PDA

Näytä tavallinen näkymä : Schwalben uudet kumiseokset ?

Tapio
19.01.2011, 20.49
Onko kukaan perehtynyt paremmin jo noihin Schwalben uusiin kumiseoksiin?
Huomasin että 2011 malleissa on nyt kolme eri kumiseosta eli pacestar, trailstar ja vertstar ja en ainakaan löydä edes Schwalben omilta sivuilta mitään tietoa noista. Joku sakemanni kauppa kertoi noista jotain että pacestar olis rullaava(eli kaiketi kovin versio) all-mountain/xc /race- seos ja trailstar olis pitävämpi enduro/ freeride seos ja vertstar olis sitte freeride/dh seos joka kaiketi vastaa vanhaa gooey glue seosta. Mutta hiukan vaivaa että mikä on vanhan triplenanocompoundin vastine , olisko se toi trailstar ja siten toi pacestar olis joku aivan uusi kivikova seos. Parempaa tietoa :seko:

qalleK
19.01.2011, 20.57
Onko kukaan perehtynyt paremmin jo noihin Schwalben uusiin kumiseoksiin?
Huomasin että 2011 malleissa on nyt kolme eri kumiseosta eli pacestar, trailstar ja vertstar ja en ainakaan löydä edes Schwalben omilta sivuilta mitään tietoa noista. Joku sakemanni kauppa kertoi noista jotain että pacestar olis rullaava(eli kaiketi kovin versio) all-mountain/xc /race- seos ja trailstar olis pitävämpi enduro/ freeride seos ja vertstar olis sitte freeride/dh seos joka kaiketi vastaa vanhaa gooey glue seosta. Mutta hiukan vaivaa että mikä on vanhan triplenanocompoundin vastine , olisko se toi trailstar ja siten toi pacestar olis joku aivan uusi kivikova seos. Parempaa tietoa :seko:

http://schwalbe.com/language/ebooks/fi/flash.html#/17/

Itsok
19.01.2011, 20.59
Näppituntumalla sanoisin, että Big Betty trailstar-seoksella on himpun verran kovempi kuin Muddy Mary gooey glue -seos. Trailstar tuntuu kestävän paremmin kylmää ja pakkasta eikä muutu saippuakumiksi samalla tavalla. Asiasta taisi olla keskustelua jossain topicissa syksyllä.

PaH
19.01.2011, 21.05
En ole paremmin perehtyny, mut kokemusta noista uusista on sekä TrailStarista (2.4 FA front TLR) ja PaceStarista (2,25 NN TLR S-skin) noiden vanhempien Schwalben kumilaatujen ohella. VertStarista en tiiä muuta ku mitä S:n sivut sanoo.

Nuo uudet kumilaadut on hyviä. Kestää kylmää eli kumpikaan ei muutu saippuaks vaikka pakkasta olis se 20 graadia, kumin kimmoisuus kestää öbaut samanlaisena ku plussakelillä. Kesäkelissä noita ei oo päässy vielä testaamaan, mut kaikki viittaa siihen et ainakin tuon TrailStarin pito- yms ominaisuudet peittoo helposti GG- seoksen ja rullaavuus on vähintään samanlainen ku edesmenneellä 3nanoC:llä. PaceStar on etwaksen verran kovempi, mut paras NN silti tähän saakka. Nuo molemmat on Tubeless Ready- malleja - nousi vanteille helposti ja piti ilmat ilman litkujakin.

