmaan kokeilla jotain kierrelukitetta tai vastaavaa.

kolistelija
29.09.2011, 18.36
Oliko ongelmana löystyvä pultti?
En saa tuota mitenkään pysymään kiinni vaikka kuinka tiukalle vääntää. Joutuu kesken lenkin kiristämään ja silti jännittää sen irtoaminen.
Pitää varmaan kokeilla jotain kierrelukitetta tai vastaavaa.
Tänään meni lopullisesti hermo tuohon. Kiristelin pulttia kymmenen minuutin välein kunnes tunnin ajelun jälkeen ajoin työkalukaupan kautta kotiin.

Hain kunnon avaimen jolla tuota saa kiristettyä ja laitoin kevyintä kierrelukitetta koko pultin matkalta. Toivottavasti pysyy kiinni.

HEL
01.10.2011, 21.52
Olisiko kenelläkään PK-seudulla tarjolla lyhyeen koeajoon ROSE Pro-RS tai Pro-SL maantiemallia? Koko noin 57 (181/88, onko muuten koko ehdotuksia?)
Jos ei näitä malleja, niin myös muut vastaavat OK. Olisi opettavaa saada hieman live-kokemusta näistä pyöristä ja niiden kokoista.

Onko muuten kokemuksia siitä, miten jäykkä ROSE on verrattuna muihin maantiemaleihin (esim. Canyon, Spezialized, jne.)?

Redfive
06.10.2011, 22.25
Rose saisi päivittää hiukan tiheämmin saatavuuksia. Itse tilasin m*** pystyssä toista viikkoa sitten beef cake dh 8, että "jummi jammi ny on alamäkitykki foxilla ja kaikilla herkuilla edullisesti" no iloa kesti pari päivää, kunnes tuli "sold out". Sittemmin sama malli tuli uudestaan keltaisilla pallukoilla saatavaksi ja nyt en ruvennut edes tekemään tilausta. Muutama päivä kesti ja tuli loppuunmyyty leima. Tyttökaveri tilasi eilen naisten maantie tsygän ja sitä intoa kesti tähän päivään saakka. Tyly "sold out". Muutenkin vähän selkeämmäksi saisi tulla sivut. Malleja on hitosti ja naisten mallitkin löysin satulan ja koko merkintöjen puolesta. No okei, se W siinä edessä kertoo sen mutta naiseni ei näistä tiedä.. Kun vasta aloittelemassa pyöräilyä.

Avekkis
07.10.2011, 17.18
Nonni, tilasimpa tuossa jokunen aika sitten Cross Pro-RS 2000.
Arvelivat pyörän lähetyspäivämääräksi 10.10, mutta tuossahan se jo tiistaina tuli perille.
Mitä tuolla nyt on kerinnyt ajaa, niin perinteisesti: Kivaa on ja hyvin toimii, mutta enpä ole millään muulla CCllä kunnolla ajanutkaan.
Ainakin toistaiseksi suosittelen Rosea!
Niin ja kokona on 56, mitat 182/81inseam. Kai se on sitte oikea :D

Jokeripoks
07.10.2011, 20.26
Moro!

Tilasinpa itsekin tuon Rose Pro SL-2000 fillarin kokoa 51, stemmi 100 mm. Itse ole 171/79, toivottavasti meni oikein. Tähän asti olen ajellut Jamis Nova Prolla (54) pari vuotta ja kovasti odottelen valmista settiä; lupasivat valmistumispäiväksi 17.10, mutta saapa nähdä. Eipä muuten ollut pahan hintaiset nuo DT Swissin RR 1500-kiekot, 250 erkki piti kärsiä rungon + hilpakkeitten päälle. Lisäksi satula meni vaihtoon Selle Italiaksi, minkä olen havainnut hyväksi takalistolle. Hyvää odotellessa :)

- Antti

kolistelija
15.10.2011, 11.54
Eilen taisi tulla suurin osa 2012 maastomalleista esille. Muuten aika samaa kauraa mutta XT osasarjoilla olevat on nyt varustettu XTR takavaihtajalla, Maguran jarruilla ja roimasti suuremmalla hintalapulla.

Resh
17.11.2011, 23.10
Olen iskenyt silmäni Rosen Dr Z 29er malliin. Kysyisinkin Rosen pyörien omistajilta kokemuksia rungon mitoituksesta. Nimittäin mitoilla (182 cm, inseam 84 cm) Rosen laskuri asettuu M (18,5'') ja L (20'') väliin. Kumpaan suuntaan kannattaisi mennä, itse olen kallistumassa suhteessa pitemmän selkäni johdosta tuohon L-kokoon.

Matti J
14.03.2012, 20.15
Tietääkö joku onko noissa kaikissa Rosen maantierungoissa samanlainen geometria.

Tästä http://www.roseversand.com/article/red-bull-carbon-pro-2000-size-59cm-special-edition-new/aid:577214 pyörästä ei ole noita kaikkia mittoja.

Onko tuo muutenkin jotenkin erikoinen, ratakiekot? Käy maantielle?

viller
14.03.2012, 20.32
Mallinimestään huolimatta Eastonin Circuitit ovat ihan maantiekiekot.

rjrm
14.03.2012, 21.03
Ei ole sama geometria. Ainakin viime vuonna x-lite-malleissa oli eri mitat kuin pro-rs-malleissa.

Matti J
14.03.2012, 21.25
Ei ole sama geometria. Ainakin viime vuonna x-lite-malleissa oli eri mitat kuin pro-rs-malleissa.

Onko sama kuin esim carbon pro sl -mallissa (siis tuossa mallissa mitä kysyin)? Meinaan sehän on aika leppoisalla ajoasennolla.

Ja mitä varten tuo penkki on noin helvatan korkeella? Sitähän voi säätää (no shit sherlock), mutta minkälaiselle honkkelille tuo on oikein tarkoitettu?

viller
14.03.2012, 21.27
Ja mitä varten tuo penkki on noin helvatan korkeella? Sitähän voi säätää (no shit sherlock), mutta minkälaiselle honkkelille tuo on oikein tarkoitettu?

Arvaus: Kiiltävä kuitutolppa naarmuuntuu kun sen työntää rungon sisään eikä tämmösen yksittäiskappaleen tapauksessa sitä ole haluttu tehdä.

Matti J
17.03.2012, 11.43
Arvaus: Kiiltävä kuitutolppa naarmuuntuu kun sen työntää rungon sisään eikä tämmösen yksittäiskappaleen tapauksessa sitä ole haluttu tehdä.

O.k, järkeen käypä selitys, noinhan se tosiaan on useinkin noissa pyörien kuvissa.

Mitä mieltä muuten tuosta pyörästä? Näin aloittelijalle meinaan.

ratikka
17.03.2012, 17.18
No niin. Nyt on melkein napin painalluksen päässä uusi pyörätilaus. Sanokaas mielipiteitä tai vaihtoehtoja. Kaiken saa valita tankoteipistä lähtien. Kommentoikaa osia ja jos tiedätte valittavalta listalta paremman vaihtoehdon jollekin osalle, niin kertokaa. Hintaluokka ei saisi nousta. Ohjaustangoista tai niiden eroista ei itselläni ole hajuakaan. Mihin tuota spaceria tarvitaan?

Tuossa kuva fillarista:

http://i1.aijaa.com/b/00652/9796742.jpg (http://aijaa.com/006529796742)

Ja tuossa osalista:

http://i2.aijaa.com/b/00354/9796744.jpg (http://aijaa.com/003549796744)

arctic biker
17.03.2012, 18.15
Mihin tuota spaceria tarvitaan?
Tulee siihen kannattimen alle eli nostaa ohjaustankoa ylemmä. Itse kyllä laittasin, ehkä 3 cm? Helpottaa ohjaamon vekslaamista. Jos sitten päädyt poistamaan spacerit niin kaulaputken lyhentäminen on suht helppo operaatio.
soiva peli, samaa haaveilin ittekin, ei vaan se haave toteutunut.

ratikka
17.03.2012, 18.52
Pitää laittaa tuo spaceri sitten listalle. Kokona suositteli 55:sta ja tankoleveyttä 440mm. Omat mitat: 180cm, sisämitta 84 ja hartioiden leveys n.50cm. Ennemmin ilmeisesti koko 55 kuin 57. Aikaisemmin ajelin 58 koon Canyonilla, mutta se oli karvan liian iso.

arctic biker
17.03.2012, 19.19
On tuo tankoasia ollut läheinen ittelle. Onko Reach ja Drop termit tuttuja ratikalle?
Evo Curvessa on aika lyhyet nuo reach ja drop. Tangon sopivuus selviää vaan ajamalla, itse tilaan ensi viikolla Curven , se on compactein Ritcheyn tanko. päädyin huomattavasti halvempaan mankeliin jonka tangon reach osoittautui passeliksi mutta droppia reilusti liikaa. Kun kahvoilta ajoasennon sain mukavaksi niin alaotteelle ei enää selkä taivu! Jos on eka maantievehje sulle niin ajaminenhan kannattaa aloittaa kaikki spacerit kannattimen alla, Rosella ne on kai sentin korkuisia. Siitä sitten siirrät yhen kerrallaan kannattimen päälle kunnes hyvältä tuntuu ja selkä tottuu. omassani tuli 25millinen kartiomainen ja 2 kpl sentin korkuisia. nyt on i kpl kannattimen päällä. Luultavasti kohallaan, selviää sitten kesemmällä.
http://www.ttbikefit.com/stemcalc.html
Sen verta tyyris reissu ensi viikolla että katon oisko varaa Carbon curveen...

arctic biker
17.03.2012, 19.27
No niin vanaha maantiekuskihan sie oot, koko puoleen en ota kantaa! Tangon leveyskin on näitä ikuisuustinkoja.
Mullon vanhassa teräsratsussa 44cm ja 200:n hyvin varovaisen talvikilometrin jälkeen taijan 42 cm ottaa. molempi parempi 174/83,5.

