PDA

Näytä tavallinen näkymä : Spinning-pyörä kotiin

zuinde
02.01.2011, 19.30
Olen harkinnut Sportop B 180 merkkistä spinning pyörää.

Onko tästä kokemuksia?

jokze
03.01.2011, 12.04
Itse taas kaavailen Kettler speed pro spinning pyörää

Onko tästä kokemuksia?

nure
03.01.2011, 20.49
Spinningpyörä kotiin? Mitäs iloa siinä kun ei niitä "Maisemiakaan"...

zuinde
10.01.2011, 14.28
nuin nuin ...

Seteh
15.01.2011, 12.03
NetAnttilasta saisi halvalla spinning-pyörän: Gymstick Spin 101 (http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=616235&shopId=10006&compartmentId=10045&categoryId=3144910&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay). Tekeekö tuollaisella jotain vai saako halvalla pelkkää **skaa?

Harvis
25.02.2011, 14.15
NetAnttilasta saisi halvalla spinning-pyörän: Gymstick Spin 101 (http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=616235&shopId=10006&compartmentId=10045&categoryId=3144910&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay). Tekeekö tuollaisella jotain vai saako halvalla pelkkää **skaa?

Tuota samaa pyörää olen minäkin katsellut. Kyllä tuolla varmaan polkea voisi.

VesaP
25.02.2011, 14.28

En tiedä spinningpyöristä mitään, mutta noin niinkuin ulkonäön puolesta tuolla ei kyllä uskaltaisi polkea minuuttiakaan. Niin heiveröisen näköinen laite ettei mitään rajaa. Sanoisin että tuon hintainen "kuntopyörä" on kasa kallista *askaa. Sorry vaan.

Edit: Ko pyörän mainosteksti pistää vähän naurattamaan. Esim:

"
on kovempi vastus kuin kuntopyörä
"

Saa tulla vertailemaan ko lauseen kirjoittaja samantien vaikka mun vanhan kuntopyörän (Tunturi T8) tai nykyisen (Wattbike Pro) rinnalle että kumpi on kovempi...

Kiovan Dynamo
25.02.2011, 14.31
Jos ajatellaan sisällä polkemista ylipäätään tapahtumana, niin se vastaa mukavuudeltaan suunnilleen kaksituumaisen naulan hakkaamista varpaan kynnen alle. Siinä vaiheessa on melko sama, onko se naula keltapassivoitu tai ei.

Jollain parinsadan investoinnilla (kuntopyörä, traineri tms.) kannattaa kokeilla, löytyykö kropasta se mutaatio, mikä sallii itsensä kiduttamisen. Mikäli jostain syystä vielä vuoden sitkeän puurtamisen jälkeen sisäajaminen tuntuu kivalta, niin sitten kannattaa investoida enempi laitteistoon...

VesaP
25.02.2011, 14.48
Jos ajatellaan sisällä polkemista ylipäätään tapahtumana, niin se vastaa mukavuudeltaan suunnilleen kaksituumaisen naulan hakkaamista varpaan kynnen alle. Siinä vaiheessa on melko sama, onko se naula keltapassivoitu tai ei.

Tähän en osaa ottaa kantaa. Ajonautinto riippuu ihmisestä. Toinen tykkää ja toinen ei.

Jollain parinsadan investoinnilla (kuntopyörä, traineri tms.) kannattaa kokeilla, löytyykö kropasta se mutaatio, mikä sallii itsensä kiduttamisen. Mikäli jostain syystä vielä vuoden sitkeän puurtamisen jälkeen sisäajaminen tuntuu kivalta, niin sitten kannattaa investoida enempi laitteistoon...

Tästä taas olen vähän erimieltä. Huonot välineet voi viedä sen orastavan nautinnon treenata nyt vaikka sisällä ja kiroaa noiden huonojen välineiden takia lajin tämän puolen alimpaan helvettiin. Jos laittaa kerralla hyvää, niin uskoisin että olisi myös parempi fiilis ajella kun laitteet laulaa kunnolla. Ja K-Dynamokin tietää esimerkiksi kuinka hyvin Wattipyöräkin laulaa (joko on korvat auenneet tinnityksestä? sorry demosta... :o).

Mutta sitä mieltä olen että jos on vain 200e vara uhrata sisäpyöräilyyn, niin ostaa sen halvimman trainerin vaikkapa ja pulttaa oman pyöränsä siihen. Maasturinkin kait saa kiinni kun vaihtaa vain sileämmän renkaan taakse jos ei omista maantiefiloa. Ajotuntuma lienee varmasti parempi kuin tuommosilla 200e spinning- tai kuntopyörillä ja ajofiilis sitämyöten parempi!

Mukavia sisätreenejä vain kaikille! Tai ulos jos joku erehtyy pyörällä ulkona käymään! Pyörälehtiä kun selailee niin niistä kuvista voi päätellä että jossain pyöräily on myös ulkolaji. :eek::eek::eek: Kaikkia hulluja sitä onkin.... :eek:

kpyora
26.12.2013, 12.35
Etsin kotikäyttöön kohtuuhintaista kunto-/spinningpyörää. Kaksi erilaista käyttäjää, yhteisenä toiveena saada tulokset siirrettyä Polarin nettiportaaliin. Toinen käyttäjä enemmän pyöräilyorientoitunut, toisen kuntoillessa jumpissa ja sauvakävellen.

Wattbiken sivuilla on jotain yhteensopivuudesta Polarin kanssa, mutta juttu ei auennut. SPPT:n myymä spinninpyörä olisi iPadin kanssa kiva lelu, mutta tulosten siirtämisestä Polarin portaaliin ei ole mainintaa. Muita vaihtoehtoja?

Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

marko.k
26.12.2013, 20.11
Mua ketkuttaa kun veli meni myymään siskon hyvän spinning pyörän kirpparilla 20€ ennekuin kerkesin väliin.

izmo
26.12.2013, 20.15
Mua ketkuttaa kun veli meni myymään siskon hyvän spinning pyörän kirpparilla 20€ ennekuin kerkesin väliin.

ois muuten pähee kotona.... ei lentäis nastat huitsin nevadaan tämmösellä rospuutto kelillä:cool:

sonnet
30.12.2013, 17.07
Koska rengasta vasten hinkkaavat ja yliherkät avotrainerit on jo kokeiltu eikä jääneet taloon, niin minä kokeilin nyt tämän uusimman evoluution trainereista. Niistä hiljaisen fluidin (vs. ilmahyrrät, lentokoneen volyymilla), siis vehkeistä joiden omaan akseliin ja tavalliseen rataspakkaan fillari kiinnitetään. Ensivaikutelmat ovat hyvin positiiviset. Pienen vaihteiden säädön vaati mutta muuten ok, ja löytyy mukavasti vastustakin. Mukana tulee shimanon vapaaratas, ostin mukaan campagnolo-version:

http://www.elite-it.com/blog/products/turbo-muin/