Muoks: kuten Itsok yllä sano, TrailStar tuntuu käteen hiukka GG:tä kovemmalta, mut ainakin nollan alapuolella tilanne on jo päinvastainen ja plussakeleilläkin TrailStar pitää vähintään yhtä hyvin kun GG. Mulla oli verrokkina GG-kumisista BigBetty, MuddyMary ja WickedWill.
Jos tuota TrailStar -kumia johonkin vertaa niin Contin BlackChili on samantuntuinen, paitsi se uuden BC-kumin silikonipintaisuus puutuu.

drop
19.01.2011, 21.46
Hyvin kyllä trailstar rullaa verrattuna GG seokseen. Mulla on semmoiset Big Bettyt ja en kyllä vanhemmilla seoksilla varustettuja enään tule käyttämään (vaikka komero on täynnä lähes ajamattomia yksilöitä).

syklopaatti
19.05.2011, 02.29
Nostetaas vähän. Tänään kävin todella märissä olosuhteissa testaamassa
2.35 trailstar muddymarya. Voi h#lvetti mikä pito. Mulla loppu kantti kevyesti ennen pitoa. En halua ees kuvitella minkälainen pito sillä vert-seoksella on,mutta jo tämä trail oli tooodella pitävä. Yritin oikein uhalla ajaa kalteviin ja märkiin juuriin ja kiviin.
Ei yksinkertaisesti kantti riittänyt mittaamaan tätä rengasta.
Rullaskin yllättävän hyvin. Ainoastaan pehmeellä alustalla(pururata) rullaavuus handicapin huomas selvästi.
Taasen teknisellä vauhdin kasvun huomas helposti.

drop
19.05.2011, 09.15
Pakko myöntää että mä äimästyn joka päivä myös ton trailstar seoksen pidosta. Mulla on selkeästi kovemmat paineet kuin aikaisempien Schwalben / Rubber Queenien kanssa ja silti pito on huomattavasti parempi. Todella ***** seos.

Rullaavuus ei ole enään asfaltilla tuntunut niin hyvältä, tosin se voi olla vain huonoa kevätkuntoa. Toki se on huomattavasti parempi kuin GG seos, mutta olen tainnut joskus ajaa työmatkaa rullaavammillakin renkailla. :D

timppi
19.05.2011, 09.48
Nostetaas vähän. Tänään kävin todella märissä olosuhteissa testaamassa
2.35 trailstar muddymarya. Voi h#lvetti mikä pito.

Mikähän on tuon 2.35:n mitattu leveys? Mahtuisikohan Cubeen pyörimaan, jossa tällähetkellä 2.1:set Smart Samit..

kyprok
19.05.2011, 10.32
Tuntuvat olevan joka puolella aika kiven alla nuo uudet Schwalbet, olen parista saksalaisesta kaupasta kytännyt Trailstar -seoksellisia Big Bettyjä, mutta kun ei vain ole saatavilla. Omaa tyhmyyttä osittain, talvella niitä oli mutta en jaksanut reagoida. Odottavan aika on pitkä.

Hri
19.05.2011, 11.36
Ainakin Bike24:lla (http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=10226;page=1; menu=1000,2,103,104;mid=6;pgc=0;orderby=4) on kumeja varastossa. Näyttivät vain ruokatunnin aikana nostaneen hintoja muutamalla eurolla.

syklopaatti
19.05.2011, 11.41
Mikähän on tuon 2.35:n mitattu leveys? Mahtuisikohan Cubeen pyörimaan, jossa tällähetkellä 2.1:set Smart Samit..
60.5 mm Näyttäs olevan. En kyllä taakse laittas kun alamäkitouhuihin.
Eturenkaana hyvä märällä ,mut taakse riittää kyllä vähän pieninappulaisempikin.
Sen verran vierintävastusta tossa kuitenkin on.

Jani R.
19.05.2011, 11.42
Ainakin Bike24:lla (http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=10226;page=1; menu=1000,2,103,104;mid=6;pgc=0;orderby=4) on kumeja varastossa. Näyttivät vain ruokatunnin aikana nostaneen hintoja muutamalla eurolla.

Kävi sama erään viikonlopun aikana kun kaverin kanssa suunnittelimme kimppatilausta ja linkittelimme toisillemme bike24:n tuotteita moneen kertaan. Maanantaina hinnat olivat nousseet useamman euron.

JackOja
19.05.2011, 11.44
...Näyttivät vain ruokatunnin aikana nostaneen hintoja muutamalla eurolla.

Kävi sama... Maanantaina hinnat olivat nousseet useamman euron.