McHaka
19.03.2012, 22.46
Otinkin Xeonin kö kerta vaikutti hyvältä. :)

ratikka
30.03.2012, 10.27
Tuossa tuli tilattua tuo aiemmassa viestissäni mainitsema Xeon RS 4400. Ainoa muutos tuli noihin kiekkoihin. Otin kalliimmat Cosmic carbonet alle.

Missä vaiheessa tilausta saa vielä muokata? Tilausvahvistusta ei vielä tullut, eikä maksutietoja.

Lammila
12.04.2012, 19.45
Onko ketään vielä joutunut ostamaan Rosen täysjoustorunkoon laakereita? Jos on, niin paljonko maksoi laakerisetti?

jukra
16.04.2012, 15.10
Missä vaiheessa tilausta saa vielä muokata? Tilausvahvistusta ei vielä tullut, eikä maksutietoja.

Pari päivää ennen kokoamista tulee viesti jossa sanotaan, että nyt tilausta ei voi enää muuttaa. Eli voit vielä tehdä muutoksia.
Siinä en osaa neuvoa miten muutokset tehdään, kannattaanee varmistaa Rosen suomen aspasta - he vastaavat todella nopeasti ja palveluasenteella.

am8119
17.04.2012, 00.35
Laitetaan tännekkin tuo kysymys tuolta toisesta osiosta:

Onkos jollakin tällanen Rosen Di2 pyörä ? http://fi.rosebikes.eu/tuote/rose-ca...act/aid:529168 (http://fi.rosebikes.eu/tuote/rose-carbon-pro-rs-3100-compact/aid:529168)
Saisiko tuon akun paikkaa vaihdettua pienellä vaivalla esim. alle kuten tässä > http://www.larunpyora.com/product_in...33phmf8ua10rb0 (http://www.larunpyora.com/product_info.php?cPath=34_148&products_id=754&osCsid=c6e8ojdq0i2033phmf8ua10rb0)

ratikka
19.04.2012, 12.40
Pari päivää ennen kokoamista tulee viesti jossa sanotaan, että nyt tilausta ei voi enää muuttaa. Eli voit vielä tehdä muutoksia.
Siinä en osaa neuvoa miten muutokset tehdään, kannattaanee varmistaa Rosen suomen aspasta - he vastaavat todella nopeasti ja palveluasenteella.

Tänään tuli viesti kokoamisen aloittamisesta. Eli hyvällä tsäkällä kuun vaihteessa olisi jo paketti maassa...

Miku
15.06.2012, 08.04
Tänään tuli viesti kokoamisen aloittamisesta. Eli hyvällä tsäkällä kuun vaihteessa olisi jo paketti maassa...

No miltäs se on Xeoni tuntunut? Meneekö se ihan polkupyörästä?
Tilasin samanlaisen kuiturunkosena ja nyt vaan odotellaan millonka sitä pääsis koeponnistamaan. Campagnoloon tottuneena otin kuitenkin Sramit, vaihtelun vuoksi ja ompahan sitten kokemusta kaikista päämerkeistä.

faloon
24.06.2012, 12.42
No miltäs se on Xeoni tuntunut? Meneekö se ihan polkupyörästä?
Tilasin samanlaisen kuiturunkosena ja nyt vaan odotellaan millonka sitä pääsis koeponnistamaan. Campagnoloon tottuneena otin kuitenkin Sramit, vaihtelun vuoksi ja ompahan sitten kokemusta kaikista päämerkeistä.

Sain oman kuitu-Xeonin (61cm Ultegra Cosmic Carbone) tuossa toukokuun alkupuolella ja hyvältä on tuntunut. Fillari-lehden toteama kovuus on vain hyväksi kun päällä on yli satakiloinen kuski (testin muissa pyörissä oli muuten halvempia lenkurkiekkoja jotka joustavat luonnostaan enemmän kuin Ksyriumit). Ainoa häiritsevä asia lienee pieni vaijereiden rätinä runkoputkien sisällä karkealla alustalla mutta sekin tuunataan talvella kuntoon.

ratikka
24.06.2012, 18.38
Enpäs ole huomannut kysymystä...

Hyvältä on tuntunut. Ero vanhaan Canyoniin on erittäin selvä. Mäet nousee kevyemmin ja on mielestäni todella hyvä ajaa. Sramit ovat toimineet moitteettomasti.

ratikka
24.06.2012, 18.39
Ainoa häiritsevä asia lienee pieni vaijereiden rätinä runkoputkien sisällä karkealla alustalla mutta sekin tuunataan talvella kuntoon.

Muutaman kerran olen tuota ihmetellyt. Nyt sekin selvisi. Kerro minkälaisia ratkaisuja saat aikaiseksi.

Gieggoilija
27.06.2012, 05.46
Onko kellään kokemusta rosen 30pv:n palautusoikeudesta?

"Palautusoikeus
Sinulla on oikeus palauttaa tuotteet kuukauden sisällä. Sinun ei tarvitse mainita palautuksen syytä. Palautusoikeusaika alkaa siitä hetkestä kun asiakas saa tämän tiedon (esim. kirje, fax tai sähköposti) mutta ei kuitenkaan ennen kuin asiakas on vastaanottanut toimituksen (ei myöskään ennen ensimmäisen toimituksen vastaanottamista, tilanteessa jossa useassa toimituksessa on samanlaisia tuotteita) eikä ennen kuin me olemme toteuttaneet velvollisuutemme tiedottaa osion 246 § 1 1 ja 2 EGBGB (German Civl Code) eikä aikasiemmin kuin velvollisuutemme § 312g kappale 1 lause 1 German Civil Code mukaisesti osion 246 § 3EGBGB yhteydessä. Palauttaakseen tuotteita joita ei voi lähettää paketissa tulee asiasta tehdä kirjallinen ilmoitus. Palautusajanjakson vaatimus täyttyy jos tuote tai tuotteen haun tehtävän anto lähetetään määritellyssä ajassa. Me maksamme aina palautuksesta aiheutuvat lähetyskustannukset. Tuotteen palautus tai pyyntö palautettavan tuotteen hakemiseen tehdään osoitteeseen:"
http://fi.rosebikes.eu/sisaeltoe/info/kauppaehdot

Esim. jos tilaa tuolta pyörän ja se ei sovikkaan niin sen voi ilmeisesti palauttaa 30pv:n sisällä, mutta onko kellään kokemuksia noista palautuksista?

frp
27.06.2012, 10.28
Taitaa olla sama kuin Suomessa eli tuotteen pitäisi olla edelleen alkuperäisessä myyntikunnossa eli aika varovainen ja huolellinen saa olla jos meinaa ulkona koeajaa ja sitten saada pyörä pakettiin takas täysin uuden näköisenä. Kannattaa kysyä etukäteen Suomen asiakaspalvelusta. Onnistuu varmaan helpommin jos vaihtaa pyörän toisen kokoiseen eikä vain palauta.

Stemmin vaihdoin ja se kävi kätevästi Rosen sivuilta tulostetun palautuslapun kanssa eli ei tarvinut mitään maksaa kun postiin vei.

Ei se nyt kovin vaikeaa pitäisi olla oikean kokoista pyörää saada kun koeajaa vaikka toista merkkiä ja vertailee geometriataulukoita. Pienempi vaiva kuin tilailla pyörä, panna ajokuntoon ja sitten kasata takas laatikkoon ja lähettää takaisin.

kolistelija
27.06.2012, 10.36
Rosella on muistaakseni jonkinlainen avoimen kaupan käytäntö fillareiden kohdalla. Meni suunnilleen niin että tilaat fillarin, koajat ja joko pidät tai palautat. Palauttaessa jää maksettavaksi jonkinlainen kulu joka oli luokkaa vähän yli 100€.

http://www.roseversand.com/content/services/test-rose/test-rose-bikes

(http://www.roseversand.com/content/services/test-rose/test-rose-bikes)EDIT:
Olikin niin että tuo on tavallaan vuokrapalvelu, jonka kuluista vähintään puolet saa takaisin jos ostaa fillarin.

codea
05.08.2012, 21.55
Tervehdys,

Iski pahanlaatuinen pyöräkuume pari viikkoa sitten ja lukuisten netissä vietettyjen tuntien jälkeen olen päätymässä Rosen pyörään. Vaihtoehtona ovat Xeon RS-4400 tai Carbon Pro SL-2000 Ksyrium Elitejen kera. Pyörä tulee lenkkipyöräksi noin 50-120km päivälenkeille, joten ajomukavuus on ensisijaista. Nykyisin ajelen Focus Mares 3:0:lla, joka on alurunkoisena ja aluhaarukalla varustettuna aika kova pyörä ajaa. Tänä vuonna olen heittänyt neljä yli 100km lenkkiä Focuksella ja aina on alaselkä mennyt aivan jumiin ja hartioihin tullut pistävää kipua parin tunnin jälkeen.

Testasin Bike Planetissa Giant Defyä kuitu- ja alurunkoisena ja näistä en huomannut pikatestissä eroa kuidun hyväksi. Toki Defy Composite oli mukavempi kevyempänä ja tuntui lähtevän aika äkäisesti liikkeelle. Defy siis on referenssi mukavasta pyörästä ja nämä Rosen esitetyt ovat geometriataulukon osalta aika saman oloisia. Rosen mukaan tuo Xeon olisi enemmän kisakone, mutta taas geometrialtaan ei tuossa ole mitään merkittävää eroa Pro-SL:ään nähden.

Kumpaa suosittelisitte pitkille lenkeille? Kysymyksessä myös siis kuitu / alu pohdiskelu. Itse pidän enemmän Xeonin ulkonäöstä ja mikäli ovat samanlaisia, niin sitten se on Xeon.

Toinen kysymys liittyy rungon kokoon. Oma Focus on kokoa M, josta on stemmiä lyhennetty 8 senttiin. En tiedä oliko sitten ihan turhaa vai ei, mutta alkuperäistä stemmiä säätelemällä en ole tuosta löytänyt oikein hyvää ajoasentoa. Nyt on 8 sentin stemmi "väärin päin" kokeilussa. Competitive Cycllist antaa mitoilleni Eddy-ajoasennossa suosituskooksi 53.6 - 54.1 reilu 10 sentin stemmi ja kilpakäytössä 52.4 - 52.9 11 sentin stemmillä.

