PDA

Näytä tavallinen näkymä : Sunnuntaikiekot painavalle kuskille

Bianchirookie
26.11.2010, 00.15
Talven aikana tarkoitus olisi päivittää C2C-filoon sunnuntaiajeluun soveltuvat nautiskelukiekot. Alkuperäisiet ovat Fulcrum Racing 7:t.

Millaisia kiekkoja suositellaan 95kg kuskille? Laitetaan budjetiksi n. 1000€.

B. Rookie

tmile
26.11.2010, 09.56
- Campagnolo Zonda n.400€
- Mavic Ksyrium Elite n.450€
- Campagnolo Eurus n.500€

Tuota parempaa hinta-laatua ei oikein ole alumiinisenä tarjoilla. Ja 1000€+ kuitukiekkoihin ei kannata lähteä "sunnuntai-nautiskelu" spekseillä.

nure
26.11.2010, 10.47
Teetä mieleiset, tsekkaa CRC:n custom palvelu...

tunkkireisi
26.11.2010, 22.17
Olen valitettavasti samanpainoinen. Swiss DT R1900 kiekot ovat nyt pyörineet alla kaksi kesää. Kiekkojen painoraja 110 kg. Vanteet ovat vieläkin aivan suorat. Ajo on ollut pääasiassa kantatietä heikohkolla pällysteellä. Minusta hyvät oireet ja diagnoosi.

Tietysti:

"Kun paino laskee", panostan kenties hieman kevyempiin. Ja ostan Spessun Roubaix S-Worksin. Ja.....

perttime
26.11.2010, 22.37
Teetä mieleiset, tsekkaa CRC:n custom palvelu...Eikös CRC tee vain 26" maasturikiekkoja?

bilato
26.11.2010, 22.59
Mavicin Aksiumit pelittää ihan hyvin ja niitä saa tuolla budjetilla useita settejä. Aksiumit kestävät yllättävän hyvin painavammankin kuskin alla.

Plus
26.11.2010, 23.11
Mavicin Aksiumit pelittää ihan hyvin ja niitä saa tuolla budjetilla useita settejä. Aksiumit kestävät yllättävän hyvin painavammankin kuskin alla.

Ihan tosissasiko suosittelet Aksiumeja nautiskelukiekoiksi vai uittuiletko? :D

Monista hiilarikiekoista on ns. clydesdale-mallit cyclocrossiin tai isommille kavereille, hommaa sellaiset ja tuubeina tietysti. Joudut luultavasti jonkin verran venyttämään budjettia...

PTM
27.11.2010, 10.33
Nuo kyseiset DT Swissin kiekot on vaan kyllä tosi painavat hintaansa nähden...

Mutta suhdehan muuttuu radikaalisti kun tilaa Bike24:sta... Kiekkopari 179,- ilman linkkuja.

Ja noihin Ksyrreihin kannattaa suhtautua hieman varauksella, sillä ongelmia on ollut takakiekkojen rattaanpuolisten pinnojen rikkoutumisten kanssa. Ja ei nuo hinnatkaan ole kohdallaan... Parasta laatua suhteessa hintaan on ollut Easton EA70.

Tällä hetkellä pyörii alla FFWD F5 DT240 (tuubi, halvimmillaan 1050,-) ja Hed Ardennes (avot, pinnat 20/28, hinta n. 900,-) eikä mitään moittimista kummissakaan.