Vähän niinkuin lentolipuissa, kysyntä lisää hintaa. Ei kannata huvikseen kliksutella ;)

timppi
19.05.2011, 12.16
Eturenkaana hyvä märällä ,mut taakse riittää kyllä vähän pieninappulaisempikin.
Sen verran vierintävastusta tossa kuitenkin on.

No, itse kyllästyin märällä lipsuiluun ja loputtomilta tuntuneisiin pyllähdyksiin. Nyt siis haluaisin kostealla juurilla/kivillä hyvin pitävät kumit noiden Smart Samien tilalle..

Samat kumit saa pyöriä myös kuivalla, sillä tuskin jaksan ryhtyä noita vaihtelemaan.. Onko parempia ehdotuksia kun MM?

syklopaatti
19.05.2011, 12.29
No, itse kyllästyin märällä lipsuiluun ja loputtomilta tuntuneisiin pyllähdyksiin. Nyt siis haluaisin kostealla juurilla/kivillä hyvin pitävät kumit noiden Smart Samien tilalle..

Samat kumit saa pyöriä myös kuivalla, sillä tuskin jaksan ryhtyä noita vaihtelemaan.. Onko parempia ehdotuksia kun MM?
no jos pitäs kuivallakin ajaa niin joku nobby nic taakse ja fat albert eteen vois olla ihan jees. Nobby pace ja albert trail-seoksella.

kyprok
19.05.2011, 16.33

Tämän lafkan unohdin täysin, kiitos!

Miten on noiden uusien seosten kulutuskestävyys, vai onko vielä liian aikaista sanoa? Itse mietin joko Trailstar -seosta molempiin päihin tai sitten Pacestaria taakse ja Trailstaria vastaavasti eteen.

drop
19.05.2011, 23.28

Uusissa Fat Alberteissa on edessä tuo trailstar seos ja takana pacestar, rullaavat varmaan vähän paremmin, ja ovat kevyemmät. Big Bettyt voivat olla kivemmat kovalla pinnalla, mutta MM't irto pinnoilla / pehmeällä.

PaH
20.05.2011, 10.27
... seosten kulutuskestävyys, vai onko vielä liian aikaista sanoa? Itse mietin joko Trailstar -seosta molempiin päihin tai sitten Pacestaria taakse ja Trailstaria vastaavasti eteen.

Molempi parempi ja kaipa nuo kummatkin näissä oloissa kestää sen mitä renkaan tarttee. Lokakuusta
noita ulkoiluttanu, trailstar enimmäkseen edessä ja pacestar takana (myös vastoinpäin) eikä noissa
vielä juuri kulumista näy. Inttervebissä näin kuvan jossa oli Trailstar-kuminen Hans Dampf viikon
kivikko-kalliosession jälkeen keskinappuloiltaan öbaut entinen, joten kulutuskestävyyttä saa enempi
kai tuolla Pacestarilla.

kyprok
25.05.2011, 15.21
Kävi sama erään viikonlopun aikana kun kaverin kanssa suunnittelimme kimppatilausta ja linkittelimme toisillemme bike24:n tuotteita moneen kertaan. Maanantaina hinnat olivat nousseet useamman euron.

Eikö tuo johdu siitä että saksassa ALV/VAT on matalampi (19% vs 23%) kuin suomessa? Itse huomasin saman kun kirjauduin sisään, VAT laskettiin suomen mukaan ja hinnat nousivat. Kun kirjauduin ulos oli VAT jälleen saksan mukaan ja hinnat laskivat.

drop
25.05.2011, 15.22
Rupesimpa tutkailemaan tota takarengasta ja vaikuttaisi kyllä että monet nappulat ovat murtuneet tai murtumassa. Edessä näyttää vielä priimalta, eli ehkä tuo Pacestar voisi olla parempi vaihtoehto takana (tämän yhden tapauksen perusteella).

kyprok
25.05.2011, 17.08
Rupesimpa tutkailemaan tota takarengasta ja vaikuttaisi kyllä että monet nappulat ovat murtuneet tai murtumassa. Edessä näyttää vielä priimalta, eli ehkä tuo Pacestar voisi olla parempi vaihtoehto takana (tämän yhden tapauksen perusteella).

