above_forum

Collapse

Hyvät tuubirenkaat

Collapse
X
 
  • Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • hannupulkkinen
    Yligentlemanni
    • 05/2002
    • 6906

    #1

    Hyvät tuubirenkaat

    Olen vähän tutkiskellut millaiset tuubit laittaisin uusille kiekoilleni
    ensikesänä. Tässähän on nyt aikaa niitä tilailla.
    Aikasemmilla kiekoilla on Vittoria Corsat 25 milliä leveinä. Mukavat ovat.
    Nyt en vain löydä niitä mistään enää.
    Vittoria Corsa CR tubularit olen havainnut hinta-laatusuhteeltaan parhaimmiksi. Weighweeniesin keskustelupalstalla niissä valitettiin olevan
    pomppu venttiilin kohdalla ja neuvottiin ottamaan kumia pois venttiilin juuresta. Moiseen ei kai uskalla lähteä.

    Suosituksia hintalaatusuhteeltaan hyvistä renkaista ja tilauspaikoista.
    Renkaissa pitäisi olla vähän pistosuojaustakin, jotta ei käy niinkuin muutama vuosi sitten kun piti tehdä hätäjarrutus: molemmat renkaat puhki.
    Mopopojat ajoivat kolmion takaa eteen ja ei auttanut kun vetää liinat kiinni em. seurauksin.
    Jos et aja et voi ottaa!
  • Plus
    Aktiivijäsen
    • 05/2004
    • 1959

    #2
    Jos niissä joissain on pomppu ventiilin kohdalla, niin ei se tarkoita että kaikissa on. Omani rullaavat harjoitusrullillakin ihan smoothisti.

    Comment

    • hannupulkkinen
      Yligentlemanni
      • 05/2002
      • 6906

      #3
      Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
      Jos niissä joissain on pomppu ventiilin kohdalla, niin ei se tarkoita että kaikissa on. Omani rullaavat harjoitusrullillakin ihan smoothisti.
      Mistäs se tilatessa tietää onko pomppu vai ei? Palauttelu on aina hankalaa.
      Jos sattuu pomppurengas niin voiko sen pompun todella poistaa?
      Jos et aja et voi ottaa!

      Comment

      • wanderer

        #4
        Pomppu venttiilin kohdalla voi johtua siitäkin, että venttiilin reijän ympärillä oleva "upotus" on liian matala tai puuttuu. Upotuksella saadaan venttiili asettumaan vanteelle riittävän syvälle.

        Comment

        • Samu Ilonen

          #5
          Niin, eli em. vika saattaa olla vanteen ja renkaan yhteensopimattomuutta, ei varsinainen vika.

          Mulla on viä syksyn jäljiltä kanssa 25mm tuubit maantiepyörässä alla kun tuli kinnailtua vähän mitä sattuu teitä. Esim hiekkatietä välillä. Tosin ne on todellisuudessa noin 26mm pallot. En kyllä ihan kamalaa eroa huomannut vs. 23mm, eli todellisuudessa 24mm tuubeihin. Noi oli Tufon Elite Ridejä. Ero mukavuudessa taas S3 <215g oli minusta selkeä, leveämpi gummi ja parempi rakenne. Gummi on vähän kovempaa kuin Vittoria ja niissä on 2 erilaita pistosuojausta joten kestävyys on ok. Se on renkaissa aina taiteilua hakeeko parasta rullausta,kestävyyttä vai edullista hintaa. Esim Elite Pulse 22mm rullaa paremmin kuin Elite Ride. Kulutuskesto taas on heikompi mutta se onkin TRI-rengas. Ittellä on sellanen kyllä TT-levyssäkin.
          Last edited by Vieras; 20.01.2011, 07.45.

          Comment

          • seppo
            Vakiovieras
            • 04/2006
            • 169

            #6
            Ajelin viime kesän lopun ja syksyn tufoilla ja voin suositella!
            The Race is not always to the swift!

            Comment

            • hannupulkkinen
              Yligentlemanni
              • 05/2002
              • 6906

              #7
              Alkujaan tämän lähetti seppo Katso viesti
              Ajelin viime kesän lopun ja syksyn tufoilla ja voin suositella!
              Millasilla Tufoilla? Niitä on ainakin 10 erilaista tuubia. Niin ja mistä ostit ne joilla ajat?
              Edit: laskin, että maantielle ainakin 26 erilaista mallia.
              Jos et aja et voi ottaa!

              Comment

              • VesaP
                Ei mikään tavis
                • 10/2003
                • 7935

                #8
                Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
                Edit: laskin, että maantielle ainakin 26 erilaista mallia.
                Luulis niistä joku sopiva löytyvän siis.