Tuumasin, jotta saisikohan tältä pohjalta Rosen S runkoisesta Xeonista väärin päin olevalla 11 sentin stemmillä sopivan pystyn ajoasennon hienosta pyörästä irti. Spacereita maksimit. Oma pituuteni on 175 ja inseam 81. Saahan tuota toki mitattua alueella 80-82, riippuen miten kovin vatupassia runttaa jalkoväliin. Vaimo oli tuosta mittaoperaatiosta aika ihmeissään :)

janneko
05.08.2012, 22.25
Hiilikuituhaarukka tuo jo tosi paljon mukavuutta ajamiseen. Aika vaikea sanoa lähtisikö nuo alaselän ja hartioiden kivut pois vaikka rungon materiaali olisikin hiilikuitu.

Mulla on kehon mitat tismalleen samat mitä sinulla. Mulla oli aikanaan Focuksen Variado Expert kokoa M, joka oli prikulleen oikean kokoinen itselle. Kaikista omistamistani pyöristä sillä olen saanut mukavimman ajoasennon. Harmi että Focus ei ilmoita reach mittaa ollenkaan, joten vaikea vertailla runkojen geometrioita. Kattelin noita taulukoita ja putoat Rosen pyörässä ehkä tuohon 53 ja 55 välimaastoon. Jos haet pystympää ajoasentoa niin 53 voisi olla parempi valinta. Varsinkin jos olet joutunut Mareksessa stemmiä lyhentämään noin paljon ja kääntämään ympäri. Itsellä ei ole kokemusta Rosen maantiemalleista, vain cyclocrossarista, josta itsellä oli koko 52, mikä oli aika passeli 11 cm stemmin kanssa.

On muuten aika uskomattoman kevyt alupyörä tuo Rose Xeon 4400. 7,05kg 57 runkokoossa. Rungon täytyy olla tosi kevyt. Oma hiilikuitunen fillari, Campan Recordeilla ja pykälää paremmilla Mavicin kiekoilla ei ole läheskään noin kevyt :)

frp
06.08.2012, 12.34
Eikö se ole toisinpäin eli mukavaa=korkeampaa ajoasentoa haettaessa otetaan isompi runkokoko (ja lyhyempi stemmi). Silloin ohjaus nousee ylemmäs kuin pienemmällä runkokoolla.

Mukavuusmielessä nuo Roset ei taida olla ihan parhaita. Joku missä on vielä ohuemmat ja taivutetut takaputket on varmaan mukavampi.

codea
06.08.2012, 15.04
Kiitokset vastauksista.

Harmittavasti juuri tipahdan tuohon runkokoiden väliin. Muistaakseni kuitenkin on täälläkin suositeltu otettavaksi ennemmin liian pieni kuin liian suuri runko. Tästä syystä ajattelin tuota 53 senttistä. Rosea, koska siinä tuntuu paketti olevan aika hyvin kasassa ja osat ovat geneerisiä. On vielä kevyt ja hienokin :) Tuo Defy Composite voisi tulla talliin, mikäli olisi siinä 500 euroa halvempi ja sisältäisi jotain muuta kuin noita Giantin omia osia. Tai ainakin vierastan noita jo varaosamielessäkin.

Mitä tarkoittaa ohuemmat ja taivutetut takaputket? Kaarevuutta rungosta ulospäin?

Koitan vielä päästä alaselkäkivuista lisäämällä ensi talven salitreenikaudelle merkittävästi selkälihasharjoituksia. Viime talvi meni olemattoman lihasmassan kasvattamisessa ja alkuvuoden jälkeen olen keskittynyt pyöräilyyn ja lenkkeilyyn. Kilometrejä on reilut 2000km, joten palstan mittakaavassa vähän.

Vähän offtopicia, mutta taustaa runkokokokeskustelulle ja Rosen ajomukavuudelle.

Edwinin faija
06.08.2012, 17.34
Itselläni on Rose Carbon Pro SL-4400 55 kokoisena, 90mm stemmillä. Olen 175/82. Valintaa tehdessä en päässyt kokeilemaan Xeonia, joka oli silloin vielä niin uusi malli, mutta Alumiinista RS:ää ja Carbon SL:ää kokeilin kumpaistakin. Hiilikuituinen oli selvästi mukavampi, eikä tuntunut yhtään sen löysemmältä kuin alumiininenkaan, joten valitsin sen, enkä valintaani ole katunut. Olen myös tyytyväinen pyöräni rungon kokoon sekä stemmin mitoitukseen. Mats ja Jenni osallistuivat kumpikin oikean koon "arpomiseen" pyöriä testatessani, heidän apuunsa kannattaa luottaa Rosen pyöriä hankkiessa. Ajomukavuutta miettiessä kannattaa myös kiinnittää huomiota rungon ja kiekkojen lisäksi myös renkaisiin sekä ennen kaikkea satulaan. Myös omiin käsiin sopiva ja sopivan kokoinen stonga auttaa osaltaan ajomukavuuden kasvattamisessa.

Omana mielipiteenäni sanon kuitenkin tähän myös sen, että valtava spaceripino on aika ruma, muttei sentään niin ruma, kuin väärinpäin käännetty stemmi. Halukkaat voivat minun puolestani olla aivan vapaasti eri mieltä. Uskoisin, tai ainakin toivoisin, että jokaiselle löytyisi joltain maailman pyörävalmistajalta sellainen runko, että spacereita voisi käyttää vain kohtuudella ja stemmin pitää "oikein" päin.

Tärkeimpänä mielipiteenäni tähän sanon kuitenkin tämän: Maantiepyörällä on tosi kiva ajaa! Sellainen kannattaa minun mielestäni jokaisen asiasta kiinnostuneen hankkia. Ei kun tilausta vetäämään vaan!

rjrm
06.08.2012, 17.55
Olen samaa mieltä! Jokaisen suomalaisen pitäisi joskus päästä ajamaan hyvällä maantiepyörällä. Sen jälkeen maamme olisikin hyvin erilainen.

ratikka
06.08.2012, 19.37
Itselläni on tuo Xeon RS 4400 Cosmic carboneilla ja on mielestäni hyvä ajaa verrattuna aikaisempaan Canyoniin. Canyon oli kyllä karvan iso (kokoa 58). Keväällä tilasin tuon koossa 55. Olen 180 cm pitkä ja inseam joku 84. Spacereita vaan pino siihen. Niitä saa sitten poistella ja lyhentää putkea jos siltä tuntuu.

Ana
07.08.2012, 19.09
yritän tehdä ostopäätöstä, mutta ei osaa valita. Sanokaapa nyt mihin Rosen halvempi hinta perustuu. Kun ottaa toiselta merkiltä
samoilla kiekoilla, samalla osasarjalla Rose jää halvemmaksi. Eli yksinkertainen päätelmä, on että runko on halvempi. Kestävätkö
Rosen hiilikuiturungot vertailun muiden merkkien hiilikuiturungoille. Rosella ilmeisesti yhdet halvimmista hiilarirunkoista, ovatko
laadukkaita, jäykkiä, suorituskykyisiä. Paino ilmeisesti ainakin Rosella ihan kohdallaan?

frp
08.08.2012, 09.30
Ei se Rosen hiilikuiturunko ole sen halvempi kuin muillakaan. Käytännössä nämä pyörävalmistajat eli tarkemmin sanoen runkovalmistajat piirtävät kuvat yms ja tilaavat rungot sitten jostain Kiinalaisesta tai Korealaisesta tehtaasta, joka niitä tekee monillekin pyörämerkeille. Toki pieniä eroja on käytetyissä kuiduissa, aero-ominaisuuksissa, mukavuudessa yms. Mutta kyllä nuo Rosen rungot ovat ihan vertailukelpoisia. Varmasti kestäviä ja riittävän jäykkiä.

Hintaero tulee Rosen suoramyyntipolitiikasta, alhaisemmasta katteesta, pienemmästä markkinointibudjetista, siitä ettei sponssaa mitään kilpatalleja, suuresta toimitusmäärästä jolloin voi komponentteja ostaa halvemmalla jne. Rosen miinus on lähinnä se, että se on nimetön tusinapyörä jolla ei ole sielua eikä ulkonäköön ole hirveästi panostettu...

Jos mukavaa ajoasentoa hakee niin kyllä suosittelen sitä isompaa koko jos kahden koon väliin menee. Ja spacereita silti maksimimäärä.

ratikka
08.08.2012, 20.43
Rosen miinus on lähinnä se, että se on nimetön tusinapyörä jolla ei ole sielua eikä ulkonäköön ole hirveästi panostettu...

Pah. Tästä jyrkästi eri mieltä. Enemmän muita merkkejä vastaan tulee kuin Rosea. Ja erittäin hyvin miellyttää omaa silmääni. Ja kuulemma muidenkin. :D

Kostoksi kuva. :D
http://i5.aijaa.com/b/00048/10151788.jpg

Keskiäkäinen lohjalainen
09.08.2012, 09.10
Nykyisin ajelen Focus Mares 3:0:lla, joka on alurunkoisena ja aluhaarukalla varustettuna aika kova pyörä ajaa. Tänä vuonna olen heittänyt neljä yli 100km lenkkiä Focuksella ja aina on alaselkä mennyt aivan jumiin ja hartioihin tullut pistävää kipua parin tunnin jälkeen.

Nuo oireet saattavat myös tarkoittaa, että ajoasennossa on (edelleen, kaikkien säätöjen jälkeen) jotakin pielessä. Itselläni vaivasi sekä alaselkä että hartiat, kun ohjaamo oli liian pitkä.

Pitäisiköhän sun investoida ammattilaisen tekemään mitoitukseen ennen uuden fillarin ostoa?

