PDA

Näytä tavallinen näkymä : Orange Alpine 160

juminy
09.02.2011, 23.15
Näistä ei ollu vielä omaa, joten.

Tekeeks tommosella mitään? Lyonista tai jostain tullee maanantaina paketti. Ei tarvi liimailla. Taaskaan niitä tarroja, vaikka tällä kertaa niitä tarvii katella. Rumahan toi on muutenkin.

Olis vaihtoehtona laittaa 15, 16 tai 17 cm keula. Tuntuis toi 15 cm vähän lyhyeltä, joten joutunee laittamaan 17cm. Kaava on monimutkainen, ei mennä siihen.

Kellään muulla mitään aiheesta? Ite kasailen ton sit joskus kun on osia. Ehkä keväällä...
---
Protokollasta livetäkseni: tietääks kukaan mimmonen headsetti tossa 2010-mallissa on ollunna vakiotoimituksissa? Orangepyörät kun ei ole näköjään mikään historiatiedon levittäjä. En löytäny mitään arkistoa sivuiltaan. Enkä tiedä ymmärsikö kauppias kyselyä kun osasin vaan kaksi sanaa kieltään, grande ja merde. Sitä vaan pohdin, että jos tossa uudemmassakin on zero stack ja 16cm max, niin jos laitan tavallisemman ja 17cm, niin tota.

mckollaa
09.02.2011, 23.22
tietääks kukaan mimmonen headsetti tossa 2010-mallissa on ollunna vakiotoimituksissa? Orangepyörät kun ei ole näköjään mikään historiatiedon levittäjä. En löytäny mitään arkistoa sivuiltaan. Enkä tiedä ymmärsikö kauppias kyselyä kun osasin vaan kaksi sanaa kieltään, grande ja merde.

1 1/8"

Tank Driver
09.02.2011, 23.22
Minä mitään tiedä. Tärkein kuitenkin ensin: Mitä maksoi?

juminy
09.02.2011, 23.47
Emäputken halkaisija on tuttujuttu, mut sitä ohjainlaakerin tarkempaa mallia ja lähinnä sen stäkkiä vai mistä noi proot nyt puhuukaan, sitä mietin.

Makso kaiuttimet ja yhen jäykkisrungon.

Tank Driver
09.02.2011, 23.54
Makso kaiuttimet ja yhen jäykkisrungon.

Onkse paljon vai vähän?

juminy
10.02.2011, 00.04
U-Turnin kanssa ei tietty tarvis miettiä noita keulan millejä.

Onkse paljon vai vähän?Oonse. Ja tossa oli vähän Vihdinvähennystä.

Tank Driver
10.02.2011, 00.06
Asia vilpitön.

Talas?

juminy
10.02.2011, 00.09
Asia vilpitön.

Talas?Ja probikeshopin sivuilta näkee tarkemman hinnan kaiuttimille sekä jäykkärungolle. Valehtelun määrän joutuu arvaamaan.

Kettufobia. Pelot pitäis kohdata kai, mut en tiedä.

sakuvaan
10.02.2011, 03.49
Runkotakuut oli muistaakseni 160mm keulalle asti.

drop
10.02.2011, 10.05
Headset: FSA Chisel

Tuommoista tuntui olevan googlen perusteella 2009 ja 2010 malleissa.

juminy
10.02.2011, 10.39
Joo, takuut on mitä on. Tossa tänvuotisessa on jo sentään kaksi vuotta, mutta sama 160mm rajoitus. Eikä se varmaan muutenkaan mitenkään paremmaks muutu sitä pidemmällä keulalla...

Kiitos drop! Mä en vaan osannu.
Tuolta (http://www.google.fi/url?sa=t&source=web&cd=1&sqi=2&ved=0CBYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.fullspeedahead.com%2Fdownload fly.aspx%3Fdownload%3Ddownloads%2F2010%2BHeadsets% 2BCatalogue.pdf&rct=j&q=fsa%20chisel%20site%3Afullspeedahead.com&ei=8pRTTaPeHoHxsgbyyfTdBg&usg=AFQjCNHjcG9_-wNbEBmB8IrIDdKiG8SJIw&cad=rja) löyty alapino 11,9mm.