                Mutta ontopikkia, osta Continental Competition tuubit. Ne on hyviä. Löytyy paria mallia, kapeempaa ja leveempää. Voip maun mukaan viritellä joko 19 ja olikos se ny 22 milliset. Ei ole kahtakuutta mallia mistä valkata. Näitä tilaillut Probikekitistä.

                Tufoista ittellä on S3 Lite <195 renkaita. Ne on kans hyviä varsinkin eturenkaina. 19 millisiä kun muistaakseni ovat. Keveitä pirulaisia... Näitä saanee tuolta Samulta ainakin.

                Comment

                • Samu Ilonen

                  #9
                  S3 Lite <195g on 19mm ja S3 Lite <215g 21mm selvyyden välttämiseksi. Muuten sama tuubi. Kummatkin on yleensä joku 5g alta ilmoitetun. Tufon mallisto on kyllä ihan laaja. Joskus laskin että hyllyssä pyörii joku 25 erimallia. MTB, CX,TT,TRI, rata, rd etc. +rulla ja kelaustuolin tuubit, toki useimmille niistä riittää vain muutamakin malli.

                  Comment

                  • E.T.
                    Aktiivijäsen
                    • 04/2006
                    • 1158

                    #10
                    Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
                    Luulis niistä joku sopiva löytyvän siis.

                    Mutta ontopikkia, osta Continental Competition tuubit. Ne on hyviä. Löytyy paria mallia, kapeempaa ja leveempää. Voip maun mukaan viritellä joko 19 ja olikos se ny 22 milliset. Ei ole kahtakuutta mallia mistä valkata. Näitä tilaillut Probikekitistä.
                    On ne Contit tosi kivoja ajaa, kypsyin vaan kun ne oli ainakin omiin vanteisiin tosi kireet laittaa. Tufon Elite Ride 25 mm on toinen tosi mukava, kestävyyvkin luullakseni enemmän kuin kohdallaan...

                    Comment

                    • seppo
                      Vakiovieras
                      • 04/2006
                      • 169

                      #11
                      Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
                      Millasilla Tufoilla? Niitä on ainakin 10 erilaista tuubia. Niin ja mistä ostit ne joilla ajat?
                      Edit: laskin, että maantielle ainakin 26 erilaista mallia.
                      Tufon elite ride. Ostin ne Signaturesta:


                      Tarkennus vielä: edessä tufon elite pulse 23 ja takana elite ride. Takana yli 2 000 km ja ilman ongelmia!
                      Last edited by seppo; 20.01.2011, 17.25.
                      The Race is not always to the swift!

                      Comment

                      • pekkajaa

                        #12
                        En tiedä muista, mutta itselleni ainakin tulee sanaparista "hyvät tuubirenkaat" aivan ensimmäisenä mieleen tämän lafkan tuotteet.

                        Disclaimer: Omakohtaisia kokemuksia ei ole

                        Comment

                        • Miha

                          #13
                          When selecting new tires, rolling resistance is probably one of the most underestimated and often ignored factors of tire performance. Most of us simply assume that the narrower a tire is, the better it’ll roll. That’s basically as far as our attention on the subject extends, before we quickly move on and concentrate our thoughts […]




                          muuta kun noi Tufot rullaa jokin verran huonommin...?

                          Comment

                          • VesaP
                            Ei mikään tavis
                            • 10/2003
                            • 7935

                            #14
                            Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
                            On ne Contit tosi kivoja ajaa, kypsyin vaan kun ne oli ainakin omiin vanteisiin tosi kireet laittaa. Tufon Elite Ride 25 mm on toinen tosi mukava, kestävyyvkin luullakseni enemmän kuin kohdallaan...
                            Heh, tuli mieleen että mulla oli vuonna miekka ja kala noita Tufon S3 lite tuubeja versiona <165 muistaakseni. Hienon keltaisia. Ne kesti alle 400km ajoa maantiellä ennenkuin KULUIVAT puhki. Eli TOSI kestäviä. Mut keveät oli! StePe ainakin voi muistaa kuinka kepeät ne olikaan kun yritettiin repiä sitä irti liimauksista tien päällä. Taisi olla hän talkoissa mukana repimässä sitä kun omat voimat ei riittäneet.

                            Nyt mulla kulkee yksi käytetty S3 Lite <165 varatuubina taskussa. On niin kevyt niin on hyvä kuljettaa mukana. Taitaapa vielä yksi ihan uusi olla myös kaapissa. Voisi joskus virittää paikoilleen kun haluaa mahdollisimman kevyen painon vaakaan...

                            Comment

                            • Plus
                              Aktiivijäsen
                              • 05/2004
                              • 1959

                              #15
                              WW-foorumilla konsensus tuubeista tuntuu olevan hyvinkin Tufo-vastainen... "Friends don't let friends ride Tufo"

                              Comment

                              Working...