Bianchirookie
27.11.2010, 11.40
Hyviä mahdollisuuksia ehdotettu. Oikeastaan tähän paino asiaan toivoisin kokeneempien kannanottoa, muuten kai mielikuvaeroja suurempia +300€:n saman hintatason vanteissa ei juuri ole. Eli mihin asioihin vanteissa tulisi kiinnittää huomiota painoseikan vuoksi. Mihin muuten perustuu Mavicin suosio verrattuna Fulcrumiin?

hannupulkkinen
27.11.2010, 13.03
Puhutko nyt vanteista vai kiekoista?;)
Mavic on tosivanha merkki ja Fulcrum tuoreempi ja ehkä vähän halpismerkin maineessa koska se on Campagnolon kiekkomerkki. Campa-nimellä ja Fulcrum-nimellä tehdään melko samanlaisia kiekkoja ja en luule niissä suuria laatueroja olevan. Fulcrum on kuitenkin kakkosmerkki ja jotkut yhdistävät sen kakkoslaatuun.

Keskiäkäinen lohjalainen
27.11.2010, 13.08
Talven aikana tarkoitus olisi päivittää C2C-filoon sunnuntaiajeluun soveltuvat nautiskelukiekot. Alkuperäisiet ovat Fulcrum Racing 7:t

Vilkaisepas tätä:

http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/WPFUR3C/fulcrum-racing-3-clincher-wheels

339 euroa racing 3:sta on peräti kohtuullinen hinta. Juu, ja varmasti kestää 95-kiloisen alla.

Noilla voi muuten ajella myös muinakin viikonpäivinä. :)

Bianchirookie
27.11.2010, 13.32
Nythän tämä merkkijuttu alkaa selvitä kokemattomallekkin. Fulcrum 3 sta ei olisi hinnallisesti pitkä matka ykkösiin, joita on web-kaupoissa näkynyt erikoistarjoushinnalla. Paino tippuu seiskoista ykkösiin kuitenkin reilusti, mutta tuleekohan siinä sitten jo ajurin painoseikat vastaan. Toki tavoitteena on, että kuskin paino tippuu 5-10kg ensikauteenkin valmistuttautumisessa, jolla eniten merkitystä. Varmistaakseni tämän olen ensimmäiset vedot jo uudella rock'nroll vastuksella vedellyt.

Keskiäkäinen lohjalainen
27.11.2010, 14.15
Nythän tämä merkkijuttu alkaa selvitä kokemattomallekkin. Fulcrum 3 sta ei olisi hinnallisesti pitkä matka ykkösiin, joita on web-kaupoissa näkynyt erikoistarjoushinnalla. Paino tippuu seiskoista ykkösiin kuitenkin reilusti, mutta tuleekohan siinä sitten jo ajurin painoseikat vastaan.

Olen itse myöskin about 95-kiloinen kuski ja olen ajellut nyt vuoden verran fulcrum ykkösillä. Hyvin tuntuvat kestävän. Halpiskiekkojen jälkeen eka lenkki Fulcrumeilla oli aika päräyttävä kokemus. Rullaavuudessa on hurja ero.

Kolmosten ja ykkösten isoin ero taitaa olla pinnoissa. Kolmosessa pinnat ovat terästä ja ykkösessä alumiinia.

Plus
27.11.2010, 14.38
Jos haluaa että kiekot rullaa vielä kovemmassakin vauhdissa, ei todellakaan kannata hankkia matalakehäisiä kiekkoja joissa ohuet pinnat on korvattu isoilla littanoilla aluhärpäkkeillä tai hiilariputkilla. Asiasta löytyy kyllä tutkimustietoakin.

PTM
28.11.2010, 19.16
Ongelmia ainakin vanhemmissa SL/ES versiossa, mutta ratkaisuahan on monistettu muihin malleihin.

Mutta miksi mainita tälläisen kysymyksen yhteydessä paksupuolaisia Mavic/Fulcrum kiekkoja varsinkaan jos vastaajalla ei ole minkäänlaista omakohtaista kokemusta moisista...

Ja lisäksi tuo kuskin paino rajaa jo sitten valintoja, koska jos ostaa hifiä, niin kaikista moisista ei edes sunnuntaisiin nautiskeluihin. Eli ehkä pieni kompromissi kehiin.