Ja koko pino: (12,3 + 11,9 = 24,2) mm

Eipä noita taida kovin snadilla alapinolla ees saada. Edit: ystävällinen ProBikeShopin setä sieltä just vastailikin ja vinkkas 10,03 mm alapinoiseen Crank Brothersin laakeriin. Eipä noissa siis erot isoiksi pääse.

Edit: eli lisää stäkkiä ja sektor 150mm tai sit ei missään nimessä lisää ja Lyrique 170mm coil. Toi sektor olis semmonen hyvä puheenaihe vastaantulijoiden kanssa?

nure
10.02.2011, 19.43
Hienoja pyöriähän nuo ovat...

sakuvaan
10.02.2011, 23.50
Luulisi että lyrikin lyhennys olis helppoa, holkittaa sen vaan lyhyemmäks?

mckollaa
11.02.2011, 11.19
Luulisi että lyrikin lyhennys olis helppoa, holkittaa sen vaan lyhyemmäks?

Solo air onnistuu lyhentää holkittamalla
Coil - tarvitaan holkin lisäksi myös 160mm keulan jousi siihen, vaikka u turn tai vanhakoppasen voksin jousi vois sopia sinne......ei ongelma mutta tietty jousen hinta lisää.

drop
11.02.2011, 15.15
Googlen perusteella vaikutti kohtuullisen yleiseltä käyttää noita 170mm Lyrikkejä Alpinessa, mutta mitään virallista Orangen kantaa en löytänyt (kai se sitten on se 160mm).

juminy
11.02.2011, 16.19
Joo, samaa kattelin, että aika yleistä on. Orangen kanta lukee takuuehdoissa ja se on 160mm.

Pikkujuttuja. Lähinnä se, että 2011-mallissa on Zero stack ja 160mm, joten 2010:iin tosta tulee 17cm keulalla joku 22 mm lisää verrattuna 2011:iin ja 16cm (mahdollista sägieroa 16<->17cm en ole huomioinut) jos se geometria on muuten sama (luulisin, en ole tarkistanut).

drop
11.02.2011, 16.39
Se kyllä nostaa aika paljon keskiötä ylöspäin ja voi vaikuttaa merkittävästi tuntumaan. Mutta jos sä sitä Sektoria vaiheilet niin etkö voisi sitten yhtä hyvin testata nykysellä Revelationilla ja kattoa miltä tuntuu?

juminy
18.02.2011, 21.24
170mm Lyrik tuli valkattua. Ja kiekot Superstarilta Switch+SapimRace+Flow. Tuli niihin se USTisointisetti mukaan. Toloppa on vielä Thomson, mutta jossain välissä vois sen GD classicin laittaa. Kyllä se sinne kevätkeleille menee kokeilut. Luulisin. Ohjainlaakeri vielä puuttuukin. Meinasin laittaa Crank Brothersin Sage C:n, mutta käynnistin arpakoneen uudestaan. Varmaan jotain jousia saa speksailla. Ei mitään hajua enkä ole jaksanut ihmetellä. Kokeillaan nyt ensin toi nelipuolikas, joka tuli pykälässä.

http://fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=50&pictureid=5450

Kuntoilija
18.02.2011, 21.31
Oho, on pannut Juminy ison rattaan pyörimään. Komea laite rakenteilla.

Paree vielä panostaa uuteen ja ehjään ff pottaan.

juminy
18.02.2011, 21.38
Ainahan mulla on joku ratas klapannu pahemman kerran.

Potta on. Tällä kertaa punanen. Siltä varalta ostin, et bemaksi sais vähän ajoa ens kesänä. Jotain pururataahan mä ajan tolla valkosella kuitenki. Ehkä hississärypemistaluttaenalasretki Calpikseen vois olla paikallaan?