BTW: Rungon kovuutta voi myös kompensoida tällaisella:

http://www.bikeradar.com/gear/category/components/seat-post-seat-pin/product/review-syntace-p6-hiflex-seatpost-12-46314

codea
09.08.2012, 20.22
Vähän tyyris kompensointi nykyiseen. Olisi kait aikanaan pitänyt investoida 200 euroa enemmän, jotta olisi saanut edes kuitutolpan ja paremmat osat. No omien kokemusten pohjalta pyöräkauppiaat tuntuvat jakatuvan aika jyrkästi kahteen kastiin. Toiset vastaavat kysyttäessä, että loppu. Toiset kyselevät ja koittavat tehdä oikeen kauppaakin. Tästä syystä vähän vierastan tuota mitoituspalvelua. Menee sataset hukkaan, jotka voisi käyttää vaikka uuteen stemmiin, mikäli tarvetta ilmenee. Ja veikkaan myös, että kunnon salitreeni talvella keskivartalolle tehnee ihmeitä ensi kesän pyörälenkeille.

Oon tässä nyt postausten jälkeen koittanut päästä sisälle satuloiden syvimpään olemukseen, mutta koska mennään perstuntumalta, on suositukset ymmärrettävästi perskohtaisia ;) Rosella kuitenkin noita vaihtoehtoja on, joten olisiko kenelläkään heittää kommenttia siitä mitä tuosta valikoimasta kannattaisi tuumailla pitkien lenkkien pariksi.

jkt76
10.08.2012, 14.53
Pah. Tästä jyrkästi eri mieltä. Enemmän muita merkkejä vastaan tulee kuin Rosea. Ja erittäin hyvin miellyttää omaa silmääni. Ja kuulemma muidenkin. :D

Kostoksi kuva. :D
http://i5.aijaa.com/b/00048/10151788.jpg

Tyylikäs on pyörä. Itsekin kasaillut vähän samannäköistä pakettia sähköultegralla. Osaako joku sanoa mihin aikaan syksyä Rose esittelee vuoden 2013 malleja ?

Ana
10.08.2012, 21.12
Tyylikäs on pyörä. Itsekin kasaillut vähän samannäköistä pakettia sähköultegralla. Osaako joku sanoa mihin aikaan syksyä Rose esittelee vuoden 2013 malleja ?

Samaa yritin kysyä heiltä sähköpostitse viime viikolla? Vastasivat kyllä mailiini, mutta eivät ko. kysymykseen. Kerrohan mullekin, jos saat tietoosi.

GTJamppa
12.08.2012, 08.41
Siinä on jotain Rosen uutuuksia maastopuolelle: http://happymtb.org/2012/07/19/forsta-titt-rose-2013/

Mikzu
12.08.2012, 21.12
27,5" kuitutäpäri tulossa toukokuussa, nam nam :) En taida kuitenkaan siihen asti pystyä odottelemaan, vaan menee konfiguroitu Mr. Big tilaukseen. Pitää kyl vielä mietiskellä asiaa. Itselleni sopivaksi maantielle oon Roselta kokenu 57cm rungon ja 100mm stemmin, maastossa M-koko ja 110mm stemmi. Kuskilla 182/ehkä 84, pituus/inseam

Keskiäkäinen lohjalainen
13.08.2012, 07.25
Siinä on jotain Rosen uutuuksia maastopuolelle: http://happymtb.org/2012/07/19/forsta-titt-rose-2013/

Tuota linkkiä ei olisi pitänyt klikata.

Root Miller 29er saattaa jonakin päivänä aiheuttaa köyhtymistä.

jkt76
15.08.2012, 11.08
Samaa yritin kysyä heiltä sähköpostitse viime viikolla? Vastasivat kyllä mailiini, mutta eivät ko. kysymykseen. Kerrohan mullekin, jos saat tietoosi.

Naapurithreadista lainattua

"Rose ja Canyon ilmoittivat muuten 2013 pyöriä marraskuun tienoilla kauppoihinsa, joten varmasti nyt alkaa alennukset noidenkin osalta paranemaan jos malttaa odottaa."

jkt76
20.08.2012, 09.31
2013 mallit netissä marraskuun puolivälissä. Tämä poimittu firman Facebook-sivuilta.

Warfe
20.08.2012, 20.46
Olen ajatellut tilata Mr big-2 29er:in. Kannattaako tilata nyt alennuksien kanssa vai odotanko ensi vuoden mallia ?

Olmi
21.08.2012, 17.32
Mä oon nyt tämän kesän päässyt ajamaan MR Bigillä ja on kyllä mainio pyörä!
http://1.bp.blogspot.com/--Z1tijTEF9c/UA--viu3X0I/AAAAAAAABNI/ZBbprk7CEr8/s1600/Ollin_rose+mr+big.jpg
Ymmärtääkseni ensi kauden pyörään ei juuri tule päivityksiä, joten päivityspuoli jää lähinnä vuoden 2013 osasarjoihin.

Suomalaiseen maastoon on tulossa ensi kaudella parikin todella mielenkiintoista uutuutta. Alumiininen 29er täysjousto Root Miller, jossa on joustoja 120/130mm. Menee varmasti todella komeasti suomalaisessa perusjuurakossa ja olisi varmasti usealle kuskille Tahko-juurakoissa todella nopea pyörä. Kisakireämpi uutuus tulee sitten olemaan Thrill Hill, josta todella kaavaillaan 650b, eli 27,5 tuuman kiekoilla olevaa 100mm joustavaa kevyttää hiilaritäpäriä. DR Z 29er, eli alumiininen 100mm joustava täpäri säilyy myös ennallaan ensi vuodelle. Useat pyörät tulevat myyntiin jo syksyn aikana, mutta Thrill Hilliä pitää malttaa odotella pitempään keväälle 2013.

Warfe
21.08.2012, 17.58
Mitenköhän tuo MR bigin koko. Pituutta 179 ja inseam 83.

Olmi
21.08.2012, 19.50
Kuvan pyörä on M-kokoa. Kuski täällä taasen 178 ja inseam 85,5. M-kokoinen olisi sinulle varmasti juuri kohdallaan. Minä testailin kesällä myös L-kokoista pyörää ja sekin oli aivan sopiva minulle vauhdikkaaseen menoon.

cujo
25.10.2012, 23.46
Nostetaan tätä hieman ylöspäin.
Eli itselläni kokemusta muutamien lenkkien osalta Jabba Wood 6:sta ja voin sanoa, että vaikka joustoa löytyy, on pyörä nautittavan nopea poluilla ja lukitusten ansiosta myös tiellä.
Aiemmilta vuosilta on ajotuntumaa kertynyt lähinnä Cube AMS sarjasta, joten hyvinkin eri tasoisesta pyörästä on kyse.

bikedreams
26.10.2012, 00.51
Ihan innoissani! Piti ihan rekisteröityä tälle foorumille kun osaksi näidenkin kirjoitusten ansiosta meni tänään tilaukseen Rose Carbon SL 2000 shiny white. Alennusmyynnit menossa, toivottavasti tilaus meni läpi. Heti tuli vahvistussähköposti tilauksen saapumisesta, mutta varsinainen tilausvahvistus se ei vielä ollut. Kuvissa näyttää mielestäni erittäin tyylikkäältä, palaan asiaan tilauksen edetessä. 171 cm, 79 inseem, tilasin 53 cm:n rungon ja 90 mm stemmin, toivottavasti sopii. Hitsin hyvät sivut noilla ainakin on!

Jake_Kona
26.10.2012, 08.32
Siis onko näin, että joskus on jäänyt pyörä tulematta vaikka tilattu????

bikedreams
26.10.2012, 19.41
Tänään tuli sähköpostina tilausvahvistus.
Arvioitu pyörän kokoamispäivä on 19.12. Olisin kuvitellut, että se tulisi vähän nopeammin. Onneksi nyt ensilumen maahan sadettua ei niin kiire ajamaan ole, riittää mulle vaikka vasta kevääksi tulisi.
Voisin kuvitella, että keväällä odotusajat ovat vielä pidempiä. Jos Roselta uutta pyörää lähtee tilaamaan keväällä niin ei vanhaa kannata myydä pois ennenkuin uusi on saapumassa, muuten voi alkukesä mennä ilman pyörää.

Jake_Kona
26.10.2012, 22.43
Hieman on rosella kehittämistä tiedotuspuolessa. Kaikki pari tilaustani on jäänyt IHMettEleMääN missä se tilaus on .
Käsittelyssä 2 viikkoa ei ole hyvä vastaus sisäänkirjautuessa.

Tech 7
05.11.2012, 13.10
Itselle jäi yrityksen toiminnasta melko sujuva kuva. Pyörän konfigurointityökalu oli ihan toimiva. Aikataulu kulki seuraavasti:

Tilauksen syöttö järjestelmään 22.10 klo 07:00
Toimitusajan vahvistusviesti Roselta 22.10 klo 11:30
Lähetyksen Tracking-koodi 26.10.2012 klo 14:30
Kuriiri (Itella) oven edessä 2.11.2012 klo 08:00

Pyörä tuli tilauksen mukaisena melko tukevasti paketoituna.

Sujuvuuteen vaikuttaa tilauksen ajoittuminen kuumimman sesongin ulkopuolelle - kuka hullu nyt ostaa uuden pyörän loka- marraskuussa :-)

Jake_Kona
05.11.2012, 13.51
Tulivat tilaukset sitten vauhdilla sen jälkeen kun edellisen kirjoitin. Kun ei ollut seurantakoodia niin hieman hämäännyin.
"Käsittelyssä"-ilmoituksen sijaan toivoo tietysti näkevänsä "lähetetty". Ihminen on kärsimätön vaikka nastarenkaita vielä tarvitsekkaan.

Djbottom
05.11.2012, 15.14
Onkohan kellään tietoa milloin 2013 mallit esim MrBig tulee tuonne konfiguraattoriin?

Jake_Kona
05.11.2012, 15.21
48 viikko toimittavat jos oikein ymmärsin toimitustietoja. Siis pyörän toimitus

Kysymys olikin konfikuraattorista>>>Ei tietoa.
Sinällään ihme palvelu kun voi laittaa omat mittansa
ja sen perusteella ehdottaa sopivia pyöriä, mutta ei kerro
osan valikoimasta puuttuvan konfikuraaatttorista.
Sitten kun toimii on varmaan hyvä.

