PDA

Näytä tavallinen näkymä : Neopreenisukka vai karvasuojus

Kuntoilija
07.01.2011, 16.19
Vaikkakin NW Celcius Arctic klopot ovat huomattavasti lämpöisemmät kuin Shimanon MW80:t, niin tämä tampio tarvitsee kovemmille pakkasille ja pidemmille lenkeille lisää suojaa varpaille. Pähkäilen, että toimisiko tuollaiset neopreenisukat pakkaskäytössä riittävänä lisälämmöntuojana vai olisiko varmenpaa panostaa suoraan tuollaisiin karvavuorellisiin kengänsuojiin?

TuH
07.01.2011, 16.32
En ole neopreenisukkia koskaan kokeillut, mutta ilmiselvä etu kengänsuojissa on akillesjänteen suojaaminen kylmältä ja viimalta. Mitä ylemmäs kengänsuoja ulottuu, sen parempi. Ihannetapauksessa ajohousun lahkeet saa tiiviisti pakettiin kengänsuojien sisälle.

marco1
07.01.2011, 16.37
Karwawuorelliset on lämpimämmät. Eivät vaan meinaa kestää käytössä.

Kuntoilija
07.01.2011, 16.52
No en arvo enää ja teen tällä kertaa vain yhden ostoksen. Painostan heti karvaan ja paikkailen tarvittaessa jesseteipillä ja kissankarvoilla.

marco1
07.01.2011, 17.07
Painostan heti karvaan ja paikkailen tarvittaessa jesseteipillä ja kissankarvoilla.
Hesus-teippi ei pysy, pitää vähän ommellakin. Meinaan fiksata omat Gorillateipillä ja karhulangalla... muita eläimiä ei nyt ole tarjolla.

Marsusram
07.01.2011, 17.25
Vaude Minsk kestää Sportfireä paremmin.
Pohjan läpi klossista tulevaan kylmään pitää parantaa pohjallisia.

di luca
07.01.2011, 19.30
Noissa kehutuissa Lakeissa on pohjallinen semmonen, jotta välissä on alumiini ja molemmin puolin villantyyppistä. Eli kaksi alupohjallista vastakkain ajaa saman asian, kun vaan on kengässä tilaa.

nure
07.01.2011, 21.47
Kunnon pohjallinen on tarpeen koska klossin kautta kylmyyttä säteilee... Jos lisäät sukkia niin ahdas kenkä kylmenee sillä aina pitäis hieman mahtua ilmaan väliin... Mutta oleks ajatellut neopreenisuojia...

Kuntoilija
07.01.2011, 22.39
No minä jäin sittenkin taas arpomaan, kun tuli epäilys noiden karvareuhkojen kestävyydestä maastokäytössä.

Klopoissa on tilaa varsin paljon ja laitoin tuollaiset tuplavilla/tupla-alumiini-
pohjalliset. Katsotaan, kun kun taas kylmenee, että mitä varpaat tykkää.

nure
08.01.2011, 10.58
Mulla on talviajossa tuollaiset ½ varrelliset Cannondalen vanhat maastokengät ja yleensä hieman paksummat sukat ja Pron paksummat neopreenisuojat ja noin -20 asteen pakkasessa alkaa vajaan tunnin päästä palelemaan juuri pohjasta mikä johtuu juuri klossin ja polkimen säteilemästä kylmyydestä, luulisisi että juuri tuollainen pohjallinen auttaa asiaan kyllä, toivottavasti jalkasi pysyy lämpiminä... Inhoittava tunne ja kun jalat palelee niin siinä ei enää ole paljoa tehtävissä!

TuH
08.01.2011, 12.37
No minä jäin sittenkin taas arpomaan, kun tuli epäilys noiden karvareuhkojen kestävyydestä .

Se on aivan selvää, että kengänsuojat ovat pelkkää kulutustavaraa. Pelkässä maantiekäytössäkin mulla menee vähintään yhdet kengänsuojat ajokaudessa. Siinä vaiheessa kun kärki on kulunut puhki (se yleensä pettää ensimmäisenä), niin suoja ei paljon enää lämmitä.