Edit: onpa muuten typerät noi etuvaihtajan vaijerille tarkotetut korvakkeet; tai valmistusvikaiset vissiin, ei noista mene vaijerinkuori läpi ja kun tämä ei ole maantiepyörä, niin suunnittelu- tai valmistusviasta lienee kyse; tämä siis ainakin 2010-mallin rungossa - valmistajan sivuilla on 2011 sama bugi; onhan noita muissakin maastopyörärungoissa nähty, ilmeisen vaikeata on

juminy
21.02.2011, 22.39
Arppomista:
- Crank Brothers Sage C (10mm)
- Chris King (13,7mm)
- FSA Orbit Extreme Pro (13,5mm)
- joku muu mikä miksi?

Että tota eihän tolla paljon ole merkitystä, mutta joku syy piti keksiä hekumoida vielä tuon käytännössä viimeisen puuttuvan osan kanssa. Mitat on alapinoja, lähinnä sitä kun tosiaan keulassa on jo 10mm enemmän kuin Orange suosittaa, niin tolla Sagella sais 2mm korjausta vakioon verraten. Huonommin kuin sägillä kuitenkin. Se voi silti olla ihan kaikki niistä milleistä kiinni. Kingi maksaa tuplaten noi muut ja on vähän nolo, mutta toisaalta jos ottaa ton Sotto Vocen, niin ei näy niin kauas. Ja FSA-laakereiden mukana on tullu FSA-tarroja. Niillekin löytyis käyttöä sitte.

Oikeesti: onks noilla yhtään mitään väliä (ehh, voin laittaa ite sen linkin (http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=25246), niin ei tarvi muijen)? Jos laittais vaan sen saman iänikuisen FSA Orbit XL II:n, jota on tullu noihin ruosteprojekteihin tuupattua. En muista miksi, mutta varmaan niitä on saanu halvalla ja saanee edelleenkin. Vois vaihtaa sitte kätevästi keuloja päittään 100mm 29ärin, jäykkäkeula 26:n, alpinen ja muiden vaihtoehtojen kera. Ei?

sakuvaan
21.02.2011, 22.57
Hopen kamppeet:

http://www.hopetech.com/page.aspx?itemID=SPG33

juminy
21.02.2011, 23.09
Kattelin noitakin, mut en keksiny, että miks? Hintaero Kingiin on pieni ja aika nolo - eikä ainakaan kovin hienovarainen - toikin on? Tohtoria vois tarvita, mutta tuskin toi fillari? Napojen ja kaiken muunkin osalta tämä on kuitenkin toivoton projekti. Nimim. käpy selän alla

sakuvaan
21.02.2011, 23.19
No ei 40 egee ihan pieni ero oo? Vakionahan noissa tulee jo Hed Doctor eli siitä ei tarvi pulittaa 17 egee lisää.

juminy
21.02.2011, 23.35
Onks tohtorista jotain tiettyä etua? En ole tutustunut, mut kävyt ovat toimineet ainakin.

Joo, totta, jonkun FSA:n verran niillä noin karkeesti on hintaeroa... :)

Onhan toi Dr. ihan fiksun kuulonen peli sinänsä.

JiiPee
22.02.2011, 00.01
Mitään noistakaan tiedä mutta tolla fsa:lla on stonga kääntyny tähän mennessä, noi muut on kyl melko blingejä, siis ei negatiivisessa mielessä.
Mutta laitatpa nyt minkä vaan noista niin tuskin pahasti metsään menevi.

lansive
22.02.2011, 12.15
Onks tohtorista jotain tiettyä etua? En ole tutustunut, mut kävyt ovat toimineet ainakin.