Pitää valita perinteisillä tavoilla arvaamalla ja vertaamalla

idänihme
10.11.2012, 10.57
Alunperin on pitänyt odottaa rauhassa alennusmyyntien yli ja ostaa sen jälkeen Canyoni, mutta Rosen tämänhetkiset tarjoukset ovat käyneet houkuttamaan. Olisiko forumisteilla havaintoa siitä mitä eroja Rosen eri rungoilla on. Carbon Pro-SL on älyttömästi halvempi kuin Xeon crs, mutta onko ominaisuuksissakin vastaava ero? Myös Xeon RS vaikuttaa kiinnostavalta. Vaikka alumiinia onkin niin paino on alempi kuin useimmissa <2K€ hiilarifillareissa. Rungot joiden kanssa nämä kilpailisivat olisi canyonin ultimate Al ja CF. Xeon RS ja Pro SL on aika lähellä ensinmainitun hintoja siinä missä Xeon Crs:n saattaisi saada samaan hintaan hieman paremmilla osilla kuin Ultimate CF:n. Molemmilla näyttäisi olevan kokoja sen verta tiheään että sopivan kokoinen pyörä löytyisi.

Monroe
10.11.2012, 17.52
Ainakin Xeon CRS on kevyempi. Sähköultegroilla 600g kevyempi kuin pro sl tavallisilla ultegroilla. Itse en tiedä miten noissa käytännössä eron huomaat, mutta olettaisin jotain eroa olevan kun kerran toisesta enemmän rahaa nyhtävät. Noiden väliinhän jää vielä pro rs.

Jossain vaiheessa tarjoukset loppuvat ja myyntiin tulevat 2013 mallit, joiden hinta on huhujen mukaan korkeampi kuin vastaavien 2012 mallien (siis vaikka normihintaan verrataan). Mutta miettimistä aina helpottaa se kun miettii tarpeeksi pitkään. Tuote kun loppuu niin sitten ei tarvitse miettiä enää ja voi miettiä jotain muuta.

Ainakin toimitusajat tuntuvat olevan jopa luvattua nopeammat. Oma pyöräni on ollut jo viikon matkalla vaikka piti mennä vasta ensi viikolla kokoonpanoon. Tähän aikaan kun tilaa maantiepyörään niin tulee helposti pitkä talvi ensimmäistä testiajoa odotellessa.

frp
10.11.2012, 19.00
Xeon CRS pyöriä on jo kaksi, oma ja vaimon. Mutta eipä ole hirveästi sanottavaa kun ei muita pahemmin kokeillut. Xeon mallit tuli vasta 2012 ja ovat uudempia ja uudemman näköisiä. Nuo Carbon Pro mallit näyttää vanhanaikaisilta paksuine takaputkineen, mutta se on tietysti makuasia. Sitten tietysti itselleni tärkeä asia on kaapeleiden kulku putkien sisällä (takavaihtajallekin ihan taakse asti).

Ja kannattaa ottaa se sähköultegra kun lisähinta on niin pieni.

Ana
11.11.2012, 16.16
Xeon CRS tuli mullekin, sähkövaihteilla. Koeajo suoritettu.

Ainoa, mikä askarruttaa on tuo mattapinta rungossa (matt-white).
Näyttää oikein imevän ravan ja lian tuo valkoinen mattapinta. Olisko kenelläkään
hyvää vinkkiä, kannattaisko vahata tavallisella autovahalla vai olisko
jotain muuta esim. ruiskutettavaa kemikaalia (tyyliin millä kengät, nahkavaatteet suojataan tms.),
jolla sais pinnan sellaiseksi, että sen pystyy pitämään puhtaana.
Jotenkin tuntuu, että ei olis pyörä enää valkoinen ensi kesän jälkeen, jos ei keksi
jotain keinoa suojata runkoa. Apua kaivataan.

Halloo halloo
11.11.2012, 17.26
Oman mustan pyöräni olen autovahalla suojannut. Ei kai valkoisuus tai mattaisuus mikään este vahan käytölle ole?

Janne 69
11.11.2012, 17.38
Tännekkin tulossa Xeon CRS 4400 mustana ja on jo saapunut suomeen eli alkuviikosta pääsee hiplaa :) Tosiaan nopeemmin tuli mitä piti 9 pvä piti alkaa vasta kokoonpano, muut tilatut kamat ollu jo viikon...odottavan aika on piiiiiiiitkä

Ana
11.11.2012, 21.21
Oman mustan pyöräni olen autovahalla suojannut. Ei kai valkoisuus tai mattaisuus mikään este vahan käytölle ole?

Joo se on ollut ensimmäisenä mielessä. Tänään suositeltiin tosin myös silikoniöljyä.
No, huomenna täytyy kokeilla (vahaamista varmaakin). Tuskin sitä pilattua saan.

bikedreams
11.11.2012, 23.19
"Nuo Carbon Pro mallit näyttää vanhanaikaisilta paksuine takaputkineen"
Oh no, tilasinko nyt sitten ihan vanhanaikaisen pyörän? Voi olla, että jos olisin pyörät livenä nähnyt, niin valinta olisi voinut olla Xeon, mutta tämä on nyt ihan ensimmäinen maantiepyöräni ja uskon olevani ihan tyytyväinen valintaani, pyörä on siis Carbon Pro-SL 2000 ja tulee toivottavasti joulukuussa. Näissä nettitilauksissa on aika jännittävää se, että pyörää ei ole luonnossa päässyt näkemään saati sitten kokeilemaan.

frp
12.11.2012, 10.46
Joo sitä Xeonia mattavalkoisena en tosiaan suosittele kun mustassakin on raita sillä valkoisella ja on kyllä tosi vaikea pitää puhtaana. Jos joku keksii mikä toimii niin kertokoon. Joku voisi laittaa kuvan miltä musta näyttää jos sen vahaa.

Ana
12.11.2012, 21.56
Kokeilen nyt laittaa johonkin piilossa olevaan paikkaan vähän vahaa (matt-white)
ja katson miltä näyttää huomenna. Ei uskalla koko pyörää vahata heti.

janneko
14.11.2012, 16.18
Joo se on ollut ensimmäisenä mielessä. Tänään suositeltiin tosin myös silikoniöljyä.
No, huomenna täytyy kokeilla (vahaamista varmaakin). Tuskin sitä pilattua saan.

Muc Offilla on semmonen tuote kuin Bikespray, jonka pitäisi hylkiä likaa. Tekee pinnasta semmottii liukkaan oloisen. Se on jotai WD-40 tyyppistä öljyä, jota suihkutetaan paineilmapullosta.

Jake_Kona
14.11.2012, 16.23
Onko kallista käyttää? Mucoffia

No itse ostin juuri turtlesin wetwaxia ihan pyöräkäyttöön koska en jaksa odotella sykkelin kuivumista.
Ei ole vielä rosen pyörää, l. mitä minä tällä sivulla kikkailenkaan.

bikedreams
16.11.2012, 14.46
Nyt on Rosen uudet maantiepyörät sivuilla.

Unsteady
27.11.2012, 09.37
Olen kiinnostunut tuosta Rosen Xeon crs:stä, mutta pähkäilen oikeaa runkokokoa, Pituutta kuskilla on 193cm ja inseam on 96 cm, eli pitkät jalat ja lyhyt selkä. Olisiko 63cm:n runko jollain 100mm:n stemmillä mielestänne sopiva?

Igor
27.11.2012, 16.41
Olen kiinnostunut tuosta Rosen Xeon crs:stä, mutta pähkäilen oikeaa runkokokoa, Pituutta kuskilla on 193cm ja inseam on 96 cm, eli pitkät jalat ja lyhyt selkä. Olisiko 63cm:n runko jollain 100mm:n stemmillä mielestänne sopiva?

Mulla on vanhempi Rose, joka on Red Bull mutta geometriassa ei eroja. Itsellä pituutta 200cm, inseam about sama ja runkoko 63cm. Sinuna harkitsisin 61 cm runkoa vaakaputken pituuden vuoksi.

FRE_A_K
30.11.2012, 07.20
Ei ole kyllä hinnalla pilattu tuota DR. Z4-mallia. Vielä jos siihen tuo pikku konfigurointi onnistuu... Kenelläkään tietoa?

kolistelija
30.11.2012, 08.10
Ei ole kyllä hinnalla pilattu tuota DR. Z4-mallia. Vielä jos siihen tuo pikku konfigurointi onnistuu... Kenelläkään tietoa?
Soitto Rosen edustajalle niin onnistunee jo tänään. Viime vuonna onnistui fillariin johon ei konfiguraattoria tullut ollenkaan.

Gaastra
30.11.2012, 10.07
Nyt on pitkäaikainen haave toteutettu ja ensimmäinen oikea maantiepyörä tilattu. Rosen 2012 mallien alennukset houkuttelivat sen verran, että Xeon RS-3000 tuli tilattua. Tilausvahvistuksessa tullut arvioitu kokoonpanopäivämäärä 20.12., joten saa nähdä ehtiikö pukin konttiin. Yllättävän pitkään näyttää menevän toimituksessa, vaikka luulisi nyt olevan kohtuu hiljainen sesonki.

Runkokooksi valitsin 57. Oma haaramitta, kun oikein runttaa vatupassin jalkoväliin on 87cm ja pituus 186cm. Toivottavasti tuli sopivankokoinen pyörä valittua.

frp
30.11.2012, 10.16
Onnittelut. Useamman kokemuksen perusteella kokoonpano on yleensä ennen tuota luvattua päivää, mutta matka Suyomeen kyllä kestää aika kauan.

Tarvitset kyllä ainakin pitkän stemmin 57 kokoon noilla mitoilla. Stemmin vaihto onnistuu veloituksetta kyllä jälkeenpäinkin.

kolistelija
30.11.2012, 10.47
Tuo Xeon RS on aika pitkä ja matala runko. Itse ottaisin varmaan tuon 57 koon 187/91 mitoilla. Sopiva stemmi olisi varmaan 110-130mm. Eiköhän siitä hyvä tule. :)

Gaastra
30.11.2012, 10.53
Tarvitset kyllä ainakin pitkän stemmin 57 kokoon noilla mitoilla. Stemmin vaihto onnistuu veloituksetta kyllä jälkeenpäinkin.