Kiitos havainnosta. Olin aikeissa laittaa tänään tilaukseen parin Trailstar -seoksellista Big Bettyä. Ehkä pitää miettiä jos kokeilisi taakse Pacestaria. Toivottavasti pidossa ei häviä paljoa jos tuohon komboon päädyn.

drop
25.05.2011, 17.19
Huomiona tähän vielä etten ole ikinä pitänyt itseäni kovin "kovana" kumeja kohtaan, en muista että yhdestäkään olisi ennen nappulaa murtunut (tosin olen vaihdellut aika tiuhaan tahtiin, usein hapsut vielä jäljellä).

Itsok
25.05.2011, 21.18
Trailstar -seoksellinen BB tuntuu kyllä melko kovalle valinnalle taakse. Jos tietty reisiä riittää, niin miksi ei. Syksyn pahimmille limakeleille ajattelin kyllä kokeilla laittaa sellaista taaksekin, mutta muuten ei tulisi kyllä mieleeni sellaista kokeilla.

kyprok
25.05.2011, 22.10
Kuinka iso parannus Pacestar on verrattuna vanhaan triple nano compoundiin? Itse en vanhasta triple nano -seoksesta pitänyt. Taidan päätyä tilaamaan Trailstar BB eteen ja Pacestar BB taakse. Jos sitä kautta saisi kestävyyttä ja rullaavuutta taakse ja pitoa eteen. Sitten vain toivotaan ettei petytä.

drop
26.05.2011, 09.31
Trailstar -seoksellinen BB tuntuu kyllä melko kovalle valinnalle taakse. Jos tietty reisiä riittää, niin miksi ei. Syksyn pahimmille limakeleille ajattelin kyllä kokeilla laittaa sellaista taaksekin, mutta muuten ei tulisi kyllä mieleeni sellaista kokeilla.

Kyllä mä oon ajanut työmatkatkin noin, tosin pyöräni olen ristinyt traktoriksi :D

Deemus
26.05.2011, 10.46
Ite hankin taakse uudella seoksella olevan ralliranen (snake skin) ja hyvin tuntuu rullaavan ja pitooki löytyy märällä hyvin. Noihan on tubeless- readytki, niin nousi tosi helposti dt:n vanteelle, vaikka oli core sisäs.

E: ja kyseessä oli siis pacestar- sekotus.

Hri
03.06.2011, 14.13
Taidan päätyä tilaamaan Trailstar BB eteen ja Pacestar BB taakse. Jos sitä kautta saisi kestävyyttä ja rullaavuutta taakse ja pitoa eteen. Sitten vain toivotaan ettei petytä.

Päädyitkö tähän komboon? Minulla olisi samanlaiset aikeet, mutta olen arponut jo päivätolkulla BB (ei kokemusta) ja tutun ja turvallisten FA (paljon kokemusta) renkaiden välillä.

Vanhat UST triple nano compound Fat Albertit ei kyllä kovin kivikkoista kyytiä kestä. Varsinkin takana nappulat alkavat murentumaan aika helposti ihan perustrailiajossa, joten olisiko tuo Pacestar kuitenkin järkevämpi valinta taakse vai menetetäänkö pidossa paljonkin suhteessa tuohon vanhaan seokseen?

Heikki K
03.06.2011, 14.18
Kolme päivää Tukholman kalliomaisemia sai myös tuoreen Pacestar Fat Albert takarenkaan aika väsyneen näköiseksi. Eli siinä mielessä en näkisi, että kestävyys olisi merkittävästi parempaa kuin Triple Nano Compoundissa. Muuten kyllä oikein mainio rengas.

Disclaimer: Länsinaapurimme kapitaalin kallioperä on kyllä selkeästi rosoisempaa ja terävämpää kuin paikallinen vastaava.