On siitä, jos ei ihan heti tiedä sopivaa kaulaputken mittaa. Paljon helpompi laittaa käpy vasta sitten kun mitta on varmasti sopiva. Mulla on vielä Cubessa tohtori kiinni, kun en ole jaksanut putkea ryhtyä sahailemaan lyhyemmäksi.

sakuvaan
22.02.2011, 13.42

Joo, totta, jonkun FSA:n verran niillä noin karkeesti on hintaeroa... :)

Onhan toi Dr. ihan fiksun kuulonen peli sinänsä.

Kerran tuollaisen asentanut ja olihan se helppoa kun kävyn kanssa ei tarvinnut säätää ollenkaan, oma OEM hope tosin on kävyn kanssa mutta muuten sama, tuli Orangelta suoraan lisäoptiona (halvalla sai..) ja hyvin on toiminut.

MPI
22.02.2011, 17.26
Käpy on niitä keksintöjä, joka olis voinut jäädä keksimättä. Tohtorilla kaikki on helpompaa ja v....ksen määrä on huomattavasti pienempi. Ääni kävyttömyydelle.

juminy
22.02.2011, 18.54
Ei mulla ole ollu kävyn kanssa ongelmia. Eikä vaikeuksia katkoa kaulaputkia. Joskus on tullu jätettyä sentti enemmän kuin tarvis ja katkottua myöhemmin lisää. Senku naputtaa käpyä sit syvemmälle ennen sahausta. Mut voishan tota Houppia silti testata, eihän siinä sinänsä. Onhan toi käpy ehkä teknisenä ratkaisuna hiukan epäilyttävä, vaikka hyvin ne ovat mulla ja varmaan aika monella muullakin toimineet.

MPI
22.02.2011, 21.40
Ei mulla ole ollu kävyn kanssa ongelmia.... ovat mulla ja varmaan aika monella muullakin toimineet.

Joo, eihän noissa mitään ongelmia ole. Kommentoin vain, että toimiminen tohtorin kanssa on helpompaa. Sinänsä mikään em. asioista ei ole varmaan teknisenä suorituksena kovinkaan vaativa. Mun mielestä käpy ei vaan ole kovinkaan ketterä, mutta asiaan; mielenkiintoinen kulkine rakenteilla. Panehan kuvia kun valmistuu.

juminy
22.02.2011, 23.23
Joo, on se totta, että käpy on aikamoinen pula-ajan ratkaisu.

Oliskin aika kova saavutus, että malttaisin olla laittamatta kuvia. Se vois olla noin keskimäärin kaikkien kannalta parempi, mut kyllä niitä valitettavasti tulee. Sit ajallaan. Keula tulee kun tulee ja se laakerikin pitäis valkata ja sit vielä ostaa. Ei taida kuukaus riittää...

MPI
22.02.2011, 23.46
Prässäätkö ohjainlaakerin itse paikoilleen? Ainakin pääkaupunkiseudulla mulla oli helvetin vaikeeta löytää liike, jossa se olisi onnistunut odottaessa tai sitten sakkas prässin kokoon. No Bauhaus pelasti, 12mm kierretanko, riittävän isot välilevyt + holkit, niin. onnistui helposti kotikonstein.

juminy
22.02.2011, 23.55
Mä oon tähän mennessä aina lainannu prässin ja ite prässänny. Jos saan vielä lainaks, niin teen taas niin, muuten kierretankoa jne... Tässä on jopa sen näkönen toi emäputki, että on työstetty oikeisiin mittoihin ja vielä siistitty päälle. En tosin mitannu vielä. Olen kyllä vaan noihin ruosteraameihin prässäilly, mutta eiköhän se tohonkin mee. Sitä mietin, että miten nää alulelut tykkää, jos tarvii kuppeja joskus vaihella. Että tuleeko sen verran horo, että joutuu laittaa ylikokoset jo tokalla kerralla? Kingillä tais ainakin olla jopa saatavilla semmosia.