Konfiguraattori suositteli 10cm stemmiä. Sellaisen sitten otin, kun ei parempaakaan tietämystä ollut. Onkohan tuo nyt kokeneempien mielestä riittävä? Nythän se olisi helppo vaihtaa, kun tilausta vielä pääsee muokkaamaan.

kolistelija
30.11.2012, 10.55
Konfiguraattori suositteli 10cm stemmiä. Sellaisen sitten otin, kun ei parempaakaan tietämystä ollut. Onkohan tuo nyt kokeneempien mielestä riittävä? Nythän se olisi helppo vaihtaa, kun tilausta vielä pääsee muokkaamaan.
Ota vaan se 100mm aluksi. Vaihda sitten jos ajoasento tuntuu liian lyhyeltä. Olet kuitenkin ensimmäistä maantiepyörää ostamassa ja ajoasento voi tuntua aika hurjalta aluksi, varsinkin kun kyseessä on aika matala runko.

Gaastra
30.11.2012, 12.05
Ota vaan se 100mm aluksi. Vaihda sitten jos ajoasento tuntuu liian lyhyeltä. Olet kuitenkin ensimmäistä maantiepyörää ostamassa ja ajoasento voi tuntua aika hurjalta aluksi, varsinkin kun kyseessä on aika matala runko.

Ok, kiitos. 100mm:llä sitten mennään.

Vähän pöljäähän tämä oli nyt hankkia pyörä juuri talven kynnyksellä, tulee kevään odotuksesta todella piii-itkä. Olo kun on jo nyt yhtä malttamaton kuin lapsena jouluaattoa odottaessa :)

Keskiäkäinen lohjalainen
30.11.2012, 12.26
Vähän pöljäähän tämä oli nyt hankkia pyörä juuri talven kynnyksellä, tulee kevään odotuksesta todella piii-itkä. Olo kun on jo nyt yhtä malttamaton kuin lapsena jouluaattoa odottaessa :)

Hanki harjoitusvastus :)

Niitä on monenhintaisia, mutta esimerkiksi tämä on jo varsin käyttökelpoinen yksilö:

http://www.bike-discount.de/shop/k1008/a26283/cycletrainer-satori-blue-t1856.html

Unsteady
30.11.2012, 22.23
Riittääkö tuossa 61cm:n rungossa muuten tolpan nostovara jos inseam on 96cm?

Olmi
30.11.2012, 23.40
Minä ajoin kesällä CRS-pyörää 57cm rungolla, vaikka olen 178cm ja inseam 86. Ei kyseinen pyörä mikään järjettömän iso minulle ollut.

Nyt hommasin sitten ensi kesää varten Xeon RS:n ja päässyt ajelemaan sillä pari kertaa - on hyvä fillari oikeasti! Eikös RS 3100-malli valittu vuoden 2012 osalta "vuoden pyöräksi"? Otin 55cm rungon ja pienempää ei ainakaan olisi syytä ottaa. Tämä on just kohdallaan, toisaalta kannattimen otin suoraan 120mm. Itse tykkään, että ohjaamossa on tilaa ja ajoasento on sopivan makaava. Näin aerodynaamiseen asentoon pääsee ilman ylimääräisiä kyyristelyjä.

Fillarin näkee täältä (http://1.bp.blogspot.com/-bqRM8x0PXd4/ULZGn45B8dI/AAAAAAAABuo/JOCGlwj-Q9c/s1600/Rose+XEON+RS+_+Olli+edition.jpg).

Olmi
30.11.2012, 23.44
Veikkaisin, että fillareita tulee konfiguraattoriin heti, kunhan 2013 osapuoli laajenee varastossa. Jokohan onnistuisi joulukuussa? Nyt taitavat vielä 2013 mallit olla esillä vain perusmallin muodossa ja ilman konfigurointimahdollisuutta. Rose kyllä tekee juuri sellaisen pyörän kuin asiakas haluaa, kunhan osia vaan löytyy.

Igor
01.12.2012, 17.38
Riittääkö tuossa 61cm:n rungossa muuten tolpan nostovara jos inseam on 96cm?

Itselläni on 63cm pyörässä satulatolppaa näkyvissä ~18 cm. Jos olisi pari settiä lyhyempi pystyputki ja tolppa pari senttiä korkeammalla niin se ei tuottaisi ongelmia.

Aakoo
01.12.2012, 22.40
Olen joskus tutkaillut noita Rosen fillareita, ja yksi asia pistää teknisissä tiedoissa silmään: paino. Kovin tuntuvat keveitä olevan siihen nähden, etteivät mitään erityisen keveitä osia sisällä (esim. ultegran osasarjaa, ritcheyn alustongaa tms.). Nopeasti kun komponenttien painoja laskeskelee, jää vaikkapa alurunkoisen maantiefillarin rungon+haarukan painoksi 1300g tai vastaavasti kuituisen runko+haarukan painoksi n.1000g.
Mikä nyt on tietenkin ihan mahdollista, mutta ei yleistä tuossa hintaluokassa...Liekö hieman markkinointimiesten lisää (tai poistoa...) noissa tiedoissa?

maalinni
01.12.2012, 22.58
Tota painoa on tullut itsekin ihmeteltyä. Varmaan se oma vaaka kertoo sitten totuuten. Tai pienellä printillä on jossain +/- 2kg

kolistelija
01.12.2012, 23.12
Maasturini osuu ihan oikeaan painoon. On muistaakseni n.150g yli ilmoitetun. Tuon verran lisäpainoa voi uskoa L-kokoiselle rungolle, jos ilmoitettu lukema on pienemmällä rungolla punnittu.

Äidilläni on Rosen maantiepyörä, on muistaakseni jopa vähän alle ilmoitetun painon. Se taitaa olla 52cm kokoinen.

Ana
01.12.2012, 23.23
Mulla on Xeon CRS 2012 mallia, lupaus oli approx. 7,2 kg 57 cm koolla.

Mulla on 61 cm runkokoko, mutta vakiota 200 g kevyemmät kiekot ja paino on
7,5 kg ilman polkimia ym. härpäkkeitä. Eli 7,0 kg olis ollut lupaus mun kiekoilla (57:lle) ja sitten
kahden runkokoon ero teki lisää painoa n. 500g. Kuulostaa ainakin mun korviin ihan uskottavalta.

Aakoo
01.12.2012, 23.44
Ana: Mun mielestä taas kuulostaa vähän oudolta, että kaksi runkokoa lisää rungon painoa noin paljon eli jotain 40-50%. Oman fillarini osalta kahden runkokoon ero oli n.100g. Ei se kuitenkaan ole kuin muutamat sentit lisää putkea.

kolistelija
01.12.2012, 23.57
Värilläkin on väliä. Mustan ja valkoisen ero voi olla 0,1kg luokassa. Osien välilläkin voi toki olla suuria eroja. Esimerkkinä vaikka Contin GP4000s renkaat. Minulla on viisi kappaletta niitä ja keveimmän ja painavimman ero on 32g. Äkkiä se koko fillarin paino voi olla +-200g kun kaikki muuttujat ottaa huomioon. Valmistaja varmaan ilmoittaa sen keveimmän lukeman...

frp
03.12.2012, 14.53
200-300g painoi oma Xeon CRS ilmoitettua enempi ja koko oli sama jolla ilmoitettu lasketaan enkä vaihtanut mitään merkittäviä osia konfiguraattorissa.

Jake_Kona
03.12.2012, 23.08
Onko kenellekkään tullut ilmoitusta milloin noi 2013 pyörämallit kootaan ja toimitetaan. Kk sitten mainittiin viikko 48. Se meni

Gaastra
14.12.2012, 14.59
Hanki harjoitusvastus :)

Kiitos vinkistä. Otin neuvosta vaarin ja tilasin Cycleopsin Supermagneto Pron. En malttanut odottaa kevääseen, että pääsen pyörän kanssa lenkille :)

Tasan kaksi viikkoa meni tilauksen jättämisestä siihen, kun pyörä lähti tehtaalta eli suhtkoht nopeaa toimintaa. Tosin tuo kuljetuspuoli näyttääkin sitten olevan pykälää hitaampaa. Maanantaina DHL otti pyöräpaketin haltuun Dorstenissa ja nyt perjantaina paketti näyttää olevan vasta Hampurissa. Liekö jouluruuhkaa... No ehkäpä se sieltä jouluksi saapuu.

frp
14.12.2012, 16.39
Saattaa joskus kolahtaa kotiovelle kumman nopeasti vaikka oli hekti sitten Hampurissa...

FRE_A_K
14.12.2012, 16.52
DHLn sivulle trackingiin toi ei varmaan päivity enää ennen kotiovea, ellei ko. firman kuriiri tuo.
Pistä itellan seurantaan toi DHLn seurantakoodi niin voipi löytyä ajantasaista tietoa.

Gaastra
22.12.2012, 01.43
Joo sieltähän se pyörä tulla tupsahti ja tarkastuksen jälkeen täytyy todeta, että kyllä oli paketissa priimaa tavaraa. Harmi vaan etteivät postinkaverit soitelleet, kun olivat tuomassa pakettia klo 10 aamulla. Kukaan normi työmyyrähän ei tuohon aikaan ole kotona, täytyy varmaan seuraavaksi laittaa toimitusosotteeksi duunin osoite. Se soittaminen kun on kuulemma lisämaksullinen palvelu. No, klo 17 jälkeen samana päivänä oli paketti onneksi noudettavissa lähipostista.