Hri
03.06.2011, 21.41
Ok, pitikö se rengas siellä lännenkallioilla ja poluilla kuitenkin ihan hyvin, huonosti vai hyvin huonosti? Ei tainnut olla edes märkää?

kyprok
03.06.2011, 22.53
Päädyitkö tähän komboon? Minulla olisi samanlaiset aikeet, mutta olen arponut jo päivätolkulla BB (ei kokemusta) ja tutun ja turvallisten FA (paljon kokemusta) renkaiden välillä.

Itse taas olen jäänyt arpomaan tilaanko big bettyt vai muddy maryt :P Mutta joka tapauksessa ajattelin ainakin kesäksi laittaa taakse Pacestar ja eteen Trailstar -versioiset kumit. Mallista en nyt vain pääse itseni kanssa yksimielisyyteen. Nopealla hiplailulla kivijalkakaupassa Pacestar tuntui paljon paremmalta kuin vanha triple nano, mutta se ei vielä paljoa kerro. Voin yrittää kertoa myöhemmin kokemuksista, jos vain saisin ensin ne renkaat tilaukseen..

Heikki K
04.06.2011, 00.24
Ok, pitikö se rengas siellä lännenkallioilla ja poluilla kuitenkin ihan hyvin, huonosti vai hyvin huonosti? Ei tainnut olla edes märkää?

Oli niin kuivaa, ettei oikein pysty arvioimaan todellista pitoa, kun tuolla nyt olisi pitänyt melkein mikä vaan. Koto-Suomen kevätkeleissä takarenkaana tuo Pacestar oli vähintään yhtä hyvä ellei jopa parempi kuin Triple Nano.

t-man
04.06.2011, 14.11
Kumiseoksista poiketen, niin näköjään myös leveydet on muuttunu ainaski rocket roneissa. Mulla tän vuoden malli pacestar-kumilla ja kaverilla viime vuoden malli triple nanolla. Molemmat 26x2.25 ja kun mittasin leveyden, niin uudemmassa 60 mm ja vanhemmassa 52 mm. Ilmanpaineet suhtkoht samat ja vanteet kutakuinkin samanlaiset. Vai voiko se vanteiden erilaisuus tehdä moisen eron?

drop
04.06.2011, 15.48
Ainakin BB ja MM ovat jotakuinkin saman kokoisia kuin ennen.

Hri
05.06.2011, 10.40
Oli niin kuivaa, ettei oikein pysty arvioimaan todellista pitoa, kun tuolla nyt olisi pitänyt melkein mikä vaan. Koto-Suomen kevätkeleissä takarenkaana tuo Pacestar oli vähintään yhtä hyvä ellei jopa parempi kuin Triple Nano.

Tämä selvä. Pitää kaivella jostain tuo Pacestar taakse ja Trailstar eteen. Fat Albertit on olleet niin kauan alla, että taidan vaihteeksi kokeilla Bettyjä.

AK-87
15.06.2011, 11.57
Onkos muut Pacestaria (takana) käyttävät huomannu nopeahkoa seoksen "väsymistä"? Eli siis mulla on kohtalaisen vähäisen ajon jälkeen alkanu reunanappulat lohkeilla. Renkaalla on ajettu vaihtelevaa ajoa, enimmäkseen enskatyyppistä menoa noin 1,8-2,0 barin paineella. Vanne on sopivan levyinen (Crossmax SX) 2,4" Nobby Nicille, eli eipä tuo oo allekaan päässyt taittumaan ja siitä siis ei johdu reunojen nopeahko kuluminen.

mteebee
19.06.2011, 16.09
Onko näissä tubeless ready malleissa kyljet tukevoituneet yhtään verrattuna noihin vanhoihin seoksiin? Eniten kiinnostaisi nobby nic 2,25 koossa, omissa gettotubeless Rubberqueenissa on jokseenkin paperinohuet kyljet. Muuten ok mutta matalammilla paineilla notkuu epämiellyttävän paljon kun tukevuutta ei juuri ole. Entä osaisko joku sanoa NN 2,25 todellisen leveyden?