On muuten about eka runko mulla, jossa näyttäis olevan keskiömuhvi ja jopa takajarrukorvakkeen pinta viimeistelty. Liekö Probikeshopin näppäryyttä vai valmistajan.

sakuvaan
23.02.2011, 00.03
Valmistajan... :)

drop
23.02.2011, 00.15
Prässäätkö ohjainlaakerin itse paikoilleen? Ainakin pääkaupunkiseudulla mulla oli helvetin vaikeeta löytää liike, jossa se olisi onnistunut odottaessa tai sitten sakkas prässin kokoon.

Hi5 on prässännyt mulle odotellessa, tosin riippuu varmaan kiireestä.

juminy
24.02.2011, 16.29
Merliniltä irtos Houppi. Otin litkuruiskun ja litkua samalla. Ja rungosta irtos teipit onnekkaan helposti eikä emäputken koristekaan onneksi ollut kuin kaksipuolisella teipillä kiinni.

juminy
24.03.2011, 00.10
Kuukaus ja parit flunssatkin tässä menny. Olis oikeestaan jo kasassa ja ekat sata metriä ajettu. Jos koittais tähdätä siihen, että kuukauden päästä viimeistään jaksais repästä loppuun ja kävis ajamassa. Säätöhelvettiä en viiti edes miettiä. Ainahan voi tehä kuten aina ennenkin tähän asti, ettei vaan välitä. Säädetty se on paskastikin säädetty.

Ei näköjään kelpaa noi Probikeshopin 16" 2010 Alpinet CCDB:llä kellekkään koko Euroopassa. Ehkä se kertoo jostain jotain... D'oh!

drop
24.03.2011, 10.36
Dodi, viikonloppuna koeajot (jos kiireiltä ehtii)!

juminy
24.03.2011, 13.45
Hmm, vois yrittää. Mä oon vaan menny pilalle ja 64cm low riser ei tunnu enää miltään. Mitäs muotihuorat sanoo, pitääkö olla paljon nousua ja levee raiseri vai saanko laittaa 30cm dildobarin tohon? Ajoasu on tietenkin ihonmyötäinen painiverme heti kun säät sen sallii.

Tuntu, että kädet väsy kun ajelin kupella 60cm stongalla rännissä. Varmaan placebo-juttuja. Ja jarrukahvatkin on vähän mielenkiintoisesti paikoitettu.

marco1
24.03.2011, 14.01
Virittelen itsellekin vasta ajoasentoa ja toistaiseksi käytössä on edullisia Pron tankoja kun ei ole vielä varmuutta sopivuudesta. Parinkympin tankoja kestää ostella muutaman ennen kuin alkaa hifistellä.

Sinänsä jännää että vuosikausia käyttämäni ollut tankomalli ja leveys ei tunnu tähän jopoon sopivan kovin hyvin.

twentyniner
24.03.2011, 15.55
Itsellä tuntuu iän myötä tankojen leveys kavenneen, pikku hiljaa ollaan tultu 710mm alaspäin,joka tuntuu olevan tänä päivänä kaponen. Nyt mennään 640-680mm tangolla, riippuen pyörästä. Kokeilin kaverin ostamaa 820millistä, onneksi oli fillari tallin seinällä, eihän mun hartiat noin paljon antaneet enään periksi :)

Sanoo nuo "muotihu..at" mitä vaan, laitoin tuohon xc/yleispeliin 640mm riserin tuuman nousulla ja Ergon ergonomisillä tuppi-nousukahva yhdistelmällä :)

Joko hommasit hissitolpan,jos niin miltä tuntuu?

juminy
24.03.2011, 16.29
64:sta siirryin 68:iin ja tuntu vähän aikaa oudolta. Nyt ei pysty enää takas. 68:ia leveemmällä mä en mahu enää mistään, joten olkoot 68 sitte. Ja jäykkäperään vois laittaa vaikka 66 kun ei tarvii olla niin räädi. On mullakin ollu nousukahvat raiserissa, mut en ole enää nykyään kaipaillu.