Raijkaard
28.11.2010, 19.16
Ite kävin ihan saman väännön tässä syksyllä. Budjetti oli mallia gyntteriltä alle neljälläsadalla ja painoa itellä se 90-95kg. Mavicin Elitet olivat pitkään tähtäimessä, mutta viimevuoden malleja en enää löytänyt alennetulla hinnalla oikein mistään, niissähän ei kaiketi muuttunut muu kuin teippaus. Uusien hinta nimenomaan mustana kieppuu jossain 450€ tietämillä. Päädyin sitten lopulta Campan Zondiin, etukäteen sain varoituksia tuosta G3-pinnauksesta, luultavasti kiharampi keissi rihtailla. Käyttäjäkokemukset olivat järjestäin kuitenkin melko positiivisia ja saksalaisten lehtien testit kiitteleviä, joten uskalsin riipaista. Maanantaina pitäisi lähteä paketti kotia kohti, ajamaan ei enää taida päästä, mutta voin raportoida käpistelyfiiliksiä. :)

e: Ja tietty, jos olisin lukenut alkuperäisen postin vähän tarkemmin, niin olisin huomannut _hieman_ eriävät budjetit. Semmosta... =)

znood
28.11.2010, 19.57
Ksyrium elite on tosi vahva kiekkosetti samoin kun aksium.

Bianchirookie
05.12.2010, 23.23
Mitäs ihmettä tämä rengassettien yhteydessä tarkoittaa?

The included quick releases are not suitable for full carbon drop-outs!

Uskoisin C2C:n olevan juuri tuollaista hiilikuituversiota, minkähänlaiset pikalinkut näihin sopivat?

TuH
06.12.2010, 17.08
Mitäs ihmettä tämä rengassettien yhteydessä tarkoittaa?

The included quick releases are not suitable for full carbon drop-outs!

Uskoisin C2C:n olevan juuri tuollaista hiilikuituversiota, minkähänlaiset pikalinkut näihin sopivat?

Tarkoittaa, että pikalinkkuja ei saisi käyttää metallilla vahvistamattomiin hiilikuitu-drop-outteihin. Arvelisin, että Bianchin C2C:stä vahvikkeet löytyvät, jolloin olisit linkkujen osalta selvillä vesillä. Jos asia ei silmämääräisesti selviä, niin lisätietoa löytynee Bianchin sivuilta tai vaihtoehtoisesti maahantuojalta.

Miha
06.12.2010, 17.27
Mitä enemmän painoa, sitä enemmän suosittelen Campagnolon kiekkoja. Zonda on tosi tukeva ajella. Mavicit notkuu enemmän.

jako
06.12.2010, 17.35
Painan itse 105kg ja pitkän puntaroinnin jälkeen (vuosi sitten) päätin hommata DT RR 1850 kiekkosetin. Ovat hintaisekseen painavat mutta navat (DT240) ja muutkin osat ihan laatukamaa. Ihan suorassa ovat pysyneet n.4000km.
Rullaavat mielestäni mainiosti.

Samu Ilonen
08.12.2010, 09.38
95kg on kyllä aika paljon emenpi kuin keskivertokäyttäjä. Hiukan suhtautuisin varauksella kaiken halvimpiin suorituksiin kuten Aksium ja tarkastaisin muutenkin valmistajien omat suositukset. Kypsää sen on korjailla jos on päättänyt panostaa ja menee mettään valinta.

Pelkkä paino ei riitä, ajotapa vaikuttaa myös paljon. Tosin joku 70kg kuskilla toleranssi särjeä kiekot suurempi kuin 95kg, samalla tyylillä ajaen.

Bianchirookie
09.12.2010, 19.18
Olen nyt katsellut tuubien vaihtovideoita youtubesta, ja tuubihan näyttää olevan ylivoimaisen helppo vaihtoehto. Mitenkäs nämä hiilikuitutuubit kestävät lihavan alla?