drop
19.06.2011, 17.16
Ainakin Fat Albert / Big Betty ja Muddy Mary ovat pienillä paineilla tukevampia kuin Rubber Queen. Muuten en ole huomannut uusien ja vanhojen seosten väliltä mainittavaa eroa, yhtä hyvät kyljet molemmissa. Nobby Nic oli vuosia sitten testatessani niin vaarallinen kumi märällä etten ole enään uskaltautunut kokeilemaan uudestaan, ehkä pitäisi.

mteebee
19.06.2011, 22.23
Joo oli mullakin yksi Nobby hetken eturenkaana, mutta traumat on jo laantuneet sen verran että vois takarenkaana kokeilla tuota uutta seosta. Snake skin version taidan pistää tilaukseen.

JackOja
20.06.2011, 08.03
Onko näissä tubeless ready malleissa kyljet tukevoituneet yhtään verrattuna noihin vanhoihin seoksiin?...

Mielestäni ei. TLR-Ralliranessa on huomattavan ohuet kyljet verrattuna UST-Ralliraneen. Ja vuosi kuin seula ennen ravistelua :D

Muuten, hämmästyin eilen suunnattomasti sadelenkillä... RalliRane piti ihan mainiosti :eek: Onkohan tuo Pacestar-seos jotenkin pitävämpi kuin vanhan USTin kumiseos? Ennenvanhaan RalliRane oli märällä jokseenkin vaarallisen liukas.

mteebee
20.06.2011, 16.26
Täh? Eikö ton ralliranen pitänyt olla aika Xc kumi, kannattaako ihan oikeasti painella keskuspuiston kivikoihin ja juurakoihin noitten kanssa? Ei silti, täytyy myöntää että omat rengasvalinnat on olleet järjettömän järeitä omaan painoon ja ajotyyliin nähden.

elasto
20.06.2011, 16.42
Täh? Eikö ton ralliranen pitänyt olla aika Xc kumi, kannattaako ihan oikeasti painella keskuspuiston kivikoihin ja juurakoihin noitten kanssa? Ei silti, täytyy myöntää että omat rengasvalinnat on olleet järjettömän järeitä omaan painoon ja ajotyyliin nähden.

Eikös nuo keskuspuiston kivikot ja juurakot sitten ole sitä xc:tä, vaikka vähän teknisemmän puoleista maastoa onkin? :p Itse olen ainakin rymistellyt siellä xc-fillarilla, jossa Rocket Ronit. Tosin eilen pannutin, kun lähti märällä juurella eturengas alta. :o

mteebee
20.06.2011, 19.39
Niin että oli kuitenkin sen verran teknistä keskuspuistossa, että piti xc vehkeillä pannuttaa :D . Entäs kun sataa viikon putkeen? Pistän Nobbyn tilaukseen ihan mielenkinnosta, mutta vain taakse. Kuvio muistaakseni rullasi hyvin ja sietää vähän mutaakin tukkeutumatta ihan täysin.

MacGyver
20.06.2011, 20.48
Ihan persuntumalla voisi sanoa, että tämän vuoden TLR Racing Ralph Evon kyljet ovat paksummat kuin viime vuoden Evo-mallin. Ja litkutus onnistui itsellä ihan heittämällä, ei vuotanut mistään.
Rocket Ronista ei ole aikaisempaa kokemusta, mutta TLR-Evo malli asentui myös hienosti litkuilla. Yllätys oli vaan se että painoa tuolla Ronilla oli lähes saman verran kuin RaRa:lla (510g vs. 520g 2,25 leveänä). Eli aika painava yksilö osui kohdalle.