Ei ole hissitolppaa vielä. Taitaa mennä pitkälle kesään, ennenku kärsii ostaa kun tuli osteltua kiekkoa, runkoa ja keulaa tossa. GD Classic on kyllä vähän niinkuin mielessä ollut.

twentyniner
24.03.2011, 18.12
64:sta siirryin 68:iin ja tuntu vähän aikaa oudolta. Nyt ei pysty enää takas. 68:ia leveemmällä mä en mahu enää mistään, joten olkoot 68 sitte. Ja jäykkäperään vois laittaa vaikka 66 kun ei tarvii olla niin räädi. On mullakin ollu nousukahvat raiserissa, mut en ole enää nykyään kaipaillu.

Ei ole hissitolppaa vielä. Taitaa mennä pitkälle kesään, ennenku kärsii ostaa kun tuli osteltua kiekkoa, runkoa ja keulaa tossa. GD Classic on kyllä vähän niinkuin mielessä ollut.

Jos kesän/kevään mittaan samalle lenkille päädytään, saa tuota omaani kokeilla. ei ole paha rasti irroittaa tuota kaukosäädintä, pari nippusitojaa ja pari pulttia...kokeilu saattaa kylläkin saada enter-sormen väräjämään :)

juminy
24.03.2011, 18.26
Jos kesän/kevään mittaan samalle lenkille päädytään, saa tuota omaani kokeilla. ei ole paha rasti irroittaa tuota kaukosäädintä, pari nippusitojaa ja pari pulttia...kokeilu saattaa kylläkin saada enter-sormen väräjämään :)Joo, kyllähän tommonen pitää olla. Se ei ole epäselvää. Se on vaan finanssi- ja fiiliskysymys, että milloin se saa riittävän prioriteetin.

juminy
26.03.2011, 18.52
Ohjaus tuntuu 64 senttisellä lou raiserilla vähän hassulta. No se sen ollut tarkoituskaan olla mikään ratkaisu. Kokeilen laittaa kuuskasin vähän isommalla nousulla ja katotaan sit. En oikeen usko, että 1cm liian pitkä Lyrik mitään merkittävää outoutta aiheuttaa. Tuntuis niin pieneltä erolta kuitenkin. Ihan hyvältä toi noin muuten tuntuu. Ehkä vähän pettymys on se, ettei se ole niin susiruma kun olin ajatellut. Ryssänsininen femma olis ehkä lunastanut ne toiveet paremmin.

En kyllä huomannut mitään jaloille potkimista ton kanssa. Mut eipä ole vielä ajoakaan kuin pari kilsaa takana.

Meinasinpa mennä tangon yli ajaessani portaita ylöspäin kun ketju putos rattaalta. Olispa hauska nähdä se videolta...

http://fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=50&pictureid=5859 (http://fillarifoorumi.fi/forum/album.php?albumid=50)

juminy
16.06.2011, 10.10
Nyt kun on vähän tullut jo ajettuakin, niin täytyypä olla tyytyväinen valintaan. Vähän painavahan tuo on... olisko kuutisentoistakiloa, uskaltaako punnitakaan.

Jos siitä kilon sais halvalla pois, niin vois kannattaa, mutta ei taida onnistua oikeen helpolla.
- vaihdevivut, jarrut ja kammet SLX
- vaihtajat XT
- kiekot flow+switch evo+sapim race ja päällä UST fat albert 2,4" tms
- stemmi ja toloppa thomson Xjotain ja elite
- stonga apinatanko ea70
- keula 17cm lyyrikki
- takaiskari ccdb teräsjousella

Ilmakeulalla ja titaanijousella sais varmaan heti puol kiloa ja ehkä jollain vähän keposemmilla kehillä ja hope proII:lla vois saada kiekoista jotain pois. Mutta ilmakeulaa en halua, titaanijousi maksaa vissiin melkeen euron per poistuva gramma ja kiekkojen päivityskään ei houkuta. Ei siis liene tälläkään kertaa keventelylle sikaa. Toi takajousi taitais olla se helpoin, jos käytettynä sopivan halavalla sais, mutta noita ccdeebeeseen mahtuvia just sopivia jaksa alkaa metästää ja musta on jo niin paljon paremman näkönenkin.

sakuvaan
16.06.2011, 10.28
Tuskin 16kg... mun kikotin mavicin en321+pro2 kiekoilla ja nastakumeilla oli jotain 15+kg, floweilla ja *random UST* renkailla varmaan kilon vähemmän.