Mitäs tähän tuubiluokkaan painavalle suositellaan?

mja
09.12.2010, 19.51
Ja 1000€+ kuitukiekkoihin ei kannata lähteä "sunnuntai-nautiskelu" spekseillä.

Miksei? Mielestäni tällaiset heitot kaipaisivat hieman perusteluita. Itse luonnollisesti olen täysin eri mieltä ja mielestäni on erittäin hölmöä esittää, ettei harrastelijan kannata panostaa kalliimpiin varusteisiin. Jos on varaa laittaa tonni+ kiekkoihin niin anna mennä vaan ja kysele ihmeessä hiilarituubien perään, jos sellaiset kiinnostaa. Painorajoituksista ja käyttökokemuksista kannattaa kysellä tarkemmin ja ottaa selvää. On olemassa useita kuitukiekkoja joissa ei ole painorajoituksia.

Lisättäköön kuitenkin vielä, että itse painan alle 80kg, eikä käytännön kokemusta kiekkojen kestävyydestä suuremman massan alla ole.

Bianchirookie
09.12.2010, 20.09
zipp 303sissa näytti ainakin olevan kestoa. Hinta kyllä näyttää pomsahtavan siten, että muutama kuukausi pidempään pitää säästää-:)

Onhan tuonne ajokauteen aikaa, joten onnistunee noittenkin budjetointi ensi vapuksi.

tmile
09.12.2010, 21.59
Miksei? Mielestäni tällaiset heitot kaipaisivat hieman perusteluita. Itse luonnollisesti olen täysin eri mieltä ja mielestäni on erittäin hölmöä esittää, ettei harrastelijan kannata panostaa kalliimpiin varusteisiin.

Kuitukiekot ovat jäykät, ja 22mm kapeilla tuubeilla meno ei välttämättä ole niin mukavaa kuin esim. hieman joustavilla avokiekoilla 25mm renkailla.

Jos on tarkoitus mennä leppoisasti alle 30km/h keskinopeudella, niin hinnasta välittämättäkin mukavin vaihtoehto voi olla se ~500€ laadukas avokiekkopari.

Bianchirookie
09.12.2010, 22.11
Monet seikat puoltavat tätä ja tuo on se todennäköisin lähestymiskulma. Jääpähän budjettia virvoitusjuomiin, joiden jälkeen ei kuulemma tarvitse venytellä.

Plus
09.12.2010, 22.16
Kuitukiekot ovat jäykät, ja 22mm kapeilla tuubeilla meno ei välttämättä ole niin mukavaa kuin esim. hieman joustavilla avokiekoilla 25mm renkailla.

Mitkä hiilarikiekot ja millä tuubeilla sulla oikein on, kun olet tuota mieltä? :rolleyes:

Samu Ilonen
11.12.2010, 08.52
Tuubeja muuten saa kyllä ihan 25-27mm leveinäkin....ja tietty CX, mtb-tuubit on viä leveempiä.

OJ
11.12.2010, 17.41
Vain makuasioista voi tietenkin kiistellä, mutta alumiiniavo 25 millisellä kumilla ei ihan aina ole hiilarivannetta ja 22 millistä tuubia mukavampi. Toisaalta jotkut Veloflexin kapeammatkin avot ovat kuin sukkasillaan ajaisi.

Isolle kuskille hyvä avokiekkovalinta voisi olla No Tubes ZTR Alpha 340 vanteet vähintään 24/28 pinnoilla. Ei mitään havaintoa noiden vanteiden kestävyydestä, mutta joku voisi ryhtyä koekaniiniksi:D

A.A
11.12.2010, 22.19
Toisaalta jotkut Veloflexin kapeammatkin avot ovat kuin sukkasillaan ajaisi.

Juuri näin.