Tmh
20.06.2011, 21.09
Mun 2011 TLR Rocket Ron yksilöt oli aika tarkkaan 480g molemmat ja niiden kanssa sai tapella kotvasen että alkoivat pitää ilmat. Kyljistä vuotivat aika reilusti aluksi.

drop
20.06.2011, 21.11
Kai keskuspuistosta löytyy ajettavaa moneen lähtöön, mutta kovin pahoihin kivikkoihin tai juurakkoihin en siellä usein törmää. Itseasiassa keskuspuisto on mulle aina se taivas johon mennään nauttimaan sileistä poluista kun hermostuu Hallainvuoren kivikkoihin. :)

Hri
20.06.2011, 23.34
Ihan mukavilta tuntuivat Big Betty Trail- ja Pacestar rinkulat pienellä rullailulla tänään. Pitoakin tuntui riittävän vaikka olosuhteet oli paikoin melko kosteat.
Molemmat nousivat vanteelle helposti ja piti ilmat sisällä ilman litkuja.

Painoa tippui edellisiin UST FA:hin verrattuna reilu 200g, joten pakkohan noiden on olla myös huomattavasti nopeammat.

Silvera
21.06.2011, 01.06
Kuka tietää mistä saisi Fat Albert 2,25 pacestar takarenkaan ei USTina? Kaikki kaupat ulkomaisia verkkokauppoja myöten tuntuvat myyvän eioota...

Entäs onko näkemyksiä siitä kuinka paljon on eroa ominaisuuksissa/kestävyydessä double defense-mallilla ja pelkällä snake skin-mallilla?

JackOja
21.06.2011, 08.14
Täh? Eikö ton ralliranen pitänyt olla aika Xc kumi, kannattaako ihan oikeasti painella keskuspuiston kivikoihin ja juurakoihin noitten kanssa?...

Mä tarkoitin sanoa, että tuo uusi Pacestar vaikuttaa pitävämmältä seokselta kuin entinen triplenanovaimikälie. En sanonut, että mielestäni Racing Ralph on ultimate AM-rengas märkään juurakkoon ja kivikkoon :)

Kyllähän RalliRanea testataan toisinaan ulkomaanlehtien AM-kategoriassa ja hyvin se siellä kuivalla kelillä pärjääkin.

Eikös nuo keskuspuiston kivikot ja juurakot sitten ole sitä xc:tä, vaikka vähän teknisemmän puoleista maastoa onkin?...

Ei kai se maasto tosiaan niinkään ratkaise vaan miten siellä ajaa. Ei mulla mitään vaikeuksia siellä ole RalliRanella, mutta ehkä mä en vaan osaa. Tai en tiedä osaanko kun en uskalla :o

... Entäs kun sataa viikon putkeen? Pistän Nobbyn tilaukseen ihan mielenkinnosta...

Hui kamalaa :eek: Haluatko luusi rikki? Kyllä RalliRanekin sentään pitävämpi on.

Hri
21.06.2011, 08.20
Kuka tietää mistä saisi Fat Albert 2,25 pacestar takarenkaan ei USTina? Kaikki kaupat ulkomaisia verkkokauppoja myöten tuntuvat myyvän eioota...

Koita vaikka tästä (http://www.bike-components.de/products/info/p26127_Fat-Albert-Rear-Evo-SnakeSkin-PaceStar-Faltreifen-Modell-2011-.html).

aapa
21.06.2011, 10.25
Pari viikkoa olen nyt kurvaillut vaihtelevassa maastossa uusilla Fat Alberteilla. Edessä 2.4" Trailstar Snakeskin ja takana 2.25" Pacestar Snakeskin seoksella, molemmat tubeless readynä ja litkutettuina. Eturenkaan ilmatila antaa mukavasti konfidenssia kivikkojuurakkoon, pito on omaan ajoon ollut oikein sopiva. Takarengas korvasi Kenda Nevegalin ja kyllä Pacestar Fat Albert pesee sen mennentullen rullaavuudessa! Katsotaan sitten syssymmällä miten ovat kestäneet kauden ajoja ja mikä on pito silloin. Bike24.com:sta renkaat tilasin.

elasto
21.06.2011, 11.38
Ei kai se maasto tosiaan niinkään ratkaise vaan miten siellä ajaa. Ei mulla mitään vaikeuksia siellä ole RalliRanella, mutta ehkä mä en vaan osaa. Tai en tiedä osaanko kun en uskalla :o