Ksyrium Elitet tuohon otin, mutta nyt lähinnä ulkonäkösyistä on alkaneet Cosmic Carbone SL:t houkutella. Jenni jo Roselta vahvistikin että kiekkojen vaihto onnistuu, mutta tarvitsee nyt katsella jaksaako sitä alkaa puljaamaan vaihdon kanssa. Sanokaa nyt joku miksei niitä Cosmic carboneja kannata hankkia, niin vältyn parin-kolmen viikon pakettirumbalta.

kolistelija
22.12.2012, 08.40
Ksyrium Elitet tuohon otin, mutta nyt lähinnä ulkonäkösyistä on alkaneet Cosmic Carbone SL:t houkutella. Jenni jo Roselta vahvistikin että kiekkojen vaihto onnistuu, mutta tarvitsee nyt katsella jaksaako sitä alkaa puljaamaan vaihdon kanssa. Sanokaa nyt joku miksei niitä Cosmic carboneja kannata hankkia, niin vältyn parin-kolmen viikon pakettirumbalta.
Eikös tuo Cosmic Carbone ole ihan tavallinen avokiekko? Ja aika painavakin... Ksyriumit on varsin hyvät kiekot (Eliten vanne on aika hieno).

Et sä niitä tarvitse. Haluat kunnon <1,3kg aerokiekot, vaikka silloin joudutkin siirtymään tuubeihin. Pysyy fillari herkän tuntuisena. :)

EDIT:
Eli anna asian muhia vähän aikaa. Jätä sitten nuo Ksyriumit huonommille ilmoille jos joskus päivität kuitukiekkoihin.

rjrm
22.12.2012, 09.38
Ja kuitukiekkojen kanssa saat sitten puljata kalliiden kuitukiekkojarrupalojen kanssa.

kolistelija
22.12.2012, 09.57
Ja kuitukiekkojen kanssa saat sitten puljata kalliiden kuitukiekkojarrupalojen kanssa.
Jaa, miten sen nyt ottaa. Kuluuhan niitä kun vuoristossa ajelee... Suomessa ajellessa kilometrihinta on kuitenkin helposti pienempi kuin esimerkiksi ketjulla.

J_K
22.12.2012, 10.08

Kaksi kautta ja vähän reilut 10tkm, paloista jäljellä reilu puolet. Eli aika halpaa.

Jake_Kona
05.01.2013, 21.23
Tulihan se. Avasin paketista näytti, että yläputkella jotain pölyä. Ei ollut. Satulaputken lähellä sellaista sameaa. Ei haittaa pikku kosmeettinen vika kunhan on kestävä. Mitä mieltä olette?
http://img.tapatalk.com/d/13/01/06/ube2ebep.jpg
http://img.tapatalk.com/d/13/01/06/e4y5abav.jpg

maalinni
05.01.2013, 22.11
Ei noista kuvista ota selvää. Ota kuva ilman salamaa hyvässä valossa.

Jake_Kona
12.01.2013, 11.09
Yritin tilata takavaihtajan korvaketta varalle, mutta en löytänyt millään. Lähetin aiheesta kysymyksen sähköpostilla ja nyt sieltä tuleekin osa. Onnistuu se tilaaminen näemmä myös näin. Mutta vaikka ammun tilausvahvistuksen tiedot etsintäpalkkiin ei edelleenkään tule osumaa.

Jukkeli84
19.01.2013, 10.17
Vetäiskös joku lyhyen yhteenvedon noista maantierunkojen eroavaisuuksista kun noita on niin juuttaan paljon:

Carbon pro-rs
pro-rs
pro-sl
xeon crs
xeon cw
xeon dx
xeon rs
xeon x-lite

kolistelija
19.01.2013, 10.25
Yritin tilata takavaihtajan korvaketta varalle, mutta en löytänyt millään. Lähetin aiheesta kysymyksen sähköpostilla ja nyt sieltä tuleekin osa. Onnistuu se tilaaminen näemmä myös näin. Mutta vaikka ammun tilausvahvistuksen tiedot etsintäpalkkiin ei edelleenkään tule osumaa.
Jossain Rosen sivuilla olen törmännyt tekstiin jossa todetaan että vaihtajankorvakkee, linkkulaakerit ym. pyöräspesifit osat tilataan sähköpostitse tai puhelimella väärinkäsitysten välttämiseksi.

Jukkeli84
19.01.2013, 11.39
Vetäiskös joku lyhyen yhteenvedon noista maantierunkojen eroavaisuuksista kun noita on niin juuttaan paljon:

Carbon pro-rs
pro-rs
pro-sl
xeon crs
xeon cw
xeon dx
xeon rs
xeon x-lite

On tuolla sivuilla näköjään hieno vertailutyökalukin, rungot materiaalin mukaan:

Carbon pro-rs kuitu
pro-rs alumiini
pro-sl alumiini
xeon crs kuitu
xeon cw kuitu
xeon dx alumiini
xeon rs alumiini
xeon x-lite kuitu

Jukkeli84
19.01.2013, 20.28
Missä kiekkoja saa vaihdettua lisättäessä pyörää ostoskoriin? vai oletteko olleet muuten yhteydessä kauppaan jos haluatte vakiopaketista poikkeavia komponentteja?

William
19.01.2013, 21.30
Missä kiekkoja saa vaihdettua lisättäessä pyörää ostoskoriin? vai oletteko olleet muuten yhteydessä kauppaan jos haluatte vakiopaketista poikkeavia komponentteja?

Itse hoidin asian ensin suomen yhteyshenkilön kanssa ja tilausvahvistuksen saatuani suoraan saksalaisten kanssa.

Tilasin fillarin ja sen jälkeen kyselin hintaa päivityksille. Vastasivat nopeasti, ainoa miinus oli se, että ensin luvatut kiekot eivät sitten kuitenkaan olleet saatavilla vaikka hinta oli sovittu ja se, että ne lisätään pakettiin.

Palveluun olen kuitenkin ollut aina hyvin tyytyväinen kuin myös heidän tuotteisiinsa.

Jukkeli84
22.01.2013, 13.13
jonniin verran vissiin tilauksia jonossa. Tilausvahvistuksessa kokoonpanoajaksi arvioitu kolmisen viikkoa.

Gaastra
22.01.2013, 22.50
jonniin verran vissiin tilauksia jonossa. Tilausvahvistuksessa kokoonpanoajaksi arvioitu kolmisen viikkoa.

Kolme viikkoa mullakin meni, kun marras-joulukuussa tilasin. Mihin pyörään päädyit?

Jukkeli84
23.01.2013, 10.14
Carbon pro-sl 4400, poistuneista malleista.

Kuiturunko, Forcen osat ja ksyrium equipe kiekot hintaan 1600 ei miusta oo paha..

Gaastra
23.01.2013, 18.58

Kuiturunko, Forcen osat ja ksyrium equipe kiekot hintaan 1600 ei miusta oo paha..

Ei ole paha ei, onnea hankinnasta! Itsekin hyödynsin noi poistuvien alennukset ja hommasin 2012 Xeon RS:n.

Edwinin faija
23.01.2013, 21.14

Onnea hyvästä valinnasta. Tein itse viime keväänä saman valinnan, tosin täyteen hintaan. Pyörästä olen tykännyt kuin hullu puurosta. Näin talvellakin täytyy käydä välillä varastossa vähän (hipelöimässä) tarkistamassa, että talvehtiminen sujuu hyvin. Vaikka hiihto on hieno laji, niin kyllähän tässä kevättä odotellaan. :)

Unsteady
23.01.2013, 21.55

Onnea hankinnasta, itse tilasin 2012 mallin xeon crs 3100:n, alle 2400e ultegran di2 setistä ei ole mielestäni paha hinta..

harmaahylje
04.02.2013, 22.08
On kyllä hieno pyörä. Pientä kuumetta nostaa noi kuvat...

Jukkeli84
16.02.2013, 21.21

Eilen se sit tuli, eli kolmisen viikkoa tilauksesta toimitukseen piti paikkansa..

Ja komia on, tulis jo kevät...

Nailoni
11.03.2013, 16.02
Täälä oli aikaisemmin puhetta mattavalkoisen kuiturosen maalista. Voin antaa hyvän neuvon millä saa putsattua sen hyvin. Autoihin tarkoitettu cleaner vaha on nyt todettu hyväksi, sillä lähtee hyvin kaikki lika! Siihen päälle kun vetäsee vielä tavallisen kovavahan niin pysyy paremmin myös puhtaana.

juhogustoo
12.03.2013, 17.56
Itse myös päädyin pitkän etsimisen ja speksaluiden jälkeen carbon pro malliin, kiekoiksi otin mavicin carbonet. Kuinka nopeasti teillä on mennyt pyörä kasaukseen maksun jälkeen ja millaisia toimitusaikoja on ollut?
Tosin ulos kun katsoo niin ei täällä etelä-suomessa ole vielä maantiekelit lähelläkään...

kukavaa
12.03.2013, 18.43
goexpossa oli hienoja pyöriä rosen-pilttuussa. tykkään noista graffoista ja muutenkin näyttivät etenkin livenä hyviltä. ohuttakin ohuemmat seatstayt näyttivät jopa kauniilta. testibaanalla testasin krossaria ja ai että tuntui kevyeltä ja tasaiselta kyyti, syynä mahdollisesti messuhallin smuutti lattia. eikä se oikeastaa pahalta tuntunut vaikka 58 kokoinen olikin, että kaipa mittaiseni todella pystyy semmoisella hyvin ajamaan. roseissa tosin taisi olla lyhkäsempi geo?
onko joku enemmän aikaa rosen sivulla viettänyt, löytänyt sieltä sen rata-fillarin? mm-kisoissa ainakin joku sakemanni semmoista käskytti?

Unsteady
12.03.2013, 21.03
Itse myös päädyin pitkän etsimisen ja speksaluiden jälkeen carbon pro malliin, kiekoiksi otin mavicin carbonet. Kuinka nopeasti teillä on mennyt pyörä kasaukseen maksun jälkeen ja millaisia toimitusaikoja on ollut?
Tosin ulos kun katsoo niin ei täällä etelä-suomessa ole vielä maantiekelit lähelläkään...

Tilasin tammikuussa vm.2012 xeon crs:n ja se tuli suomeen saakka n. 3:ssa viikossa

ahtopaine
19.03.2013, 00.20
Kun täällä tuntuu olevan viisautta ja kokemusta läjäpäin, niin kysynpä neuvoa noiden Rose-runkojen kanssa:
Onko xeon selvästi parempi kuin carbon pro? Xeonia saisi Choruksen osilla ja Carbon prota Athenalla.