Onnitimo
12.12.2010, 11.32
Ääni nöösiltä DTSwiss 1900 kiekoille . DtSwissin pinnat helposti saatavilla jos tarvii uusia . Helpot suoristaa , ei oo nippelit täynnä Locktitea niinkuin muissa tehdaskiekoissa saattaa olla tilanne , tämä tieto pyörähuollosta kun kyselin parempia pyöriä omaani . < jos joskus haluan paremmat kiekot niin uusin navan , DTSwissin 240 maantienavat tai vielä hienommat - ja kalliimmmat - navat keraamisilla laakereilla ; nämäkin DTSwissiltä . Lyhyesti : kestävyys , varaosien saanti , osien päivitys . Tosihyvä kiekko jokapäiväiseen ajoon kun matka alkaa keskeltä kaupunkia pyöräteitä pitkin ulos maantielle .

Kecconen
15.12.2010, 23.02
Itse päivitin fulcrum seiskat fulcrum kolmosiin muutama viikko sitten ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ero on aivan huikea.

twentyniner
16.12.2010, 08.35
Missäpäin on sellaiset kelit ,että olet tuon huikean eron päässyt toteamaan?

Itse päivitin fulcrum seiskat fulcrum kolmosiin muutama viikko sitten ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ero on aivan huikea.

Kecconen
19.12.2010, 21.08
Missäpäin on sellaiset kelit ,että olet tuon huikean eron päässyt toteamaan?

Etelä-pohjanmaalla. Joka päivä oon polkenut.

reif
19.12.2010, 21.55
Ero on aivan huikea.

Mikä muuttui?

plr
20.12.2010, 01.20
Mikä muuttui?

Minuakin kiinnostaisi. Uudessa pyörässä oli mukana Fulcrum Racing 5 -kiekot, joista en vielä osaa sanoa juuri mitään, kun ei ole päässyt varsinaisesti kokeilemaan.

Vilhelm V
21.12.2010, 08.28
Fulcrum on kuitenkin kakkosmerkki ja jotkut yhdistävät sen kakkoslaatuun.

Auuts, meikäläinen on ostanut 700+ euron kakkoslaatuhalpiskiekot sitten. Pitää vissiin repiä teipit irti ettei mene maine.

nuubiainen
21.12.2010, 10.46
Auuts, meikäläinen on ostanut 700+ euron kakkoslaatuhalpiskiekot sitten.

Suosittelen välittömästi panostamaan hintavampiin ja paremmin rullaaviin kiekkoihin. Sekundakiekoilla ei pyörä kulje.

lämpimin jouluterveisin,
the bicycle industry

TuH
21.12.2010, 14.02
Kolmoset on ainakin lähes 300 g kevyemmät kuin seiskat, joten kyllähän niitä on parempi pyöritellä. Tosin ero tuntuu varmasti vielä suuremmalta sulan kelin aikaan, kuin nyt painavilla nastoilla lumipöperössä.
Vitoset on sen 100 g kevyemmät näköjään.

Fulcrum Racing 3:ssa on laadukkaammat navat ja aavistuksen syvempi vanneprofiili kuin Racing 5:ssä. Vaikka kiekkojen välillä on eroa, niin vitosista olisi ehkä mielekkäämpää päivittää suoraan ykkösiin tai zeroihin. Muuten puhutaan aika näennäisestä päivityksestä.

Niin ja Fulcrum Racing 5 on sinänsä ihan kelvollinen perustason treenikiekko. Mieltäisin ne ajo-ominaisuuksiltaan suunnilleen saman tasoisiksi kuin Mavicin Aksiumit. Elleivät satalappuset nyt ihan polta reikää taskuun, niin ihan mukavasti niillä vitosillakin ajelee.

nuubiainen
21.12.2010, 15.27
"In case you're wondering what a 'wheelset' is, it's just a pair of wheels that costs too much."

http://bikesnobnyc.blogspot.com/2010/12/bsnyc-last-minute-holiday-gift-guide.html

Kecconen
31.12.2010, 00.31
Heips,
En ole lukenut tätä threadia moneen päivään, mutta mukavaa että ihmiset ovat vastailleet minulle esitettyyn kysymykseen. Itse en osaisikaan kovin hyvin kommentoida yksityiskohtia, mutta omasta mielestäni huomasin eron jo muutaman sadan metrin pyöräilyllä. Eri fiilis.

