PDA

Näytä tavallinen näkymä : Vittoria Rubino Pro

pena57
16.02.2011, 14.04
Hommasin syksyllä uuden maantiefilon, jossa on tuollaiset Vittorian Rubino Pro-renkaat alla. Mitä mieltä olette noista, onko kokemuksia? Lähinnä kiinnostaa kestävyys ja saatavuus.
Itsestä ne on tuntunu tässä muutaman sata kilometriä oikein mukavilta, joka on mulle aika tärkeä ominaisuus, kun en kilpaa ajele, vaan rauhallisia maantielenkkejä omaan tahtiin.
Tietty kiinnostaa myös vertailu muihin renkaisiin, esin misukan prohon, ajo-ominaisuudet, pito, kestävyys, pistosuojaus etc.

Juha_H
16.02.2011, 15.00
Viimekesä tuli ajeltua noilla ja ihan ok renkaan. Kilsoja tuli noin 4000 ja kyllähän renkaita sai olla muutamaan kertaan paikkailemassa, mutta yleensä syy oli kuskissa (snakebitejä) ja muistaakseni vain kerran piti paikata päällikumin läpi menneen kiven/lasinsirun takia.

Olen vaihtamassa nuo uusiin ensi kesäksi, mutta renkaat on vielä sen verran hyvässä kunnossa, että kyllä noilla varmaan ainakin paritonnia vielä ajelis.

orcatri
16.02.2011, 15.06
Kokemuksesta voin sanoa, että ihan oivat renkaat. Ehkä kuitenkin tunnistaisin eron sokkotestissä pro3race+latex-yhdistelmään. Tai sitten en.

hannupulkkinen
16.02.2011, 15.53
Hommasin syksyllä uuden maantiefilon, jossa on tuollaiset Vittorian Rubino Pro-renkaat alla. Mitä mieltä olette noista, onko kokemuksia? Lähinnä kiinnostaa kestävyys ja saatavuus.
Itsestä ne on tuntunu tässä muutaman sata kilometriä oikein mukavilta, joka on mulle aika tärkeä ominaisuus, kun en kilpaa ajele, vaan rauhallisia maantielenkkejä omaan tahtiin.
Tietty kiinnostaa myös vertailu muihin renkaisiin, esin misukan prohon, ajo-ominaisuudet, pito, kestävyys, pistosuojaus etc.
Paljonkos Penalla on elopainoa? Jos on yli 85 kiloa ajokamat päällä niin suosittelen 25 millin renkaita. Ajo tulee mukavammaksi eikä vierintävastus lisäänny, voipi olla päinvastoin, että vähenee.
Itse ajelin vuoden noilla ja hyvät olivat kun piti paineita riittävästi. Nyt ajelen leveämmillä ja pienemmillä paineilla mukavasti eläkepäiviä kohden.

onnimanni
16.02.2011, 16.57
Pari vuotta sitten ajelin 11 tonnia noilla renkailla ilman ainuttakaan rengasrikkoa. Viime keväänä sitten paukkui lähes joka lenkillä. Keiveimpiin ajajiin en lukeudu - pikemminkin päinvastoin. Mielestäni nuo Vittoriat kovalla rengaspaineella rullaa hyvin. Noissa Vittorioissa on se "hyvä" puoli, että kestävät 11kg rengaspainetta. Maantietärinät suodattaa kuituhaarukka ja kuiturunko. Vittorian saatavuus on suomesta huono.

sakuvaan
16.02.2011, 17.08
http://www.fillariosa.fi/verkkokauppa/maantie-renkaat/

Tuol näyttäis olevan varastossa melkein kaikkia malleja

pena57
17.02.2011, 08.53
Kiitos vastauksista!
Hannupulkkiselle kerrottakoon, että painoa on reilusti, eli olen itsekin ajatellut, että hommaan 25mm:n renkaat seuraaviksi. Onneksi täällä meilläpäin on klv:t pääosin suht hyväpintaisia ja kuiturunko tasoittaa lisää tietä.
Hyvä juttu, että ovat kestävät, ei kiinnosta jatkuvasti paikkailla ainakaan tien päällä.
Huonon saatavuuden olen huomannut, kiva, että saa Suomestakin, euroopassakaan ei niin kovin monessa nettikaupassa ole näkynyt. Ei siis tarvi ihan vielä ruveta miettiin uusia kumeja alle.

VPR
18.02.2011, 00.29
Rubino Pro Slickit oli pyöräs valmiiks, toinen meni keväällä routarailoon ja toinen on vielä varakumina hyllyssä. Ihan hyvin toimivat.