Sitä vähän minäkin, mutta kun heti ruvettiin täällä haukkumaan, että kannattaako sinne keskuspuistoon mennä XC-pyörällä kaatuilemaan. :(

haedon
21.06.2011, 12.11
Kyllähän noilla RalliRaneilla ja vastaavilla pärjää ihan normaali suomalaisissa kivikoissa ja juurakoissa. Sitten jos tekee mieli lähteä vesisateessa ajamaan tai on vettä tullut viikko putkeen niin joku Fat Albert tai Rubber Queen on aika passeli rengas, litkuilla tietty ja alhaiset paineet. Jos on varaa vain yksiin kiekkoihin niin voihan sitä tehdä kompromissin ja ajella jollain Nobby Niceillä. Optimi olisi kolmet setit: Märälle FA/RQ, normilenkkiin RR/XK ja kisaan FF/RK. Ja kovat kuskit vetää etujousitetulla XC-pyörällä lentäen sellaisista paikoista joissa monet 160 millisillä keikkuvat ovat ihmeissään että voiko tosta ajaa. Eli suomeksi kuskin ajotaidot/-kunto vaikuttavat paljon enemmän kuin renkaat tai pyörä.

mteebee
21.06.2011, 18.26
Mä ajan enimmäkseen espoon keskuspuistossa, mutta palataan tähän takarenkaaseen vielä. Siis 2.25 kokoisen RubberQueenin voisin korvata schwalben uudella seoksella varustetulla kumilla joka olisi tubelessready ja hyvin rullaava ja vähän jäykempi kyljiltään kuin RQ.
Kakkoskiekoilta löytyy MuddyMary ja fat alber joten jotain kesympää on kiikarissa. Minä en hauku ikänä pannuttajia, nauran vaan :D kyllä omistakin arvista näkee,että ei ole ilmansuuntaa mihin ei olisi kaatunut.

syklopaatti
22.06.2011, 10.19
Ja kovat kuskit vetää etujousitetulla XC-pyörällä lentäen sellaisista paikoista joissa monet 160 millisillä keikkuvat ovat ihmeissään että voiko tosta ajaa. Eli suomeksi kuskin ajotaidot/-kunto vaikuttavat paljon enemmän kuin renkaat tai pyörä.
Tämä on niin totta. Jos ajotaito ei ole parasta a-luokkaa niin kannattaa valita märälle kelille oikeesti pitävä rengas vaikka lisäpainon kustannuksella.
Siksi mulla onkin märällä muddy mary 2,35 trail -seoksella.:o
Painaa kun synti ,mutta ajotaidon puutteesta johtuen pääsen kovempaa kun jollain ralliraneilla. Taitavat kuskithan ajaa sit vaikka slikseillä.

AK-87
03.10.2011, 15.23
Nyt on tullut ajettua jonkin aikaa kombolla BB 2,4" Trailstar/FA 2,4" Triple Nano mikälie. Edessä syyslimoilla tuo BB on aika loistava ja alamäessä se on ainakin mulle tuonut sopivasti luottoa etupään käyttäytymiseen. Hyvin tuntuu pitävän juurakossa ja kivikossakin. Takana FA Triple Nano on aika paska. Renkulat on siis litkutettuina Crossmaxeille enkä voi pitää ihan riittävän alhaisia paineita. Kyseessä kun ei ole UST eikä TLR kumekset ja tuppaa hörppimään, kun oikein kanttailee (vahingossa...). Pitänee seuraavaksi kokeilla taakse tuota Hans Dampfia :)

Niin ja itellä ei oo kyllä tuon Trailstarin kans ollut lohkeiluongelmaa, muutenkaan ei vaikuta kuluvan erityisen nopeasti. Pacestar sen sijaan lohkeili aika paljon. Pitänee siis kokeilla HD:n Trailstar versiota taakse. Saattaa rullaus tasaisella vähän häiriintyä, mutta mukava pito on mulle tärkeempää. Vauhdin kans nyt ollaan kuitenkin jo valmiiks melkolailla konkurssissa.