Nyt täällä Pohjanmaallakin on jo alkanut saada vähän tuntumaa siitä, ettei ihan mihin tahansa kinoksiin välttämättä pystykään polkemaan.

Mua hämmästyttää ylläoleva kommentti että vitonen pitäisi päivittää suoraan ykkösiin tai zeroihin. Vitonenhan on vain pari kymppiä kalliimpi kuin seiska, kun taas kolmoset tulee pari sataa kalliimmiksi. Sitten taas ykkösiin pitää lykätä taas satalappusia lisää.

En voi kehua omalla kokemuksellani, teen hankintani sen perusteella mitä kokeneemmat netissä sanovat. Kuitenkin, Fulcrum 3:n kestävyyttä ja laatua on kehuttu toisaalla tällä foorumilla, ja mieleeni on jäänyt myös että harppaus seiskasta kolmoseen on selvästi suurempi kuin kolmosesta ykköseen. Ensi kertaa törmään kommenttiin että Fulcrum olisi kakkoslaatua.

Kecconen
31.12.2010, 00.39
Äskeisen kirjoitettuani katsoin vielä wikipediasta Fulcrumin:

"Fulcrum Wheels srl is a wholly owned company of Campagnolo (http://en.wikipedia.org/wiki/Campagnolo)"

"The subsidiary brand was created so that Campagnolo could manufacture wheels compatible with products from rival drivetrain manufacturers, such as Shimano, without "pollution" of the brand."

Makke
04.02.2011, 13.01
Omassa pyörässä tuli mukana Mavic aksium race vanteet ja ovat kuulemma jo paremman tason vanteet? Kuitenkin itseä hämää, se että vanteet "notkuu" sivuttais suunnassa osuen jarrupaloihin kun nousee putkelle... Ihan nöösi kysymys, mutta kuuluuko asiaan? Painoa löytyy 80kg.
JOS tuosta nyt lähtisi uusiin vanteisiin panostamaan ja lähtökohtana on se, että kiekoilla ajetaan kaikki reenit ja "kisat". Eli keskivauhti nyt ei päätä huimaa max. 34km/h. Löytyykö alle 500e hintaluokassa parannusta vai kannattaako mielummin säästää ja pistää rahaa enemmän haisemaan? Jos ostaisi esim. mavic krysium elite vanteet, niin saako tuossa "merkittävää" hyötyä?

Bianchirookie
04.02.2011, 22.52
Mitenkäs kun teipattu tuubi pitää ottaa pois vanteelta, miten teippi poistetaan?

E.T.
04.02.2011, 23.44
En voi kehua omalla kokemuksellani, teen hankintani sen perusteella mitä kokeneemmat netissä sanovat. Kuitenkin, Fulcrum 3:n kestävyyttä ja laatua on kehuttu toisaalla tällä foorumilla, ja mieleeni on jäänyt myös että harppaus seiskasta kolmoseen on selvästi suurempi kuin kolmosesta ykköseen. Ensi kertaa törmään kommenttiin että Fulcrum olisi kakkoslaatua.Eipä ole minullakaan kolmosista kokemusta, mutta monella on niissä ollut pinnojen pyörimisongelmaa. Ei ole kauhean kivaa kun se levee pinna on poikittain. Jos fiilistellä haluaa pikkurahalla niin mun valinta olis joku Eurus, Shamal, Fulcrum 1 tai zero, ja siihen sitten kivakulkuinen rengas, esim veloflex. Varsin hyvä ostos olisi joku vanhempi Eurus käytettynä, hyväkuntoinen tietenkin. Customkiekoista kai sitten löytyisi se joku custannustehokkain viritelmä. Eliteilläkin ajelin monta vuotta mutta nyt on shakaalit avoina ja oon sitä mieltä että ovat kivemmat. Elitet ainakin kestää.