Edes rahalla ei tunnu saavan tässä asiassa kestävyyttä. 50 euron Sidi Windtexit rispaantuivat ihan yhtä nopeasti kuin parinkympin Nalini Basicit. Sääli sinänsä, nuo Sidit kun solahtivat samanmerkkisten kenkien päälle kuin hansikas käteen.

nure
08.01.2011, 12.59
Nuo kevlarvahvisteiset on hieman kestävämpiä mutta totta kollega virkkaa, ei suojia kannata ostaa minkään viisivuotis suunnitelman tarpeisiin...

MTB 50+
08.01.2011, 16.41
Vaude Minsk on tähän mennessä lämpöisin ja kestävin löytämäni kengänsuoja.
Talvikengät ovat neljä numeroa kesäkenkää suuremmat. Lampaankarvaiset pohjalliset ja norjalaiset villasukat alpakkavillaisten sisäsukkien päällä niin ei hurjasti jalat palele pidemmälläkään lenkillä.

EsaJ
08.01.2011, 19.43
Eri kengät kesään ja talveen. Shitmanon varrelliset MW02 kengät, numeron kaksi isommat, ja sinne villasukka tai kaksi.. Jo tarkenee meikäläinenkin, vaikka oon kylmävarpainen.

http://www.bikeradar.com/gear/category/clothing/shoes/product/mw02-winter-boots-9331

Hankintahinta kuitattu nopeesti Neopreneihin nähden, ne kun on pain in the arse käytössä ja rikkoutuu parissa jalkautumisessa.

Sama pätee maantiekäytössä, tarvii vaan sen verta joustaa, että hankkii jotku halvat mtb lukkospedet

Kuntoilija
09.01.2011, 11.38
Kiitokset vinkeistä. Pannaan nuo Minskit hankintaan, jos ei pohjallistuunaus
riitä.

Nuo Shimanot on surkeat. Ne ei ole suomalaiseen talveen tehty.

TuH
09.01.2011, 19.09
Kiitokset vinkeistä. Pannaan nuo Minskit hankintaan, jos ei pohjallistuunaus
riitä.

Nuo Shimanot on surkeat. Ne ei ole suomalaiseen talveen tehty.

Surkea on ehkä vähän vahva sana, mutta kieltämättä ne ovat enemmän talvikengät johonkin Keski-Euroopan plusmiinusnolla-talveen kuin suomalaisiin paukkupakkasiin. MW-80 ei toimi minullakaan yhtään ilman kerrossukkia ja kengänsuojien ylimääräistä lämmikettä. Niidenkään kanssa ei tule liian lämmin...

Isä nitro
10.01.2011, 22.59
Minulla toista talvea käytössä Spitfire karvavuorelliset kengänpäälliset. Ainoat joilla tarkenen kun mittari laskee -10 asteen alle. Käytän niitä käytännössä aina kun ajelen talvella eli lähes päivittäin ja jonkun verran niillä tulee myös käveltyä työapikan maisemissa. Eli ovat kestävät, lämpimät ja helpot käyttää. Ainoa moite liittyy kyseisten suojien ulkonäköön. Neopreenit eivät pidä ainakaan minun jalkojani lämpiminä enää kunnon pakkasilla.

Tsekkasin ekaa kerta netistä edellä mainitut Minskit, joissa näyttäisi olevan pohja auki. Spitfirethän "suojaavat" myös pohjasta ja klossin ruuveille tehdään pienet reiät teksitiiliin. Mutta nuo pohjat siis kestävät yllättävän hyvin-

PHI
13.01.2011, 02.50
Minulla toista talvea käytössä Spitfire karvavuorelliset kengänpäälliset...

Siis tarkoitat varmaan Sportfire? Vai onko sulla jalassa tosiaan II Maailmasodan brittiläiset hävittäjäkoneet :D?

Isä nitro
14.01.2011, 23.16
Siis tarkoitat varmaan Sportfire? Vai onko sulla jalassa tosiaan II Maailmasodan brittiläiset hävittäjäkoneet :D?

Köhöm, just noin. Eikä ollut edes tahallinen läppä. Täältähän näitä siis saa http://www.urheiluareena.fi/tuotteet/pyoraily/