Miten Rose-pyörien koot menee verrattuna muihin? Canyonin mitoitus antoi ohjeeksi 58 cm (oma pituus 187 ja 'sisäsauma' öbaut 89 cm). Onko Rosen pyörissä 57 tai 59 lähellä?

Gaastra
19.03.2013, 09.09
Kun täällä tuntuu olevan viisautta ja kokemusta läjäpäin, niin kysynpä neuvoa noiden Rose-runkojen kanssa:
Onko xeon selvästi parempi kuin carbon pro? Xeonia saisi Choruksen osilla ja Carbon prota Athenalla.

Miten Rose-pyörien koot menee verrattuna muihin? Canyonin mitoitus antoi ohjeeksi 58 cm (oma pituus 187 ja 'sisäsauma' öbaut 89 cm). Onko Rosen pyörissä 57 tai 59 lähellä?

Itse valitsin Xeonin, kun tykkäsin enemmän sen geometriasta ja ulkonäöstä. Mulla mitat 187cm/86,5cm ja runkokoko 57, joka tuntuu oikein passelilta. Jos Xeonia mietit, niin sun mitoilla ottaisin 59:n.

Edwinin faija
19.03.2013, 20.40
...kysynpä neuvoa noiden Rose-runkojen kanssa:
Onko xeon selvästi parempi kuin carbon pro?

Ymmärtääkseni Xeon on ennen kaikkea erilainen kuin carbon pro. Voisi kai sanoa, että Carbon pro on vähän "leppoisampi" ja Xeon taas "kireämpi". Itselläni on Carbon Pro Sl ja harkitsin vakavasti myös Xeonia. Vanhan miehen rauhallisiin ajeluihin valintani oli mielestäni hyvä. Joku toinen taas varmasti pitää enemmän Xeonin tiukkuudesta. Eroa noilla on Rosen Matsin mukaan rungon kovuudessa sekä geometriassa. Molemmilla ajaa ihan varmasti mutkaista tietä näkymättömiin.....

Polokija
20.03.2013, 17.26
Tässä muillekin tiedoksi omakohtainen kokemukseni Rose Count Solo 1 maastopyörästä.

Tilasin pyörän lahjaksi pojalleni. Pyörä tuli postiin perjantaina 4.1. Lauantaina laitettiin se ajokuntoon ja poika käväisi kaverinsa luona näyttämässä pyöräänsä. Sunnuntaiaamuna poika huomasi, ettei takajarru toimi. Jarruletku oli mennyt poikki emäputken sisäänmenon kohdalta (http://personal.inet.fi/koti/wonderstar/img/rose/jarruletku.jpg). Laitoin asiasta sähköpostia Suomen edustajalle 7.1. Vastaus tuli 8.1. Ystävällisesti harmitteli tapahtunutta ja pyysi viemään pyörän korjattavaksi ja lähettämään kuitit hänelle.

Pyörä saapui huollosta 16.1. Korjaamossa (www.ride.fi (http://www.ride.fi)) sanoivat, että letkun läpivienti on sellaisessa paikassa, että uusikaan letku ei tule kestämään. Sen vuoksi eivät anna takuuta työlle. Seuraavan kerran sama ongelma toistui 8.2. Tässä vaiheessa alkoivat epäilykset pyörän käyttötavassa. Samanlaisella pyörällä ajavat kuulemma ammattilaiskuskitkin ilman mitään ongelmia. Rosen mukaan tämä on kuulemma ensimmäinen yksilö, jossa moista ilmenee. Koska poikani on välillä aika reipasotteinen, ajattelin varmistaa, ettei vika ole käytössä. Vein letkun jälleen vaihdettavaksi.

Sain pyörän huollosta 15.2. ja lähdin sillä itse ajelulle. Pakkasta oli muutama aste. Lenkin jälkeen pyörittelin tankoa muutama kerran puolelta toiselle. Letkuun tuli ensimmäinen pieni nysty jo tuolloin. Laitoin kuvia letkusta Roselle samana iltana. Suomen edustaja oli lomalla. Seuraavalla viikolla ottivat yhteyttä Saksasta ja alkoi viestin vaihto heidän kanssaan. Ajoin itse pyörällä neljä kertaa, yhteensä alle 50 km. Poika kävi sillä kerran koulussa. 4.3. letku meni sitten poikki ja nesteet tulivat ulos. 5.3. Rose lupasi toimittaa pyörään kokonaan uudet jarrut Avid 1 mallin tilalle. "We will switch it complete with no costs for you. "

Jarrut tulivat nyt maanantaina 18.3. Sain pyörän huollosta eilen ja kävin ajamassa lenkin. Letku näyttäisi toistaiseksi kestävän. Laitoin viestiä Saksaan ja Suomen Roseen. Saksasta tuli vastaus, että eivät ole luvanneet korvata vaihdosta (2 kertaa huollossa ja letkut) aiheutuvia kuluja täysimääräisesti (134 €). Korvaavat kuulemma puolet "as goodwill".

Että semmoista. Toivottavasti teille ei satu tällaista uniikkia yksittäiskappaletta. Viduddaa...

Polokija
21.03.2013, 11.37
Edelläkirjoittamaani tapaukseen liittyen tuli Roselta palautetta. Ovat tulleet siihen tulokseen, että pyörää on käytetty jollakin tavoin väärin, koska muilla ei ole ollut samoja ongelmia. Olen lähettänyt heille kuvia jokaisen ajon jälkeen letkusta ja sen kulumisesta. Mutta se ei ilmeisesti riitä todisteeksi.

Tulipahan kokemusta tästä firmasta, onneksi vain yhden pyörän verran. Omani ostan jostakin muualta.

FRE_A_K
21.03.2013, 11.42
Tuli mieleen, että onkohan jarruletku ollu tarpeeksi pitkä?

plr
21.03.2013, 18.09
Eikö valmistajan virhevastuun perusteella näin lyhyen ajan kuluessa ostosta lähtöoletus ole se, että tuotteessa on ollut lähtökohtaisesti virhe. Valmistaja joutuu osoittamaan muun. "Pyörää on käytetty jollakin tavalla väärin" ei minusta riitä osoittamaan, että pyörässä ei ole (valmistus)virhettä.

Tuolta voi katsoa neuvoja miten toimia.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/viat-ja-viivastys/viallinen-tavara/

arctic biker
21.03.2013, 19.07
Vaakaputken sisäiset jarruletkun vedot taitaa olla pikkanen probleeman aihe. Kaippa suomalainen huolto on kattonut että se reikä josta letku runkoon menee on ns. puhdas ettei ole alumiiniin jäänyt mitään epäpuhtauksia jotka letkun nirhaa rikki. Ja toinen ongelman mahdollinen syy on itse jarruletku, perusavidin letkujen en usko aivan parhaimpiin kuuluvan. Ja Freak epäilee letkun pituutta, eikä varmaan ihan turhaa.

Polokija
22.03.2013, 12.33
Huollossa laittoivat käsittääkseni hieman pidemmän jarruletkun kuin alkuperäinen. Ja ensimmäinen heidän vaihtamansa letku oli ilmeisesti vähän parempaa laatua kuin alkuperäinen. Sisäänviennissä olevasta muovinipasta otin valokuvia ja lähetin niitä Roselle. Reikä on kohtuullisen pieni ja kun se sijaitsee emäputken etuosassa, jäykkä letku ei pääse liikkumaan siinä vapaasti tankoa käännettäessä. Pakkasella letku varmaankin jäykistyy vielä vähän lisää, tämä lisännee taittumisriskiä.

Ostin pyörän verkkokaupasta, ei taida Suomen lainsäädäntö koskea saksalaista verkkokauppaa.

Uusissa jarruissa on letkuissa öljyt. Yhden oman ajon ja pojan parin koulumatkan jälkeen kulumia ei vielä ole näkynyt, mikä nyt Rosellekin tiedoksi, jos sattuvat tätä lukemaan.

Jake_Kona
22.03.2013, 13.26
Itse laittaisin n. 5-8 cm kutistesukan siihen ulostulokohtaan niin, että se on rungon sisässä vähintään pari senttiä. Tämä jakaisi letkun taipumapistettä pitemmälle alalle/matkalle. Jos siis kutistesukka mahtuu letkuineen ulostuloreikään.

Halloo halloo
22.03.2013, 14.12
Ostin pyörän verkkokaupasta, ei taida Suomen lainsäädäntö koskea saksalaista verkkokauppaa.

Eikö Saksan kuluttajansuoja ole toimiva systeemi? Ei se nyt siitä voi jäädä kiinni.

plr
22.03.2013, 22.40
Kuluttajansuoja EU:ssa on vahva. Ei pitäisi olla mikään ongelma hoitaa asia saksalaisen nettikaupan kanssa. Kuluttaja-asiamies auttaa, jos ei itse pääse eteenpäin.

Polokija
12.04.2013, 12.19
Olin yhteydessä kuluttajaneuvojaan. Kun verkkosivusto markkinoi tuotteita selvästi Suomeen, noudatetaan kaupassa silloin suomalaista kuluttajalainsäädäntöä. Takuunalaisissa korjauksissa kuluttajalle ei pitäisi tulla mitään kuluja.

Toistaiseksi olen maksanut näitä takuunalaisia korjauksia 134 €. Aiemmin hyvittivät suoraan luottokortille, nyt siellä ei näy mitään. Menen pyörän kanssa pyöräilyviikon Jyväskylän päätapahtumaan 11.5., jossa Rosella on esittely. Jos asiat eivät viimeistään siellä selviä, jatkaa kuluttajaneuvoja asian selvittelyä.

Pyörä seisoo autotallissa. Pojalta murtui polvi pääsiäisenä, eikä se vielä kestä polkemista.

Polokija
19.04.2013, 11.11
Rose suostui sittenkin hyvittämään korjauksista aiheutuneet kulut. Joten nyt toivotaan vain, että pyörä kestää jatkossa.