Itse nyt fiilistelen kuidulla ja tuubeilla, niin noista aksiumeista ym. ei kyllä ole nautiskeluun.

Mitenkäs kun teipattu tuubi pitää ottaa pois vanteelta, miten teippi poistetaan? Se teippi jää siihen vanteeseen. Vetämällä se siitä lähtee jos joskus pitää vaihtaa.:)

hannupulkkinen
05.02.2011, 00.53
Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=1515910#post1515910)
Fulcrum on kuitenkin kakkosmerkki ja jotkut yhdistävät sen kakkoslaatuun.(Vilhelmin lainaama osa viestistäni)

Auuts, meikäläinen on ostanut 700+ euron kakkoslaatuhalpiskiekot sitten. Pitää vissiin repiä teipit irti ettei mene maine.
Jos lainaa niin ei pidä jättää pois oleellista informaatiota, muuten syyllistyy
valehtelmiseen. Näin kirjoitin:

Mavic on tosivanha merkki ja Fulcrum tuoreempi ja ehkä vähän halpismerkin maineessa koska se on Campagnolon kiekkomerkki. Campa-nimellä ja Fulcrum-nimellä tehdään melko samanlaisia kiekkoja ja en luule niissä suuria laatueroja olevan. Fulcrum on kuitenkin kakkosmerkki ja jotkut yhdistävät sen kakkoslaatuun.
Viestin ja lainauksen sisältö on ihan erilainen. Jonkunlaista nettietikettiä olisi hyvä noudattaa.

jakob
27.05.2011, 12.34
Tällä hetkellä cyclocrossissa on 2010 aksiumit. Toimnut loistavasti ja suorassa pysynyt vaikka painoa on 100+.

Nyt kuitenkin olisi tarjolla ksyriumit. Vuosimallista ei tietoa. 2009 tai 2010 varmaankin. Onko paljonkin eroa vuosimalleilla ja onko paljonkin eroa noihin aksiumeihin? 50€ lähtis toi ksyrium setti et hinnasta ei oo kiinni.

Anaxagore
27.05.2011, 12.52
Tällä hetkellä cyclocrossissa on 2010 aksiumit. Toimnut loistavasti ja suorassa pysynyt vaikka painoa on 100+.

Nyt kuitenkin olisi tarjolla ksyriumit. Vuosimallista ei tietoa. 2009 tai 2010 varmaankin. Onko paljonkin eroa vuosimalleilla ja onko paljonkin eroa noihin aksiumeihin? 50€ lähtis toi ksyrium setti et hinnasta ei oo kiinni.

Mistä Ksyriumeista on kyse?

2009 vuosimalliin paino tipahti Ksyrium Elite mallilla 1560g:aan. 2010 on sama kuin 2009. Ksyrium SL taisi pysyä samana 2009 ja 2010, ja painoi jotain 1485g.

Ksyrium Equipe on turha välimalli että siihen älä päivitä Aksiumista. 2010 Aksium painaa miltei saman verran kuin 2009-2010 Equipe.

StantheMan
27.05.2011, 13.20
http://www.wiggle.co.uk/hed/performance-wheels/

Minulla on ollut kahdella lenkillä (410 ja 440 km) takana HED Ardennes CL Clincher -kiekko. Tyytyväinen olen. Ajopaino tavaroineen yli 100 kg. Suosittelen.

jakob
27.05.2011, 13.41
Mistä Ksyriumeista on kyse?

2009 vuosimalliin paino tipahti Ksyrium Elite mallilla 1560g:aan. 2010 on sama kuin 2009. Ksyrium SL taisi pysyä samana 2009 ja 2010, ja painoi jotain 1485g.