Tosin tuo 170mm lyyrikki ei mikään keijukainen ole :D

drop
16.06.2011, 13.42
Kevythän tuo keula on, ehkä suunilleen 2.4kg (alle 2.5 kuitenkin).

juminy
16.06.2011, 14.51
Onhan se vähän raskas johonkin viistoistasenttiseen ilmakeulaan verrattuna, mutta niin on takaiskarikin teräsjousineen eri kaliiberia kuin joku rp ilmakettu.

Täytyy ostaa se femma, laittaa sektori eteen ja joku muu kuin ilmafoxi taakse, jos alkaa ton alpinen paino haitata. Olishan sitä nyt varmaan parempiakin merkkejä, mut noi on sopivan rumia. Kyllähän se alkais taas syksyllä tai alkutalvesta olla aika laittaa pakka uusiksi? Ja vivut olis.

ccdb:n säätöihin en ole edelleenkään kajonnut eikä kyllä lyyrikkiäkään ole mitenkään antaumuksella säädelty. Sisäänvaimennuksia taitaa olla hidasta ja nopeeta joku yks napsu vaan, joskin nyt kokeilin laittaa toisenkin nopeeta. Vois kokeilla softijousta joskus ja varmaan sitte lisätä sitä nopeeta ja vähentää paluuta? Näinköhän jaksan.

sakuvaan
16.06.2011, 15.02
Ei sitä jousta kauheesti kande vaihella jos sagi on kohallaan.

JiiPee
16.06.2011, 20.23
Onhan se vähän raskas johonkin viistoistasenttiseen ilmakeulaan verrattuna, mutta niin on takaiskarikin teräsjousineen eri kaliiberia kuin joku rp ilmakettu.

Täytyy ostaa se femma, laittaa sektori eteen ja joku muu kuin ilmafoxi taakse, jos alkaa ton alpinen paino haitata. Olishan sitä nyt varmaan parempiakin merkkejä, mut noi on sopivan rumia. Kyllähän se alkais taas syksyllä tai alkutalvesta olla aika laittaa pakka uusiksi? Ja vivut olis.

ccdb:n säätöihin en ole edelleenkään kajonnut eikä kyllä lyyrikkiäkään ole mitenkään antaumuksella säädelty. Sisäänvaimennuksia taitaa olla hidasta ja nopeeta joku yks napsu vaan, joskin nyt kokeilin laittaa toisenkin nopeeta. Vois kokeilla softijousta joskus ja varmaan sitte lisätä sitä nopeeta ja vähentää paluuta? Näinköhän jaksan.

Ne sun kotipolut on sen verran rankkaa maastoa keventelyosille, että se sun setuppis näytti ja tuntui oikein passelilta noille kulmille. Jousta edessä ja takana antaa varmuutta toimintaan ja turha säätäminen jää pois. Voit keskittyä siihen ajamiseen sen vähäisen vapaa-ajan.
Tietty oot kyllä melko taitava kuskina, niin sulla vois joku kevennyspalikka jopa kestää kun et ryskä menemään miten sattuu. Alamäki hommiin sitten ne painavat ja vahvat osat paikoilleen.

juminy
16.06.2011, 21.13
Korjataas toi kuntoon:

Tietty oot kyllä melko studaaja kuskina, niin...