Ksyrium Equipe on turha välimalli että siihen älä päivitä Aksiumista. 2010 Aksium painaa miltei saman verran kuin 2009-2010 Equipe.

Kiekoissa lukee ksyrium Elite. Pystyykö vuosimallia päättelemään jostain?

OMT
27.05.2011, 13.45
Tuohon hintaan kannattaa ostaa pois vaikka kurakelin kiekoiksi jos ovat kohtuullisessa kunnossa. Vuosimallilla ei väliä.

Oatmeal Stout
27.05.2011, 13.50
Tuohon hintaan kannattaa ostaa pois vaikka kurakelin kiekoiksi jos ovat kohtuullisessa kunnossa. Vuosimallilla ei väliä.
Eikä Ksyriumeihin ole kauhean kallista vaihtaa laakerit ja tarvittaessa myös akselit.

jakob
27.05.2011, 13.57
Ei käsittääkseni ole ajettu montaa metriä yli 200 kilometrin.

Onko tuo ksyrium elite vuosimallista riippumatta parempi kiekko kuin tuo aksium? Lähinnä tuo kestävyys kiinnostaa. Painoa tällä hetkellä kuitenkin yli tuon 100. Aksiumit ovat sen kestäneet joten varmaankin myös tuo ksyrrekin sen kannattelee luultavasti? Pieni heitto ei nyt maata kuitenkaan kaada kun rihtailemalla sen siitä kuntoon saa. Pois nuo nyt kuitenkin ostan ja voisin alkaa harrastamaan foorumilla ainakin näennäisesti suosittua kahden kiekkosetin taktiikkaa, toisiin maantiekumit ja toisiin crossikumit.

jakob
26.06.2011, 12.13
Taitaakin olla jotain vanhempaa vuosimallia nuo ksyriumit. Punnitsin etukiekon ja sain tulokseksi 805g :eek: Aksiumien etukiekko painoi punnituksessa 30g enemmän. Kyseessä siis 2010 aksiumit.

Onko siis kannattavaa vaihtaa? Luotisuorat kiekot olivat ja kulumista jarrupinnassa vahemmän kuin aksiumeissani joilla olen nyt ajanut suunnilleen 300km.

Mietityttää vain se jos nuo ovat nyt jotain -06 mallia niin onko kehitys mennyt selvästi eteenpäin ja aksiumit olisivatkin parempaa tavaraa.

hannupulkkinen
26.06.2011, 12.42
Taitaakin olla jotain vanhempaa vuosimallia nuo ksyriumit. Punnitsin etukiekon ja sain tulokseksi 805g :eek: Aksiumien etukiekko painoi punnituksessa 30g enemmän. Kyseessä siis 2010 aksiumit.

Onko siis kannattavaa vaihtaa? Luotisuorat kiekot olivat ja kulumista jarrupinnassa vahemmän kuin aksiumeissani joilla olen nyt ajanut suunnilleen 300km.

Mietityttää vain se jos nuo ovat nyt jotain -06 mallia niin onko kehitys mennyt selvästi eteenpäin ja aksiumit olisivatkin parempaa tavaraa.

50 euron kiekot kannattaa ostaa pois kuleksimasta vaikka varakiekoiksi. Voi säästää monta hyvää ajopäivää jos vaikka varsinaisista menee pinna poikki tai jotain muuta häikkää tulee.

Punnitsitko muuten pikalinkkujen kanssa?

jakob
26.06.2011, 13.19
50 euron kiekot kannattaa ostaa pois kuleksimasta vaikka varakiekoiksi. Voi säästää monta hyvää ajopäivää jos vaikka varsinaisista menee pinna poikki tai jotain muuta häikkää tulee.

Punnitsitko muuten pikalinkkujen kanssa?
Ilman linkkuja.

Tarkoitus oli vielä punnita takakiekot, mutta yllättäen unohdin ottaa puntarin mukaan. Kummat kannattaa laittaa alle?