No tuskinpa tosta saa satasella kiloa pois. Enkä tiedä olisko sekään tarpeeks tehokasta, että alkasin hommaan. Tuskin. Ajellaan vaan, siihenhän toi on hankittu. Ajattelin laittaa lisää litkua kumeihin, jotta saa semmosen sata rammaa lisää. Kiekkojen mukana tulleet 59ml staniputelit on vähän niinku vähän, ei paljoa hölsky.

Olikohan täällä kellään toisella tota double barrelia iskarina Alpinessa? Vaiko kaikilla trendi-Elka? Elkassa ainakin luvataan asiallinen huoltoväli, tais olla viisinkertanen rople rarreliin verraten, jonka kerran talvessa joutunee käyttämään Toikan kautta.

JiiPee
16.06.2011, 21.18
No tuskin tosta saa satasella kiloa pois. Enkä tiedä olisko sekään tarpeeks tehokasta, että alkasin hommaan. Tuskin. Ajellaan vaan, siihenhän toi on hankittu. Ajattelin laittaa lisää litkua kumeihin, jotta saa semmosen sata rammaa lisää. Kiekkojen mukana tulleet 59ml staniputelit on vähän niinku vähän, ei paljoa hölsky.

Jep, muista että vierintävastus kuulema pienenee kun litkuja käyttää. Eli toisin sanoen alamäessä on yhtä juhlaa?
Toi "litkujen pitäminen kumissa" on mullakin nykyään johtoajatuksena, nää kaks entistäkin järjestää ihan tarpeeksi vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

PaH
17.06.2011, 08.34
...Olikohan täällä kellään toisella tota double barrelia iskarina Alpinessa? Vaiko kaikilla trendi-Elka? Elkassa ainakin luvataan asiallinen huoltoväli, tais olla viisinkertanen rople rarreliin verraten, jonka kerran talvessa joutunee käyttämään Toikan kautta.

On Double Barrel muttei halifax-pyörässä. Helppoa huoltoa jos tavoittelee, niin sit Elka pumpuks - ei taida
Toikallakaan olla noita CCDB:n avaukseen tarvittavia työkaluja vaikka tais joskus mainita sellaisten olevan tulollaan.
Selvitin itse tuota huoltoasiaa viime syksynä ja ne kaksi tahoa, joihin olin asian tiimoilta yhteydessä, sanoivat
kumpikin et huoltoa tarvii vaan jos värkki pukkaa säätöhanikoiden juuresta ööliä ulos tai jos sisuksia haluaa
muuten virittää. CC itse oli näistä toinen. Nythän noita huoltaa myös TFTuned, omani kävi Stendecillä.

juminy
17.06.2011, 09.43
Eiks noi sisukset säädy ulkopuolelta käsin aika tarpeeks? Eli ajoa vaan. Täytyy jossain vaiheessa olla Orangeen yhteydessä noista säädöistä, mutta luulisin, että ovat jotain kokeilleet ja noissa runkojen mukana tulevissa iskareissa olis tontillaan. Kun jousikin oli aika sopivan tuntunen, ellei sit kokeilis nelisatasta kuitenkin vielä...

PaH
17.06.2011, 10.49
Kyllä noi säätövarat riittää, noita vaan kun on kolmea eri kehitysversiota jo olemassa, niin vanhempia sisuksia
kuuluvat päivitelleen tuoreemmiks. En tiedä poikkeeko oranki muista, mut runkojenkin mukana tulevat iskarit
ovat lähes aina ns. factory default- säädössä, joka ei oo optimi millekään yksittäiselle joustoratkaisulle.
Tuon ccdbn default-säädön hanikoiden asennot löytyy ihan ccdb:n manuaalista, tsekkaappa piruutas onks
sulla noi namikat noin?

drop
17.06.2011, 11.22
Kandee heti aluksi kirjoittaa ylös oletussäädöt, eli montako napsausta kiinni asennosta kukin ruuvi on. Tekee sitten säädöstä aika paljon huolettomampaa. :D